Στην εκπομπή "ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ’’, του Κυπριακού Τηλεοπτικού σταθμού ‘’Sigma’’, o θεολόγος κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, ανέφερε μεταξύ άλλων το εξής παράπονο : «Το να πηγαίνει ο Υπουργός Παιδείας της Κύπρου, στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου σ’ ένα κράτος που αν δεν το καταλάβαμε, παρόλο που είμαι Ορθόδοξος θεολόγος εγώ, έχω ανοίξει τα μάτια μου και βλέπω ότι δεν ζω σ’ ένα κράτος που αποτελείται από 100% Ορθόδοξους Χριστιανούς».
Κατ’ αρχήν κατ’ απαράδεκτο τρόπο διαμαρτύρεται ο κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης, για το γεγονός ότι ο Υπουργός Παιδείας της Κύπρου, πήγε στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου. Γιατί ενοχλήθηκεο κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης;
Αυτός που θεώρησε ότι δεν είναι αμαρτία το ομοφυλοφιλικό πάθος, ενώ γνωρίζει ότι «τη υγιαινούση διδασκαλία αντίκειται» (Α΄Τιμ. 1,10), ισχυρίζεται ότι είναι πιο ανοιχτομάτης από τους υπόλοιπους Ορθόδοξους θεολόγους. Πως μπορεί να εξηγηθεί η ‘’περιαυτολογία’’ του, «παρόλο που είμαι Ορθόδοξος θεολόγος εγώ, έχω ανοίξει τα μάτια μου…»;Ευτυχώς πάντως που δεν είπε, ότι κατά Θεόν του «διηνοίχθησαν οι οφθαλμοί του ειδέναι…».
Και συνέχισε ο έχων πιο ‘’ανοικτούς’’ τους οφθαλμούς από τους υπόλοιπους Ορθόδοξους θεολόγους : «Είμαστε πια ένα πολυφυλετικό, πολυγλωσσικό μόρφωμα στο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πολυπολιτισμικό πια και θέλουμε ν’ ανοίξουμε την Παιδεία μας προς όλα τα θρησκεύματα». Ο έχων πιο ‘’ανοικτούς’’ τους οφθαλμούς… θέλει ν’ ‘’ανοίξει’’ την Παιδεία μας προς όλα τα θρησκεύματα…για τούτο τον ‘’δυσκόλεψε’’ η επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας,στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου.
Και οι θέσεις του κ. Ανδρέα Πιτσιλλίδη για το θρησκειολογικό μάθημα τονίστηκαν ως εξής : «Το μάθημα των Θρησκευτικών, να εκσυγχρονιστεί άμεσα και να γίνει θρηκειολογικό». Είναι τούτο εκσυγχρονισμός ή κακίστη εκκοσμίκευση;
Αυτό δεν είναι συγκρητισμός; Γνωρίζει ότι «ανοίγονται οι ασκοί του Αιόλου» με το μάθημα θρησκειολογίας. Γνωρίζει την ποιότητα, σε θέματα Πίστεως, της μαρξιστικής ‘’ομήγυρεως’’ που το προωθεί τούτο. Γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης ποιοι είναι οι κατ’ εξοχή αγωνιωδώς προτείνοντες τούτο. Αποτελεί κακοπροαίρετο εγχείρημα του συγκεκριμένου πολιτικού χώρου, που κροτούσε χείρας, στους απάνθρωπους διώκτες των Χριστιανών, της πρώην Σοβιετικής Υπερκρατορίας.
Και συμπλήρωσε : «Άλλωστε το βαρέθηκαν κι οι μαθητές. Ποιος μαθητής, εγώ σας λέω από τον καιρό πού’ μουνα εγώ μαθητής, κάντε μια δημοσκόπηση…».Δηλαδή η δημοσκόπηση θα καταδείξει ότι η πλειοψηφία των μαθητών επιζητεί μαθήμα που να μάθουν περισσότερα για την ισλαμική θρησκεία, βουδισμό κλπ; Να επεξηγήσουμε ξανά ότι ήδη η κομματικοποιημένη (όχι ισόρροπα πολιτικοποιημένη) μερίδα των μαθητών, που κατευθύνεται από την παράταξη των μαρξιστικών-λενινιστικών ιδεών, σαφώς θα στηρίξει το συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα.Αυτό που θέλουν, δεν είναι ένα μάθημα κριτικής απέναντι στα θρησκεύματα τούτα από Ορθόδοξης πλευράς αλλά συγκρητιστικό μάθημα (Βαβέλ θρησκειών). Και για να χρησιμοποιήσουμε την έκφραση του Γέροντος Χριστοφόρου Παπουλάκου «ξελογιάστρα μάθηση» θα γίνει.
