Τράπεζα Ἰδεῶν
Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
info@tideon.org
Η Εκκλησία του Θεού δεν έχει μείνει χωρίς ποιμένα, μολονότι την έχουν κατατοξεύσει· και «πύλαι άδου» δεν έχουν καταφέρει να την καθυποτάξουν· ούτε ανέχεται να κάμνει κάτι και να λέγει αντίθετα προς τους καθιερωμένους («κειμένους») όρους και νόμους. Όμως πολλοί ποιμένες ποικιλοτρόπως έγιναν άφρονες. Διότι και συνόδους εσυγκρότησαν μεγάλες και πολυπληθείς, και θεώρησαν τους εαυτούς τους ότι είναι Εκκλησία Θεού, και φρόντισαν να φαίνονται ότι υπερασπίζονται τους «κανόνες», στην πράξη όμως εστρέφονταν εναντίον των κανόνων. Λοιπόν, Σύνοδοι δεν είναι όταν μαζεύονται απλώς ιεράρχες και ιερείς, έστω και αν είναι πολλοί. Διότι είναι καλύτερο, λέγει ο λόγος του Θεού, να είναι ένας που κάνει το θέλημα του Κυρίου, παρά μυριάδες που το παραβαίνουν.
Η Σύνοδος λοιπόν πρέπει να γίνεται εν ονόματι Κυρίου με ειρήνη και με τήρηση των «κανόνων» και οι καταδικαστικές και οι αθωωτικές αποφάσεις να μην λαμβάνονται όπως τύχει, αλλά όπως ορίζει η αλήθεια και οι «κανόνες» και οι γνωρίζοντες την ακρίβεια. Διότι ο λόγος του Θεού δεν μπορεί, από τη φύση του, να δένεται και να ορίζεται όπως θέλει ο καθένας. Και στους ιεράρχες σε καμία περίπτωση δεν έχει δοθεί εξουσία να παραβαίνουν τους «κανόνες», παρά μόνο να συμβαδίζουν με όσα έχουν γίνει αποδεκτά και έχουν αναγνωρισθεί, και να ακολουθούν τους πριν από αυτούς Πατέρες. Δεν επιτρέπεται λοιπόν ούτε η δική μας τοπική Εκκλησία ούτε καμία άλλη, να κάμνει κάτι παραβαίνοντας τους κείμενους νόμους και «κανόνες». Διότι, αν γινόταν αυτό, το Ευαγγέλιο θα ήταν κενό και οι κανόνες άχρηστοι· οπότε κάθε επίσκοπος κατά την διάρκεια της αρχιεροσύνης του, επειδή θα του ήταν επιτρεπτό να ενεργεί με τους ομόφρονές του όπως θα ήθελε, θα ήταν ένας νέος Ευαγγελιστής, και ένας άλλος Απόστολος και άλλος Νομοθέτης!! Ευτυχώς δεν συμβαίνει αυτό· διότι έχουμε παραγγελία από τον ίδιο τον Απόστολο Παύλο, αν κάποιος διδάσκει η μας προστάζει να κάνουμε κάτι αντίθετο προς αυτό που παραλάβαμε, που να είναι δηλ. αντίθετο προς τους «κανόνες» των κατά καιρούς οικουμενικών και τοπικών Συνόδων, αυτός να μην είναι αποδεκτός στην Εκκλησία και να μη λογαριάζεται μεταξύ των αγίων χριστιανών.
Σ΄ αυτούς τους χρόνους που ζούμε, που ο Χριστός διώκεται, όποιος έχει κάποιο εκκλησιαστικό αξίωμα και ξεχωρίζει για τη χριστιανική Του γνώση, οφείλει να διακρίνεται εις το να λαλεί και να διδάσκει το λόγο της ορθοδοξίας. Όμως και εκτός αυτού· εάν κάποιος είναι απλός μαθητής, έχει χρέος να λέει με θάρρος και παρρησία την αλήθεια, με ελεύθερη τη γλώσσα του…
Αλλά πώς φτάσαμε να προτιμούμε την ησυχία των μοναστηριών μας περισσότερο από το Θεό; και την εδώ καλοπέρασή μας από την υπέρ του αγαθού κακοπάθεια; Που είναι η δύναμη και η δόξα του μοναχικού μας τάγματος; Θυμηθείτε πως οι μακάριοι Άγιοι Σάββας και Θεοδόσιος, την ώρα που ο Βασιλιάς Αναστάσιος πήγε με το μέρος της δυσσεβούς αιρέσεως, ξεσηκώθηκαν και πρωτοστάτησαν με ζήλο προμαχώντας για την ορθόδοξη πίστη. Και αυτό το έκαναν αναθεματίζοντας μέσα στην Εκκλησία, με τους ομόφρονές τους ορθοδόξους, τους αιρετικούς, και αποστέλλοντας στο βασιλιά τη διαμαρτυρία τους, βεβαιώνοντάς τον ότι θα προτιμούσαν τον θάνατο παρά να μεταβάλλουν κάτι από τα παραδεδομένα και καθιερμένα δόγματα…
Εάν λοιπόν το μοναχικό τάγμα δεν θεωρήσει ότι όλα είναι σκύβαλα (=τιποτένια), και εννοώ τις όποιες ανέσεις των μοναστηριών και τα συναφή, πως τότε ο λαϊκός, όταν κληθεί να ομολογήσει την πίστη του, (πώς) θα μπορέσει να παραθεωρήσει γυναίκα, παιδιά και τα σχετικά; Γι΄ αυτό σας θυμίζω: να μην σιωπήσουμε μπροστά στην πρόκληση των αιρετικών, για να μη γίνει η σιωπή μας η κραυγή της αμαρτίας των Σοδόμων. Ας θυσιάσουμε τα κάτω, για να κερδίσουμε τα άνω. Ας μη γίνουμε σκάνδαλο για την Εκκλησία του Θεού… Εάν λοιπόν είναι κάποιοι αληθινοί μοναχοί, ας το δείξουν στην παρούσα περίσταση με τα έργα τους. Και έργο του Μοναχού είναι να μην ανέχεται ούτε η παραμικρή καινοτομία να εισχωρήσει στη γνησιότητα του Ευαγγελίου και αυτό, για να μη δώσουμε το παράδειγμα στους λαϊκούς ότι προτιμούμε την αίρεση και την αιρετική «συν-κοινωνία», και έτσι έχουμε να δώσουμε λόγο για την απώλειά τους!
