Στις 12 Νοεμβρίου 2016, στη Χριστιανική Εστία «Απόστολος Παύλος» της Λάρισας, σε μια κατάμεστη από πλήθος εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γονείς και κηδεμόνες μαθητών, κληρικούς και απλούς πολίτες αίθουσα, πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία ημερίδα με θέμα: «Τα νέα Προγράμματα Σπουδών στο μάθημα των Θρησκευτικών ως εργαλεία για την αποδόμηση της ορθοδόξου πίστεως».
Η Ημιημερίδα οργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ), το Παράρτημα Λαρίσης της ΠΕΘ και το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου.
Την έναρξη της εκδήλωσης ευλόγησε ο εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης κ. Ιγνατίου, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Νικηφόρος. Χαιρετισμό επίσης απεύθυνε η Σχολική Σύμβουλος Θεολόγων περιφέρειας Λάρισας – Μαγνησίας κ. Φωτεινή Σταλίκα. Στη συνέχεια απεύθυνε χαιρετισμό ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΘ κ. Παναγιώτης Τσαγκάρης, ο οποίος υπογράμμισε την ανάγκη διατήρησης της ελληνορθόδοξης ταυτότητας του Γένους μας, εντάσσοντάς την στα πλαίσια ενός πρόσφατα παρατηρούμενου παγκόσμιου φαινομένου επιστροφής στις ρίζες όλων σχεδόν των λαών της Γης. Ο κ. Τσαγκάρης, μάλιστα, επεσήμανε ότι η απόρριψη των νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών από την πλειοψηφία των Ελλήνων σηματοδοτεί μια δυναμική αντίστασης που τείνει να πάρει καθολική μορφή.
Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος του Παραρτήματος Λάρισας της ΠΕΘ κ. Δημήτρης Οικονόμου, προλογίζοντας τους ομιλητές, τόνισε ότι οι Θεολόγοι της Λάρισας αρνούνται να διδάξουν τη νέα ύλη των Θρησκευτικών, στο πλαίσιο του αγώνα τους, προκειμένου να συνεχίσουν να διδάσκουν την πατροπαράδοτη ορθόδοξη χριστιανική διδασκαλία στους μαθητές.
Ακολούθως, κλήθηκαν να μιλήσουν οι προσκεκλημένοι Καθηγητές: Ο Ηρακλής Ρεράκης από την Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, Ιωάννης Φύκαρης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ο Δρ Κωνσταντίνος Σπαλιώρας, Πρόεδρος της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων.
Ο κ. Ηρακλής Ρεράκης, καθηγητής Παιδαγωγικής - Χριστιανικής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «πρόκειται για αποπροσανατολιστικά Προγράμματα Σπουδών, που απορρίπτουν την Ορθόδοξη πίστη, με σκοπό το θρησκευτικό συγκρητισμό, τη σύγχυση και μηδενισμό. Οι παιδαγωγικές επιπτώσεις θα είναι τραγικές, αφού με την εφαρμογή των νέων πολυθρησκεικών Προγραμμάτων στα θρησκευτικά αλλάζουν οι βάσεις και οι δομές του πολιτισμικού πλαισίου της χώρας και αποδομούνται τα θεμέλια της ορθόδοξης χριστιανικής κληρονομιάς της. Τα παιδιά είναι ανάγκη να διαπαιδαγωγούνται με βάση τα πολιτισμικά στοιχεία της χώρας τους. Αν όχι χάνουν την ταυτότητά τους».
Ο κ. Ιωάννης Φύκαρης, επίκουρος καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αναφερόμενος στη δομική προσέγγιση του νέου Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών στο ελληνικό σχολείο, κατέθεσε κοινωνικο-διδακτικούς προβληματισμούς και ερωτήματα, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος… Η θρησκεία έχει βασικό ρόλο στην ύπαρξη κοινωνικής συνοχής. Αν διαλυθεί, θα ακολουθήσει η διάλυση της ελληνικής κοινωνικής συνοχής. Το πρόβλημα είναι βαθιά κοινωνικό! Με τη νέα ύλη επιχειρείται η αποχριστιανοποίηση της κοινωνίας, δηλαδή η σταδιακή αλλαγή πίστεως και συνείδησης». Καταθέτοντας επιχειρήματα για το πώς θα έρθει η διάλυση, ο κ. Φύκαρης, υποστήριξε: «Η ζωή στην Ελλάδα είναι οργανωμένη πάνω στο ορθόδοξο εορτολόγιο. Η καθημερινότητά της κινείται με βάση αυτές τις παραδόσεις, όπως οι γιορτές των Χριστουγέννων, του Πάσχα, των Τριών Ιεραρχών κ.ά. Η επόμενη κίνηση του υπουργείου Παιδείας, στο όνομα της πολυθρησκείας, ποια θα είναι; Να καταργήσει τις αργίες, καθώς δεν θα βρίσκει νόημα σε αυτές;».
