Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
21 Νοεμβρίου 2024

astrology 02


1. Είναι ανεξήγητη η παραδοχή των αστρολόγων, ότι τα αστέρια επηρεάζουν τον άνθρωπο μόνο τη στιγμή της γέννησης. Κατά τους εννέα μήνες της ενδομήτριας ζωής και μετά τη γέννηση αδρανοποιείται η αστρική επίδραση;

 

2. Πώς η αστρική επίδραση μεταφέρεται στη γη από την περιοχή των αστέρων, που απέχουν τεράστιες αποστάσεις από τη γη; Ο φωτισμός των άστρων αυτών, ο οποίος φθάνει στη γη, ξεκίνησε πριν από χιλιάδες και εκατομμύρια χρόνια. Οι μακρινοί αστερισμοί με τι είδους δύναμη επηρεάζουν την ανθρώπινη ζωή και προσδιορίζουν το μέλλον της; Προφανώς εδώ έχουμε τα παραμύθια των αρχαίων με τις μοίρες και την ειμαρμένη.

 

3. Οι αστρολόγοι κανένα μεγάλο γεγονός δεν προέβλεψαν. Αν προέβλεπαν το μέλλον, έπρεπε να ειδοποιούν τις χώρες για τους σεισμούς και να προλάβαιναν τους θανάτους των σεισμοπαθών. Αν προέβλεπαν το μέλλον, έπρεπε να ειδοποιούσαν τους λαούς για τη μελλοντική παρουσία παρανοϊκού ηγέτη, ούτως ώστε να προλάβουν το κακό που θα κάνει.

 

Και το δικό τους μέλλον δεν προβλέπουν. Αν επισκεπτόμενος το χώρο τους αρχίζεις και τους βρίζεις, ποτέ δεν το περιμένουν. Αφού προγνωρίζουν το μέλλον, γιατί δεν βρίσκουν κάποιο τυχερό λαχείο, ώστε να λύσουν το οικονομικό πρόβλημα της ζωής τους; Αντί γι’ αυτό, όμως, περιμένουν κάθε μέρα τα αφελή θύματά τους και πουλάνε το δήθεν φωτισμό τους από το Θεό. Αν ήταν από το Θεό, δε θα έπρεπε να παίρνουν χρήματα.

 

4. Αυτοί που πηγαίνουν να μάθουν το μέλλον τους στον καφέ είναι τουλάχιστον αφελείς. Είναι δυνατόν ο Θεός το άγνωστο μέλλον, που το ξέρει μόνο Αυτός, να το αποκαλύπτει στα υπολείμματα του καφέ; Ο καθένας μπορεί να κάνει ένα πείραμα, που δείχνει το ανόητο των ισχυρισμών αυτών που καταφεύγουν στον καφέ. Αν φτιάξει καφέ για δύο φλιτζάνια, και με τα δύο του χέρια πίνει ταυτόχρονα και με τα δύο φλιτζάνια, θα παρατηρήσει στο τέλος, όταν τα γυρίσει ανάποδα, ότι έχουν δημιουργηθεί εντελώς διαφορετικά σχέδια.

 

5. Όσοι ανατρέχουν στα ωροσκόπια, ας πάρουν την ίδια ημέρα πολλές εφημερίδες. Θα δουν ότι κάθε αστρολόγος γράφει διαφορετικά. Βέβαια όλοι έχουν γενικότητες υπεκφυγής, όπως σε μία τοπική εφημερίδα: «Μην κινηθείτε βιαστικά∙ πριν πράξετε να σκεφθείτε αρκετά∙ πρέπει να βάλετε προτεραιότητες∙ θα έχετε πολλές δυνατότητες∙ αρχίζετε και καταλαβαίνετε τον περίγυρό σας ∙ πρέπει να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά∙ συμπεριφερθείτε λογικά και μην αγχωθείτε ∙ καλύψτε τα κενά του παρελθόντος∙ ακούστε τη γνώμη των δικών σας∙ μην απομονώνεσθε∙ να είστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο».

 

6. Η σελήνη και ο ήλιος επηρεάζουν τη γη με ακτινοβολίες και τον μαγνητισμό τους και προκαλούν διάφορα φυσικά φαινόμενα, όπως παλίρροιες, τροποποίηση καιρού, κ.τ.λ., δεν επηρεάζουν, όμως, την ψυχολογία του ανθρώπου. Η ψυχολογία του ανθρώπου ελάχιστα επηρεάζεται από το φυσικό περιβάλλον. Έχουμε παιδιά την ίδια ημέρα και ώρα γεννημένα με διαφορετικά ψυχικά γνωρίσματα και διαφορετική πορεία ζωής. Τι ρόλο έπαιξαν τα κοινά αστρολογικά στοιχεία; Κανέναν.

 

Πηγή: Από το βιβλίο «Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως», Η άλλη όψη

πΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ

Πρώην θύμα αστρολογικής σχολής στην Αθήνα, κα­τέγραψε τη συγκλονιστική εμπειρία της· αφού πλήρωσε αρκετά εκατομμύρια με την υπόσχεση πως θα λάβει πτυ­χίο αστρολόγου, στάθηκε τυχερή: ανακάλυψε την απάτη και απομακρύνθηκε. Όμως η ψυχολογική βλάβη που υπέστη σ' αυτή την αποκρυφιστική οργάνωση, της είναι ακόμη αισθητή. Η εμπειρία της είναι χαρακτηριστική και θα μπορούσε να την έχει αποκτήσει σε οποιαδήποτε άλλη εσωτεριστική ομάδα. Την δημοσιεύουμε αλλάζον­τας το πραγματικό της όνομα, και χωρίς να κατονομά­σουμε την ομάδα και το Δάσκαλο για να την προφυλά­ξουμε από ταλαιπωρίες και από την ψυχολογική τρομο­κρατία της ομάδας αυτής.


 

 α) Η γνωριμία μου με το Δάσκαλο

 Ονομάζομαι Χρίστα Ιακώβου. Γνώρισα το Δάσκαλο τον Οκτώβριο του 1985. Ήταν μια πολύ δύσκολη περίο­δος της ζωής μου με πολλά προβλήματα και αναζητήσεις για νόημα ζωής. Όλα αυτά και μια περιέργεια για την α­στρολογία με οδήγησαν στον αστρολόγο.

Στο πρώτο ραντεβού έκανε ανάλυση τού ωροσκοπίου μου, όπου κατά κύριο λόγο αναφέρθηκε στα αρνητικά στοιχεία που έβλεπε για να καταλήξει εμμέσως στην υ­πόδειξη ότι ο μόνος τρόπος για να ξεπεραστούν όλα αυτά τα αρνητικά, θα ήταν να ξεκινήσουμε μια εργασία που την ονόμαζε ανάλυση (ψυχοθεραπευτικού τύπου) την οποία και ξεκίνησε αμέσως. Το γεγονός ότι εκτός από α­στρολόγος ήταν και μαθηματικός, έδρασε ενθαρρυντικά στην απόφασή μου να ξεκινήσω.

Με το ξεκίνημα αυτής της ανάλυσης άρχισε να ανα­φέρεται μεταξύ άλλων στην αστρολογία, και στο γεγονός ότι θα μπορούσα να γίνω αστρολόγος (διέβλεψε το ενδια­φέρον μου για την αστρολογία), και μου πρότεινε να γρα­φτώ σπουδάστρια στη Σχολή Αστρολογίας που θα ί­δρυε.

 β) Οι σπουδές μου

 Στις αρχές τού 1986 (μερικούς μήνες αφού τον είχα γνωρίσει), ξεκίνησα ιδιαίτερα μαθήματα της αστρολο­γίας μαζί με δύο ακόμη άτομα με την βεβαίωση ότι μέσα σε 4 χρόνια το πολύ, τακτικής παρακολούθησης θα έ­παιρνα το πτυχίο τού αστρολόγου.

Από το 1986 και μετά έκανα ταυτόχρονα ατομικές α­ναλύσεις και μαθήματα αστρολογίας. Στις ατομικές ανα­λύσεις αλλά και στην αστρολογία, άρχισε πέρα από τα αστρολογικά θέματα να αναφέρεται και σε μεταφυσικές θεωρίες και ειδικότερα στη δική του, που όπως έλεγε ή­ταν ο πιο σύντομος δρόμος για την πνευματική ολοκλή­ρωση και για να σωθε ίο καθένας από μας.

Υποστήριζε ότι κατείχε τη γνώση, που βασιζόταν κατά 30% στην αστρολογία και κατά 70% σε άλλες μετα­φυσικές γνώσεις και προσωπικά βιώματα, τού δρόμου που έπρεπε να βαδίσει ξεχωριστά ο κάθε άνθρωπος και ιδιαίτερα ο καθένας από μας, ώστε να εξελιχθε ίπνευματι­κά και να σωθεί σε μία μόνο ενσάρκωση.

Ο μοναδικός τρόπος για να γίνει αυτό ήταν οι ατομι­κές αναλύσεις με μίνιμουμ μία φορά την εβδομάδα.

