Απόστολος Νικολαΐδης: Σε μια κοινωνία που θέλει να πάει μπροστά και να υπάρχει κοινωνική συνοχή, θα πρέπει να ισχύει το διακονικό ιεραρχικό μοντέλο

apostolos nikolaidhs 02


Ισότητα των δύο φύλων στην κοινωνία και στην Εκκλησία

Καταρχήν για μένα ο όρος ‘ισότητα’, όταν αναφερόμαστε σε προσωπικότητες, είναι ένας όρος ο οποίος δεν έχει κανένα περιεχόμενο. Για ισότητα μιλάμε μεταξύ μόνο τούβλων που βγαίνουν από το ίδιο καλούπι. Άρα αυτά περί ‘ισότητας’ και λοιπά δεν ισχύουνε, ισχύουν μόνο όσον αφορά την δυνατότητα όλων να μετέχουν με τον ίδιο τρόπο και με τον ίδιο βαθμό στο γίγνεσθαι. Μόνο εκεί καταλαβαίνω την ισότητα. Άρα και οι Πατέρες της Εκκλησίας μιλάνε για ισοτιμία των φύλων.

Τώρα όσο για το φεμινιστικό κίνημα που είπατε, η δική μου πάλι άποψη από την δική μου εμπειρία, επιστημονική εμπειρία, είναι ότι η κοινωνία συνεχίζει μέχρι και σήμερα να είναι πατριαρχική. Όλους τους αιώνες οι άντρες προσπαθούσαν να βρούνε τρόπους να έχουν υποταγμένη τη γυναίκα. Το δε φεμινιστικό κίνημα ήταν ανδρικό κατασκεύασμα και όχι των γυναικών. Ήταν μία προσπάθεια να χειραγωγήσουν την γυναίκα, να την βγάλουν από το σπίτι δηλαδή, προσφέροντας το δόλωμα της χειραφέτησης και των υπολοίπων πραγμάτων. Θεωρώ ότι ήταν μία πεπονόφλουδα που έριξε το σύστημα το πατριαρχικό με τη βοήθεια του καπιταλιστικού συστήματος, έτσι ώστε εκεί που εκμεταλλεύονταν τον άντρα να εκμεταλλευθούν και τη γυναίκα, πρώτον, και δεύτερον, μια καλή ευκαιρία με τη συμμετοχή της ίδιας της γυναίκας και του ανδρός να διαλυθεί η οικογένεια.

Τώρα ως προς την ισότητα. Κοιτάξτε. Δεν το λέμε μόνο εμείς πλέον οι θεολόγοι αλλά και οι κοινωνιολόγοι το λένε όταν μιλάνε για καταμερισμό εργασίας. Αυτό στη δική μας γλώσσα λέγεται καταμερισμός χαρισμάτων. Άρα πρέπει σε μία κοινωνία λοιπόν ή στη ζωή εν πάση περιπτώσει να λειτουργήσουν τα χαρίσματα όπως αυτά έχουνε. Άρα δε μιλάμε ποτέ σε ένα σώμα. Κανένα μέλος δεν είναι ίσο με το άλλο. Είναι άνισο. Αυτή η διαφορετικότητα των μελών εξυπηρετεί την πολύ-λειτουργικότητα του σώματος και εν τέλει την ενότητα του σώματος. Λέει ο Χρυσόστομος: σκεφθείτε τι θα γινότανε αν είχαμε όλο χέρια ή αν είχαμε όλο κεφάλια. .. Και ούτε σύγκριση γίνεται μεταξύ των μελών. Δηλαδή, δεν μπορούμε να πούμε ότι ξέρετε το κεφάλι είναι πιο σπουδαίο από το νύχι. Το νύχι κρίνεται αν κάνει σωστά τη δουλειά για την οποία ο Δημιουργός το έβαλε εκεί και το κεφάλι βεβαίως κρίνεται για το δικό του ρόλο που παίζει και τη δική του θέση που έχει σε όλο το σύστημα.

Άρα λοιπόν η ανισότητα θα έλεγα ότι υπάρχει οντολογικά και θα έπρεπε να το καταλάβουμε λιγάκι και ηθικά. Θα σας κάνει εντύπωση ότι έχουνε περάσει δισεκατομμύρια ανθρώπων, και θα περάσουν και άλλα τόσα, και κανείς δεν ταυτίζεται με κανέναν. Που σημαίνει ότι ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός. Αυτήν την μοναδικότητα δεν μπορείς με ισοπεδωτικές μεθόδους .. του «κοινωνικού φύλου» .. να την αλλάξεις, να την καταστρέψεις. .. Ο καθένας έχει τη δική του προσωπικότητα και θα πρέπει να την θέτει στην υπηρεσία των άλλων. Έτσι καταλαβαίνω εγώ αυτό το παιχνίδι της ισότητας και ανισότητας. Η ανισότητα υπάρχει σε όλα και πρέπει να υπάρχει γιατί είμαστε όλοι διαφορετικοί.

Σε μια οικογένεια, σε μια συζυγία για να μπορεί να υπάρξει, θα πρέπει ο καθένας να υποτάσσει το δικό του θέλημα και το δικό του χάρισμα στον άλλον. Αν ο καθένας διεκδικεί το δικό του το διαλύουνε. Άρα λοιπόν θα πρέπει να διατηρεί ο καθένας και την αρχή της ετερότητας, ότι είναι δύο διαφορετικοί και δεν έχει δικαίωμα κανείς να αλλάξει και να τον φέρει [τον άλλον] στα μέτρα του, αλλά και την αρχή της συμπληρωματικότητας με την έννοια ότι εγώ υπάρχω εδώ για σένα.

Σε ένα σπίτι ας πούμε που προσπαθούν να αλλάξουν τα κοινωνικά στερεότυπα, γιατί ο άντρας να μην πλύνει τα πιάτα; Καταργείται αυτό που λέει ο Απόστολος Παύλος, ότι παύει να είναι η κεφαλή; Αυτή ή ιεράρχηση της εξουσίας σε όλες τις ομάδες έχει στο δικό μας σκεπτικό διακονικό χαρακτήρα. Δηλαδή τι σημαίνει; Ότι ο από κάτω πιέζει τον από πάνω και ο από πάνω τον από πάνω, οπότε ο τελευταίος έχει όλη την ευθύνη όλων. Ενώ η εξουσία η πολιτική πως ενεργεί ή στις καθημερινές μας σχέσεις; Ο καθένας προσπαθεί να επιβάλει τη δική του κυριαρχία στον από κάτω, στον από κάτω και λοιπά. Σε μια κοινωνία που θέλει να πάει μπροστά και να υπάρχει κοινωνική συνοχή, θα πρέπει να ισχύει αυτό το διακονικό ιεραρχικό μοντέλο. Δηλαδή, όποιος έχει ένα χάρισμα να το προσφέρει για τον άλλον και όχι να το κατακρατεί για τον εαυτόν του, και αυτό αποτελεί μία θεμελιώδη αρχή Χριστιανικής ηθικής. Ότι ό,τι έχουμε και ό,τι είμαστε είναι για τον άλλον και δεν είναι τίποτε δικό μας, γιατί ό,τι είμαστε και ό,τι έχουμε είναι χάρισμα και το χάρισμα ποτέ δεν κατακρατείται.

