Τράπεζα Ἰδεῶν
Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
info@tideon.org
Ολοκληρώνουμε σήμερα την παρουσίαση των προγραμμάτων σπουδών για τα Θρησκευτικά στο Δημοτικό Σχολείο με αποσπάσματα του προγράμματος για τη Στ΄ τάξη του Δημοτικού. Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, συνεντεύξεις από παπικούς, μουσουλμάνους και ραβίνους, μελέτη «αγίων» μορφών όπως του Βούδα, του Κομφούκιου, του Μωάμεθ, του Δαλάι Λάμα κ.α. συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διαμόρφωση μιας θρησκευτικότητας «ανοχής», αποδοχής κάθε πίστης, ισοπέδωσης των θρησκειών, σύγχυσης Φωτός και σκότους. Με τέτοιο προσανατολισμό στο μάθημα των Θρησκευτικών θα χτίσουμε πολίτες έτοιμους να δεχτούν το τέλος των θρησκειών και την κοινή ενότητα όλων μας γύρω από το πολυκέφαλο τέρας της πανθρησκείας.
Δείτε μερικά από τα περιεχόμενα του προγράμματος σπουδών για τα Θρησκευτικά της Στ΄ Δημοτικού:
Η Τελευταία Κρίση
[…]
Είναι η αγάπη και πάλι που αποτελεί το θέμα της Κυριακής της Απόκρεω. Ευαγγελικό ανάγνωσμα της μέρας είναι η παραβολή του Χριστού για την Τελευταία Κρίση (Ματθ, 25, 31‐46). Όταν ο Χριστός θα έρθει να μας κρίνει ποιο θα είναι το κριτήριο Του; Η παραβολή μας δίνει την απάντηση∙ η αγάπη - όχι ένα απλό ανθρωπιστικό ενδιαφέρον για μια αφηρημένη δικαιοσύνη και για κάποιους, ανώνυμους «φτωχούς», αλλά η συγκεκριμένη και προσωπική αγάπη για τον άνθρωπο, για κάθε ανθρώπινο πρόσωπο με το οποίο ο Θεός με φέρνει σε επαφή στη ζωή μου. Αυτή η διάκριση είναι πολύ σημαντική γιατί σήμερα όλο και περισσότεροι χριστιανοί έχουν την τάση να ταυτίζουν τη χριστιανική αγάπη με τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές φροντίδες. Με άλλα λόγια, έχουν την τάση να μετατοπίζουν το ενδιαφέρον από το μοναδικό πρόσωπο και το μοναδικά προσωπικό προορισμό του στις ανώνυμες οντότητες όπως είναι οι «τάξεις» οι «φυλές» κλπ. Όχι ότι αυτές οι φροντίδες είναι λανθασμένες. Είναι φανερό ότι οι χριστιανοί μέσα στην πορεία της ζωής τους, μέσα στις ευθύνες τους σαν πολίτες, σαν επαγγελματίες κλπ., καλούνται να φροντίζουν, όσο οι δυνατότητες και η κατανόηση τους επιτρέπουν περισσότερο, για μια δίκαιη, σταθερή και γενικά πιο ανθρώπινη κοινωνία. Όλα αυτά, σίγουρα, προέρχονται από τη χριστιανική αγάπη. Αλλά η χριστιανική αγάπη, αυτή καθαυτή είναι κάτι διαφορετικά και αυτή η διαφορά θα γίνει κατανοητή και θα διαφυλαχθεί αν η Εκκλησία διατηρήσει τη μοναδική αποστολή της και δε γίνει μια συνηθισμένη «κοινωνική υπηρεσία» που ασφαλώς δεν είναι στη φύση της.
Η χριστιανική αγάπη είναι η «δυνατή αδυνατότητα» να βλέπω το Χριστό στο πρόσωπο κάθε ανθρώπου, οποιοσδήποτε κι αν είναι αυτός, και τον οποίο ο Θεός, μέσα στο αιώνιο και μυστηριώδες σχέδιό Του, έχει αποφασίσει να φέρει μέσα στη ζωή μου έστω και για λίγες στιγμές να τον φέρει κοντά μου, όχι σαν μια ευκαιρία για «καλή πράξη» η για εξάσκηση της φιλανθρωπίας μου, αλλά σαν αρχή μιας αδιάκοπης συντροφιάς μέσα στον ίδιο το Θεό.
17 Φεβρουαρίου 2012: 98η Επέτειος Αυτονομίας Βορείου Ηπείρου
Η 17η Φεβρουαρίου 1914, ημερομηνία ανακηρύξεως της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου, αποτελεί ορόσημο στη ματωμένη ιστορική πορεία της πολύπαθης αυτής Ελληνικής Γης.
Ο νικηφόρος ένοπλος αγώνας των Βορειοηπειρωτών είχε σαν επιστέγασμα την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου, που επισφραγίσθηκε με το Πρωτόκολλο της Κερκύρας (17 Μαΐου 1914), νομικό κείμενο το οποίο αποδέχθηκε και η Αλβανία, χωρίς όμως ποτέ να σεβασθεί τις προβλέψεις του.
Ο αιώνας που μεσολάβησε έκτοτε, παρά τις δραματικές γεωπολιτικές αλλαγές και τους ποταμούς αιμάτων των Βορειοηπειρωτών στο βωμό της Ελευθερίας, δε δικαίωσε τους εθνικούς πόθους των Αγωνιστών του Αυτονομιακού Αγώνα.
Σήμερα, μέσα στο ρευστό γεωστρατηγικό περιβάλλον της Βαλκανικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και με δεδομένη την πάγια αλβανική στόχευση για πλήρη συρρίκνωσή του, ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός αναζητεί Ενότητα, Όραμα, Προοπτική.
Όπως τότε, έτσι και τώρα, οι μηχανορράφοι της Ευρώπης στρέφονται ανερυθρίαστα κατά της Ελλάδος. Σε αγαστή συνεργασία με τους διεθνείς τοκογλύφους προσβάλλουν την εθνική μας αξιοπρέπεια, πλήττουν ευθέως την εθνική μας κυριαρχία και απεργάζονται την εθνική μας συρρίκνωση.
Όμως, «λαός ελευθερωθείς διά του ξίφους, δεν δουλούται δια του καλάμου» διατράνωναν οι φοιτητές που πρωτοστάτησαν στον Αυτονομιακό Αγώνα. Ο λαός μας που κέρδισε την ελευθερία του με αίμα στα πεδία των μαχών, δεν θα τη χάσει στους αμαρτωλούς διαδρόμους της Παγκόσμιας Τράπεζας!
