Διάβασα στο αγγλικό BBC ένα άρθρο περί ύπαρξης στην Ελλάδα «μη-Ελληνικής Μακεδονικής μειονότητας». Το άρθρο αυτό στηρίζεται σε συνέντευξη που έχει δώσει ο κ. Φωκάς Σπόνδης. Ο σύνδεσμος του άρθρου είναι εδώ.
Διάβασα στο αγγλικό BBC ένα άρθρο περί ύπαρξης στην Ελλάδα «μη-Ελληνικής Μακεδονικής μειονότητας». Το άρθρο αυτό στηρίζεται σε συνέντευξη που έχει δώσει ο κ. Φωκάς Σπόνδης. Ο σύνδεσμος του άρθρου είναι εδώ.
Το BBC κάποτε εθεωρείτο απολύτως έγκυρο και τα δημοσιεύματά του ήταν απολύτως ισορροπημένα, παρουσιάζοντας όλες τις αντίθετες μεταξύ τους απόψεις. Εδώ και μερικά χρόνια και το BBC έχει ξεπέσει στο επίπεδο ενός μηχανισμού προπαγάνδας και έχει καταστεί απολύτως αναξιόπιστο.
Το ότι έχει ξεπέσει φαίνεται και από το παραπάνω άρθρο, στο οποίο παρουσιάζει τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη. Και τις παρουσιάζει ως αντικειμενικές, ως θέσφατα, σαν αν μην υπάρχει αντίλογος. Εάν το BBC ήθελε να μην θεωρείται αναξιόπιστο, θα έπρεπε να είχε παρουσιάσει και τις απόψεις κάποιου ο οποίος διαφωνεί με τον κ. Φωκά Σπόνδη. Και υπάρχουν τόσοι πολλοί που διαφωνούν με τον κ. Φωκά Σπόνδη!!!! Ενώ αυτοί που συμφωνούν μαζί του είναι τόσο λίγοι….. Το BBC δεν το έκανε, άρα δεν το αδικώ χαρακτηρίζοντάς το «αναξιόπιστο» ως μέσο μαζικής ενημέρωσης.
Το BBC προβάλλει τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη, ο οποίος είναι συνταξιούχος δικηγόρος της Πτολεμαΐδος, είναι 92 ετών, απ’ ότι γνωρίζω, ουδέποτε ανέπτυξε κάποια δραστηριότητα που να τον κάνει γνωστό στο Λονδίνο και στο BBC. Που και πως τον βρήκε το BBC για να προβάλει τις απόψεις του; Βεβαίως, ίσως κάνω λάθος ισχυριζόμενος ότι το BBCπροβάλλει τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη. Ίσως το σωστό είναι ότι το BBC, δημοσιεύοντας τις απόψεις του κ. Φωκά Σπόνδη, προβάλλει τις απόψεις του τοκογλυφοκρατικού καθεστώτος, που έχει εγκαθιδρυθεί στην Ελλάδα και σε όλον τον Δυτικό κόσμο. Διότι δεν έχουμε «ΔΗΜΟ-κρατία», έχουμε «ΤΟΚΟΓΛΥΦΟ-κρατία»!!!!!
Ο κ. Φωκάς Σπόνδης υπήρξε φίλος του πατέρα μου, τον θυμάμαι από την εποχή που ήμουν πολύ μικρό παιδί και θεωρώ ότι τον γνωρίζω καλά. Πέρα από τις απόψεις που εκφράζει περί Μακεδονίας και Μακεδόνων, στην συνείδησή μου ο κ. Φωκάς Σπόνδης είναι καταχωρημένος ως ένας πολύ αγαπητός άνθρωπος με πολύ χιούμορ. Βεβαίως, αυτό δεν με εμποδίζει να αρθρώσω αντίλογο στις απόψεις που εκφράζει και να συναγάγω συμπεράσματα, τα οποία δείχνουν ότι οι απόψεις του δεν είναι καθόλου βάσιμες.