***
«Η εντολή του Κυρίου είναι να μη σιωπάμε τον καιρό που η πίστη μας βρίσκεται σε κίνδυνο.
Ώστε, όταν είναι για την πίστη ο λόγος, δεν μπορείς να πεις ‘ποιος είμαι εγώ; ένας απλός ιερέας, άρχοντας, στρατιώτης, γεωργός, φτωχός. Δεν μου πέφτει λόγος και φροντίδα για αυτό το ζήτημα’. Αλίμονο, οι λίθοι θα κράξουν και εσύ θα μείνεις σιωπηλός και άφροντις;».
«Αυτή είναι η ευαγγελική πίστη ημών των αμαρτωλών· αυτή είναι η αποστολική ομολογία ημών των ευτελών. Ακόμα και ο Πέτρος και ο Παύλος αν μας πουν αντίθετα πράγματα, ακόμα και αν έλθει άγγελος από τους ουρανούς και μας διδάξει άλλο Ευαγγέλιο, να μην τον δεχτείτε, γιατί δεν ακολουθεί την υγιή διδασκαλία της πίστεως».
«Και όλα τα καλά του κόσμου να προσφέρει ένας άνθρωπος που αποδέχεται την αίρεση φίλος του Θεού δεν γίνεται. Είναι εχθρός Του. Και αν κάποιος καθίσει να φάει και να πιει με αιρετικούς, έχει ευθύνη».
«Δεν είναι ‘οικονομία’ να αθετούμε αυτά που μας παραδόθηκαν, ούτε να κάνουμε οποιαδήποτε, μικρή δογματική παραχώρηση ανάλογα με τις περιστάσεις και τη λογική μας κρίση». «Όποιοι είναι, στους καιρούς μας, αληθινοί μοναχοί, να το δείξουν εμπράκτως. Και έργο του Μοναχού είναι να μην ανέχεται ούτε την παραμικρή καινοτομία και αλλοίωση στο Ευαγγέλιο. Ένας που ευδοκιμεί στο έργο του Θεού είναι προτιμότερος από χιλιάδες άλλους, που καμαρώνουν για την αυθάδειά τους. Αλλά συ, αν θέλεις, προτίμησε να είσαι με το πλήθος των πνιγμένων παρά να σωθείς μαζί με τον Νώε. Όσο για μένα, επίτρεψέ με να τρέξω και να σωθώ με τους ολίγους μέσα στην κιβωτό (δηλ. στην ασφάλεια της Εκκλησίας)».
Πηγή: Ορθόδοξα Μυνήματα
Σχόλιο Τ.Ι.: Μωραίνει Κύριος... χωράει 350 ανθρώπους, ενώ υποστηρίζουν ότι οι μουσουλμάνοι είναι 250.000 (είναι ασυγκρίτως περισσότεροι). Αφού γίνει η αρχή με αυτό στο Βοτανικό θα προτείνουν να χτίσουμε από ένα σε κάθε γειτονιά, όπως έσπειρε τα δεκάδες χιλιάδες "φρουτάκια" η γνωστή εταιρεία τυχερών παιγνίων. Γιατί όχι να τους παραχωρήσει και τα ακίνητα των χριστιανικών συλλόγων ή των ελλήνων που μόχθησαν δεκαετίες για να τα φτιάξουν και δημεύονται από το κράτος με τα χαράτσια.
Γραφειοκρατικά εμπόδια, χωροταξικά ζητήματα, χρόνια κωλύματα, διαμαρτυρίες, αντιδράσεις, ήταν οι αιτίες που η συζήτηση για τη δημιουργία ισλαμικού τεμένους κράτησαν σαράντα χρόνια και η Αθήνα παρέμενε η μοναδική πρωτεύουσα χωρίς τζαμί. Αποτέλεσμα της πολυετούς καθυστέρησης ήταν η απουσία επίσημου χώρου προσευχής για τους πιστούς, καθώς και η δημιουργία πολλών ακατάλληλων σημείων λατρείας σε διάφορες περιοχές της πόλης. Πέρασαν, λοιπόν, αρκετά χρόνια και σήμερα η ανέγερση του μουσουλμανικού τεμένους στην περιοχή του Βοτανικού βρίσκεται επιτέλους στην τελευταία κατασκευαστική της φάση. Σε μια πόλη στην οποία υπολογίζεται ότι κατοικούν περίπου 250.000 μουσουλμάνοι κατοχυρώνεται πλέον το δικαίωμά τους να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, όπως και όλων των πολιτών, ανεξαρτήτως θρησκείας και σύμφωνα πάντα με όσα προβλέπει το Σύνταγμα αναφορικά με τη θρησκευτική ελευθερία. «Ο φάκελος του έργου βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Από τη στιγμή που θα αποφανθεί θετικά προς το υπουργείο Υποδομών, ως το τέλος του έτους αναμένεται να είναι έτοιμο προς χρήση και λειτουργία» λέει στη LiFO o γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων, Γιώργος Καλαντζής.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την κατασκευή ενός μεταλλικού κτιρίου συνολικής επιφάνειας 1.000 τ.μ. στην περιοχή του Βοτανικού, στη θέση του πρώην Κεντρικού Σταθμού Αυτοκινήτων Ναυτικού (ΚΣΑΝ) του Πολεμικού Ναυτικού. Όπως προβλέπεται, δεν θα διαθέτει μιναρέ, ενώ θα κατανέμεται σε ισόγειο και ημιώροφο, χωρητικότητας 350 ατόμων, με λατρευτικούς χώρους ανδρών και γυναικών, βοηθητικούς χώρους, αποδυτήρια και γραφεία. Όλα αυτά σε ένα οικόπεδο του οποίου η έκταση αγγίζει τα 17 στρέμματα.
