Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό

stavros 04


Να τον προσέξετε εφέτος τον Καρνάβαλο με σεβασμό και βαθύ στοχασμό. Είναι πανάρχαιο το φαινόμενο, και είναι φαινόμενο βαθύτατου και αγχώδους αιτήματος της ψυχής του άνθρωπου, να λυτρωθή από την καθημερινή του υποκρισία, με μίαν έξαρση ανωνύμου, διονυσιακής νέας υποκρισίας. Είναι τραγική μορφή ο Καρνάβαλος. Ζητεί να εκκενώση ,ότι υπάρχει απωθημένο μέσα εις το υποσυνείδητό του και να ελευθερωθή, αλλ' η ελευθερία δεν υπάρχει, η τραγωδία του Καρνάβαλου παραμένει άλυτη. Το βαθύτατο αίτημά του είναι να μεταμορφωθή. Εδώ λοιπόν είναι η θέσις της Εκκλησίας, κοντά στον Καρνάβαλο, σ' αυτόν που ζητεί την μεταμόρφωση, το κεντρικό κήρυγμα της Ορθοδοξίας. Να μην τον καταδικάσουμε, λοιπόν τον Καρνάβαλο, αλλά να σταθούμε να δούμε κάτω από την προσωπίδα του το δάκρυ του και να ακούσωμε την αγωνία και την έκκλησή του».

Με τα λόγια αυτά ενός μακαριστού Γέροντος Αρχιερέως του Οικουμενικού Θρόνου, ξεκίνησα για να γράψω στην συνέχεια μερικές σκέψεις για την πανάρχαια αυτή συνήθεια του μασκαρέματος, που κάθε χρόνο την εποχή αυτή αναβιώνεται.

Ο άνθρωπος από την στιγμή της πτώσης του και μετά άρχισε να κρύβει τον εαυτόν του, να καλύπτεται. Δεν άντεχε στην ακάλυπτη θέα του προσώπου, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί διάφορες προσωπίδες. Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων ευχαριστούνται να κυκλοφορούν με προσωπείο. Το φορούν σαν να είναι το ωραιότερο πρόσωπό τους. Κρύβονται κάτω από αυτό για να ξεγελούν ο ένας τον άλλο. Πιστεύουν ότι κάτω από την μάσκα το πρόσωπο ελευθερώνεται από αρκετά συμπλέγματα και κτυπά όσο μπορεί θεσμούς, θεούς και έθιμα. Αποτέλεσμα οι σχέσεις των ανθρώπων αυτών να κυμαίνονται μεταξύ ψέματος και απάτης. Βέβαια ο άνθρωπος δεν περιμένει να έρθουν οι Απόκριες για να χρησιμοποιήσει όλα αυτά τα μέσα της κάλυψης του ανθρωπίνου προσώπου του. Οι μάσκες είναι σε διαρκή χρήση. Κάποτε θα έλθει η ώρα που θα πέσουν. Δεν αντέχουν στο διάβα του χρόνου. Πολύ δε περισσότερο στην αιωνιότητα. Και όταν πέσουν, τότε δίχως άλλο θα φανεί η γύμνια, η ασχήμια και η πραγματικότητα του ανθρωπίνου προσώπου. Θα αποκαλυφθούν τα υποσυνείδητά μας.

Γιατί άραγε ο άνθρωπος επιδιώκει την κάλυψη η μεταμόρφωση του προσώπου του και ιδιαίτερα τις ημέρες των Απόκρεω; Η απάντηση είναι απλή. Δεν αντέχει την καθημερινή υποκρισία και ζητά ευκαιρία να ξεσπάσει, να ξεφαντώσει ελεύθερα. Το καθημερινό θέατρο τον έχει κουράσει θέλει μέσα από τον Καρνάβαλο να ζήσει την ελευθερία του. Είναι όμως αυτό ελευθερία; η τι είναι αυτό που θα του προσφέρει ο Καρνάβαλος, όταν μετά την παρέλευσή του καλείται και πάλι να ζήσει μια νέα Διονυσιακή υποκρισία; Χρειάζεται ο άνθρωπος της τεχνοκρατούμενης εποχής μας να πάρει μέρος στο θέατρο αυτό του Καρνάβαλου, του εξωπραγματικού; Αν πούμε ναι, τότε εμφανίζεται η δραματικότητα που ζει το πρόσωπο στην καθημερινότητα. Φαίνεται ο αληθινός εαυτός του, που, συνήθως είναι χιουμοριστικός. Πολύ εύστοχα το διατυπώνει αυτό ο Πλάτωνας στο Συμπόσιό του: «Του αυτού ανδρός είναι κωμωδίαν και τραγωδίαν ποιείν». Δηλαδή, το ίδιο πρόσωπο μπορεί να παίζει κωμωδία και τραγωδία.

