Υπάρχει επιδημία, πανδημία, εποχιακή γρίπη, όπως θέλετε πέστε το, και όλοι πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας και ασφαλώς το πράττουμε το κατά δύναμιν.
Όμως είναι υπερβολική και απόλυτη η συμπεριφορά του κράτους, ιδιαίτερα εδώ στην Ελλάδα, προς την Εκκλησία. Πολλοί ειδήμονες, νομικοί και καθηγητές πανεπιστημίου, την χαρακτήρισαν καταχρηστική, αντισυνταγματική και καταλυτική της θρησκευτικής ελευθερίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η ιατρική επιστημονική κοινότητα επίσης, ανά τον κόσμο, δεν έχει την ίδια άποψη για όλα τα περί την νόσον λεγόμενα και αποφασιζόμενα.
Παλαιότερες δηλώσεις των εκπροσώπων της πολιτείας και των λοιμωξιολόγων εντός της Ελλάδος μιλούσαν για μικρότερες ή μεγαλύτερες πανδημίες σε ετήσια βάση, που κάθε χρόνο απασχολούσαν την ιατρική κοινότητα.
Όλες οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες Συνοδικά, ακόμη και επαρχιακές Σύνοδοι μέσα στο ίδιο κράτος, δεν συναίνεσαν στο κλείσιμο των ναών και στην παύση και αναστολή των λειτουργιών. Ούτε όλοι οι Επίσκοποι συμφωνούν για την τηρητέα τακτική. Δηλαδή όλοι αυτοί, οι Σύνοδοι και οι Επίσκοποι Σερβίας, Βουλγαρίας, Πολωνίας, Ρωσίας, θα κριθούν ως ανθρωποκτόνοι;
Οι εξουσίες ως θεσμοί είναι από τον Θεό, πάσα εξουσία είναι από το Θεό ως θεσμός, όχι όμως και κάθε άρχοντας και κάθε απόφασή του είναι κι αυτά θεόσταλτα. Δηλαδή θεόπεμπτος ο Ηρώδης, ο Νέρωνας, ο άλλος Ηρώδης ο σκωληκόβρωτος; Έλεος! Λίγο διάκριση!!! Τι λέγει ο άγιος Αζαρίας; «Για τις αμαρτίες μας μας παρέδωκες, Κύριε, στον χειρότερο άνθρωπο και άρχοντα».
Εμείς δεν παραβαίνουμε τους νόμους του κράτους. Τους υπερβαίνουμε διά της πίστεως. Ούτε να αρρωστήσουμε πάμε στους ναούς, ούτε άλλους να κολλήσουμε. Πάμε όπως πηγαίνουμε παντού με τις ανάλογες προφυλάξεις.
Το αντάρτικο των πόλεων είναι συνήθεια των κομμουνιστών, το αντάρτικο όμως κατά της πίστεως είναι εκκοσμίκευση και υποταγή στη λογική της κοσμικής εξουσίας.
«Δια πίστεως περιπατούμεν». Ο Μ. Βασίλειος περιποιόταν και ασπαζόταν τους λεπρούς στη Βασιλειάδα. Δεν κόλλησε λέπρα ούτε τη μετάδωσε σε κάποιον άλλον. Είχε αγάπη και πίστη ο άνθρωπος.
Τώρα έπιασε μερικούς η συμμόρφωση προς τους νόμους του κράτους. Τώρα δηλώνουν υπακοή στον Καίσαρα. Μέχρι τώρα διαμαρτυρόμασταν για όλα τα αντιχριστιανικά νομοσχέδια, ακόμη και για την αφίσα για το αγέννητο παιδί που κατέβασαν από το Μετρό… Τώρα όμως γίνονται και είναι όλα καλά καμωμένα… Τίποτε δεν μας υποψιάζει ότι δεν πρέπει νάχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο κράτος.
Γιατί ονόμασε τον Ηρώδη αλεπού ο Χριστός; (Λουκ. ιγ΄32) Λέγει στο υπόμνημα ο αείμνηστος Τρεμπέλας, ότι δεν μπορεί να δείξει τους οδόντας του λέοντος και καταφεύγει στην πανουργία της αλεπούς.
Καλές είναι οι περιπτώσεις της υπομονής κάποιων φυλακισμένων αγίων, οι οποίοι εκ βαθέων ήθελαν, αλλά εκ των πραγμάτων δεν μπορούσαν να κοινωνήσουν… Η παράδοσή μας όμως τι λέγει και η συνολική συμπεριφορά των πατέρων τι μας διδάσκει…; Ο Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος δεν μετέλαβε των αχράντων μυστηρίων πριν από την τελική μάχη; Ο Ρωγών Ιωσήφ δεν μετέλαβε τους υπερασπιστές του Μεσολογγίου πρίν από την ηρωϊκή έξοδο; Ούτε αυτό δεν επιτρέπεται να κάνουμε;
Εδώ έχουμε το παράδειγμα με τα φίδια στην έρημο. Γλύτωναν από τα θανατηφόρα δαγκώματά τους όσοι ατένιζαν και προσέβλεπαν με πίστη στο χάλκινο φίδι που έφτιαξε ο Μωϋσής κατ΄ εντολήν του Χριστού. Αν οποιοδήποτε κουταλάκι μεταδίδει νόσο, η αγία λαβίδα όχι. Τόσο απλά!