Ο κ. Φωκάς Σπόνδης ισχυρίζεται ότι υπάρχει «μη-Ελληνική Μακεδονική» μειονότητα στην Ελλάδα. Το ίδιο ακριβώς ισχυρίζεται και το τοκογλυφοκρατικό καθεστώς. Ο κ. Φ. Σπόνδης και το καθεστώς λένε το ίδιο πράγμα, άρα αυτά που λέει ο κ. Φ. Σπόνδης είναι «πολιτικά ορθά», δηλαδή αρεστά στην εξουσία. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το (κάποτε ……) μέγα και τρανό BBC ασχολείται με τις απόψεις του κ. Φ. Σπόνδη, επειδή οι απόψεις αυτές είναι «πολιτικά ορθές», αρεστές στο καθεστώς!!!
Το ότι μια άποψη είναι «πολιτικά ορθή», δηλαδή «αρεστή στην εξουσία», δεν την κάνει και βάσιμη, αληθή, σωστή. Ο αντικομμουνισμός κάποτε στην Ελλάδα και στην Ευρώπη ήταν η «πολιτικά ορθή» θέση. Όμως, όλα αυτά που λέγονταν και γράφονταν για τον κομμουνισμό τότε στην Δύση ήταν σωστά, ή ήταν προπαγάνδα; Ομοίως στις κομμουνιστικές χώρες κάποτε η «πολιτικά ορθή» θέση ήταν ο αντικαπιταλισμός. Όμως, όλα αυτά που λέγονταν και γράφονταν για τον καπιταλισμό τότε στις κομμουνιστικές χώρες ήταν σωστά, ή ήταν προπαγάνδα; Το συμπέρασμα είναι ότι, όποιος προβάλλει «πολιτικά ορθές» απόψεις κατά πάσαν πιθανότητα κάνει προπαγάνδα!!!
Γιατί να μην ισχύει αυτό το συμπέρασμα και όσον αφορά τις απόψεις που εκφράζει ο κ. Φ. Σπόνδης και τις οποίες προβάλει ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΛΟΓΟ το ξεπεσμένο, πλέον, BBC;
Ας δούμε τι μας λέει ο κ. Φ. Σπόνδης.
Το πρώτο που λέει είναι ότι οι ντόπιοι (δηλαδή, οι γηγενείς Μακεδόνες, αυτοί που οι πρόγονοί τους μιλούσαν το ΣΛΑΒΟΦΑΝΕΣ ιδίωμα, τους οποίους θέλουν να παρουσιάσουν ως μη-Έλληνες) διώχθηκαν από τις κατά καιρούς κυβερνήσεις της Ελλάδος. Αυτό είναι σωστό. Όμως, για να έχουμε μία πλήρη εικόνα του γιατί διώχθηκαν, πρέπει να ερευνήσουμε τον ρόλο των χαφιέδων, πολύ μεγάλο ποσοστό των οποίων ήταν ντόπιοι και οι οποίοι κατήγγειλαν ψευδώς συγχωριανούς και συγγενείς τους, για να τους πάρουν τα χωράφια, τα σπίτια, τα χρήματα, τις γυναίκες και τις κόρες. Οι καταγγελίες απευθύνονταν σε διεφθαρμένους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι ενδιαφέρονταν μόνον για την νομή της εξουσίας. Και για να νεμηθούν την εξουσία, χρησιμοποιούσαν τους χαφιέδες ως συνεργάτες. Μήπως υπάρχουν ομοιότητες με το σήμερα;
Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ότι ο χαφιεδισμός ως δραστηριότητα ήταν, και παραμένει, οικογενειακή δραστηριότητα. Πήγαινε από τον πατέρα στον γιό, κάτι σαν το επάγγελμα. Οι χαφιέδες πάντα υποστήριζαν την εξουσία, ανεξάρτητα από το ποιος την ασκούσε. Έτσι, είχες χαφιέδες που με τους Βούλγαρους δήλωναν Βούλγαροι, με τους Έλληνες δήλωναν Έλληνες, με τους Γερμανούς Γερμανοί, με τους κομμουνιστές δήλωναν κομμουνιστές, με τους αντικομμουνιστές δήλωναν αντικομμουνιστές. Με τον Παπαδόπουλο δήλωναν χουντικοί, με τον Κω/νο Καραμανλή δήλωναν δεξιοί, με τον Ανδρέα Παπανδρέου σοσιαλιστές, μετά νεοφιλελεύθεροι και τώρα συριζαίοι. Οι ΙΔΙΟΙ άνθρωποι που χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό τον Στ. Παττακό και τον Ν. Μακαρέζο, όταν αυτοί είχαν επισκεφθεί την Φλώρινα επί «21ης Απριλίου», ξαφνικά μεταλλάχθηκαν σε σοσιαλιστές επί Α. Παπανδρέου!!! Θυμάμαι ανθρώπους που επί «Δεξιάς» δήλωναν πατριώτες και εθνικιστές, και σήμερα οι ίδιοι ή τα παιδιά τους δηλώνουν μασσώνοι και κοσμοπολίτες.
