Οι Ιερές Μητροπόλεις Πειραιώς, Κυθήρων και Γόρτυνος προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του ομόφυλων ζευγαριών, καθώς και ο αρχιμανδρίτης Σαράντος Σαράντου, τρεις πρωτοπρεσβύτεροι, μια μοναχή, η «Εστία Πατερικών Μελετών», δυο δικηγόροι και 21 πολίτες στράφηκαν κατά του νόμου 4356/2015 που επέκτεινε το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια και ζητούν να ακυρωθεί ο επίμαχος νόμος ως αντισυνταγματικός και αντίθετος στον Αστικό Κώδικα (οικογενειακό δίκαιο και χρηστά ήθη). Επιπλέον, ζητούν η προσφυγή τους να εισαχθεί στην Ολομέλεια του ΣτΕ [..]
Συγκεκριμένα, οι Μητροπολίτες των τριών προαναφερθέντων Μητροπόλεων, Σεραφείμ Μεντζελόπουλος, Σεραφείμ Στεργιούλης και Ιερεμίας Φούντας καθώς και ο αρχιμανδρίτης Σαράντος Σαράντου, τρεις πρωτοπρεσβύτεροι, μια μοναχή, η «Εστία Πατερικών Μελετών», δυο δικηγόροι και 21 πολίτες στράφηκαν κατά του νόμου 4356/2015 που επέκτεινε το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια και ζητούν να ακυρωθεί ο επίμαχος νόμος ως αντισυνταγματικός και αντίθετος στον Αστικό Κώδικα (οικογενειακό δίκαιο και χρηστά ήθη). Επιπλέον, ζητούν η προσφυγή τους να εισαχθεί στην Ολομέλεια του ΣτΕ.
Αφορμή για τις προσφυγές στο ΣτΕ, αποτέλεσε η απόφαση του υπουργού Εσωτερικών με την οποία καθορίζεται ο τρόπος εγγραφής στα ληξιαρχεία των συμφώνων ελεύθερης συμβίωσης ομοφυλοφίλων ζευγαριών.
Όπως αναφέρουν επίσης στην προσφυγή τους, στην ίδια απόφαση υπάρχουν υποδείγματα, κατά κυνική και σκανδαλώδη πρόκληση του κοινού περί ηθικής και θρησκεία αισθήματος, της ληξιαρχικής πράξης «συμφώνου συμβίωσης με θρήσκευμα».
Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι η καθιέρωση του συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης ομοφυλοφίλων ζευγαριών, προσβάλλει τα κρατούντα στην Ελλάδα χρηστά ήθη, όπως αυτά καταγράφονται στο άρθρο 5 του Συντάγματος. Σύμφωνα με το επίμαχο άρθρο 5 του Συντάγματος, η ελευθερία ανάπτυξης της προσωπικότητας, κάθε άλλο παρά απεριόριστος είναι, αλλά υπόκειται στην υποχρέωση σεβασμού των χρηστών ηθών.
Ακόμη, οι Μητροπολίτες υποστηρίζουν ότι τα χρηστά ήθη συνιστούν νόμιμο συνταγματικό περιορισμό, περιορισμό εμποδίων και φραγμών στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, και προσθέτουν ότι ως χρηστά ήθη, νοείται η γενική και κοινή περί ηθικής αντίληψη του μέσου χρηστού και εχέφρονος ανθρώπου σε δεδομένο τόπο και χρόνο. Η παραβίαση των χρηστών ηθών συνδέεται και την προστασίας της οικογένειας όπως αυτή περιγράφεται στο Σύνταγμα και το οικογενειακό δίκαιο (Αστικός Κώδικας).
Επίσης, αναφέρουν ότι η ελληνική κοινωνία δεν αποδέχεται την ύπαρξη οικογενειακών σχέσεων μεταξύ συμβιούντων προσώπων που ανήκουν στο ίδιο φύλο, αλλά ούτε δέχεται την θεσμοθέτηση της νομικής εξισώσεως του συμφώνου συμβιώσεως μεταξύ ομοφυλοφίλων προσώπων, με την εν γάμω οικογένεια.
Πηγή: Κατάνυξις