Καταλήγοντας τόνισε ότι «δεν γνωρίζουμε ακόμη ποια ανάγκη ώθησε στην αλλαγή της ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών, διότι δεν πείθει το επιχείρημα της ύπαρξης μεταναστών στη χώρα μας…».
Ακολούθησε ομιλία του κ. Κωνσταντίνου Σπαλιώρα, Δρ Θεολογίας, Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, Διευθυντή Γυμνασίου - Λυκειακές Τάξεις Νέου Μοναστηρίου Φθιώτιδας. Ο Δρ Κωνσταντίνος Σπαλιώρας αναφέρθηκε στο επιχείρημα που ακούγεται τον τελευταίο καιρό, ως προς την επικράτηση στην Ελλάδα της πολυπολιτισμικότητας που χρησιμοποιείται σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών, προκειμένου να θεωρηθούν τα νέα πολυθρησκειακά Προγράμματα Σπουδών αναγκαία για τη θρησκευτική αγωγή των ορθόδοξων μαθητών της πατρίδας μας. Το επιχείρημα αυτό είναι πλασματικό, όπως πλασματική είναι και η πολυπολιτισμικότητα που δήθεν κυριαρχεί στην Ελλάδα. Υποστήριξε πως με την εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων επιχειρείται η αποδόμηση της Ορθόδοξης Παράδοσης, πολεμάται ο ίδιος ο Χριστός και η Εκκλησία Του ως μοναδική πηγή της Μίας Αλήθειας, αφού με την ταυτόχρονη παρουσίαση των άλλων θρησκευτικών εκφάνσεων προκαλείται συγκρητιστική σύγχυση στους μαθητές με αρνητικές συνέπειες για την υγιή ολοκλήρωση της ψυχοπνευματικής τους ανάπτυξης. Παρουσίασε παραδείγματα από τον προσφερθέν διδακτικό υλικό του ΙΕΠ, στο οποίο διαφαίνεται με σαφήνεια η απορθοδοξοποίηση του μαθήματος και ο εκκοσμικευμένος-διαθρησκευτικός του χαρακτήρας. Τέλος, ολοκληρώνοντας την εισήγησή του, τόνισε «πως οι ορθόδοξοι θεολόγοι έχουν στο μυαλό τους το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις», του Αποστόλου Πέτρου στο συνέδριο των Ιουδαίων. Γι’ αυτό και αγωνίζονται σε όλη τη χώρα, τον καλό αγώνα για τη διατήρηση της Ορθόδοξης Παράδοσης στο ελληνικό σχολείο ως βασικού στοιχείου της εθνικής μας ταυτότητας και δεν «κρύβουν» το Σταυρό του Κυρίου στην διακοινωνική τους επαφή με τον «άλλο». Κάλεσε επίσης τους θεολόγους αλλά και κάθε ορθόδοξο χριστιανό πολίτη της Εκκλησίας του Χριστού και της Ελλάδας να προχωρήσουν στο έργο τους μέσα από μια δυναμική αντίσταση σε αυτό που επιχειρούν κάποιοι να τους επιβάλλουν.
Στη συζήτηση που ακολούθησε, οι ομιλητές αναφέρθηκαν στις αλλαγές και στις επιπτώσεις που θα φέρουν στην κοινωνία τα νέα Προγράμματα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών, με όλους να συγκλίνουν στο ότι: «η νέα ύλη του μαθήματος δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές και ωθεί στη διάλυση της ορθόδοξης πίστεως, που αποτελεί βασικό στοιχείο συνοχής της ελληνικής κοινωνίας».