Τράπεζα Ἰδεῶν
Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
info@tideon.org
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ(Π.Ε.Θ)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ν. ΗΛΕΙΑΣ
Πύργος, 12 /12/2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εσπερίδα για τα άστρα, τη γη, τον ουρανό
Εσπερίδα συνδιοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολις Ηλείας και τα Παραρτήματα στην Ηλεία της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου και από ώρα 18.30, στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο Πύργου.
Θέμα της εσπερίδας ήταν:
<< Άστρα - Γη - Ουρανός >>
Η Διεθνής Αστρονομική Ένωση πήρε την πρωτοβουλία, μαζί με την UNESCO, να γιορτάσει το 2009 ως Παγκόσμιο Έτος Αστρονομίας. Ήταν μια παγκόσμια γιορτή για την Αστρονομία και τη συνεισφορά της στις κοινωνίες και τον πολιτισμό. Ο σκοπός της ήταν να προκαλέσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον - ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων -, όχι μόνο για την Αστρονομία αλλά για τις επιστήμες γενικότερα. Επίσης να βοηθήσει τους ανθρώπους να ανακαλύψουν και πάλι τη θέση τους στο Σύμπαν μέσα από τον ουρανό και έτσι να συμμετάσχουν με μια προσωπική αίσθηση θαυμασμού και ανακαλύψεως.
Εισηγητές ήσαν οι:
Ευστράτιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: Ο διαχρονικός ρόλος της Αστρονομίας στην ιστορία και τον πολιτισμό και ο
Παναγιώτης Νιάρχος, Καθηγητής της Παρατηρησιακής Αστροφυσικής στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα: Αναζήτηση μιας άλλης Γης στο Σύμπαν.
Ειδικότερα ο κ Θεοδοσίου τόνισε ότι :
<<Η Αστρονομία, παρότι έχει τις ρίζες της σε πανάρχαιες παρατηρήσεις συστηματοποιήθηκε ως επιστήμη από τους αρχαίους Έλληνες φυσιολόγους φιλοσόφους τον 6ο π.Χ. αιώνα. Μας έδωσε πλήθος πληροφοριών για πρακτικούς σκοπούς όπως για τον προσανατολισμό μας, για τη ναυσιπλοΐα, για τη γεωργία, για τον υπολογισμό του χρόνου και των εποχών και για τη δημιουργία ημερολογίων, που αποτέλεσαν τη βάση των αστικών οικισμών και του πολιτισμού.
Σήμερα, ως Αστροφυσική μελετά επισταμένως τη φυσική του Ήλιου και των αστεριών. Οι πληροφορίες της αφορούν τη Μετεωρολογία, τη Γεωλογία, τη Βιολογία, την Ωκεανογραφία, τις τεχνολογίες ενέργειας, την Ιατρική και πολλές άλλες επιστήμες, ενώ η μελέτη των άστρων, μέσω της Διαστημικής, μας βοηθάει να σπάσουμε τα γήινα δεσμά μας και να φτάσουμε στα ουράνια.>>
Ο κ Νιάρχος μεταξύ των άλλων ανέφερε ότι:
<<Η ύπαρξη άλλων πλανητών πέρα από το δικό μας ηλιακό σύστημα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ερωτηματικά της Αστρονομίας που είναι συνυφασμένο με το πανανθρώπινο και διαχρονικό ερώτημα της ύπαρξης ζωής στο Σύμπαν.
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου είχαν ανακαλυφθεί 400 εξωηλιακοί πλανήτες, αλλά κανένας που να μοιάζει με τη Γη. Οι περισσότεροι εξωηλιακοί πλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί είναι γιγαντιαίοι πλανήτες αερίου και μοιάζουν με το πλανήτη Δία, αλλά μάλλον αυτό είναι αποτέλεσμα των περιορισμών στην τεχνολογία και τα μέσα ανίχνευσης. Εκτιμάται, όμως, ότι οι ελαφροί και βραχώδεις είναι πολύ περισσότεροι από τους γιγαντιαίους αέριους πλανήτες και ίσως μερικοί απ΄ αυτούς να έχουν ομοιότητες με τη Γη.
Η ανακάλυψη αρκετών εξωηλιακών πλανητών θέτει σε νέες βάσεις το ζήτημα της ύπαρξης εξωγήινης ζωής, καθώς δίνει μια καλύτερη εικόνα της στατιστικής πιθανότητας ανάπτυξης ζωής στο γαλαξία μας>>.
Προηγουμένως, ο Πρόεδρος της Δ.Ε του Παραρτήματος Ν. Ηλείας της Π.Ε.Θ. κ. Γεώργιος Κομιώτης τόνισε μεταξύ των άλλων ότι:
<<Η επιστήμη και η θεολογία έχουν αναπτύξει δύο διαφορετικούς, εννοιολογικούς και νοηματικούς κώδικες, δύο διαφορετικές γλώσσες κατανόησης και ερμηνείας της πραγματικότητας. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο η φυσική, αντικειμενική διάσταση των φαινομένων είναι συμπληρωματική και παράλληλη με την πνευματική τους διάσταση. Η επιστήμη και η θρησκεία περιγράφουν με διαφορετικούς τρόπους διαφορετικές πτυχές της πραγματικότητας. Προβάλλουν ανεξάρτητες, παράλληλες και συμπληρωματικές γνωσιολογικές προσεγγίσεις οι οποίες δεν αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
...........................
Η διάκριση μεταξύ κτιστού-ακτίστου, δηλαδή κόσμου-σύμπαντος από τη μία και άκτιστου Θεού από την άλλη, είναι θεμελιώδης για την Ορθοδοξία (και το Χριστιανισμό). Ως τμήμα του κόσμου, εφοδιασμένος με το λογικό, ο άνθρωπος μπορεί (και πρέπει) να μάθει για τον κόσμο. Αλλά για κάτι που υπερβαίνει τον κόσμο, δηλαδή για τον Άκτιστο Θεό, ο άνθρωπος δεν μπορεί να μάθει για αυτόν, αφού ο Θεός είναι υπέρλογος και η ουσία του άπιαστη και άφατη. Το ανθρώπινο λογικό μόνο τον λογικό κόσμο, κι όχι τον υπέρλογο Θεό μπορεί να μάθει. Γι' αυτό και είναι αναπόδεικτη η αξίωση ότι η Ορθοδοξία απαξιώνει την κοσμική γνώση επειδή αρνείται τη δυνατότητα αυτόνομης γνώσης για τον εξω-κοσμικό Θεό.
..................................
Ο Μέγας Βασίλειος στην ομιλία του για την δημιουργία με τον τίτλο «Εξαήμερος», όπου επεξηγεί τη διήγηση της Π. Διαθήκης για τη δημιουργία του κόσμου, σπεύδει να παρατηρήσει ότι η διήγηση παρέλειψε πολλά, επειδή είχε σκοπό να γυμνάσει και να οξύνει το νου των ανθρώπων, ώστε με αφορμή τις λίγες λεπτομέρειες να βρουν και τα υπόλοιπα (Εις την Εξαήμερον PG 29, 33B). Επίσης τονίζει (και αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό από το προηγούμενο), ότι δεν μειώνεται καθόλου ο θαυμασμός μας για τα μεγαλεία του Θεού, αν βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο ο Θεός έφτιαξε όλα τα θαυμάσια δημιουργήματα. (Εις την Εξαήμερον, 25 Α).