Αυτό βέβαια στο βάθος φανερώνει την κωμικοτραγικότητα του ανθρώπου, που όπως και αλλού αναφέρει ο Πλάτωνας, επίσης, στο Συμπόσιό του, ότι ο άνθρωπος γίνεται μασκαράς και κακοήθης, όταν οι καθημερινές ενέργειές του είναι επιπόλαιες, επιφανειακές, επιδερμικές.

Πως μπορεί όμως ο άνθρωπος να απαλλαγεί από όλα αυτά; Την απάντηση την βρίσκουμε μέσα στην Αγία Γραφή. Ο Θεάνθρωπος είναι το μόνο αληθινό πρόσωπο και πρότυπο για όλους εμάς. Η ζωή και δι-δασκαλία του μας δείχνει τον δρόμο που οφείλομε όλοι να ακολουθήσουμε ως παιδιά Του. Είμαστε τα μόνα δημιουργήματα που πλαστήκαμε «κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν Θεού» και ως τέτοια δεν μας επιτρέπεται να παραμορφώσουμε το πρόσωπο μας. Στο ανθρώπινο πρόσωπο, το οποίο πλάσθηκε όμοιο με την εικόνα του Θεού δεν ταιριάζει το προσωπείο. Το προσωπείο μας απομακρύνει από τον Δημιουργό και μας οδηγεί σε μια πτωτική κατάσταση κατά τη στιγμή την οποία σήμερα -όλοι μας λίγο-πολύ ζούμε τη λύτρωση του Χριστού. Ο Ιησούς Χριστός ήρθε στον κόσμο χαρίζοντας και πάλι στο ανθρώπινο πρόσωπο την αρχική του ωραιότητα. Είναι παράλογο στην τεχνοκρατούμενη κοινωνία που ζούμε να επιδιώκει ο άνθρωπος την μεταμόρφωση του προσώπου και όχι της ψυχής. Μήπως αυτές τις ημέρες των Απόκρεων ακολουθώντας το έθιμο του Καρνάβαλου οδηγούμαστε όλοι εμείς να ζήσουμε για μια ακόμη φορά την ανώνυμη διονυσιακή υποκρισία;

Πάντως όποια και να είναι η στάση μας απέναντι στον Καρνάβαλο, θετική ή αρνητική, ας ευχηθούμε, ώστε αυτός να είναι αιτία που να οδηγηθούμε από την απρόσωπη ύπαρξη στην προσωπική υπόσταση.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Θεός μας δώρισε το ωραιότερο πρόσωπο του σύμπαντος. Το δικό Του πρόσωπο. Το πρόσωπο της αλήθειας και της αγιότητας. Γιατί θέλουμε να το σκεπάζουμε με τις ανατριχιαστικές μάσκες της ψευτιάς και του σκοταδισμού; Γιατί δεν το επιτρέπουμε να λάμπει καθαρό και να φωτίζει μέσα στη διαχρονικότητα του Θεού; Και να είμαστε σίγουροι όταν το πρόσωπό μας είναι χωρίς μάσκα, τότε αναπτύσσεται συνεχώς μέσα στην άπειρη τελειότητα και ωραιότητα κάτω από τη χάρη του τριαδικού Θεού. Αυτό είναι το αληθινό ανθρώπινο πρόσωπο.


