Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό

     

Κάποια νέα στοιχεία για το θαύμα που συγκλονισε την κομμουνιστική Σοβιετική Ένωση το 1956,γεγονός που έγινε ταινία με τον τίτλο «Το θαύμα(The Miracle)θέλω να προσθέσω με αυτό το άρθρο.Πρόκειται για μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν το γεγονός,αλλά και μαρτυρίες που αποδεικνύουν ότι ενώ η Ζωή έμεινε πετρωμένη για 128 ημέρες,την εικόνα του Αγίου Νικολάου τελικά την είχε πάρει από τα χέρι της ο ιερομόναχος Σεραφείμ Τσιαπότκιν.(κάτι που δεν αναφέρεται στο προηγούμενο άρθρο
http://proskynitis.blogspot.com/2010/06/iracle-1956.html

 

Όπως είδαμε στο παραπάνω άρθρο την Ζωή την επισκέφθηκαν
 1) Εγνωσμένου κύρους καθηγητής της ιατρικής που κατέφθασε από την Μόσχα. Αυτός βεβαίωσε ότι η καρδιά δεν σταμάτησε να χτυπά.
2) Επίσκοποι και ιερείς, τους οποίους προσκάλεσε η μητέρα της για να πάρουν από τα χέρια της Ζωής την εικόνα του Αγιου Νικόλαου και 3)Ο γέροντας Σεραφείμ(Τσιαποτκιν) από την έρημο του Γκλίνσκ, ο οποίος ήρθε στο Κουιμπίσεβ για την εορτή των Χριστουγέννων και τέλεσε αγιασμό και άγιασε την εικόνα. Κατόπιν είπε: «Τώρα πρέπει να περιμένουμε κάποιο σημείο το Πάσχα! Αν δεν γίνει τίποτε , σημαίνει ότι πλησιάζει το τέλος του κόσμου!», δείχνοντας με τα λόγια αυτά την βαθειά του πίστη σ’ ένα θαύμα.

 

Μετά από πολλά χρόνια απ’όταν έλαβε μέρος αυτό το γεγονός ο γέροντας Σεραφείμ ρωτήθηκε εαν αυτός πήρε την εικόνα από τα χέρια της ζωής.
Ο πρωθιερέας Ανατόλι Λιτβίνκο,κληρικός στην επαρχία της Σαμάρας, θυμάται ότι  απέφευγε ν’απαντήσει:Έσκυψε το κεφάλι ταπεινά και από την σιωπή του κατάλαβα ότι ναι,αυτό είχε συμβεί.Το έκρυβε από ταπείνωση αλλά και επειδή οι αρχές μπορεί να τον συλλάμβαναν εκ νέου,επειδή είχαν αρχίσει να έρχονται στην εκκλησία του για να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα.Οι αρχές ζήτησαν όπως η εικόνα να μεταφερθεί στο ιερό για να μην μαζευεται κόσμος.

 

Πολλοί πιστοί από την Σαμάρα γνώριζαν την Άννα Ιβάνοβνα Φεντοτνοβα.Η ίδια θυμάται:«Εκείνες τις ημέρες είχα πάει δύο φορές στο σπίτι της Ζωής.Το σπίτι ήταν περικυκλωμένο από αστυνομικούς.Ρώτησα έναν αστυνομικό εαν είναι αλήθεια ότι η Ζωή κοκκάλωσε.Αυτός μου είπε:«Με ρωτάτε όπως ακριβώς η σύζυγός μου.Δεν θα σου πω όμως τίποτα.Κόιτα μόνη σου…»
Τότε έβγαλε το καπέλο του και της έδειξε τα μαλλία του τα οποία είχαν ασπρίσει σε μία νύχτα!«Αυτό σου φτάνει.Κάθε κουβέντα είναι περιττή.Άλλωστε έχουμε υπογράψει να μην μιλήσουμε.Αν ήξερες όμως τι φόβο πήρα κοιτάζοντάς την»