Θέλω να σας πω ότι η γυναικεία φύση είναι η ισχυρή φύση. Δεν είναι ο άντρας η ισχυρή φύση και γι’ αυτό έχω πάρα πολλές αποδείξεις αλλά δεν είναι της ώρας να σας πω. Σε όλες δε τις θρησκείες του κόσμου είναι ισχυρή θρησκευτική φύση. Θα σας πω ένα παράδειγμα και δεν θέλω να το παρεξηγήσετε. Στην σκέψη του νεοέλληνα χριστιανού νομίζετε ότι ο Χριστός έχει μεγαλύτερη σημασία και αξία απ’ ό,τι έχει η Παναγία; Άσχετα πως πρέπει να ισχύει το πράγμα. Δείτε πως λειτουργεί η σκέψη.

Έχουμε διαπιστώσει λοιπόν σε όλες τις θρησκείες του κόσμου ότι η γυναικεία φύση είναι πάρα πολύ ισχυρή. Η συμπεριφορά δε του Χριστού απέναντι στις γυναίκες, θα το δείτε ότι ισχύει αυτό που σας λέω, παραδείγματος χάριν, τις μεγαλύτερες θεολογικές αλήθειες δεν τις είπε στις μαθήτριες που είχε γύρω-γύρω ή στους μαθητές εν πάση περιπτώσει, τις είπε στη Σαμαρείτισσα, σε μία γυναίκα η οποία ήτανε και αμαρτωλή καθώς διεπιστώθη. ..

Καλό θα είναι ο καθένας μέσα στην Εκκλησία να διατηρεί τον δικό του ρόλο και το δικό του χάρισμα να λειτουργεί. Όμως εάν τα πράγματα δεν είναι έτσι και υπάρχει η ίδια νοοτροπία, να κυριαρχεί το ανδρικό φύλο στην Εκκλησία σε βάρος της γυναικός ενταγμένο στο παίγνιο εξουσίας, τότε υπάρχει πρόβλημα.

 

Πηγή: Χριστιανική Φοιτητική Δράση, Αβέρωφ

Απόστολος Νικολαΐδης: Η αμαρτία του ανθρώπου είναι η άρνησή του να είναι αυτό που τον έκανε ο Δημιουργός και να θέλει να είναι κάτι άλλο

apostolos nikolaidhs 01


Η αμφισβήτηση της ταυτότητας του φύλου και η θεραπευτική της Εκκλησίας

Μου θυμίζει αυτό που κάνουν μερικοί, κι από εμάς δηλαδή, που θεωρούν ότι θα ήσαν καλύτεροι ενδεχομένως και πιο ηθικοί και πιο ενάρετοι αν είχαν ένα χάρισμα, όχι αυτό που έχουν εκείνοι, το χάρισμα του άλλου. Αυτό όμως λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας είναι απιστία στην Πρόνοια του Θεού. Αυτό το χάρισμα έχεις, μ’ αυτό σώζεσαι. Γι’ αυτό και δεν υπάρχει σύγκριση χαρισμάτων.

Άρα λοιπόν αυτές είναι κατασκευές της κοινωνίας και πρέπει αυτά να τα περιμένουμε ότι θα συμβούνε έτσι. Δηλαδή, όλη η προσπάθεια σήμερα και όλη η αποτυχία του πολιτισμού είναι, κατά τη δική μου άποψη, το πέρασμα από το φυσικό στο τεχνητό. .. Και αυτό μας αναγκάζει λιγάκι και σαν Εκκλησία και σαν θεολογία να επανέλθουμε λιγάκι στο φυσικό δίκαιο, διότι ενδεχομένως το Ευαγγέλιο να μην το ακούνε πλέον αλλά το φυσικό δίκαιο είναι γραμμένο μέσα στην ύπαρξη του ανθρώπου. Πρέπει να επανέλθουμε σ’ αυτήν την φυσικότητα του πράγματος και για μένα αυτή είναι η αμαρτία του ανθρώπου, είναι η άρνηση να είναι αυτό που τον έκανε ο Δημιουργός και να θέλει να είναι κάτι άλλο. Αυτό είναι σήμερα η νέα ύβρις που λέγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Είναι η εωσφορική συμπεριφορά απέναντι στην Δημιουργία. Σ’ αυτό λοιπόν υπάρχει αυτή η τάση, άλλοι έτσι, αλλού έτσι και αλλού αλλιώς.

Μετά την πτώση και οι φυσικοί νόμοι έχουν διασαλευθεί και μολονότι έχουμε κατά κανόνα την κανονική λειτουργία των νόμων, έχουμε και ανώμαλες καταστάσεις. Μπορεί να οφείλονται σε ανθρώπινες παρεμβάσεις του παρελθόντος, είτε σε θέματα που έχουνε σχέση με το περιβάλλον και λοιπά. Έχουμε τέτοιες δυσαρμονικές, ανώμαλες ας πούμε [καταστάσεις]. Ανωμαλία και στο φυσικό, και αυτό είναι ένα επιχείρημα που έχουνε αυτοί που θέλουνε το αφύσικο να το περάσουνε ως φυσικό, με την έννοια ότι εφόσον στη φύση μου υπάρχει, και αυτό δεν είναι φυσικό; Αλλά ξέρουμε όλοι τι είναι φυσικό πλέον και τι είναι προβληματικό.

Όμως όπως σας είπα και προηγουμένως, εάν κάτι είναι οντολογικά έτσι και όχι φτιαγμένο ή επίκτητο, τότε θα πρέπει κανείς να σκεφθεί ό,τι σκεφτόμαστε για μια ασθένεια. Προσπαθείς να αποκαταστήσεις το φυσικό, το φυσιολογικό, και να απομακρύνεις το ασθενές. Αυτό όμως δεν ανήκει στο ‘κοινωνικό φύλο’, δεν λέγεται με τη γλώσσα του ‘κοινωνικού φύλου’ αλλά με του βιολογικού φύλου. …

Η Εκκλησία, καθόσον γνωρίζω εγώ και λέει και η Παράδοσή μας απ’ ό,τι μπορώ επίσης να επιβεβαιώσω, έχει δύο σκοπούς, δύο αποστολές στον κόσμο. Το ένα είναι να διδάξει την αλήθεια και το δεύτερο είναι, αφού δώσει τα περιθώρια της ελευθερίας στον άνθρωπο, να μπορεί να του παρέχει ιατρικές υπηρεσίες. Δηλαδή είναι, διδασκαλία και ίαση.

Η Εκκλησία είναι ένα νοσοκομείο. Δεν είναι παράγοντας πολιτικός, οικονομικός και λοιπά όπως τον φτιάξανε τον Χριστιανισμό καθ’ οδόν, γι’ αυτό κι έχουμε την κρίση και την εκκοσμίκευση του Χριστιανισμού. Άρα λοιπόν η Εκκλησία πρέπει να διδάσκει την αλήθεια και με βάση αυτήν την αλήθεια να γιατρεύει αυτούς που επανέρχονται. Όλη η ποιμαντική της Εκκλησίας είναι, όχι πως θα τιμωρήσει κάποιον ή πως θα του επιβάλει κάτι και λοιπά για να μπορεί να έχει τον έλεγχο όπως συμβαίνει συνήθως σε όλα τα θρησκευτικά περιβάλλοντα, αλλά πώς μπορεί αυτός να ξαναγυρίσει πίσω και να γιατρευτεί. Εκεί είναι ο αγώνας.