Στην προκειμένη περίπτωση ο Μέγας Βασίλειος εισάγει δύο βασικές αρχές ως ερμηνευτικές προϋποθέσεις: α) την ελευθερία της επιστημονικής έρευνας, που είναι και γυμνασία του νου και β) τη διάκριση μεταξύ του ποιος έκανε τον κόσμο και του πώς έγινε ο κόσμος. Με άλλα λόγια, άλλο η θεολογική γνώση ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, και άλλο η έρευνα του τρόπου με τον οποίο πραγματώθηκαν όλα τα θαυμαστά έργα. Έτσι πορεύτηκε και πορεύεται η Ορθόδοξη Θεολογία.>>
Παρέστησαν εκτός του μεγάλου πλήθους εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων και Δ/ντων σχολείων οι:
Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Γερμανός, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ωλένης κ.κ. Αθανάσιος, οι Αντινομάρχες Ηλείας κ. Παναγιώτης Πλατανιάς και Νικόλαος Μιχαλόπουλος, ο τ. Δ/ντης Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ν. Ηλείας κ. Νικόλαος Ντοάς, κ.α.
http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2492&Itemid=1
Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ
Ότι δήθεν η επιστήμη εναντιώνεται στην πίστη
http://www.impantokratoros.gr/62F6760B.el.aspx
Οι φυσικές επιστήμες ερευνούν τον επιστητό (ορατό) κόσμο, με το μαθηματικό λογισμό και την παρατήρηση, πραγματοποιώντας διάφορα πειράματα με τα όργανα παρατηρήσεως που διαθέτουν (μικροσκόπιο, τηλεσκόπιο κ.λπ.), οι επιστήμονες προσπαθούν να κατανοήσουν τη δομή και τους νόμους του σύμπαντος που ζούμε και να εφεύρουν λύσεις στα καθημερινά μας προβλήματα (αρρώστιες, πλημμύρες, σεισμούς, καιρικά φαινόμενα, μέσα μεταφοράς και επικοινωνίας κ.λπ.). Όλοι οι επιστήμονες ανεξαιρέτως ομολογούν, ότι ειδικά μετά τη διάσπαση του ατόμου και την αποκωδικοποίηση του DΝΑ μένουν εκστατικοί μπροστά στην ασύλληπτη «τελειότητα» της κτίσεως! Ο φυσικός Fransis Crick και ο Βιολόγος James Watson, με την ανακάλυψή τους (της διπλής έλικας), άνοιξαν το δρόμο για την αποκωδικοποίηση του DΝΑ και γι' αυτό βραβεύτηκαν με το βραβείο Νόμπελ. Μετά τη συγκλονιστική τους ανακάλυψη ο Crick έγραψε: «...O Θεός κατευθύνει τη ζωή και τη συμπεριφορά των ζωτικών συστημάτων, όμως αυτός δε μπορεί να εξηγηθεί με τις επιστημονικές δοξασίες μας...».
Η σύγχρονη επιστήμη, με τη βοήθεια των προγενεστέρων μεγάλων επιστημόνων, έχει γνωρίσει μεγάλη πρόοδο, δεν παύει όμως να περιορίζεται στα ίδια όρια με παλαιότερα. Δηλαδή, όσο και αν προόδευσε η επιστήμη, ποτέ δε μπόρεσε να μας πει κάτι για το Θεό, για το αν υπάρχει ψυχή, τι συμβαίνει μετά το θάνατο, πώς δημιουργήθηκαν η γη και το σύμπαν (η θεωρία του Big Βαηg, η θεωρία της σταθεράς καταστάσεως, η θεωρία των πάντων κ.λπ., δεν έχουν αποδειχθεί και ούτε πρόκειται, όπως μας λέει και ο πιο διάσημος, ίσως, φυσικός Stephen Hawking: «Η σημερινή επιστήμη μπορεί να συμπεράνει ότι το σύμπαν πρέπει να είχε μια αρχή, αλλά δε μπορεί να ξέρει πώς έγινε η γέννηση του σύμπαντος. Γι' αυτό κάποιος θα πρέπει να επικαλεστεί τον Θεό!»1). Στον κλάδο της κοσμογονίας, η επιστήμη δε μπορεί να αποδείξει τίποτα το ουσιαστικό, διότι κανείς δεν ήταν παρών την ώρα της γεννήσεως του σύμπαντος. Για τα θέματα τα μεταφυσικά, τα υπερφυσικά και το θέμα της κοσμογονίας, δικαίωμα και αρμοδιότητα έχει μόνο η πίστη των ανθρώπων. Οπότε, αβίαστα βγαίνει το μοναδικό ορθό συμπέρασμα: «Από εκεί που τελειώνει η επιστήμη, αρχίζει η πίστη». Αυτοί οι δυο κυρίαρχοι χώροι της ανθρωπότητος, ούτε συμφωνούν, ούτε διαφωνούν. Συνεργάζονται ασυγχύτως, σε όλους τους τομείς της ζωής, για την ψυχοσωματική σωτηρία της ανθρωπότητος. Κάθε φορά που διαταράσσεται η απολύτως αναγκαία, υγιής συνεργασία τους, δημιουργούνται προβλήματα ανάλογα με το μέγεθος της διαταραχής που προκλήθηκε.
Η ιστορία όλων των εποχών, μας έχει διδάξει πώς όλα τα δεινά της ανθρωπότητος, προέκυψαν από την κακή χρήση των επιστημονικών γνώσεων (βλ. πυρηνικά όπλα, καταστροφή του όζοντος, μεταλλάξεις στα DΝΑ φυτών και ζώων, εκτρώσεις κ.λπ.) που έγινε και γίνεται από ανθρώπους που απέρριψαν τους ηθικούς νόμους του Δημιουργού του σύμπαντος. Το ίδιο ισχύει και για ορισμένους απλούς συνανθρώπους μας, που υιοθετούν μεν όλες τις επιστημονικές εφευρέσεις (ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνο κ.λπ.) απορρίπτουν όμως τις αναγκαιότερες απ' αυτές αλήθειες της Ορθοδόξου Χριστιανικής Πίστεως, με αποτέλεσμα να ζουν σε υπερσύγχρονα οικήματα, στα οποία όμως στεγάζουν τα αθεράπευτα ψυχικά τους νοσήματα (υπερηφάνεια, φθόνος, μίσος, φιληδονία κ.λπ.), οδηγώντας οι ίδιοι την οικογένειά τους απ' το κακό στο χειρότερο (βλ. διαζύγια, ανώμαλα παιδιά κ.λπ.). Ένεκα της μεγάλης διαταραχής της αρμονικής συνεργασίας πίστεως και επιστήμης, σήμερα η ανθρωπότητα έφθασε στο σημείο να στέκει έντρομη ενώπιον των ανυπολόγιστων επερχομένων κληματολογικών καταστροφών και της απειλής ενός 3ου Παγκοσμίου πυρηνικού πολέμου!!!
Ο W. Von Braun, «Πατήρ» των πυραύλων και των διαστημοπλοίων και πρώην υποδιευθυντής της N.A.S.A., δήλωσε: «Η επιστήμη και η πίστη δεν είναι ανταγωνίστριες, αλλά δύο αδελφές! Και οι δύο εμβαθύνουν εις την υψίστην αλήθειαν... όσο περισσότερο εμβαθύνουμε εις την έρευνα του διαστήματος, τόσο μεγαλυτέρα γίνεται η πίστη μας!!!».
Αυτό μας δείχνουν με το παράδειγμά τους οι μεγάλοι θεμελιωτές της επιστήμης, που ήταν συγχρόνως βαθειά θρησκευόμενοι άνθρωποι! Ονόματα όπως: Αϊνστάιν, Πλάνκ, Παστέρ, Τόμσον, Αμπέρ, Νεύτων, Μάξουελ, Πασκάλ, Λεμαίτρ, Έντιγκτον, Κόμπτον, Λαπλάς, Κέπλερ, Μπράουν, Ντιράκ, Καρτέσιος, Σμάρτ, Λεπρένς, Σωάρ, Βάγκνερ, Κοπέρνικος, Μέντελ. Χάϊζεμπεργκ, Σμιθ, Ντεσάουερ, Μιλν, Κώσυ, Καντ, Μαρκόνι, Μίλικαν, Λάϊμπνιτς και πολλοί άλλοι κορυφαίοι νομπελίστες, αποδίδουν την αιτία της υπάρξεως των μηχανισμών του σύμπαντος, στο Θεό δημιουργό!
Οι άθεοι υλιστές από την άλλη, μέσω του National Geografic , του Discovery (NOVA), του Σκάϊ, του περιοδικού Focus και των δωρεάν DVD στις εφημερίδες (BBC κ.λ.π.), επιχειρούν μία παγκόσμια αντιεπιστημονική πλύση εγκεφάλου, με απόψεις όπως: «τυχαία εμφάνιση της ζωής στη γη, εξέλιξη των εμβίων όντων από τα ατελέστερα προς τα συνθετότερα και κατ' επέκταση από τον πίθηκο προς τον άνθρωπο» και όλα αυτά ως δήθεν απόψεις της επιστήμης!!! Αγωνιζόμενος κατά του υλιστή Pouchet, ο Νομπελίστας L. Pasteur απέδειξε το ιστορικό: «Η ζωή προέρχεται μόνο από τη ζωή», σε αντίθεση με τη θεωρία της εξελίξεως από τον τετράποδο πίθηκο που απορρίφθηκε ως εντελώς αντιεπιστημονική από το διεθνές επιστημονικό συνέδριο του Σικάγου, όπου ήταν παρόντες 160 βιολόγοι, γενετιστές, γεωλόγοι, παλαιοντολόγοι, εμβρυολόγοι κ.λπ.