   Πρόσφατα ο εφημέριος της ενορίας της Αγίας Σοφίας της πόλης της Σαμάρας,π.Βιτάλιος Καλάσνικωβ,ανέφερε:«Η θεία της μητέρας μου,Άννα Πάβλοβνα Κλάσνικοβα,ήταν γιατρός στο ασθενοφόρο στο Κοθιμπάσεβ.Το πρωί της ημέρας εκείνης ήρθε να μας βρει και μας είπε:”Εσείς κοιμάστε αλλά η πόλη όλη είναι στο πόδι”Αν και είχε υπογράψει άρχισε να μας διηγείται πως είχε δει την Ζωη να μοιάζει σα μία πέτρα.Είχε δει και την εικόνα του Αγίου Νικολάου στα χέρια της.Επίσης μας διηγήθηκε πως όσες ενέσεις και αν της έκανε,οι βελόνες έσπαγαν.όλοι μείναμε συγκλονισμένοι.
    Η Α.Π.Καλασνίκοβα εργάστηκε για πολλά χρόνια στο ασθενοφόρο.Πέθανε το 1996.Εγώ έγινα ιερέας πριν από την κοίμησή της.Πολλοί που άκουσαν εκείνο το πρωί αυτήν την διήγηση ζουν ακόμη»

 

Η Βαλεντίνα Νικολάεβνα Μ.(από την πόλη Μπέλγκοροντ)θυμάται:«Είχα έρθει στον π.Σεραφείμ.Την νύχτα έμεινα στο σπίτι της Μαρίας Ρομάνοβνα,όπου είχαν μαζευτεί πολλοί χριστιανοί.Έκανε πολλή ζέστη και δεν μπορούσα να κοιμηθώ.Μετά από λίγο βγήκαν έξω και δύο νεαροί.Αρχίσαμε να συζητούμε.Ήταν φοιτητές στο Θεολογικό Σεμινάριο.Τους ρώτησα για την Ζωή.Όταν έγινε το θαύμα ήταν μικροί.Χάρη σε συτό το θαύμα πίστεψαν στον Χριστό.Τώρα είχαν πνευματικό τον γέροντα Σεραφείμ και μου ομολόγησαν ότι ο γέροντας ήταν εκείνος που πήρε την εικόνα από τα χέρια της Ζωής»…
…Μετά την ακολουθία η πρεσβύτερα Αικατερίνη Λούτσινα(αργότερα έγινε μοναχή με το όνομα Σεραφίμα) με ρώτησε εαν προσκύνησα την εικόνα του Αγίου Νικολάου
-Ναι,της απάντησα
-Ποιάν εικόνα ακριβώς προσκύνησες,με ξαναρώτησε
Της έδειξα την μεγάλη εικόνα του Αγίου Νικιολάου στον τοίχο
-”Όχι αυτήν”μου είπε.Προσκύνα εκείνην που είναι στο αναλόγιο.είναι η εικόνα που πήρε ο γέροντας Σεραφείμ από τα χέρια της Ζωής.Ο γέροντας μου είπε να μην το πω σε κανέναν.Εαν μαθευτεί υπάρχει κίνδυνος να τον ξανασυλλάβουν»
Πολλά πνευματικά παιδιά του γέροντα Σεραφείμ μαρτυρούν ότι ήρθε μία γυναίκα από το Κουιμπάσεβ η οποία επιβεβαίωσε ότι ο γέροντας Σεραφείμ ήταν εκείνος που πήρε την εικόνα.

 