Τον Σεπτέμβριο τού 1989, σε αντίθεση με αυτά που μου είχε πει ότι θα τελείωνα μέσα στο 1989, μου πρότεινε να μπω σε ένα γκρουπ σπουδαστών χαμηλότερου επιπέ­δου και να επαναλάβω τα μαθήματα που ήδη ήξερα. Ηδικαιολογία ήταν ότι αυτή τη φορά τα μαθήματα της α­στρολογίας θα ήταν εμπλουτισμένα με γνώσεις μεταφυσι­κής καινούργιες για μένα, που αν δεν τις ήξερα, θα με εμ­πόδιζαν να εξελιχθώ και να σώσω την ψυχή μου.

Επειδή αυτή η δικαιολογία δεν μου φάνηκε ικανο­ποιητική, άρχισαν να γεννιούνται στο μυαλό μου οι πρώτες δειλές αμφισβητήσεις, γιατί μου φαινόταν ότι το ουσιαστικό κίνητρο πίσω από αυτά ήταν το δικό του οι­κονομικό όφελος.

Παρά τις αμφισβητήσεις μου, η επιρροή του επάνω μου ήταν ακόμα αρκετά σημαντική, αλλά και επειδή τα έξοδα που είχα ήδη κάνει μέχρι τώρα ήταν πάρα πολλά μου ήταν δύσκολο να κάνω πίσω. Έτσι λοιπόν συνέχισα τα μαθήματα και για τη σχολική χρονιά 1989-1990.

Την επόμενη χρονιά 1990-1991 είχαμε πανικοβληθεί ομαδικά γιατί μας είπε ότι έπρεπε να επαναλάβουμε τα πρώτα τρία κεφάλαια της Ερμηνευτικής, τα οποία ήδη είχαμε διδαχθεί, που σημαίνει φυσικά να την ξαναπληρώναμε και να χάναμε χρόνο.

Είχαμε μάλιστα συγκεντρωθεί για να δούμε τι θα κά­νουμε, αλλά τελικά μας υποχρέωσε να την επαναλάβουμε θέτοντας ένα ωράριο-πρόγραμμα που όποιος ήθελε ακολουθούσε και όποιος ήθελε έμενε εκτός νυμφώνος. Όντας στη μέση τού δρόμου για το πτυχίο, όλοι συνεχί­σαμε.

γ) Η οικονομική πλευρά

 Όσον αφορά στα οικονομικά βέβαια μας είχε εξηγη­θεί από την αρχή και μας υπενθυμίζετο κατά διαστήματα από τον δάσκαλο, ότι η πνευματική εξέλιξη και η λύτρω­ση δεν έρχεται χωρίς θυσίες και μάλιστα υλικές και ότι αυτό ήταν κάτι που δεν θα έπρεπε να συζητιέται ή να μας απασχολεί γιατί είναι το ελάχιστο που μπορεί να δώσει κανείς για να σωθεί.

Επίσης έλεγε ότι το να πληρώνουμε είναι απαραίτη­το γιατί αυτό αποτελούσε τη δική μας (ταπεινή γιατί υλι­κή) συμβολή στην εξέλιξη μας. Η τιμή τόσο των μαθη­μάτων όσο και των ατομικών αναλύσεων καθοριζόταν α­ποκλειστικά από τον Δάσκαλο. Στην περίπτωση που κά­ποιος δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις οικονομικές αυτές απαιτήσεις τού υπεδεικνύετο ότι τίποτα δεν αξίζει περισσότερο από την εξέλιξη και τη λύτρωση κάποιου και ότι υπάρχουν πάντα τρόποι για να βρει κανείς τα α­παιτούμενα χρήματα.

Υποστήριξε ότι ο καθένας από μας έχει αν όχι χρή­ματα, κάποια περιουσία, ή καλύτερη αξιοποίηση της ο­ποίας θα ήταν να τεθεί στην υπηρεσία τού ατομικού μας αγώνα για πνευματική εξέλιξη - λύτρωση, πράγμα που όπως θα δούμε αργότερα, κάναμε επανειλημμένα.

Επειδή όμως οι οικονομικές απαιτήσεις για τις ατο­μικές αναλύσεις και τα μαθήματα αστρολογίας ήταν ση­μαντικές, είμασταν υποχρεωμένοι οι περισσότεροι από μας να κάνουμε μια πολύ λιτή ζωή για να ανταποκριθούμε σ' αυτές.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρω ότι το 1989 μας υποχρέω­σε για την εξέλιξή μας, πέρα από τα μαθήματα αστρολο­γίας και τις ατομικές αναλύσεις, να συμμετάσχουμε σε ο­μαδικές αναλύσεις. Οι ατομικές αναλύσεις είχαν σα σκο­πό να σταθούμε στα πόδια μας, και οι ομαδικές να επικοι­νωνήσουμε μεταξύ μας. Και τα δύο ήταν απολύτως απαραίτητα για την πνευματική μας εξέλιξη και σωτηρία μας.

Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι το Νοέμβριο τού 1992, η ατομική ανάλυση στοίχιζε 10.000 δρχ. την ώρα και η ομαδική 20.000 δρχ. μηνιαία.

 Όπως προαναφέρω, η συμμετοχή τόσο σε ατομικές όσο και σε ομαδικές αναλύσεις έπρεπε να είναι σε συ­χνότητα μία φορά την εβδομάδα το ελάχιστο. Το πακέτο των ατομικών και ομαδικών αναλύσεων έπρεπε να προ­πληρώνεται κάθε μήνα ενώ τα αστρολογικά μαθήματα να προπληρώνονται στην αρχή της χρονιάς. Στην περίπτω­ση που κάποιος δεν μπορούσε να τα προπληρώσει, τού γι­νόταν διευκόλυνση και υποχρεωνόταν να πληρώσει τόκο. Κάποιοι από μας που δεν μπορούσαν να βρουν τα χρήμα­τα αποφάσισαν με την υπόδειξη του να αξιοποιήσουν την περιουσία τους, πουλώντας την. Για παράδειγμα εγώ πούλησα το αυτοκίνητο μου για να ανταποκριθώ στις οι­κονομικές απαιτήσεις των αναλύσεων και των μαθημά­των και άλλοι σπουδαστές πούλησαν το σπίτι τους, άλλοι έδωσαν τις οικονομίες μιας ολόκληρης ζωής.

 Ίσως είναι άξιο λόγου να αναφερθεί ότι το να έχεις περιουσία (σύμφωνα με την κοσμοθεωρία) και να μην την χρησιμοποιείς όταν είναι ανάγκη για να εξελιχθείς, είναι αντιπνευματικό και βήμα προς τα πίσω στη σκάλα της εξέλιξης.

Όλο το διάστημα που ήμουν κάτω από την επήρεια τού αστρολόγου ένοιωθα σαν να είχα βρει σανίδα σωτη­ρίας. Είχα επιτέλους κάποιον που να ενδιαφέρεται για μένα και τα προβλήματα μου και που με βοηθούσε με τις αστρολογικές του συμβουλές να τα λύσω. Είχα βρει μια κοσμοθεωρία που απαντούσε σε όλα τα τι, πως, γιατί, πότε.

Είχα βρει τον δρόμο για την σωτηρία, το νόημα της ζωής. Είχα βρει μια ομάδα ανθρώπων με κοινούς στόχους που μιλάγαμε την ίδια γλώσσα. Αργότερα αποδείχθηκε ότι όλα αυτά δεν ήταν άλλο παρά ψευδαισθήσεις.

δ) Όταν ο δάσκαλος γίνεται κ. Πρόεδρος

 Με παρότρυνση τού Διδάσκαλου ιδρύσαμε το 1991 το Αστρολογικό μας σωματείο με εντυπωσιακό τίτλο. Κύ­ριος σκοπός του ήταν η διάδοση της αστρολογίας και, κυρίως, της κοσμοθεωρίας αυτής, γιατί είχαμε ηθικό χρέος απέναντι στους υπολοίπους συνανθρώπους μας να δώσουμε το φως και την αλήθεια και να τους βοηθήσουμε να σωθούν. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την ίδρυ­ση τού φορέως, μοναδικός αστρολόγος ήταν ο Δάσκα­λος. Όλοι οι υπόλοιποι ήταν σπουδαστές της σχολής και φίλοι. Από τη στιγμή που ο Δάσκαλος έγινε Πρόε­δρος, άρχισε να δείχνει μια συμπεριφορά άτομου πιεστι­κού, αυταρχικού και αλαζόνα. Δεν δεχόταν καμμία αντίρ­ρηση ή αμφισβήτηση. Ο μόνος τρόπος για να λειτουρ­γήσει το σωματείο ήταν να υποστηρίξουμε όλοι τις από­ψεις του για όλα τα θέματα, από το σημαντικό μέχρι το πιο ανάξιο λόγου. Ηφιλοσοφία του ήταν ότι έπρεπε να απομακρύνουμε κάθε άνθρωπο που αμφισβητούσε αυτόν και τη διδασκαλία του, γιατί αυτό πιθανόν να μείωνε την επιρροή του πάνω μας. Η πίεση και η τακτική που α­σκούσε ο Δάσκαλος για να μας αναγκάσει να συμμορφω­θούμε στον τρόπο ζωής που εκείνος πρότεινε, ήταν πολύ καλά ενορχηστρωμένα.