Αυτή η επάνοδος του ανθρώπου και αυτή η καθοδήγηση είναι ένας συνεχής αγώνας. Ας πούμε να σας πω ένα παράδειγμα. Έχουμε έναν ο οποίος δεν είναι ετερόφυλος, είναι ομόφυλος παραδείγματος χάριν, και κάνει τεράστιο αγώνα και είναι κάτω από την καθοδήγηση ενός πνευματικού. Δεν μπορείς να τον αλλάξεις. Τι μπορείς να κάνεις όμως; Μπορείς να τον κάνεις να παλέψει, όπως παλεύει ένας θυμώδης να γίνει πράος, να γίνει λιγότερο θυμώδης ουσιαστικά. Το ίδιο γίνεται κι εδώ πέρα, είναι ένας αγώνας που πρέπει να κάνει κάποιος. Όπως εκείνος που έχει τη μανία να κλέβει. Δεν μπορεί να πει, ξέρετε από τη φύση μου έχω την τάση αυτή άρα δεν έχω ευθύνη. Πρέπει να κλέβεις λιγότερο εν πάση περιπτώσει ή να πάψεις να κλέβεις.

Αυτός είναι ο αγώνας του ανθρώπου γιατί ο καθένας κάτι έχει παρορμητικό από μέσα του .. μεγαλύτερες ροπές προς κάτι. Θα πρέπει όμως να κάνει τον αγώνα του και αγώνας δεν σημαίνει μία διαδικασία που θα τη φέρεις σε πέρας και θα κάνεις και μία επιμέτρηση και θα πεις επιτέλους νίκησα.

Είναι η προαίρεση του ανθρώπου και ο αγώνας που δίνει να μπορεί να σταθεί υποτακτικά απέναντι στον ποιμένα και τελικά απέναντι στον Θεό.

 

Πηγή: Χριστιανική Φοιτητική Δράση, Αβέρωφ

Ἀπόστολος Νικολαΐδης: Ἡ ἀμφισβήτηση τῆς ταυτότητας τοῦ φύλου καὶ ἡ θεραπευτική της Ἐκκλησία

apostolos nikolaidhs 01


Ὁ Κοσμήτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΕΚΠΑ κ. Ἀπόστολος Νικολαΐδης μιλᾶ στὴ Χριστιανικὴ Φοιτητικὴ Δράση σχετικὰ μὲ τὴν ἀμφισβήτηση τῆς ταυτότητας τοῦ φύλου καὶ τὴν θεραπευτική της Ἐκκλησίας πρὸς τοὺς ἀνθρώπους ποὺ πάσχουν ἀπὸ δυσφορία φύλου.

 

Πηγή: Χριστιανική Φοιτητική Δράση

Ημερίδα με θέμα: «Ταυτότητα φύλου - Μία διεπιστημονική προσέγγιση» [Αθήνα, Κυριακή, 28 Μαΐου 2017, 6μ.μ.] (ΒΙΝΤΕΟ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)

hmerida taytothta fyloy box 02

hmerida taytothta fyloy 03


Ο Τομέας Επιστημόνων Συλλόγου «Ο Μέγας Βασίλειος», η Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων, η Χριστιανική Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Συλλόγου «Ο Απόστολος Παύλος», η Ανωτάτη Συνοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος και η Ενωμένη Ρωμηοσύνη διοργάνωσαν στην Αθήνα την Κυριακή, 28 Μαΐου 2017, 6μ.μ. με επιτυχία ημερίδα με θέμα «Ταυτότητα φύλου - Μία διεπιστημονική προσέγγιση» Ομιλητές ήταν ο Σταύρος Μπαλογιάννης, Ομ. Καθηγητής Νευρολογία, η Καλλιόπη Προκοπάκη, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, η Καλλιρρόη Παντελίδου, Καθηγήτρια Αστικού Δικαίου Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ. και ο Απόστολος Νικολαΐδης, Κοσμήτωρ Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α..

Ακολουθούν τα Βίντεο , το Δελτίο Τύπου , η Σύνοψη των εισηγήσεων , η Πρόσκληση , Φωτογραφίες και οι Περιλήψεις της ημερίδας.

 

 ΒΙΝΤΕΟ

Χαιρετισμός Οργανωτικής Επιτροπής - Έναρξη

 

Χαιρετισμός εκπροσώπου Αρχιεπισκόπου

 

Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος:

Εισαγωγή Ημερίδας

 

Σταύρος Μπαλογιάννης, Ομ. Καθηγητής Νευρολογίας, πρ. διευθυντής Α΄ Νευρολογικής Κλινικής Α.Π.Θ.:

Ο καθορισμός υπό του εγκεφάλου των χαρακτήρων του φύλου

 

Καλλιόπη Προκοπάκη, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου του ΓΝΑ «Ευαγγελισμός»:

Διαταραχές ως προς την ταυτότητα του φύλου

 

Καλλιρρόη Παντελίδου, Καθηγήτρια Αστικού Δικαίου Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ.:

Φύλο και έννομες σχέσεις

 

Απόστολος Νικολαΐδης, Καθηγητής της Κοινωνιολογίας της Θρησκείας και της Κοινωνικής Ηθικής, Κοσμήτωρ Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α.:

«Εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον... άρσεν και θήλυ»

 

Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος:

Αποφώνηση Ημερίδας

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ με θέμα:

 «Ταυτότητα φύλου: Μία διεπιστημονική προσέγγιση»

 ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 28/5/2017

Με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 28 Μαΐου στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Ταυτότητα Φύλου: Μία διεπιστημονική προσέγγιση».

Την ημερίδα συνδιοργάνωσαν Ορθόδοξοι Σύλλογοι και κοινωνικοί φορείς. Συμμετείχαν με εμπεριστατωμένες εισηγήσεις τους οι εισηγητές: Σταύρος Μπαλογιάννης, Ομ. Καθηγητής Νευρολογίας, με θέμα: «Ο καθορισμός υπό του εγκεφάλου των ψυχικών και σωματικών χαρακτήρων του φύλου», Καλλιόπη Προκοπάκη, Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, με θέμα: «Διαταραχές ως προς την ταυτότητα του φύλου», Καλλιρρόη Παντελίδου, Καθηγήτρια Αστικού Δικαίου Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ., με θέμα: «Φύλο και έννομες σχέσεις», και Απόστολος Νικολαΐδης, Κοσμήτωρ Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α., με θέμα: «“Εποίησεν ο Θεός τον άνθρωπον... άρσεν και θήλυ”». Τις εργασίες της ημερίδας συντόνισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος. Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος απέστειλε χαιρετισμό στο Συνέδριο μέσω εκπροσώπου του, του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βελεστίνου κ. Δαμασκηνού, στον οποίο τονίζει και τα εξής: «Η διαβούλευση και η πιθανή νομοθέτηση της δυνατότητας προσδιορισμού του φύλου, ανεξαρτήτως των σωματικών δεδομένων, προβάλλει και στην πατρίδα μας τελευταία ως ένα από τα επιτεύγματα της νεωτερικότητας. Και είναι απορίας άξιον πως άνθρωποι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως προοδευτικοί και φιλελεύθεροι, οι οποίοι κατηγορούν την Εκκλησία για απαξίωση και υποτίμηση της σωματικότητας στον άνθρωπο, πρεσβεύουν έναν ανθρώπινο “εαυτό” ανεξάρτητο από το σώμα. Πρόκειται για παρωχημένο δυϊσμό ενδεδυμένο με σύγχρονη ευτέλεια».