Αθήνα, 16/2/2012
Το ΚΔΣ της ΣΦΕΒΑ
Η αλήθεια για την... αμύθητη περιουσία της Εκκλησίας
Εφ. Δημοκρατία / Συνέντευξη στον Δ. Ριζούλη
O Διευθυντής των οικονομικών υπηρεσιών της Εκκλησίας της Ελλάδος (ΕΚΥΟ) αρχιμανδρίτης Αντώνιος Αβραμιώτης ανοίγει για πρώτη φορά τα χαρτιά του και αποκαλύπτει ότι η Εκκλησία αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, που μπορεί να την οδηγήσει (αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα) ακόμα και σε στάση πληρωμών.
Αποκαλύπτει τα περιουσιακά στοιχεία - φιλέτα της Εκκλησίας που προκαλούν το ενδιαφέρον ξένων και
Ελλήνων επενδυτών και εξηγεί
γιατί η περιοχή της Φασκομηλιάς (όλη η έκταση από τη Λίμνη Βουλιαγμένης μέχρι τη Βάρκιζα) που ανήκει στην Εκκλησία δεν μπορεί να αξιοποιηθεί. Αναφέρει επίσης ότι έχει συνταχθεί μνημόνιο συνεργασίας με τον εμίρη του Κατάρ, απορρίπτει ενδεχόμενο ενίσχυσης της Εθνικής Τράπεζας και απαντά στις κατηγορίες για «ιερές μπίζνες».
Πάτερ Αντώνιε, πόσο έχει αγγίξει η κρίση την εκκλησία;
-Δυστυχώς η κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά και την Εκκλησία. Υπάρχει μείωση εσόδων τόσο των ναών και των Μητροπόλεων όσο και της Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών. Η μείωση κυμαίνεται από 10% έως και 60%. Γενικά υπάρχει μεγάλη δυσκολία.
Ως προς την κεντρική διοίκηση;
-Το πρόβλημα προέρχεται από δυο αιτίες. Η πρώτη είναι η σημαντική μείωση των μισθωμάτων κατά 35 %, είτε διότι πολλά ακίνητα, ιδίως επαγγελματικοί χώροι
ξενοικιάστηκαν, είτε διότι οι παραμένοντες μισθωτές ζητούν σταθεροποίηση ή μείωση του ενοικίου. Δεύτερη αιτία είναι ότι εδώ και τέσσερα χρόνια η Εθνική τράπεζα δεν δίνει μέρισμα για τις μετοχές που κατέχει η Εκκλησία. Τα έσοδα του 2011 εν συγκρίσει με του 2007 είναι κατά 15 εκ. ευρώ λιγότερα.
Σε τι ποσοστό μειώσατε τα ενοίκια;
- Από 10% έως και 50% για ειδικές περιπτώσεις. Συνολικά εισπράττουμε περίπου 3.500.000 ευρώ λιγότερα το χρόνο από ενοίκια.
Περιγράφετε μια δραματική κατάσταση. Υπάρχει κίνδυνος η Εκκλησία να κηρύξει στάση πληρωμών;
-Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούμε τα αποθεματικά. Προσπαθούμε με διάφορες ενέργειες να βρούμε νέες πηγές εσόδων, μειώνοντας παραλλήλως τα έξοδα στα απολύτως απαραίτητα.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Υπάρχει μια διεθνής συνωμοσία με στόχο την ολοκλήρωση της καταστροφής της χώρας μου. Ξεκίνησαν από το 1975 με στόχο τον νεοελληνικό πολιτισμό, συνέχισαν με την διαστροφή της νεότερης ιστορίας μας και της εθνικής μας ταυτότητας και τώρα προσπαθούν να μας εξαφανίσουν και βιολογικά με την ανεργία, την πείνα και την εξαθλίωση. Εάν ο ελληνικός λαός δεν ξεσηκωθεί σύσσωμος για να τους εμποδίσει, ο κίνδυνος για την εξαφάνιση της Ελλάδας είναι υπαρκτός. Εγώ την τοποθετώ μέσα στα δέκα επόμενα χρόνια. Από μας θα μείνει μόνο η μνήμη του πολιτισμού μας και των αγώνων μας για την ελευθερία.
Ως το 2009 δεν υπήρχε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Οι μεγάλες πληγές της οικονομίας μας ήταν οι υπερβολικές δαπάνες για την αγορά πολεμικού υλικού και η διαφθορά μιας μερίδας του πολιτικού και του οικονομικο-δημοσιογραφικού χώρου. Όμως και για τις δύο πληγές ήταν συνυπεύθυνοι και οι ξένοι. Όπως λ.χ. οι Γερμανοί, Γάλλοι, Άγγλοι και Αμερικανοί, που κέρδιζαν δισεκατομμύρια ευρώ σε βάρος του εθνικού μας πλούτου από την ετήσια πώληση πολεμικού υλικού. Αυτή η συνεχής αιμορραγία, μάς γονάτιζε και δεν μας επέτρεπε να προχωρήσουμε προς τα εμπρός, ενώ προσέφερε πλούτο στα ξένα έθνη. Το ίδιο συνέβαινε και με το πρόβλημα της διαφθοράς. Λ.χ. η Γερμανική Siemens είχε ειδικό κλάδο για την εξαγορά Ελλήνων παραγόντων, προκειμένου να τοποθετήσει τα προϊόντα της στην ελληνική αγορά. Επομένως ο ελληνικός λαός υπήρξε θύμα αυτού του ληστρικού ντουέτου, Ελλήνων και Γερμανών, που πλούτιζαν σε βάρος του.
Είναι φανερό ότι αυτές οι δύο μεγάλες πληγές θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν οι ηγεσίες των δύο φιλοαμερικανικών κομμάτων εξουσίας δεν είχαν διαβρωθεί από στοιχεία διεφθαρμένα, τα οποία για να καλύψουν τη διαρροή του πλούτου (που ήταν προϊόν της εργασίας του ελληνικού λαού) προς τα ταμεία των ξένων χωρών, κατέφευγαν στον υπέρμετρο δανεισμό, με αποτέλεσμα το δημόσιο χρέος να φτάσει στα 300 δισ. ευρώ, δηλαδή το 130% του ΑΕΠ (Ακαθάριστου Εθνικού Εισοδήματος). Με την κομπίνα αυτή οι ξένοι που προανέφερα κέρδιζαν διπλά. Πρώτον από την πώληση των όπλων και των προϊόντων τους. Και δεύτερον από τους τόκους των χρημάτων που δάνειζαν στις κυβερνήσεις και όχι στον λαό. Γιατί όπως είδαμε, ο λαός ήταν το κύριο θύμα και στις δύο περιπτώσεις. Ένα παράδειγμα και μόνο θα σας πείσει. Οι τόκοι του δανείου του ενός δισ. δολλαρίων που έκανε ο Ανδρέας Παπανδρέου στα 1986 από μια μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα, έφτασαν στα 54 δισ. ευρώ και ξεπληρώθηκαν τελικά το … 2010!
