Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
21 Νοεμβρίου 2024

ο ελληνικό δαιμόνιο αλώνει τώρα και τη μεγαλύτερη αποκριάτικη εκδήλωση της χώρας: οι αετονύχηδες, τα θύματα, τα 200 εκατ. δρχ. θυσία στον βωμό της αφέλειας και οι αρμόδιοι που επί ματαίω προσπαθούν, εφέτος τουλάχιστον, να διατηρήσουν την τάξη

 

ΠΑΤΡΑ, Φεβρουάριος.

Κέρδη ως 15 εκατ. δρχ. εν μια νυκτί, αφορολόγητα και στο χέρι. Σας φαίνεται απίθανο; Και όμως! Συνέβη πέρυσι στην Πάτρα. Εκεί, στο παρασκήνιο του αποκριάτικου χορού, στήθηκε έτερος χορός εκατομμυρίων! Περί τα 200 εκατ. δρχ. άλλαξαν χέρια μέσα στο δίμηνο που προηγήθηκε του τελευταίου τριημέρου. Θύματα τα στίφη των καρναβαλιστών που συνέρρευσαν για να διασκεδάσουν. Θύτες οι αετονύχηδες οργανωτές διαφόρων πληρωμάτων που παρήλασαν την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς. Οσο για το δόλωμα,... τι άλλο από την απαστράπτουσα στολή που οι μεν πουλούσαν στους δε δίκην... μεταξωτής κορδέλας. Εν όψει της εφετεινής παρέλασης οι αρχές της πόλης κάνουν ό,τι μπορούν για να.... λιμάρουν τα νύχια των αρπακτικών ­ αλλά αυτό στην πράξη δεν φαίνεται να είναι και τόσο εύκολο. Διότι πρόκειται για κομπίνα μελετημένη και πολλάκις δοκιμασμένη.

Και ιδού το σχέδιο δράσης: Τις τρεις τελευταίες ημέρες του Καρναβαλιού και εν όψει της μεγάλης κυριακάτικης παρέλασης συρρέουν στην Πάτρα πλήθη πιστών του Καρνάβαλου ­ οι οποίοι βεβαίως το μόνο που θέλουν είναι να διασκεδάσουν και σίγουρα όχι να ξεπαραδιαστούν. Αμα τη αφίξει τους οι κατά κανόνα νεαροί και αδαείς τουρίστες ψάχνουν κάποιο γκρουπ καρναβαλιστών να ενταχθούν για να παρελάσουν μαζί του την τελευταία Κυριακή. Και εκεί ακριβώς τους πετυχαίνουν οι διάφοροι αετονύχηδες. Τους ψαρεύουν με διάφορους τρόπους (κάποια γκρουπ φθάνουν στο σημείο να βγάζουν στον δρόμο «κράχτες» με αιτήσεις εγγραφής ανά χείρας, ενώ είναι συχνό το φαινόμενο της τηλεοπτικής και ραδιοφωνικής διαφήμισης πληρωμάτων στα τοπικά μέσα ενημέρωσης) και με το που βλέπουν τα «θύματα» να... γλυκαίνονται τους πασάρουν τη στολή. Είθισται δε το βασικό τμήμα αυτής να αποτελεί κάποιο... κουρελάκι, το οποίο το πολύ πολύ να συνοδεύεται και από ένα ή δύο αξεσουάρ (π.χ. γυαλιά και μύτη). Πόσο κοστίζει το συγκεκριμένο ένδυμα; περίπου 5.000, το πολύ 6.000 δρχ. Οσο για το πόσο το πληρώνουν οι δυστυχείς πελάτες,... κρατηθείτε! Πάνω από 20.000, πολλές φορές δε και 25.000 δρχ.!

 

Αυτό βεβαίως σημαίνει πρακτικά ότι ο αρχηγός του γκρουπ, ο οποίος έχει αναλάβει να στήσει την κομπίνα, βγάζει από κάθε στολή περίπου 17.000 δρχ. καθαρό κέρδος. Αρα, αν έχει καταφέρει να βρει 900 «κορόιδα» να τα εντάξει στο πλήρωμά του, έχει συνολικό κέρδος 15 εκατ. δρχ.! Φυσικά, από αυτά τα 15 εκατ. δρχ. θα πρέπει να πληρώσει το ενοίκιο για τον χώρο όπου συγκεντρώνονται τα μέλη του γκρουπ, το λεγόμενο «στέκι» που είθισται να είναι ένα ισόγειο δωματιάκι σε κάποιο κεντρικό σημείο της πόλης (200.000 - 400.000 δρχ.), τα έξοδα για τα τρία - τέσσερα πάρτι που θα διοργανώσει (περίπου 600.000 δρχ.), τις αφίσες και τα φέιγ βολάν για τη διαφημιστική του εκστρατεία (περίπου 100.000 δρχ.) καθώς και τις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις που θα προσελκύσουν πελατεία (περίπου 300.000 δρχ.). Αν το συνολικό κόστος για όλα αυτά φθάνει το 1,5-2 εκατ. δρχ., η Καθαρά Δευτέρα βρίσκει τον κάθε ευτυχή αετονύχη με τουλάχιστον 13 εκατ. δρχ. στο χέρι και αφορολόγητα!

 

Ο δήμος επεμβαίνει

Η συγκεκριμένη κομπίνα δεν είναι καινούργια επινόηση ­ έτη συναπτά εφαρμόζεται στην Πάτρα προσκομίζοντας οφέλη με πολλά μηδενικά στους «εφευρέτες» της. Μόνο που πέρυσι το κακό παράγινε: τα μηδενικά ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, οπότε η δημοτική αρχή αποφάσισε να λάβει τα μέτρα της. Υπήρχε, βλέπετε, από παλιά στον κανονισμό του Καρναβαλιού ένας κανόνας που προέβλεπε ότι κανένα πλήρωμα δεν πρέπει να ξεπερνά τα 300 άτομα, πλην όμως ουδέποτε είχε εφαρμοσθεί. Κατά τη διάρκεια όμως της περυσινής παρέλασης η καρναβαλική επιτροπή φρόντισε να κρατήσει τα μάτια της ανοιχτά, εξ ου και συνέταξε... λίστα παραβατών: 22 πληρώματα που ξεπερνούσαν τα 300 άτομα κατεγράφησαν στο περί ου ο λόγος κατάστιχο, το οποίο και παρεδόθη στον αντιδήμαρχο κ. Δημήτρη Πεφάνη ο οποίος είναι αρμόδιος για τα πολιτιστικά θέματα. Για αρκετούς μήνες το θέμα έμεινε ανοικτό ­ ουδείς ησχολήθη με αυτό. Μόνο από την πλευρά της καρναβαλικής επιτροπής συνετάχθη ο νέος, πιο ολοκληρωμένος κανονισμός του Καρναβαλιού, στον οποίο βεβαίως συμπεριελαμβάνετο και ο κανόνας για το «πλαφόν» των 300 ατόμων ανά πλήρωμα.