Πρόκειται για την πρώτη ουσιαστική κατάθεση κατοχυρωμένου επιστημονικού λόγου γύρω από το θέμα αυτό, που στις ημέρες μας βρίσκεται κατεξοχήν στην επικαιρότητα λόγω της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης σχεδίου νόμου από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την αναγνώριση ταυτότητας φύλου.

Με τις εργασίες της ημερίδας κατέστη σαφές το γεγονός ότι βαθιές δομικές διαφορές στη φυσιολογία και λειτουργία του εγκεφάλου διακρίνουν από τις πρώτες στιγμές της ανθρώπινης ζωής τα δύο φύλα, οπότε κάθε ενδεχόμενη επιλογή αλλαγής φύλου έρχεται σε σύγκρουση με την ίδια την υπόσταση και οντολογία του ανθρώπου. Παρουσιάστηκαν οι διαταραχές της ταυτότητας του φύλου και καταδείχθηκαν ως μόνες ενδεδειγμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις αυτές που ενισχύουν το βιολογικό φύλο του ανθρώπου, ενώ παράλληλα έγινε γόνιμη κριτική του σχεδίου νόμου του Υπουργείου με κατάδειξη των αναπόφευκτων συγχύσεων που θα προκύψουν από την εφαρμογή του. Τέλος τονίστηκε ότι στο επίπεδο των διαφυλικών σχέσεων μόνο η ετεροφυλική ενοποιητική και συμπληρωματική συλλειτουργία μεταξύ άνδρα και γυναίκας μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο στην κοινωνία με τον Θεό.


ΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ

 Τομέας Επιστημόνων Συλλόγου «Ο Μέγας Βασίλειος»

 Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων και Χριστιανική Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Συλλόγου «Ο Απόστολος Παύλος»

 Ανωτάτη Συνοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος

Ενωμένη Ρωμηοσύνη

Το δελτίο τύπου ΕΔΩ σε εκτυπώσιμη μορφή Pdf

 

ΣΥΝΟΨΗ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ

Μὲ πρωτοφανὴ συμμετοχὴ κόσμου καὶ μεγάλη ἐπιτυχία πραγματοποιήθηκε τὴν Κυριακὴ 28 Μαΐου 2017 στὸ ἀμφιθέατρο τοῦ Πολεμικοῦ Μουσείου Ἀθηνῶν ἐπιστημονικὴ ἡμερίδα μὲ θέμα: «Ταυτότητα φύλου: Μία διεπιστημονικὴ προσέγγιση».

Τὴν ἡμερίδα συνδιοργάνωσαν ὁ Τομέας Ἐπιστημόνων τοῦ Συλλόγου «Ὁ Μέγας Βασίλειος», ἡ Χριστιανικὴ Ἕνωση Ἐπιστημόνων καὶ ἡ Χριστιανικὴ Ἕνωση Ἐκπαιδευτι­κῶν Λειτουργῶν τοῦ Συλλόγου «Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος», ἡ Ἀνωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ἑλλάδος καὶ τὸ Σωματεῖο «Ἑ­νωμένη Ρωμηοσύνη». Συμμετεῖχαν μὲ ἐμ­πε­ριστατωμένες εἰσηγήσεις τέσσερις εἰδικοὶ ἐ­πι­στήμονες, οἱ ὁποῖοι μὲ ἐπιχειρήματα ἀπέδειξαν ὅτι ἡ ἀλλαγὴ φύλου ἀποτελεῖ ὄχι ἁ­πλῶς διαστροφή, ἀλλὰ καταστροφὴ τῆς ἀν­θρωπίνης φύσεως. Τὶς ἐργασίες τῆς ἡμερίδος συντόνισε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς κ. Νικόλαος.

 

Ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος ἀπέστειλε χαιρετισμὸ στὸ Συνέδριο μέσῳ ἐκπροσώπου του, τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βελεστίνου κ. Δαμασκηνοῦ, στὸν ὁποῖο μεταξὺ ἄλλων τονίσθηκαν καὶ τὰ ἑξῆς:

«Κάθε παρέκκλιση ἀπὸ τοὺς ὅρους τῆς Δημιουργίας πλήττει τὸν ἄνθρωπο ὄχι μόνον ἠθικά, ἀλλὰ ὀντολογικὰ ἐπίσης. Ὁ ἄνθρωπος ἐχθρεύεται τὸν Θεό, καὶ αὐτὸ τὸν καθιστᾶ στὴν πραγματικότητα “λιγότερο ἄνθρωπο, τραυματισμένο ἄνθρωπο”. (...) Ἡ διαβούλευση καὶ ἡ πιθανὴ νομοθέτηση τῆς δυνατότητας προσδιορισμοῦ τοῦ φύλου, ἀνεξαρτήτως τῶν σωματικῶν δεδομένων, προ­βάλλει καὶ στὴν πατρίδα μας τελευταῖα ὡς ἕνα ἀπὸ τὰ ἐπιτεύγματα τῆς νεωτερικότητας. Καὶ εἶναι ἀπορίας ἄξιον πῶς ἄνθρωποι αὐτοπροσδιοριζόμενοι ὡς προοδευτικοὶ καὶ φιλελεύθεροι, οἱ ὁποῖοι κατηγοροῦν τὴν Ἐκκλησία γιὰ ἀπαξίωση καὶ ὑποτίμηση τῆς σωματικότητας στὸν ἄνθρωπο, πρεσβεύουν ἕναν ἀνθρώπινο “ἑαυτὸ” ἀνεξάρτητο ἀπὸ τὸ σῶμα. Πρόκειται γιὰ παρωχημένο δυϊσμὸ ἐνδεδυμένο μὲ σύγχρονη εὐτέλεια».

Ἡ ἡμερίδα ἀπετέλεσε τὴν πρώτη οὐσιαστικὴ κατάθεση κατοχυρωμένου ἐπιστημονικοῦ λόγου γύρω ἀπὸ τὸ θέμα αὐτό, ποὺ τὶς ἡμέρες ἐκεῖνες βρισκόταν κατεξοχὴν στὴν ἐπικαιρότητα λόγῳ τῆς δημόσιας ἠλεκτρονι­κῆς διαβούλευσης ἐπὶ τοῦ σχεδίου νόμου τοῦ Ὑπουργείου Δικαιοσύνης γιὰ τὴ νομικὴ ἀναγνώριση ταυτότητος φύλου.

 

Παρακάτω μεταφέρουμε περιληπτικὰ τὰ ὅσα ὑπογράμμισαν οἱ τέσσερις εἰσηγητές.

 

Σταῦρος Μπαλογιάννης, Ὁμότ. Καθηγητὴς Νευρολογίας Α.Π.Θ.:

Ὁ καθορισμὸς ὑπὸ τοῦ ἐγκεφάλου τῶν ψυχικῶν καὶ σωματικῶν χαρακτήρων τοῦ φύλου 

Ὁ κ. Καθηγητὴς τόνισε πὼς τὰ χαρακτηριστικὰ τοῦ φύλου ἑνὸς ἀν­θρώπου εἶναι προεγγεγραμμένα πέραν τοῦ γονιδιώματος στὸν ἐγκέφαλο.