Η Αλεξάνδρα Ιβάνοβνα Α.θυμάται:«Ήταν Πέμπτη εβδομάδα των νηστειών του 1982 όταν έφτασα στο Ρακίτνοε.Κάποια στιγμή τόλμησα να ρωτήσω”Γέροντα που είναι η εικόνα του Αγίου Νικολάου που πήρατε από τα χέρια της Ζωής;
Έπεσε βαθειά ησυχία.Με κοίταξε αυστηρά.Δεν ξέρω πως μου ήρθε να ρωτήσω την στιγμή εκείνη για την εικόνα.Στο Κουιμπάσεβ οι συγγενείς μου έμεναν στον ίδιο δρόμο με την Ζωή.Εγώ ήμουν τότε 14 ετών.Το βράδυ έσβηναν τα φώτα για να μην μαζεύεται κόσμος.
Τα ουρλιαχτά της Ζωής τους κατατρόμαζαν όλους.Οι συγγενείς μου οι οποιοί ήταν αυτοπτες μάρτυρες άρχισαν από τότε να πιστεύουν και να εκκλησιάζονται.Αυτό το θαύμα έμεινε βαθιά χαραγμένο στο μυαλό μου.
Την στιγμή εκείνη,που ο γέροντας με κοίταζε, πέρασε από το μυαλό μου η φράση”αλοίμονό μου”. Ο γέροντας τότε είπε:”Η εικόνα είναι στην εκκλησία στο αναλόγιο.Υπήρξαν φορές που ήθελαν να την απομακρύνουμε τελείως από την εκκλησία”,επιβεβαιώνοντας έτσι ότι εκείνος ήταν που πήρε την εικόνα από τα χέρια της Ζωής.Μετά απο 2 εβδομάδες ο γέροντας εκοιμήθη»
    Η Κλαύδια Ιβάνοβνα Πετρουνένκο από την Αγία Πετρούπολη και πνευματική κόρη του μητροπολίτου Νικολάου Γιαρούσεβιτς αναφέρει τα εξής« Ρώτησα τον επίσκοπο εαν πήγε στο Κουιμπάσεβ και εαν είδε την Ζωή».Μου απάντησε:”Πήγα εκεί για να προσευχηθώ αλλά την εικόνα δεν την πήρα εγώ-δεν ήταν ακόμη η στιγμή.Την εικόνα την πήρε ο π.Σεραφείμ”(τότε λέγονταν Δημήτριος)

 

Ο πρωθιερέας Αντρέι Αντρέεβιτς Σάβιν,ο οποίος ήταν τότε γραμματέας στην Σαμάρα θυμάται«Τότε επίσκοπος ήταν ο Σεβασμιώτατος Ιερώνυμος.Κάποιο πρωί πρόσεξα κάποιους ανθρώπους να στριμώχνονται κοντά σ’ένα σπίτι.Το βράδυ είχαν μαζευτεί γύρω στους χίλιους.Οι αστυνομικοι περιπολούσαν, αλλά τις πρώτες ημέρες δεν τους έδιωχναν.Μετά άρχισαν να τους διώχνουν με πρόσχημα την διατάραξη της κοινής ησυχίας και την παρακώλυση της συγκοινωνίας.Παρόλα αυτά ερχόνταν ακόμη πιο πολύ άνθρωποι.Η ατμόσφαιρα ήταν τεταμένη.Οι άνθρωποι περίμεναν από εμάς τους ιερείς εξηγησεις.Κανένας  όμως από τους ιερείς δεν πλησίαζε το σπίτι.Φοβόνταν όλοι.Άλλωστε μας παρακολουθούσαν στενά και μπορούσαν να μας διώξουν από την θέση μας ανα πάσα στιγμή.
Μία μέρα ακούστηκε ότι η Ζωή συγχωρήθηκε και ότι θα συνέλθει την ημέρα του Πάσχα(όπως είχε πει ο γέροντας Σεραφείμ δηλαδή).
Στην πόλη είχαν βγει εκείνες τις ημέρες τα μέλη της Κομσομόλ(κομμουνιστική νεολαία)και υποστήριζαν φωνάζοντας, ότι είχαν μπει σ’εκείνο το σπίτι και ότι δεν υπήρχε τίποτα εκεί.Αυτό έριξε λάδι στην φωτιά.Τότε και αυτοί που είχαν κάποιες αμφιβολίες πίστεψαν ότι κάτι θαυμαστό συνέβη στο σπίτι της Ζωής στο Κουιμπάσεβ.