Ελένη Φωκά
Η Κύπρος απαξιώνει την ηρωίδα δασκάλα των κατεχομένων
Της Θεοδοσίας Κοντζόγλου
Έδωσε μια σκληρή μάχη για 23 ολόκληρα χρόνια στην κατεχόμενη Βόρεια Κύπρο. Υπέμενε τα πάνδεινα, για να προσφέρει μόρφωση στα λιγοστά εγκλωβισμένα Κυπριόπουλα και για να δίνει κουράγιο στους χιλιοταλαιπωρημένους συγχωριανούς της. Σήμερα, ζει με τις μνήμες της, σ’ ένα προάστιο της Λευκωσίας όπου ακόμα και το προσφυγικό λιτό σπιτάκι της, το απαίτησε, γιατί κυβερνητικοί παράγοντες της είπαν ότι δεν το δικαιούται!
Η Ελένη Φωκά, μια πραγματική Κυρία, μια ζωντανή ηρωίδα, μεγάλωσε στην Αγία Τριάδα Γιαλούσας στο Ριζοκάρπασο. Ήταν η μεγαλύτερη από τα εννέα παιδιά της Λουκίας και του Λύσανδρου Φωκά (πέντε κορίτσια και τέσσερα αγόρια). Αγροτική οικογένεια. Αγροτικές εργασίες, καπνά, ελιές , χαρούπια, σιτηρά. Τα παιδιά βοηθούσαν κάθε μέρα στις δουλειές αλλά ο πατέρας είχε μεγάλη επιθυμία να μορφώσει στα παιδιά του.
Μόνον η Ελένη και άλλη μια αδελφή της πρόλαβαν να σπουδάσουν . Όλα τα άλλα παιδιά τα πρόλαβε η εισβολή. Όταν έγινε το κακό, η Ελένη ήταν 24 ετών, πτυχιούχος οικιακής οικονομίας Ελληνικού πανεπιστημίου. Από το 1973 είχε διοριστεί ως εκπαιδευτικός.
Το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου και η εισβολή της 20ης Ιουλίου του 1974, την βρήκε στο σπίτι της στην Αγία Τριάδα.
Θυμάται για εκείνη τη μέρα: «Βλέπαμε τα πλοία και τα αεροπλάνα με φόβο και τρόμο. Στη 2η εισβολή στις 15 Αυγούστου, οι Τούρκοι ήρθαν και στην Γιαλούσα. Νωρίτερα, είχαν αποκόψει τη χερσόνησο της Καρπασίας και έτσι δεν μπορούσαμε να φύγουμε.
Ακούσαμε τα νέα της αποκοπής του δρόμου από το ραδιόφωνο. Τρομάξαμε. Φώλιασε ο φόβος μέσα μας. Εκείνη τη μέρα ο πατέρας μου ήταν στους αγρούς. Έτρεξα με το ποδήλατο να του πω ότι έπρεπε να γυρίσει αμέσως στο σπίτι. Στο δρόμο έβλεπα κόσμο να τρέχει και να κλαίει.
Μόλις μπήκαν οι Τούρκοι στο χωριό, έκαναν κέρφιου (σ.σ. περιορισμό στην κυκλοφορία των ατόμων). Ρήμαξαν όλα τα καταστήματα. Μας μάζεψαν στην εκκλησία λίγο μετά το μεσημέρι. Μπήκαν με τα τανκς και οι προπομποί τους φώναζα με ντουντούκες ό,τι έπρεπε να μαζευτούμε στην εκκλησία.
κ. Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
αγωνιστή της εθνικής αντίστασης,
τι περιμένετε και δεν ασκείτε βέτο (αρνησικυριά του νόμου);
Κοινή δήλωση 5 γεναίων Συνταγματολόγων
κατά του Μνημονίου για παράβαση του Συντάγματος
και της Ευρωπαϊκής νομιμότητας...
ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ
Των καθηγητών Συνταγματικού Δικαίου
Γιώργου Κασιμάτη, Ομότιμου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών
Ανδρέα Δημητρόπουλου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών
Γιώργου Κατρούγκαλου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Θράκης
Ηλία Νικολόπουλου, Καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου
Κώστα Χρυσόγονου, Καθηγητή Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Αισθανόμαστε την υποχρέωση να επισημάνουμε προς τη Βουλή και τον ελληνικό λαό ότι το κείμενο, το οποίο καλείται σήμερα να ψηφίσει η λαϊκή αντιπροσωπεία, παραβιάζει κατάφωρα θεμελιώδεις διατάξεις του Συντάγματος και του ευρωπαϊκού και διεθνούς δικαίου για τους λόγους που ακολουθούν:
1. Η παρούσα Βουλή εκλέχθηκε τον Οκτώβριο του 2009 κάτω από εντελώς διαφορετικές πολιτικές προϋποθέσεις και η λαϊκή εντολή προς αυτή, κατά την έννοια του άρθρου 41 του Συντάγματος, ήταν διαμετρικά αντίθετη από όσα προβλέπει τώρα το κατατεθειμένο κείμενο. Λείπει, συνεπώς, η δημοκρατική νομιμοποίηση για την ψήφισή του.
2. Το περιεχόμενο του κειμένου, που καλείται να ψηφίσει η Βουλή είναι προϊόν οικονομικού και πολιτικού εκβιασμού, εκ μέρους των εκπροσώπων των δανειστών, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου (άρθρο 52 της Διεθνούς Σύμβασης της Βιέννης του 1969).
Η πρόωρη μεγάλη Παρασκευή *
Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012 κρεμάται επί ξύλου ολόκληρος ο ελληνικός λαός
* Ανοιχτή Επιστολή προς τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου, του Γιώργου Π. Παύλου, Αν. Καθηγητή Δ.Π.Θ.
Ξάνθη, 10.02.2012
Κύριοι Βουλευτές,
Πρώτ’ απ’ όλα, ας παραδεχθούμε την μία και μοναδική αλήθεια που παρήγαγε και υπηρέτησε ανά τις χιλιετηρίδες ο λαός μας μαζί με άλλους ευγενείς και πολιτισμένους λαούς. Ότι, δηλαδή, όποιος δεν αγαπάει, δεν υπηρετεί και δεν φροντίζει τον συγκεκριμένο άνθρωπο με σάρκα και οστά, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, θρησκείας, ή ό,τι άλλο τον καθορίζει, τότε όσες γραβάτες και κουστούμια πολυτελείας κι αν φοράει, όσες όμορφες ιδεολογίες, διεθνιστικές ή εθνικιστικές κι αν αραδιάζει, όσο κι αν καμώνεται τον σωτήρα ανθρώπων ή λαών, δεν μπορεί να είναι άλλο από λύκος με προβάτου όψη, κλέπτης και ληστής με ύπουλα υποκριτική αμφίεση φιλανθρώπου, ανθρωπιστή ή οικολόγου.
