Τράπεζα Ἰδεῶν
Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
info@tideon.org
Κυριακή αποκλήθηκε η ημέρα, η τελευταία της εβδομάδας, η αφιερωμένη στον Κύριό μας και Θεό μας. Μικρό είναι το νόημα των υπολοίπων ημερών. Οι τέσσερες πρώτες λαμβάνουν, αν και όχι ακριβώς, το όνομά τους εκ του αριθμητικού που τις προσδιορίζει. Η πέμπτη δηλώνει ότι κατά τους Ιουδαίους ήταν ημέρα προπαρασκευής για την ημέρα του Θεού, το Σάββατο δηλαδή, που ως λέξη εισήχθη και στην ελληνική γλώσσα.
Κατά τη χριστιανική εποχή η Κυριακή, η ημέρα του Κυρίου, υποκατέστησε το Σάββατο ως ημέρα του Θεού και την ημέρα την αφιερωμένη στον θεό ήλιο από τους ειδωλολάτρες.
Μεταξύ των γνωστών δέκα εντολών του Θεού προς τον προφήτη Μωυσή για εφαρμογή τους από τους Εβραίους τέταρτη κατά σειρά είναι η ακόλουθη: «Έξ ημέρας έργα και ποιήσεις πάντα τα έργα σου. Τη δε ημέρᾳ τη εβδόμῃ σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου». Είναι σημαντική η σειρά τοποθέτησής της εντολής, καθώς έπεται τριών άλλων με τις οποίες ρυθμίζεται η λατρεία του Θεού. Ακολουθούν οι άλλες, με τις οποίες ρυθμίζονται σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Με την εντολή για τήρηση ημέρας αργίας ο Θεός ζήτησε από τους Εβραίους να μιμηθούν τον δημιουργό τους, ο οποίος εποίησε τα πάντα σε διάστημα έξι ημερών, μακρών χρονικών περιόδων. Συνεπώς η νομοθέτηση κατάργησης της αργίας της Κυριακής έρχεται σε άμεση σύγκρουση με τον Θεό!
Την αργία σεβάστηκαν επί αιώνες οι κοινωνίες, στις οποίες είχε γίνει αποδεκτή η πίστη στον Χριστό από μεγάλο μέρος του λαού τους. Ακόμη και στη Δύση, όπου ο ευαγγελικός λόγος στρεβλώθηκε και στραγγαλίστηκε η ελευθερία του προσώπου, οι συνθήκες εργασίας δεν ήσαν αυτές που υπονοούνται με τον ευρέως εν χρήσει όρο «εργασιακός Μεσαίων». Έντιμοι ερευνητές έφεραν στο φως στοιχεία, που δείχνουν ότι οι δουλοπάροικοι κατά τον Μεσαίωνα εργάζονταν λιγότερο από τον μέσο εργαζόμενο κατά τη βιομηχανική εποχή της νεωτερικότητας. Οι θρησκευτικοί ηγέτες υποδείκνυαν, σε κίνηση αντιρρόπησης του συμβιβασμού τους στο θέμα της στέρησης της προσωπικής ελευθερίας, την καθιέρωση από τους φεουδάρχες και άλλων αργιών πέραν εκείνης της Κυριακής. Και οι φεουδάρχες ικανοποιούσαν τα αιτήματα όχι λόγω της ευλαβείας τους βέβαια και της συμπάθειας προς τους δουλοπαροίκους, αλλά προς αποτροπή κοινωνικών αναταραχών! Έτσι κατά την όψιμη περίοδο του Μεσαίωνα οι αργίες ήσαν 120 στην Αγγλία, 150 στην Ισπανία, 180 στη Γαλλία (Edith Rodgers), κάτι που σήμερα φαίνεται εξωπραγματικό! Βέβαια ως αμοιβή για την εργασία τους ελάμβαναν μόνο τα απολύτως απαραίτητα προς το ζην. Ασφαλώς και δεν γράφουμε με συμπάθεια προς τη φεουδαρχία, την απάτη της νεωτερικότητας του αστικού « διαφωτισμού» αποκαλύπτουμε! Οι αστοί εργοδότες υπήρξαν και εξακολουθούν να είναι σκληρότεροι και απαιτητικότεροι από τους φεουδάρχες!