Αν θέλουμε να καταλάβουμε τι και ποιος φταίει για τις διώξεις των ντοπίων, πρέπει να ερευνήσουμε τον ρόλο των χαφιέδων και την σχέση τους με την εκάστοτε εξουσία, η οποία εξουσία πάντα ελεγχόταν από τις ξένες δυνάμεις.
Και βέβαια, δεν ήταν μόνον οι ντόπιοι που κυνηγήθηκαν. Στην Μακεδονία κυνηγήθηκαν όλοι οι αδύναμοι που δεν ήταν χαφιέδες. Οι ντόπιοι όμως ήταν πιο εύκολο να κυνηγηθούν και αυτό διότι πιο εύκολα μπορούσαν να τους ρουφιανέψουν, κολλώντας τους την ρετσινιά του «ανθέλληνα».
Επίσης, οι αδύναμοι δεν κυνηγήθηκαν μόνον στην Μακεδονία, αλλά σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Το καθεστώς ήταν αυταρχικό και υπήρχαν αντιδράσεις στον αυταρχισμό, πράγμα που έκανε το αυταρχικό κράτος να αντιδρά σκληρά. Το αποτέλεσμα ήταν ότι, σε όλην την Ελλάδα υπήρχαν πολλά περιστατικά καταπίεσης των αδύναμων που δεν ήταν χαφιέδες.
Τέλος, οι προβεβλημένοι που ισχυρίζονται ότι «είναι μη-Έλληνες Μακεδόνες» κάθε άλλο παρά διώκονται. Είναι διορισμένοι στο δημόσιο και ορισμένες φορές όχι μόνον αυτοί, αλλά όλοι στην οικογένειά τους. Άλλοι είναι πολύ ευκατάστατοι επιχειρηματίες, ορισμένοι και εργολάβοι που παίρνουν έργα και από το δημόσιο. Άλλοι ευνοούνται ποικιλοτρόπως ως επαγγελματίες. Εάν ερευνηθούν τα οικονομικά τους, θα διαπιστωθεί ότι είναι πολύ ευκατάστατοι. Εάν ερευνηθεί το «πόθεν έσχες» τους, δεν γνωρίζω τι μπορεί να βρεθεί.
Οπότε, στην παραπάνω συνέντευξή του ο κ. Φ. Σπόνδης δεν τα λέει όλα. Λέει μόνον αυτά που συμφέρουν το «πολιτικά ορθό» σενάριο (και όχι «αφήγημα», όπως λένε αυτοί που θέλουν να επιδείξουν τον φιλοαμερικανισμό τους). Και επειδή δεν τα λέει όλα, αυτά που λέει είναι αβάσιμα και συνιστούν προπαγάνδα!
Όμως ο κ. Φωκάς Σπόνδης μας λέει και δύο άλλα, πάρα πολύ σημαντικά πράγματα, τα οποία πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να τα υπογραμμίσω.