Ως απλός πολίτης σας υποβάλλω έκκληση, έστω και την τελευταία στιγμή, να σταματήσετε τη δολοφονία και την εξόντωση των Ελλήνων πολιτών και του ελληνικού λαού στην Ελλάδα.
Διότι ήδη, έχετε οδηγήσει σε πρωτόγνωρη εξαθλίωση τους Έλληνες πολίτες και τους έχετε καταδικάσει στην ανεργία, στους μισθούς πείνας και στην στέρηση των στοιχειωδών για τη ζωή, τροφή, στέγη, μόρφωση και υγεία. Τώρα δε, με τη νέα Δανειακή Σύμβαση, πουλάτε σε ξεφτιλιστική τιμή κάθε ελληνική περιουσία, δημόσια ή ιδιωτική, και μετατρέπετε τον ελληνικό λαό σε σύγχρονο κολίγο και δουλοπάροικο.
Πόλεμος στην Αθήνα: 45 κτίρια πυρπολημένα, 67 συλλήψεις, 68 τραυματίες αστυνομικοί!
Λίγο πριν από το ξημέρωμα (!) εκδόθηκε ανακοίνωση της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής σύμφωνα με την οποία:
"Κατά τη διάρκεια των σημερινών συγκεντρώσεων και πορειών στο κέντρο της Αθήνας, πολυπληθείς ομάδες ατόμων, με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά τους, που βρίσκονταν ανάμεσα στους διαδηλωτές, επιτέθηκαν με σφοδρότητα στις αστυνομικές δυνάμεις, αρχικά στη Πλατεία Συντάγματος και στη συνέχεια σε διάφορα σημεία του κέντρου της Αθήνας με βόμβες μολότοφ, πέτρες, ξύλα και άλλα αντικείμενα.
Κατά τη διάρκεια των πολύωρων επιθέσεων προκάλεσαν εμπρησμούς τουλάχιστον σε σαράντα πέντε (45) κτίρια και καταστήματα, πολλούς εκ των οποίων ταυτόχρονα, ενώ σε άλλα προκάλεσαν φθορές, σε κάποια από τα οποία αφαίρεσαν αντικείμενα και εμπορεύματα.
Οι αστυνομικές δυνάμεις για την αντιμετώπιση και την απώθηση των επιτιθεμένων έκαναν χρήση δακρυγόνων μέσων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις συνόδευσαν Πυροσβεστικά οχήματα, προκειμένου να φθάσουν αυτά ακώλυτα στους χώρους εκδήλωσης των πυρκαγιών, δεδομένου ότι οι ταραχοποιοί και μερίδα του συγκεντρωμένου πλήθους δεν επέτρεπαν την προσέγγισή τους στα σημεία αυτά. Παράλληλα αστυνομικές δυνάμεις απεγκλώβισαν πολίτες που βρίσκονταν εντός κτιρίων που είχαν προκληθεί εμπρησμοί.
Κατά τη διάρκεια των αστυνομικών επιχειρήσεων συνελήφθησαν, μέχρι στιγμής, εξήντα επτά (67) άτομα για επιθέσεις σε βάρος αστυνομικών, δολιοφθορές κατά κτιρίων και καταστημάτων, καθώς και κλοπές αντικειμένων και εμπορευμάτων από καταστήματα. Παράλληλα προσήχθησαν από διάφορες περιοχές της Αθήνας και εξετάζονται άλλα εβδομήντα πέντε (75) άτομα.
Από τις σφοδρότατες επιθέσεις τραυματίσθηκαν εξήντα οκτώ (68) αστυνομικοί, από μολότοφ, πέτρες, ξύλα και άλλα αντικείμενα, οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε Νοσοκομεία.
Το τέλος της εθνικής μας κυριαρχίας - "Κατάσχεση δημόσιας περιουσίας, σύλληψη, κράτηση..."
Ένα συγκλονιστικό απόσπασμα από το νέο Μνημόνιο που αποδεικνύει ότι όχι απλώς παραδίδεται η χώρα στους ξένους δανειστές, αλλά όπως το defencenet.gr έχει αποκαλύψει ανοίγει το δρόμο ακόμα και για επέμβαση των στρατιωτικών δυνάμεων στην Ελλάδα, αλλά και συλλήψεις Ελλήνων δημόσιων λειτουργών στο εξωτερικό ή όπου βρίσκονται, δημοσιεύουμε σήμερα. Πρόκειται όχι για επιστροφή στην βαυαροκρατία, αλλά επιστροφή στην Φραγκοκρατία.
Ιδού τι αναφέρει το κείμενο της ντροπής που υπερψήφισαν οι 199 βουλευτές της εθνικής αντιπροσωπείας:
"Κάθε ένα από τα (σ.σ.: συμβεβλημένα) μέρη αμετάκλητα και χωρίς όρους αίρει κάθε ασυλία την οποία έχουν ή θα μπορούσαν να έχουν στο μέλλον σε σχέση με τον εαυτό τους ή τα περιουσιακά τους στοιχεία ή έσοδα από νομικές διαδικασίες που σχετίζονται με αυτή την Συμφωνία. Κάθε ασυλία συμπεριλαμβανομένης χωρίς περιορισμούς ασυλία από (σ.σ.: συνέπειες) μήνυσης/αγωγής, αποφάσεις δικαστηρίων ή άλλη αρχή, από σύλληψη, κράτηση ή περιοριστικό ένταλμα πριν από την ανακοίνωση της δικαστικής απόφαση και από κάθε μορφή εκτέλεσης και επιβολής κατά αυτής, των περιουσιακών της στοιχείων ή έσοδα μετά την δικαστική απόφαση μέχρι το σημείο που δεν απαγορεύεται από υποχρεωτικό νόμο.
Εφαρμοστικός Νόμος και Δικαιοδοσία
Αυτή η συμφωνία και κάθε μη υποχρεωτικές υποχρεώσεις που προέρχονται από ή σε σχέση με αυτή θα διέπονται και θα ερμηνεύονται από το αγγλικό δίκαιο. Τα μέρη αποδέχονται να καταθέσουν την διαφορά τους στην αποκλειστική αρμοδιότητα των δικαστηρίων του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου".
Το περιεχόμενο του κειμένου είναι ανατριχιαστικό και απορεί κανείς πως μπορεί κάποιοι έχουν εκπέσει του εθνικού φρονήματος σε τέτοιο βαθμό ώστε να ψηφίζουν τέτοιο κείμενο.