 

Ο αρχιεπίσκοπος Σαμάρας και Σαρζανσκ,Ευγένιος εκφράζει την δική του γνώμη για τα τεκταινόμενα:«Πολλοί άνθρωποι υπήρξαν μάρτυρες του θαύματος.
 Εγώ προσωπικά πληροφορήθηκα το γεγονός το 1957,όταν σπούδαζα στο Θεολογικό Σεμινάριο.Δεν χωράει αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα μεγάλο θαύμα.Σε αυτά τα δύσκολα χρόνια όπου η εκκλησία διωκόνταν και λοιδωρούνταν από τους άθεους,αυτή η θαυμαστή εμφάνιση της θείας δύναμης προκάλεσε μεγάλη αίσθηση.Όχι μόνο στους κατοίκους της Σαμάρας.Για όλους μας ήταν ένα μάθημα.Ένα μάθημα για το πως πρέπει να φερόμαστε με τα ιερά αντικείμενα.Ένα μάθημα και για τους άπιστους.Κανείς δεν σε υποχρεώνει να πιστέψεις αλλά μην χλευάζεις τα ιερά αντικείμενα επειδή θα τιμωρηθείς!Εαν η άπιστη Ζωή δεν άγγιζε την εικόνα δεν θα συνέβαινε τίποτα.Πολλές φορές οι άπιστοι τιμωρήθηκαν για την ασέβειά τους στα ιερά.
Υπήρξαν περιπτώσεις όπου ρίχνοντας τις καμπάνες των ναών κάτω,έπεφταν και οι ίδιοι.Στους χαλεπούς εκείνους καιρούς οι άνθρωποι είχαν ανάγκη για θαύματα και τα θαύματα εμφανίζονται όταν θέλει ο Θεός.Όταν πήρε την εικόνα από τα χέρια της Ζωής ο γέροντας Σεραφείμ,οι αρχές τον τιμώρησαν,ενώ ο μητροπολίτης Ιερώνυμος εκδιώχθηκε από τον θρόνο.
 Το 1989 ο ηγούμενος Γερμανός,ο οποίος πρωτοστάτησε στην επαναλειτουργία της Όπτινα και ο οποίος την δεκαετία του ’50 υπηρετούσε στον Καθεδρικό Ναό του Κουιμπάσεβ,διηγείται:«Για ότι δεν είδα δεν θα μιλήσω.Θα μιλήσω για όσα είδα.Ο δρόμος μπροστά στο σπίτι της Ζωής ήταν γεμάτος αστυνομικούς.Μάζευαν από τους ανθρώπους υπογραφές για να τους υποχρεώσουν να μην μιλούν.Ένα από τα εξέχοντα μέλη του κόμματος τηλεφώνησε σ’έναν από τους ιερείς του καθεδρικού ναού και του είπε να ανακοινώσει στους ανθρώπους ότι δεν συνέβη τίποτα.
Ο ιερέας τότε του είπε”Αφήστε με να πάω επιτόπου να δω τι συμβάινει για να ξέρω τι να πω στους ανθρώπους”Αυτός του είπε ότι θα τηλεφωνήσει πάλι.Μετά από μία ώρα πήρε τον ιερέα τηλέφωνο και του είπε ότι δεν χρειάζεται να ανακοινώσει τίποτα.
Οι φήμες είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν στην πόλη και οι εφημερίδες δεν μπορούσαν να μείνουν αμέτοχες.Μόνο που το παρουσίαζαν σαν ένα ΄΄ψέμα των παπάδων΄΄.
Λίγο καιρό μετά το γεγονός ο γέροντας Σεραφείμ φυλακίστηκε για τρία χρόνια.Όταν τον έβγαλαν από την φυλακή τον έστειλαν σ’ένα μακρινό χωριό,στο Ντνεπροπερτρόβσκ,ενώ αργότερα στο Μιχαίλβσκοε.

μετάφραση-επιμέλεια -www.proskynitis.blogspot.com

 

Απότοβιβλίο „Stareţul din Belgorod. Arhimandritul Serafim”


ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr

Τον περασμένο Απρίλη υποβλήθηκα σε μια πολύ σοβαρή χειρουργική επέμβαση. Χρειάστηκε στη συνέχεια να παραμείνω για λίγο στη μονάδα εντατικής νοσηλείας του νοσοκομείου.