Εκτός από τα ανωτέρω ψεύδη, οι υλιστές παρουσίασαν κατά καιρούς και διάφορα κομματάκια κρανίων ως δήθεν ανήκοντα στο ενδιάμεσο είδος ανθρώπου - πιθήκου (ευρήματα του Πίλταουν, της Νεβράσκας, του Κολοράντο κ.λπ.). Όταν ξεσκεπάστηκε η απάτη του Πίλταουν, αποκαλύφθηκε ότι η σιαγόνα ανήκε σε πίθηκο του 19ου αιώνος (!!!), τα δόντια τα είχαν τροχίσει και τα κόκκαλα τα είχαν χρωματίσει με άλατα διχρωμικού οξέως!!! Το περίφημο δόντι της Νεβράσκας ήταν τελικά από χοίρο...! ενώ το δόντι του Κολοράντο από άλογο!! Παρ' όλα αυτά, η πλύση εγκεφάλου μέσω των λεγομένων ντοκυμαντέρ συνεχίζεται...! Αναφερόμενος στην εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου, ο βιολόγος του ινστιτούτου Smithsonian Austin M. Clarck, δήλωσε: «ενδιάμεσοι τύποι στην αλυσίδα των όντων, είναι παραπλανητικές συζητήσεις!» και ο W. Von Braun: «Οι Υλιστές του 19ου και 20ου αιώνος (Σαρτρ, Ένγκελς, Φόϊερμπαρχ, Χάϊκελ, Μπύχνερ, Φρόϋντ, κ.λπ.) μας λένε ότι οι αναπτυσσόμενες επιστημονικές γνώσεις της δημιουργίας, μας δίνουν το δικαίωμα να ξεπεράσουμε την πίστη στο δημιουργό της! Αλλά μέχρι τώρα, κάθε απάντηση στα προβλήματα της επιστήμης παρουσίασε χίλια - δυο νέα ερωτήματα! Όσο καλύτερα καταλαβαίνουμε την πολυπλοκότητα του ατομικού τομέα, των ζώων, των φυτών, ή τις κινήσεις των γαλαξιών, βρίσκουμε παραπάνω λόγους να θαυμάζουμε τη δόξα της σοφίας του Θεού στη δημιουργία... Ο άνθρωπος χρειάζεται την πίστη όπως έχει ανάγκη από το ψωμί ή το νερό και το οξυγόνο μαζί με την επιστήμη όλου του κόσμου, έχουμε ανάγκη και από την πίστη στο Θεό, διότι όσον αφορά την πίστη στον εαυτό μας έχουμε ήδη φθάσει στο όριά μας!»2.
Μέχρι το 1950 περίπου, οι επιστήμονες δεν γνώριζαν ότι το σύμπαν διαστέλλεται, οπότε δε γινόταν και λόγος για: «αρχή του κόσμου», έτσι πολλοί επιστήμονες αντιτάσσονταν (αυθαίρετα) στην Αγία Γραφή, που πριν από 3500 χρόνια αποκάλυψε τη μεγάλη αλήθεια: «εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην»!!! (Γένεσις α' 1). Το σύμπαν έχει αρχή!!! και μάλιστα από τομή (όχι εξελικτική)!!! δηλαδή, ο άνθρωπος, τα φυτά, τα ζώα και το περιβάλλον, εμφανίσθηκαν κατευθείαν όπως είναι τώρα, «εν τάξει»!!! Αυτό μας δείχνουν τα εκατομμύρια απολιθώματα ασπόνδυλων, σπονδυλωτών και θηλαστικών, αφού είναι όλα ανεξαιρέτως, ακριβώς ίδια με τα σημερινά είδη! Εκεί κατέληξαν και οι σημερινοί κοσμολόγοι μέσω των εξισώσεων του Αϊνστάιν!!! Ο βραβευθείς με το βραβείο Νόμπελ το 1979 Steven Weinberg γράφει σχετικώς: «είναι σχεδόν αναγκαστικό να πιστεύουμε, ότι η ανθρώπινη ζωή δεν είναι ένα κωμικό αποτέλεσμα μιας αλυσίδας τυχαίων συμβάντων, αλλά ότι κατά κάποιο τρόπο έχουμε δημιουργηθεί από την αρχή»3!!!
Αλλά μήπως γινόταν λόγος στην επιστήμη, για «τέλος του κόσμου»; Ουδαμώς! Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός όμως μας λέει: «Ο ουρανός και η γη παρελεύσονται, οι δε λόγοι μου ου μη παρέλθωσι» (Ματθ. κδ' 35-36)!!! Σήμερα, ο Stephen Hawking γράφει σχετικώς: «Η παλιά ιδέα για ένα αμετάβλητο σύμπαν... έχει αντικατασταθεί από την αντίληψη ενός δυναμικού, διαστελλομένου σύμπαντος, που φαίνεται να έχει αρχίσει σ' ένα ορισμένο χρόνο στο παρελθόν και μπορεί να τελειώσει σε κάποιο χρόνο στο μέλλον!» Η επιστήμη του 21ου αιώνος διέψευσε όλους τους αρχαίους Έλληνες θεμελιωτές της (Αριστοτέλη, Δημόκριτο κ.λ.π.), όλους τους κληρονόμους των απόψεων τους, καθώς και όλες τις μη θεόπνευστες θρησκείες (ινδουισμό κ.λπ.), που πίστευαν ότι ο κόσμος είναι αιώνιος και αμετάβλητος. Μόνο η Αγία Γραφή επαληθεύθηκε και απεδείχθη ανώτερη της ανθρώπινης επιστήμης, αποκαλύπτοντας ασάλευτα επί 3500 χρόνια την αλήθεια για τα θέματα αυτά!!!
Εξίσου εντυπωσιακό είναι το ότι ο θεόπνευστος Μωυσής έγραψε, πως για τα υπόλοιπα κτίσματά του: «Ο Θεός είπε και εγενήθησαν», για χάρη του ανθρώπου! Ενώ τον άνθρωπο τον έπλασε και ενεφύσησε μέσα του την αθάνατη τρισυπόστατη ψυχή του. Η επιστήμη, μόλις τις τελευταίες δεκαετίες ανακάλυψε, ότι η διατήρηση της υπάρξεώς μας, οφείλεται στις ακριβέστατα ρυθμισμένες «παγκόσμιες φυσικές σταθερές» του σύμπαντος (=οι βασικές ποσότητες, που επηρεάζουν τους νόμους του σύμπαντος και έχουν την ίδια αριθμητική τιμή παντού και πάντοτε!). Σύμφωνα με την, επίσης πρόσφατη, «ανθρωπική αρχή» της επιστήμης (HUMAN PRINCIPLE), όλες αυτές οι «σταθερές» έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να υπάρχει άνθρωπος!!! Απίστευτο κι όμως αληθινό!!!
Πολύς λόγος γίνεται τελευταία, από τους υλιστές ψευτοεπιστήμονες στα τηλεοπτικά πάνελ, για τις σταυροφορίες και την «Ιερά» εξέταση των παπικών, όπου φονεύθηκαν και πολλοί επιστήμονες. Σκοπίμως δεν αναφέρουν όμως τα δεινά που υπέστη η Εκκλησία μας από τους σταυροφόρους αλλά και ότι την εποχή της «Ιεράς» (μιαράς) εξέτασης, βραβεύονταν στην ορθόδοξη Εκκλησία μεγάλοι επιστήμονες και μάλιστα ιερείς, όπως ο Διονύσιος Πύρρος (χειρουργός, αστρονόμος και φυσικός!), ο πατριάρχης Χρύσανθος Νοταράς (ιδρυτής αστεροσκοπείων, ανωτ. σχολών, κατασκευαστής αστρονομικών οργάνων!!!) οι μητροπολίτες: Ευγένιος Βούλγαρης και Νικηφόρος Θεοτόκης (συγγραφείς πλήθους επιστημονικών βιβλίων της σημερινής πανεπιστημιακής διδακτ. ύλης!!!) και άλλοι μεγάλοι ευεργέτες της ανθρωπότητος. Απ' τους σύγχρονους θα αναφέρουμε μόνο τον άγιο Λουκά αρχιεπίσκοπο Κριμαίας (ιατρός-χειρουργός· βασανίστηκε και εξορίστηκε από τους κομμουνιστές στη Ρωσία), ο οποίος είναι ο πρώτος που πραγματοποίησε μεταμόσχευση νεφρού το 1924 (!!!!) και επιτυχείς εγχειρήσεις σε πυώδεις λοιμώξεις!!! Όλες δηλαδή οι μεταμοσχεύσεις νεφρών, όλων των εποχών, οφείλονται στον άγιο Λουκά!!! Ιδού η πραγματική σχέση της επιστήμης με την (αληθινή) πίστη!!!