 Χρησιμοποιούσε πρώτα άπ' όλα την προσωπική του επιρροή και δεύτερον την ομάδα των υπολοίπων μελών τα οποία ήταν μεταξύ τους πολύ συνδεδεμένα, γιατί απλά ή­ταν απομονωμένα από τον υπόλοιπο κόσμο (μια άλλη πλύση εγκεφάλου που μας γινόταν, ήταν να σχετιζόμαστε μόνο μεταξύ μας γιατί η επαφή με μη ποιοτικά ανεβασμέ­να άτομα, όπως εμάς, μας φθείρει).

Συγκεκριμένα, όταν κάποιος δεν συμμορφωνόταν, ο κύριος Δάσκαλος υποχρέωνε με τον τρόπο του τα υπόλοι­πα μέλη να πάψουν να έχουν κοινωνικές επαφές μαζί του και να τον περιθωριοποιήσουν, ώστε αυτό το άτομο να α­ναγκαστεί να επιστρέψει μετανοιωμένο και ξευτιλισμένο.

Εγώ σε πολλά σημεία δεν είχα συμμορφωθεί στις βουλές τού Δασκάλου.

Πρώτον, δεν είχα καταφέρει να πείσω τον σύζυγο μου να γίνει πιστός της κοσμοθεωρίας του, ενώ όλοι οι υ­πόλοιποι ακολουθούσαν συν γυναιξί και τέκνοις. Δεν υπήρχε μαθητής που αργά ή γρήγορα να μην είχε πείσει και τον/την σύζυγο του να συμμετάσχει.

Δεύτερον, είχα πάντα γνώμη και την εξέφραζα χωρίς φόβο.

Τρίτον, όταν για ένα διάστημα ήμουν στο εξωτερικό, δεν πήρα μαθήματα αστρολογίας δι' αλληλογραφίας, ό­πως ο αστρολόγος μου πρότεινε, αλλά πήρα μαθήματα από σχολή τού εξωτερικού.

Τέταρτον, πάντα είχα αμφιβολίες για το άτομό του, τις οποίες εξέφραζα και πάντα υπήρχαν σπιούνοι που τού τις μετέδιδαν.

Έτσι λοιπόν σε μια ομαδική ανάλυση ο Δάσκαλος, αφού με κατασυκοφάντησε, υποχρέωσε όλους να τοποθετηθούν εναντίον μου ή υπέρ μου. Τους είπε δε ότι αν ήθε­λαν να εξελιχθούν και να σωθούν, θα έπρεπε να κόψουν κάθε επαφή μαζί μου. Όπερ και έγινε.

Την ίδια νύχτα με ενημέρωσαν όλοι ότι δεν ήθελαν να έχουν καμμία επαφή μαζί μου, χωρίς να μου εξηγήσουν τους λόγους. Ανάμεσα σ' αυτούς ήταν και η αδελφή μουμε την οποία έχω να έλθω σε επαφή από τον Οκτώβρη τού 1992!

Αυτή η εξορία από την ομάδα πραγματικά με σόκαρε˙ ένοιωσα το έδαφος να φεύγει κάτω από τα πόδια μου. Συνειδητοποίησα κατά πόσο αυτός ο αστρολόγος είχε με­τατρέψει τους μαθητές του σε άβουλα ρομποτάκια.

Οι μαθητές που έμειναν κοντά του έκοψαν κάθε επαφή με κάθε μέλος της οικογένειας τους που δεν αποδεχόταν τον αστρολόγο. Η αδελφή μου π.χ. έκοψε κάθε επαφή με όλα τα μέλη της οικογένειας μας: τους γονείς μας, την άλ­λη μου αδελφή κλπ.

ε) Η αποδέσμευση μου

 Για καλή μου τύχη, τον Ιούνιο τού 1991, έφυγα με την οικογένειά μου και εγκαταστάθηκα στο εξωτερικό. Αυτό έδρασε πολύ θετικά στην απεξάρτησή μου από τον Δάσκαλο. Με επικοινωνία που είχα με τις συμμαθήτριές μου, μάθαινα ότι επέκτεινε τις επιχειρήσεις του και από αστρολόγος που ήταν άρχισε να εμπορεύεται και κομπιούτερς, προγράμματα κομπιούτερς, αναλώσιμα, βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, έπιπλα γραφείου κ.λ.π. και σιγά σιγά έπειθε τον καθένα να τα αγοράζει αν θέλει να γίνει αστρο­λόγος υψηλού επιπέδου.

Στο μεταξύ διαμόρφωνε τις θεωρίες του ανάλογα με τις περιστάσεις. Από εκεί που δίδασκε ότι δεν χρειάζε­ται να διαβάζουμε βιβλία, ότι τα βιβλία είναι νεκρά, ότι μόνο από κάποιον ζωντανό δάσκαλο μπορούμε να πάρου­με τη γνώση και ποτέ δεν μας είχε συστήσει να διαβάσου­με τίποτε έξω από το εγχειρίδιο της αστρολογίας και κά­ποια άλλα καθαρά αστρολογικά βιβλία, από τότε που άρ­χισε ο ίδιος να εμπορεύεται βιβλία, συνέστηνε βιβλία και εγκυκλοπαίδειες και επιστρέφοντας από το εξωτερικό τον Ιούνιο τού 1992 βρήκα τις συμμαθήτριες μου πλήρως εξοπλισμένες με όλα αυτά.

 Επίσης εφεύρισκε σεμινάρια τα οποία έκανε και φυ­σικά χρέωνε με τη δικαιολογία ότι είναι απαραίτητα για τον επαγγελματία αστρολόγο όπως σεμινάριο για χρή­ση κομπιούτερ, και σεμινάριο διδασκαλίας αστρολο­γίας. Και αφού πια η ύλη είχε τελειώσει για το γκρουπ των τέως συμμαθητριών μου, εφεύρε για τη χρονιά 1992-1993 φροντιστηριακά μαθήματα επί της προηγούμενα δι­δαγμένης ύλης.

Τότε λοιπόν οι δικές μου αμφισβητήσεις ισχυρο­ποιήθηκαν και ενισχύθηκαν από τις αμφισβητήσεις άλ­λων. Έπρεπε να περάσω δια πυρός και σιδήρου για να συνειδητοποιήσω την καταστροφική επιρροή τού Δα­σκάλου στον καθένα από μας σε σημείο που να έχει παρα­λύσει τη θέληση μας, την κριτική μας σκέψη και να κα­θορίζει τις ζωές μας.

 Τώρα που μπορώ και βλέπω την όλη ιστορία από μακρυά, συλλογίζομαι με τρόμο την πιθανότητα, η αστρο­λογία και οι αστρολόγοι να είναι αποδεκτοί και να αποτε­λούν το κατεστημένο. Τότε εγώ και άτομα με τάσεις ε­λεύθερης σκέψης σαν κι έμενα θα αντιμετώπιζαν το εκτε­λεστικό απόσπασμα ή σε καλύτερη περίπτωση την εξο­ρία!

Δεν μπορεί να υπάρξει χειρότερη μορφή δικτατορίας από την εμπιστοσύνη στους ειδικούς για όλα αστρο­λόγους.

 Ο πιστός της Αστρολογίας είναι σκλάβος τού Α­στρολόγου. Δεν μπορεί να έχει αντιρρήσεις σε τίποτα, αφού ό,τι οδηγίες τού δώσει ο Αστρολόγος υποτίθεται ότι είναι για όφελός του. Ο πιστός είναι ένα ΑΒΟΥΛΟ υπο­χείριο, ένα ρομποτάκι, μια μαριονέτα που ο αστρολόγος κινεί και χρησιμοποιεί όπως επιθυμεί και αυτό είναι κρί­ση από την προσωπική μου εμπειρία όπως τη βίωσα, σε χώρο αστρολογίας, καθαρά επιστημονικό, στη μόνη αναγνωρισμένη σχολή αστρολογίας στην Ελλάδα.

Μετά από την επώδυνη περιπλάνησή μου στο χώρο της αστρολογίας, έχω επιστρέψει στην αγκαλιά της ορ­θόδοξης πίστης, έχω ξαναβρεί τον εαυτό μου, και εύχο­μαι σε όλους τους πλανεμένους να συμβεί το θαύμα και να ελευθερωθούν από τη σαγήνη της πλάνης.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: Η ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, ΑΘΗΝΑ 1995

      H γιόγκα, λέξη πού σημαίνει ένωση, είναι ένα ινδουιστικό φιλοσοφικό-θρησκευτικό σύστημα, πού έχει σαν σκοπό την ένωση με το Υπέρτατο Ον και τη συνειδητοποίηση του απολύτου Ενός. Αυτό επιτυγχάνεται με ορισμένους τρόπους σωματικής και πνευματικής άσκησης, τους οποίους υποτίθεται πώς, αν ακολουθήσει ο μυημένος, υποτασσόμενος πλήρως σε έναν γκουρού (Ινδουιστή καθοδηγητή μοναχό, «επίγειο θεό» τους), θα ανέβει μέχρι τα ανώτατα επίπεδα τελειοποίησης. Θα απελευθερωθεί δήθεν η ψυχή από την άγνοια του εαυτού της, από τη φαντασίωση του κόσμου και τελικά από τον κύκλο των μετεμψυχώσεων.