«Η κατασκευή του τεμένους είναι δημόσιο έργο. Πρόκειται για μια επιλογή του ελληνικού κράτους με ένα σαφέστατο μήνυμα προς τη διεθνή μουσουλμανική κοινότητα, με την έννοια ότι το Ισλάμ κατέχει μια ισότιμη θέση στη χώρα μας. Προφανώς, επειδή είμαστε μια δημοκρατική κοινωνία, είναι λογικό να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις σε τέτοια θεμελιώδη ζητήματα. Πάντως, είναι μια αντίφαση το γεγονός ότι υπήρχαν αντιδράσεις από μια μικρή μειοψηφία για ένα φανερό τέμενος υπό την εποπτεία του κράτους και όχι για άτυπους χώρους προσευχής. Ίσως είναι καλύτερο για κάποιους να έχουμε κάτι που δεν φαίνεται. Το πρόβλημα, δηλαδή, έγκειται στο ορατό και όχι στο αόρατο. Κατά το παρελθόν είχαν διατυπωθεί αντιρρήσεις ως προς την κατασκευή του στην Ιερά Οδό και προτάθηκε να μεταφερθεί σε κάποιο σημείο μακριά από το κέντρο της πρωτεύουσας. Όλα αυτά δεν εξυπηρετούν παρά την τουρκική προπαγάνδα. Επίσης, για να είμαστε δίκαιοι, να αναφέρουμε ότι τόσα χρόνια δεν είχε ανεγερθεί τέμενος επειδή η Αθήνα δεν είχε μουσουλμάνους. Αυτό συνέβη τα τελευταία χρόνια, κατά τα οποία η οικονομική ανάπτυξη της πόλης προσέλκυσε πολλούς μετανάστες» υποστηρίζει ο κ. Καλαντζής.
«Όλα τα έσοδα που μπορεί να προκύψουν από κάποιες προσφορές, εισφορές και χορηγίες πιστών θα δίνονται για τη λειτουργία του τεμένους. Από κει και πέρα, σε περίπτωση που παραχωρηθούν μεγαλύτερα ποσά, θα εναπόκειται στο διοικητικό συμβούλιο να τα δεχτεί ή όχι, και με ποιους όρους. Ήδη το νομικό πρόσωπο διοικείται από επταμελές διοικητικό συμβούλιο το οποίο διορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με τριετή θητεία, η οποία δύναται να ανανεωθεί» προσθέτει ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων.
Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας, στο διοικητικό συμβούλιο μετέχουν ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας, ο οποίος πρέπει να είναι μόνιμος δημόσιος υπάλληλος, ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών με τον αναπληρωτή του, οι οποίοι πρέπει να είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, δύο εκπρόσωποι του δήμου Αθηναίων με τους αναπληρωτές τους, που προτείνονται από τον δήμαρχο Αθηναίων, ένας δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω με ειδίκευση στο Δημόσιο Δίκαιο, δύο εκπρόσωποι των μουσουλμάνων που διαβιούν νόμιμα στην Αττική με τους αναπληρωτές τους, που ορίζονται από τον υπουργό Παιδείας, λαμβανομένων υπόψη του μεγέθους των μουσουλμανικών κοινοτήτων, της νομικής οργάνωσής τους, των αδειοδοτημένων λατρευτικών χώρων που λειτουργούν και της εν γένει απήχησής τους μεταξύ των διαβιούντων στην Αττική μουσουλμάνων. Επίσης, οι εθελοντές θα υπάγονται στις οδηγίες και υποδείξεις του διοικητικού συμβουλίου και του ιμάμη και θα απομακρύνονται από τον χώρο αν διαπιστωθεί ότι καταχρώνται της θέσης τους για εξυπηρέτηση οποιουδήποτε άλλου σκοπού πέραν της εύρυθμης και ειρηνικής λειτουργίας του τεμένους και της ασφαλούς και απρόσκοπτης συμμετοχής των πιστών στις θρησκευτικές τελετές.
Το Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών προβλέπεται να λειτουργεί όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Συγκεκριμένα, οι ώρες λειτουργίας του ορίζονται μισή ώρα προτού ο ιμάμης τελέσει την πρώτη προσευχή και μισή ώρα αφότου τελέσει την τελευταία. Κατά τη διάρκεια του ιερού μουσουλμανικού μήνα (Ραμαζάνι) και της εορτής της Θυσίας του Αβραάμ το Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών θα λειτουργεί επί εικοσιτετραώρου βάσεως. Όλοι οι πιστοί θα μπορούν να προσέρχονται ελεύθερα στο Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών κατά τις ώρες λειτουργίας του και κατά το πρόγραμμα των προσευχών του έτους, προκειμένου να ασκήσουν τα λατρευτικά τους καθήκοντα. Σε κάθε περίπτωση, οφείλουν να σέβονται τους θρησκευτικούς λειτουργούς και τους άλλους πιστούς, ανεξαρτήτως κλάδου του Ισλάμ, ιδίως δε αν την ημέρα εκείνη το Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών έχει παραχωρηθεί σε κατ' ιδίαν χρήση συγκεκριμένης θρησκευτικής κοινότητας που διαβιεί στην Αττική. Τέλος, σε περίπτωση ανάρμοστων συμπεριφορών ή εγκληματικών πράξεων, προσβολής των θρησκευτικών δικαιωμάτων και ιδίως της πίστης του άλλου, υποκίνησης θρησκευτικών παθών και γενικά διατάραξης της θρησκευτικής ειρήνης, πέραν των όποιων τυχόν ποινικών ευθυνών των υπαιτίων, κατά τις γενικές ή ειδικότερες διατάξεις των άρθρων 198 επ. Π.Κ., το Δ.Σ. μπορεί να αποφασίσει τον προσωρινό ή και διαρκή αποκλεισμό της πρόσβασης των υπευθύνων στο Ισλαμικό Τέμενος Αθηνών και στον περιβάλλοντα χώρο, ιδίως εάν οι προσβολές αυτές έγιναν οργανωμένα και ομαδικά, υποκινούμενες από εθνικές, εθνοτικές, θρησκευτικές, δογματικές, προσωπικές ή άλλες διαφορές.
(Πηγή: lifo.gr)
Σημ. ιστολογίου: Η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα χωρίς να σημαίνει και αποδοχή των απόψεων ή των διατυπώσεων που υπάρχουν σε αυτό. Κι ένα σύντομο σχόλιο: Εύγε λοιπόν στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αλλά και τον Γεν. Γραμματέα Θρησκευμάτων για την επιτυχία τους!