Το οποίο κείμενο τι λέει; Πρώτον ότι το δημόσιο στερείται πλέον κάθε ασυλίας και τα περιουσιακά στοιχεία ή έσοδά του μπορούν να κατασχεθούν! Και αυτό αφορά και τα έσοδα από υδρογονάνθρακες, από πάσης φύσεως ορυκτά, από πάσης φύσεως δημόσια περιουσία κλπ.
Αλλά μπορούν μέχρι και να συλληφθούν και να κρατηθούν Έλληνες πολίτες αν δεν πληρωθούν τα δάνεια των τοκογλύφων!
Μπορεί να εκδοθεί διεθνές ένταλμα κατά της χώρας. Και το ερώτημα είναι πως θα συλληφθούν και θα κρατηθούν; Καλά στο εξωτερικό, μπορούν να συλλάβουν τους πρεσβευτές (με το παρόν άρθρο δεν ισχύει η ασυλία τους τουλάχιστον στις χώρες που δεν απαγορέυεται με υποχρεωτικό νόμο, όπως π.χ. οι ΗΠΑ). Στην Ελλάδα, όμως πως θα συμβεί αυτό αφού η χώρα παραιτήθηκε του δικαιώματος της ασυλίας;
Μήπως με «εισαγώμενη» εκτελεστική εξουσία;
Γιατί πως αλλιώς θα συλληφθούν ή θα κρατηθούν οι Έλληνες που θα θεωρηθούν υπεύθυνοι για την μη πληρωμή τόκων σε περίπτωση χρεοκοπίας; Αλήθεια, ποιοι είναι οι καθ’ύλην αρμόδιοι; Γιατί δεν αναφέρονται στο κείμενο; Και τι εννούμε "εισαγώμενη εκτελεστική εξουσία"; Στρατεύματα; Ευρωχωροφυλακή, τι;
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΞΟΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΘΩΝΙΑΔΑΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
Την μετεγκατάσταση των μαθητών της Γ΄ Λυκείου της Αθωνιάδας ακαδημίας που λειτουργεί στο ΄Αγιο Όρος στο Εκκλησιαστικό λύκειο Νεάπολης αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με έγγραφο που εστάλη στους γονείς τους και στην διεύθυνση του σχολείου.
Οι μαθητές μέσω ανοιχτής επιστολής εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκεια τους λέγοντας ΄΄ Θα παραμείνουμε εδώ μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς! ΄΄
Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΘΩΝΙΑΔΑΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
Είμαστε οι Αλέκωβ Θωμάς, Αλεξόπουλος Δημήτριος, Γαβράς Ραφαήλ, Καλαφάτης Κωνσταντίνος, Μαντζανάς Σωτήριος, π. Γυμνάσιος, αγιορείτης μοναχός, Πίντεα Ιωάννης και Τσέκενης Γεώργιος μαθητές της Γ΄τάξης Λυκείου της ιστορικής Αθωνιάδος Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Αγίου Όρους. Καταγόμαστε από Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία και είμαστε μία αγαπημένη τάξη, πράγμα το οποίο αποδεικνύουμε μέσα από τα βιώματα μας, το παράδειγμα της αγάπης του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης.
Αφήσαμε πίσω τους δικούς μας ανθρώπους, ακόμα και την ίδια μας την πατρίδα, για να έρθουμε σε ένα ασφαλές λιμάνι, το λιμάνι του Αγίου Όρους, και να συνεχίσουμε την πορεία των Αγίων και Σεβαστών Πατέρων, που για εμάς είναι θησαυρός ανεκτίμητος μπροστά στο δύσκολο κλίμα που επικρατεί ολοφάνερα στη εποχή μας.
Ο γέροντας και τ’ άλογο – Τι είναι καλό και τι κακό;
Κάποτε ζούσε σ’ ένα χωριό κάποιος φτωχός γέροντας, ο οποίος είχε ένα όμορφο άλογο που τον βοηθούσε στις γεωργικές του ασχολίες και το οποίο ήταν τόσο όμορφο και δυνατό, ώστε ήταν γνωστό σε όλη τη γύρω περιοχή.
Κάποια μέρα, ένας πρίγκιπας που εντυπωσιάστηκε από τη φήμη και το παρουσιαστικό του αλόγου, θέλησε να το αγοράσει, προσφέροντας στον γέροντα ένα υπέρογκο ποσό. Αυτός, όμως, αρνήθηκε να πουλήσει το αγαπημένο του άλογο, µε το οποίο είχε δεθεί τόσα χρόνια, και επέστρεψε στο χωριό του.
-“Μα καλά είσαι ανόητος;” ρωτούσαν οι συγχωριανοί του.“Πούλα το άλογο για το καλό σου, θα πιάσεις πολλά χρήματα και θα είσαι ευτυχισμένος!”
-“Ααα, εμένα το άλογο με βοηθά στην εργασία μου.. Και ποιος ξέρει τι είναι καλό και τι κακό;” απαντούσε ο γέροντας, “Μόνο Ο Θεός το ξέρει!”
Οι μέρες περνούσαν και το άλογο παρέμενε αχώριστη συντροφιά του γέροντα. Ένα πρωί ξύπνησε και είδε ότι το άλογό του είχε φύγει.
Οι συγχωριανοί του μαζεύτηκαν για να του εκφράσουν τη λύπη τους:
-“Τι μεγάλο κακό που σε βρήκε, τώρα ποιος θα σε βοηθά στις δουλειές σου; Ήσουν ανόητος που δεν πούλησες το άλογο.
Τώρα δεν έχεις ούτε τα χρήματα, ούτε το άλογο”.
Ο γέροντας με τη χαρακτηριστική ηρεμία του απαντούσε:
-“Και ποιος ξέρει τι είναι καλό και τι κακό; Μόνο Ο Θεός το ξέρει!”
Οι χωριανοί απομακρύνονταν νομίζοντας ότι του γέρου του έχει σαλέψει..
Ύστερα από λίγες μέρες το άλογο επέστρεψε στη μάντρα του γέροντα, μαζί µε μερικά άλλα πανέμορφα άγρια άλογα που είχε συναντήσει στο δάσος.
Μαζεύτηκαν ξανά οι συγχωριανοί και του έλεγαν:
-“Τι τυχερός που είσαι! Σου έτυχε μεγάλο καλό, αφού τώρα έχεις περισσότερα άλογα να σε βοηθούν.”
Ο γέροντας τους απάντησε:
-“Και ποιος ξέρει τι είναι καλό και τι κακό.. Μόνο Ο Κύριος γνωρίζει! Πάντως, είμαι ευχαριστημένος που το άλογό μου γύρισε.”
Οι συγχωριανοί του τον κοιτάζανε πάλι περιφρονητικά.