Αν και προσφέρεται η γιόγκα και ο διαλογισμός σε Ευρώπη και Αμερική σαν μέθοδος σωματικών ασκήσεων που παρέχουν ευεξία, χαλάρωση και γαλήνη, στην πραγματικότητα οι ασκήσεις της γιόγκα δεν μπορούν να αποσυνδεθούν από τον Ινδουισμό, την απωανατολίτικη φιλοσοφία και τη διδασκαλία της μετενσάρκωσης, που είναι παντελώς ασυμβίβαστη με τον Χριστιανισμό. Η γιόγκα πράγματι είναι μια πλήρης και οργανωμένη θρησκεία πού βρίσκεται σε ριζική αντίθεση με το ευαγγελικό και σωτήριο μήνυμα του Χριστιανισμού. Κι αυτό γιατί χορηγεί αρχικά υποσυνείδητα και στη συνέχεια συνειδητά στο μυούμενο προϋποθέσεις α-χριστιανικές ή και αντι-χριστιανικές, εφόσον τον στρέφει κατευθείαν στην ασιατική θρησκευτικότητα. Η σημαντικότερη ζημιά, για το σύνολο των μαθητών της γιόγκα, είναι η εξοικείωση με την ανατολική μεταφυσική εις βάρος της χριστιανικής προσευχής και της λατρείας. Ο αυτοϋπνωτισμός μάλιστα κατά τον διαλογισμό, σε συνδυασμό με την επίκληση των μάντρα (ονόματα ειδωλολατρικών θεοτήτων), επιφέρει ενδεχομένως πνευματικές αλλοιώσεις και άρνηση του σωτήριου αναστάσιμου μηνύματος του Χριστού.

Οι σημαντικότερες διαφορές μεταξύ του Χριστιανισμού και των θρησκειών της Άπω Ανατολής είναι οι εξής:

- Στον Ινδουισμό, ο Χριστός δεν θεωρείται ως ο μοναδικός Θεός,αλλά τοποθετείται στην ίδια θέση με τον Ράμα, τον Κρίσνα και τον Βούδα. Μέσα από τη θεώρηση αυτή φαίνεται η πλανεμένη νοοτροπία των κινήσεων αυτών (βλ. Μητρ. Ναυπάκτου Ιεροθέου Βλάχου, "Καιρός του ποιήσαι"). Η μοναδική στην Ιστορία ενσάρκωση του Υιού του Θεού, του Κυρίου Ιησού, αντικαθίσταται στη διδασκαλία της γιόγκα από τους Αβατάρας, τις διαδοχικές δηλαδή ενσαρκώσεις του Ισβάρα στον κόσμο, τους οποίους θεωρούν ύψιστες εκδηλώσεις του Θείου και τους λατρεύουν.

- Η αναμονή "ανάστασης νεκρών" (με τα σώματά μας) και (ψυχοσωματικής) "ζωής του μέλλοντος αιώνος", όπως έχει διατυπωθεί στο Σύμβολο της Πίστεως μας, για τη γιόγκα θεωρείται απαράδεκτο. Διότι όχι μόνο αρνείται ο Ινδουισμός την ανάσταση του Ιησού Χριστού, αλλά θεωρεί το σώμα του ανθρώπου ευτελές υλικό, παροδικό και όχι μόνιμο (βλ. Γιόγκα, του Σουάμι Βιβεκανάντα, σελ.  121,168). Η ψυχή του ανθρώπου από μόνη της δεν είναι όμως ολόκληρος ο άνθρωπος, όπως δέχεται η γιόγκα. Στη δόξα του Θεού δεν μετέχει μόνο η ψυχή, αλλά και το σώμα του ανθρώπου. Γίνεται ναός του αγίου Πνεύματος. Η Ενσάρκωση, η Μεταμόρφωση του Χριστού, η Ανάσταση και η Ανάληψη Του, φανερώνουν ότι το ανθρώπινο σώμα δεν έχει κατώτερη θέση από την ψυχή στον άνθρωπο.

- Ειδικότερα η μετενσάρκωση, την οποία ασπάζεται η μεταφυσική του Ινδουισμού και Βουδισμού, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ανάσταση του Ιησού Χριστού και τη διδασκαλία Του. Αν ίσχυε η μετενσάρκωση, δεν θα χρειαζόταν ούτε Θεός για να μας σώσει, ούτε ο Υιός του Θεού θα σαρκωνόταν επί της γης, ούτε θα πέθαινε επί του Σταυρού, αφού έτσι και αλλιώς θα σωζόντουσαν όλοι κάποτε μετά από πολλές ενσαρκώσεις της ψυχής τους σε διαφορετικά σώματα. Ο Χριστός όμως στον δεξιό, συσταυρούμενο πάνω στο Γολγοθά, ληστή, ανακοινώνει ότι την ίδια μέρα θα βρισκόταν μαζί Του στον παράδεισο (Λουκ. 23,23), και όχι μετά από αρκετές μετενσαρκώσεις. Ο δε απόστολος Παύλος, βροντοφωνάζει: «Οι άνθρωποι μια φορά πεθαίνουν και ύστερα έρχεται η κρίση» (Εβρ. 9,27).     

- Σύμφωνα με τη διδασκαλία της γιόγκα και του διαλογισμού, ο άνθρωπος φτάνει μόνος στην αλήθεια, χωρίς τη Θεία βοήθεια("Ανεξήγητο", έκδ. ΩΡΙΩΝ, 1992, τόμος 1ος, σελ. 80). Τα χαρίσματα του Αγ. Πνεύματος, άνευ των οποίων δεν νοείται πρόοδος στη χριστιανική ζωή, εδώ θεωρούνται αυτοκατάκτηση. Συν τω χρόνω ο γιόγκι συνειδητοποιεί ότι λατρεύει την ίδια του τη φύση αντί του θεού ή μάλλον τις απρόσωπες δυνάμεις της φύσης (Βιβεκανάντα, σελ. 74,75). Ο τέλειος γιόγκι δεν έχει ανάγκη από έναν Θεό, αφού θεός είναι ο ίδιος. ‘Είναι εις Θεός περιπατών επί της γης'. Διότι με το διαλογισμό νοιώθει ‘μόνος, παντοδύναμος, πανταχού παρών', παντοτινά τέλειος, ‘τρισμακάριστος' (βλ. ‘Θεοί Εσμέν, Κόσμος εν Κοσμώ', Αρ. Σ. Παπασταύρου, εκδ. Μάκρη, 1959). Η σωτηρία όμως για τον Χριστιανισμό δεν είναι αυτοσωτηρία και αυτοθέωση, αλλά αγιασμός και κατά χάρη θέωση πού πραγματοποιείται, αποκλειστικά, ένεκα της ενανθρώπησης, των σωτήριων παθών και της ανάστασης του Θεανθρώπου Χριστού και όχι με τις δικές μας "υπερφυσικές", υποτίθεται, δυνάμεις.

- Χαρακτηριστικό της θρησκείας της γιόγκα είναι ο συγκρητιστικός οικουμενισμός. Τα δόγματα, μας λένε, οι θρησκείες και οι "θεοί" είναι διαφορετικές εκδηλώσεις ενός και μόνο Κυρίου. Η άποψη αυτή «Ένας Θεός - Πολλές Θρησκείες» είναι υβριστική για την Αγία Τριάδα (βλ. ‘Καταστροφικές Λατρείες', έκδοση Α', Αποστολικής Διακονίας, Αθ. 1994, σελ. 29). Στον Χριστιανισμό ενώ σεβόμαστε κάθε θρησκεία, δεχόμαστε όμως ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος ενσαρκωμένος Θεός και η Εκκλησία αποτελεί το ένα σώμα Του, μέσα απ` τα αγιαστικά μυστήρια της οποίας σώζεται ο εθελοντικά προσερχόμενος πιστός.   

           - Ο Θεός για τους γιόγκι είναι το ‘γενικοποιημένο και η αφηρημένη κοσμική ολότητα'    (Γιόγκα, .......). Παρατηρούμε μια ταύτιση του Θεού με τα δημιουργήματά του, αλλά ενίοτε και την άρνηση ενός προσωπικού, υπέρτατου Θεού. Η σωτηρία στον Ινδουισμό δεν αναφέρεται στη σχέση προσώπων. Σημαίνει την διάλυση της ατομικότητας στην ενιαία θεία ουσία (βλ. «Όψεις Ινδουισμού - Βουδδισμού», επισκόπου Ανδρούσης Αναστασίου Γιαννουλάτου, εκδ. Εθν. Και Καποδ. Παν/μίου Αθηνών, 1985, σελ. 77).

