Εκ μέρους της ΚΙΝΗΣΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΚΙ.ΧΡ.Ε.Μ.Ε.) ελάβαμε το πιο κάτω μήνυμα:
ΚΑΤΑΡΓΕΙΣΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ!
«Εδώ πως πηγαίνετε, χριστιανοί μου;
Την φυλάγετε την Κυριακήν;
Εγώ σας συμβουλεύω να φυλάγετε την
Κυριακήν, ωσάν οπού είναι αφιερωμένη
εις τον Θεόν».
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
Βίος ανεόρταστος μακρά οδός απανδόχευτος.
Δημόκριτος
Τούτος ο τόπος κακοπάθησε αρκετές φορές στο διάβα της ιστορίας του, είτε από χέρια εισβολέων, είτε από χέρια ανάξιων κυβερνητών. Στις μέρες μας, η επιβολή των μνημονίων δημιούργησε τις κατάλληλες συνθήκες για να προχωρήσουν τέτοιες αλλαγές στον τρόπο του βίου μας. Οι αλλαγές αυτές τελικά περισσότερο διαρ-
ρηγνύουν τον κοινωνικό ιστό της ελληνικής κοινωνίας προς όφελος μικρής ομάδας μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, παρά την «αναπτύσσουν» με σωστά και ορθολογικά μέτρα, όπως ισχυρίζονται οι κυβερνώντες.
Ένα τέτοιο κραυγαλέο παράδειγμα βίαιης μετάλλαξης της ελληνικής κοινωνίας είναι η σταδιακή κατάργηση της Κυριακής ως αργίας, μιας ημέρας όχι μόνον ξεχωριστής για τους πιστούς χριστιανούς της πατρίδας μας, αλλά και
για το σύνολο των εργαζομένων της χώρας, με τον Νόμο 4177/13.
Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΑΣ είναι, για όλους μας και για τον καθέναν ξεχωριστά:
Ημέρα θείας λατρείας και Ευχαριστίας, γιορτή για τον άνθρωπο.
Ημέρα ψυχαγωγίας και αγαλλίασης.
Ημέρα αγαθοεργίας, στροφής μας προς τον συνάνθρωπο.
Ημέρα μετάνοιας και αναγεννητικού στοχασμού.
Ημέρα ανάπαυσης για όλους τους εργαζόμενους από τον εβδομαδιαίο μόχθο, πού την κατοχύρωσαν με τους αγώνες τους.
Ημέρα ριζοσπαστικής ισοτιμίας όλων, αλληλοσεβασμού και ενότητας, που ξεκινά και καταξιώνεται από την πρωινή Θεία Λειτουργία
μας. Ισοτιμίας πλουσίων και φτωχών, αρχόντων και λαού, ομοεθνών και αλλοεθνών, λευκών και εγχρώμων και κατάργησης άλλων
διακρίσεων που υποβαθμίζουν το ανθρώπινο Πρόσωπο.
Είναι η ημέρα που η παράδοσή μας αναβαθμίζει και τον πιο ταλαίπωρο, βασανισμένο και καταφρονημένο άνθρωπο στο βάθρο του Υιού
του Θεού και συγκληρονόμου της Βασιλείας Του, και άρα υπέρτατης αξίας αδερφό μας.
Η Κυριακή γιορτή και αργία είναι αναφορά και θεμέλιο της οικογενειακής και κοινωνικής συνοχής.
Η Κυριακή γιορτή και αργία είναι θεμέλιο της παράδοσής μας και του τρόπου ζωής μας.
Είναι αδιαπραγμάτευτος θεσμός αιώνων. Τη θεσμοθέτησε ο Μέγας και άγιος Κωνσταντίνος το 321 μ.Χ., την υπερασπίστηκε και έχυσε το αίμα του –και για αυτήν– ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στα μαύρα χρόνια της
σκλαβιάς.
