Βέροια, 09 Μαρτίου 2020
ΜΕΤΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Η είδηση που βγήκε στον ‘’αέρα’’ και είναι ισχύος μεγατόνων και τοξική λέει: Μέσα στο 2020 προγραμματίζεται επίσκεψη στις πόλεις της Μακεδονίας του πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον πάπα Βενέδικτο. Πρόκειται για τις πόλεις στις οποίες κήρυξε ο απόστολος Παύλος. Σε ποια χρονική στιγμή μπορεί να συμβεί το γεγονός; Μάλλον λίγο πριν και λίγο μετά από την εορτή του πρωτοκορυφαίου Αποστόλου. Ποια είναι η ‘’χρησιμότητα’’ αυτής της ομού και επί το αυτό επίσκεψης πατριάρχη και πάπα; Επίσημα πρέπει να απαντήσουν όσοι την σκέφτηκαν και την προγραμμάτισαν, αλλά και όσοι θα την υλοποιήσουν συμμετέχοντας και οργανώνοντας το πανηγύρι… κατά τόπους… Πριν όμως από την όποια απάντηση, πρέπει να επιβεβαιωθεί ή να διαψευσθεί η είδηση. Αν διαψευστεί, βρισκόμαστε εν ησυχία. Αν επιβεβαιωθεί θα χρειαστούν πλήθος επιχειρημάτων, για να πειστούν οι πιστοί, οι επιφυλακτικοί, οι αντιρρησίες και οι ζηλωτές για την αναγκαιότητα της επίσκεψης του πάπα. Ας ευχηθούμε να μην χρειαστεί και η ‘’συνδρομή’’ των Σωμάτων Ασφαλείας, τα οποία μνημονεύονται στις αιτήσεις κάποιων διακόνων και ιερέων…
Ας θέσουμε, λοιπόν, με αφέλεια και απλότητα κάποια ερωτήματα:
Γιατί πρέπει να επισκεφθεί ο πάπας την Μακεδονία; Για τον πατριάρχη δεν τίθεται θέμα, ‘’δικός μας’’ είναι, ορθόδοξος είναι, έχει πνευματική δικαιοδοσία επί των ‘’νέων χωρών’’. Συνεννοείται με τις αρχές, πολιτικές και εκκλησιαστικές, και έρχεται επίσημα και με τιμές. Αν και μας έχει πικράνει υπερβολικά τα τελευταία χρόνια… [Συχνές επισκέψεις στη Ρώμη και συναντήσεις με τον πάπα, ανταπόδοση επισκέψεων από τον πάπα στην Κωνσταντινούπολη, αγκαλιές, και φιλιά – ασπασμοί αγάπης- , κοινές εκδηλώσεις, όπως αυτή στη Λέσβο για τους πρόσφυγες… Ενέργειες όπως αυτή με την αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας, όπου ανεγνώρισε αχειροτόνητους ‘’επισκόπους’’, αλλά και καθηρημένους… Συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους… Μετάδοση της Θείας ευχαριστίας σε ουνίτες αμετανόητους, όπως στον πρώην πρόεδρο της Ουκρανίας Ποροσένκο…].
Όμως τον πάπα τι τον θέλει μαζί του; Βλέπονται τόσο συχνά, επικοινωνούν ακατάπαυστα, που μια τέτοια από κοινού επίσκεψη στην ιερή γη της Μακεδονίας είναι περιττή και υπερβολική.
Άραγε θα αναφέρει ο πατριάρχης ότι στη γη της Μακεδονίας ο άγιος εθναπόστολος Κοσμάς ο Αιτωλός δραστηριοποιήθηκε, στα χρόνια της μαύρης σκλαβιάς, κήρυξε και ανάστησε το Γένος και είπε τον αληθινό και φοβερό λόγο: ‘’Να καταράσθε τον πάπα!’’.
Ο πάπας θα έρθει στην Θεσσαλονίκη και στη Βέροια, όπου ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ασκήτεψε, αγιάσθηκε και κήρυξε για την μεθεκτή άκτιστη Χάρη και ο οποίος αντιμετώπισε τον ρωμαιοκαθολικό μοναχό και φιλόσοφο Βαρλαάμ τον Καλαβρό και τις αιρετικές του διδασκαλίες… τον χλευαστή της αγιοπνευματικής και ασκητικής ζωής. Ο άγιος Γρηγόριος έγινε αιτία να συγκληθούν τρεις Σύνοδοι τον 14ο αιώνα οι οποίες καταδίκασαν τις αιρετικές ρωμαιοκαθολικές διδασκαλίες και διακήρυξαν τον αγιασμό και την θέωση του ανθρώπου δια της Χάριτος του Θεού, της άκτιστης Θείας ενέργειας….