 

Ωσπου έφθασε η στιγμή να δηλώσουν τα πληρώματα συμμετοχή για το Καρναβάλι του 1998... και τότε έσκασε η βόμβα! Η λίστα με τα ονόματα των υπευθύνων για τα 22 παράνομα πληρώματα φωτοτυπημένη σε 10.000 αντίτυπα βρέθηκε τοιχοκολλημένη απ' άκρη σ' άκρη της Πάτρας. Η... επικήρυξη με τα 66 ονόματα (τρεις υπεύθυνοι ανά γκρουπ) μοιράστηκε σε όλα τα σχολεία της πόλης, σε μπαρ, σε καφενεία κι όπου αλλού μπορεί να συχνάζουν τα υποψήφια «θύματά» τους. Στο κειμενάκι που συνόδευε τη λίστα, οι καταγραφέντες χαρακτηρίζονταν «ύποπτοι κερδοσκοπίας» οι οποίοι δεν δικαιούνται να λάβουν μέρος στο Καρναβάλι του 1998 ως υπεύθυνοι πληρώματος, αλλ' ούτε και να «οργανώσουν πλήρωμα καλυμμένοι από άλλα ονόματα». Και όχι μόνον αυτό, αλλά ξεκίνησαν εναντίον τους πόλεμο και τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Οι εφημερίδες της Πάτρας, η «Πελοπόννησος», η «Ημέρα», η «Αλλαγή», γέμισαν πηχυαίους τίτλους: «τα μαύρα πρόβατα», «οι νονοί της Πάτρας» κ.ο.κ. Ολα αυτά όμως δεν ήταν τίποτε μπροστά σ' αυτό που θα ακολουθούσε.

 

Διότι ο κ. Πεφάνης είχε προειδοποιήσει ότι, σε περίπτωση υποτροπής της κατάστασης, μετά την παρέλαση του 1998 θα έδινε τη λίστα με τα ονόματα στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) για να επαναφέρει στην τάξη τους παραβάτες. Μόνο που, με κάποιον μυστηριώδη τρόπο, η λίστα των τιμωρημένων του 1997 βρέθηκε στα χέρια των «Ράμπο» του ΣΔΟΕ, οι οποίοι και επελήφθησαν της καταστάσεως αυθωρεί. Και αν τα τιμωρημένα πληρώματα υποστηρίζουν ότι ο αντιδήμαρχος ήταν εκείνος που έδωσε τη λίστα, ενώ ο κ. Πεφάνης δηλώνει κατηγορηματικά ότι το ΣΔΟΕ έκρινε αυτοβούλως πως πρέπει να επέμβει, η ουσία της υπόθεσης δεν αλλάζει: στις αρχές Φεβρουαρίου άπαντες οι «ύποπτοι κερδοσκοπίας» (εκτός από δύο γκρουπ που εν τω μεταξύ διεγράφησαν από τη λίστα, αφού η καρναβαλική επιτροπή αποφάσισε ότι εξαρχής δεν έπρεπε να συμπεριληφθούν σ' αυτήν) δέχθηκαν τηλεφώνημα από το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Και κάπως έτσι το πράγμα άρχισε να σοβαρεύει. Διότι οι περισσότεροι εξ αυτών, παιδιά 20-25 ετών, ούτε ΑΦΜ είχαν ούτε βιβλία εσόδων - εξόδων ούτε τρόπο να αποδείξουν πόσο κόστισαν οι στολές που πουλούσαν, αφού τις είχαν ράψει σε μοδίστρες της Πάτρας ή της Αθήνας οι οποίες περιστασιακά ασχολούνταν με το επάγγελμα και κατά κανόνα δεν έκοβαν καν τιμολόγια.

 

Δρώμενα και νόμοι

 

Το βασικότερο όμως είναι ότι το Καρναβάλι της Πάτρας δεν είναι νομικά θεσμοθετημένο ώστε να υπάρχει νομική βάση για να επιβληθούν ποινές στα 60 άτομα που θεωρήθηκε ότι επεχείρησαν να κερδοσκοπήσουν στα πλαίσιά του. Κάποιοι αυτό δεν το εκμεταλλεύθηκαν. Οπως λέει είς εκ των τιμωρηθέντων, ο Αριστείδης Σταθόπουλος, του οποίου το περυσινό γκρουπ αριθμούσε 470 άτομα αλλά ήταν ιδιαίτερα δραστήριο και ήρθε δεύτερο σε πόντους στο παιχνίδι του «κρυμμένου θησαυρού», «το Καρναβάλι είναι πολιτιστικό δρώμενο και θα χάσει την ουσία του αν βάλουμε μέσα εφοριακούς και δικηγόρους». Κάποιοι άλλοι όμως εκ των «κατηγορουμένων» αποφάσισαν να περάσουν σε... νομική αντεπίθεση. Ξεκίνησαν και εκείνοι με δημοσιεύσεις στον Τύπο. Ενα από τα γκρουπ με επιστολή του στο φύλλο της 30ής Ιανουαρίου της εφημερίδας «Πελοπόννησος» δήλωσε ότι, «αν θέλει ο κ. Πεφάνης χωρίς να χρησιμοποιεί τη δύναμή του και τη θέση του να γίνει ο μόνος κυρίαρχος συντελεστής του Καρναβαλιού, μπορούμε να ανοίξουμε διάλογο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης». Και ύστερα ήρθε το... κυρίως πιάτο.

 

«Εμείς με το που δεχθήκαμε την κλήση του ΣΔΟΕ βάλαμε τον δικηγόρο μας να ξεκαθαρίσει την υπόθεση» λέει ο Χάρης Συμεωνίδης, τιμωρηθείς αρχηγός του γκρουπ 17 στην περυσινή παρέλαση το οποίο αριθμούσε υπερδιπλάσια μέλη απ' όσα ώφειλε. «"Θέλω να μάθω τις ακριβείς ερωτήσεις που θα κάνετε στα παιδιά. Διότι αυτό που κάνετε είναι παράνομο. Δεν έχει νομική υπόσταση το Καρναβάλι" είπε στην υπάλληλο του ΣΔΟΕ ο δικηγόρος μας. Και εκείνη του απάντησε ότι πρόκειται για μια "τυπική κατάθεση", μια "συζήτηση", κυρίως για να ενημερωθεί το ΣΔΟΕ για την υπόθεση, κι όχι για να στραφεί εναντίον μας. Με τη διαφορά πως σε κάποιους από εμάς που δεν ανταποκρίθηκαν στην κλήση του ΣΔΟΕ ήρθε περιπολικό κάτω απ' το σπίτι τους και τους πήγε με τη βία να καταθέσουν. Αυτό εσείς το λέτε συζήτηση; Και ύστερα, καλά είναι όλα αυτά, και οι συζητήσεις και οι τυπικές καταθέσεις. Αλλά όταν έρθει στο δικό μου το μαγαζί το ΣΔΟΕ και μου τα κάνει όλα άνω κάτω, τι γίνεται μετά;»..