Πηγή: Εφημέριος Φεβρ. 2004, Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον

halloween 01


Τὰ τελευταῖα χρόνια, τέτοιες ἡμέρες, παρατηρεῖται στὰ Δημοτικὰ Σχολεῖα τῆς χώρας, Ἰδιωτικὰ καὶ Δημόσια, μία προσπάθεια γνωριμίας τῶν παιδιῶν μὲ μία νέα «γιορτή» ἐναρμονισμένη στὸ πνεῦμα τῆς Νέας Ἐποχῆς. Πρόκειται γιὰ τὸ Halloween(Χάλοουιν), ὅπως προβάλλεται μὲσα ἀπὸ τὸ μάθημα τῶν Ξένων Γλωσσῶν, εἰδικὰ στὶς πρῶτες τάξεις τοῦ Δημοτικοῦ.
Παραφθορὰ τῆς φράσης AllHallows’ Εve, δηλ. «Παραμονὴ τῶν Ἁγ. Πάντων»,τὸ Χάλοουιν βρίσκεται στὸ Ρωμαιοκαθολικὸ ἑορτολόγιο, ἑορτάζεται στὶς 31 Ὀκτωβρίου καὶ ἔχει χαρακτῆρα νεκρώσιμο - μνήμης κεκοιμημένων. Οἱ κοσμικὲς ἐκδηλώσεις τῆς ἡμέρας ὡστόσο, ἕλκουν τὴν καταγωγή τους ἀπὸ τὸν ἀρχαῖο κέλτικο παγανισμὸ (Samhain) σύμφωνα μὲ τὸν ὁποῖο, κατὰ τὴν συγκεκριμένη ἡμέρα «χαλαρώνουν» τὰ στεγανὰ μεταξὺ τῶν δύο κόσμων (ζωντανῶν - νεκρῶν) καὶ τὰ «πνεύματα» γίνονται πιὸ «δραστήρια».
 