Η απόδοση ευθυνών στην ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού για τα εγκλήματα των παπικών, είναι και αυτή μια από τις έντεχνες μεθόδους παραποίησης της αληθείας εκ μέρους των υλιστών, επειδή δεν υπάρχουν ιστορικές μαρτυρίες για παρόμοια εγκλήματα εναντίον μας! Τους παπικούς τους αποκόψαμε το 1054 για τη βλάσφημη προσθήκη του Filioque στο Σύμβολο τής Πίστεως (Filioque = ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κατώτερο του πατρός και του υιού!!!;). Από τότε, ο «αγιασμός» τους μουχλιάζει, διότι έχασαν τη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Από αυτό και μόνο αποδεικνύεται ότι έπαψαν να είναι μέλη της εκκλησίας του Χριστού, σαν όλους τους αιρετικούς! Συνεπώς, δεν έχουμε καμία απολύτως σχέση με αυτούς σε κανέναν τομέα.
Ακόμη, οι ίδιοι άθεοι υλιστές υποστηρίζουν και διάφορες αυθαίρετες ερμηνείες σε επιστημονικώς ανεξήγητα θέματα! Λένε π.χ. ότι η αιώνια αφθαρσία του αγιασμού, οφείλεται στον βασιλικό που κρατάει ο ιερεύς μαζί με τον τίμιο σταυρό, ενώ επικαλείται την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Η πραγματική θέση όμως της επιστήμης έχει ως εξής: «είναι αποδεδειγμένη η αιώνια αφθαρσία που παρουσιάζει το υπό οποιουδήποτε ορθόδοξου ιερέως αγιασμένο νερό. Όλα τα φαγητά και ποτά υπόκεινται στο νόμο της φθοράς. Πάντοτε εκτός από αυτή τη μοναδική εξαίρεση! Το φαινόμενο είναι υπερφυσικό και είναι αδύνατο να ερευνηθεί και να εξηγηθεί επιστημονικώς. Όσο για τον βασιλικό εφ' όσον ο ίδιος φθείρεται, τα σχόλια περιττεύουν...
Επίσης βγαίνουν κάθε Πάσχα στα κανάλια και επαναλαμβάνουν τα ίδια αντιεπιστημονικά ψεύδη για το άγιο Φως, εκμεταλλευόμενοι την απουσία αληθινού επιστήμονος που θα εξηγήσει στους τηλεθεατές, τα αληθινά όρια της επιστήμης. Χαρακτηριστικό είναι το ότι δεν αναφέρονται καθόλου στις γαλαζόλευκες κυματιστές αστραπές που φαίνονται στα βίντεο ντοκουμέντα, παρά ομιλούν για πυροτεχνικές αναφλέξεις από τη φαντασία τους, με μηδέν στοιχεία!
Την παραμονή της ψήφισης του νόμου περί της ελεύθερης καύσης των κεκοιμημένων (!!!), έγινε η εκταφή του άφθαρτου σκηνώματος του ιερομόναχου Βησσαρίωνος. Εμφανίσθηκε τότε στα κανάλια ο κ. Γιαμαρέλος (ίσως ο πιο έμπειρος έλληνας ιατροδικαστής) και είπε αντικειμενικότατα ότι, σε μια φυσιολογική εκταφή 3 χρόνων, έχουν λιώσει και τα ρούχα!!! οπότε, σε μια εκταφή 15 χρόνων που παραμένει σχεδόν άθικτο όλο το σώμα, οι φλέβες, το δέρμα, μέχρι και η γενειάδα του σκηνώματος, οι φυσικοί νόμοι έχουν καταργηθεί! Άρα το φαινόμενο είναι υπερφυσικό. Περί μουμιοποίησης, δεν τίθεται θέμα διότι το σώμα δεν είναι τυλιγμένο. Εκτός όμως από τον κ. Γιαμαρέλο, εμφανίσθηκε και κάποιος υλιστής, ο οποίος δήλωσε εν ολίγοις, πως δεν πρέπει «στις μέρες μας» να γίνεται λόγος για υπερφυσικά φαινόμενα, χωρίς όμως να τεκμηριώσει επιστημονικώς τη θέση του (ως συνήθως)!
Η επιστημονική κοινότητα αδυνατεί να πάρει θέση στα υπερφυσικά φαινόμενα, δεδομένου ότι το θαύμα είναι: «Ένα ορατό υπερφυσικό αποτέλεσμα, με αόρατη αιτία». Στο όνομα ποιας επιστήμης λοιπόν παίρνουν θέση οι κύριοι αυτοί; Μάλλον στο όνομα της θρησκείας του υλισμού, η οποία μάχεται τις ορθόδοξες χριστιανικές αλήθειες διαστρεβλώνοντας την επιστήμη, όπως τεκμηριωμένα αποδείξαμε. Πολλοί συνάνθρωποί μας έχουν τη λανθασμένη εντύπωση πώς οι άθεοι είναι άπιστοι. Κι' όμως όσο αδογμάτιστοι και αν παρουσιάζονται, όλοι οι άθεοι ανεξαιρέτως στηρίζονται στην πίστη τους περισσότερο από εμάς τους Χριστιανούς! Πιστεύουν δηλαδή στις απόψεις τους. Δε γνωρίζουν. Ο μεγάλος μαθηματικός Pascal ξεκαθαρίζει το θέμα αυτό, λέγοντας: «Για να είναι κανείς άθεος χρειάζεται πάρα πολλή πίστη σε απίθανα πράγματα».
Η Χριστιανική Ένωση Ελλήνων Επιστημόνων καταγγέλει συνεχώς τις ύπουλες μεθόδους των, όντως σκοταδιστών υλιστών. Ποτέ στην ιστορία το ψέμα δεν ήταν τόσο οργανωμένο όσο σήμερα. Με τα σημερινά προηγμένα τεχνολογικά μέσα η πλύση εγκεφάλου βρίσκει εύκολα στόχο στις καρδιές των αμόρφωτων ανθρώπων, που εγκληματικά σίγουρα εμπιστεύτηκαν για την επιστημονική και πνευματική τους μόρφωση, πνευματικά υποανάπτυκτα και ανέντιμα πρόσωπα. Το τίμημα της επιπόλαιης εμπιστοσύνης τους, είναι συνήθως ή να χάσουν οι δυστυχείς την πίστη τους ή να βιώνουν έναν ψεύτικο, επιφανειακό και αδιάφορο Χριστιανισμό, που αγγίζει τα όρια του αιρετικού Προτεσταντισμού.
Κλείνουμε την παρούσα εργασία με το γνωστό αρχαίο διαχρονικό ρητό: «Πάσα επιστήμη χωριζομένη αρετής, πανουργία εστίν».
Πηγή: «ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ» Τριμηνιαία Έκδοση Ορθοδόξου Διδαχής
Έτος Ι΄. Τεύχος 2 . Απρίλιος - Ιούνιος 2008
«Όταν εξετάζουμε τη σύγχρονη επιστήμη όπως αυτή δημιουργήθηκε από επιστήμονες σαν τον Λαμάρκ και τον Δαρβίνο, βλέπουμε την αντίθεση και θα έλεγα την απόλυτη ασυμφωνία που υπάρχει μεταξύ επιστήμης και θρησκείας σε θέματα που αφορούν τα βασικότερα προβλήματα της ύπαρξης και της γνώσης. Γι' αυτό, νους φωτισμένος και λογικός δεν μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα και το ένα και το άλλο και πρέπει να επιλέξει μεταξύ θρησκείας και επιστήμης».