 

Το γκρουπ του Χάρη Συμεωνίδη δεν ήταν το μόνο που ακολούθησε τη νομική οδό. Πολλά άλλα απείλησαν με αγωγή τον αντιδήμαρχο για συκοφαντική δυσφήμηση ­ αλλά δεν χρειάστηκε να προχωρήσουν περισσότερο. «Την περασμένη εβδομάδα εκείνος ζήτησε επαφή μαζί μας» λέει ο Χάρης Συμεωνίδης. «Ηταν ξαφνικά σαν να αναιρέθηκαν όλα. Ο αντιδήμαρχος είπε πως θα βγάλει ανακοίνωση σε τοπική εφημερίδα ώστε να εξομαλυνθούν τα πράγματα εν όψει του Καρναβαλιού. Εν ολίγοις, αλλαγή πορείας 180 μοιρών». Ισως ήταν γιατί, ούτως ή άλλως, ο δήμος δεν διαθέτει καμιά δικαιοδοσία ώστε να απαγορεύσει να παρελάσουν τα υπεράριθμα πληρώματα που τελευταία στιγμή θα αποκαλυφθούν την ερχόμενη Κυριακή. Ή ίσως επειδή η συνέχιση της αντιπαράθεσης θα δηλητηρίαζε το εορταστικό κλίμα του Καρναβαλιού. Ή μπορεί, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν κάποιοι εκ των τιμωρηθέντων, «η όλη υπόθεση να ήταν "ξεκαθάρισμα λογαριασμών". Κάτι σαν επίδειξη δύναμης από την πλευρά του δήμου για να μπορέσει να θέσει το Καρναβάλι υπό την απόλυτη εποπτεία του ώστε μελλοντικά να καρπώνεται εκείνος τα όποια έσοδα. Και αφού το μήνυμα πέρασε, δεν χρειαζόταν περαιτέρω πίεση».

 

Ο τζίρος των κερδοσκόπων

Καμία όμως από αυτές τις εκδοχές δεν αναιρεί το γεγονός ότι ατασθαλίες πέρυσι έγιναν. Διότι, ακόμη και αν κάποια από τα πληρώματα της «μαύρης λίστας» δεν αποσκοπούσαν στην κερδοσκοπία (και ο αντιδήμαρχος παραδέχεται ότι «στην περίπτωσή μας, μαζί με τα ξερά κάηκαν και κάποια χλωρά»), είναι βέβαιον ότι κάποια από αυτά έβγαλαν... χρήμα με ουρά. Ακόμη και αν μόνο τα 15 από τα 22 αντιμετώπισαν τους καρναβαλιστές σαν... πελάτες, μιλάμε για μια απάτη της τάξεως των 200 εκατ. δρχ. σε βάρος 7.500 - 8.000 ανυποψίαστων θυμάτων τα οποία αγόρασαν το τσιτάκι που φορούσαν σε τιμή... φράκου. Και φυσικά, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, τα συγκεκριμένα πληρώματα θα παρελάσουν και εφέτος, αλλά εξυπακούεται ότι οι αρχηγοί τους έχουν προνοήσει να αντικαταστήσουν εαυτόν ­ έστω και εικονικά ­ προς αποφυγήν περαιτέρω αντιπαράθεσης. Μπορεί τα έσοδά τους να είναι μικρότερα, καθώς από τα 300 άτομα το κέρδος τους δεν θα υπερβεί τα 3-4 εκατ. δρχ., αλλά δεν είναι και αμελητέα. Αφήστε που υπάρχει πάντα περιθώριο να κατεβάσουν περισσότερα από ένα γκρουπ και να φθάσουν για μία ακόμη φορά τα έσοδά τους... στα ουράνια.

 

Παρά ταύτα ο κ. Πεφάνης επιμένει ότι εφαρμόζοντας τον κανονισμό θα πατάξει άπαντας τους κερδοσκόπους. «Τα υπεράριθμα πληρώματα είναι άχρηστα» λέει. «Ούτε στο παιχνίδι του "κρυμμένου θησαυρού" συμμετέχουν για να συγκεντρώσουν βαθμούς ούτε άρμα φτιάχνουν. Πουλάνε μόνο ένα κουρελάκι για να εισπράττουν οι αρχηγοί. Και μπορεί στα πληρώματα που τιμωρήθηκαν να υπήρχαν και κάποια που δεν έφταιγαν, αλλά το όριο των 300 ατόμων ήταν ο μόνος διαχωρισμός που θα μπορούσε να γίνει. Γιατί δεν τίθεται μόνο θέμα αισχροκέρδειας, τίθεται και θέμα ασφάλειας. Στο τέλος της παρέλασης πέρυσι είχαμε δύο υπεράριθμα πληρώματα, 900 άτομα το ένα και 1.300 το άλλο. Ηταν όλοι τους μεθυσμένοι και κάποια στιγμή άρχισαν να... παίζουν και ξύλο! Ευτυχώς έσωσε την κατάσταση μια διμοιρία των ΜΑΤ που είχε έρθει με δική μου παρέμβαση. Γι' αυτό σας λέω: όποιο γκρουπ είναι υπεράριθμο εφέτος, θα το καταγγείλω εγώ ο ίδιος στο ΣΔΟΕ. Αν αυτοί θέλουν να παίζουν με την ασφάλεια των παιδιών, εμείς αυτό δεν θα το δεχθούμε».

 

Δεν είναι όμως μόνο οι οργανωτές των γκρουπ που επιχειρούν να... πλουτίσουν από τον Καρνάβαλο. Στα μπαρ της πόλης κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριημέρου οι τιμές εκτινάσσονται στα ύψη ­ μαγαζιά που πουλούν κανονικά το ποτό 1.000 δρχ. βρίσκονται ξαφνικά να εισπράττουν ως αντίτιμο της εισόδου 4.000 δρχ.! Στα κλαμπ της πόλης έχουν σημειωθεί απίστευτα κρούσματα αισχροκέρδειας: οι 5.000 δρχ. εν μια νυκτί γίνονται 25.000 δρχ., ενώ όπου υπάρχει ζωντανό πρόγραμμα... πολλά πορτοφόλια πέφτουν νεκρά! Αλλά και στα ξενοδοχεία η κατάσταση δεν είναι καλύτερη. Τα πιο κεντρικά διατηρούν τις τιμές τους σε κανονικά επίπεδα, αλλά τα δωμάτιά τους είναι κλεισμένα μήνες πριν, οπότε διάφοροι ξενοδόχοι... μικρού βεληνεκούς βρίσκουν ευκαιρία να επωφεληθούν: ανοίγουν το ξενοδοχείο τους μόνο για το τελευταίο τριήμερο της Αποκριάς και οι δυστυχείς πελάτες βρίσκονται να κοιμούνται σε άθλια δωμάτια που μυρίζουν μούχλα, για τα οποία καταβάλλουν αντίτιμο... προεδρικής σουίτας.

 

Αλλά αυτοί που πραγματικά θησαυρίζουν είναι οι διάφοροι μικροπωλητές που «έρχονται στην πόλη ως επελαύνοντα στίφη», όπως λέει ο κ. Πεφάνης. «Πουλάνε διάφορα φαγώσιμα χωρίς να υπολογίζουν υγειονομικούς όρους. Φαντασθείτε ότι ένα σουβλάκι μπορεί να φθάσει ακόμη και τις 1.000 δρχ.! Ευτυχώς οι τοπικοί μικροπωλητές δεν κάνουν τέτοια πράγματα. Βλέπετε, η Πάτρα δεν είναι μεγάλη. Και μπορεί το Καρναβάλι να κρατάει τρεις ημέρες, αλλά αυτοί θα είναι και μετά εδώ».