Σήμερα, εἶναι ἕνα πλήρως ἐμπορευματοποιημένο νεανικὸ ἔθιμο ὅπου δεσπόζουν οἱ μορφὲς τῆς μάγισας, τῆς σκαλισμένης κολοκύθας, τῶν φαντασμάτων καὶ ξωτικῶν, μέσα ἀπὸ μεταμφιέσεις, παιχνίδια, τραγούδια καὶ συναφεῖς δραστηριότητες.
Ἱστοσελίδες Δημοτικῶν σχολείων ἀπὸ ὅλη τὴν Ἑλλάδα προβάλλουν ἀφιερώματα καὶ ἀναμνηστικὲς φωτογραφίες ἀπὸ ἐκδηλώσεις τῶν τάξεων ἀφιερωμένες στὸ Χάλοουιν. Παράλληλα, ἀρκετὰ κοσμικὰ κέντρα διασκεδάσεως ὑπόσχονται «ξεχωριστὲς» βραδιὲς καὶ πάρτι, μὲ κορύφωση τὴν 31η Ὀκτωβρίου. Ἀξιοσημείωτος πράγματι συγχρονισμός· τὸ Χάλλοουιν εἰσάγεται δυναμικά.
Τὶ ἄραγε ἀποκομίζει τὸ παιδὶ ἀπὸ ἕνα τέτοιο ἑορτολογικὸ κομφούζιο καὶ μάλιστα στὶς ἡμέρες τῆς Ἐθνικῆς μας Ἐπετείου καὶ τῆς Ἑορτῆς τῆς Ἁγ. Σκέπης;
Τὸ Γραφεῖο ἐπὶ τῶν αἱρέσεων προειδοποιεῖ τὸ χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεώς μας ὅτι ἡ ὡς ἄνω ἑορτὴ μόνο ὡς ἀθώα δὲν μπορεῖ νὰ χαρακτηριστεῖ καὶ τοῦτο διότι:
Ἀποτελεῖ, διὰ τῆς ἐξ ἁπαλῶν ὀνύχων ἐξοικείωσης μὲ τὸ μαγικὸ στοιχεῖο, σταθερὸ προθάλαμο τοῦ Νεοπαγανιστικοῦ κινήματος (Wicca) ποὺ στὴν Ἀμερικὴ κάνει θραύση στὶς νεανικὲς ἡλικίες. Γιὰ δὲ τοὺς νεοπαγανιστὲς τὸ Χάλοουιν εἶναι ἐπίσημη ἑορτὴ καὶ συνοδεύεται μὲ ποικίλες τελετὲς.
Δὲν εἶναι λίγες οἱ περιπτώσεις ποὺ τὰ παιδιὰ ἀποκομίζουν τὴν ἐντύπωση ὅτι ἡ ἐπικοινωνία μὲ τοὺς νεκροὺς εἶναι ἐφικτή.
Φέρνει στὸ προσκήνιο ρωμαιοκαθολικὲς ἑορτὲς (Ἁγ. Πάντων, ἑορτὴ τῶν Ψυχῶν) μὲ τὴν ἀνάλογη, μὴ ἀποδεκτὴ ὀρθοδόξως θεολογία τους (περὶ καθαρτηρίου πυρός, μακαρίων & εὐλογημένων ὁράσεων, ἁγιότητος κ.λπ.)
Καλλιεργεῖται μία αἴσθηση ὁμοιότητας μὲ τὴν ὀρθόδοξη Ἑορτὴ τῶν Ἁγ. Πάντων μὲ ἐπακόλουθη συνέπεια νὰ δημιουργεῖται ἡ ἐντύπωση ὅτι ἀφοῦ ἔχουμε κοινὲς ἑορτὲς, ἔχουμε καὶ κοινοὺς ἁγίους.
Ἔτι περαιτέρω πρέπει νὰ τονιστεῖ καὶ ὁ ἀντιπαιδαγωγικὸς χαρακτῆρας τοῦ σχολικοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Χάλοουιν, τόσο ἀπέναντι στοὺς σκοποὺς τῆς ἑλληνορθόδοξης παιδείας μας, ἐφόσον ὑποβιβάζεται ἡ Ἐθνική μας ἐπέτειος, ὅσο καὶ στὶς πρακτικὲς της ἀφοῦ μὲ τὴν ἑορτολογικὴ συμφόρηση ἐπέρχεται σύγχυση στὰ παιδιὰ ποὺ ἀδυνατοῦν νὰ ἀντιληφθοῦν τὶ ἀκριβῶς γιορτάζεται.
Ὀφείλουμε νὰ ἐξετάζουμε τέτοια φαινόμενα προπαγάνδας καινοφανῶν ἑορτῶν στὴ γενικότερη Νεοεποχίτικη πανθρησκειακή τους προοπτική. Ὑπ’ αὐτὴν τὴν ἔννοια, μὴν ἀπομονώνουμε τὸ Halloween ἀπὸ τὴν ἄρτι ἀφιχθεῖσα παγκόσμια ἡμέρα Γιόγκα στὶς 21 Ιουνίου ἢ τὸ Φεστιβὰλ τῶν Χρωμάτων, ποὺ φέρνουν καὶ τὸ ἰνδουιστικὸ ἐορτολόγιο στὸ προσκήνιο.
Ὡς ἐκ τούτου καλοῦνται οἱ γονεῖς νὰ ἀποτρέπουν τὰ παιδιά τους ἀπὸ τὴ συμμετοχὴ στὸ Halloween, ἐνθαρρύνοντάς τα νὰ συμμετέχουν ἐνεργὰ στοὺς ἑορτασμοὺς τῆς 28ης Ὀκτωβρίου ἢ ἐμπνέοντας τὴ φιλανθρωπία τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων, ποὺ ἑορτάζουν τὴν ἑπομένη (1η Νοεμβρίου).


Ἐκ τοῦ  Γραφείου ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων

 


Πηγή: Ιερά Μητρόπολις Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού

karvelas tragoydisths 01

 

Έχουμε χάσει πια τα νοήματα των εννοιών σε τούτες τις παράξενα μπερδεμένες ημέρες που ζούμε.

Την ελευθεριότητα την αντιλαμβανόμαστε ως ελευθερία, το αίσχος ως ασχημοσύνη, το ανίερο και  βέβηλο, απλά, ως ασεβές, τη χαζομαγκιά  ως τσαγανό και τον Καρβέλα καλλιτέχνη...

Το τελευταίο, άρτι κυκλοφορηθέν, μουσικό άσμα, που ηχεί ακόμα κακόηχο στα αυτιά μου, έχει υπερβεί τα προ πολλού υπερπεπηδημένα όρια του ανεκτού...