Τα λόγια αυτά τα έγραψε 65 χρόνια πριν ένας γνωστός Γερμανός ζωολόγος, θερμός οπαδός του Δαρβίνου, ο Γέκκελ στο βιβλίο του «Τα μυστικά του κόσμου» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και όπως φαινόταν απέδειξε ότι η πίστη είναι ένας παραλογισμός. Λέει, λοιπόν, ο Γέκκελ ότι κάθε άνθρωπος με φωτισμένη διάνοια πρέπει να διαλέξει μεταξύ επιστήμης και θρησκείας και να ακολουθήσει είτε το ένα είτε το άλλο. Και θεωρεί απαραίτητο να αρνηθούν αυτοί οι άνθρωποι την θρησκεία διότι ένας άνθρωπος λογικός δεν μπορεί να αρνηθεί την επιστήμη.
Πραγματικά αυτό είναι απαραίτητο; Όχι, καθόλου, διότι γνωρίζουμε ότι πολλοί και μεγάλοι επιστήμονες ήταν ταυτόχρονα και πολύ πιστοί άνθρωποι. Τέτοιος ήταν για παράδειγμα ο Πολωνός αστρονόμος Κοπέρνικος που έθεσε το θεμέλιο όλης της σύγχρονης αστρονομίας. Ο Κοπέρνικος δεν ήταν μόνο πιστός αλλά ήταν και κληρικός. Ένας άλλος μεγάλος επιστήμονας, ο Νεύτων, πάντα όταν έλεγε τη λέξη Θεός έβγαζε το καπέλο του. Ήταν πολύ πιστός άνθρωπος. Ένας μεγάλος βακτηριολόγος της εποχής μας και σχεδόν σύγχρονός μας, ο Παστέρ, που έθεσε τις βάσεις της σύγχρονης βακτηριολογίας, όλα τα επιστημονικά του έργα άρχιζε με τη θερμή προσευχή στον Θεό. Πριν 10 χρόνια άφησε αυτή τη ζωή ένας μεγάλος επιστήμονας και συμπατριώτης μας, ο φυσιολόγος Παύλοβ, που ήταν δημιουργός της καινούριας φυσιολογίας του εγκεφάλου. Ήταν και αυτός πολύ πιστός άνθρωπος. Θα τολμούσε, λοιπόν, ο Γέκκελ να πει ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν φωτισμένη διάνοια επειδή πιστεύουν στον Θεό;
Τι συμβαίνει λοιπόν; Γιατί και σήμερα υπάρχουν, και τους γνωρίζω προσωπικά, μερικοί επιστήμονες καθηγητές πανεπιστημίου που είναι πολύ πιστοί άνθρωποι; Γιατί την θρησκεία δεν την αρνούνται όλοι οι επιστήμονες αλλά μόνο ένα μέρος τους που έχουν τρόπο σκέψεως όμοιο μ' αυτόν που έχει ο Γέκκελ;
Γιατί αυτοί οι άνθρωποι πιστεύουν μόνο στην ύλη και αρνούνται τον πνευματικό κόσμο, δεν πιστεύουν στη μετά θάνατον ζωή, δεν δέχονται την αθανασία της ψυχής και βεβαίως δεν δέχονται την ανάσταση των νεκρών. Λένε ότι η επιστήμη τα καταφέρνει όλα, ότι δεν υπάρχει στην φύση μυστικό που η επιστήμη δεν μπορεί να ανακαλύψει. Εμείς τι μπορούμε να απαντήσουμε σ' αυτά;
Θα τους απαντήσουμε το εξής: Έχετε απόλυτο δίκαιο. Δεν μπορούμε να περιορίσουμε την ανθρώπινη διάνοια που ερευνά την φύση. Ξέρουμε ότι σήμερα η επιστήμη γνωρίζει μόνον ένα μέρος απ' αυτά που θα έπρεπε εμείς να ξέρουμε για την φύση. Γνωρίζουμε επίσης ότι οι δυνατότητες της επιστήμης είναι μεγάλες. Σ' αυτό έχουν δίκαιο και δεν το αμφισβητούμε. Τι λοιπόν αμφισβητούμε εμείς; Γιατί δεν αρνούμαστε την θρησκεία όπως το κάνουν αυτοί και δεν την θεωρούμε αντίθετη προς την επιστημονική γνώση;
Μόνο γιατί με όλη την καρδιά μας πιστεύουμε πως υπάρχει ο πνευματικός κόσμος. Είμαστε σίγουροι πως εκτός από τον υλικό κόσμο υπάρχει άπειρος και ασύγκριτα υψηλότερος πνευματικός κόσμος. Πιστεύουμε στην ύπαρξη των πνευματικών όντων που έχουν διάνοια πολύ πιο υψηλή από ότι έχουμε εμείς οι άνθρωποι. Πιστεύουμε, με όλη την καρδιά μας, ότι πάνω απ' αυτό τον πνευματικό και τον υλικό κόσμο υπάρχει Μέγας και Παντοδύναμος Θεός.
Αυτό που εμείς αμφισβητούμε είναι το δικαίωμα της επιστήμης να ερευνά με τις μεθόδους της τον πνευματικό κόσμο. Διότι ο πνευματικός κόσμος δεν ερευνάται με τις μεθόδους που ερευνούμε τον υλικό κόσμο. Οι μέθοδοι αυτές είναι εντελώς ακατάλληλες για να ερευνούμε μ' αυτές τον πνευματικό κόσμο.
Από πού γνωρίζουμε ότι υπάρχει ο πνευματικός κόσμος;
Ποιος μας είπε ότι υπάρχει; Αν μας το ρωτήσουν οι άνθρωποι που δεν πιστεύουν στη θεία αποκάλυψη θα τους απαντήσουμε το εξής, «μας το είπε η καρδιά μας». Διότι υπάρχουν δύο τρόποι το να γνωρίσει κανείς κάτι, ο πρώτος είναι αυτός για τον οποίο μιλάει ο Γέκκελ και τον οποίο χρησιμοποιεί η επιστήμη για να γνωρίσει τον υλικό κόσμο. Υπάρχει όμως και ένας άλλος τρόπος που η επιστήμη δεν τον ξέρει και δεν θέλει να τον ξέρει. Είναι η γνώση μέσω καρδιάς. Η καρδιά μας δεν είναι μόνο το κεντρικό όργανο του κυκλοφοριακού συστήματος, είναι και όργανο με το οποίο γνωρίζουμε τον άλλο κόσμο και αποκτάμε την ανώτατη γνώση. Είναι το όργανο που μας δίνει την δυνατότητα να επικοινωνούμε με τον Θεό και τον άνω κόσμο. Σ' αυτό μόνο εμείς διαφωνούμε με την επιστήμη.
Εκτιμώντας τις μεγάλες επιτυχίες και τα κατορθώματα της επιστήμης, καθόλου δεν αμφισβητούμε την μεγάλη της σημασία και δεν περιορίζουμε την επιστημονική γνώση. Εμείς λέμε μόνο στους επιστήμονες, «δεν έχετε εσείς την δυνατότητα με τις μεθόδους σας να ερευνάτε τον πνευματικό κόσμο, εμείς όμως μπορούμε να το κάνουμε με την καρδιά μας».
Υπάρχουν πολλά ανεξήγητα φαινόμενα τα οποία όμως είναι αληθινά (όπως είναι αληθινό κάποιο φυσικό φαινόμενο) και που αφορούν τον πνευματικό κόσμο. Υπάρχουν λοιπόν φαινόμενα, τα οποία η επιστήμη ποτέ δεν θα μπορέσει να τα εξηγήσει γιατί δεν χρησιμοποιεί τις κατάλληλες μεθόδους.
Ας μας εξηγήσει η επιστήμη πως εμφανίστηκαν οι προφητείες για την έλευση του Μεσσία, οι οποίες όλες πραγματοποιήθηκαν. Μπορεί να μας πει πως ο μεγάλος προφήτης Ησαΐας, 700 χρόνια πριν την γέννηση του Χριστού προείπε τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής Του, και γι΄ αυτό ονομάστηκε ευαγγελιστής της Παλαιάς Διαθήκης; Να μας εξηγήσει την διορατική χάρη που έχουν οι άγιοι και να μας πει με ποιες φυσικές μεθόδους απέκτησαν οι άγιοι αυτή την χάρη και πως μπορούσαν μόλις έβλεπαν έναν άνθρωπο άγνωστο, αμέσως να καταλαβαίνουν την καρδιά του και να διαβάζουν τις σκέψεις του; Έβλεπαν τον άνθρωπο πρώτη φορά και τον καλούσαν με το όνομά του. Χωρίς να περιμένουν από τον επισκέπτη ερώτηση έδιναν απάντηση σ' αυτά που τον προβλημάτιζαν.
