Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
17 Νοεμβρίου 2024

Σύλληψη του γενικού διευθυντή της Art Athina και κατάσχεση έργου τέχνης

Στο εδώλιο με την διαδικασία του αυτοφώρου θα καθίσει την Δευτέρα ο υπεύθυνος και Γενικός Διευθυντής της Έκθεσης σύγχρονης Τέχνης Art Ahtina, Μιχάλης Αργυρού, κατηγορούμενος για «παράβαση του νόμου περί ασέμνων». Ο κ. Αργυρού συνελήφθη το Σάββατο σε έφοδο αστυνομικών στο εκθεσιακό κέντρο της HELEXPO, όπου πραγματοποιείται η έκθεση, έπειτα από καταγγελία ότι DVD παρουσίαζε άσεμνες σκηνές με μουσική υπόκρουση τον εθνικό ύμνο. Ο Γενικός Διευθυντής της Έκθεσης μετά την ποινική δίωξη που ασκήθηκε σε βάρος του αφέθηκε ελεύθερος.


Ο υπουργός Πολιτισμού Γιώργος Βουλγαράκης τοποθετήθηκε με σαφήνεια στη νέα διαμάχη που ξέσπασε με αφορμή την κατάσχεση έργου τέχνης από την Art Athina και τη σύλληψη του γενικού διευθυντή της διοργάνωσης Μιχάλη Αργυρού. Αυτή τη φορά στη δίνη του κυκλώνα βρέθηκε βίντεο με την υπογραφή της Εύας Στεφανή, που παρουσίαζε «φλουταρισμένες» σκηνές από παλιά πορνογραφική ταινία με την υπόκρουση του Εθνικού Υμνου. Το έργο της γνωστής σκηνοθέτιδας και λέκτορος στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών ήταν η αφορμή για τη σύλληψη του γενικού διευθυντή της Art Athina, έπειτα από καταγγελία επισκέπτη ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες είναι στέλεχος του ΛΑΟΣ προς την αστυνομία. Το έργο κατασχέθηκε.


Η Εύα Στεφανή, βραβευμένη στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, κόρη του πρώην υπουργού Υγείας Κώστα Στεφανή, βρίσκεται αυτές τις μέρες στη Γερμανία. Σε συνομιλία που είχε με τον Ε.Τ. χαρακτήρισε «απαράδεκτη οποιαδήποτε αφαίρεση έργου από χώρο τέχνης». Διευκρίνισε επίσης ότι «στο έργο δεν υπήρχε η γαλανόλευκη».


Με τη δήλωσή του ο κ. Βουλγαράκης καταδικάζει εμμέσως πλην σαφώς τόσο την κατάσχεση του έργου όσο και τη σύλληψη του κ. Αργυρού. Ο υπουργός Πολιτισμού χαρακτήρισε την Art-Athina «σπουδαίο θεσμό, που τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ και έχει την υποστήριξή του». Αν και σημείωσε πως το συγκεκριμένο έργο «δεν είναι σύμφωνο ούτε με την αισθητική ούτε με τις αρχές μου», επισήμανε εντούτοις ότι «κάθε καλλιτέχνης φέρει το βάρος της υπογραφής του και υποστηρίζει το έργο του».


Το περιστατικό συνέβη το μεσημέρι του Σαββάτου στο εκθεσιακό κέντρο της HELEXPO, στο Μαρούσι, μια μέρα πριν η μεγάλη εμπορική έκθεση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αιθουσών Τέχνης κατεβάσει αυλαία. Το επίμαχο έργο, μέρος της ομαδικής έκθεσης «Η σύγχρονη ελληνική σκηνή», που επιμελήθηκε η Νάντια Αργυροπούλου, πυροδοτεί για μια ακόμα φορά συζητήσεις και αντιπαραθέσεις. Η βίντεο-εγκατάσταση βρισκόταν «κρυμμένη» κάτω από κυλιόμενη σκάλα στο υπόγειο γκαράζ του κτιρίου της Helexpo, ενώ στο χώρο υπήρχαν ανακοινώσεις που έγραφαν ότι το έργο είναι «ακατάλληλο για άτομα κάτω των 18 ετών».
Μιλώντας στον Ε.Τ. ο καλλιτεχνικός διευθυντής της έκθεσης Χρήστος Σαββίδης σημείωσε:
«Το ζητούμενο δεν είναι το περιεχόμενο του έργου αλλά το περιστατικό. Οτι εισέβαλαν δυο αστυνομικοί στην έκθεση και κατέβασαν ένα έργο. Και εκείνοι που βγήκαν στα τηλεοπτικά παράθυρα και διαχώρισαν καλλιτέχνες σε καλούς και κακούς. Το νόημα της σύγχρονης τέχνης είναι να προκαλεί έντονα συναισθήματα, αντιδράσεις, ανατροπές».


Η συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου την ώρα του επεισοδίου μιλούσε σε εκδήλωση της Art Athina. Ζήτησε να συναντήσει τον κ. Αργυρού και την πληροφόρησαν πως συνελήφθη. Η ίδια δηλώνει: «Οι πολίτες μπορούν να κρίνουν από μόνοι τους και χωρίς την επέμβαση του κράτους τι είναι αυτό που θίγει τα ήθη τους και την αισθητική τους. Αυτή είναι η δημοκρατική λογική».
Η Art-Αthina είχε και κρούσματα κλοπής. Δύο βίντεο, με έργα των Κ. Ρήγου και Ειρ. Καραγιαννοπούλου έκαναν φτερά...


Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα έργο σύγχρονης τέχνης προκαλεί αντιδράσεις. Στην έκθεση Outlook της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας το έργο του Βέλγου Τιερί ντε Κορντιέ «Πότισέ με» αποκαθηλώθηκε με εντολή του τότε υπουργού Πολιτισμού Ευάγγελου Βενιζέλου ως «προσβλητικό του Σταυρού», με αποτέλεσμα ο πρώην υπουργός να δεχτεί τα πυρά του καλλιτεχνικού κόσμου. Στην ίδια έκθεση έργο του Θανάση Τότσικα δέχτηκε επίθεση από επισκέπτρια. Πρόσφατα στην Πάτρα αποσύρθηκε έργο του Γιάννη Κοψίνη που παρουσίαζε διαμελισμένο πρόβατο σε καταψύκτη

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...