Πηγή: Θρησκευτικά
«Και ο Χριστός, όταν ήταν μικρό παιδάκι, γνώρισε την προσφυγιά». Θρησκευτικά Δ΄ Δημοτικού
Τους έχετε δει. Είναι γνωστοί. Πονηροί, αθεϊστές, εθνομηδενιστές και χριστιανοφοβικοί που νιώθουν μια ηδονή όταν λοιδορούν την χριστιανική πίστη, τους αρέσει ξαφνικά να ντύνονται «θεολόγοι», όταν με πρόσχημα κάποιες θρησκευτικές εορτές πασχίζουν να περάσουν την αριστερή προπαγάνδα τους, «ενώ δεν νοούσιν ούτε όσα λέγουσιν ούτε περί τίνων διϊσχυρίζονται…» (Β΄ Τιμοθ. 1:7)
The millions of dots on the map trace highways, side streets and bike trails — each one following the path of an anonymous cellphone user.
Με την ευκαιρία της Μεγάλης Εορτής της Θείας Ενανθρωπήσεως, που εορτάζουμε και φέτος ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί, αξίζει να θυμηθούμε και να σχολιάσουμε, σε σχέση και με τα σύγχρονα πνευματικά θέματα της χώρας μας, μερικές από τις εξέχουσες και ενδιαφέρουσες, σε διαχρονικό πλαίσιο, εικόνες, όπως τι περιγράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, στον Λόγο του «Εις την του Χριστού γέννησιν».
Η επιστολή απευθύνεται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την υπογράφουν καθηγητές, μεταδιδακτορικοί ερευνητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές
Την έντονη αντίθεσή τους στην Συμφωνία των Πρεσπών εκφράζουν μέσω επιστολής τους προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας καθηγητές, μεταδιδακτορικοί ερευνητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές.
Η νεοδημιουργηθείσα Ουκρανική Εκκλησία πρέπει να χαλαρώσει τις απόψεις της για την ΛΟΑΤ κοινότητα και να υποστηρίξει την ομοφυλοφιλική κοινότητα στην Ουκρανία για να μην είναι σαν τη συντηρητική Ρωσική Εκκλησία, είπε ο επικεφαλής της νέας εθνικιστικής εκκλησίας της Ουκρανίας «Μητροπολίτης» Επιφάνιος Ντουμένκο σε μια πρόσφατη τηλεφωνική συνομιλία.
Με την πάροδο των ετών, η τεχνολογία εξελίσσεται με καταιγιστικούς ρυθμούς. Η επαφή του ανθρώπου με αυτήν μεγαλώνει, ενώ παράλληλα μειώνεται η επαφή των ανθρώπων μεταξύ τους. Δεν αναφέρομαι στην επαφή μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διότι αυτή είναι ελλειμματική και επιφανειακή. Δεν μπορούμε να γνωριστούμε σε βάθος με τον συνάνθρωπο και να υπάρξει μια ειλικρινής και αληθινή επικοινωνία προσώπων.
Η κατάκτηση της Κρήτης από τους Σαρακηνούς (827-828) - Οι προσπάθειες των Βυζαντινών για ανάκτησή της - Η εκστρατεία του Νικηφόρου Φωκά και η εξόντωση των Σαρακηνών Από τα πανάρχαια χρόνια, η στρατηγική θέση της Κρήτης στη Μεσόγειο, την έκανε μήλο της έριδος για πολλούς λαούς, πολιτισμένους και βάρβαρους. Όλοι αυτοί όμως, δεν μπόρεσαν να επιφέρουν καμία αλλοίωση στην εθνική, γλωσσική, ηθική και θρησκευτική συνείδηση ούτε και στον εθνολογικό και φυλετικό της χαρακτήρα.
Το παραδοσιακό παιχνίδι υπερτερεί έναντι του ψηφιακού, τουλάχιστον όσον αφορά τη σωστή ανάπτυξη των μικρών παιδιών.Γι' αυτό, τώρα που πλησιάζει η περίοδος των γιορτών, οι γονείς έχουν κάθε λόγο να κάνουν και πιο παραδοσιακές επιλογές, αντί να αγοράσουν μόνο το τελευταίο φαντεζί ηλεκτρονικό «γκάτζετ» για το παιδάκι τους, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής.Οι Αμερικανοί παιδίατροι, σε σύστασή τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Pediatrics της Ακαδημίας τους, επισημαίνουν ότι τα παλιά καλά παιγνίδια, όπως κούκλες, τρενάκια, αυτοκινητάκια, χνουδωτά ζωάκια, τουβλάκια, μπογιές, βιβλία, επιτραπέζια παιγνίδια (όπως η αθάνατη «Μονόπολη»), παζλ κ.α. δίνουν συνήθως στα μικρά παιδιά περισσότερη ελευθερία να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους, να εξασκήσουν τις ικανότητές τους στην επίλυση προβλημάτων και να μάθουν να αλληλεπιδρούν με τους άλλους γύρω τους.
Πράγματι, κάθε πιστὸς καὶ εὐσεβὴς χριστιανός, ὅπου γῆς, χαίρεται χαρὰν μεγάλην, διότι ἐτέχθη ὁ Σωτήρ.
Συγχαίρουν οἱ ἅγιοι ἄγγελοι καὶ οἱ ψυχὲς τῶν Ἁγίων.
Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου, ο μοναδικός ελληνορθόδοξος, όπου πριν τον πόλεμο οι Χριστιανοί της πόλης γιόρταζαν Χριστούγεννα, έχει καταστραφεί. Η γιορτινή ατμόσφαιρα αναδύεται μόνο από παλιές φωτογραφίες της εκκλησίας.