Αν μπορούν ας μας το εξηγήσουν αυτό. Ας εξηγήσουν με ποιόν τρόπο προέλεγαν οι άγιοι τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα τα οποία με τον καιρό πραγματοποιούνταν ακριβώς όπως τα είχαν προφητέψει. Να μας εξηγήσουν τις επισκέψεις από τον άλλο κόσμο και τις εμφανίσεις των νεκρών στους ζωντανούς.
Δεν θα μας το εξηγήσουν ποτέ γιατί βρίσκονται μακριά απ' αυτό που είναι η βάση της θρησκείας - από την πίστη. Αν διαβάσετε τα βιβλία εκείνων από τους επιστήμονες που επιχειρούν να ανασκευάσουν τη θρησκεία θα δείτε πόσο επιφανειακά αυτοί βλέπουν τα πράγματα. Δεν καταλαβαίνουν την ουσία της θρησκείας και όμως την κρίνουν. Η κριτική τους δεν αγγίζει την ουσία της πίστεως, την οποία αδυνατούν να καταλάβουν αλλά τους τύπους, τις εκδηλώσεις δηλαδή του θρησκευτικού συναισθήματος. Την ουσία της θρησκείας και της πίστεως δεν την καταλαβαίνουν. Γιατί όμως; Γιατί ο Κύριος Ιησούς Χριστός λέει, «Ουδείς δύναται ελθείν προς με, εάν μη ο πατήρ ο πέμψας με ελκύση αυτόν» (Ιω. 6, 44).
Πρέπει λοιπόν να μας ελκύσει ο επουράνιος Πατέρας, πρέπει η χάρη του Αγίου Πνεύματος να φωτίσει την καρδιά και το νου μας. Να κατοικήσει στην καρδιά και το νου μας, μέσω αυτής της φώτισης, το Άγιο Πνεύμα και πρέπει αυτός που αξιώθηκε να λάβει αυτό το δώρο να αποκτήσει την αγάπη του Χριστού τηρώντας τις εντολές του. Μόνο αυτοί που απέκτησαν το Άγιο Πνεύμα, αυτοί που στην καρδιά τους κατοικεί ο Χριστός μαζί με τον Πατέρα του, γνωρίζουν την ουσία της πίστεως. Οι άλλοι, οι έξω άνθρωποι, δεν την καταλαβαίνουν καθόλου.
Ας ακούσουμε την κριτική κατά του Γέκκελ ενός Γάλλου φιλοσόφου του Μπούτρου. Λέει λοιπόν το εξής ο Μπούτρου, «Η κριτική του Γέκκελ πιο πολύ αφορά τους τύπους παρά την ουσία και τους τύπους τους βλέπει από μια ματιά τόσο υλιστική και τόσο στενή που δεν μπορούν να τους παραδεχτούν ούτε οι άνθρωποι που θρησκεύουν. Έτσι η κριτική της θρησκείας από τον Γέκκελ δεν αναφέρεται ούτε σε μία από τις αρχές που πρεσβεύει η θρησκεία»,
Αυτή λοιπόν είναι η γνώμη μας σχετικά με το βιβλίο του Γέκκελ «Τα μυστικά του κόσμου», το οποίο και μέχρι σήμερα θεωρείται «ευαγγέλιο» για όλους αυτούς που ασκούν κριτική κατά της θρησκείας, που την αρνούνται και την βρίσκουν αντίθετη προς την επιστήμη. Βλέπετε πόσο φτωχά και ανούσια είναι τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν; Μην σκανδαλίζεστε όταν ακούτε αυτά που λένε κατά της θρησκείας, αφού αυτοί που τα λένε δεν καταλαβαίνουν την ουσία της. Εσείς οι απλοί άνθρωποι που δεν έχετε πολλή σχέση με την επιστήμη και δεν γνωρίζετε πολλά από την φιλοσοφία να θυμάστε πάντα την βασικότερη αρχή, την οποία πολύ καλά την γνώριζαν οι πρώτοι χριστιανοί.
Αυτοί θεωρούσαν δυστυχισμένο τον άνθρωπο που γνωρίζει όλες τις επιστήμες, δεν γνωρίζει όμως τον Θεό. Και αντίθετα θεωρούσαν μακάριο αυτόν που γνωρίζει τον Θεό, έστω και να μην γνώριζε απολύτως τίποτα από τα ανθρώπινα.
Να φυλάγετε αυτή την αλήθεια σαν το μεγαλύτερο θησαυρό της καρδιάς σας, προχωράτε ευθεία και μην κοιτάζετε δεξιά και αριστερά. Ας μην μας κάνουν, αυτά που ακούμε κατά της θρησκείας, να χάνουμε τον προσανατολισμό μας. Να κρατάμε την πίστη μας που είναι αλήθεια αιώνια και αναμφισβήτητη. Αμήν.
Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας
Λόγοι και Ομιλίες
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη " Θεσσαλονίκη
Η Ακαδημία Αθηνών αποχαιρέτησε το έτος 2009 βραβεύοντας προσωπικότητες των Επιστημών, των Γραμμάτων και των Τεχνών, αλλά και καθημερινούς ήρωες, που απέδειξαν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για τους συνανθρώπους τους και για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα.
Την καθιερωμένη Πανηγυρική Συνεδρία άνοιξε ο πρόεδρος της Ακαδημίας, καθηγητής Πάνος Λιγομενίδης, μιλώντας για τη σχέση της επιστήμης με την κοινωνία, και ειδικότερα με τα θεολογικά ζητήματα. «Φαίνεται πως η επιστημονική έρευνα κρατάει τον καθρέφτη που μέσα του βλέπει ο άνθρωπος το έργο του Θεού» υποστήριξε.
02/01/2010 http://thriskeftika.blogspot.com/2010/01/blog-post_7251.html
Με πληροφορίες από την ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ :
Βραβεία σε νέους ταλαντούχους και ήρωες της καθημερινότητας
Της Χριστίνας Σανούδου
Ακόμα μια χρονιά φτάνει στο τέλος της, και η Ακαδημία Αθηνών την αποχαιρετά βραβεύοντας προσωπικότητες των Επιστημών, των Γραμμάτων και των Τεχνών, αλλά και καθημερινούς ήρωες, που απέδειξαν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για τους συνανθρώπους τους και για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα. Αισθητή ήταν η απουσία των χρυσών και αργυρών μεταλλίων, αφού κανένας από τους τιμώμενους δεν κρίθηκε «αντάξιος» των ανώτατων διακρίσεων της Ακαδημίας. Πάντως, στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, οι συγγραφές, οι ποιητές και οι καλλιτέχνες της χώρας εξακολουθούν να παράγουν αξιόλογο έργο, όπως προκύπτει από τις 15 διακρίσεις, που δόθηκαν σε εκπροσώπους των Γραμμάτων και των Καλών Τεχνών – ανάμεσά τους, η γλύπτρια Ασπασία Παπαδοπεράκη, ο λυρικός ποιητής Γιώργος Μοράρης και η Εταιρεία Κεφαλληνιακών Ιστορικών Ερευνών.
Έντεκα τίτλους έλαβε η Τάξη των Θετικών Επιστημών, ενώ για το ήθος τους ή τη συμβολή τους στις πολιτικές επιστήμες τιμήθηκαν συνολικά εννέα άτομα ή ομάδες. Μεταξύ άλλων, η Ακαδημία απένειμε βραβείο μετά θάνατον στον υπαρχιφύλακα της Ελληνικής Αστυνομίας Μιχάλη Σπανουδάκη, ο οποίος δολοφονήθηκε στη Νίκαια τον περασμένο Μάρτιο, ενώ καταδίωκε ένοπλο ληστή. Για την κοινωνική του προσφορά διακρίθηκε, επίσης, ο ιερέας του Ιερού Ναού Αγίου Σπυρίδωνος Οινοφύτων, Ιωάννης Οικονομίδης, ο οποίος διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη των περιβαλλοντικών προβλημάτων του. Με έπαινο τιμήθηκε ο Θεόδωρος Κορφιάτης για τη διάσωση ενός ηλικιωμένου συνανθρώπου του, που κινδύνεψε να πνιγεί στο λιμάνι της Πάτρας.
