– Γέροντα επιτρέπετε; Επειδή είμαστε κι εδώ διάφοροι νέοι άνθρωποι και είμαστε λίγο προβληματισμένοι τώρα τελευταία με αυτά που εκεί, στο Κολυμπάρι, ο Ζήσης κτλ. Μπορείτε να μας πείτε δυο κουβέντες να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα;
Γέροντας Γαβριήλ: Τα πράγματα είναι καθαρά, είναι καθαρισμένα. Ο πάπας είναι αιρετικός. Δεν μπορούμε να έχουμε επικοινωνία με τους αιρετικούς. Είναι εχθρός του Θεού και της Παναγίας. Το ότι είναι και οικουμενισταί, είναι εχθροί του Θεού και της Παναγίας.
Παράδειγμα έχουμε την Παράδοση της Εκκλησίας μας.
1274. Ο Βέκκος ο Πατριάρχης με τον Μιχαήλ τον Η’ στείλανε εδώ τους Λατίνους να πείσουν τους Πατέρες να ενωθούνε. Οι Πατέρες αντιδράσανε και τον Άγιο Κοσμά τον Πρώτο τον απαγχονίσανε, τους άλλους τους σφάξανε. Όταν μπαίνετε μέσα στο Πρωτάτο δεξιά δεν έχει ένα καντήλι; Και τι έχει το καντήλι αυτό; Δεν υπάρχει εικόνα. Έχει το μάρμαρο που κόψαν τα κεφάλια απ’ τους Πατέρες. Αυτό το είχαν έξω κι όταν χιόνιζε, εκεί δεν πήγαινε χιόνι. Έμενε έτσι ακάλυπτο. Εκεί, τους κόψαν τα κεφάλια.
Εκείνη την εποχή, έξω από το Βουλγαρικό Μοναστήρι ήταν ένα γεροντάκι και ένα βράδυ που έλεγε τους Χαιρετισμούς μπροστά στην εικόνα της Παναγίας και είπε Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε, του μίλησε η Παναγία και του είπε,
Χαίρε κι εσύ Γέρων του Θεού.
Το γεροντάκι φοβήθηκε, ταράχθηκε. Του λέει η Παναγία,
Μην φοβάσαι. Τρέξε στο Μοναστήρι και πες στους Πατέρες ότι οι εχθροί μου και οι εχθροί του Υιού μου έρχονται, και όσοι θέλουν ας φύγουν να σωθούν, όσοι θέλουν ας μείνουν να αγωνιστούν.
Και έτρεξε το γεροντάκι και όταν το ανήγγειλε αυτό μερικοί Πατέρες φύγαν στα δάση, 26 με τον Ηγούμενο κλείστηκαν στον πύργο και η Παναγία πήγε εκεί να τους εμψυχώσει μόνη Της.
Πήγαν οι Λατίνοι και απαίτησαν να αναγνωρίσουν κεφαλή της Εκκλησίας τον πάπα. Οι Πατέρες αρνήθηκαν, λένε εμείς κεφαλή της Εκκλησίας αναγνωρίζουμε τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό και τους κάψανε. -Πως τους αποκάλεσε [ενν. τους αιρετικούς] η Παναγία.
Στο Λειμωνάριο ένα βιβλίο, διαβάζουμε τα εξής:
Εκεί στα μέρη του Ιορδάνου ήταν ένας ασκητής και ένα βράδυ είδε την Παναγία μας με συνοδεία δύο ιεροπρεπείς άντρες έξω από το κελλί του. Έβαλε μετάνοια και λέει, Παναγία να ‘ρθεις να ευλογήσεις το κελλί μου. Του λέει η Παναγία,
Δεν έρχομαι γιατί έχεις μέσα τον εχθρό μου.
Και έφυγε. Δεν είχε κανέναν μέσα και δεν μπορούσε να καταλάβει τί ήταν αυτό που είπε η Παναγία. Είχε δανειστεί ένα βιβλίο από έναν γείτονά του και όταν το τελείωσε και το διάβασε στο τέλος είχε δύο λόγους του Νεστορίου κατά της Παναγίας μας που Την αποκαλούσε Χριστοτόκο και ανθρωποτόκο και όχι Θεοτόκο και αυτό ήταν που η Παναγία μας δεν πήγε μέσα. –Έχεις τον εχθρό μου.