Ο... «πολύς»  και ελευθέρων λόγων ίσως και ηθών, πάντως σίγουρα φραγμών, κύριος Νίκος Καρβέλας συνεχίζει να επιμένει και να παρουσιάζει εαυτόν ως καλλιτέχνη που τις τέχνες κατεργάζεται, υπηρετεί, και δυστυχώς μέσω αυτών νομίζει ότι δημιουργεί.

Από πού να αρχίσω!!

Και μόνο ο τίτλος του τραγουδιού  του «Ο διάβολος είναι από την Ελλάδα»  στόχο έχει να προκαλέσει και να τσιγκλίσει τους, κατά την Καρβέλεια λογική, φανατισμένους….  «χριστιανοταλιμπάν»  που τυγχάνουν και ολίγο παραπάνω πατριώτες. Η πρόκληση, η χωρίς στόχο, σκοπό και ουσία,  ήταν πάντα στις προσφιλείς του μεθόδους και στα  χιλιοφορεμένα τερτίπια, που  τις τελευταίες δεκαετίες χρησιμοποιεί, προκειμένου να κρατηθεί στο καλλιτεχνικό  στερέωμα και κυρίως στο κλίμα που θέλει να διαμορφώνει, εντός κυρίως νεανικών ακροατηρίων.

Αν, κριτήριο για τούτο το τραγούδι του ήταν, να κάνει δυναμική και εντυπωσιακή την καλλιτεχνική παρουσία του, νομίζω ότι κατάφερε να υπερτονίσει την  ποιοτική μηδαμινότητά του.

Κάποια πράγματα στη ζωή είναι αξίες, είναι αξιώματα κεφαλαιώδους σημασίας, είναι αρχές μη αμφισβητήσιμες. Αποτελούν πλαίσιο αναφοράς με αξιακό προσανατολισμό και δεν λοιδορούνται, πολλώ δε μάλλον δεν προσβάλλονται.

Όχι στο όνομα μιας δήθεν καλλιτεχνίζουσας ελευθερίας, να ισοπεδώνονται τα πάντα. Ποιος νομιμοποιεί τον κάθε καλλιτέχνη, ποιητική αδεία,  να χλευάζει σύμβολα, πίστη και θρησκευτικά συναισθήματα;

Το εν λόγω τραγούδι, δείγμα κορυφαίας ύβρεως στο πρόσωπο του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού, είναι μια σκέτη βρισιά στον χριστιανισμό και ένας δοξαστικός ύμνος στον αντι-θεάνθρωπο που έρχεται με την μουσική υπόκρουση ανάλογων ασμάτων και  χασμάτων να τα....σαρώσει όλα (αρνούμαι βλέπετε να χρησιμοποιώ την αθυρόστομη Καρβέλειο γλώσσα ως δείγμα πολύ «προχώ-» ατόμου·  περιορίζομαι σε πιο συντηρητικούς κομψευόμενους  όρους.)

Από την άλλη, αναρωτιέμαι εάν ο νοήμων δημιουργός αυτού του ...καλλιτεχνήματος, αναφερόταν όχι στον Έλληνα (και συμπατριώτη μας βεβαίως) διάβολο, ούτε στον αρχαιοελληνικό θεό της μυθολογίας Πάνα, ούτε ακόμα στον χριστιανισμό και τους πιστούς ανά τους αιώνες, αλλά παρουσίαζε τον Σατανά, πατριωτάκι των Αράβων, τον «έξω από ΄δω» ένδοξο πρόγονο του Αλλάχ και τον μουσουλμανισμό  ως σαρωτή και καταστροφέα των πάντων, τότε, τι  θα γινόταν στο πανελλήνιο και όχι μόνο; Ο κακός χαμός!!! Αυτό θα γινόταν. Θα είχαν ξεσηκωθεί οι πέτρες να ξεπλύνουν την προσβολή στην πίστη  και στην θρησκεία.

Υποθέτω πάντως ότι, ουδείς εκ των  δήθεν πεφωτισμένων πρωτοποριακών καλλιτεχνών και των τάχα  «προχωρημένων» δημιουργών έχουν  τα κότσια ή την, κατά το κοινώς λεγόμενο,  μαγκιά  να θίξουν οποιαδήποτε άλλη θρησκεία εκτός από αυτή που προσβάλουν, μη σεβόμενοι αυτή ακριβώς την ελευθερία που τους παρέχει το πρόσωπο του Χριστού, να μπορούν δηλαδή ακόμα και να Τον πετροβολούν.