Όπως επισήμαναν και οι ίδιοι οι βραβευθέντες από το χώρο των Γραμμάτων, οι απονομές των τελευταίων ετών σηματοδοτούν μία νέα εποχή, αφού πλέον η Ακαδημία δεν βραβεύει μόνο δημιουργούς, που είναι πλήρεις ημερών. Αντίθετα, στους φετινούς βραβευθέντες συγκαταλέγονται νεότεροι ποιητές και συγγραφείς, όπως ο Γιάννης Κοντός, στον οποίο απονεμήθηκε το βραβείο Ποιήσεως του Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη, ο Κώστας Παπαγεωργίου, ο οποίος τιμήθηκε με το βραβείο του Ιδρύματος Πέτρου Χάρη για το σύνολο του ποιητικού του έργου, και ο Χρήστος Χρυσόπουλος, που παρέλαβε το βραβείο αφηγηματικού πεζού λόγου του Ιδρύματος για το μυθιστόρημα «Η Λονδρέζικη μέρα της Λώρας Τζάκσον». Ο συγγραφέας Πέτρος Τατσόπουλος ήταν ο αποδέκτης του βραβείου παιδικής λογοτεχνίας του Ιδρύματος Ουράνη για το βιβλίο του «Ο Σίσυφος στο μπαλκόνι».
Από το χώρο των Θετικών Επιστημών τιμήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι Γεράσιμος Κρασσάς, Νικόλαος Ποντικίδης και Φωτεινή Παπαδοπούλου για την ερευνητική εργασία τους με τίτλο «Hypothyroidism has an adverse effect on human spermatogenesis: A prospective, controlled study», καθώς και οι Αθανάσιος Παπαβασιλείου και Ιπποκράτης Κιάρης για την έρευνά τους σχετικά με το ρόλο της γονιδιακής εκφράσεως στην καρκινογένεση. Για το βιβλίο της «Εξουσία και Μαθηματικά» βραβεύτηκε η Χριστίνα Φίλη, αναπληρώτρια καθηγήτρια Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ, ενώ η Λυδία Καρρά τιμήθηκε για την προσφορά της στην προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Την καθιερωμένη Πανηγυρική Συνεδρία άνοιξε ο πρόεδρος της Ακαδημίας, καθηγητής Πάνος Λιγομενίδης, μιλώντας για τη σχέση της επιστήμης με την κοινωνία, και ειδικότερα με τα θεολογικά ζητήματα. «Φαίνεται πως η επιστημονική έρευνα κρατάει τον καθρέφτη που μέσα του βλέπει ο άνθρωπος το έργο του Θεού» υποστήριξε. Ακολούθησε η παρουσίαση έκθεσης για το έργο της Ακαδημίας από το γενικό γραμματέα, κ. Νικόλαο Ματσανιώτη, ο οποίος μετά το τέλος της απονομής ανήγγειλε την προκήρυξη των νέων βραβείων για το 2010.
http://www.apogevmatini.gr/?p=58111
Τα τελευταία χρόνια έχουν δει το φως της δημοσιότητας, μελέτες και άρθρα για λογίους και διδασκάλους του Γένους μας, που έζησαν την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Ένας απ’ τους λογίους, που συνέβαλε στην προώθηση του Ελληνικού διαφωτισμού, ιδίως στην πρόοδο των Μαθηματικών, της Γεωγραφίας και της Αστρονομίας, είναι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Χρύσανθος Νοταράς.
Ο Χρύσανθος από πολύ νωρίς επιδίδεται και ενασχολείται με θέματα αστρονομικά. Γράφει μελέτες για την κατασκευή αστρονομικών - αστρολαβικών οργάνων, μεταφράζει αραβικούς όρους αστρονομίας, σχεδιάζει αστρονομικά σχήματα και συγγράφει το έργο «Εἰσαγωγή εἰς τά Γεωγραφικά καί Σφαιρικά».
Το συγγραφικό έργο του Χρυσάνθου δεν είναι, ή τουλάχιστον δεν ήταν τόσο γνωστό. Ένα μεγάλο μέρος απ’ αυτό παραμένει ανέκδοτο, φυλαγμένο στους κώδικες του Μετοχίου του Παναγίου Τάφου της Κωνσταντινουπόλεως (που σήμερα βρίσκονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, αλλά ίσως και αλλού). Τα τελευταία χρόνια δημοσιεύονται μελέτες και άρθρα πάνω στο πολυθεματικό έργο του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ :
http://www.astro.auth.gr/documents/diplomas/ChryssanthosNotaras.pdf
Γράφει ο/η ανταπόκριση Κων/πολη: Νίκος Παπαχρήστου
Φώτο: Νίκος Μαγγίνας
Με τον σταυρό της «Παναγίας Παμμακαρίστου» τίμησε τον ελληνικής καταγωγής κοσμοναύτη της Ρωσίας, κ. Θεόδωρο Γιουρτσίχιν-Γραμματικόπουλο ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος.
Ο αστροναύτης Γραμματικόπουλος επισκέφθηκε σήμερα το Οικουμενικό Πατριαρχείο μαζί με τον Ολυμπιονίκη Βαλέριο Λεωνίδη, τον πρωθυπουργό της Καρνάσιο-Τσερκεζικής τοπικής Δημοκρατίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, κ. Βλαδίμηρο Κάϊσεβ- πρώην υπουργό Γεωργίας της Ρωσίας, και τον κ. Γεώργιο Ηλιάδη, εκπρόσωπο της Διεθνούς Ένωσης Ελληνικών Κοινοτήτων των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
"Παρηκολουθήσαμεν μετ’εξαιρετικού ενδιαφέροντος τάς αστροναυτικάς σας επιδόσεις, αγαπητέ κ. Θεόδωρε Γιουρτσίχιν - Γραμματικόπουλε, τα επιτεύγματα, τα οποία όχι μόνον σας κατέστησαν διακεκριμένον μεταξύ των συναδέλφων σας, αλλά και οδήγησαν την πολιτικήν ηγεσίαν της Ρωσίας να σας ανακηρύξει επαξίως «Ήρωα της Ρωσίας».
Σεμνυνόμεθα, διότι είσθε όχι μόνον τέκνον του ευσεβούς ημών Γένους, αλλά και πιστός υιός της Ορθοδόξου Εκκλησίας" τόνισε στην ομιλία του ο Οικουμενικός Πατριάρχης, υποδεχόμενος στο Φανάρι τον ομογενή κοσμοναύτη.
«Ευχόμεθα και προσευχόμεθα πάντοτε να είσθε εις θέσιν να νιώθετε την παρουσίαν του Θεού εις την ζωήν σας. Και εδώ εις την γην, και εις τας υψηλάς πτήσεις σας εις το μακρινόν διάστημα...Η πατρική ημών ευχή και Πατριαρχική ευλογία σας συνοδεύουν πάντοτε.
Ομοίως και η προσευχή μας θερμοτάτη. Δεχθείτε ως ορατήν έκφρασιν της πολλής αγάπης και τιμής ημών και της Μητρός Εκκλησίας τον «Σταυρόν της Παμμακαρίστου» και μεταφέρετε, παρακαλούμεν, τας καλλιτέρας των ευχών μας εις τους συναδέλφους σας και τους οικείους σας. Καλώς ήλθετε και πάλιν εις τας αυλάς της Μητρός Εκκλησίας, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που είναι η πατρική οικία όλων μας».
Αφού ευχαρίστησε τον ομογενή αστροναύτη και την συνοδεία του για την επίσκεψη τους στο Φανάρι ο Πατριάρχης κ.Βαρθολομαίος είπε: «Ως Ελληνες καμαρώνουμε ότι το Γένος μας αναδεικνύει τέτοιες προσωπικότητες που τιμούν όχι μόνον αυτό αλλά και την Ορθοδοξίαν της οποίας είστε πιστά τέκνα».
Ο κ. Γραμματικόπουλος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στον Οικουμενικό Πατριάρχη για την τιμητική διάκριση που του απένειμε.
Φορώντας τον επιστήθιο σταυρό που του προσέφερε ο πατριάρχης Βαρθολομαίος είπε ότι και κατά τη διάρκεια των διαστημικών ταξιδιών του πάντοτε φοράει το σταυρό του.
«Με το θέλημα του Θεού θέλω να ξαναπάω στο διάστημα» είπε απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Οικουμενικού Πατριάρχη.
«Για εμάς τους έλληνες της Ρωσίας είναι μεγάλη τιμή να βρισκόμαστε εδώ. Ήταν ένα πολύ μεγάλο όνειρο και το οποίο πραγματοποιήθηκε. Σας μεταφέρουμε την αγάπη όλου του Ρωσικού λαού καθώς και του προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας Ντμίτρι Μεντβέντεφ ο οποίος προσωπικά σας στέλνει τις ευχές και τους θερμούς χαιρετισμούς του» επισήμανε στη σύντομη ομιλία του ο πρωθυπουργός της Καρνάσιο-Τσερκεζικής τοπικής Δημοκρατίας κ. Βλαδίμηρος Κάϊσεβ.