«Ὑπάρχουν πολλὲς διαφορὲς μεταξὺ τῶν δύο φύλων. Ἕνας νευροεπιστήμων, παίρ­νοντας στὰ χέρια του ἕναν ἐγκέφαλο, μπορεῖ νὰ καταλάβει ἂν εἶναι ἐγκέφαλος ἀνδρὸς ἢ ἐγκέφαλος γυναικός. (...) Δια­φέρει τὸ πά­χος τοῦ φλοιοῦ τῶν ἐγκεφαλικῶν ἡμισφαιρίων. Ἡ διαφορὰ αὐτὴ συμβάλλει στὴν ἀ­νά­πτυξη διαφορετικῶν λειτουργικῶν κέν­τρων, τὰ ὁποῖα λειτουργοῦντα θὰ δώσουν διαφορετικὲς δυνατότητες καὶ προεκτάσεις στὴν ἔκφραση αὐτῆς τῆς προσωπικότητος. Ὑπάρχουν μεγάλες διαφορὲς στὴν κυτταρι­κὴ σύνθεση, στὰ νευρωνικὰ δίκτυα, σὲ περιοχὲς ποὺ ἔχουν σχέση μὲ τὴν ἀνθρώπινη συμ­περιφορά (...) στὴν ἐπικοινωνία τῶν νευρωνικῶν δικτύων μεταξύ τους καὶ τέλος ὑπάρχουν διαφορὲς σὲ πυρῆνες οἱ ὁποῖοι κα­θορίζουν τὰ βιολογικὰ ὡρολόγια».

Ἡ πιὸ σημαντικὴ διαφορά, συνέχισε, ποὺ ἀρχίζει ἀπὸ τὴν ἐνδομήτρια ζωή, ἀπὸ τὴ στι­γμὴ τῆς ὀργανογενέσεως τοῦ ἐγκεφάλου, τὸν τέταρτο ἐμβρυϊκὸ μήνα, εἶναι στὸν καλούμενο ἀμυγδαλοειδὴ πυρήνα. Ἐκεῖ χαράσσον­ται οἱ διαφορὲς τῶν δύο φύλων, ὁ χαρακτήρας τοῦ ἀνδρός, ὁ χαρακτήρας τῆς γυναικός. Καὶ ἐξήγησε πὼς ὁ ἀμυγδαλοειδὴς πυρήνας εἶναι ἡ περιοχὴ ἐκείνη τοῦ ἐγκεφάλου, ἡ ὁποία οὐσιαστικὰ καθορίζει τὸ συναίσθημα τοῦ ἀνθρώπου, τὴ συμπεριφορά του, τὴν ἐπικοινωνία μὲ τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό του καὶ τὴν κοινωνική του ἔκφραση.

Ἐξήγησε ἀκόμη ὁ κ. Καθηγητὴς γιατί τὸ συναίσθημα τῶν γυναικῶν εἶναι σαφῶς πιὸ ἀνεπτυγμένο ἀπὸ ἐκεῖνο τῶν ἀνδρῶν, γιατί τὰ μικρὰ κορίτσια ἔχουν τὴ δυνατότητα νὰ μιλήσουν πιὸ νωρὶς ἀπὸ τὰ ἀγόρια ἢ νὰ μάθουν πιὸ εὔκολα κάποια ξένη γλώσσα, ἐνῶ οἱ ἐπιδόσεις τῶν ἀνδρῶν εἶναι καλύτερες στὴν πολυγλωσσία. Ἀναφέρθηκε στὴ διαφορετικὴ ἀντίδραση τῶν δύο φύλων στὸ ψυχολογικὸ στρές, στὴ διαφορετικοῦ τύπου μνήμη τους, καθὼς καὶ στὴν ἐπίδραση τῶν ὁρμονῶν στὸν ἐγκέφαλο, τελείως διαφορετικὴ στὸν ἄνδρα καὶ στὴ γυναίκα. «Ἀπὸ τὴ γέννηση μέχρι τὸν θάνατο αὐτὲς οἱ διαφορὲς παραμένουν ἀναλλοίωτες καὶ δὲν μεταβάλλονται», κατέληξε.

 

Καλλιόπη Προκοπάκη, Ψυχίατρος παιδιῶν καὶ ἐφήβων:

Διαταραχὲς ὡς πρὸς τὴν ταυτότητα τοῦ φύλου

Στὴ Διαταραχὴ Ταυτότητος Φύλου κυρίως ἑστίασε μὲ τὴν εἰσήγησή της ἡ κ. Προκοπάκη καὶ στὶς διαφορετικὲς θεωρήσεις τοῦ φαινομένου αὐτοῦ. Συγκεκριμένα εἶπε:

«Τὰ ΛΟΑΤΚΙ (σ.σ. ὁμοφυλοφιλικὰ κ.ἄ.) κινήματα ὑποστηρίζουν ὅτι ἡ Διαταραχὴ Ταυτότητας Φύλου (ΔΤΦ) ἀποτελεῖ φυσιολογι­κὴ παραλλαγὴ καὶ ὄχι ψυχιατρικὴ διαταραχή. Πρόσ­φατα τὸ Εὐρωπαϊκὸ Κοινοβούλιο ἀπαίτησε ἀπὸ τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἐπιτροπὴ καὶ τὸν Παγκόσμιο Ὀργανισμὸ Ὑγείας νὰ ἀποσυρθεῖ ἡ διάγνωση ΔΤΦ ἀπὸ τὸ κεφάλαιο τῶν ψυχικῶν διαταραχῶν καὶ διαταραχῶν συμ­περιφορᾶς».

Ἐντούτοις ἀνέφερε πὼς σύμφωνα μὲ τὰ δε­δομένα δύο ἐτῶν λειτουργίας εἰδικοῦ παν­επιστημιακοῦ κέν­τρου ἀλλαγῆς φύλου γιὰ ἐφήβους στὴ Φινλανδία, «στὴν πλειοψηφία τῶν περιπτώσεων ἡ δυσφορία φύλου παρουσιάστηκε στὸ πλαίσιο εὐρύτερης σύγχυσης τῆς προσωπικῆς ταυτότητας, σοβαρότα­της ψυχοπαθολογίας καὶ σημαντικῶν δυσκολιῶν στὴν ἀνάπτυξη τῶν ἐφήβων (π.χ. 27% αὐτισμό, 57% αὐτοκτονικότητα καὶ αὐτοτραυματισμό, 13% ψυχωτικὰ συμπτώματα)». Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ καὶ «ἡ Ἀμερικανικὴ Ἑταιρεία Ψυχιατρικῆς Παιδιῶν καὶ Ἐφήβων (American Psychiatric Association) δημοσίευσε κατευθυντήριες ὁ­δηγίες, ὅπου χαρακτηρίζει τὶς θεραπεῖες τῆς δυσφορίας φύλου ἀστήρικτες ἐπιστημονικὰ καὶ πιθανὰ ἐπικίνδυνες».