Απορώ όμως και ερωτώ: πέρα από την διαφημιστική φασαρία που ήθελε να προκαλέσει το συγκεκριμένο τραγούδι και να κάνει θεαματικό το ντεμπούτο του, τί ανάγκες καλύπτει; Τί  καλλιτεχνικές ανησυχίες  εκφράζει και πώς ο δημιουργός στίχων και μουσικής ολοκληρώνεται και εξελίσσεται μέσα από μια τέτοια δουλειά; Πώς συνδυάζεται, τέλος πάντων, η ψυχοπνευματική ανθρώπινη ισορροπία και αρμονία του καλλιτέχνη  και του κοινού του με τέτοια δυσώδη δημιουργήματα;

Θα ήθελα να ξέρω την απάντηση στο ερώτημα «γιατί ένα τέτοιο τραγούδι», πού απευθύνεται, τί προετοιμάζει, ποιους  και πώς κατευθύνει;

Απάντηση που νομίζω ότι δεν είναι ούτε απλή και κυρίως ούτε αθώα. Και όχι, δεν με πείθουν κάτι χλιαρές και επιφανειακές προσεγγίσεις ότι δηλαδή μέσω των στίχων του τραγουδιού γίνεται μια ιστορική αναδρομή σε γεγονότα και καταστάσεις. Ότι απλώς  τα λόγια αναφέρονται στα συμβάντα μέσω των αιώνων με ένα τρόπο κάπως εκκεντρικό, όπως ταιριάζει, βρε αδερφέ, στην μοντέρνα τέχνη.

Ούτε πάλι  με πείθει η  εξαιρετικά επικίνδυνη θέση ότι «όλα επιτρέπονται». Μια άποψη  κατά την οποία, ως φαίνεται από το τραγούδι, επιτρέπεται να χρησιμοποιούμε το μισητό όνομα του διαβόλου σιγοτραγουδώντας το κιόλας, διασκεδάζοντας επίσης, υβρίζοντας την πίστη μας και περιπαίζοντας την ιερότητα του Χριστού.

Όσο για τη μουσική, ανταποκρίνεται πλήρως στο ρόλο της εξυπηρετώντας την τύπωση λόγου και ρυθμού ταυτόχρονα, στα μύχια του υποσυνείδητου. Σε τέμπο γρήγορο, ευχάριστο, «πιασάρικο», ζωηρό και επαναλαμβανόμενο καθηλώνει τον νου σε μια μόνιμη και κατευθυνόμενη επανάληψη του «ρεφραίν» που είναι και όλο το ζουμί.

Να μάθεις φίλε μου, να εμπεδώσεις και να επαναλαμβάνεις ως άβουλο φερέφωνο, άλαλο και μπάλαλο ότι ο διάβολος είναι από την Ελλάδα. Δεν μένει παρά, να πας να τον συναντήσεις.

Δυστυχώς , όπως και με τους πολιτικούς, έχουμε τους ...καλλιτέχνες που μας ταιριάζουν και μας αξίζουν

Δεν μένει παρά να τους πετάξουμε στο "πυρ το εξώτερον"

Υ.Γ.:
Διακινδυνεύω το ενδεχόμενο να υποπίπτω άθελά μου σε μια έμμεση διαφήμιση του ρυπογόνου γλωσσικώς και  μουσικώς φερόμενου καλλιτεχνήματος.
Ο λόγος που το επιχειρώ και αναφέρομαι σε αυτό το.. ... «άσμα ασμάτων» είναι ότι είμαι έμπλεως  ιερής οργής και εμετικής αηδίας.
 