Από την πλευρά του ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπενθύμισε πως πρόσφατα βρέθηκε στην Μόσχα εξ αφορμής του θλιβερού γεγονότος του θανάτου του Πατριάρχη Μόσχας Αλεξίου.
«Περιμένουμε εις το τέλος του μηνός την εκλογή του διαδόχου του, του νέου πατριάρχου Μόσχας και πάσης Ρωσίας, με τον οποίο θα συνεχίσουμε την συνεργασία που είχαμε ιδιαιτέρως τον τελευταίο καιρό με τον αοίδημον και μακαριστόν πατριάρχην Αλέξιον για το καλόν όχι μόνο των δύο Εκκλησιών μας αλλά και όλης της Ορθοδοξίας.
Προσευχόμεθα να εκλεγεί ο άριστος, ο καλύτερος για το καλόν της Αγιωτάτης Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας αλλά και δια την πανορθόδοξον ενότητα και συνεργασία» σημείωσε ο πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος και έκανε γνωστό ότι στην τελετή ενθρόνησης του νέου Πατριάρχη Μόσχας, που θα πραγματοποιηθεί την 1η Φεβρουαρίου, την πρωτόθρονη Εκκλησία της Ορθοδοξίας θα εκπροσωπήσουν, ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος και οι μητροπολίτες Μύρων κ. Χρυσόστομος και Κορέας κ. Αμβρόσιος.
Η συγκινητική τελετή πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Θρόνου στον Πατριαρχικό Οίκο στο Φανάρι.
Πηγή: http://www.parembasis.gr/2007/07_11_07.htm
Παρά την αθεϊστική προπαγάνδα, η ιστορία κατέγραψε αδιάψευστα, ότι ο πρώτος άνθρωπος στο διάστημα ήταν Ορθόδοξος!
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
Για (και σε) πολλά θέματα γίνεται προπαγάνδα, η οποία αλλοιώνει το περιεχόμενο της είδησης και την χρησιμοποιεί για τους λόγους και τους σκοπούς μιας ιδεολογίας. Το ίδιο έγινε και στο θέμα του Γιούρι Γκαγκάριν.
Ο Γκαγκάριν, όπως όλοι οι παλαιότεροι γνωρίζουμε, ήταν Σοβιετικός, ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε στο διάστημα. Την 12η Απριλίου του έτους 1961 έκανε μια τροχιά γύρω από την γη και στην συνέχεια προσγειώθηκε στην Σοβιετική Ένωση. Έγινε γνωστός σε όλον τον κόσμο και ήρωας στην χώρα του. Έκανε περιοδείες σε πολλές χώρες και έγινε βουλευτής στο Ανώτατο Σοβιέτ. Σκοτώθηκε λίγα χρόνια μετά, το 1968, όταν συνετρίβη το μικρό αεροπλάνο κατά μία εκπαιδευτική πτήση.
Ο Γκαγκάριν, εκτός αυτού, έγινε γνωστός για την φράση του που φέρεται ότι είπε ότι «πήγα στο διάστημα, αλλά τον Θεό δεν τον είδα» και η οποία χρησιμοποιήθηκε πολύ από την αθεϊστική προπαγάνδα της εποχής εκείνης. Γράφω «φέρεται ότι είπε», γιατί νεώτερα δημοσιεύματα ισχυρίζονται το αντίθετο.
Συγκεκριμένα, σε άρθρο με τίτλο «Γιούρι Γκαγκάριν ο Χριστιανός» που μετέφρασε η Μαρία Μπινιάρη από το Ιντερφάξ Ρελίτζιον και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Καινή Κτίσις» (Ιούνιος 2007) περιλαμβάνεται η συνέντευξη που έδωσε ο στρατηγός Βαλεντίν Πετρώφ, Καθηγητής της Ακαδημίας Αεροπορίας «Γιούρι Γκαγκάριν» και φίλος του κοσμοναύτη, στην οποία υποστηρίζεται ότι ο Γκαγκάριν ήταν Χριστιανός. Γράφεται, μεταξύ των άλλων, ότι «ο Γκαγκάριν ήταν βαπτισμένος πιστός σ’ όλη του την ζωή… ομολογούσε πάντα τον Θεό, όταν τον προκαλούσαν όπου κι αν ήταν». Και μάλιστα περιγράφεται ένα ταξίδι του την ημέρα των γενεθλίων του το έτος 1964 στην Λαύρα του Αγίου Σεργίου και η συνομιλία που είχε με τον ηγούμενο της Ιεράς Μονής. Όταν ο ηγούμενος είπε: «Ποιός θα πιστέψει αν πω πως ο Γκαγκάριν ήταν στο κελλί μου;», ο Γκαγκάριν απάντησε: «Αυτό είναι γι' αυτούς που δεν πιστεύουν». Έβγαλε φωτογραφία με τον ηγούμενο και του την έδωσε με αφιέρωση: «Στον ηγούμενο με τις καλύτερες ευχές, Γιούρι Γκαγκάριν».
Ο Γκαγκάριν, κατά την μαρτυρία του φίλου του Πετρώφ «πολλές φορές στις ομιλίες του ιδίως προς τους νέους αλλά και στην κεντρική επιτροπή είχε ανοιχτά πει πως έπρεπε ο ναός του Σωτήρος Χριστού (τον οποίο είχε καταστρέψει το καθεστώς) να ανακαινισθεί σαν μνημείο για τη στρατιωτική νίκη αλλά και σαν ένα καταπληκτικό έργο τέχνης».
Το ερώτημα είναι πως κυκλοφόρησε ότι ο Γκαγκάριν είπε ότι δεν συνάντησε τον Θεό στο διάστημα. Ο Πετρώφ υποστηρίζει ότι δεν είπε ποτέ αυτήν την φράση, αλλά αυτή προήλθε από τα λόγια του Χρουτσώφ. Διηγείται:
«Και αυτή την περίφημη φράση που του χρεώνουν "πήγα στο διάστημα αλλά τον Θεό δεν τον είδα", αυτή στην πραγματικότητα την είπε ο Χρουτσώφ. Ειπώθηκε κατά την διάρκεια του Κεντρικού Συμβουλίου που ήθελε να περάσει την αντιθρησκευτική προπαγάνδα. Απηύθυνε, λοιπόν, με ειρωνεία την φράση: "Γιατί δεν φρενάρατε μπροστά στον Θεό; Εδώ είναι ο Γκαγκάριν που πέταξε στο διάστημα αλλά δεν είδε τον Θεό πουθενά". Αμέσως μετά οι κουβέντες αυτές μπήκαν σ’ άλλου στόμα, γιατί περισσότερο θα πίστευαν στα λόγια του Γκαγκάριν παρά στα λόγια του Χρουτσώφ».
Και ο Πετρώφ, φίλος του Γκαγκάριν, που λέγει ότι ήταν ο πρώτος αντιπρόσωπος του στρατού που δέχθηκε την κατήχηση από το Ινστιτούτο του αγίου Σεργίου και ότι πολλοί μαθητές του ζητούν να βαπτισθούν, δίδει την δική του μαρτυρία:
«Κανένα δεν πιέζω, πάντα θυμάμαι ό,τι ο Γιούρι Γκαγκάριν μου είχε πει: "Δεν μπορεί ένας αστροναύτης να αιωρείται στο διάστημα και να μην έχει το Θεό στο νου και την καρδιά του…"».
Από το περιστατικό αυτό φαίνεται πως λειτουργεί η προπαγάνδα που το άσπρο το κάνει μαύρο και το αντίθετο. Η πίστη στον Θεό δεν είναι θέμα αισθήσεων και λογικής, αλλά καρδιάς. Και αυτή η εμπειρία της καρδιάς έχει μεγάλη δύναμη, όχι μόνον να ανατρέπει κάθε μαύρη προπαγάνδα, αλλά και ολόκληρα αθεϊστικά καθεστώτα.
Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017
Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...
Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017
Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...
TIDEON 21-12-2015
Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...
Tideon 14-12-2015
Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...
TIDEON 27-08-2014
Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...
tideon.org 02-05-2013
Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...
Tideon 31-12-2012
Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...
Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012
Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...
tideon 07-11-2011
ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011
Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου; Για να...
ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010
Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...