Ο Νίκος, ο Γιώργος κι ο Πάνος απείλησαν να βάλουν τέρµα στη ζωή τους όταν έχασαν πόντους στο παιχνίδι που έπαιζαν στο Ιντερνετ. Ο Γιάννης είχε ήδη προσπαθήσει µια φορά να αυτοκτονήσει µε χάπια όταν το παιχνίδι τον «απέβαλε» για 2 ώρες και ετοιµαζόταν να επαναλάβει την απόπειρα µε ακόµη περισσότερα χάπια όταν για δεύτερη φορά βρέθηκε εκτός παιχνιδιού. Τα δύο τελευταία χρόνια η ∆ίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος έχει καταφέρει να εντοπίσει έξι εφήβους και νέους ηλικίας από 13 έως 22 ετών που απείλησαν να βάλουν τέρµα στη ζωή τους επειδή µαράθηκαν τα διαδικτυακά τους φυτά, έχασαν το εικονικό τους ξίφος ή άδειασε το ηλεκτρονικό τους θησαυροφυλάκιο. «Για πολλούς ανθρώπους τα διαδικτυακά παιχνίδια ρόλων αποτελούν τρόπο ζωής. Τα συναισθήµατα και η ψυχολογία τους αλλάζουν αναλόγως µε την εξέλιξη του παιχνιδιού. Ορισµένοι από αυτούς φτάνουν στο σηµείο να επιθυµούν ακόµη και να βάλουν τέρµα στη ζωή τους αν χάσουν κάποιους πόντους ή χάσουν ένα αντικείµενο του χαρακτήρα τους στο παιχνίδι», λέει στα «ΝΕΑ» ο προϊστάµενος της υποδιεύθυνσης ∆ίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος, Μάνος Σφακιανάκης.
Στις περισσότερες περιπτώσεις άλλοι χρήστες του Ιντερνετ που διάβασαν τα µηνύµατα των επίδοξων αυτοχείρων είναι αυτοί που ειδοποίησαν την Αστυνοµία.
Σε αυξηµένο όµως συναγερµό βρίσκονται πλέον και οι εταιρείες που διαχειρίζονται διάσηµα διαδικτυακά παιχνίδια όπως το Second Life, το Lineage, το Warcraft και το Farmville. Σε χώρες της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης έχουν καταγραφεί περιπτώσεις αυτοκτονιών νεαρών ατόµων όταν έχασαν πόντους από το παιχνίδι που έπαιζαν. Πριν από µερικές εβδοµάδες νεαρή µητέρα στη Νότια Κορέα σκότωσε το παιδί της διότι τη διέκοπτε από το παιχνίδι ρόλων που έπαιζε.
«Για την περίπτωση ενός παιδιού που απείλησε πως θα αυτοκτονούσε όταν ο διαχειριστής τον απέβαλε για δύο ώρες από το παιχνίδι δεχτήκαµε τηλεφώνηµα από τη Γαλλία. Εκείνοι έκριναν το µήνυµα ως ιδιαίτερα σοβαρό, και µας έδωσαν τη διεύθυνση ΙΡ του παιδιού. Σε σύντοµο χρονικό διάστηµα βρεθήκαµε στα ίχνη του και στη συνέχεια ψυχολόγοι, όπως συµβαίνει και σε όλες τις περιπτώσεις που επεµβαίνουµε, ήρθαν σε επαφή µε τον νεαρό και τους γονείς του», αναφέρει ο κ. Σφακιανάκης.
ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ. Μια περίπτωση ωστόσο έχει µείνει βαθιά χαραγµένη στους αστυνοµικούς της ∆ίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος. Είχε χρειαστεί να εντοπίσουν τους γονείς ενός 15χρονου στα νότια προάστια της Αθήνας ο οποίος απειλούσε πως θα αυτοκτονήσει γιατί έχασε πόντους στο παιχνίδι Lineage. «Μην ασχολείστε. Εχει προσπαθήσει και άλλη φορά να αυτοκτονήσει το παιδί επειδή έχανε στο παιχνίδι. Θα πάρει ένα χάπι και θα του περάσει», είπε στους εµβρόντητους αστυνοµικούς η µητέρα η οποία έπαιζε την ώρα εκείνη µπιρίµπα µε φίλες της και δήλωσε στους αστυνοµικούς πως όταν θα τελείωνε το δικό της παιχνίδι, θα πήγαινε να µιλήσει στο παιδί της!
Τα ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ
ΕΧΑΣΕ 130.000 ΕΥΡΩ
Ο Γιώργοςείχε αρχίσει να παίζει καζίνο στο ίντερνετ από τα 13 του. Για δύο µήνες περνούσε το µεγαλύτερο µέρος της ηµέρας του παίζοντας την e-ρουλέτα. Όταν αποφάσισε να σταµατήσει το παιχνίδι έλαβε µήνυµα πως χρωστούσε 130.000 ευρώ στην εταιρεία.
Στην οικογένειά του άφησε ένα χειρόγραφο σηµείωµα µε το οποίο ζητούσε συγγνώµη για το ποσό που τους επιβάρυνε και ανέφερε πως θα έβαζε τέλος στη ζωή του. Οι αστυνοµικοί κατάφεραν να τον εντοπίσουν από το κινητό του τηλέφωνο.
Όπως αποδείχθηκε, το ποσό που χρωστούσε ήταν εικονικό και δεν ανταποκρινόταν στην πραγµατικότητα.
ΑΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ...
Ο 13χρονος Βασίλης και ο 17χρονος Νίκος απείλησαν πως θα βάλουν τέρµα στη ζωή τους όταν έχασαν πόντους στο Lineage. Ένας άλλος 15χρονος που είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει µία φορά όταν έχασε πόντους στο παιχνίδι, επανέλαβε την απόπειρα όταν ο διαχειριστής του παιχνιδιού τον απέβαλε λόγω «ανάρµοστης συµπεριφοράς» για δύο ώρες.
Η ΠΡΏΤΗ ΜΗΝΥΣΗ
Πριν από λίγες ηµέρες κατατέθηκε στην ελλάδα και η πρώτη µήνυση για κλοπή «διαδικτυακού» ξίφους και χρυσών λιρών από χρήστη online παιχνιδιού! ο «κλέφτης» εντοπίστηκε, αλλά το δικαστήριο δήλωσε αναρµόδιο να εκδικάσει κλοπή άυλου αντικειµένου.
Πηγή: "ΤΑ ΝΕΑ" 16/2/2011