Ἡ ἔγκριτη ψυχίατρος κατέδειξε μὲ τὴν εἰσήγησή της ὡς μόνες ἐνδεδειγμένες θεραπευτικὲς παρεμβάσεις σὲ παιδιὰ μὲ δυσφορία φύλου αὐτὲς ποὺ ἐνισχύουν τὸ βιολογικό τους φύλο. Πρὸς τοῦτο σύμμαχος ἔρχεται καὶ ἡ ἡλικία τῆς ἐφηβείας μὲ τὶς ἐκκρίσεις τῶν ἀναλόγων ὁρμονῶν στὸ ἀγόρι καὶ στὸ κορίτσι, ποὺ ἐνισχύουν τὴ φαινοτυπικὴ μορφὴ τοῦ φύλου τους. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ἡ ΔΤΦ συνήθως ὑποχωρεῖ στὴν έφηβεία. Διαφορετικά, τυχὸν χειρουργικὲς ἐπεμβάσεις γιὰ ἀλλαγὴ φύλου συνεπάγονται ἐκτὸς τῶν ἄλλων καὶ μόνιμη στειρότητα, τόνισε.

 

Καλλιρρόη Παντελίδου, Καθηγήτρια Ἀστικοῦ Δικαίου Νομικῆς Σχολῆς Δ.Π.Θ.:

Φύλο καί ἔννομες σχέσεις

Ὡς πρὸς τὶς οἰκογενειακὲς σχέσεις ἡ κ. Παν­τελίδου ἀνέφερε πὼς «οἱ ἀποφάσεις τοῦ Πολυμελοῦς Πρωτοδικείου Ρόδου ὑπ᾿ ἀριθ. 114/2009 καὶ 115/2009 ἀνεγνώρισαν ὅτι ὁ γάμος μεταξὺ προσώπων τοῦ ἰδίου φύλου εἶ­ναι ἀνυπόστατος».

Τὸ φύλο, τόνισε ἡ εἰσηγήτρια στὴν κριτική της στὸ σχέδιο νόμου γιὰ τὴ «διόρθωση» (=ἀλλαγή) φύλου, «ἀνήκει στὶς σταθερὲς ποὺ καταρχὰς δὲν μεταβάλλονται καὶ ἀκολουθοῦν τὸ ἄτομο σὲ ὅλη τὴ ζωή του. Ἀποφεύγεται ἔτσι ὁ κίνδυνος συγχύσεως μὲ ἄλλο πρόσωπο, ἡ διαφυγὴ ἑνὸς προσώπου ποὺ βαρύνεται μὲ βεβαρημένο ποινικὸ μητρῶο ἢ ποὺ ἔχει δυσβάστακτες οἰκονομικὲς ὑποχρεώσεις. Τὸ φύλο, ὅπως καὶ τὰ ἄλλα στοιχεῖα ἐξατομικεύσεως, διέπονται ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς μὴ ἐλεύθερης ἐπιλογῆς, τῆς σταθερότητας καὶ ὄχι τῆς μεταβλητότητας. Ὁ κανόνας εἶναι ὅτι ἡ κατάταξη σὲ φύλο δὲν ἀπόκειται στὴν ἐλεύθερη ἐπιλογὴ τοῦ προσώπου».

Ἐπιπλέον διέβλεψε καὶ ἄλλον κίνδυνο συγχύσεως μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τοῦ σχεδίου νόμου: «Τὸ πρόσωπο ποὺ αἰτεῖται τὴ διόρθωση δὲν πρέπει νὰ εἶναι ἔγγαμο. (...) Ὅπως τονίσθηκε, γάμος μεταξὺ προσώπων τοῦ ἰδίου φύλου εἶναι ἀνυπόστατος. Μπορεῖ ὅμως ὁ ἄγαμος νὰ συνάψει γάμο ἐὰν διορθώσει τὸ φύλο του, δηλαδὴ στὴν οὐσία συνάπτει γάμο μὲ πρόσωπο τοῦ ἰδίου φύλου. (...) Μὲ τὴ νεφελώδη ἔννοια τῆς ταυτότητας φύλου κινδυνεύουμε νὰ φθάσουμε σὲ φύλο χωρὶς ταυτότητα», κατέληξε.

 

Ἀπόστολος Νικολαΐδης, Κοσμήτωρ Θεολογικῆς Σχολῆς Ε.Κ.Π.Α.:

«Ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον... ἄρσεν καὶ θῆλυ»

Σύμφωνα μὲ τὸν κ. Καθηγητή, ἡ ἀνωτέρω βιβλικὴ ἀναφορά (Γεν. α΄ 27) συνιστᾶ θεμελιώδη ἀνθρωπολογικὴ ἀρχὴ γιὰ τὴν κατανόηση τῆς δημιουργίας τοῦ ἀνθρώπου ὡς ἄρρενος καὶ θήλεος. Ἡ ἀρχὴ αὐτὴ ἄρχισε νὰ ἀμφισβητεῖται ἀπὸ τότε ποὺ ἡ ἐκκοσμικευμένη κοινωνία θέλησε εἴτε νὰ προτάξει τὸ κοινωνικὸ φύλο ἔναντι τοῦ βιολογικοῦ, εἴτε νὰ ἀλλάξει τὴ μέχρι πρότινος ἐμπειρία γιὰ τὸ τί εἶναι φυσικὸ καὶ τί ἀφύσικο, κανονικὸ καὶ μὴ κανονικό, εἴτε νὰ καταργήσει τὰ φύλα, ἀφήνοντας στὸν καθένα τὴ δυνατὀτητα νὰ αὐτοπροσδιορίζεται ὄχι μὲ βάση τὸ τί εἶναι, ἀλλὰ μὲ τὸ τί θὰ ἤθελε νὰ εἶναι.

Ὁ κ. Νικολαΐδης ἐπικέντρωσε τὴν εἰσήγησή του στὸ ἐρώτημα γιατί ὁ Θεὸς ἔπλασε τὸν ἄνθρωπο μὲ δύο φύλα. «Ὁ ἄνθρωπος δὲν πλάθεται ἄτομο ἀλλὰ πρόσωπο, ἐπαληθεύει δὲ τὴ δημιουργία του ὡς προσώπου στὸ βαθμὸ ποὺ ὁ ἄνδρας κοινωνεῖ μὲ τὴ γυναίκα. Μία διαφορετικὴ ἐπιλογὴ τοῦ Θεοῦ θὰ ὁδηγοῦσε σὲ “μονοδιάστατο ἄνθρωπο”». Ἂν ὁ Θεὸς προχωροῦσε σὲ ἄφυλη ἢ ὁμόφυλη δημιουργία, θὰ χανόταν ἡ ἔννοια τῆς σχέσεως, ἑνώσεως, κοινωνίας μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων. Ἀντιθέτως «στὸ γάμο, ὡς μιὰ θεόθεν σύζευξη, τὰ δύο ἡμίση γίνονται ἕνα, γι᾿ αὐτὸ καὶ δὲν μποροῦν νὰ χωριστοῦν (...). Ἡ σχέση τῶν δύο φύλων εἶναι χωρὶς καμιὰ ἀμφιβολία συμπληρωματική. (...) Τὸ κάθε φύλο συνεισ­φέρει μὲ τὰ δικά του χαρακτηριστικὰ στὴν ἑνότητά τους. (...) Ἡ μητρότητα ὡς συστατικὸ στοιχεῖο τῆς γυναίκας καὶ ἡ πατρότητα ὡς ἀνάλογο στοιχεῖο τῆς ταυτότητας τοῦ ἄνδρα δὲν κατανοοῦνται μὲ βάση τὴν προαίρεση καὶ τὸν ὀρθολογικὸ προγραμματισμό, ἀλλὰ μὲ βάση τὴ φυσιολογία». Μὲ τὸν τρόπο αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται ἡ κοινωνία τῶν προσώπων, ἡ ὁποία βοηθεῖ καὶ στὴν ἀποκατάσταση τῆς ἑνώσεως καὶ κοινωνίας μὲ τὸν Θεό.