Κραυγή αγωνίας από Αρχιεπίσκοπο σε Παπαδήμο για την Ελλάδα
Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης - 11.57
Κραυγή αγωνίας για το μέλλον του τόπου που υποθηκεύεται απευθύνει με επιστολή του ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος στον Πρωθυπουργό Λ. Παπαδήμο.
Ο Αρχιεπίσκοπος χρησιμοποιώντας σκληρή γλώσσα αναφέρει στην επιστολή του πως η υπομονή των Ελλήνων εξαντλήθηκε και δεν μπορεί να αγνοείται ο κίνδυνος κοινωνικής ανάφλεξης “ούτε από εκείνους που διατάσσουν, ούτε από εκείνους που εκτελούν τις φονικές συνταγές τους».
Συντάξεις κόπηκαν, μεροκαματιάρηδες είναι σε απόγνωση και η ανασφάλεια έχει φωλιάσει σε κάθε ελληνικό σπίτι, σημειώνει ο κ. Ιερώνυμος.
Μόνα θετικά σημάδια είναι πως αυτές τις ώρες, λέει ο κ. Ιερώνυμος, ξεπροβάλλει το φιλότιμο και ο αγνός πατριωτισμός των Ελλήνων που στηρίζουν τους απελπισμένους.
Ο Αρχιεπίσκοπος χαρακτηρίζει όλες τις πολιτικές που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα (Βλ. Μνημόνιο) αποτυχημένες, υπογραμμίζοντας πως δεν είναι δυνατόν να ζητούνται και άλλα σκληρότερα, επώδυνα και άδικα μέτρα «στην ίδια αδιέξοδη και αποτυχημένη γραμμή του πρόσφατου παρελθόντος μας».
Δεν μπορώ πια να σωπαίνω ... ντρέπομαι
(π. Κωνσταντῖνος Καπετανόπουλος)
Ντρέπομαι γιατί τήν πατρίδα μου τήν κυβερνοῦν, ἐδῶ καί δεκαετίες, τά γνωστά «τζάκια», τά ὁποῖα ἐναλλάσσονται στήν ἐξουσία. Καραμανλῆδες- Μητσοτάκηδες-Παπανδρέϊδες!; Γιατί; Τί συμβαίνει;
Ντρέπομαι γιά τήν κατάντια τοῦ πολιτικοῦ μας συστήματος, γιατί ἀπέκρυψε, καί συνεχίζει νά ἀποκρύπτει τήν ἀλήθεια ἀπό τόν λαό μας. Ἡ δικτατορία στήν πληροφόρηση συνιστᾶ ἔγκλημα κατά τῆς Δημοκρατίας καί τοῦ λαοῦ μας. Ὅλα γίνονται στό ἡμίφως ἤ στό σκοτάδι. Ὅλοι τους συνειδητά ἔφεραν τήν Πατρίδα σέ τέτοιο χάλι. Ναί, συνειδητά!
Ντρέπομαι γιατί τά Κόμματα κατάντησαν «μαγαζάκια» διορισμένων «ἀνθυπάτων»!
Ντρέπομαι γιά τά κανάλια ἐκεῖνα καί τούς δημοσιογράφους ἐκείνους πού χρόνια τώρα παίζουν τόν ρόλο τοῦ νταβατζῆ καί τοῦ προαγωγοῦ... Τά λένε ὅλα, ἐκτός ἀπό τήν ἀλήθεια. Ἔτσι κάποιοι ἄλλοι χειραγωγοῦν τόν ἀνενημέρωτο λαό μας σέ «δρόμους» πού ἄλλοι τούς ἔχουν ὑποδείξει καί ἐπιβάλλει.
Ὕβρις κατὰ τοῦ Θεοῦ, πρόκληση κατὰ τοῦ ἀνθρώπου
Ἡ ἀπόκτηση ἀκίνητης περιουσίας εἶναι δικαίωμα κάθε ἀνθρώπου. Ὅταν ὅμως αὐτὴ γίνεται κατὰ τρόπο προκλητικὸ καὶ μάλιστα σὲ καιροὺς ἀπελπιστικῆς οἰκονομικῆς ἀνέχειας τῶν συνανθρώπων μας, τὸ πράγμα καταντᾶ ὄχι ἁπλῶς πρόκληση ἀλλὰ καὶ ἐνέργεια καθαρὰ καὶ ἔντονα πλεονεκτική. Αὐτὸ συμβαίνει δυστυχῶς σήμερα μὲ ὁρισμένους Ἕλληνες, ποὺ ἀγοράζουν πανάκριβα ἀκίνητα στὸ Λονδίνο. Οἱ «Κυριακάτικοι Τάϊμς» (‘‘Sunday Times’’) τοῦ Λονδίνου τῆς 23-10-2011 ὑπὸ τὸν τίτλο «Ἡ ὀδύσσεια τῶν Ἑλλήνων μὲ τὰ σπίτια στὸ Ἡνωμένο Βασίλειο» ἀναφέρει ὅτι «ἡ ἰσχυρὴ παρουσία τῶν Ἑλλήνων στὴν ἀγορὰ ἀκινήτων τοῦ Λονδίνου ἔχει συντελέσει στὸ νὰ αὐξάνονται οἱ τιμὲς τῶν ἀκινήτων, ἰδιαιτέρως στὰ ἀκίνητα ἀξίας πάνω ἀπὸ τρία ἑκατομμύρια λίρες ἕκαστο. Ὁ ἐκπρόσωπος μεγάλου μεσιτικοῦ γραφείου τοῦ Λονδίνου δήλωσε ὅτι σύμφωνα μὲ τοὺς ὑπολογισμοὺς στὸν τελευταῖο χρόνο Ἕλληνες ἀγόρασαν ἀκίνητα στὸ Λονδίνο συνολικῆς ἀξίας 250 ἑκατ. λιρῶν. ‘‘Πέρυσι Ἕλληνες εἶχαν ἀγοράσει τριάντα ἀκριβὰ ἀκίνητα στὶς ἀκριβὲς περιοχὲς τοῦ Λονδίνου, φέτος μέχρι στιγμῆς ἔχουν ἀγοράσει πενήντα τέτοια ἀκίνητα’’, δήλωσε ὁ ἐκπρόσωπος. ‘‘Οἱ Ἕλληνες ἄρχισαν νὰ ἀγοράζουν ἀπὸ τότε ποὺ ξέσπασε ἡ οἰκονομικὴ κρίση. Πιστεύουν ὅτι τὰ χρήματά τους στὶς ἑλληνικὲς τράπεζες εἶναι εὐάλωτα, ἐνῶ θεωροῦν τὸ Λονδίνο ἀσφαλῆ τόπο νὰ ἐπενδύσουν τὰ χρήματά τους» («Ἑστία» 24-10-2011).