Δεν ξέρω πόσοι έχουν την εμπειρία νοσηλείας σε μια τέτοια μονάδα! Με συνεχή ιατρική παρακολούθηση, βρίσκεσαι σε ένα χώρο αποκλεισμένο για τους άλλους, εκτός από το ιατρικό και το νοσηλευτικό προσωπικό. Για πολύ λίγο χρόνο, δύο φορές τη μέρα, επιτρέπονται κάποιες επισκέψεις.

Σ’ αυτές τις συνθήκες εκείνος που νοσηλεύεται, όπως είναι φυσικό, διακατέχεται από ένα έντονο συναίσθημα απομόνωσης. Μερικές φορές τον πλημμυρίζει μάλιστα η αίσθηση της εγκατάλειψης. Είναι δύσκολο να περιγράψει κανείς με λόγια αυτά τα συναισθήματα. Στις ατέλειωτες ώρες της μοναξιάς, πολλές σκέψεις κατακλύζουν το μυαλό του αρρώστου και κάποια ερωτήματα τον απασχολούν.

Πολύ δύσκολα θα ξανάφερνα αυτή τη στιγμή στο νου μου τις σκέψεις και τα ερωτήματα, που με διακατείχαν όλο αυτό το διάστημα.

Ένα είναι βέβαιο: η έντονη αίσθηση της μοναξιάς που είχε καταλάβει τη σκέψη μου και ταλάνιζε την ψυχή μου.

Προσπάθησα να διατηρήσω την επαφή μου με τη ζωή, ξαναφέρνοντας στο νου μου όμορφες στιγμές από τα προηγούμενα χρόνια. Η προσπάθεια κάτι απέδωσε στην αρχή. Ύστερα όμως από λίγο με κατέκλυσε πάλι το συναίσθημα της μοναξιάς και της εγκατάλειψης.

Όπως ήμουν ξαπλωμένος στο κρεβάτι, κοιτάζοντας σχεδόν πάντοτε το ταβάνι του δωματίου, άρχισα να περιφέρω το βλέμμα μου γύρω - τριγύρω. Και ξαφνικά ανακάλυψα στον απέναντι τοίχο, στην επάνω αριστερή γωνία του, μια εικόνα της Παναγίας που στην αγκαλιά της κρατούσε τον Χριστό. Κάποιος καλός άνθρωπος την είχε τοποθετήσει εκεί.

Από τη στιγμή αυτή ἡ Παναγία μας έγινε η συντροφιά μου. Αυτή η απλή εικόνα, που δεν είχε ιδιαίτερη καλλιτεχνική αξία, ήταν μια πόρτα που με οδήγησε κοντά στην Παναγία. Κατανόησα καλλίτερα τότε τι πάει να πει ότι η «τιμή της εικόνος επί το πρωτότυπον διαβαίνει», όπως λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας μας.

Συναισθήματα, σκέψεις, αγωνίες μου έγιναν αντικείμενο εκμυστηρεύσεων μου στην Παναγία. Εκείνη φαινόταν πως με άκουε. Φυσικά δεν μου μιλούσε, έδειχνε όμως ότι κατανοούσε την αγωνία μου. Έτσι μια ατμόσφαιρα γαλήνης και ηρεμίας επικράτησε σιγά – σιγά και ανεπαίσθητα στην τρικυμισμένη ψυχή μου.

Οι ατέλειωτες ώρες της παραμονής μου στην εντατική έπαψαν να είναι πια εφιαλτικές. Είχα την αίσθηση πως κάποιος, που με αγαπούσε πολύ, βρισκόταν δίπλα μου. Ένοιωθα το ζεστό χάδι από το χέρι ενός δικού μου ανθρώπου, στο ξερό και φλεγόμενο από τον πυρετό μέτωπό μου.

Τώρα μακριά από τη δοκιμασία που τότε πέρασα, ξαναφέρνω με συγκίνηση στο νου μου εκείνες τις στιγμές της επικοινωνίας μου με την Παναγία μας.