Να θυμηθούμε τι μας δίδαξε:
«Πρέπει και ημείς, αδελφοί μου, να χαιρόμεθα πάντοτε, μα περισσότερο την Κυριακήν, οπού είναι η Ανάστασις του Χριστού
μας. Διότι Κυριακήν ημέραν έγινε ο Ευαγγελισμός της Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας. Την Κυριακήν ημέραν
μέλλει ο Κύριος να αναστήσει όλον τον κόσμον. Πρέπει και ημείς να εργαζόμεθα τας εξ ημέρας δια ταύτα τα μάταια, γήινα και ψεύ-
τικα πράγματα, και την Κυριακήν να πηγαίνομε εις την εκκλησίαν και να στοχαζόμεθα τας αμαρτίας μας, τον θάνατον, την κόλασιν,
τον παράδεισον, την ψυχήν μας οπού είναι τιμιωτέρα από όλον τον κόσμον, και όχι να πολυτρώγομεν, να πολυπίνωμεν και να κά-
μνωμεν αμαρτίας. Ούτε να εργαζόμεθα και να πραγματευόμεθα την Κυριακήν. Εκείνο το κέρδος οπού γίνεται την Κυριακήν είναι αφο-
ρισμένο και κατηραμένο, και βάνετε φωτιά και κατάρα εις το σπίτι σας και όχι ευλογίαν».
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η κατάργηση της γιορτής και αργίας της Κυριακής είναι πράξη που δυναμιτίζει τα θεμέλια του πολιτισμού μας. Η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση και η Νέα Εποχή έρχεται να αποδομήσει τις βάσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται η ορθόδοξη
πίστη μας, η παράδοσή μας και ο ελληνικός πολιτισμός.
Οι εκφραστές αυτών των αντιλήψεων και επιλογών στην Ελλάδα, προσπαθούν να βρουν αφορμές για να περάσουν στην πολιτικοκοινω-
νική ζωή μας τα σχέδιά τους. Στην περίπτωση της Κυριακής επικαλούνται τον μαρασμό της αγοράς και το συμφέρον των μικρών επιχειρήσεων.
Όμως, πώς θα τονωθεί η αγορά, όταν τα εισοδήματα έχουν καταβαραθρωθεί με τη νεοφιλελεύθερη πολιτική τους και μάλιστα στοχεύουν να συμπιέσουν ακόμα περισσότερο, όπως καθαρά
φαίνεται; Πώς θα προστεθεί τζίρος στα μικρά καταστήματα, δουλεύοντας μια μέρα παραπάνω, αφού τις έξι μέρες που δουλεύουν ο τζίρος τους
έχει εκμηδενιστεί από την ασφυξία στην οποία έχει περιέλθει η αγορά; Πώς θα επιβιώσουν οι μικρές επιχειρήσεις, όταν τα κόστη τους τις πνί-
γουν; Πώς θα ανταπεξέλθουν στην αύξηση του εργατικού κόστους κατά 75% (λόγω Εορτής και Αργίας); Πώς θα τα βγάλουν πέρα οι οικογενει-
ακές επιχειρήσεις, μην παίρνοντας ανάσα 30 μέρες το μήνα, (καθώς και τον άλλο και τον παράλλο μήνα); Μας λένε είναι προαιρετικό. Πώς
θα κρατήσεις το μαγαζί σου κλειστό, όταν ανοίγει ο διπλανός σου;
Στόχος τους λοιπόν είναι να εξοντώσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να μεταφέρουν ακόμα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και πλούτου
στις μεγάλες επιχειρήσεις και στις πολυεθνικές.
Παραμερίζουν ό,τι δημιουργεί φραγμούς στην αδήριτη ανάγκη του συστήματος για συσσώρευση κεφαλαίου. Είναι παραπάνω από βέβαιο
(και για νομικούς λόγους περί αθέμιτου ανταγωνισμού), ότι αν η κατάργηση της Κυριακής καθιερωθεί στα μικρά καταστήματα, θα επεκταθεί και στα μεγάλα και παντού. Είναι σίγουρο ότι σε λίγο
θα καταργήσουν και το 75% της επιβάρυνσης της εργασιακής αμοιβής για κυριακάτικη απασχόληση και θα την εξομοιώσουν με τα τυπικά
ρεπό σε 25%, εκμηδενίζοντας έτσι την αξία της Κυριακής ως ιδιαίτερης μικρής Λαμπρής. Δηλαδή θα εξοβελίσουν την Ανάσταση από την
ζωή μας, γιατί θέλουν να μην βιώνουμε την Ανάσταση του Χριστού και Θεού μας, γιατί αυτή μας αναγεννά και κάθε βδομάδα βάζουμε νέα αρχή. Αυτό επιτάσσει η νεοειδωλολατρική και συγκρητιστική Νέα Εποχή!