Όποιος έχει φιλίες με τους εχθρούς του Θεού και της Παναγίας, που είναι οι οικουμενισταί και ο πάπας και οι άλλοι αιρετικοί, αυτός θα χαθεί μαζί τους.
Τι λέει ο Ιερός Χρυσόστομος.
ὁ τοῖς ἐχθροῖς τοῦ βασιλέως συμφιλιάζων, οὐ δύναται τοῦ βασιλέως φίλος εἶναι, ἀλλ᾽ οὐδὲ ζωῆς ἀξιοῦται, ἀλλὰ σὺν τοῖς ἐχθροῖς ἀπολεῖται
Πρέπει να κάνουμε αγώνες, δεν μπορούμε να ενωθούμε με τους παπικούς και τους άλλους αιρετικούς. Άμα αυτοί πιστέψουν ό,τι πιστεύει η Εκκλησία των 7 Οικουμενικών Συνόδων και αρνηθούν τις αιρέσεις τους, να ενωθούμε μετά χαράς.
– Ναι. Τώρα κάτι άλλο. Αυτός ο αρχηγός της Εκκλησίας που έχουμε πάνω εκεί στην Κωνσταντινούπολη, ο Βαρθολομαίος. Αυτό. Τι πρέπει να κάνει; Υπάρχει μία κίνηση εδώ μέσα, έχουμε ακούσει ότι υπάρχει μία κίνηση κάποιων παραδοσιακών μοναχών πατερικών, που δεν θέλουν αυτόν τον άνθρωπο να τον μνημονεύουν. Είναι σωστά αυτά;
Γέροντας Γαβριήλ: Ναι και βέβαια είναι. Αυτά που λένε οι Κανόνες .. ότι απαγορεύουν να έχουμε επικοινωνία. Αυτός ο Πατριάρχης έχει αιρετικά φρονήματα και κακόδοξα φρονήματα.
1274. Στην Κωνσταντινούπολη Ο Πατριάρχης Γερμανός ο Β’ γράφει μια επιστολή στους Κυπρίους που είχαν ουνιτίσει και τους λέει,
Σας εξορκίζω εν ονόματι του Θεού να φεύγετε ολοταχώς από τους ιερείς εκείνους που υπέπεσαν στην αίρεση των λατινοφρόνων και μήτε σε Εκκλησία που λειτουργούν αυτοί να πηγαίνετε, μήτε να κοινωνείτε από τα χέρια τους, μήτε αντίδωρο να παίρνετε, ειδάλλως θα υποστείτε την ίδια κόλαση μ’ αυτούς.
Βλέπεις τί λένε οι Πατέρες;
– Ναι πάτερ. Ο Βαρθολομαίος είναι λατινόφρονας δηλαδή;
Γέροντας Γαβριήλ:Ε τί είναι; Αφού πάει να ενωθεί και δεν παραδέχεται .. Αυτοί που δικαιώνουν την ‘Σύνοδο’ τους λέω το εξής: Ήταν σ’ αυτήν τη ‘Σύνοδο’ ανώτατοι παπικοί αξιωματούχοι; Ήταν, αφού τους έδειξε η τηλεόραση. Παρέστησαν στη Θεία Λειτουργία; Παρέστησαν. Επιτρέπεται να συμπροσευχόμαστε με τους αιρετικούς; ..
Τι λέει ο 45ος Αποστολικός Κανόνας.
Ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω· εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω.
Όλοι αυτοί εκεί είναι αφορισμένοι και καθηρημένοι σύμφωνα με τον 45ο Αποστολικό Κανόνα.
Επιτρέπετε να έχουμε φιλίες με τους αρχηγούς της αιρέσεως, να τους αγκαλιάζουμε και να τους ασπαζόμαστε; Ποιός μας το λεέι αυτό; Η Εκκλησία θα μας το πει γιατί η Εκκλησία είναι ο στύλος και το εδραίωμα της Αληθείας. Στη ‘Σύνοδο’ αυτή αγκάλιασαν τους παπικούς; Τους φίλησαν; Ναι ή όχι;
Τι λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης που είναι ο Ευαγγελιστής της αγάπης.
εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει, μὴ λαμβάνετε αὐτὸν εἰς οἰκίαν, καὶ χαίρειν αὐτῷ μὴ λέγετε· ὁ γὰρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς
Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης ερμηνεύοντας αυτόν τον στίχο λέει,
Κάποτε πήγε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο λουτρό να πλυθεί και ήταν μέσα ο Κήρινθος, ένας αιρεσιάρχης του πρώτου αιώνος και έφυγε γρήγορα να μην τον συναντήσει.
Πάλι ο Άγιος Νικόδημος ερμηνεύοντας αυτόν τον στίχο λέει,
Κάποτε κάποια χριστιανόπουλα παίζαν μπάλα και η μπάλα κύλισε στα πόδια του αλόγου που ήταν πάνω ένας αιρετικός και θεώρησαν την μπάλα μολυσμένη και την κάψαν.
Καταλαβαίνεις;
– Δηλαδή τώρα αυτοί τί θέλουνε;
Γέροντας Γαβριήλ: Θέλουν να ενωθούν.
– Θέλουν να κάνουν την πανθρησκεία .. ;
Γέροντας Γαβριήλ: Ναι αυτό θέλουν. Αυτό. Όλες οι θρησκείες είναι οδοί σωτηρίας. Είτε στο Μωάμεθ πιστεύεις, είτε στον Κύριό μας πιστεύεις, είτε αλλού στο Βούδα είναι ένα και το αυτό, σώνεσαι. Καταλαβαίνεις; Θέλει να κάνουμε αγώνα.
Έρχονται μερικοί ιερείς εδώ και μου λένε, μου είπε ο Δεσπότης να στεφανώσω έναν Ορθόδοξο με έναν ετερόδοξο κι εγώ του λέω, απαγορεύουν οι Κανόνες Δέσποτα, δεν μπορώ να το κάνω. Και του λέει, είμαι ο Δεσπότης σου και πρέπει να κάνεις υπακοή και αναφέρει αυτό του Αποστόλου Παύλου.
Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε·
Πως ο Ιερός Χρυσόστομος ερμηνεύει αυτό το πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε·; Ρωτά ο Άγιος Χρυσόστομος,
Τί οὖν, φησίν, ὅταν πονηρὸς ᾖ, καὶ μὴ πειθώμεθα;
Και ρωτά και παροτρύνει ως εξής.
Πονηρός, πῶς λέγεις; Εἰ μὲν πίστεως ἕνεκεν, φεῦγε αὐτὸν καὶ παραίτησαι, μὴ μόνον ἐὰν ἄνθρωπος ᾖ, ἀλλὰ κἂν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ κατιών ..
Όχι μόνο Δεσπότης να είναι και Πατριάρχης, και άγγελος να είναι.
Τι γράφει ο Απόστολος Παύλος στους Γαλάτες.
καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ᾽ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω
Σας ρωτάω, ήταν δυνατόν ποτέ ένας άγγελος να πάει στους Γαλάτες και να τους κηρύξει αντίθετα από αυτά που δίδαξε ο Απόστολος Παύλος; Όχι. Τότε γιατί το γράφει ο Απόστολος; Για να μην πέσουμε σε παγίδα και πούμε ο Δεσπότης μας είναι άγιος, με την προσευχή του ανασταίνει νεκρούς, ανοίγει τα μάτια από τυφλούς, ορθώνει παραλύτους, καθαρίζει λεπρούς, μετακομίζει όρη, όλα να τα κάνει αυτά, αφού λέει κάτι που δεν συμφωνεί με την Εκκλησία δεν πρέπει να του κάνουμε υπακοή.
Έχουμε καθήκοντα προς τους πνευματικούς μας πατέρες και καθήκοντα προς τον Θεό. Τα καθήκοντα προς τον Θεό είναι υπέρτερα των καθηκόντων προς τους πνευματικούς μας πατέρες. Αν ένα καθήκον προς τους πνευματικούς μας πατέρες συγκρούεται με το καθήκον προς τον Θεό, παύει να ισχύει, καταργείται.