Το πρώτο σημαντικό πράγμα που μας λέει ο κ. Φωκάς Σπόνδης, κατά το άρθρο του BBC, είναι το εξής: « Ο κύριος Φωκάς μας διευκρινίζει εξαρχής ότι είναι και τα δύο: ‘εθνικά Μακεδόνας’ και Έλληνας πατριώτης.» Πολύ ενδιαφέρον!!!! Δηλαδή κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη είναι δυνατόν να είσαι και Έλληνας και «Εθνικά Μακεδόνας»!!!! Άρα, κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη η έννοια «Έλληνας» δεν είναι δηλωτική του «Ελληνικού έθνους». Κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη, λοιπόν, μπορείς να είσαι ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και «εθνικά Μακεδόνας» και Έλληνας, άρα και Νιγηριανός και Έλληνας, και Κινέζος και Έλληνας. Με άλλα λόγια, κατά τον κ. Φ. Σπόνδη η έννοια «Έλληνας» είναι μια πολυεθνική έννοια!!!! Και αφού είναι μία πολυεθνική έννοια, οι κληρονόμοι της Ελληνικότητας, του Ελληνικού πολιτισμού και του Ελληνικού εδάφους δεν είναι οι Έλληνες το γένος, αλλά όλα τα έθνη. Μάλιστα, ίσως κατά τον κ. Φωκά Σπόνδη δεν υπάρχουν Έλληνες το γένος, δεν υπάρχουν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων!!!!
Άρα, ο κ. Φωκάς Σπόνδης συμφωνεί απόλυτα με την πολιτική της εξουσίας, δηλαδή την πολιτική της νέας τάξης πραγμάτων, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, της ΕΕ και του Ισραήλ. Ρωτώ: ο κ. Φωκάς Σπόνδης τους έπεισε όλους αυτούς για τις δικές του απόψεις ή το αντίστροφο; Και εάν συνέβη το πρώτο, δηλαδή αν ο κ. Σπόνδης τους έπεισε, πως τα κατάφερε; Ή εάν ο κ. Σπόνδης πείστηκε, πως κατάφεραν και τον έπεισαν; Νομίζω ότι είναι ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα.
Όταν διακρίνουμε απόψεις περί «πολυεθνικής Ελλάδας, άρα και Μακεδονίας» στα λεγόμενα του κ. Φ. Σπόνδη, ας θυμηθούμε ότι και ο Ν. Ι. Μέρτζος σε πρόσφατο άρθρο του, μετά τα κατάπτυστα περί «έντιμου συμβιβασμού με τα Σκόπια», έχει αγγίξει το θέμα της «πολυεθνικής Μακεδονίας»!!! Είναι πιθανόν να συμφωνούν μεταξύ τους οι Μπουτάρης, Μέρτζος και Σπόνδης; Αν συμφωνούν, πως έγινε και συμφώνησαν; Έχουν κοινές ιδεολογικο-κομματικές καταβολές; Αν όχι τι συνέβη;
Από το γεγονός, λοιπόν, ότι ο κ. Φωκάς Σπόνδης μέσω των ισχυρισμών του περί δήθεν «εθνικά Μακεδόνων», εμμέσως θέτει θέμα «πολυεθνικής Ελλάδος», σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φαίνεται να συμφωνεί με τον Μέρτζο, με τον Μπουτάρη και την εξουσία, συνάγεται ότι οι ισχυρισμοί του συνιστούν προπαγάνδα. Άρα, πρέπει να θεωρηθούν ως αβάσιμοι και αναληθείς. Βεβαίως, κακώς αναφέρομαι σε ισχυρισμούς του κ. Φωκά Σπόνδη. Αυτοί είναι ισχυρισμοί του ξεπεσμένου BBC, προβαλλόμενοι δια του κ. Σπόνδη.