- Τέλος, στα υψηλότερα στάδια του διαλογισμού, η γιόγκα είναι καθαρός αποκρυφισμός. Γιατί ο σκοπός του γιόγκι είναι να υποτάξει τα πάντα ‘κάτω από τον έλεγχο του', να διατάζει ‘θεούς και ψυχές' και να υπακούουν, να εξουσιάζει κάθε τι στο σύμπαν, ακόμα και τα σώματα των συνανθρώπων του, και γενικά να τον υπακούουν σαν σκλάβοι του όλες οι δυνάμεις της φύσης (Βιβεκανάντα, σελ. 57). Όσο ανεβαίνει κάποιος τις φάσεις της γιόγκα συναντά μεταφυσικές δυνάμεις, που είναι γνωστές στον αποκρυφισμό και τη μαγεία. Οι Θιβετιανοί γιόγκι π.χ. διδάσκουν την ύπνωση, την έξοδο της ψυχής από το σώμα, την τηλεκινησία, την αιώρηση, και όλες τις τέχνες της αβύσσου.

Επομένως η γιόγκα αντί να απελευθερώνει πνευματικά φαίνεται ότι υποτάσσει, σε αρκετές περιπτώσεις, τους ασχολούμενους με αυτήν όχι στο Άγιο Πνεύμα, αλλά στα πονηρά πνεύματα. Οι ασκήσεις γιόγκα και διαλογισμού δεν είναι απλές ασκήσεις χαλάρωσης, αλλά ασκήσεις που κατευθύνουν προς άλλον Κύριο και προς οδόν απωλείας, αντί σωτηρίας! Η Αγία Γραφή δεν εναρμονίζεται με την κοσμοθεωρία της γιόγκα, ούτε οι θρησκευτικές αντιλήψεις και πρακτικές που εξασκούνται στην Άπω Ανατολή έχουν κάτι κοινό με την εκκλησιαστική ζωή. Οι χριστιανοί οφείλουμε να διάγουμε εν εγρηγόρσει και να μην επιτρέπουμε στον σύγχρονο αποκρυφισμό, όσες ελκυστικές μορφές κι αν χρησιμοποιεί, να επισκέπτεται την οικία της ψυχής μας. Ας έχουμε στο νου μας την ουσιαστική προτροπή του αποστόλου Παύλου: «Στην ελευθερία, για την οποίο ο Χριστός μας ελευθέρωσε, σταθήτε σταθεροί, και μην υποταχθείτε πάλι σε ζυγό δουλείας» (Γαλ. 5,1) (βλ. και Kurt E. Koch, «Το Αλφάβητο του Αποκρυφισμού», εκδ. Στερέωμα).  Η αγία Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ψυχοσωματικό νοσοκομείο, για να δέχεται όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους πού πάσχουν από διάφορες ασθένειες και να τους θεραπεύει με τα άγια μυστήρια (βλ. Περί των Ειδών της Μαγείας, Οσίου Νικόδημου του Αγιορείτου, έκδ. Ορθοδόξου Κυψέλης, Θεσ. 1993). Το να αφήνει κανείς ανεκμετάλλευτη μία τέτοια χρυσή ευκαιρία, που παρέχει η Χάρη του Θεού και μάλιστα δωρεάν, και να τρέχει σε παραθρησκευτικά κέντρα ή αλλότριες συναγωγές, ισοδυναμεί με πνευματική πλάνη, ζημία και ειδωλολατρία.

 

Μιχαήλ Χούλης

Θεολόγος καθηγητής

 

http://www.egolpion.net/meditation_yoga.el.aspx

Παρασκευή, 05 Νοέμβριος 2010

 

Oι αποκρυφιστικές θρησκείες αποτελούν τον «εχθρό» που θα αντιμετωπίσει την επόμενη πενταετία η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Για αυτό και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της βρίσκονται οι νέες μορφές του αποκρυφισμού - όπως παρουσιάζονται το Ρέικι, η Wicca και η αστρολογία- και επισημάνθηκαν σε συνέδριο που οργανώθηκε από την Επιτροπή Αιρέσεων της Εκκλησίας. 
«Αρκετοί άνθρωποι, και μάλιστα νέοι, αποκομμένοι από την αληθινή χριστιανική πίστη, λόγω της χαλάρωσης της χριστιανικής ζωής, στρέφονται συχνά στον αποκρυφισμό,αναζητώντας απαντήσεις στα υπαρξιακά τους προβλήματα» υπογραμμίζεται στα συμπεράσματα του συνεδρίου. 

Το Ρέικι, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν όσοι το χρησιμοποιούν, «είναι μια εναλλακτική θεραπεία για το σώμα,το νου και το πνεύμα του ανθρώπου.Είναι μια ασφαλής, απλή και φυσική θεραπευτική τεχνική που χρησιμοποιεί τη μετάδοση ζωτικής ενέργειας με το άγγιγμα των χεριών».
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ρέικι ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2007 και συμμετέχουν σε αυτόν 27 έμπειροι θεραπευτές και δάσκαλοι που ασχολούνται με την ενεργειακή τέχνη του. Σύμφωνα όμως με την Εκκλησία το Ρέικι «αποτελεί μια νεο-εποχική σύνθεση με συγκρητιστικά στοιχεία», δηλαδή μια σύνθεση στοιχείων από διάφορες ανατολικές θρησκείες. 

Οπως ετόνισε στο συνέδριο της Ιεράς Συνόδου και των εκπροσώπων των Μητροπόλεων ο πρωτοπρεσβύτερος κ. Βασίλειος Γεωργόπουλος «το Ρέικι, όσο και αν αυτοπροβάλλεται με ελκυστικό λεξιλόγιο ως "ενεργειακή θεραπεία", ουδέτερη και άχρωμη θρησκευτικά, στην πραγματικότητα αποτελεί μια νεοεποχική σύνθεση με συγκρητιστικά θρησκευτικά στοιχεία και αποκρυφιστικές πρακτικές».
Από την άλλη πλευρά η Wicca, ένα σύγχρονο ρεύμα που ξεκίνησε τη δεκαετία του ΄50 και μόλις πρόσφατα εμφανίστηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον θεολόγο κ. Λάμπρο Σκόντζο, εκ των εισηγητών στο συνέδριο «αποτελεί μια από τις κυριότερες μορφές του σύγχρονου ευρωπαϊκού αποκρυφισμού».
Οπως εξήγησε ο κ. Σκόντζος «πρόκειται συγκεκριμένα για κλάδο του νεοδρυιδισμού, που έλκει την καταγωγή του από τις δοξασίες και τις τελετές για τους αρχαίους Δρυίδες».
Σύμφωνα με τον θεολόγο «πρόκειται για φιλήσυχους ανθρώπους· οι περισσότεροι πιστοί είναι μάλιστα γυναίκες.Ομως αποκόπτουν από τον χριστιανισμό τους πιστούς.Και τους ανθρώπους που ασπάζονται τις θέσεις τους, τουςπροσδένουν στο άρμα της πίστης των απόκρυφων δυνάμεων της φύσης». 

Η αστρολογία και οι προβλέψεις της βρέθηκαν επίσης στο επίκεντρο της Επιτροπής Αιρέσεων και ο πρωτοπρεσβύτερος κ. Γεώργιος Αναγνωστόπουλος απέδειξε, σύμφωνα με το δελτίου Τύπου που εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος, «με επιστημονικά τεκμήρια ότι δεν βρέθηκε συσχέτιση του Ηλίου, των πλανητών και της Σελήνης με την ανθρώπινη ζωή, πολύ περισσότερο όσον αφορά την τύχη,την πρόβλεψη του μέλλοντος και τη λύση των όποιων προσωπικών προβλημάτων». 

«Σεβόμαστε κάθε θρησκευτικό πιστεύω. Εκείνο το οποίο μας ανησυχεί είναι το γεγονός ότι μερικές απόκρυφες διδασκαλίες της "Νέας Εποχής" ή της Απω Ανατολής παρουσιάζονται ως συμβιβαζόμενες με την Ορθόδοξη Πίστη» σημειώνει ο πρωτοπρεσβύτερος κ. Κυριακός Τσουρός, γραμματέας της Επιτροπής Αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος. 
«Το Ρέικι και όλοι αυτοί αποκρύπτουν τον θρησκευτικό τους χαρακτήρα και εμφανίζονται να εφαρμόζουν δήθεν επιστημονικές θεραπείες, με αποτέλεσμα να παρασύρουν ανθρώπους που υποφέρουν είτε σωματικά είτε ψυχικά», παρατηρεί, γι' αυτό και «πρέπει να προφυλάξουμε και να ενημερώσουμε τους ορθοδόξους». 

Δάση, ενέργεια» και ζώδια

Wicca: Προσευχή υπό τας φιλύρας. Νεοπαγανιστική θρησκεία που δεν έχει ναούς. Οι πιστοί προσεύχονται σε δάση ή πάρκα. Οι ρίζες των δοξασιών και των τελετουργικών τους ανιχνεύονται στους αρχαίους Δρυίδες. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, περισσότεροι από 200 οπαδοί της Wicca. 