Δείτε τους χάρτες που αποδεικνύουν ότι τα Τίρανα αναγνωρίζουν πως οι περιουσίες που κρατικοποιούν αναγκαστικά ανήκουν σε ιδιώτες - Πρόκειται για προνομιακές παραθαλάσσιες εκτάσεις 13.000 στρεμμάτων με εκτιμώμενη αξία €650 εκατ. τις οποίες το αλβανικό κράτος δημεύει
Ὅσον ἀφορᾶ τὸ χρονικὸ διάσημα τὸ ὁποῖο πρέπει νὰ διαθέτουμε γιὰ τὴν ἐξάσκησι τῆς κάθε ἀρετῆς, αὐτὸ δὲν πρέπει νὰ τὸ καθορίσουμε ἐμεῖς. Γιατὶ αὐτὸ πρέπει νὰ τὸ κανονίζῃ κανεὶς σύμφωνα μὲ τὴν θέσι του, τὴν ἀνάγκη του, τὴν πρόοδο ποὺ κάνει στὴν πνευματικὴ ζωὴ καὶ σύμφωνα μὲ τὴν διάκρισι ἐκείνου τοῦ Γέροντα ἢ τοῦ Πνευματικοῦ ποὺ μᾶς καθοδηγεῖ σ᾿ αὐτήν. Ἂν ὅμως δείξουμε ἐπιμέλεια πραγματικὴ καὶ χρησιμοποιοῦμε τοὺς τρόπους ποὺ εἴπαμε, δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι μέσα σὲ λίγες ἑβδομάδες σημειώνεται μεγάλη πρόοδος. Σημεῖο ὅτι εἴχαμε κάποια πρόοδο στὴν ἀρετή, εἶναι ἡ σταθερὴ συνέχισις τῆς ἐξασκήσεως στὴν ἀρετὴ. Καὶ αὐτὸ πρέπει νὰ συμβαίνῃ ἀκόμη καὶ τὸν καιρὸ τῆς σκοτίσεως καὶ στενοχώριας τῆς ψυχῆς, ἀκόμη καὶ τὸν καιρὸ ποὺ θὰ ἀφαιρεθοῦν ἀπὸ ἐμᾶς, κατὰ θεία οἰκονομία, οἱ πνευματικὲς χαρὲς καὶ παρηγοριές (1).
Η απόφαση Τραμπ –και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο ελήφθη, όπως αποκάλυψε η φιλική προς τον Αμερικανό Πρόεδρο ιστοσελίδα The American Conservative και αναφερθήκαμε κι εμείς στο προηγούμενο άρθρο μας– πρέπει να προβληματίσει Αθήνα και Λευκωσία..
Καὶ ἔτεκεν τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον, καὶ ἐσπαργάνωσεν αὐτόν, καὶ ἀνέκλινεν αὐτὸν ἐν τῇ φάτνῃ, διότι οὐκ ἦν αὐτοῖς τόπος ἐν τῷ καταλύματι. (Λουκ. β,7)
Κανένα πανδοχείο και κανένας συγγενής δεν φιλοτιμήθηκε να προσφέρει στον Νεογέννητο Χριστό τόπο για φιλοξενία.
Με τέλεια υγεία γεννήθηκε η μικρή Πίπερ–Κόλ Κέλυ (Piper-Kohl Kelly), αφού πρώτα υποβλήθηκε σε επιτυχή χειρουργική θεραπεία θεραπείας της δισχιδούς ράχης, πριν ακόμη δει το φως του κόσμου. Οι Βρετανοί γονείς της Γεωργία Άξφορντ και Τάιλερ Κέλυ (Georgia Axford και Tyler Kelly), έλαβαν χρηματικό δάνειο ύψους 9.000 λιρών Αγγλίας (περίπου 11.500 ευρώ) και ταξίδεψαν 570 μίλια, ώστε ένας έμπειρος χειρουργός να επιχειρήσει μία πιθανότατα σωτήρια επέμβαση στην αγέννητη κόρη τους.
Μέχρι το 2020, οι Κινέζοι αξιωματούχοι σκοπεύουν να έχουν περίπου 626 εκατομμύρια κάμερες παρακολούθησης που θα λειτουργούν σε ολόκληρη τη χώρα. Οι κάμερες αυτές, μεταξύ άλλων, θα τροφοδοτούν πληροφορίες σε ένα εθνικό «σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης».
Αυτό το σύστημα, όταν θα είναι έτοιμο, ίσως σε δύο χρόνια, θα καταχωρεί σε κάθε άτομο στην Κίνα ένα σκορ που θα ενημερώνεται διαρκώς με βάση τις παρατηρούμενες συμπεριφορές. Για παράδειγμα, αν κάποιος διασχίσει παράνομα το δρόμο, και καταγραφεί στις κάμερες, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της βαθμολογίας του.
Αν και ενδέχεται οι αξιωματούχοι να ελπίζουν να περιορίζουν αυτό το φαινόμενο, φαίνεται να έχουν πιο απειλητικές φιλοδοξίες, όπως να εξασφαλίσουν την συμμόρφωση με τις πολιτικές απαιτήσεις του Κομμουνιστικού Κόμματος. Εν ολίγοις, η κυβέρνηση φαίνεται να είναι αποφασισμένη να δημιουργήσει αυτό που το περιοδικό Economist χαρακτήρισε ως «το πρώτο ψηφιακό απολυταρχικό κράτος στον κόσμο.»
Αυτό το σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης, όταν τελειοποιηθεί, σίγουρα θα επεκταθεί σε ξένες εταιρείες και ιδιώτες. Επί του παρόντος, υπάρχουν περισσότερες από δώδεκα εθνικές μαύρες λίστες και περίπου 35 διαφορετικές τοποθεσίες λειτουργούν πειραματικά συστήματα κοινωνικής βαθμολόγησης. Κάποια από αυτά τα συστήματα απέτυχαν παταγωδώς. Άλλα, όπως αυτό στο Ρόνγκτσενγκ στην επαρχία Σαντόνγκ, θεωρήθηκαν επιτυχή.
Στο σύστημα του Ρόνγκτσενγκ, κάθε κάτοικος ξεκινάει με 1.000 πόντους και ανάλογα με το σκορ που συνεχώς αλλάζει, βαθμολογούνται με A+++ έως D. Το σύστημα έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά των πολιτών καθώς όλως παραδόξως για τη Κίνα, οι οδηγοί σταματούν στις διαβάσεις για τους πεζούς.
Οι οδηγοί σταματούν στις διαβάσεις επειδή οι κάτοικοι αυτής της πόλης, όπως ανέφερε το περιοδικό Foreign Policy, «αγκάλιασαν» το σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης. Σε ορισμένους άρεσε τόσο πολύ το σύστημα που εγκατέστησαν μικροσυστήματα κοινωνικής βαθμολόγησης σε σχολεία, νοσοκομεία και γειτονιές. Τα συστήματα κοινωνικής βαθμολόγησης ανταποκρίνονται προφανώς σε μια ανάγκη που άνθρωποι σε άλλες κοινωνίες θεωρούν δεδομένη.
Ωστόσο, μπορεί αυτό που λειτουργεί σε επίπεδο πόλης να επεκταθεί σε ολόκληρη την Κίνα; Καθώς η τεχνολογία προχωράει και προστίθενται βάσεις δεδομένων, τα μικρά πειραματικά προγράμματα και οι εθνικές λίστες τελικά θα γίνουν ένα σύστημα που θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα. Η κυβέρνηση έχει ήδη αρχίσει να αναπτύσσει την «Ενοποιημένη Πλατφόρμα Κοινών Επιχειρήσεων», η οποία συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορες πηγές, όπως κάμερες, ελέγχους ταυτοποίησης και «wifi sniffers».