Επικαλούνται επίσης ότι εξυπηρετείται ο τουρισμός και οι τουριστικές ανάγκες της χώρας.
Είναι στάχτη στα μάτια μας, το επιχείρημα. Στην παράδοσή και τον πολιτισμό μας, μεγάλες αρχές είναι η φιλοξενία και η ψυχαγωγική
εξυπηρέτηση. Νιώθουμε υποχρέωσή μας να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο τρόπο οι συνάνθρωποί μας, που μας τιμούν, επισκέπτονται
τη χώρα μας και δαπανούν τα χρήματά τους εδώ. Γι’ αυτό και υπήρχε πάντα μέριμνα, τα καταστήματα μαζικής εστίασης (καφέ, εστιατόρια,
μπαρ, ψυχαγωγικά κέντρα, κλπ.) να είναι πάντα ανοιχτά και τις Κυριακές, για φιλοξενία και ψυχαγωγία, καθώς επίσης και οι συναφείς δραστηριότητες που εξυπηρετούν τους τουρίστες μας. Αν χρειάζονται βελτιώσεις να τις κάνουμε, δεν μας φταίει όμως η Κυριακή. Ξέρουμε όλοι, πώς χειρίστηκαν τον τουρισμό μας, πώς εκπαίδευσαν μια κοινωνία ολόκληρη να βλέπει σαν αρπακτικό τους τουρίστες. Όλοι ξέρουμε την «ευαισθησία, την συνέπεια και την ποιότητα» της τουριστικής
στρατηγικής αυτών που κυβέρνησαν ως τα σήμερα, γι’ αυτό και καταλήξαμε έρμαιοι και αδύναμοι στα διεθνή τουριστικά μεγαθήρια των
«κλειστών πακέτων τουρισμού», όπου επίσης τους παρέχουμε τη χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών σίτισης και διαμονής γιατί ανταγωνιζόμαστε μόνο με την τιμή και συνεπώς, η τιμή μας
τιμή δεν έχει. Άλλες παρεμβάσεις και στρατηγικές χρειάζεται ο τουρισμός μας. Δεν θα μετατρέψουμε όλη την Ελλάδα σε shopping center για να είμαστε ανταγωνιστικοί στο shopping therapy,
αλλού είναι τα πλεονεκτήματά μας.
Ξέρουμε επίσης ότι ο καταναλωτισμός είναι βασική αξία του συστήματος και του πολιτισμού που θέλουν να μας επιβάλουν. Να είμαστε ό,τι τρώμε, ό,τι πίνουμε, ό,τι ντυνόμαστε, ό,τι οδηγούμε, σε τι και όπου διαμένουμε κλπ. Να παίρνουμε αξία απ’ αυτά και όχι να δίνουμε αξία εμείς σ’ αυτά. Να μην είμαστε, αλλά να έχουμε!
Να καταναλώνουμε σαν στατιστικά νούμερα καταναλωτικών προτύπων που τα καθορίζουν τα οικονομικά συμφέροντα των αγορών, των τρα-
πεζών, και του κεφαλαίου. Να μην πηγαίνουμε τις Κυριακές στην Εκκλησία, αλλά στους νέους «ναούς» της κατανάλωσης στα υπερκαταστήματα ή στις υπεραγορές. Κι αν έχουμε προβλήματα, ανησυχίες και προβληματισμούς; Υπάρχει λύση! Κατανάλωσε και θα σου περάσει! Καλοπέρασε (δηλαδή κατανάλωσε) και θα σου περά-
σει! Τι νοιάζεσαι; Εσύ να περνάς καλά! Ο ριζοσπαστικός ανταγωνισμός και το «αόρατο χέρι της αγοράς» θα τα λύσει όλα! (Μόνο που κατά πώς φαίνεται περίτρανα στην εποχή που ζούμε, είναι αόρατο το χέρι της αγοράς γιατί δενυπάρχει!)