Σε τι αποσκοπεί η επίσκεψη του πάπα με τον πατριάρχη στην αγία γη της Μακεδονίας; Μήπως για να καταδείξει την ελληνικότητα της Μακεδονίας απέναντι στη ‘’Συμφωνία των Πρεσπών’’; Μα, το Βατικανό ήταν αυτό που αναγνώρισε την ‘’μακεδονική τέχνη’’ τον Μάιο του 1986 στήνοντας έκθεση με εικόνες από ναούς των Σκοπίων, της Αχρίδος και του Μοναστηρίου. Μάλιστα γύρισαν και ντοκιμαντέρ με τον τίτλο ‘’οι Μακεδονικές εικόνες’’. Αν ο πάπας Φραγκίσκος άλλαξε την πολιτική του κράτους του Βατικανού και θεωρεί ότι η Μακεδονία είναι μόνον η ελληνική, ας κάνει μια πολλή απλή κίνηση: Ας βγει και ας το διακηρύξει επίσημα και δημόσια από το ‘’παράθυρο’’ του Βατικανού. Κι όπως πολλή καλά γνωρίζει, ας πει πως Μακεδονική γλώσσα είναι μόνον η Ελληνική. Είναι η γλώσσα του Αριστοτέλη που δίδαξε τον Αλέξανδρο, είναι η γλώσσα του Φιλίππου και του Αλέξανδρου, όπως μαρτυρείται, χωρίς καμιά εξαίρεση, από τα αρχαιολογικά ευρήματα της Πέλλας, της Βεργίνας, του Δίου και στα πολλαπλά μνημεία της γης της Μακεδονίας, εκεί όπου οι ‘’πέτρες’’ κραυγάζουν. Γι’ αυτό δεν χρειάζεται να έρθει εδώ. Ας το ανακοινώσει επίσημα και παγκοσμίως από το Βατικανό!!!
Οι πιστοί Ορθόδοξοι χριστιανοί της Μακεδονίας βλέπουμε με καχυποψία και επιφύλαξη όλα αυτά τα ‘’ανοίγματα’’ του οικουμενικού πατριάρχη προς τον πάπα. Και ο λόγος είναι απλός: Τι άλλαξε στα ‘’πιστεύω’’ και στην συμπεριφορά του πάπα και των ρωμαιοκαθολικών από την εποχή των μεγάλων πατέρων και αγίων της Εκκλησίας μας, του Μ. Φωτίου, του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και του αγίου Μάρκου του Ευγενικού, που ασχολήθηκαν επισταμένως και με φόβο Θεού απέναντι στις αιρέσεις και στις κακοδοξίες του πάπα; Απολύτως τίποτα!!! Μάλιστα έχουν προστεθεί καινούργια δόγματα και πιστεύματα, τα οποία έκαναν το χάσμα ανάμεσα στους Ορθοδόξους και τους ρωμαιοκαθολικούς ακόμη μεγαλύτερο. Κι ας ακούμε κατά καιρούς δηλώσεις και από τον πάπα και από τον πατριάρχη ότι μεταξύ μας δεν έχουμε διαφορές και ότι είναι πολύ κοντά η ένωσή μας!!! Αυτό είναι που μας φοβίζει. Διότι δεν έχει ‘’λυθεί’’ καμία δογματική διαφορά. Φοβόμαστε, γιατί ακόμη και μητροπολίτες της ελληνικής Εκκλησίας εκφράζονται με παρόμοιο τρόπο. Φοβόμαστε, γιατί μητροπολίτες του Φαναρίου που συναντούν τον πάπα του φιλούν το χέρι!!!
Ας αφήσουμε την Μακεδονία μας ήσυχη. Δεν χρειάζεται η παρουσία του πάπα. Δεν είναι μόνον περιττή, αλλά και επικίνδυνη. Ο Ορθόδοξος λαός της Μακεδονίας υποψιάζεται και φοβάται πως κάτι άλλο ‘’μαγειρεύεται’’ με την παρουσία του πάπα στη χώρα του Μεγαλέξανδρου. Ίσως όσοι καταστρώνουν σχέδια αυτής της μορφής, το λιγότερο που θέλουν είναι να αμβλύνουν τα κριτήρια του Ορθόδοξου λαού μας, την πίστη στην Ορθόδοξη παράδοσή μας, να δημιουργήσουν διάσπαση και να χαθεί η ενότητά του. Γιατί αυτή η πίστη ενοχλεί πολύ. Δεν τους επιτρέπει να τον αλώσουν εύκολα. Πίστη, γλώσσα και Πατρίδα είναι το κόκκινο πανί όσων απεργάζονται την άλωση του Ελληνισμού.
Αν η επικείμενη επίσκεψη του πάπα στην Μακεδονία είναι επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης, ας τον υποδεχθεί, ως αρχηγό κράτους επίσημα και ας μην ανακατεύει την Εκκλησία στις μεθοδεύσεις της. Οι Μακεδόνες που την ψήφισαν και είναι δυσαρεστημένοι από την στάση της στο ‘’Μακεδονικό’’, ας γνωρίζει πως, αν πραγματοποιηθεί η επίσκεψη του πάπα, τότε θα δυσαρεστηθούν ακόμη περισσότερο. Πάντως υπάρχει και άλλη λύση και την προτείνουμε επίσημα: Ας καλέσει η κυβέρνηση τους αρχηγούς των κρατών της Ε. Ε. και τους υπουργούς εξωτερικών στη Μακεδονία και αφού προετοιμαστεί κατάλληλα, ας τους ξεναγήσει στη Βεργίνα, στην Πέλλα, στο Δίον, στην Αμφίπολη…. Αυτή είναι εξωτερική πολιτική. Ας μην προσβάλει την πίστη του λαού με την παρουσία του αρχιαιρεσιάρχη πάπα στην Μακεδονία!!!
Εμείς θα είμαστε σε εγρήγορση. Οι ‘’μακεδονομάχοι’’ που προέκυψαν με την ‘’Συμφωνία των Πρεσπών’’, ας δικαιώσουν τώρα τον τίτλο αυτό με την επικείμενη επίσκεψη του πάπα.
Οι καιροί ου μενετοί. Πρόσχωμεν.
Το Δ. Σ. της
Ένωσης Θεολόγων Νομού Ημαθίας
Πηγή: Ακτίνες