 

Πάντως, παρ' ότι οι αρμόδιοι παρατηρούν πως η αισχροκέρδεια δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο τείνει να παρουσιάζεται, διά παν ενδεχόμενον ισχύει και εφέτος ο τηλεφωνικός αριθμός 195, στον οποίο άπαντες οι εξαπατηθέντες μπορούν να κάνουν καταγγελίες ­ αλλά μην περιμένετε και πολλά πράγματα. Διότι, εν όψει τελευταίου τριημέρου, η Αστυνομία σηκώνει τα χέρια ψηλά. Σκεφθείτε ότι πέρυσι έγιναν 500 αναφορές από αστυνομικούς, αλλά σε ελάχιστες περιπτώσεις οι υποθέσεις πήραν την άγουσα προς τη Δικαιοσύνη. Οπως είπε και ο αστυνομικός διευθυντής Αχαΐας κ. Ανδρέας Συνοδινός στη σύσκεψη που έγινε την περασμένη Πέμπτη στα γραφεία του πολιτιστικού τομέα του δήμου, «εμείς δεν έχουμε δικαίωμα ούτε την ψησταριά του πλανόδιου μικροπωλητή να μαζέψουμε ούτε μηνύσεις να κάνουμε. Για το θέμα, υπεύθυνος είναι ο δήμος. Με τόσες μηνύσεις που έγιναν πέρυσι, τα δικαστήρια έπρεπε ακόμη να δικάζουν».

 

Η ζημία και το κέρδος

Αναρωτιέστε πόσο κοστίζει το πατρινό Καρναβάλι; Οπως λέει ο κ. Πεφάνης, «υπολογίζουμε ότι εφέτος θα μας στοιχίσει περίπου 250-300 εκατ. δρχ. Και αν το ποσόν σάς φαίνεται μεγάλο, αναλογισθείτε ότι στο Καρναβάλι του Βιαρέτζιο, στην Ιταλία, τόσο κοστίζουν μόνο τα εννέα άρματα που βγάζουν στην παρέλαση». Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο δήμος που έχει αναλάβει τη διοργάνωση του Καρναβαλιού κάθε χρόνο ζημιώνεται κατά πολλά εκατομμύρια δραχμές. Και αυτό γιατί, όπως παρατηρεί ο κ. Πεφάνης, «δεν πρόκειται για κερδοσκοπική εκδήλωση. Τα μόνα μας έσοδα είναι περίπου 60 εκατ. δρχ. από τις χορηγίες, καθώς και 40 εκατ. δρχ. από διάφορα επί μέρους δρώμενα, όπως τα "Μπουρμπούλια", και από πωλήσεις αναμνηστικών».

 

Βεβαίως, μπορεί ο δήμος να έχει παθητικό περίπου 200 εκατ. δρχ. από το Καρναβάλι, αλλά για την ευρύτερη περιοχή (και όχι μόνο για την πόλη των Πατρών) τα έσοδα παρουσιάζονται ιδιαίτερα αυξημένα. «Εφέτος περιμένουμε πάνω από 400.000 επισκέπτες ­ βλέπετε, σύμφωνα με τα στοιχεία που παίρνουμε από τα διόδια, καμία χρονιά δεν είχαμε λιγότερες από 300.000 άτομα. Και μπορεί η δυναμικότητα των ξενοδοχείων της Πάτρας να μην ξεπερνά τις 25.000 - 30.000 άτομα, αλλά πρέπει να υπολογίσετε ότι κατά μέσον όρο ο πληθυσμός κάθε σπιτιού τριπλασιάζεται, ότι αράζουν στο λιμάνι καράβια γεμάτα κόσμο και ότι μεγάλος όγκος των επισκεπτών έρχεται την τελευταία ημέρα και φεύγει το ίδιο βράδυ ή μένει έξω απ' την πόλη, σε κοντινούς νομούς. Μόνο από τις στολές που αγοράζουν οι 40.000 άνθρωποι στην παρέλαση, προς 20.000 δρχ. κατά μέσον όρο, μένουν στην πόλη 800 εκατ. δρχ. Συν τα λεφτά που αφήνουν στις ταβέρνες, στα καταστήματα, στα βενζινάδικα... Μέσα στο τριήμερο ξοδεύεται στην Πάτρα περίπου 1 δισ. δρχ. και αν βάλετε και το τι γίνεται στους όμορους νομούς, πρέπει να φθάνουμε τα 10 δισ. δρχ.».

 

Πάντως παρήγορο για τα οικονομικά του δήμου, που... παγίως πληρώνει τον Καρνάβαλο, είναι ότι εφέτος τα έσοδα από τις χορηγίες διπλασιάστηκαν: έφθασαν τα 60 εκατ. δρχ. τη στιγμή που πέρυσι δεν ξεπερνούσαν τα 30 εκατ. δρχ. Οι χορηγοί του Καρναβαλιού είναι εννέα ­ μεταξύ των οποίων ως μόνος εκπρόσωπος του Δημοσίου εμφανίζεται ο ΟΠΑΠ. Κύριος χορηγός είναι ο «Καφές Λουμίδης», κεντρικός χορηγός το Casino Rio, ενώ χορηγίες έχουν προσφέρει και το Frulite, τα Μ&M's, τα Superfast, το Mondo Club, η Amstel και η Heineken.

 

Μπροστά θα πηγαίνει προπομπός η Αθηνά. Σπαθί ορθωμένο προς τον ουρανό, μάτια χαμένα σε κόγχες ασημιές. Περικεφαλαία. Πίσω, ο Οδυσσέας. Ξεπηδά γελώντας από την τριήρη του. Χέρια ανοιχτά. Δάχτυλα εκτείνονται στο άπειρο. Και μετά... οι τέσσερις Σειρήνες, η Σκύλλα, η Χάρυβδη, ο κύκλωπας Πολύφημος... Μέσα τους σίδερα. Βέργες λυγισμένες. Τις πόντισε ο Δημήτρης εκεί. Να κάνουν το ψεύτικο υπαρκτό. Με έναν μοχλό ο πολυεστέρας ζωντανεύει. Τα μάτια του Οδυσσέα στριφογυρνούν. Μπλε μάτια. Οπως τα διάλεξε ο Κώστας. Τα μπράτσα λυγίζουν, ορθώνονται, λυγίζουν, ορθώνονται, λυγίζουν... Δυο μέτρα το κάθε μπράτσο. Ετσι όπως τα μέτρησε ο Πέτρος.

 

«Τέχνη της μιας νύχτας». Ο Κώστας ο ζωγράφος έχει πολλή δουλειά. Αυτό μόνο έχει να πει, κι ένα χαμόγελο να σκάσει. Το σπρέι στο χέρι του, ροζ, τινάζεται στα μάγουλα του Οδυσσέα. Φθάνει πια στο τέλος. Ο Κώστας έχει περάσει μέρες ολόκληρες ταξίδι για να 'ναι εδώ και να κρατάει το σπρέι. Να κάνει τα δόντια της Χάρυβδης λευκά, τα χείλη της Κίρκης πορφυρά, του Πολύφημου το τυφλό μάτι μαύρο... Ενα ταξίδι ολόκληρο, αυτό του Οδυσσέα, το πέρασε το σπρέι παρέα με το πινέλο του Κώστα. Μα πιο πριν ο Κώστας ταξίδεψε από το Αμστερνταμ για να δει το σπρέι και το πινέλο του να βάφουν το ταξίδι του Οδυσσέα. Τώρα, κάθε απλωτή στη θάλασσα των χρωμάτων του και ένα άρμα ακόμη τελειωμένο στην αποθήκη.

