Άδειος ο Προεδρικός θώκος στήν Κυριακή τής Ορθοδοξίας !
Ούτε καί στήν επίσημη καθιερωμένη εορτή τής Ορθοδοξίας δέν θέλησε να παραστή, ώς υπάρχων ακόμη Πρόεδρος, πόσο μάλλον να πεί καί το Σύμβολο τής Πίστεως όπως είχε υποχρέωση νά κάνει...Έδειξε έτσι τήν "αγάπη" του γιά τό "παπαδαριό" όπως συνήθιζε να ονομάζει τούς Εκκλησιαστικούς άρχοντες ο "έτεροςΚαππαδόκης" καί μακαριστός ήδη ( Πρόεδρος κι΄ αυτός ), Κωνσταντίνος Καραμανλής...
Έτσι πάντα όμως ήταν "άδειος", ακόμη καί εάν επάνω του καθόταν ο κ. Πρόεδρος.
Δέν άφησε Νομοθεσία καί διάταγμα πού να μή υπογράψει. Υπήρξε ένας YES MEN μέ κεφαλαία γράμματα απέναντι στήν εκάστοτε πολιτική ηγεσία, καί κανένα τους δέν στενοχώρησε με άρνηση υπογραφής σέ ότι τού παρουσιάζανε.
Τά υπόλοιπα θά τα κρίνει ο Θεός καί η Ιστορία...
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρ. Παπούλιας δεν παρέστη στην πανηγυρική Συνοδική Θεία Λειτουργία για την Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Η δικαιολογία την οποία η Προεδρία της Δημοκρατίας επικαλέσθηκε ήταν πως εκλεγέντος του νέου Προέδρου ο ρόλος του είναι οιονεί υπηρεσιακός και επομένως δεν θεώρησε πρέπον να παραστεί. Η δικαιολογία, αν είναι ακριβής, είναι απαράδεκτη. Είναι γνωστό ότι κενό εξουσίας δεν υπάρχει και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκτελεί κανονικά τα καθήκοντά του μέχρι της ορκωμοσίας του νέου Προέδρου.
Ο κ. Παπούλιας με την ίδια δικαιολογία δεν παρέθεσε και το καθιερωμένο γεύμα προς τιμήν των μελών της Ιεράς Συνόδου, ως μια πράξη ευγνωμοσύνης της Πολιτείας προς την προσφορά της Εκκλησίας στον ελληνικό λαό. Κατά το γεύμα υπήρχε προσφώνηση εκ μέρους του Προέδρου και αντιφώνηση από τον Αρχιεπίσκοπο.Οι Συνοδικοί Αρχιερείς γευμάτισαν μόνοι στο μέγαρο της Αρχιεπισκοπής...
Η απουσία του κ. Παπούλια από τη Συνοδική Θεία Λειτουργία ήταν η τελευταία του δημόσια πράξη ως ανωτάτου άρχοντος και είναι αρνητική.
Και όπως ο Δημοσθένης τόνισε « προς γαρ το τελευταίον εκβάν, έκαστον των πριν υπαρξάντων κρίνεται». Η παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας στην Κυριακή της Ορθοδοξίας και η εκ μέρους του ανάγνωση του Συμβόλου της Πίστεως είναι αφενός μεν η εκ μέρους του δημόσια έκφραση της Πίστεώς του, αφετέρου δε η αναγνώριση του ότι κατά το άρθρο 3 του Συντάγματος «Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού».
Δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει τα μύχια της ψυχής του απερχομένου Προέδρου για την απουσία του. Όμως δικαιολογείται οι πολίτες να τη συνδυάσουν με το γεγονός της αρνήσεως να ορκισθεί ο κ. Τσίπρας, καθώς και πολλά μέλη της νέας κυβερνήσεως. Να υποθέσουν δηλαδή ότι ο κ. Παπούλιας προσαρμόσθηκε στην ιδεολογία της νέας πολιτικής εξουσίας…
Στη Συνοδική Θεία Λειτουργία ηχηρή ήταν και η απουσία του κ. Τσίπρα, του κ. Σαμαρά και των άλλων πολιτικών αρχηγών, πλην του κ. Καμμένου. Επίσης ηχηρή η απουσία του καθ΄ ύλην Υπουργού Παιδείας Τουρισμού και Θρησκευμάτων κ. Αρ. Μπαλτά. Αντιθέτως θετική ήταν η παρουσία της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, μέλη της οποίας και κοινώνησαν των αχράντων Μυστηρίων.
Η εορτή της Κυριακής της Ορθοδοξίας τελείται εις ανάμνηση της αποκαταστάσεως της τιμής προς τις ιερές εικόνες από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα το 842 και του τέλους της εικονομαχίας, κατά την οποία η πολιτική εξουσία εδίωξε ανηλεώς όσους δεν συμφωνούσαν με την απόφασή της να καταργηθούν οι εικόνες.
Η κατά την επίσημη ημέρα αυτή λιτανεία των εικόνων ετελείτο με την παρουσία του αυτοκράτορα στην Αγία Σοφία. Το Τυπικό της μεγάλης αυτής ημέρας περιγράφει ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Πορφυρογένητος στο έργο του «Έκθεσις της Βασιλείου Τάξεως», που το έγραψε το 953 και στο κεφάλαιο «Όσα δει παραφυλάττειν τη εορτή της Ορθοδοξίας».
Από τις αρχές του 20ού αιώνα διατηρείτο αδιάλειπτα η παρουσία του Ανωτάτου Άρχοντος στην Συνοδική Θεία Λειτουργία κατά την Κυριακή της Ορθοδοξίας, η ανάγνωση του Συμβόλου της πίστεως και η εκ μέρους του παράθεση του επισήμου γεύματος προς τιμήν των μελών της Ιεράς Συνόδου.
Ακόμη και σε περίοδο κρίσης των σχέσεων Εκκλησίας – Πολιτείας το έθος δεν είχε διαταραχθεί, έως φέτος, με την ενέργεια του κ. Παπούλια. Ελπίζεται ότι η ενέργεια του απερχομένου Προέδρου αποτελεί λυπηρή παρένθεση και όχι αρχή περιθωριοποίησης της Εκκλησίας.-