Ξεκάθαρες θέσεις καὶ ἀπὸ τοὺς τέσσερις εἰσηγητές, ἀτράνταχτα ἐπιχειρήματα ποὺ ὁδηγοῦν στὸ συμπέρασμα ὅτι τὸ σχέδιο νόμου «περὶ νομικῆς ἀναγνώρισης ταυτότητας φύλου» ὁδηγεῖ στὸν ἔσχατο ἐκφυλισμὸ τοῦ ἀνθρώπου καὶ στὴν ἀποδόμηση τῆς ἐσώτατης συνειδητοποιήσεως τῆς ταυτότητός του. Ἡ Κυβέρνηση, προτοῦ φέρει τὸν νόμο αὐτὸ πρὸς ψήφιση, θὰ ἔπρεπε νὰ ὑπολογίσει μεταξὺ ἄλλων καὶ τὶς τρομακτικές, ὀλέθριες κοινωνικὲς συνέπειες ποὺ θὰ ἔχει τὸ ἐγχείρημα αὐτό. Μιὰ τέλεια σύγχυση, ποὺ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ μὴν ὁδηγήσει σὲ ἐθνικὴ καταστροφή.

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

hmerida taytothta fyloy box 02

hmerida taytothta fyloy 01

hmerida taytothta fyloy 02

Ο Τομέας Επιστημόνων του Συλλόγου «Ο Μέγας Βασίλειος», η Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων, η Χριστιανική Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών, ο Σύλλογος «Απόστολος Παύλος », η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος και η Ενωμένη Ρωμηοσύνη σας προσκαλούν

Η πρόσκληση ΕΔΩ σε εκτυπώσιμη μορφή Pdf

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

hmerida taytothta fyloy fwto 01

 

ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ

 Ο ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΟ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΤΩΝ ΨΥΧΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ 

 Σταύρος Μπαλογιάννης

Ομ. Καθηγητής Νευρολογίας, πρ. διευθυντής Α΄ Νευρολογικῆς Κλινικής Α.Π.Θ.

Πολλαί μελέται εις τον χώρον των νευροεπιστημών αναφέρονται εις τας βιολογικάς, ψυχολογικάς και πολιτιστικάς επιδράσεις εις την φαινοτυπικήν διαφοροποίησιν των δύο φύλων ως προς την συμπεριφοράν, την γλώσσαν, το συναίσθημα, τας επιστήμας και τας τέχνας.

Υφίστανται κατά βάσιν μορφολογικαί διαφοραί εις τον εγκέφαλον των δύο φύλων, αι οποίαι άρχονται εκ της οργανογενέσεως και συνεχίζονται καθ’ όλην την διάρκειαν της ζωής. Εκ παραλλήλου νευροενδοκρινολογικοί παράγοντες συμβάλλουν ουσιωδώς εις την επερχομένην διαφοροποίησιν, δεδομένου ότι οι υποδοχείς των στεροειδών συνδέονται μετά των επιγενετικών μεταβολών, μετέχοντες ούτως εις την κατά φύλον διαφοροποίησιν του εγκεφάλου και των φαινοτυπικών χαρακτήρων του φύλου.

Μεταξύ των κυρίων μορφολογικών διαφορών του εγκεφάλου ιδιαιτέραν σημασίαν έχουν αι κατά θέσεις διαφοραί του πάχους της φαιάς ουσίας και ιδίως του φλοιού των κογχικών ελίκων, η μορφολογία του μεσολοβίου, ο αμυγδαλοειδής πυρήν, ο ιππόκαμπος, το σχήμα και ο όγκος του υπερχιασματικού πυρήνος. Ο ιππόκαμπος και τα μαστία συμβάλλουν εις την προς εαυτόν προσανατολιζομένην σκέψιν των δύο φύλων, ενώ το κροταφο-αμυγδαλο-κογχικόν δίκτυον συνδέεται μετά των διαφορών της συναισθηματικής εκφράσεως και της κοινωνικής συμπεριφοράς.

(ΕΔΩ σε εκτυπώσιμη μορφή Pdf)

 


  ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ

 Καλλιόπη Προκοπάκη

 Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, Διευθύντρια ΕΣΥ, Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παγκρατίου του ΓΝΑ «Ευαγγελισμός»

 Οι Διαταραχές της Ταυτότητας Φύλου χαρακτηρίζονται από την έντονη επιθυμία ενός ατόμου να βιώνει την εμπειρία του αντίθετου από το βιολογικό του φύλο.

 Τα παιδιά και οι έφηβοι μέ Διαταραχή Ταυτότητας Φύλου επιθυμούν να ανήκουν στο αντίθετο φύλο, προτιμούν δραστηριότητες και συμπεριφορές που δείχνουν ταύτιση μέ το αντίθετο φύλο και αποστρέφονται τα ανατομικά χαρακτηριστικά του βιολογικού τους φύλου.

 Τα άτομα μέ Διαφυλική διαταραχή (transsexualism) επιθυμούν να ζουν ως άτομα του αντίθετου φύλου, είτε υιοθετώντας την εμφάνιση, είτε αλλάζοντας την μορφή του σώματος μέ λήψη ορμονών, γοναδεκτομή και πλαστικές χειρουργικές επεμβάσεις. Ως προς την αιτιολογία, το επικρατέστερο μοντέλο αιτιοπαθογένειας θεωρεί ότι υπάρχει ιδιοσυγκρασιακή προδιάθεση, που ενισχύεται από ψυχοκοινωνικούς παράγοντες, κυριότερος από τους οποίους είναι η ανατροφή του παιδιού.

 Η έγκαιρη θεραπευτική παρέμβαση κατά την παιδική ηλικία έχει θετικά αποτελέσματα. Αντίθετα, κατά την εφηβεία η διαταραχή τείνει να παγιώνεται. Σε σοβαρές μορφές, υπάρχει η τάση να χορηγούνται αρχικά ορμόνες για αναστολή της εφηβείας, κατόπιν ορμόνες για ανάπτυξη σωματικών χαρακτήρων του αντίθετου φύλου και μετά τα 18 χειρουργικές παρεμβάσεις, που συνεπάγονται μόνιμη στειρότητα.

 Η ψυχιατρική αξιολόγηση των Διαταραχών Ταυτότητας Φύλου θα πρέπει να καλύπτει όλα τα πεδία της ψυχοπαθολογίας, καθώς είναι πολύ συχνή η συνύπαρξη σοβαρών ψυχικών διαταραχών, όπως αυτισμός, διαταραχές του συναισθήματος, αυτοκτονικότητα, καθώς και συμπεριφορές υψηλού κινδύνου (αμοιβόμενο σεξ, χρήση ουσιών).

 Θα παρουσιαστεί η έννοια του φύλου, η κλινική εικόνα των Διαταραχών Ταυτότητας Φύλου, καθώς και τα σύγχρονα δεδομένα για την αιτιοπαθογένεια, την αποτελεσματικότητα των θεραπευτικών παρεμβάσεων και την έκβαση.

 (ΕΔΩ σε εκτυπώσιμη μορφή Pdf)

 


  ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΕΝΝΟΜΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 

 Καλλιρρόη Δ. Παντελίδου

 Καθηγήτρια Αστικού Δικαίου Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ.

