Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
23 Νοεμβρίου 2024

paidikh eythanasia 01


Γιὰ πρώτη φορά, ἀφότου ἐγκρίθηκε ὁ νόμος τὸ 2014, ἕνας ἀνήλικος ὑποβλήθηκε σέ ευθανασία επειτα ἀπὸ αἴτημά του στό Βέλγιο, γράφει σήμερα ἡ φλαμανδόφωνη ἐφημερίδα Het Nieuwsblad. Τὸ Βέλγιο εἶναι ἡ μοναδικὴ χώρα στὸν κόσμο ποὺ ἐπιτρέπει, χωρὶς περιορισμὸ ἡλικίας, σὲ ἀνηλίκους «μὲ ἱκανότητα ἀντίληψης» καὶ οἱ ὁποῖοι ἔχουν προσβληθεῖ ἀπὸ ἀνίατη ἀσθένεια νὰ ἐπιλέξουν τὴν εὐθανασία καὶ αὐτὸ ἔπειτα ἀπὸ μιὰ τροποποίηση τοῦ νόμου γιὰ τὴν εὐθανασία τὸν Φεβρουάριο τοῦ 2014.

Ὁ πρόεδρος τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Ἐπιτροπῆς Εὐθανασίας, ὁ καθηγητὴς Βὶμ Ντίστελμανς, ἐπιβεβαίωσε τὴν περίπτωση στὴν Het Nieuwsblad, ὑπογραμμίζοντας πὼς αὐτὴ ἡ πιθανότητα παραμένει μιὰ ἐξαίρεση καὶ ἐπιφυλάσσεται γιὰ σπάνιες περιπτώσεις.

«Εὐτυχῶς πολὺ λίγα παιδιὰ μπαίνουν σὲ αὐτὴ τὴ σκέψη, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι πρέπει νὰ....

τοὺς ἀρνηθοῦμε τὸ δικαίωμα σὲ ἕναν ἀξιοπρεπῆ θάνατο», δήλωσε στὴν ἐφημερίδα.

Ἡ ἡλικία τοῦ ἀνηλίκου δὲν διευκρινίζεται, ἀναφέρεται ἁπλῶς ὅτι ὑπέφερε ἀπὸ μιὰ ἀσθένεια στὸ τελικὸ στάδιο. Ἡ βελγικὴ νομοθεσία δὲν θέτει ὅριο ἡλικίας, ἀντίθετα μὲ ὅ,τι συμβαίνει στὴν Ὀλλανδία, ὅπου το ἠλικιακὸ ὅριο ἔχει ὁριστεῖ στὰ 12 ἔτη.

Προβλέπει ὅτι ὁ ἀνήλικος πρέπει νὰ «βρίσκεται σὲ μιὰ ἰατρικὴ κατάσταση χωρὶς διέξοδο ποὺ ὁδηγεῖ στὸν θάνατο σύντομα», νὰ ἀντιμετωπίζει «ἕναν ἀδιάκοπο καὶ ἀφόρητο φυσικὸ πόνο ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ καταπραϋνθεῖ καὶ ποὺ ὀφείλεται σὲ μιὰ σοβαρὴ καὶ ἀνίατη τυχαία ἢ παθολογικὴ ἀσθένεια».

Τὸ παιδὶ ἢ ὁ ἔφηβος πρέπει νὰ πάρει τὴν πρωτοβουλία τῆς αἴτησης, τὴν ὁποία μελετᾶ μιὰ ἰατρικὴ ὁμάδα καὶ ἕνας ἀνεξάρτητος ψυχίατρος ἢ ψυχολόγος. Οἱ γονεῖς θὰ πρέπει ἐπίσης νὰ δώσουν τὴ συγκατάθεσή τους.

Ὁ νόμος γιὰ τὴν εὐθανασία τὸ 2014 εἶχε προκαλέσει ἔντονη ἀντιπαράθεση στὸ Βέλγιο, μιὰ χώρα μὲ καθολικὴ παράδοση. Ἐγκρίθηκε παρὰ τὴν ἀντίθεση ὁρισμένων παιδιάτρων καὶ τῆς ἱεραρχίας τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας.


 
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό

eythanasia 01


Η πρακτική της ευθανασίας αρχίζει να νομιμοποι­είται σε ορισμένα κράτη της Ευρώπης (Ολλανδία, Βέλγιο, Ελβετία), όπου ήδη λειτουργούν ειδικές κλινικές, στις οποίες εφαρμόζεται αύτη η πρακτική θανάτω­σης κατά παράκληση. Τα επιχειρήματα των υπέρμαχων αυτής της τακτικής -που δεν αποτελεί ιατρική πράξη- είναι πραγμα­τικά συγκινητικά και πολλές φορές μοιάζουν να είναι ειλι­κρινή:

«Λυπηθείτε τους άνδρες, τις γυναίκες, τα παιδιά, των οποίων η ζωή είναι ένα μόνιμο σωματικό μαρτύριο, να επι­σπεύσουμε το θάνατο των συνανθρώπων μας που είναι στα πρόθυρα του θανάτου και δεν θέλουν να βλέπουν τον εαυτό τους να γλιστρά προοδευτικά στην σωματική ή ψυχική κατά­πτωση, βοηθείστε τα άτομα πνευματικά και ψυχικά ανάπηρα και εξαρτώμενα από τρίτους να "δραπετεύσουν" με αξιοπρέ­πεια από αυτό τον κόσμο.