Επομένως, πως θα μοιάζει το τελικό προϊόν; «Δεν θα είναι μια πλατφόρμα όπου θα μπορεί κανείς να γράψει την ταυτότητά του και να λάβει ένα τριψήφιο σκορ που θα καθορίζει τη ζωή του,» λέει το Foreign Policy.
Παρά τις διαβεβαιώσεις του περιοδικού, αυτό ακριβώς είναι το είδος συστήματος που λένε ότι θέλουν οι Κινέζοι αξιωματούχοι. Εξάλλου, λένε πως σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι να «επιτρέψουν στους αξιόπιστους να περιπλανηθούν παντού, καθιστώντας ταυτόχρονα δύσκολο σε αυτούς με κακή αξιολόγηση να κάνουν έστω και ένα βήμα.»
Η περιγραφή αυτή δεν αποτελεί υπερβολή. Αξιωματικοί εμπόδισαν τον Λιού Χου, έναν δημοσιογράφο, να επιβιβαστεί σε πτήση γιατί είχε χαμηλό σκορ. Σύμφωνα με την Global Times, μια εφημερίδα τσέπης που ανήκει στην εφημερίδα People’s Daily του Κουμμουνιστικού Κόμματος, μέχρι τα τέλη Απριλίου του 2018, οι αρχές είχαν παρεμποδίσει άτομα να επιβιβαστούν σε 11.14 εκατομμύρια πτήσεις και σε 4.25 εκατομμύρια σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλών ταχυτήτων.
Οι κινέζοι αξιωματούχοι χρησιμοποιούν τις λίστες για να καθορίσουν και άλλα πράγματα πέρα από πρόσβαση σε αεροπλάνα και τρένα. «Δεν μπορώ να αγοράσω ακίνητη περιουσία. Το παιδί μου δεν μπορεί να πάει σε ιδιωτικό σχολείο,» είπε ο Λιού. «Νιώθεις πως ελέγχεσαι διαρκώς από τη λίστα.»
Το σύστημα σχεδιάστηκε για να ελέγχει τη συμπεριφορά δίνοντας στο κυρίαρχο Κομμουνιστικό Κόμμα την δυνατότητα να επιβάλει τιμωρίες και να δίνει ανταμοιβές. Και το σύστημα θα μπορούσε να καταλήξει να είναι ανελέητο.
Ο Hou Yunchun, πρώην αναπληρωτής διευθυντής του Κέντρου Αναπτυξιακής Έρευνας του Κρατικού Συμβουλίου, είπε σε μια συνάντηση στο Πεκίνο το Μάιο πως το σύστημα θα πρέπει να λειτουργεί έτσι ώστε «οι άνθρωποι με χαμηλό σκορ να χρεοκοπούν». «Αν δεν αυξήσουμε το κόστος του να έχει κάποιος χαμηλό σκορ, τους ενθαρρύνουμε να το διατηρούν.» είπε ο Hou. «Αυτό χαλάει όλο το πρότυπό.»
Δεν έχουν όλοι οι αξιωματούχοι αυτήν την εκδικητική στάση, αλλά φαίνεται ότι όλοι μοιράζονται την εικασία ότι, όπως δήλωσε ο πασιφιστής Zhi Zhenfeng της Κινεζικής Ακαδημίας Κοινωνικών Επιστημών, οι «άνθρωποι με χαμηλό σκορ αξίζουν νομικές συνέπειες».
Ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ, ο τελικός και ίσως ο μοναδικός κριτής στην Κίνα, έχει καταστήσει σαφές πώς αισθάνεται για τις δεύτερες ευκαιρίες. «Μια φορά αναξιόπιστος, πάντα περιορισμένος», λέει ο Κινέζος ηγεμόνας.
Τι θα συμβεί λοιπόν, σε μια χώρα που μόνο όσοι συμμορφώνονται επιτρέπεται να επιβιβαστούν σε αεροπλάνα ή ανταμείβονται με εκπτώσεις για κυβερνητικές υπηρεσίες; Κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς γιατί ποτέ καμία κυβέρνηση δεν είχε τη δυνατότητα να αξιολογεί τους πάντες και στη συνέχεια να επιβάλλει τη θέλησή της. Η Λαϊκή Δημοκρατία είναι πιο σχολαστική στην τήρηση αρχείων και στην κατάταξη των κατοίκων από τις προηγούμενες κινεζικές κυβερνήσεις, και η υπολογιστική ισχύς και η τεχνητή νοημοσύνη δίνουν τώρα στους αξιωματούχους της Κίνας εξαιρετικές δυνατότητες.
Είναι βέβαιο πως το Πεκίνο θα επεκτείνει το κοινωνικό σύστημα βαθμολόγησης, το οποίο έχει τις ρίζες του στις προσπάθειες ελέγχου των εγχώριων επιχειρήσεων, από ξένες εταιρείες. Ας λάβουμε υπόψη ότι οι Κινέζοι ηγέτες φέτος ανέλαβαν την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία αναγκάζοντας τις αλυσίδες ξενοδοχείων και τις αεροπορικές εταιρείες να προβάλουν την Ταϊβάν ως μέρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, οπότε έχουν επιδείξει αποφασιστικότητα να εκφοβίσουν και να τιμωρήσουν.
Μόλις το σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης τεθεί σε λειτουργία, το να συμπεριληφθούν μη Κινέζοι στο σύστημα θα είναι ένα μικρό βήμα, επεκτείνοντας τον τεχνολογικά τροφοδοτούμενο ολοκληρωτισμό του Σι σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στις φιλελεύθερες δημοκρατίες του κόσμου επικρατεί η άποψη πως η τεχνολογία ευνοεί τον ολοκληρωτισμό. Ασφαλώς, είναι αλήθεια ότι τα αυστηρά καθεστώτα μπορούν πιο εύκολα να συλλέξουν, να αναλύσουν, και να χρησιμοποιήσουν δεδομένα, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν αποφασιστικό πλεονέκτημα στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς να περιορίζονται από τις ανησυχίες περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Μια δημοκρατική κυβέρνηση ενδεχομένως να είναι σε θέση να φτιάξει μια λίστα με απαγορεύσεις πτήσεων, αλλά καμία δεν θα μπορούσε ποτέ να εφαρμόσει το όραμα του Σι Τζινπίνγκ για ένα σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης.