Είναι ακατανόητη η τόση σύγχυση που επικρατεί σε θεολογικά και εκκλησιαστικά μυαλά σχετικά με το ποια στάση πρέπει να κρατήσουν οι χριστιανοί. Αλλά τουλάχιστον πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η απόλυτη θέση της πολιτείας σε βάρος της Εκκλησίας με αφορμή την αρρώστεια και η ασυνεννοησία της με τη Σύνοδο δείχνει τουλάχιστο μια πρόθεση.
Περίεργο πράγμα! Τόση εμπάθεια για τη θεία λειτουργία και τη θεία Κοινωνία;
Εγώ δεν έχω κατοικίδιο, τρώω κάθε μέρα ρύζι σαν τους κινέζους, δεν θέλω να πάω στο μαγαζί, ούτε να αθληθώ θέλω… Άλλοι θέλουν. Θέλω όμως να πάω στην Εκκλησία να λειτουργηθώ και να κοινωνήσω. Αλλοι δε θέλουν…. Γιατί σε μένα απαγορεύονται αυτά που σε άλλους και αλλού επιτρέπονται.
Εξάλλου ο ίδιος λαός είμαι. Πως εμπιστεύεται το κράτος τους χριστιανούς για τα Super Markets έστω και με περιοριστικούς όρους και δεν τους αφήνει υπό όρους και στην Εκκλησία; Με περιοριστικούς όρους κι εκεί. Γιατί νομίζει ότι στην Εκκλησία δεν θα τηρηθεί καμιά διάταξη; Όχι. Θα γίνει αυτό που γίνεται στις Τράπεζες, στα καταστήματα, στις υπηρεσίες και όπου αλλού. Στην Εκκλησία όμως λένε όχι. Γιατί;
Εγώ ο ίδιος Έλληνας είμαι που πάω στο υπερκατάστημα να πάρω τρόφιμα για να ζήσω, εγώ ο ίδιος είμαι που θέλω να πάω εκκλησία για να κοινωνήσω. Εκεί με θεωρεί υπεύθυνο κι εδώ ανθρωποκτόνο. Εκεί δεν μεταδίδω μικρόβια σ΄ ένα γεμάτο κατάστημα και εδώ εγκληματώ σε μια άδεια εκκλησία. Εκεί μ΄αφήνει για να ζήσει το σαρκίον μου, είναι υπόθεση ζωτικής σημασίας, έστω κι αν κολλήσω θάνατο, εδώ δεν με αφήνει για να ζήσει η ψυχή μου!!
Ας γίνει μια στατιστική εδώ και τώρα: πόση κινητικότητα υπάρχει σ΄αυτή την εποχή του κορωναϊού στην Ελλάδα. Μόνη ακίνητη είναι η Εκκλησία και μόνοι ακίνητοι είναι οι ιερείς: Καμμιά ιεροπραξία. Ούτε από άλλο ναό ράδιο ή TV η αναμετάδοση. Εμείς στην Ορθοδοξία δεν έχουμε τηλεποιμαντορία, τηλεεξομολόγηση τηλεευχέλαιο, τηλεεξορκισμό ή τηλεκοινωνία. Ή μαθήματα μέσω skype…
Γιατί στα υπερκαταστήματα κι αλλού όλοι πάνε αυτοπροσώπως οι άνθρωποι και στην Εκκλησία κεκλεισμένων των θυρών;
Αρα δεν θέλει το κράτος την Εκκλησία ανοιχτή, δεν θέλει τη λειτουργία, σαφώς δε θέλει τη θεία κοινωνία και μου δίνει το δικαίωμα να του καταλογίσω εμπάθεια, σχέδιο, πρόθεση και πολεμική. Βρήκε την ευκαιρία τώρα με την πανδημία να βγάλει το άχτι του προς την Εκκλησία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Λοιπόν, ας με αφήσει το κράτος να είμαι τόσο επικίνδυνος και στο ναό μου, όσο είμαι και στο κατάστημα και στην τράπεζα και στην εφορία και στο στρατόπεδο και στο λεωφορείο ή το τρένο και στην άθληση και στο αεροπλάνο και με το σκυλάκι μου και στα αδέσποτα και στα ιατρεία και στα φαρμακεία και μη με κοροϊδεύει με την υποκρισία του και τον εμπαιγμό του, υποστηριζόμενος από τις αδιακρισίες των «ευλαβών» που έλεγε και ο άγιος Παϊσιος. Τι στο καλό, πρέπει να πάθουμε φανερό διωγμό για να μάθουμε ότι στόχος τους ήταν πρωτίστως οι Εκκλησίες;
Πηγή: Χριστιανική Εστία Λαμίας