Reiki: Το άγγιγμα του «πρακτικού». Εναλλακτική ολιστική θεραπεία για το σώμα, το μυαλό και το πνεύμα του ανθρώπου. Κατά τη διάρκεια του Reiki ο πρακτικός λειτουργεί σαν κανάλι, η ενέργεια περνάει μέσω των χεριών του στον αποδέκτη και τον ανακουφίζει. Οι οπαδοί του δηλώνουν ότι δεν έχει σχέση με τον χώρο της θρησκείας, αλλά«είναι μια τεχνική που είναι πανανθρώπινη και σέβεται κάθε θρησκευτικό μονοπάτι, ιδεολογία και φιλοσοφία». 

Αστρολογία: Ωροσκοπώ άρα υπάρχεις. Η σύνδεση της θέσης και της κίνησης των ουράνιων σωμάτων, και ιδιαίτερα του ήλιου, των πλανητών και της σελήνης με τις αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων, την τύχη και την πρόβλεψη του μέλλοντος. Αν και έχει κοινές ρίζες με την Αστρονομία από την εποχή των Βαβυλωνίων και Αιγυπτίων που παρατηρούσαν το στερέωμα, πολλοί θεωρούν ότι δεν είναι επιστήμη. Τα ωροσκόπια, ωστόσο, έχουν σταθερή θέση στα μέσα ενημέρωσης και «φανατικούς» οπαδούς.

 

Πηγή: http://www.tovima.gr

Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Πειραιῶς στὴν προσ­πάθειά της νὰ προφυλάξει τὸ λογικὸ ποίμνιό της ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, ποὺ σὰν ἄλ­­­­­­­­-
λοι προβατόσχημοι ἀλλὰ βαρεῖς λύκοι ἐπι­­χει­­ροῦν νὰ σπαράξουν τὴν ποίμνη τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, ἐξέδωσε πρὸ ἡμε­ρῶν ἐνημερωτικὴ Ἐγκύκλιο γιὰ τὴ Γιόγκα.
Σ’ αὐτὴ μεταξὺ τῶν ἄλλων τονίζει ὅτι ἡ λέ­ξη Γιόγκα «προέρχεται ἀπὸ τὸ σανσκριτι­κὸ yuj ποὺ σημαίνει ‘‘σύζευξη’’ καὶ ‘‘ἕνωση’’ τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸ ἀπρόσωπο ἀπόλυτο ἕνα τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ καὶ τῶν ἀνατολικῶν θρησκειῶν. Ἑπομένως ἡ Γιόγκα δὲν εἶναι ἁπλὴ καὶ ἀθώα μέθοδος χαλάρωσης, δὲν εἶναι τρόπος ἀποβολῆς τοῦ ἄγχους, δὲν εἶναι μέθοδος σωματικῆς εὐεξίας, ὅπως διαφημίζεται, ἀλλὰ στάδιο τοῦ ἰνδουϊστικοῦ διαλογισμοῦ...
Στὶς διάφορες σχολὲς Γιόγκα διαπιστώνουμε τὴν ἄμεση ἐξάρτηση τῶν ἀσκουμέ­νων ἀπὸ ἰνδουϊστὴ δάσκαλο (Γκουροῦ) ποὺ τοὺς καθοδηγεῖ καὶ τοὺς ἀλλάζει τὸ ὀρθόδοξο χριστιανικό τους ὄνομα...
Ἡ ἐνασχόληση μὲ τὴ Γιόγκα κρύβει ψυ­χικοὺς καὶ σωματικοὺς κινδύνους.
Ἡ ‘‘Νέα Ἐποχή’’ τοῦ ‘‘Ὑδροχόου’’, ποὺ πολεμᾶ τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀ­­­πο­στολικὴν Ἐκκλησίαν, τὴν Ὀρθοδοξία μας, κατακλύζει τὴ χώρα μας μὲ τὴν προβολὴ τῆς Γιόγκα γιὰ νὰ παραπλανήσει.
Καλοῦμε τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς καὶ κυρίως τοὺς νέους νὰ ἀντισταθοῦν στὰ ἰδεολογικὰ προστάγματα τῆς Νέας Τάξης Πραγμάτων, νὰ συνδεθοῦν μὲ τὴν ἐνορία τους, γιὰ νὰ γνωρίσουν τὴν ὀρθόδοξη ἄσκη­ση καὶ πνευματικότητα. 
Ἡ ἐνασχόληση μὲ τὴ Γιόγκα εἶναι γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους Χρι­στιανοὺς ἀσυμβίβαστη μὲ τὴ διδασκαλία καὶ τὰ δόγματα τῆς πίστεώς τους...».
Εἶναι πολὺ ἀξιοπρόσεκτα καὶ διαφωτιστι­κὰ τὰ ὅσα ἀναφέρει ἡ ἐγκύκλιος γιὰ τὴ Γιόγκα. Πολλοὶ εἶναι ἀκατατόπιστοι καὶ παρασύρονται ἀπὸ τὶς διαφημίσεις καὶ μπλέκουν στὰ δίχτυα ἐπιτήδειων ὀργάνων τοῦ Σατα­νᾶ, ποὺ εἶναι εἰδικὸς στὸ νὰ ἐξαπατᾶ καὶ νὰ παραπλανᾶ τὸν κόσμο. Χρέος ὅλων τῶν ἁρμοδίων εἶναι νὰ ἐνημερώνουν διαρκῶς καὶ νὰ διαφωτίζουν τὸν λαό μας.

Η αλογία της Αστρολογίας

π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού

Ομ. Καθηγητού Θεολογικής Σχολής Πανεπ. Αθηνών

 

Από το βιβλίο του «Σύγχυση-Πρόκληση-Αφύπνιση», Εκδ. Αρμός, Αθήνα 1991, σ. 27-30

1. Η αστρολογία είναι στην εποχή μας ένα είδος λαϊκής θρησκείας. Και όταν λέγω λαϊκής, το επίθετο δεν αναφέρεται σ’ αυτό που η κοινωνιολογία και η πολιτική μας έχουν μάθει να ονομάζουμε λαό. Την πλατειά, δηλαδή, πληθυσμιακή βάση, που κατά κανόνα είναι λιγότερο καλλιεργημένη και κοινωνικά υποβιβασμένη. Μέσα σ’ αυτό τον απλό λαό υπάρχει σοφία, που θα ᾽πρεπε να τη ζηλεύουν πολλοί από τους επώνυμους του κοινωνικού χώρου και τους θεωρουμένους σοφούς και γραμματισμένους. Αντίθετα σε κάθε προσδοκία η αστρολογία επηρεάζει περισσότερο, όπως οι στατιστικές τουλάχιστον αποδεικνύουν, ανθρώπους των ανωτέρων κοινωνικών τάξεων και μάλιστα εκείνους που κρατούν την τύχη των λαών της γης στα χέρια τους. Και δεν είναι λίγες φορές, που τα μέσα μαζικής ενημερώσεως μας κάνουν να απορούμε, πληροφορώντας μας ότι κάποιοι μεγαλώνυμοι πολιτικοί, ακόμη και Αρχηγοί Κρατών, δεν κάνουν τίποτε, αν δεν συμβουλευθούν τον αστρολόγο τους. Το σπουδαίο δε είναι ότι είναι αδύναμοι εσωτερικά και υποδουλωμένοι στα «στοιχεία του κόσμου τούτου» (Κολ. 2,8), ώστε να ρυθμίζουν όχι μόνο την πορεία της προσωπικής τους ζωής, αλλά και τις πολιτικές ενέργειές τους με βάση το ωροσκόπιο τους.

 

Σε τέτοιες στιγμές είναι που διερωτάται κανείς αν έχει πεθάνει η ειδωλολατρία, τουλάχιστον στην λεγόμενη χριστιανική κοινωνία μας, και αν έχουν όλοι αυτοί οι αιχμάλωτοι της δεισιδαιμονίας πληροφορηθεί ότι ο «Χριστός ετέχθη» και ο ήλιος της Δικαιοσύνης ανέτειλε στον κόσμο. Αν λάβει δε κανείς υπόψη και το πλήθος των μάγων και την κοινωνική δυναμική τους, συμπεραίνει ότι όσα γίνονταν στην προχριστιανική αρχαιότητα, με τους μάντεις και τους οιονοσκόπους, εξακολουθούν να γίνονται και σήμερα στην εποχή του διαστήματος και της υψηλής τεχνολογίας.

 

Ο άνθρωπος του αυτοθαυμαζόμενου για τα επιτεύγματά του αιώνα μας δεν έπαψε να ζει μέσα στην αφέλεια και τη δεισιδαιμονία και να καταντά τελικά θύμα στα χέρια επιτήδειων ερασιτεχνιτών, που θησαυρίζουν με τη βλακεία μας. Διότι η αστρολογία δεν έχει καμιά απολύτως επιστημονική υπόσταση. Και τούτο φαίνεται, απλούστατα, από το γεγονός ότι κανείς αστρονόμος δεν θα δεχόταν ποτέ να γίνει δεκτός σε μια επιστημονική αστρονομική εταιρία ένας αστρολόγος. Κάτι τέτοιο θα ήταν ο χειρότερος υποβιβασμός της επιστήμης του.