Καιρό τώρα, έχει γίνει έμμονη ιδέα στους Κινέζους ηγέτες αυτό που ο Τσιανγκ Ζεμίν, το 1995, αποκάλεσε «πληροφοριοποίηση, αυτοματοποίηση και νοημοσύνη» και μόλις ξεκίνησαν. Με βάση τις ικανότητες που έχουν συσσωρεύσει, θα μπορούσαν να εξαλείψουν κάθε μορφής ανυπακοή.
Η τεχνολογία μπορεί ακόμη να κάνει τη φιλελεύθερη δημοκρατία και τις ελεύθερες αγορές «παρωχημένες» γράφει ο Yuval Noah Harari του Εβραϊκού Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ στο περιοδικό The Atlantic. «Το κύριο μειονέκτημα των αυταρχικών καθεστώτων τον 20ό αιώνα – η επιθυμία συγκέντρωσης όλων των πληροφοριών και της εξουσίας σε ένα μέρος – μπορεί να γίνει το πλεονέκτημα τους στον 21ο αιώνα,» γράφει.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στο μονοκομματικό κράτος της Κίνας να καταπιέσει τους ανθρώπους της. Νούμερο ένα παράδειγμα για αυτή την εικασία είναι, βεβαίως, το σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης της χώρας.
Ωστόσο, οι κομμουνιστές της Κίνας πιθανότατα να το παρακάνουν. Η εμπειρία της χώρας μέχρι στιγμής με τα συστήματα κοινωνικής βαθμολόγησης δείχνει ότι οι ίδιοι αξιωματούχοι αποτελούν εχθρό. Ένα πρώιμο πείραμα για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος στη περιοχή Σουΐνινγκ στην επαρχία Σετσουάν ήταν μια αποτυχία:
«Τόσο οι κάτοικοι όσο και τα κρατικά μέσα ενημέρωσης το κατακεραύνωσαν για τα φαινομενικά άδικα και αυθαίρετα κριτήρια, ενώ μια κρατική εφημερίδα συγκρίνει το σύστημα με τα πιστοποιητικά «καλών πολιτών» που εξέδωσε η Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της πολεμικής κατοχής της από την Κίνα». Το σύστημα Ρόνγκτσενγκ ήταν πιο επιτυχημένο, επειδή το πεδίο εφαρμογής του ήταν περιορισμένο.
Ο Σι Τζινπίνγκ δεν θα περιοριστεί όμως όπως οι αξιωματούχοι του Ρόνγκτσενγκ . Εμφανώς πιστεύει ότι το Κόμμα πρέπει να έχει απόλυτο έλεγχο της κοινωνίας και πως ο ίδιος πρέπει να έχει απόλυτο έλεγχο επί του Κόμματος. Είναι απλά αδιανόητο να μην συμπεριλάβει στο εθνικό σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης, όσο βρίσκεται υπό κατασκευή, πολιτικά κριτήρια. Ήδη οι Κινέζοι αξιωματούχοι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψουν τις συμπεριφορές όσων δρουν κατά του κόμματος.
Ο Σι Τζινπίνγκ δεν είναι απλώς ένας αυταρχικός ηγέτης, όπως συχνά λέγεται. Θέλει να μετατρέψει την Κίνα σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς, καθώς επιδιώκει τον έλεγχο σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας κατά τα πρότυπα του Μάο.
Το ερώτημα τώρα είναι αν ο κινεζικός λαός που δεν συμβιβάζεται θα δεχθεί το ολόπλευρο όραμα του Προέδρου Σι. Τους τελευταίους μήνες πολλοί έχουν βγει στους δρόμους: οδηγοί φορτηγών που διαμαρτύρονται για τις δαπάνες και τα τέλη, βετεράνοι του στρατού για συντάξεις, επενδυτές εμποδίζουν τα κυβερνητικά γραφεία να πάρουν πίσω τα χρήματα από απατεώνες, μουσουλμάνοι μαζεύονται στα τζαμιά για να σταματήσουν την κατεδάφιση και γονείς διαμαρτυρόμενοι για τη μάστιγα των νοθευμένων εμβολίων, μεταξύ άλλων. Οι Κινέζοι ηγέτες προφανώς πιστεύουν ότι το σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης θα σταματήσει αυτές και άλλες εκφράσεις δυσαρέσκειας.
Ας ελπίσουμε ότι ο λαός της Κίνας δεν θα αποθαρρυνθεί. Λαμβάνοντας υπόψη το εύρος των φιλοδοξιών του Κομμουνιστικού Κόμματος, όλοι, Κινέζοι και μη, έχουν συμφέρον να δουν τον ψηφιακό ολοκληρωτισμό του Πεκίνου να αποτυγχάνει.
Πηγή: Gatestone Institute, defence-point.gr
Αν και είναι ακόμα νωρίς για οριστικά συμπεράσματα, οι πρώτες ενδείξεις για την γεώτρηση της ExxonMobil στο θαλάσσιο οικόπεδο 10 της κυπριακής ΑΟΖ είναι –σύμφωνα με πληροφορίες– εξαιρετικά ελπιδοφόρες, γεγονός που επιτείνει τη νευρικότητα του Ερντογάν. Δε είναι τυχαία η πρόσκληση που απηύθυνε η πετρελαϊκή εταιρεία προς τους υπουργούς Εξωτερικών και Ενέργειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και προς την Αμερικανίδα πρέσβειρα στη Λευκωσία να επισκεφθούν την πλατφόρμα και να ενημερωθούν από τον αντιπρόεδρο και τους τεχνικούς της ExxonMobil.
Εάν, λοιπόν, οι πρώτες ενδείξεις για μεγάλο κοίτασμα επιβεβαιωθούν, η δυναμική που έχει αναπτυχθεί στο ενεργειακό τοπίο της Ανατολικής Μεσογείου θα προσλάβει νέες διαστάσεις. Αυτό δεν αφορά μόνο την κυπριακή ΑΟΖ και τις ΑΟΖ γειτονικών χωρών, αλλά και την ελληνική υφαλοκρηπίδα νότια της Κρήτης.