Αυτά πιστεύουν σήμερα οι κυβερνώντες και προσπαθούν να τα εφαρμόσουν τη στιγμή που οι παρατάξεις τους εμφανίζονται ως «θεματοφύλακες των παραδόσεων του έθνους» και μάλιστα κάποιοι υπουργοί προέρχονται από «χριστιανικούς κύκλους». Είναι εμφανές ότι το σύστημα χρησιμοποιεί αυτές τις πολιτικές παρατάξεις και τα συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα για να περάσει αυτά τα μέτρα όσο το δυνατόν χωρίς πραγματική και σε βάθος αντιδράση από την κοινωνία.
Επειδή
Ο νόμος της κατάργησης της Κυριακής γιορτής και αργίας προσβάλλει βλάσφημα το πρόσωπο του Κυρίου μας και Θεού μας Ιησού Χριστού και βεβαίως την Λαμπρή Του Ανάσταση, που τιμούμε και γιορτάζουμε κάθε Κυριακή.
Ο νόμος της κατάργησης της Κυριακής γιορτής και αργίας προσβάλλει όχι μόνο όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς αυτής της χώρας
αλλά και τους Ορθόδοξους όλης της Οικουμένης.
Η κατάργηση της Κυριακής
Γιορτής και Αργίας δεν πρέπει
να περάσει!
Είναι ώρα που πρέπει να αντιδράσουμε και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας για τη μοίρα αυτού του τόπου και του λαού μας. Η δύναμη που
έχουμε ως καταναλωτές, ψηφοφόροι και κοινωνικοπολιτικά ευαισθητοποιημένοι πολίτες είναι τεράστια.
Ως καταναλωτές να μηδενίσουμε τα ψώνια μας κάθε Κυριακή και να μποϋκοτάρουμε όποια καταστήματα ανοίγουν τις Κυριακές σύμφωνα με αυτόν το νόμο. Να συνεργαστούμε με τα συνδικάτα, τους συλλόγους των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων, τις ομοσπονδίες των εμποροϋπαλλήλων και των άλλων εργαζομένων. Όλοι οι φορείς των εργαζομένων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχουν διαφωνήσει με αυτόν το νόμο, γιατί δεν τους λύνει, αλλά τους δημιουργεί προβλήματα. Αλλά αυτοί χωρίς διάλογο, ακάθεκτοι υλοποιούν τα σχέδια της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης και της Νέας Εποχής με πρόσχημα την κρίση, στην οποία αυτοί μας έριξαν μέσα.
Ως εκλογείς να καταψηφίσουμε στην κάλπη εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις και τους βουλευτές που ψήφισαν αυτό το Νόμο στη Βουλή
και τον προωθούν στην πράξη.
Ως ευαισθητοποιημένοι πολίτες να δραστηριοποιηθούμε, να πείσουμε και κινητοποιήσουμε όσους μπορούμε περισσότερους σ’ αυτό τον αγώνα.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Ο ΝΟΜΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
ΚΑΙ ΑΡΓΙΑ
ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
ΟΧΙ
ΣΤΟΝ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΑΠΑΤΗ
ΤΗΣ “ΨΩΝΙΟ – ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ”
ΟΧΙ
ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ
Το ΚΙ.ΧΡ.Ε.Μ.Ε. είναι μια ανοιχτή πρωτοβουλία.
Μπορείς κι εσύ να μετέχεις και να συμβάλλεις
στην κοινή μας προσπάθεια.
ΚΙ.ΧΡ.Ε.Μ.Ε.
Κίνηση Χριστιανών Εργαζομένων και Μικρομεσαίων Επιχειρηματιών.
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 78Δ – ΑΘΗΝΑ 10678
ΤΗΛ./ΦΑΞ. 210 38 11 302 Email:kixreme@gmail.com
Ur l : ht tp://kixreme.wordpres s . com/
Μπορείς να στηρίξεις ενισχύοντας οικονομικά την πρωτοβουλία του ΚΙ.ΧΡ.Ε.Μ.Ε.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Αριθμός Λογαριασμού: 5126 070693 099
υΙΒΑΝ: GR 71 0172 1260 0051 2607 0693 099