Πηγή: Ιερά Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου


Έ
να από τα πολύ σοβαρά προβλήµατα που απασχολούν την κοινωνία µας, είναι η µεγάλη εξάπλωση, χρήση  και διάδοση  των ναρκωτικών.  Η φοβερή  αυτή µάστιγα  δεν είναι προϊόν  των ηµερών µας. Με την  ανάπτυξη  όμως της  χηµείας  νέες  ουσίες προστέθηκαν  στην  λίστα.  Η ανάπτυξη  της  διακρατικής επικοινωνίας  συντέλεσε  να αυξηθεί  η διάδοση  των ουσιών.  Τα τελευταία  χρόνια  η αύξηση  του φαινοµένου είναι τόσο µεγάλη ώστε να αποτελεί αδυσώπητο εφιάλτη του κοινωνικού συνόλου.

 

Ε. Λ. Μ. Ε. Σ .

 

ΕΝΩΣΗ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ  ΜΕΣΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

ΝΟΜΟΥ  ΣΕΡΡΩΝ

   

               Κ. Καραμανλή 13, Σέρρες- ΤΗΛ: 2321021324

ΦΑΞ: 2321053266

e-mail: elmes@otenet.gr

web: www.elmeser.gr

 

Σέρρες 10-06-2015

Αριθμ. Πρωτ: 322

 

                                                              

 

ΨΗΦΙΣΜΑ

Eνάντια στην Νομιμοποίηση της Xρήσης Ναρκωτικών

 

Το ΕΣΥΝ καταδικάζει κάθε προσπάθεια για τη νομιμοποίηση της χρήσης ναρκωτικών και στέκεται απέναντι σε όσους με τη δράση τους και την ανοχή τους υπερασπίζονται την αντεπιστημονική θέση για διαχωρισμό των ναρκωτικών σε «σκληρά» και «μαλακά».

Καταδικάζει όσους πρωτοστατούν στη διοργάνωση της κινητοποίησης για τη νομιμοποίηση της κάνναβης στις 9 Μάη στην Αθήνα ή στη δημιουργία της «λέσχης κάνναβης» στη Θεσσαλονίκη.

Σε μια περίοδο που οι νέοι στερούνται ουσιαστικά το δικαίωμα στη ζωή με την επίθεση στα στοιχειώδη δικαιώματα τους, κάποιοι έχουν το θράσος να «διεκδικούν» το «δικαίωμα» στη χρήση της δήθεν αθώας κάνναβης.

Θέλουν το λαό και τη νεολαία στο δρόμο της παραίτησης και της φυγής ειδικά σε μια περίοδο, που λόγω της καπιταλιστικής κρίσης, αυξάνονται οι αιτίες που γεννούν και αναπαράγουν το φαινόμενο της ουσιοεξάρτησης (εκθέσεις ESPAD, INCB, EMCDDA).

Στη χώρα μας η κοινωνική ανοχή στα ναρκωτικά έχει 3πλασιάσει τη χρήση στους μαθητές και έχει μειώσει την ηλικία πειραματισμού και έναρξης της χρήσης πριν τα 13 έτη. 

Δεν είναι η χρήση ναρκωτικών «ελεύθερη επιλογή», η χρήση και η εξάρτηση είναι ανελευθερία γιατί ο άνθρωπος υποτάσσεται στο κυνήγι της ουσίας που κάνει χρήση. Η χρήση ναρκωτικών είναι ο δρόμος της παραίτησης από τη ζωή. Αυτό θέλουν όσοι μας στερούν τη μόρφωση, τη δουλειά, το μεροκάματο, την διέξοδο στον αθλητισμό και τον πολιτισμό.

 

Αγωνιζόμαστε για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά

και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά.

 

Οργανώνουμε τη δράση μας και διεκδικούμε:

  • Πρόληψη – θεραπεία – κοινωνική επανένταξη δημόσια και δωρεάν για όλους.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε όλα τα προγράμματα θεραπείας.
  • Τη δημιουργία «στεγνών» θεραπευτικών προγραμμάτων και Κέντρων Πρόληψης σε όλη τη χώρα.
  • Προγράμματα Πρόληψης στα σχολεία, τις σχολές, το στρατό, στους χώρους που εργάζεται και διασκεδάζει η νεολαία.
  • Μέτρα κατά της σχολικής διαρροής.
  • Μέτρα προστασίας των ανέργων και των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.

  

ΓΙΑ  ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

α/α

Η ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΚΑΤΣΑΡΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ

Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 

ΣΤΑΝΙΣΗ ΝΙΚΗ  

 

 

 

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...