Την αθλιότητα των συνθηκών εργασίας στο βιομηχανικό περιβάλλον κατά τη βιομηχανική επανάσταση διεκτραγωδεί ο Μαρξ στο «Κεφάλαιο». Όπως γράψαμε και σε άλλα άρθρα, οι αστοί προς εξασφάλιση εργασιακής ειρήνης, όταν το κομμουνιστικό κίνημα ορθώθηκε απειλητικό κατά της αστικής εξουσίας, καθιέρωσαν την αργία της Κυριακής, αργότερα το οκτάωρο της ημερήσιας εργασίας και πλήθος άλλων ευνοϊκών για τον εργαζόμενο μέτρων, τα οποία επικύρωσε το αστικό κοινοβούλιο. Αναμφισβήτητα στους αγώνες για τα εργατικά δικαιώματα πρωτοστάτησαν κομμουνιστές. Αυτό συνιστά μία ακόμη μεγάλη ντροπή για τους συμβιβασμένους «χριστιανούς», οι οποίοι, ιδίως στη Δύση, αγνοούσαν προκλητικά τη ζωή και το έργο των Πατέρων της Εκκλησίας. Όσο για τις αμοιβές, οι οποίες συντέλεσαν στην αλματώδη αύξηση της αγοραστικής δύναμης του εργατικού κόσμου στις οικονομικά αναπτυγμένες χώρες, αποσιωπούν σχεδόν οι πάντες την καταλήστευση του πλούτου των φτωχών χωρών, στις οποίες οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανένα απολύτως εργασιακό δικαίωμα και θεωρούνται αναλώσιμα είδη!
Το αντίπαλο για το αστικό κατεστημένο δέος εξέλιπε κατά το τέλος του 20ου αιώνα. Σήμερα είμαστε θλιβεροί και σιωπηλοί επί το πλείστον μάρτυρες της επέλασης του αδηφάγου κεφαλαίου κατά των εργασιακών δικαιωμάτων και όχι μόνο αυτών. Ξαναγράφουμε: Η νομοθέτηση κατάργησης της αργίας της Κυριακής έρχεται σε άμεση σύγκρουση με τον Θεό! Το πρώτο πλήγμα καταφέρθηκε κατά της αργίας αυτής (2013) επί κυβερνήσεως, η οποία αντιπροσώπευε τον πολιτικό χώρο του αστισμού, ο οποίος επί σειρά δεκαετιών καπηλευόταν το θρησκευτικό αίσθημα και την φιλοπατρία των Ελλήνων! Σχεδόν σύσσωμος τότε ο εμπορικός κόσμος της χώρας αντιτάχθηκε στην κατάργηση της αργίας με πολλά και σοβαρά επιχειρήματα: Οι μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις θα γονατίσουν στον ανταγωνισμό με τις πολυεθνικές, οι οποίες έχουν ήδη επιβάλει συνθήκες εργασίας κατά πολύ πιο οδυνηρές από εκείνες του Μεσαίωνα. Είναι κοινό μυστικό ότι οι εργαζόμενοι στις πολυεθνικές επιχειρήσεις απασχολούνται περισσότερες από τις ώρες που προβλέπουν οι συμβάσεις εργασίας και βιώνουν τη διαρκή απειλή απόλυσης. Οι μισθοί μειώνονται διαρκώς, ενώ οι εταιρείες που ελέγχουν την αγορά ανάλγητες δεν προβαίνουν στην ελάχιστη έστω μείωση των τιμών βασικών ειδών διατροφής.
Δεν είναι όμως μόνο οικονομικοί οι λόγοι αντίδρασης των εργαζομένων στην κατάργηση της αργίας της Κυριακής. Το σύστημα θεωρεί και πάλι τους εργαζομένους ακόμη και στις οικονομικά ανεπτυγμένες κοινωνίες ως αναλώσιμα είδη! Δεν είναι αυτοί πρόσωπα αλλά οικονομικό αγαθό εν πλήρει επαρκία! Η κατάργηση της αργίας θα συντελέσει στην πιο σπάνια συνεύρεση όλων των μελών της οικογενείας γύρω από το τραπέζι. Το πλήγμα κατά της οικογένειας είναι ισχυρότερο από το οικονομικό. Το πλέον σημαντικό όμως για όσους ακόμη αυτοπροσδιορίζονται χριστιανοί είναι ότι ο νόμος βάλλει ευθέως κατά του Θεού, δημιουργού ανθρώπων και νόμων. Υπό το ισχύον Σύνταγμα, στο προοίμιον του οποίου γίνεται επίκληση του ονόματος της Αγίας Τριάδος, ο νόμος αυτός και αρκετοί άλλοι είναι αντισυνταγματικοί. Οφείλει η Ιεραρχία της Εκκλησίας να τον προσβάλλει, ώστε να απαλύνει κάπως την οδύνη για τον συμβιβασμό της για νομοθετήματα όπως υπέρ των εκτρώσεων, που αποτελεί την ταφόπλακα του ελληνισμού. Το οφείλει πρωτίστως όχι προς τον λαό, αλλά προς τον Θεό!