 

Συνεργείο καλλιτεχνικών κατασκευών του δήμου. Δώδεκα μόνιμοι, 25 έκτακτοι, ένας σχεδιαστής. Γύρω τους πλάσματα τεράστια. Εξι μέτρα ύψος το καθένα, πανέτοιμα να βγουν στο φως, επιτέλους να θεαθούν. Ο Καρνάβαλος έτοιμος σχεδόν. Λένε πως το πιο άγριο στη ζωή μόνο το γέλιο το εξημερώνει. Ο Πέτρος Βρυώνης που σχεδίασε τα στοιχειά τούτα της αποθήκης θα πρέπει να το ξέρει αυτό καλά. Είναι, λέει, αυτές οι Σειρήνες που σαν ημίτρελα φρικιά στριφογυρνούν στο κατάρτι όλα εκείνα τα φρικτά που τριγυρνούν τη ζωή μας: AIDS και ναρκωτικά και ό,τι άλλο τον καθένα τον στοιχειώνει. Και η κραυγαλέα όμορφη Κίρκη τόσο ποθητή σαν κάθε απόλαυση που την πληρώσαμε με φίλους που έφυγαν κι έγιναν απλοί γνωστοί. Και η Σκύλλα με τη Χάρυβδη φοβίες που αρπάζουν κομματάκια από ψυχές και τρέφονται με μίσος για τον άλλον, γιατί είναι μαύρος ή ξένος ή Αλβανός...

 

Την άλλη Κυριακή, από φελιζόλ και εφημερίδα, από πολυεστέρα και μπογιά, το «άνδρα μοι έννεπε» του καθενός μας θα περατζάρει τραγουδιστά σε δρόμους και ο κόσμος θα παραληρεί. Θα 'ναι θέαμα σχεδόν φαιδρό στην όψη ­ ο Καρνάβαλος, πώς αλλιώς να γίνει; Είναι σάτιρα και φάρσα. Την άλλη Κυριακή, όλα τα άρματα με τη σειρά θα διαβούν τους δρόμους της Πάτρας τους πιο φαρδείς. Από την πλατεία Μαρούδα ως το Πυροσβεστείο, δύο χιλιόμετρα δρόμος, και άνθρωποι με ρούχα παρδαλά θα χοροπηδούν στις πλάτες και στα χέρια και στα πλοκάμια τους.

 

Ολα αυτά την άλλη Κυριακή... Ως τότε, θα κρύβονται όλα τους, όπως τώρα σ' αυτή την αποθήκη. Η θεά Αθηνά και ο πολυμήχανος Οδυσσέας και τα πλάσματα - συνοδοί τους. Είκοσι περίπου όντα αλλόκοτα, να αδημονούν ένα βήμα πριν από την έξοδο στο φως. Και ο Δημήτρης, ο Κώστας, ο Πέτρος να τα φροντίζουν, να στρώνουν την ατέλεια στην ατέλειωτη επιφάνειά τους. Απ' το πρωί ως το βράδυ, κάθε ημέρα, όλη ημέρα εκεί, όπως μήνες τώρα, απ' τον Οκτώβριο. Μόνο που οι ημέρες άλλαξαν πια ­ γύρισε η μέτρησή τους και έγινε αντίστροφη: έξι και μία έμειναν. Εξι: τούτη η εβδομάδα. Και μία: η πρώτη και τελευταία κυριακάτικη βόλτα του Οδυσσέα. Μια περατζάδα στην Πάτρα όλη όλη και μετά τέρμα. Ο σκουπιδότοπος. Ιθάκη ο σκουπιδότοπος; Και όμως έτσι θα γίνει μάλλον. Κι ας λέει ο Πέτρος στους ιθύνοντες του δήμου «να τον κάψουμε αυτόν τον Καρνάβαλο Οδυσσέα καλύτερα...». Είπαμε, αυτός είναι ο σύγχρονος Οδυσσέας. Δεν είναι εκείνος ο αρχαίος, ο πολυμήχανος.

 

 

Επιστολή Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους προς τον Δήμαρχο Πατρέων για το ζήτημα του καρναβαλικού άρματος

ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΘΩ

 

ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. Φ.2/20/224

ΚΑΡΥΑΙ ΤΗ 29η Ιαν./ 11η Φεβρουαρίου 2009

Εντιμότατον Δήμαρχον Πατρέων κ. Φούραν Ανδρέαν

(Υπ'όψιν αντιδημάρχου κ. Σκαρμέα Αλεξίου)

Δημαρχείον Πατρών

 

Εντιμότατε κ. Δήμαρχε,

Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε!

Δια του παρόντος ιεροκοινοσφραγίστου ημών γράμματος προαγόμεθα εξ ομοφώνου αποφάσεως της καθ’ ημάς Ιεράς Κοινότητος ίνα εκφράσωμεν την βαθείαν ημών λύπην, διότι καθώς επληροφορήθημεν επίκειται κατά τας εκδηλώσεις επ’ ευκαιρία τού εν τη πόλει Υμών λεγομένου καρναβάλου παρόντος έτους, να εκθέσητε εφ' άρματος, χάριν σατυρισμού, ομοίωμα συγκεκριμένου Αγιορείτου Καθηγουμένου Ιεράς Μ­νής τού Αγίου Όρους, ήτοι του Πανοσιολογιωτάτου Καθηγουμένου της Ι. Μονής Βατοπαιδίου Αρχιμ. κ. Εφραίμ.

 

Περί του θέματος ελέχθησαν και εγράφησαν πολλά, νυν δε η υπόθεσις ευρίσκεται εις την δικαιοσύνην τής πατρίδος ημών.

Οι μοναχοί δια θυσίας τής εαυτών ζωής ασκούνται δια βίου παντός εις το Αγιον Όρος και δεν ενοχλούνται υπό τοιούτων διαπομπεύσεων, διότι απετάξαντο τον κόσμον και τα του κόσμου. Πλην όμως έκαστος Καθηγούμενος Iεράς Μονής εν Αγίω Όρει είναι πνευματικός πατήρ μοναχών εις ιστορικήν δια το Έθνος και περίπυστον δια την Ορθόδοξον Εκκλησίαν Μονήν. Ως εκ τούτου, αξίξει να προβληματισθώμεν μήπως εν τω προσώπω τού συγκεκριμένου Καθηγουμένου ο οποίος εκπροσωπεί εν θεσμικόν όργανον εν τη Εκκλησία ευτελίζεται ο θεσμός τού Ηγουμένου εις το Αγιον Όρος και διαπομπεύονται πνευματικαί αξίαι αι οποίαι εστήριξαν και στηρίζουν πνευματικώς τον Ορθόδοξον λαόν μας και δίδεται εν εισέτι βαρύ πλήγμα κατά της Αγιωτάτης Εκκλησίας ημών, της Τροφού τού ημετέρου Έθνους. Ιδιαιτέρως η νεολαία μας χρειάζεται σταθερά πρότυπα, τα οποία ανέκαθεν προσφέρει η Εκκλησία, δια να στηριχθή και μη παραπαίη εις ατραπούς σκοτεινάς και ζοφώδεις, αποτελματωμένη εις τον χώρον τού εφημέρου και ματαίου, άνευ αιωνίου προοπτικής και ελπίδος. Δια τοιούτων εκδηλώσεων πιστεύομεν: ότι δεν οικοδομείται το πλήρωμα της Εκκλησίας, διαβρώνονται αι πνευματικαί σταθεραί εις τας συνειδήσεις των χριστιανών και δη των νέων μας, τραυματίζονται ευαίσθητοι χορδαί εις τας ψυχάς των πιστών.