Στὰ δύσκολα χρόνια τῆς ζωῆς αὐτοῦ τοῦ τόπου οἱ Ἕλληνες τοῦ ἐξωτερικοῦ μὲ κορυφαίους τοὺς μεγάλους εὐεργέτες τοῦ ἔθνους βοηθοῦσαν γενναῖα τὴν πατρίδα τους. Σήμερα οἱ Ἕλληνες πλούσιοι ἀντὶ νὰ ἐπενδύσουν σὲ ἐπιχειρήσεις τὰ κεφάλαιά τους στὴν Ἑλλάδα γιὰ ν’ ἀρχίσει μιὰ ἀνάπτυξη στὸν τόπο μας, ποὺ μαστίζεται ἀπὸ ἀνεργία πάνω ἀπὸ 17% καὶ οἱ νέοι φεύγουν στὸ ἐξωτερικὸ πρὸς ἀναζήτηση ἐργασίας, ἐπενδύουν στὸ ἐξωτερικὸ τὰ κεφάλαιά τους. Αὐτὸ δὲν εἶναι ἀπλῶς κίνηση ποὺ φανερώνει ἀκόρεστη πλεονεξία, εἶναι ἁμαρτία καὶ πράξη ἔσχατης ἀστοργίας καὶ πρόκληση στὸ λαό μας, ὅταν μάλιστα ἄστεγοι ἀδελφοί μας πεθαίνουν ἀπὸ τὸ κρύο στὰ παγκάκια. Ὅλοι αὐτοὶ ὅμως, ποὺ προκαλοῦν μὲ τὴν ἄστοργη συμπεριφορά τους, ἂς ἀκούσουν τὸν λόγο τοῦ προφήτη: «Οὐαὶ οἱ συνάπτοντες οἰκίαν πρὸς οἰκίαν καὶ ἀγρὸν πρὸς ἀγρὸν ἐγγίζοντες (...). Μή (=μήπως θά) οἰκήσετε μόνοι ἐπὶ τῆς γῆς;» (Ἡσ. ε΄ 8). Ταλανίζει ὁ θεόπνευστος Ἡσαΐας ὅσους ἐπεκτείνουν τὴν ἀκίνητη περιουσία τους κινούμενοι ἀπὸ πλεονεκτικὴ καὶ ἀχόρταγη διάθεση· σὰν νὰ μὴν εἶχαν νὰ κάνουν κάτι ἄλλο καὶ σὰν νὰ πρόκειται νὰ ζήσουν αἰώνια ἐδῶ καὶ νὰ μείνουν οἱ μόνοι κάτοικοι τῆς γῆς. Ἡ κίνηση αὐτὴ καταντᾶ μάλιστα καὶ ὕβρις κατὰ τοῦ ἁγίου Θεοῦ καὶ τοῦ λογικοῦ πλάσματός του, τοῦ ἀνθρώπου, ὅταν γίνεται κάτω ἀπὸ τὶς συνθῆκες ποὺ περνᾶ σήμερα ἡ χώρα μας.
Επιστολή - χαστούκι
στον Έλληνα βουλευτή :
Γνωρίζω ότι γνωρίζεις...
Αγαπητέ εκπρόσωπέ μου – το Σύνταγμα σε λέει υπηρέτη αλλά στην δημοκρατία δεν χρειαζόμαστε υπηρέτες,
Στην ψηφοφορία του μεσοπρόθεσμου μου είπες ότι δεν γνωρίζες, ότι δεν είχες ενημερωθεί, ότι δεν μπορούσες να κάνεις αλλιώς.
Στην ψηφοφορία αυτή εκπρόσωπε ψήφισες, μεταξύ άλλων, το κεφάλαιο Α του εφαρμοστικού νόμου που αφορά την «αξιοποίηση» της δημόσιας περιουσίας.
Σε εκτιμώ εκπρόσωπε και πιστεύω ότι πράγματι δεν ήξερες τι ψήφισες γιατί αλλιώς δεν θα το ψήφιζες ποτέ! Λοιπόν αγαπητέ βουλευτή έχεις μια πραγματικά μεγάλη ευκαιρία για να αλλάξεις τα πράγματα.
Με την νέα δανειακή σύμβαση θα ξαναέρθει στην Βουλή η παλαιά δανειακή σύμβαση την οποία έχει υπογράψει μόνο ο πρώην υπουργός οικονομικών και κατά συνέπεια δεν έχει καμία νομική ισχύ.
Επίσης θα έρθει στην Βουλή προς κύρωση από 180 βουλευτές, εκείνος ο εφαρμοστικός νόμος που δεν είχες προλάβει να διαβάσεις και ειδικά το κεφάλαιο-Α. Ο νόμος αυτός είναι αυτή την στιγμή στον αέρα γιατί δεν έχει ψηφισθεί από τα 2/3 της Βουλής των Ελλήνων.
Αγαπητέ βουλευτή είχες αρκετό χρόνο για να διαβάσεις τι ψήφισες τότε και έτσι εγώ ο εκλογέας, εντολοδόχος και τελικός κριτής σου γνωρίζω ότι γνωρίζεις.
Γνωρίζεις ότι στο άρθρο 1, παρ 1-4 ψηφίζεις την εκχώρηση στους δανειστές κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ελληνικού κράτους (συμπεριλαμβανομένων ακόμη και ταμειακών διαθεσίμων των υπό εκχώρηση στοιχείων).
Γνωρίζεις ότι στο άρθρο 1, παρ 6 ψηφίζεις την παραίτηση του Ελληνικού δημοσίου από κάθε δικαίωμα που απορρέει από τα υπό «αξιοποίηση» περιουσιακά στοιχεία. Δηλαδή τα έσοδα όλων των δημόσιων υπηρεσιών και παγίων πάνε αυτούσια στους δανειστές.
Γνωρίζεις ότι στο άρθρο 1, παρ 7 ψηφίζεις ότι ο Ελληνικός λαός που έχει παραιτηθεί από κάθε έσοδο των υπό «αξιοποίηση» στοιχείων αναλαμβάνει όλα τα έξοδα για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Η διεκδίκηση των οφειλόμενων προς τη χώρα μας, όπως αυτά προσδιορίστηκαν κατά τη Διεθνή Διάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων το 1946, αποτελεί άσκηση αναφαίρετου και ρητά αναγνωρισμένου δικαιώματός μας ως κυρίαρχου κράτους και όχι φυσικά πράξη επετείας. Η καταβολή των εν λόγω επανορθώσεων καλείται να άρει τις καταστρεπτικές για τις υποδομές της χώρας συνέπειες των πολεμικών ενεργειών που εκδήλωσαν εναντίον της Ελλάδας τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής κατά τη διάρκεια του Β'Παγκοσμίου πολέμου. Επιπλέον, άμεσα καταβλητέες πρέπει να θεωρούνται και οι αποζημιώσεις προς τα θύματα των ολοκαυτωμάτων που προξένησαν σε βάρος κατοίκων σειράς πόλεων και χωριών τα ως άνω στρατεύματα κατοχής.