«Βαρέθηκαν το μάθημα των Θρησκευτικών», ισχυρίζεται ο ανακαλύψας τη θεωρία της «μαύρης τουλίπας» για τα ομοφυλοφιλικά «πάθη της ατιμίας». Δεν θα βαρεθούν για τα τόσα βλάσφημα που λέει η Ισλαμική (κορανιακή) θρησκεία για τον Χριστό και την Παναγία;
Παρενθετικά να αναφέρομε ότι υπόδειξη για μάθημα θρησκειολογίας, έχει γίνει και από τον Μητροπολίτη Μόρφου, στη συνέντευξη που είχε δώσει, με θέμα την αντίδραση των Τουρκοκυπρίων δασκάλων να διδάσκουν το κοράνι. Όταν ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο «Γιατί μάθημα Θρησκευτικών και όχι Θρησκειολογίας στα σχολεία; »ο Μητροπολίτης Μόρφου απάντησε : « Ε, πιέστε να μπει. Εγώ είμαι εξ’ αυτών που λέω ‘‘ναι’’ στο μάθημα της Θρησκειολογίας. Εμένα δυνάμωσε η πίστη μου μελετώντας το Ισλάμ, τον Καθολικισμό, τον Ραββινισμό των Ιουδαίων, μελετώντας τον Βουδισμό της Άπω Ανατολής. Ή συγκρίνοντας την αρχαία ελληνική θρησκεία με τη χριστιανική, όπως εκφράζεται στην Ορθοδοξία. Αλλά καιρός παντί πράγματι. Δεν μπορεί να διδαχθεί ένα μικρό παιδάκι Θρησκειολογία. Η Θρησκειολογία χρειάζεται κριτική σκέψη. Άρα προηγουμένως το παιδί θα αποκτήσει την ταυτότητα που θέλει η οικογένειά του και όταν μεγαλώσει, θα πρέπει απαραίτητα να του δώσουμε και θρησκειολογικές γνώσεις. Οπωσδήποτε! Τι ωραία θα ήταν οι Ε/κ να ήξεραν και το Κοράνι. Τι λέει ο Μωάμεθ για τον Ιησού Χριστό, για την Παναγία. Πολύ σπουδαία πράγματα αυτά, αλλά δεν τα ξέρουν... »
Εφόσον για τα διάφορα θρησκεύματα γίνεται αναφορά στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών (Μάθημα Θρησκευτικών Β΄ Λυκείου), γιατί τότε η επιμονή για ‘’μετατροπή’’ του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό μάθημα; Εξάλλου σύμφωνα και με την ορθή παιδαγωγική παρατήρηση του R. Goldman, για διαφορετικό ρυθμό ανάπτυξης της θρησκευτικής σκέψης στους μαθητές, το εγχείρημα καθίσταται ακόμα πιο επικίνδυνο.
Ο κ. Ανδρέας Πιτσιλλίδης καταληκτικά υπέδειξε τα εξής : «Αφού απέτυχε ούτως ή άλλως στον ομολογιακό του χαρακτήρα και δεν είναι κατηχητικό σχολείο, ας γίνει ένα μάθημα που θα ανοίξει τους ορίζοντες των μαθητών, να μάθουν και πέντε πράγματα».
Κάτι ανάλογο δυστυχώς δημοσιεύεται στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου στη συνέντευξη για το κοράνι που μας λύπησε και που δυστυχώς οι υπεύθυνοι Ιστοσελίδας επιμένουν να είναι αναρτημένη : «…Η θρησκεία είναι μια πηγή γνώσης. Το ξεχνούν αυτό. Είναι μια πηγή γνώ-σης! (έτσι αναγράφηκε στην ιστοσελίδα). Δηλαδή ένας τρόπος να γνωρίσεις τον κόσμο, τον Θεό και τον εαυτό σου».
Πως μπορεί να τονίζεται η γνώ-ση αυτή του Θεού από οποιαδήποτε θρησκεία; Είναι ποτέ δυνατό να γνωρίσεις τον Θεό και μέσα από ζοφώδεις πλάνες;
Γιατί λοιπόν μάθημα Θρησκειολογίας και όχι Θρησκευτικών στα σχολεία; Αντί άλλης απάντησης ας αναφέρομε αυτό που λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος δια την αγωγήν των νέων ότι «της τέχνης ταύτης ουκ έστιν άλλη μείζων. Τι γαρ ίσον το ρυθμίσαι ψυχήν και διαπλάσαι νέου διάνοιαν;» (Ομιλία ΝΘ)
Πηγή: Ακτίνες