 

Τι είναι, λοιπόν, εκείνο που ωθεί, όχι μόνο τους αγραμμάτους, αλλά και τους επαιρομένους για τη σοφία τους και κοινωνικά καταξιωμένους στην καθοδήγηση των αστρολόγων; Πέρα από τα καθαρά πνευματικά αίτια ( οι άγιοι Πατέρες μας μιλούν σε τέτοιες περιπτώσεις για επιρροή του διαβόλου), βασική αιτία, νομίζουμε, είναι η απουσία κάθε σχέσεως των προσώπων αυτών με την αλήθεια του Ευαγγελίου. Ακατήχητοι και τελείως άγευστοι χριστιανικής ζωής, δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν, ότι η ζωή μας βρίσκεται στα χέρια του Θεού και η μόνη μας ασφάλεια είναι η άκτιστη Χάρη και Αγάπη Του. Αθεμελίωτοι, ανασφαλείς, περιδεείς «συλλαγωγούνται» διά της…κενής απάτης», όπως θα έλεγε ο Απ. Παύλος (Κολ.2,8). Παρασύρονται, δηλαδή, από τις κούφιες και απατηλές και έξω από κάθε πραγματικότητα προβλέψεις των αστρολόγων, οι οποίοι, πέρα από μια γνώση για τα ζώδια και τις κινήσεις τους, έχουν πλήρη άγνοια για την επίδραση που μπορεί να έχουν αυτά στη ζωή του ανθρώπου. Αρκεί να μελετήσει κανείς δειγματοληπτικά τα ωροσκόπια στις εφημερίδες μιας ημέρας για να διαπιστώσει αν υπάρχει σ’ αυτά κάποια σοβαρότητα. Αυτό ακριβώς κηρύσσει, συνοψίζοντας και στο σημείο αυτό όλη την εκκλησιαστική πατερική παράδοση ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Και κρίνουμε σκόπιμο, μια και μιλούμε γι αυτό το θέμα, να παρουσιάσουμε τη σχετική διδασκαλία του, όπως εκτίθεται στο περίφημο έργο του « Εκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως» [β1,21].

 

2. Ο άγιος Ιωάννης αρχίζει με μία διαπίστωση: « Οι Έλληνες- ειδωλολάτρες δηλαδή- δέχονται ότι όλα, όσα αναφέρονται σε μας, διέπονται από την ανατολή και τη δύση και τη σύνοδο (συζυγία) των άστρων…Με αυτά βέβαια ασχολείται η αστρολογία». Επιβεβαιώνει, δηλαδή, αυτό που ελέχθη παραπάνω, ότι η αστρολογία και η παρατήρηση των αστρικών σωμάτων γεννήθηκε μέσα στην προχριστιανική πλάνη. Προχωρεί δε στη τοποθέτησή του ως Χριστιανός απέναντι στην αστρολογία και τους υποστηρικτές της: « εμείς όμως υποστηρίζουμε, ότι από τα άστρα προέρχονται προμηνύματα βροχής και ανομβρίας, ψύχους και θερμότητος, υγρασίας και ξηρασίας και ανέμων και όσων έχουν σχέση με αυτά, ουδέποτε όμως προμηνύματα των πράξεων μας». Ο χριστιανός θεολόγος και θεούμενος πατέρας άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός στηρίζεται στα καθαρά επιστημονικά δεδομένα της εποχής του, που δεν διαφέρουν φυσικά από τα δεδομένα της σημερινής επιστήμης. Γνωρίζει τα ζώδια και την κίνησή τους. Δέχεται δε τη φυσική λειτουργία των αστέρων μέσα στο σύμπαν, αλλά όχι και την επίδρασή τους στη ζωή των ανθρώπων. Η θέση του όμως παίρνει στη συνέχεια καθαρά θεολογικό και πνευματικό χαρακτήρα: «Επειδή δημιουργηθήκαμε από το Δημιουργό με ελεύθερη βούληση, είμαστε κύριοι των πράξεών μας. Διότι, αν όσα πράττουμε, τα κάνουμε λόγω της κινήσεως των αστέρων, τότε ό,τι κάνουμε γίνεται αναγκαστικά. Ό,τι όμως γίνεται αναγκαστικά, δεν είναι ούτε αρετή, ούτε κακία». Το ερώτημα όμως που θέτει ο ιερός Δαμασκηνός στη συνέχεια, είναι, ότι « αν τα πάντα κατευθύνονται αναγκαστικά», από κάποια ανάγκη, τότε χάνεται η πρόνοια και διακυβέρνηση του κόσμου από το Θεό. « Εμείς υποστηρίζουμε- καταλήγει- ότι δεν είναι τα ίδια τα άστρα αίτια κανενός από αυτά που συμβαίνουν…».

 

Η πρόνοια του Θεού από τη μια και το αυτεξούσιο, η ελευθερία δηλαδή, του ανθρώπου από την άλλη, είναι τα επιχειρήματα του ιερού Δαμασκηνού απέναντι στην πλάνη της αστρολογίας και της παρατηρήσεως των ζωδίων. Είναι η χριστιανική τοποθέτηση απέναντι στο θέμα, που δεν μπορεί ποτέ να αλλάξει.

 

Η αστρολογία δεν έχει καμιά δύναμη να προβλέψει την πορεία της ζωής του ανθρώπου. Και αν παρ’ ελπίδα κάποια πρόβλεψή της επαληθεύσει, τότε ισχύει πάλι ο λόγος του ιερού Δαμασκηνού ( Β4,18): «Προλέγουν (καμιά φορά) και οι δαίμονες, άλλοτε μεν διότι(ως πνεύματα) βλέπουν όσα συμβαίνουν σε μακρινή απόσταση και άλλοτε, διότι προσπαθούν να τα συμπεράνουν με το στοχασμό τους. Γι αυτό και ψεύδονται τις περισσότερες φορές. Δεν πρέπει, λοιπόν, να τους δίνει κανείς εμπιστοσύνη, ακόμη και όταν λέγουν την αλήθεια». Γιατί, θα συμπληρώσουμε, και αν ακόμη ο διάβολος μας φανερώσει (κάποια) αλήθεια για το εγγύς μέλλον μας, δεν μπορεί να μας προστατεύσει, παρά μόνο ο Θεός, ο μόνος Κύριος της ζωής μας, κατά την πιστότητά μας στο θέλημα του.

Πηγή: http://vatopaidi.wordpress.com

 

Εγκύκλιος περί της Εταιρίας Θεοσοφίας

 

 

 

 

 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΣ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

 

Αγαπητοί μου  αδελφοί και αδελφές μου,

κάτοικοι της ευλογημένης Νήσου Σαμοθράκης,

Απευθύνομαι σε σας για να σας επιστήσω την προσοχή και να σας προφυλάξω από τις συνέπειες ενός Συνεδρίου σχετικό με τα Καβείρια μυστήρια, τα φρικτά εκείνα μυστήρια που τελούνταν στον τόπο μας πριν από 2000 χρόνια, και σήμερα κάποιοι νεο-ειδωλολάτρες προσπαθούν να τα αναβιώσουν, αφού πρώτα εξιχνιάσουν τον ακριβή προσανατολισμό και τις επιδιώξεις που είχαν.

Σε καθαρά επιστημονικό επίπεδο, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το τί συνέβαινε κατ'εκείνες τις τελετές, επειδή οπως και στα άλλα  μυστήρια του αρχαίου κόσμου, οι μυημένοι φρόντισαν να μην αποκαλύψουν τα τεκταινόμενα, επειδή ακριβώς ο λαός δεν θα τα αποδέχονταν ως τρόπους λατρείας.

Έρχεται λοιπόν μια Εταιρεία Θεοσοφική, όπως λέγεται, και από τις 26 μέχρι τις 28 Ιουνίου, θα πραγματοποιήσει Συνέδριο στη Σαμοθράκη, με στόχο την μύηση στα Καβείρια μυστήρια. Η Εταιρεία αυτή έχει σκοπό να δημιουργήσει ένα συνοθύλευμα υπαρξιακών αναζητήσεων και θεολογικών ενατενίσεων με συγκριτιστικές μεθόδους. Το έμβλημα της Θεοσοφικής Εταιρείας είναι δύο μασωνικά τρίγωνα, μία σβάστικα, ενα βραχμανικό φίδι που καταπίνει την ουρά του, ενας αιγυπτιακός σατανικός σταυρός, και ενα ινδουιστικό απόρρητο συμπλεγμα λέξεων. Βασικό «πιστεύω» της Εταιρείας είναι ότι «καμμιά θρησκεία δεν γνωρίζει την αλήθεια».

Το Συνέδριο διοργανώνεται από τα παραρτήματα της Εταιρείας αυτής στην Ελλάδα, που ονομάζονται «στοές».