Α. Εισαγωγή - Έννοια και σημασία του φύλου

Β. Η συνταγματική αρχή της ισότητας των φύλων ως ειδική μορφή της ισότητας των πολιτών. Η ισότητα στο εργατικό, ασφαλιστικό και κοινοτικό δίκαιο.

Γ. Φύλο και οικογενειακές σχέσεις

1. Φύλο και γάμος - ο ορισμός του Μοδεστίνου

2. Φύλο και τέκνα (συγγένεια, γονική μέριμνα, επιμέλεια)

3. Φύλο και κληρονομικές σχέσεις

Δ. Φύλο και σύμφωνο συμβίωσης

1. Η ανάλογος εφαρμογή άλλων διατάξεων για τους συζύγους

2. Η υιοθεσία

Ε. Φύλο και εξατομίκευση του προσώπου

1. Η σταθερότητα του φύλου

2. Η αλλαγή η η μεταβολή η η διόρθωση φύλου

3. Κριτικές παρατηρήσεις στο Σχέδιο Νόμου για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου

ΣΤ. Συμπερασματικές παρατηρήσεις

1. Ισότητα, αλλά όχι ταύτιση

2. Από την ταυτότητα φύλου στο φύλο χωρίς ταυτότητα;

(ΕΔΩ σε εκτυπώσιμη μορφή Pdf)

 


  «ΕΠΟΙΗΣΕΝ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟΝ... ΑΡΣΕΝ ΚΑΙ ΘΗΛΥ»

 Απόστολος Νικολαΐδης

 Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Θρησκείας και Κοινωνικής Ηθικής, Κοσμήτωρ Θεολογικής Σχολής Ε.Κ.Π.Α.

Η ανωτέρω βιβλική αναφορά συνιστά θεμελιώδη ανθρωπολογική αρχή για την κατανόηση της δημιουργίας του ανδρογυνικού ανθρώπου. Επάνω σ’ αυτή στηρίζονται όλες οι θεολογικές ερμηνείες που κατατέθηκαν κατά καιρούς. Άρχισε δε να αμφισβητείται από τότε που η εκκοσμικευμένη κοινωνία θέλησε είτε να προτάξει το κοινωνικό φύλο έναντι του βιολογικού, είτε να αλλάξει τη μέχρι πρότινος εμπειρία για το τι είναι φυσικό και τι αφύσικο, κανονικό και μη κανονικό, προβάλλοντας η και επιβάλλοντας τα δεύτερα σε βάρος των πρώτων, είτε να καταργήσει τα φύλα, αφήνοντας στον καθένα τη δυνατότητα να αυτοπροσδιορίζεται όχι με βάση το τι είναι αλλά μέ το τι θα ήθελε αυτός η οι άλλοι να είναι.

Η θεολογική προσέγγιση του ζητήματος της ταυτότητας των φύλων, όπως επιχειρείται εδώ, επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στο ερώτημα γιατί ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο έμφυλο, και μάλιστα δισδιάστατο, και όχι μονοδιάστατο, πολυδιάστατο η και άφυλο. Οι απαντήσεις που θα δοθούν στηρίζονται:

α) στην εξέταση της τακτικής που ο Θεός εφαρμόζει κατά τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου (επάλληλα δυαδικά σχήματα)

β) στην κατ’ εικόνα Θεού δημιουργία του ανθρώπου (ο άνθρωπος πλάθεται ανδρογυνικός επειδή είναι εικόνα της εικόνας του Θεού) και

γ) στις ανθρωπολογικές συνέπειες της έκπτωσής του από την κοινωνία με τον Θεό, η αποκατάσταση των οποίων γίνεται δυνατή μόνο μέσω της ετεροφυλικής ενοποιητικής και συμπληρωματικής συλλειτουργίας.

(ΕΔΩ σε εκτυπώσιμη μορφή Pdf)

 


 

 Σχετικά άρθρα θα βρείτε στη δράση:

 ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ νὰ περάσει ὁ ΣΟΔΟΜΙΣΜΟΣ στὰ σχολεῖα [ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ]

 

 

Ἀπόστολος Νικολαΐδης: Ἰσότητα τῶν δύο φύλων στὴν κοινωνία καὶ στὴν Ἐκκλησία

apostolos nikolaidhs 02


Ὁ Κοσμήτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΕΚΠΑ μιλᾶ στὴ Χριστιανικὴ Φοιτητικὴ Δράση σχετικὰ μὲ τὴν ἰσότητα τῶν δύο φύλων, τὴν διαφορετικότητα καὶ τὴ συμπληρωματικότητα τῶν ρόλων τους στὴν κοινωνία καὶ στὴν Ἐκκλησία.

 

Πηγή: Χριστιανική Φοιτητική Δράση

Ὁ Κοσμήτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΕΚΠΑ κ. Ἀπόστολος Νικολαΐδης μιλᾶ στὴ Χριστιανικὴ Φοιτητικὴ Δράση σχετικὰ μὲ τὴν ἀμφισβήτηση τῆς ταυτότητας τοῦ φύλου καὶ τὴν θεραπευτική της Ἐκκλησίας πρὸς τοὺς ἀνθρώπους ποὺ πάσχουν ἀπὸ δυσφορία φύλου.

Περισσότερα Άρθρα...

  1. Δέκα διακεκριμένοι επιστήμονες καταδικάζουν τις θεωρίες ταυτότητας φύλου και τη θεματική εβδομάδα
  2. Κριτική παρέμβαση στη Θεματική Εβδομάδα
  3. Ο Μεσογαίας Νικόλαος για τις Έμφυλες ταυτότητες: Λόμπυ επιβάλλουν με θράσος μια ιδεοληψία που αποδομεί τον άνθρωπο
  4. Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος: Συνέντευξη σχετικά με τη Θεματική Εβδομάδα «Σώμα και Ταυτότητα» στα Γυμνάσια
  5. Ο πόλεμος εναντίον των παιδιών. Η πλέον επικίνδυνη διάσταση της λεγόμενης Θεματικής Εβδομάδας.
  6. Εμμανουήλ Παναγόπουλος: Προς μια ουδετέρου γένους κοινωνία
  7. Oι Eμφυλες ταυτότητες στην Αυστραλία ξεσηκώνουν γονείς: "Σώστε μας από το ασφαλές σχολείο" !
  8. Χρήστος Μπονατάκης: Υπόμνημα «Περί της ανάγκης αναδείξεως του προβληματισμού της αποδόμησης των έμφυλων ταυτοτήτων»
  9. Γεώργιος Παπαθανασόπουλος: Η ζωή δεν είναι εμπορεύσιμο προϊόν
  10. π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος: Τό ἀλχημιστικό δίπραγμα, ὁ μέγας ἀλχημιστικός ἀνδρόγυνος καί ὁ ἀρσενόθηλυς ἀρχάνθρωπος
  11. Αλλαγή φύλου σε 5 λεπτά και μόνο με μια αίτηση
  12. «Κλινικές φύλου» «αποτελειώνουν» χιλιάδες παιδιά - Σάλος σε όλη την Ευρώπη
  13. Η κρυπο-φασιστική μέθοδος του Συστήματος που μεταλλάσσει την ανθρωπότητα
  14. Eπιτροπή Βιοηθικής της Εκκλησίας της Ελλάδος: Κριτικές παρατηρήσεις στο Σχέδιο Νόμου για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου
feed-image RSS - Tideon.org