Το κρίσιμο ερώτημα που απασχολεί και την Αθήνα και τη Λευκωσία είναι πως θα αντιδράσει η Άγκυρα. Τις προηγούμενες ημέρες, ο ίδιος ο Ερντογάν ύψωσε τους τόνους, απειλώντας. Για να προσδώσει, μάλιστα, αξιοπιστία στις απειλές του πραγματοποιούνται κάθε τόσο τουρκικές αεροναυτικές ασκήσεις, δεσμεύονται θαλάσσιες περιοχές που δεν ανήκουν στην Τουρκία. Παραλλήλως, το σκάφος “Μπαρμπαρόσα” βρίσκεται στο θαλάσσιο οικόπεδο 4 της κυπριακής ΑΟΖ για παράνομες έρευνες.
Προφανώς, η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει τη δύναμη να αποτρέψει τις κατά καιρούς τουρκικές αυθαιρεσίες. Το “Μπαρμπαρόσα”, άλλωστε, δεν δημιουργεί πραγματικό αρνητικό τετελεσμένο. Αντιθέτως, η γεώτρηση της ExxonMobil και προσεχώς η γεώτρηση της Total δημιουργούν θετικά τετελεσμένα. Στην πραγματικότητα, η Άγκυρα ηττάται σ’ αυτό το επίπεδο.
Τεστ για τη Γαλλία
Υπενθυμίζουμε πως τον προηγούμενο Φεβρουάριο το τουρκικό ναυτικό είχε εμποδίσει την πλατφόρμα της ιταλικής ΕΝΙ να πραγματοποιήσει προγραμματισμένη γεώτρηση στο οικόπεδο 3 της κυπριακής ΑΟΖ. Ήταν μία προσωρινή νίκη των Τούρκων, η οποία, όμως, ακυρώθηκε και αντιστράφηκε, λόγω της αδυναμίας τους να πράξουν το ίδιο με την πλατφόρμα της ExxonMobil. Το μήνυμα της Ουάσιγκτον ήταν ξεκάθαρο και ο Ερντογάν δεν μπορούσε να το αγνοήσει. Το ίδιο μήνυμα έχει στείλει και το Παρίσι, αν και μένει να φανεί στην πράξη εάν το τουρκικό ναυτικό θα εμποδίσει ή όχι τη γεώτρηση της Total.
Οι Γάλλοι δεν έχουν περιθώριο να ανεχθούν τουρκικά εμπόδια. Όχι μόνο επειδή προσμένουν πολλά, αλλά και επειδή από την ικανότητά τους να κρατήσουν τον τουρκικό στόλο μακριά θα κριθεί εάν θα τους επιλέξει για να κάνει κοινοπραξία μαζί τους η ΕΝΙ, η οποία έχει τα περισσότερα δικαιώματα στην κυπριακή ΑΟΖ. Η απροθυμία-αδυναμία της Ρώμης να αντιπαρατεθεί με την Άγκυρα για να προστατεύσει τα συμφέροντα της ΕΝΙ, υποχρεώνει την ιταλική πετρελαϊκή εταιρεία να αγοράσει προστασία, προσφέροντας μερίδιο. Προτιμάει την Total, αλλά θα της δώσει μερίδιο μόνο εάν η Γαλλία αποδείξει ότι μπορεί να προστατεύσει τη γεώτρηση. Διαφορετικά θα δώσει μερίδιο στην ExxonMobil, η οποία έχει πίσω της τις ΗΠΑ.
Παρά την επιθετική ρητορική της, η Άγκυρα συνειδητοποιεί ότι δεν έχει περιθώρια να αγνοήσει την Ουάσιγκτον και πιθανότατα ούτε το Παρίσι. Από τη στιγμή, άλλωστε, που επιβεβαιώνεται η ύπαρξη μεγάλων κοιτασμάτων και ενεπλάκησαν πετρελαϊκοί κολοσσοί, ενεπλάκησαν και τα κράτη που βρίσκονται πίσω τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο Ερντογάν χάνει το παιχνίδι στο ενεργειακό επίπεδο.
Ο Ερντογάν μοιράζει κυπριακή και ελλαδική ΑΟΖ!
Σε μία απέλπιδα προσπάθεια επιχείρησε να δελεάσει γειτονικές χώρες με σκοπό να μοιραστεί μαζί τους τα ενεργειακά ιμάτια όχι μόνο της Κύπρου, αλλά και της Κρήτης. Ζήτησε από την Αίγυπτο και τη Λιβύη να οριοθετήσουν την υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ με την Τουρκία, με βάση το αυθαίρετο δόγμα ότι τα νησιά (εν προκειμένω Κύπρος, Κρήτη, Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος και σύμπλεγμα του Καστελόριζου) έχουν μόνο χωρικά ύδατα κι όχι υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ.
Δεδομένου πως η τουρκική θέση είναι κατάφωρα αντίθετη με το Δίκαιο της Θάλασσας, ο τουρκικός ελιγμός έπεσε στο κενό. Το Κάιρο, που βρίσκεται στα μαχαίρια με την Άγκυρα, αγνόησε παντελώς την “προσφορά” του Ερντογάν. Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Ακάρ πήγε στη Λιβύη, προσκομίζοντας χάρτες, με τους οποίους προσπάθησε να πείσει τους συνομιλητές του ότι η Ελλάδα έχει “κλέψει” λιβυκή υφαλοκρηπίδα!
Όλα δείχνουν πως ούτε η Λιβύη θα παίξει το τουρκικό παιχνίδι:
Έχοντας ουσιαστικά αποτύχει και αυτή η επιθετική διπλωματική κίνησή του, ο Ερντογάν παραμένει αντιμέτωπος με το πρόβλημά του. Ή θα υποχρεωθεί, δια της αδυναμίας του να εμποδίσει το ενεργειακό πρόγραμμα της Κυπριακής Δημοκρατίας, να το αποδεχθεί de facto, ή θα πρέπει να κλιμακώσει με μία επιθετική ενέργεια, διακινδυνεύοντας να χάσει τον έλεγχο της κατάστασης.
Πηγή: slpress.gr
Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017
Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...
Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017
Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...
TIDEON 21-12-2015
Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...
Tideon 14-12-2015
Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...
TIDEON 27-08-2014
Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...
tideon.org 02-05-2013
Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...
Tideon 31-12-2012
Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...
Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012
Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...
tideon 07-11-2011
ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011
Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου; Για να...
ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010
Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...