Αυτή η επικοινωνία, καθώς την αναπολώ, με κάνει να θυμάμαι με συγκίνηση κάποιες άλλες, ανάλογες, στιγμές. Τότε που προσκύνησα την εικόνα του Άξιον Εστίν στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους ή της Παναγίας του Σουμελά στο Βέρμιο, της Μεγαλόχαρης στην Τήνο, της Εκατονταπυλιανής στην Πάρο, της Παναγίας του Μεγάλου Σπηλαίου στα Καλάβρυτα, της Παναγίας του Κύκου στην Κύπρο, της Παναγίας της Ιεροσολυμίτησας στα Ιεροσόλυμα, της Παναγίας της βοήθειας στη Χίο.

Οι αναμνήσεις αυτές, αλλά ιδιαίτερα η εμπειρία μου από την Παναγία της εντατικής, αισθάνομαι πως με έχουν συνδέσει στενά με την εικόνα της Παναγίας. Έτσι τώρα μπορώ να νοιώσω καλλίτερα γιατί τόσο πολλοί άνθρωποι, σε δύσκολες στιγμές της ζωής τους, στην Παναγία προσφεύγουν και αυτήν επικαλούνται, προσευχόμενοι μπροστά στην εικόνα της. Καταλαβαίνω τώρα τον Κολοκοτρώνη που, όταν τον εγκατέλειψαν οι σύντροφοί του, στην Παναγία προσέφυγε και προσευχήθηκε στο πιο κοντινό ερημοκλήσι.

Βιώνοντας όλα αυτά, ειλικρινά και με όλη μου την αγάπη, δεν μπορώ να κατανοήσω πώς υποστηρίζεται από κάποιους, αξιόλογους νομικούς, ότι πρέπει να κατεβάσουμε τις εικόνες από τους δημόσιους χώρους, για το λόγο ότι προσβάλλουν τη θρησκευτική ελευθέρια κάποιων συμπολιτών μας, που είναι άπιστοι ή αλλόθρησκοι. Κανένας μας δεν νομίζω πως αμφισβητεί τη θρησκευτική ελευθέρια του οποιουδήποτε. Αδυνατώ να φανταστώ ότι μπορεί να υπάρχει άνθρωπος λογικός, που να θέλει να επιβάλλει στον άλλον τις δίκες του θρησκευτικές απόψεις. Η θρησκευτική ελευθερία είναι ένα θεμελιώδες δικαίωμα απόλυτα σεβαστό σε μια δημοκρατική κοινωνία. Η πίστη ή η απιστία δεν παύει να είναι αυστηρά προσωπική υπόθεση του καθενός. Θα ήταν όμως αδιανόητο να φτάναμε στο άλλο άκρο και έτσι να φαλκιδεύαμε αντιθέτως τη θρησκευτική ελευθέρια των άλλων πολιτών.

Δεν αντιλαμβάνομαι, πως η ύπαρξη των θρησκευτικών συμβόλων μπορεί, αυτή καθεαυτή, να προσβάλλει τη θρησκευτική ελευθερία εκείνων που έχουν διαφορετικό πιστεύω ή δεν πιστεύουν σε τίποτα. Δεν νομίζω πως θέλει κανείς να τους επιβάλλει να σεβαστούν τα σύμβολα αυτά, ούτε να γίνουν οπαδοί μιας συγκεκριμένης θρησκείας.

Άλλωστε οι συνταγματικοί ή οι διεθνείς κανόνες που θεσπίζουν τη θρησκευτική ελευθέρια, δεν μπορεί, κατά πως έλεγε ο Αριστόβουλος Μάνεσης, να ερμηνεύονται ερήμην της κοινωνικής πραγματικότητας. Εκτός και αν κάποιοι, χωρίς να μας ερωτήσουν, θέλουν να «μας επιβάλουν» (ντέ και καλά) «να θεωρούμε άξιο λόγου μόνο ότι είναι εφάμιλλο των ευρωπαϊκών», όπως το σατίριζε ο Τσαρούχης και το επισημαίνει ο Γιανναράς.