Το ερώτημα για μας είναι: Οι άνθρωποι αυτοί, γιατί ματαιοπονούν; Δεν γνωρίζουν ότι και μόνο η αναφορά τους στα «Καβείρια», μειώνει οποιαδήποτε πνευματική τάχα επιδίωξη έχουν;

Δεν γνωρίζουν ότι ο μεγάλος εθνικός φιλόσοφος Λιβάνιος, παραδέχθηκε πως, η αρχαία ελληνική θρησκεία άρχισε να σβύνει όταν επέτρεψε να παρυσφρείσει μέσα της όλο το πάνθεο του μεσογειακού κόσμου;

Δεν γνωρίζουν ότι για τους έλληνες φιλοσόφους η κομματιασμένη αλήθεια δεν είναι αλήθεια;

Δεν έμαθαν ποτέ ότι το αρχέγονο ερώτημα για το «τι είναι αλήθεια» απαντήθηκε από τον Ιησού Χριστό, όταν δίδαξε ότι η αλήθεια δεν είναι κατάσταση αλλά είναι πρόσωπο και με αυτοσυνειδησία είπε: «Εγώ είμαι η αλήθεια»;

Βέβαια είναι δικαίωμά τους να μη θέλουν να δουν την αποκαλυμμένη στον κόσμο αλήθεια του Ευαγγελίου και να ψάχνουν ακόμα να την βρούν.

Αλλά είναι και δικό μας ηθικό δικαίωμα να απορούμε:

  • Ποιός τους κάλεσε στον τόπο μας, προκαλώντας την ευσέβεια των χριστιανών κατοίκων του Νησιού;
  • Ποιός τους φιλοξενεί στην πατρίδα των Πέντε συμπατριωτών μας Νεομαρτύρων;
  • Ποιός τους παροτρύνει να προσκαλούν οπαδούς των απόψεών τους, στο Νησί της Παναγίας της Κρημνιώτισσας;
  • Ποιός εθελοτυφλεί μπροστά στο σαρωτικό πέρασμα του Αποστόλου Παύλου από τη Σαμοθράκη;

Τα Καβείρια μυστήρια ήδη βρίσκονταν σε παρακμή και σε απαξία, όταν ο Απόστολος των Εθνών καθαγίασε τον τόπο μας με τον ερχομό του σ’ αυτόν.

Αυτό δεν το βλέπουν και εκείνοι που σκιαμαχόντας, χωρίς ίχνος σεβασμού προς τον πολιτισμό, καίνε τα εξωκκλήσια μας κάθε καλοκαίρι.

Όμως, η αγία Παρασκευή στην Παλιάπολη και στην Άνω μεριά, καθώς και η Παναγία η Κρημνιώτισσα, θα συνεχίσουν να γαληνεύουν τις ψυχές των σαμοθρακιτών και να αναπαύουν τις συνειδήσεις τους.

Θα συνεχίσουν να φέρνουν ευσεβείς προσκυνητές στο Νησί, απ΄όλο τον κόσμο, για να εμβαθύνουν στο πρώτο βήμα που έκανε ο Απόστολος Παύλος καθώς έφερνε στην Ευρώπη το μήνυμα του Ευαγγελίου.

Απέναντι σ’ αυτό το χριστιανικό μας βίωμα, το οποίο οικοδόμησε εκατοντάδες εξωκκλήσια στο Νησί μας, έρχεται η Θεοσοφική Εταιρεία, η οποία είναι:

  • αποκρυφιστική οργάνωση που χρησιμοποιεί μεθόδους ανατολικών θρησκειών,
  • προσπαθεί να υπερβεί τα στεγανά των θρησκειών και να δημιουργήσει μιά παγκόσμια αδελφότητα, η οποία διατείνεται ότι:
  1. μελετά συγκριτικά τις θρησκείες και τις φιλοσοφίες,
  2. ερευνά τους ανερμήνευτους νόμους της φύσης, καθώς και τις κρυμμένες δυνάμεις του ανθρώπου.

Γιά μας τους χριστιανούς, όλοι οι άνθρωποι της γης, ως παιδιά του Θεού, έχουν θέση κάτω από το φως του Ευαγγελίου.

Γιά μας τους χριστιανούς, οι διάφορες φιλοσοφίες είναι προσπάθειες της ανθρώπινης σκέψης να ανακαλύψουν το Θεό.

Γιά μας τους χριστιανούς, οι φυσικοί νόμοι είναι καθορισμένοι από το Δημιουργό Θεό και δεν είναι ανερμήνευτοι. Απλά δεν είναι ακόμα όλοι προσπελάσιμοι από τον άνθρωπο.

Γιά μας τους χριστιανούς, ο άνθρωπος δεν έχει κρυμμένες δυνάμεις μέσα του, απλώς είναι πεπερασμένα τα όριά του, και μπορεί να κατασταθεί δυνατότερος όταν ελεύθερα ενωθεί με την παντοδυναμία του Θεού.

Καταλαβαίνετε, λοιπόν, αγαπητοί μου αδελφοί, πόσο φτωχές είναι για μας τους χριστιανούς,  αυτές οι επιδιώξεις των οπαδών της Θεοσοφικής Εταιρείας, οι οποίοι έρχονται στον ευλογημένο από την Παναγία τόπο μας, τον καθαγιασμένο από το αίμα των Πέντε νεομαρτύρων μας, για να μας προτείνουν να γυρίσουμε πίσω! Πολύ πίσω! Στα Καβείρια μυστήρια και στις ανηθικότητες τους. Στα Καβείρια μυστήρια και στις αιματοχυσίες τους. Στα Καβείρια, τα οποία η λαϊκή ευσέβεια των αρχαίων ελλήνων προγόνων μας είχε παντελώς απορρίψει, και είχαν απομείνει μόνο για μια κλειστή «κάστα» τάχα διανοουμένων και αξιωματούχων, οι οποίοι περιφρονούσαν την πίστη του λαού.

Δεν τους θέλουμε αυτούς τους αρρωστημένους θιασώτες του πεθαμένου παρελθόντος μας. Δεν θέλουμε τα λυχνάρια τους, εμείς που ζούμε κάτω από το φως της χάριτος του Χριστού. Δεν χρειαζόμαστε τις μυστικοπαθείς ερμηνείες τους, ούτε τους φαντασμένους αποκρυφισμούς τους, εμείς που και κάποια Απόκρυφα Ευαγγέλια τα πετάξαμε έξω από τις Εκκλησίες μας, και είναι μόνη η ελευθερία της βουλήσεώς μας, που καθορίζει τις σχέσεις μας με το Θεό.

Εμείς παρακολουθούμε αυτές τις οπισθοδρομικές προσπάθειες, δεν αντιστρατευόμαστε, δεν παρακινούμε σε βίαιες εκδηλώσεις απέναντί τους, ανεχόμαστε την πολεμική τους εναντίον μας και προσευχόμαστε να τους φωτίσει ο Θεός ώστε να ανακαλύψουν την δεδομένη νίκη του Ευαγγελίου επάνω στη ζωή και στο θάνατο.

Γι' αυτό, αδελφοί μου Χριστιανοί, σας ζητώ να περιφρονήσετε αυτές τις ύποπτες «Εταιρείες» που έρχονται στον τόπο μας για να μειώσουν τη νοημοσύνη μας, με τις ανώτερες τάχα αναζητήσεις τους. ‘Ερχονται να μας προτείνουν αιματηρούς και ανήθικους τρόπους λατρείας του Θεού.

Όμως εφιστώ την προσοχή σας, μήπως συμβεί οποιοσδήποτε βανδαλισμός σε Ναούς ή παρεκκλήσια μας. Και τότε η ευθύνη θα πέσει βαρειά επάνω σε όσους προσκάλεσαν ή και αποδέχτηκαν την πραγμάτωση αυτού του ειδωλολατρικού συνεδρίου στο Νησί μας. Η ίδια ευθύνη θα βαρύνει και την Αστυνομική δύναμη του Νησιού.

Το σημαντικότερο για μας είναι η συνέχεια της πνευματικής μας ζωής και της λατρευτικής πορείας μας. Γιά την οποία, οι σαμόθρακες, εδώ και αιώνες, κτίζουν εκκλησίες και τις συντηρούν, διαλαλώντας έτσι το χριστιανικό πνεύμα που διαπνέει τον πολιτισμό μας και χαρακτηρίζει την ευλογημένη αυτή ιδιαίτερη πατρίδα μας.

Επικαλούμαι σε όλους σας τη βοήθεια του Χριστού μας και της Παναγίας μας. Επικαλούμαι σε όλους σας την ενίσχυση των Πέντε Νεομαρτύρων μας και του Προφήτη Ηλία. Να μας φυλάξει ο Θεός από τέτοιες, εκ προοιμίου καταδικασμένες, προσπάθειες, σαν αυτή των οπαδών της Θεοσοφικής Εταιρείας, που ξυπόλυτοι «κλωτσούν τα καρφιά» και ετσι, χωρίς να το θέλουν, στερεώνουν καλύτερα το οικοδόμημα της Χριστιανικής Πίστεως στη Σαμοθράκη.

Ευχέτης για όλους σας προς το Χριστό μας

 

Ο  Μ Η Τ Ρ Ο ΠΟ Λ Ι Τ Η Σ  Ὁ Ἀλεξανδρουπόλεως ΑΝΘΙΜΟΣ

 

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...