Βιβλίο Θρησκευτικῶν χωρὶς λέξη γιὰ τὴν Παναγία
Τὸ νέο βιβλίο Θρησκευτικῶν τῆς Δευτέρας Τάξεως τοῦ Γυμνασίου ποὺ θὰ διδάσκεται ἀπὸ τὸ νέο σχολικὸ ἔτος, δὲν θὰ ἔχει οὔτε λέξη γιὰ τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο. Οἱ συγγραφεῖς του Γιῶργος Τσανανᾶς καὶ Ἀπόστολος Μπάρλος ἔκριναν ὅτι δὲν τοὺς ταίριαζε νὰ τὴν ἀναφέρουν πουθενά, ἀφοῦ ἄλλαξε ἐντελῶς τὸ περιεχόμενο τοῦ βιβλίου: Ἀπὸ καθαρὰ χριστιανικὸ ἔγινε θρησκειολογικό.
«Μὲ τὴν ἔγκριση τοῦ Παιδαγωγικοῦ Ἰνστιτούτου καὶ τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας ἀπάλειψαν τὴ διδασκαλία τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἡ ὁποία καταλαμβάνει τὸ μεγαλύτερο τμῆμα τοῦ ὑπάρχοντος ἐγχειριδίου (βιβλίου) καὶ ἄφησαν μερικὲς μόνο ἀναφορές, μετατρέποντας τὸ βιβλίο τῶν Θρησκευτικῶν σὲ μιὰ φιλολογικὴ ἀνάλυση τῶν ὁμοιοτήτων ἀνάμεσα στὶς διάφορες θρησκεῖες.
Προκαλώντας τὸ κοινὸ αἴσθημα οἱ συγγραφεῖς τοῦ βιβλίου, ἀφοῦ ἀποφάσισαν ὅτι εἶναι περιττὸ γιὰ τοὺς μαθητὲς τοῦ Γυμνασίου νὰ διδαχθοῦν γιὰ τὴν Παναγία, τὰ Πάθη, τὴ Σταύρωση καὶ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου (γεγονότα στὰ ὁποῖα γίνεται ἐκτεταμένη ἀναφορὰ στὸ τωρινὸ βιβλίο), περιέλαβαν ἑνότητες ὅπως ‘‘ Ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς στὸ Κοράνι καὶ στὴ λογοτεχνία τοῦ Ἰσλάμ’’.
Ἀφιερώνονται δὲ περισσότερες ἀπὸ 10 ὧρες διδασκαλίας στὸ κεφάλαιο «Διάσπαση καὶ ἀντιπαλότητα στὶς θρησκεῖες», ὅπου τὰ παιδιὰ καλοῦνται νὰ μελετήσουν ὡς βασικὸ θέμα τοὺς ‘‘Χριστιανοὺς ποὺ διώκουν χριστιανούς’’ («Δημοκρατία» 23-12-2011).
Στὶς διάφορες δὲ δραστηριότητες ποὺ προτείνονται στοὺς μαθητὲς, περιλαμβάνονται μεταξὺ τῶν ἄλλων ἡ ἐπεξεργασία τῶν ἀπόψεων γιὰ τὸν Ἰησοῦ ἑνὸς Ἑβραίου, ἑνὸς ἰνδουϊστῆ καὶ ἑνὸς ἀγνωστικιστῆ. Σὲ ἄλλη ἑνότητα γιὰ δραστηριότητες ἔχουν καὶ τὰ ἑξῆς θέματα: «Οἱ Ἕλληνες δίπλα στοὺς Ἑβραίους συμπατριῶτες τους», «Ἑβραῖοι εἰρηνιστὲς γιὰ δικαιώματα Παλαιστινίων» κλπ.
Οὔτε λέξη γιὰ τοὺς θησαυροὺς τῆς Ὀρθοδοξίας μας. Σπρώχνουν τὰ δεκατριάχρονα καὶ δεκατετράχρονα ἀνώριμα Ἑλληνόπουλα στὴ σύγχυση καὶ στὸν ἰδεολογικὸ κυκεώνα τῶν διαφόρων θρησκειῶν· καὶ θέτουν στὴν ἴδια μοίρα τὴν ἐξ ἀποκαλύψεως χριστιανικὴ θρησκεία μας μὲ τὰ ἀνθρώπινα θρησκευτικὰ κατασκευάσματα. Τέτοιους Νεοέλληνες στοχεύει νὰ διαμορφώσει τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας μας; Καὶ ἔτσι περιμένουμε νὰ βγοῦμε ἀπὸ τὴν «κρίση»;