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ
Του Σαράντου Καργάκου
Ιστορικού – Συγγραφέως
Απέφευγα για λόγους προσωπικής ευαισθησίας (έχουμε κι εμείς βέβαια τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μας!) ν’ αναφερθώ στο περιβόητο θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων. Ήμουν εξήμισυ ετών όταν ανήμερα σχεδόν του Αγίου Νικολάου του 1943 οι Γερμανοί πηγαίνανε για σκοτωμό τ’ αδέρφια του πατέρα μου. Η μάνα μου λέει πως με κρατούσε από το χέρι. Πέρασε το αυτοκίνητο με τους μελλοθάνατους από μπροστά μας, ο μικρός θείος μου που ήταν δεν ήταν 30 ετών, σήκωσε το χέρι και μας χαιρέτισε μ’ ένα πικρό χαμόγελο.
Και μετά το αυτοκίνητο χάθηκε σε κάποια στροφή. Τότε για πρώτη φορά άκουσα κι έμαθα τη λέξη εκτέλεση. Κι η λέξη έμεινε άσβηστη στη συνείδησή μου, γιατί έκτοτε είχαμε
κι άλλες, κι άλλες πολλές ακόμη εκτελέσεις. Έφευγαν από κοντά μας αγαπημένα πρόσωπα κι ο κόσμος έλεγε: «Τα πήγαν για εκτέλεση»!
Με τι να μετρούσα τον άνθρωπο, αν δεν τον μετρούσα με τον Ιησού;
Γραμμένο πριν από μισό αιώνα, το 1952, το βιβλίο του Παναγιώτη Κανελλόπουλου «Ο Χριστιανισμός και η εποχή μας. Από την ιστορία στην αιωνιότητα», φαίνεται απρόσμενα επίκαιρο και για την εποχή μας. Τα προβλήματα της εποχής του Κανελλόπουλου είναι προβλήματα που κατεξοχήν αντιμετωπίζουμε και σήμερα. Μπορεί να διαφέρει η μορφή και ο τρόπος που παρουσιάζονται, αλλά η ουσία, ο εσώτατος πυρήνας τους, παραμένουν ίδια.
Παραθέτουμε παρακάτω μερικά αποσπάσματα, όπου φαίνεται καθαρά πόσο αναγκαίες είναι, στη σημερινή συγκυρία, σημαντικές φωνές από το χθες, που μιλούν για το «νυν και το αεί» του ανθρώπου.
«Έχω γράψει πολλά στη ζωή μου. Χιλιάδες είναι οι τυπωμένες σελίδες που έχουν συνδεθεί με το όνομα μου. Γιατί τάχα αισθάνθηκα την ανάγκη, προλογίζοντας ειδικά το βιβλίο μου τούτο, να μιλήσω με τρόπο εξομολογητικό; Ίσως γιατί κανένα βιβλίο μου δεν είναι τόσο δικό μου όσο είναι αυτό. Ο Ιησούς, η σταύρωση, ο θάνατος, το άγνωστο, η πίστη – είναι τάχα όλα αυτά δικά μου; Ναι, είναι πολύ δικά μου, περισσότερο από όλα τα θέματα που έχω πραγματευθεί ως τώρα. Είναι δικά μου και είναι ολονών· γι΄ αυτό ακριβώς είναι και πολύ δικά μου. Για πρώτη φορά μετράω την εποχή μου –αλλά και το παρελθόν και το μέλλον- με μέτρα τόσο μεγάλα όπως είναι ο Ιησούς, η σταύρωση, ο θάνατος, το άγνωστο, ο πόνος, η πίστη. Τα μέτρα αυτά είναι σχεδόν ασύλληπτα. Πώς τόλμησα να τα χρησιμοποιήσω για να μετρήσω μ΄ αυτά την εποχή μου; Δεν έχω το αίσθημα ότι χρειάσθηκε τόλμη για να το κάνω. Ήταν χρέος μου, ένα απλό και αυτονόητο χρέος, να χρησιμοποιήσω τα πιο μεγάλα μέτρα που υπάρχουν στον κόσμο. Με τι να μετρούσα τη ζωή, αν δεν τη μετρούσα με το θάνατο; Με τι να μετρούσα τη γνώση και τα γνωστά, αν δεν τα μετρούσα με το άγνωστο και με την πίστη; Με τι να μετρούσα τον άνθρωπο, αν δεν τον μετρούσα με τον Ιησού; Αλλά και αν υποτεθεί ότι χρειαζόταν ιδιαίτερη τόλμη για να κάμω ό, τι έκαμα, την τόλμη αυτή θα τη γεννούσε μέσα μου η έντονη συνείδηση της παιδαγωγικής αποστολής μου.
Υπέρ της Γερμανίας η απόφαση της Χάγης για το Δίστομο
Δεκτή έγινε από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης με ψήφους 12 προς 3 η προσφυγή της Γερμανίας εναντίον της Ιταλίας, για προηγούμενη απόφαση ιταλικού δικαστηρίου υπέρ του Διστόμου
Δεκτή έγινε από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης με ψήφους 12 προς 3 η προσφυγή της Γερμανίας εναντίον της Ιταλίας, για προηγούμενη απόφαση ιταλικού δικαστηρίου υπέρ του Διστόμου.
Σύμφωνα με την απόφαση τα ιταλικά δικαστήρια παραβίασαν το δικαίωμα ετεροδικίας της Γερμανίας εγκρίνοντας κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων του γερμανικού δημοσίου για να αποζημιώσουν οικογένειες θυμάτων του ναζισμού στην Ιταλία, αλλά και του Πρωτοδικείου Λιβαδειάς, όπου έχει επικυρωθεί από τον Άρειο Πάγο και επιδίκασε 28 εκατομμύρια ευρώ στα θύματα του Διστόμου.
«Το Δικαστήριο θεωρεί ότι η άρνηση των ιταλικών δικαστηρίων να αναγνωρίσουν την ασυλία συνιστά παράβαση των υποχρεώσεών τους απέναντι στο γερμανικό κράτος», ανακοίνωσε ο δικαστής Χισάσι Οουάντα, κατά την ανάγνωση της απόφασης σε δημόσια συνεδρίαση στο Μέγαρο της Ειρήνης στη Χάγη.
Για το πλήρες κείμενο της απόφασης κάντε κλικ εδώ
Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017
Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...
Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017
Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...
TIDEON 21-12-2015
Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...
Tideon 14-12-2015
Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...
TIDEON 27-08-2014
Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...
tideon.org 02-05-2013
Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...
Tideon 31-12-2012
Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...
Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012
Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...
tideon 07-11-2011
ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011
Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου; Για να...
ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010
Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...