Αξίζει να ζει ο τετραπληγικός που δεν επικοινωνεί με τον κόσμο;»

Κανένα άλλο θέμα δεν έχει αγγίξει τόσο πολύ τον πυρήνα της Ηθικής, της Φιλοσοφικής και της Βιολογικής ύπαρξης του ατόμου όσο η νομοθετική πια δυνατότητα της διαχείρι­σης από τρίτους της ζωής ενός ανίατου πάσχοντα, ο οποίος περνά τις τελευταίες μέρες της ζωής του βουτηγμένος στο πό­νο, στην απόγνωση ή στην μοναξιά. Ή και ακόμη ενός γέρο­ντα που σε φάση απελπισίας δηλώνει ότι κουράστηκε από τη ζωή του.

Δεν μπορούμε αναμφισβήτητα, σε ατομικό επίπεδο, να μη σεβαστούμε την επιθυμία να προσδοκάται ένας αξιοπρεπής θάνατος ή ακόμα να διεκδικείται από τον πάσχοντα ή από τους οικείους του ο τερματισμός μιας αναποτελεσματικής, επώδυνης θεραπείας στα τελικά στάδια ανίατης ασθένειας.

Αλλά συλλογικά, σαν κοινωνία, μπορούμε να αποδε­χτούμε -υπό την κάλυψη μίας νομοθετικής διάταξης- να εκτε­λέσουμε συνανθρώπους μας, διότι εκτιμούμε ότι η ζωή τους είτε δεν έχει πια μέλλον είτε είναι ψυχικά ή και σωματικά επώδυνη; Είναι σα να δεχόμαστε ότι η ζωή αξίζει μόνον εφ’ όσον είναι όμορφη, απολαυστική και παραγωγική. Ακριβώς αυτό που μας διαμηνύει η καταναλωτική κοινωνία με τα πρότυπά της.

Εκτός αυτού, από ποιό σημείο και πέρα δεχόμεθα ότι μία αναπηρία δεν είναι πια αποδεκτή; Η θλιβερή εικόνα του υπε­ρήλικα που απομονωμένος από την κοινωνία εισβάλλει προ­οδευτικά στην άνοια, για τους υπέρμαχους της ευθανασίας δεν είναι κοινωνικά σωστή: Δεν πρέπει να τον απαλλάξουμε από αυτή την προοδευτική φθορά; Εκτός αυτού ο συγκεκρι­μένος γέροντας κοστίζει στην κοινωνία (ασφαλιστικά ταμεία). Οπότε με αυτή την πρακτική διευκολύνουμε «ανθρώπινα» τον μη παραγωγικό ασθενή, αλλά και ταυτόχρονα και την κοινωνία (οικονομία από το κόστος νοσηλείας). Τι φοβερός συν­δυασμός ανθρωπιάς και ανακατανομής του χρήματος !!!

Πριν φθάσουμε στην εύκολη λύση της ευθανασίας, όλοι εμείς που εξασκούμε την Ιατρική, γνωρίζουμε την δυνατότη­τα εφαρμογής παρηγορητικών θεραπειών, οι οποίες ανακου­φίζουν και την αγωνία των ασθενών μας σε αυτές τις τραγι­κές στιγμές και επιτρέπουν την αξιοπρεπή επιβίωσή τους. Η παρατήρηση ότι η αναλγητική θεραπεία δύναται να επισπεύ­σει τον θάνατο σε ορισμένες περιπτώσεις, εκφράζει την πο­λυπλοκότητα και το μεγαλείο της Ιατρικής Επιστήμης σε αυτές τις δύσκολες οριακές καταστάσεις: το μόνο αποδεκτό καθήκον κάθε Ιατρού είναι να θεραπεύει όταν μπορεί, αλλά να ανακουφίζει πάντοτε τον ασθενή από τον σωματικό ή ψυ­χικό πόνο (Ambroise Pare).

Πριν από μερικές δεκαετίες η εφαρμογή της ευθανασίας ήταν έγκλημα. Σήμερα σε ορισμένα κράτη αρχίζει να αποτελεί μία θεραπευτική παραλλαγή. Φοβάμαι ότι αύριο μπορεί να μετατραπεί σε επίσημη ιατρική αγωγή, που θα εφαρμόζεται σε όσους η κοινωνία δεν βλέπει μέλλον στην παραγωγή. Εάν αποδεχθούμε την νομιμοποίηση της ευθανασίας, γιατί να κρατήσουμε στη ζωή άτομα με πνευματική καθυστέρηση ή γέ­ροντες με νόσο Alzheimer;

Προσωπικά πιστεύω ότι στη δύση της ζωής μας οι ελπίδες του καθενός από εμάς πρέπει να τοποθετούνται στο Δημιουρ­γό μας και όχι στο θανατηφόρο περιεχόμενο μιας σύριγγας.

Σαν Ιατρός Μονάδας Εντατικής Θεραπείας που ζω μονί­μως κοντά στον θάνατο και προσπαθώ να «τον νικήσω», πι­στεύω ότι η πρακτική της ευθανασίας αποτελεί ύβρη προς το λειτούργημά μου.

 

Πηγή: Η άλλη όψη

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...