 

Κύριε Δήμαρχε, είναι γνωστόν ότι το Αγιον Όρος φιλοξενεί δωρεάν χιλιάδας προσκυνητάς κατ’ έτος εκ της πόλεως των Πατρών, οι οποίοι είναι θεοσεβείς και ευλαβούνται την Αγιορειτικήν Παράδοσιν και τον Μοναχισμόν. Πιστεύομεν ότι οι κρατούντες πρέπει όχι μόνον να σέβωνται τας πνευματικάς πεποιθήσεις του λαού τον οποίον διακυβερνούν, αλλά και παντοιοτρόπως να τας προάγουν και αναβαθμίζουν.

 

Όθεν παρακαλούμεν θερμώς όπως επανεξετάσητε το όλον θέμα λαμβάνοντες σοβαρώς τας ενδεικτικώς αναφερθείσας πνευματικάς παραμέτρους και είμεθα βέβαιοι ότι εν τέλει θα πρυτανεύση η σύνεσις και η διάκρισις και θα αποσοβηθούν περαιτέρω ανωφελή σχόλια, τα οποία μεγίστην πνευματικήν ζημίαν θα προκαλέσουν εις το κοινωνικόν σύνολον και ευθύνην βαρείαν ηθικήν και πνευματικήν επισωρεύουν εις τους προάγοντας ταύτα.

 

Επί δε τούτοις, παρακαλούντες και πάλιν δια την συμβολήν Υμών προς αποτροπήν των ως άνω σχεδιαζομένων αποτροπαίων εγχειρημάτων, ευχόμεθα Υμίν τα κράτιστα παρά Θεού, δια πρεσβειών της Εφόρου και Προστάτιδος του Ιερού ημών Τόπου Υπεραγίας Θεοτόκου, και διατελούμεν μετ’ εξαιρέτου τιμής και ευχών

 

 

Απαντες οι εν τη κοινή Συνάξει Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι των είκοσιν Ιερών Μονών του Αγίου Όρους Αθω.

Κοιν.: 1. Π. Διοίκησιν Αγίου Όρους

2. Σεβασμιώτ. Μητροπολίτην Πατρών κ. Χρυσόστομον

 

 

Εμπρηστική επίθεση εναντίον του σταθμού του ΗΣΑΠ στην Κηφισιά, πραγματοποίησαν άγνωστοι στη 01.07 τα ξημερώματα της Τρίτης. Έξι βαγόνια κάηκαν ολοσχερώς και άλλα τρία υπέστησαν ζημιές, ενώ οι λιγοστοί επιβάτες του τελευταίου δρομολογίου μόλις είχαν αποβιβαστεί.

Ο σταθμός βρίσκεται εκτός λειτουργίας και γι' αυτό τα δρομολόγια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από και προς τον Πειραιά ξεκινούν και τερματίζουν στον σταθμό Ειρήνη. O σταθμός Ειρήνη συνδέεται με το σταθμό της Κηφισιάς με λεωφορεία της ΕΘΕΛ.

 

Από την Τρίτη αναμένεται να λειτουργήσει ξανά πλήρως ο ΗΣΑΠ.

Όπως έγινε γνωστό από αστυνομικές πηγές, μια ομάδα περίπου 20 ατόμων, που φορούσαν αποκριάτικες μάσκες, μπήκαν στο τρένο, που πήγαινε προς Κηφισιά, στον σταθμό των Πατησίων.

Σύμφωνα με επιβάτες του συρμού, μόλις το τρένο έφτασε στο σταθμό της Κηφισιάς οι δράστες έβγαλαν από τις τσάντες τους δοχεία με βενζίνη και άρχισαν να αδειάζουν το εύφλεκτο υγρό σε όλο το συρμό.


Στη συνέχεια, όταν το τρένο σταμάτησε, έβγαλαν έξω τους υπόλοιπους επιβάτες και τους είπαν να απομακρυνθούν. Ο μηχανοδηγός, που δεν είχε καταλάβει τι συνέβαινε, βγήκε και έκανε παρατήρηση στους αγνώστους, αλλά εκείνοι τον ακινητοποίησαν, τον έβγαλαν από το τρένο και αφού τον κλείδωσαν μαζί με τη σταθμάρχη στο κουβούκλιο του σταθμαρχείου, έβαλαν φωτιά στο συρμό με γκαζάκια.

Το τρένο τυλίχθηκε στις φλόγες με αποτέλεσμα να καταστραφούν έξι βαγόνια, ενώ σοβαρές ζημιές έπαθαν τρία βαγόνια άλλου συρμού που ήταν σταματημένος στον σταθμό.

Οι δράστες τράπηκαν σε φυγή και εξαφανίστηκαν, πιθανόν με οχήματα στα οποία τους περίμεναν συνεργοί τους. Η πυρκαγιά σβήστηκε λίγο αργότερα από 30 πυροσβέστες που έσπευσαν εκεί με 10 υδροφόρα οχήματα.

Την ευθύνη για την επίθεση ανέλαβαν με προκήρυξή τους στο δίκτυο εναλλακτικής ενημέρωσης Ιndymeda οι Συμμορίες Συνείδησης / Εξτρεμιστές Περάματος.

Προανάκριση για την εμπρηστική επίθεση, που αποδίδεται σε οργανωμένο σχέδιο, διενεργεί η Ασφάλεια.

* Νωρίτερα τα μεσάνυχτα της Δευτέρας, εμπρηστές πυρπόλησαν με γκαζάκια το ΑΤΜ της Marfin Bank στη διασταύρωση Παπάγου και Ούλοφ Πάλμε στου Ζωγράφου.

Το 1957 η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος έστειλε την παρακάτω Εγκύκλιο προς τους Χριστιανούς των Πατρών.

 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 899

Προς τους ευσεβείς Χριστιανούς της πόλεως Πατρών
Περιήλθεν εις γνώσιν της Ι. Συνόδου ότι κατά τας ημέρας των Απόκρεω εις την ιστορικήν Σας πόλιν, την οποίαν καθηγίασεν με το τίμιον αίμα του ο Απόστολος Ανδρέας, και την κατέστησε περιώνυμον εις την παγχριστιανικήν συνείδησιν, λαμβάνουν χώραν έκτροπα εξευτελίζοντα την ανθρώπίνην αξιοπρέπειαν, την εξαγορασθείσαν με το αίμα του Χριστού. Άνδρες και γυναίκες φέροντες το χριστιανικόν όνομα δεν εκδηλώνουν τας εορταστικάς διαθέσεις εις χορούς, τους οποίους ερρύθμισε η Ελληνοχριστιανική παράδοσις, εις αρμονικάς κινήσεις εντός των οποίων κατοπτρίζεται η χάρις, η ευγένεια και η αριστοκρατική διάθεσις των προσώπων, αλλ’ εκτρέπονται εις σκοτίας πράξεις οργίων (Μπουρμπούλια και Ροκεντρόλ) και εμφανίζουν εικόνα από την οποίαν αποστρέφει τις το πρόσωπον εξ αισχύνης. Η κατάστασις αύτη δεν προσβάλλει μόνον την δημοσίαν αιδώ, αλλά φονεύει το πνεύμα, την ελευθερίαν του ανθρώπου, μετά της οποίας είναι συνυφασμένη η χάρις του Χριστού, καταρρίπτει τον πολιτισμόν του Ελληνικού λαού εις τα όμματα των Εθνών, και συγκλονίζει τα θεμέλια της ωραίας Ελληνικής οικογενείας.