Το δεύτερο πολύ σημαντικό πράγμα που μας λέει ο κ. Φωκάς Σπόνδης είναι το εξής: «Ως αντίδραση σε αυτές τις δυνάμεις που συγκρούονταν μεταξύ τους, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα προέκυψε μια ξεχωριστή ταυτότητα αυτή των ‘Σλαβομακεδόνων’ .»!!!!! Ρωτώ: Οι άνθρωποι αυτοί που, κατά τον κ. Φ. Σπόνδη, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα «φόρεσαν» τον μανδύα του «Σλαβομακεδόνα», πριν τι μανδύα φορούσαν; Και, ακόμη σημαντικότερο, ρωτώ: Ανεξάρτητα από τον εκάστοτε μανδύα που φορούν, το σώμα που καλύπτεται από τον μανδύα, τι είναι από πλευράς εθνικής; Περί αυτών, ο μεν κ. Φ. Σπόνδης σιωπά, και το κάποτε τρανό και νυν ξεπεσμένο BBC δεν ρωτά!!!!! Τυχαίο;
Ισχυριζόμενο το BBC, δια του κ. Φωκά Σπόνδη, ότι: «ως αντίδραση σε αυτές τις δυνάμεις που συγκρούονταν μεταξύ τους, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα προέκυψε μια ξεχωριστή ταυτότητα αυτή των ‘Σλαβομακεδόνων’.», επιχειρεί να αποσυνδέσει την έννοια «σλαβομακεδόνας» από την πολιτική του «πανσλαβισμού». Δηλαδή, οι τοκογλύφοι δια των ΗΠΑ και της ΕΕ, θέλουν να δημιουργήσουν στην Ελλάδα μια «μη-Ελληνική Μακεδονική» μειονότητα, την οποία όμως η Ρωσία μπορεί να την παρουσιάσει ως «σλαβομακεδονική», ανασταίνοντας έτσι την πολιτική του πανσλαβισμού. Αν όμως συμβεί αυτό, τότε οι ΗΠΑ και η ΕΕ θα έχουν προωθήσει τα ρωσικά συμφέροντα. Για να μην γίνει αυτό, λένε (οι τοκογλύφοι, οι ΗΠΑ και η ΕΕ δια του BBC) ότι η «σλαβική ταυτότητα δημιουργήθηκε μετά τις αρχές του 20ου αιώνα». Άρα, κατά το σκεπτικό αυτό, οι «σλαβομακεδόνες» δεν είναι «σλάβοι» με την έννοια που ήθελαν οι Ρώσοι και ο πανσλαβισμός τους.
Κατά συνέπειαν, και από τον ισχυρισμό περί του πότε εμφανίστηκε η «σλαβική» ιδιότητα, και από το εάν εμφανίστηκε ως «ταυτότητα» ή «έθνος», και πάλι αποδεικνύεται ότι όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί δεν συνιστούν τίποτε περισσότερο από προπαγάνδα. Άρα, σαν προπαγάνδα πρέπει να αντιμετωπισθούν.
Οι ισχυροί θα έπρεπε να ασχολούνται με το πώς θα επιλύσουν τα προβλήματα του απλού ανθρώπου. Μόνον έτσι θα εξασφάλιζαν την θέση τους ως ισχυροί. Η ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα ισχυρών που ξέπεσαν. Όλοι ξέπεσαν διότι έκαναν, ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ, τα ίδια λάθη. Τα λάθη που κάνουν και οι σημερινοί ισχυροί. Ασχολούνται με τρίχες και δημιουργούν εχθρούς. Κάνουν κακό και νομίζουν ότι ο απλός άνθρωπος δεν θα το διακρίνει λόγω προπαγάνδας.
Η προπαγάνδα θέλει και αυτήν την φορά να παραπλανήσει τους ντόπιους, τους γηγενείς Μακεδόνες, οι οποίοι ως Μακεδόνες είναι ΜΟΝΟΝ Έλληνες. Η εξουσία των τοκογλύφων, για μία ακόμη φορά, επιχειρεί να μας κάνει (και εμάς και τους Σκοπιανούς) τροφή για τα κανόνια. Θέλει να μας θυσιάσει για να έχει γεωστρατηγικά οφέλη. Η εξουσία σήμερα δια των ΗΠΑ και της ΕΕ θέλει να κάνει ό,τι είχε κάνει, στην αρχή επί τσάρων της Ρωσίας την εποχή του Μακεδονικού Αγώνα και πριν, και στην συνέχεια επί κομμουνισμού μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εξουσία θέλει εμείς να σκοτωνόμαστε, για να κερδίζει η εξουσία.
Και για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο τους, εμφανίζονται σε εμάς ως δήθεν ενδιαφερόμενοι για εμάς και τα δικαιώματά μας. Ότι δήθεν θέλουν το καλό μας («για το καλό μας», όπως τραγουδάει ο Γ. Μηλιώκας). Ότι δήθεν μας αγαπούν. Μας «αγαπούν»….., όπως «αγαπάει» ο λύκος τα πρόβατα …..
Τα πολλά λόγια της προπαγάνδας των λύκων που είναι ντυμένοι πρόβατα, όπως έχουμε καταλάβει όλοι οι Μακεδόνες (που είμαστε ΜΟΝΟΝ Έλληνες), είναι «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε»!!!!!