Παράδειγμα έχουμε την Αγία Γραφή.
Οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι, οι Ιουδαίοι αρχιερείς ήταν πνευματικοί ηγέτες στην εποχή του Κυρίου μας. Πιάσαν τους Αποστόλους και τους βάλαν φυλακή και τους είπαν να μην κηρύξουν. Πήγε ο άγγελος και τους έβγαλε και τους είπε να κηρύξετε.
Και όταν τους πιάσαν και τους ζήτησαν τον λόγο, τί απολογήθηκε ο Απόστολος Πέτρος;
Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις
Πώς θα κάνω υπακοή στον Πατριάρχη, σε έναν Επίσκοπο, όταν λέει κάτι που δεν συμφωνεί με την Εκκλησία;
Και ένα ακόμη και τελείωσα γιατί είμαι άρρωστος, δεν μπορώ.
Αν ένας, Πατριάρχης είναι αυτός, Αρχιεπίσκοπος είναι, Επίσκοπος είναι, ό,τι και να ‘ναι, δεν σέβεται τους Αποστολικούς Κανόνες, δεν σέβεται τους Κανόνες των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, δεν παραδέχεται αυτά που δίδαξαν οι Πατέρες μας, αυτός δεν είναι Ποιμένας. Τι είναι;
Μας το λέει ένας μεγάλος Πατέρας της Εκκλησίας μας του πρώτου αιώνος.
Πας ο λέγων παρά τα διατεταγμένα, καν τε αξιόπιστος ή, καν νηστεύει, καν παρθενεύει, καν σημεία ποιεί, καν προφητεύει, λύκος σοι φαινέσθω εν προβάτω δορά, προβάτων φθορά κατεργαζόμενος –Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος.
Τι θέλουμε τώρα; Υπάρχει κάτι πιο ξεκάθαρο από αυτό; Αυτή είναι η αλήθεια. Όταν παραποιώ την αλήθεια και λέω ότι σ’ αυτήν την ‘Σύνοδο’ δεν έγινε τίποτα και αθωώνω, λοιπόν θα ισχύσουν για μένα τα εξής.
Θα ισχύσουν τα φοβερά Ουαί που είπε ο Προφήτης Ησαΐας.
Οὐαὶ οἱ λέγοντες τὸ πονηρὸν καλὸν καὶ τὸ καλὸν πονηρόν, οἱ τιθέντες τὸ σκότος φῶς καὶ τὸ φῶς σκότος, οἱ τιθέντες τὸ πικρὸν γλυκὺ καὶ τὸ γλυκὺ πικρόν.
Θα ισχύσουν για μένα αυτά τα φοβερά λόγια που είπε ο Απόστολος Παύλος στην Κύπρο στη νήσο Πάφο στον μάγο τον Ελύμα.
Όταν κατηχούσε τον ανθύπατο Σέργιο επενέβη ο μάγος και διέστρεφε την αλήθεια. Και τί του είπε ο Απόστολος Παύλος; Φοβερά λόγια. Δεν τα είπε ο Απόστολος επειδή θίχτηκε ο εγωισμός του αλλά το ιερό κείμενο ρητώς λέει, πλησθεὶς Πνεύματος ἁγίου. Ρητά το λέει αυτό, και τί λέει;
ὦ πλήρης παντὸς δόλου καὶ πάσης ραδιουργίας, υἱὲ διαβόλου, ἐχθρὲ πάσης δικαιοσύνης, οὐ παύσῃ διαστρέφων τὰς ὁδοὺς Κυρίου τὰς εὐθείας;
Όταν διαστρέφουν την αλήθεια και λένε ότι η ‘Σύνοδος’ δεν είναι τίποτε, ενώ αυτοί προσευχήθηκαν και υπάρχουν Κανόνες που απαγορεύουν τις συμπροσευχές; ...
***
Πηγή: (Απομαγνητοφώνηση Φαίη για το Αβέρωφ )