H εμπειρία μου από τη μονάδα εντατικής νοσηλείας, με έχει συνδέσει στενά με την εικόνα της Παναγίας. Σαν ένας απλός πολίτης, όπως όλοι οι άλλοι, δικαιούμαι - νομίζω - να έχω και να αναρτώ (κατ΄ιδίαν ή και δημόσια) τις εικόνες της Εκκλησίας μου. Και μέσω αυτών να ανάγομαι στα εικονιζόμενα σ’ αυτές ιερά πρόσωπα. Χωρίς να με διακατέχει οποιοσδήποτε φανατισμός, δεν θα επιτρέψω να μου φαλκιδεύσουν το δικαίωμά μου αυτό, που το βίωσα υπό τραγικές μάλιστα περιστάσεις.

Θα παρακαλούσα όσους σκέπτονται διαφορετικά, και των οποίων τις ιδέες απόλυτα σέβομαι, να σκεφθούν τα πράγματα και με αυτή την οπτική γωνία. Τους εύχομαι ειλικρινά και ολόψυχα, να μη έχουν ποτέ τους τη δική μου εμπειρία της μονάδας εντατικής νοσηλείας.

 

+ Ευάγγελος Κρουσταλάκης
Πρωτοχρονιά του 2007
Εορτή της περιτομής του Κυρίου
και μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου
(Το κείμενο δόθηκε από τον ίδιο στον
Ευροκλύδωνα λίγο πριν το θάνατό του)

 