 

Διά ταύτα η Ιερά Σύνοδος εξ αγάπης πατρικής προήλθεν εις την αποστολήν της παρούσης επιστολής, διά της οποίας ποιείται έκκλησιν εις την ευσέβειαν υμών ως τέκνων της Εκκλησίας και Σας προτρέπει να εγκαταλείψητε αυτά τα σκοτεινά και οργιώδη βακχικά σκιρτήματα, ασκούμενοι εις ό,τι κόσμιον και τίμιον και πρός την αξιοπρέπειαν υμών και πρός τιμήν και ηρωϊσμόν των προγόνων ημών συνάδει, διότι ούτω και η τιμή του Γένους διασώζεται και ο οίκος υμών επί των Ευαγγελικών αρχών και των μεγάλων παραδόσεων του Έθνους παραμένει ακλόνητος φωτίζων και καθοδηγών τους υιούς και θυγατέρας υμών εις έργα μεγάλα και υψηλά εις δόξαν Χριστού, Ου η χάρις είη μετά πάντων υμών.
Ο Αθηνών Δωρόθεος, Πρόεδρος

ΑΠΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ:
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός κλήθηκε να αντιμετωπίσει 80 περιστατικά εκ των οποίων: με 145 εθελοντές φερμένους από 8 διαφορετικές πολιτείες ! Με 20 ομάδες Α΄ Βοηθειών, 4 ομάδες διάσωσης, 2 ομάδες γιατρών με επικεφαλής χειρούργο από το Ερρίκος Ντυνάν, 2 ομάδες Νοσηλευτικών υπηρεσιών, 2 παρατηρητές, ενώ διέθεσε 6 Ασθενοφόρα, 4 τζίπ με διασώστες, 2 κινητές υγειονομικές υπηρεσίες, 2 μοτοσυκλέτες, και 2 οχήματα μεταφοράς προσωπικού.
22 μέθης ( τά 12 από βαριά μέθη, και άλλα 5 από ανήλικους… ),
16 τραυματισμοί από ξένο σώμα ( μαχαιριές κλπ…),
5 από ξυλοδαρμούς,
14 παθολογικά, λιποθυμίες, κλπ….
10 οφθαλμολογικά,
5 τραυματισμοί από πτώση,
4 ορθοπεδικά,
4 καρδιολογικά


ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΑΒ :
Όπως δήλωσε ο περιφερειακός διευθυντής του ΕΚΑΒ κ. Μιχαλόπουλος κατά το Καρναβαλικό 3ήμερο οι διασώστες του ΕΚΑΒ κλήθηκαν αντιμετώπισαν:
111 περιστατικά, τά οποία αναλυτικά είναι:
28 μέθης,
7 τραυματισμούς ( ό ένας από μαχαιριές…),
6 ξυλοδαρμοί,
45 παθολογικά και καρδιολογικά,
1 από ναρκωτικά,
10 ορθοπεδικά,
1 με κώμα,
11 από τροχαία,


ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
Στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου η Αστυνομία προχώρησε σε:
97 προσαγωγές και 23 συλλήψεις,
10 υποθέσεις ναρκωτικών,
5 περιστατικά διακεκριμένων κλοπών,
6 κλοπές ( απλού τύπου ),
2 διαρρήξεις αυτοκινήτων, και
5 διαρρήξεις σε σπίτια.
( «Πελοπόννησος» , 4.3.09
Και www.skaipatras.gr/patra/modules.php?name=News&file=article&sid=1159
Από :http://patrablog.blogspot.com/

Στα δικαστήρια το θέμα
«Πόλεμος» για το αποκριάτικο άρμα με τον ηγούμενο Εφραίμ


Αθήνα

Εξώδικο στο Δήμο Πατρέων και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο Πρωτοδικείο Πατρών, κατέθεσαν τα μέλη του συλλόγου «Αγιος Μάρκος Ευγενικός» ζητώντας να αποσυρθεί από το Καρναβάλι το άρμα που παρουσιάζει τον ηγούμενο Εφραίμ.

Σύμφωνα με τα Νέα, την απόσυρση του άρματος ζητούν με επιστολή τους προς τον Δήμο και 20 μονές του Αγίου Όρους. Ο Δήμος, ωστόσο, απαντά πως η σάτιρα δεν λογοκρίνεται.

Η υπόθεση αναμένεται να συζητηθεί σήμερα στο δικαστήριο, αλλά όπως αναφέρεται στην αίτηση του συλλόγου, «ακόμα και εάν δεν αποσυρθεί το εν λόγω άρμα από την παρέλαση της Αποκριάς, τότε ο Δήμος Πατρέων θα πρέπει να διακηρύξει εγγράφως ότι εκτιμά το ήθος και το έργο που έχει επιτελέσει ο ηγούμενος Εφραίμ και ιδίως στην περιφέρεια της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου».

Στην ίδια αίτηση αναφέρεται ότι «στο 'περιβάλλον' αυτού του άρματος θα περιφέρονται πλείστοι όσοι καρναβαλιστές, αγόμενοι και φερόμενοι από κάθε είδους πάθος και αναισχυντία, ασέμνως ενδεδυμένοι ή και ημίγυμνοι, με μπουκάλια μαυροδάφνης στο χέρι, με απουσία κάθε ηθικού φραγμού στο πλαίσιο ενός είδους διονυσιακού και σεξιστικού ξεφαντώματος και παραληρήματος».

Πάντως, ο αντιδήμαρχος Πολιτιστικών του Δήμου Πατρέων Αλέξης Σκαρμέας αφήνει να εννοηθεί ότι το άρμα δεν θα αποσυρθεί, αφού ο Δήμος «δεν λογοκρίνει τη σάτιρα». Σημειώνει, δε, πως «δεν θίγεται και δεν προσβάλλεται κανένας θεσμός, απλώς σατιρίζεται ένα πρόσωπο και οι πολιτικές προεκτάσεις του θέματος».

Από την πλευρά της, η κατασκευάστρια του άρματος Αγνή Στασινού δηλώνει: «Σέβομαι τα θεία και δεν είχα ποτέ μου σκοπό και πρόθεση να θίξω το έργο της Εκκλησίας. Αλλωστε αυτό που σατιρίζω δεν είναι το σύνολο, αλλά ένα συγκεκριμένο γεγονός που είδε το φως της δημοσιότητας».

Οι διαμαρτυρίες δεν πτόησαν καθόλου τους κατασκευαστές, οι οποίοι «απαντούν» με ένα νέο άρμα. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του καρναβαλικού εργαστηρίου Χρήστος Σπυρόπουλος «οι καλλιτέχνες στο εργαστήρι ετοιμάζουν ακόμα ένα άρμα με τον Εφραίμ, στον οποίο κάνει καντάδα ο πρώην υπουργός Θεόδωρος Ρουσόπουλος». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «όλα αυτά γίνονται στο πλαίσιο της σάτιρας και του σχολιασμού της επικαιρότητας».

23 Φεβρουαρίου, 2009 — VatopaidiFriend

 

 

 

 

 

Αφ’ ότου πληροφορηθήκαμε στην ιερά Λαύρα του Αγίου Σάββα το θέμα της ετοιμαζόμενης στην Πάτρα εφετινής καρναβαλικής εορτής, η καρδιά μας γέμισε με πολλή λύπη και φοβερή ανησυχία.