http://euroklydon.blogspot.com/2008/04/blog-post_09.html

Ή οικογένεια του Βάσου Βασιλείου από την Λεμεσό της Κύπρου βρέθηκε σε πολύ δεινή θέση όταν έμαθε ότι ό αγαπημένος τους γιος Ανδρέας είχε μία βαριά μορφή λευχαιμίας ή όποια δεν μπορούσε να θεραπευθεί εύκολα (έτος 2000). Χρειαζόταν ειδικό μόσχευμα από δότη , ο όποιος έπρεπε να είναι συμβατός με τον γιο τους.
Όλοι θυμόμαστε τις εκκλήσεις πού έκαναν σε Κύπρο , Ελλάδα ακόμη και στα κατεχόμενα μέρη της Κύπρου προκειμένου να βρεθεί ό κατάλληλος δότης. Οι συγκινητικές του εκκλήσεις βρήκαν αποτελεσμα και γρήγορα το παιδί βρέθηκε στα χέρια κορυφαίων
έπιστημόνων στην Αμερική , προκειμένου νά γίνει ή πολύ λεπτή και σοβαρή χειρουργική επέμβαση. Πριν πάνε στην Αμερική, ή οικογένεια τηλεφώνησε στον ηγούμενο της Ιεράς Μονής Άγιας Μαρίνας της Άνδρου , τον αρχιμανδρίτη π. Κυπριανό , προκειμένου νά ζητήσουν νά προσευχηθεί γιά τον Ανδρέα τους. Εντελώς αυθόρμητα , ό ηγούμενος π. Κυπριανός είπε ότι θά προσευχηθεί στην Άγια και τους τόνισε νά μήν ανησυχούν , αφού στο χειρουργείο δίπλα στον Ανδρέα θά είναι ή Άγια Μαρίνα ή ίδια ! Λίγο πριν αρχίσει ή χειρουργική επέμβαση στο νοσοκομείο του MD. ANDERSON του ΗUSTON , μία γυναίκα παρουσιάστηκε στον επικεφαλής κορυφαίο. Αμερικανό γιατρό Κa Goua Tsan ( κινεζικής καταγωγής ) και του συστήθηκε ώς ή προσωπική γιατρός του μικρού Ανδρέα και, μάλιστα, ζήτησε να παρακολουθήσει τήν εγχείρηση με μεγάλη επιμονή .
Οι γνώσεις της γυναίκας γύρω από τήν ιατρική φαίνονταν πολύ υψηλές και παραδόξως ή ομάδα δέχτηκε τήν γιατρό άπό τήν Ελλάδα, αν και αποτελεί μόνιμη πρακτική του νοσοκομείου νά μήν μετέχουν άλλοι γιατροί σε τόσο λεπτές εγχειρήσεις . Κατά παράδοξο τρόπο, κανείς δεν ζήτησε άλλα εχέγγυα , τήν παρακάλεσαν μόνο να δηλώσει τά στοιχεία ταυτότητος της στην είσοδο του χει¬ρουργείου . Κατά τήν διάρκεια της εγχείρησης ή « Ελληνίδα γιατρός » , όχι μόνο παρακολούθησε , αλλά συμμετείχε ενεργά στην εγχείρηση του μικρού . Μάλιστα, με επιστημονικό τρόπο εξήγησε στην ιατρική ομάδα πως έπρεπε να προχωρήσει ή επέμβαση , προτείνοντας μάλιστα κάτι ριζοσπαστικό όπως την χρήση αρχέγονων εμβρυακών κυττάρων άπό τον ομφαλό .
Ή εγχείρηση όντως χάρις στις υποδείξεις της πήγε πολύ καλά ,
Ή « Ελληνίδα γιατρός » παρέμεινε λίγη ώρα στο χειρουργείο και μετά ξαφνικά αποχώρησε χωρίς να καταλάβει κανείς το πως .
Οι Αμερικανοί γιατροί, ενθουσιασμένοι από τις υποδείξεις της μυστηριώδους γυναίκας μετά το τέλος της εγχείρησης, θέλησαν να την γνωρίσουν πήγαν στην οικογένεια Βασιλείου και τους είπαν ότι ήταν κεφαλαιώδους σημασίας γι’ αυτούς να γνωρίσουν την « κορυφαία γιατρό που είχαν φέρει από την Ελλάδα η την Κύπρο » . Οι γονείς έκπληκτοι δηλώσαν ότι δεν είχαν φέρει καμμία γιατρό μαζί τους.
Το νοσοκομείο έγινε άνω - κάτω για να βρεθεί ή ξένη γιατρός; Αίτια, οι λόγοι ασφαλείας πού δεν επιτρέπουν την είσοδο αγνώστων σε τόσο σοβαρά χειρουργεία . Επειδή εκείνη είχε εξαφανιστεί απευθύνθηκαν στην γραμματεία του χειρουργείου προκειμένου να βρουν τά στοιχεία της .
"Εκπληκτοι διαπίστωσαν ότι ή άγνωστη γυναίκα γιατρός είχε υπογράψει με το όνομα Μαρίνα άπο την Άνδρο.
Οι γονείς αναλύθηκαν σε δάκρυα ενώ οι γιατροί έμειναν άναυδοι για πολλήώρα συνειδητοποιώντας ότι συγχειρουργός τους ήταν μία γυναίκα με σάρκα και οστά , αλλά από το παρελθόν . Μία ορθόδοξη Άγια που είχε πεθάνει ( με μαρτυρικό θάνατο για τήν πίστη του Χρίστου ) πριν πολλούς αιώνες. ( το έτος 270 μ. Χ.). !
Ισως όλοι θυμούνται με τρομακτική αμηχανία και ρίγος το πώς σχεδόν παραφυσικά δέχθηκαν νά συγχειρουργήση μαζί τους μία άγνωστη γιατρός .
Το γεγονός γιορτάζεται δεόντως στο μοναστήρι της Άγιας Μαρίνας στην Άνδρο , ( περισσότερες πληροφορίες τηλ. 22820/24074 « θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού ! και μεγάλα τα της πίστεως κατορθώματα » . Όπου υπάρχει πίστη και προσευχή ό Θεός πού είναι ό στοργικός Πατέρας μας, επιτελεί « ένδοξα και εξαίσια θαύματα και σημεία » διά μέσου των άγιων Του προς σωτηρία του κόσμου και ωφέλεια ψυχών .

 

http://panagianafplioy.blogspot.com/2008/11/3_4383.html

 

http://egolpio.wordpress.com/2008/07/17/marina/

Σελίδα 3 από 3

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...