Διότι δεν είναι μόνο το πρόσωπο του Αρχιμανδρίτου Εφραίμ της Ιεράς Μονής του Βατοπαιδίου το οποίο διακωμωδείται και εξευτελίζεται στον εφετινό καρνάβαλο, αλλά ολόκληρο το Μοναχικό Τάγμα, του οποίου το μαύρο ράσο, αποτελεί την χαρακτηριστική ενδυμασία πνευματικής μάχης, καθώς άλλωστε και του τιμημένου Ελληνικού Κλήρου. Υβρίζονται λοιπόν και η Παναγία Θεοτόκος, η πρώτη ασκήτρια στα Άγια των Αγίων των Ιεροσολύμων και Ηγουμένη του Αγίου Όρους, εξυβρίζονται τα άφθορα άγια σκηνώματα και τα ασκητήρια των Αγίων μας, όπως του Αγίου Σάββα, οι οποίοι αγίασαν το χώμα της Ελλάδας ή και αλλού με τους ασκητικούς αγώνες τους, φορώντας το μαύρο Μοναχικό Σχήμα, το οποίο μισούν μόνο οι εχθροί της Ορθοδοξίας και το τρέμουν οι δαιμονικές δυνάμεις, διακωμωδείται ο Μοναχικός Θεσμός, ο οποίος διέσωσε εκτός της Πίστεως, και την αυτοσυνειδησία του Γένους, τη γλώσσα, την ιστορία και τη γραμματεία του, σε περιόδους δουλείας ή κινδύνων, με μεγάλες μορφές Αγίων, Εθνομαρτύρων, Διδασκάλων και Εθναρχών.

Οι ετερόθρησκοι των Αγίων Τόπων τιμούν τους Χριστιανούς Ρασοφόρους και τους αποκαλούν «Abbuna» («Πάτερ»), εις ένδειξη τιμής προς το Βασιλικόν και ένδοξο Γένος των Ρωμιών, των «Βυζαντινών», του οποίου την Αυτοκρατορία εκληρονόμησαν, αλλά οι Ρωμιοί των Πατρών της νεωτέρας Ελλάδας θα διακηρύξουν “urbi et orbi”, στην πόλη και τον κόσμο, ότι στο βωμό της γελωτοποιίας είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν αυτό που πάντοτε αποτελούσε γνώρισμα των Ελλήνων, την τιμή προς τους θρησκευτικούς θεσμούς, όπως είναι πρόθυμοι και να ενσταλάξουν με συνειρμούς στις αθώες παιδικές ψυχές και στην συνείδηση των νέων, εκεί όπου το θέαμα του καρναβάλου, την γενική εντύπωση ότι η μαύρη Μοναχική Περιβολή των Ορθοδόξων Μοναχών δεν είναι ανθρώπων που αγωνίζονται πνευματικώς, με ενδεχόμενες ίσως ελλείψεις και λάθη, αλλά υποκριτών και διεφθαρμένων. Ο Χριστός, μέσω της Εκκλησίας Του, όπου διαπιστώσει αμαρτία και πτώση, δρα θεραπευτικά, αλλά με αγάπη και σεβασμό στο ανθρώπινο πρόσωπο. Η τωρινή γελωτοποιία, διαπομπεύει με απάνθρωπο τρόπο το πρόσωπο ενός κληρικού, κατά παραβίαση του βασικού ανθρωπίνου και δημοκρατικού δικαιώματος της αξιοπρέπειας, το οποίο απολαμβάνουν ακόμα και οι εγκληματίες.

Δεν έφθαναν οι εκτροπές του καρναβάλου από μόνες τους, τα αμαρτήματα της νύκτας και της εντροπής και οι φονικές εκτρώσεις; Δεν ήταν αρκετή αμαρτία η βεβήλωση της πλέον σημαντικής περιόδου του έτους, δηλαδή των Αγίων Νηστειών, όταν ενθυμούμεθα την Β’ Παρουσία του Κυρίου την Κυριακή της Απόκρεω; Αλλά τώρα, η σύγχρονη Πάτρα και η νεοειδωλολατρική και νεοεποχική λατρεία των ειδώλων του καρναβαλικού σατυρισμού ανασταυρώνει τον Χριστό μέσω των συμβόλων του Μοναχικού Θεσμού, σύμβολα που ίσως εμείς οι σύγχρονοι μοναχοί αναξίως φορούμε, δεν παύουν όμως να είναι τα ένδοξα εμβλήματα των Αγγελικών Ταγμάτων και των απ’ αιώνος Οσίων Πατέρων.

Είναι φοβερή η διήγηση από τα βιβλία της Εκκλησίας μας, σύμφωνα με την οποία ένας παλαιός Πατριάρχης για να εξευτελίσει ένα Μοναχό που αμάρτησε, φόρεσε το σχήμα του σε ένα χοίρο. Τότε εμφανίστηκε ο Τίμιος Πρόδρομος και Βαπτιστής και του είπε ότι δεν θα του συγχωρήσει αυτή την αμαρτία, ούτε στη Δεύτερη Παρουσία. Και δεν του τη συγχώρησε, ούτε όταν ο Πατριάρχης αυτός έκτισε ένα Ναό προς τιμή του Τιμίου Προδρόμου, διότι ο Τίμιος Πρόδρομος εμφανίστηκε στον Πατριάρχη και του είπε πάλι, ότι όσους Ναούς και αν κτίσει, δεν θα του συγχωρήσει την αμαρτία αυτή, με την οποία προσβλήθηκε το Μοναχικό Σχήμα, του οποίου ο Βαπτιστής είναι Αρχηγός.
Παρακαλούμε θερμώς όσους πιστούς ακόμη αγωνίζονται στους προμαχώνες του Γένους και της Πίστεως, ξεπερνώντας φόβο και ανθρωπαρέσκεια, αλλά και όσους θέλουν να βλέπουν τα γεγονότα βαθύτερα από τις τηλεοπτικές κάμερες και διαχρονικώτερα από εφήμερους γελοιασμούς, να αντιληφθούν τους συμβολισμούς, τις συγκυρίες και τους σκοπούς μιας τέτοιας πάνδημης βλασφημίας στην οποία παρασύρονται οι συμπατριώτες μας και να ασκήσουν πειθώ μετερχόμενοι κάθε ειρηνικό και νόμιμο μέσο για την αποτροπή της. Και αν τίποτε δεν κατορθωθεί, να απόσχουν παντελώς κάθε καρναβαλικής εκδηλώσεως, παρακαλώντας με δάκρυα το έλεος του Θεού.

Και κάτι τελευταίο. Η διακωμώδηση των ιερών χριστιανικών θεσμών είναι συστατικό στοιχείο της τελετουργίας του σατανισμού και της μαγείας. Αντιλαμβάνονται οι διοργανωτές του καρναβάλου ποιες δαιμονικές πύλες ανοίγουν και ποιους πνευματικούς νόμους ενεργοποιούν πάνω στην πόλη των Πατρών ιδιαίτερα με τον εφετινό καρνάβαλο;
Είθε ο Χριστός με την φιλανθρωπία Του να αποτρέψει την αμαρτία αυτή και τα επακόλουθα της.

Οι Σαββαΐται Πατέρες.

 

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...