Τώρα οι ανάλγητοι δανειστές - δήμιοί μας επαναφέρουν το θέμα της κατάργησης της Κυριακής αργίας με κυβέρνηση, που αυτοπροσδιορίζεται αριστερή! Τα οράματά της όμως έχουν σχέση με εκείνα των κομμουνιστών που σέρνονταν στα στρατόπεδα και στα ξερονήσια, όση σχέση είχαν και έχουν τα οράματα των «χριστιανών» με τον ευαγγελικό λόγο. Δυστυχώς όλοι έχουμε υποταχθεί άνευ όρων στη λαγνεία του αστισμού και λατρεύουμε το ένστικτο!
Γίνεται λόγος τελευταία για επικείμενη αναθεώρηση του Συντάγματος. Ας τολμήσουν οι κατεδαφιστές του ελληνισμού, οι ταγμένοι στην υπηρεσία των δυναστών μας, να φέρουν την αναθεώρηση προς δημοψήφισμα. Τότε θα διαπιστώσουν πως ο ελληνισμός δεν είναι ακόμη νεκρός. Το έδειξε και στο τελευταίο δημοψήφισμα, στο οποίο, ανέλπιστα για όλους τους προσκυνημένους, υπερεψήφισε το «ΟΧΙ». Το μόνο που πετυχαίνουν με τις αποφάσεις του Κοινοβουλίου είναι να ευτελίζουν την αξία αυτού και της δημοκρατίας.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ «ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
Πηγή: Ακτίνες
ΑΥΓΗ και ΣΥΡΙΖΑ (2014) : αντιδρούν με σφοδρότητα στο άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή : «Η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή έρχεται να προστεθεί στα μνημονιακά μέτρα της καταστροφής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της απορύθμισης των εργασιακών σχέσεων, των απολύσεων, των λουκέτων στην αγορά, του ξαφνικού θανάτου του ΕΟΠΥΥ και της κατεδάφισης του δημόσιου συστήματος υγείας, της υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας και της εξαθλίωσης του κόσμου της εργασίας, που στην πραγματικότητα, αποτελούν το βασικό στόχο της ασκούμενης πολιτικής των συνεταίρων εντολοδόχων της τρόικα»
Τώρα η Κυβέρνηση μουδιασμένη συζητά το άνοιγμα όλων των καταστημάτων, ωσάν να μεταφέρει σε «ραγιάδες» της Ελληνικής «Δημοκρατίας» που δεν έχουν Κοινοβούλιο και πολιτική βούληση, το σχέδιο της Τρόϊκας για διάλυση των μικρομεσαίων και της ελληνικής οικογένειας.
Ο απλός λογικός πολίτης διερωτάται :
Καλά… τι έπαθαν και άλλαξαν απόψεις κατά 180ο ;
Μήπως άλλαξαν προς το καλύτερο οι συνθήκες τις αγοράς και τώρα θα σωθεί η Χώρα με ανοιχτά τα πολυκαταστήματα Κυριακάτικα ;
Μήπως εξευτελίζουν το ΣτΕ, που πριν λίγους μήνες η Ολομέλειά του ακύρωσε ως αντισυνταγματικές τις κυβερνητικές αποφάσεις το θέμα αυτό (Ολ.ΣτΕ 100/2017) ;
Μήπως τότε, στην αντιπολίτευση, προσπαθούσαν να πιάσουν επιχειρήματα που άγγιζαν το λαό για να «τσιμπήσουν» την συμπάθεια των ψηφοφόρων ;
Πώς δεν σιχαίνονται τον εαυτό τους οι αποφασίζοντες από αυτή την ασυνέπεια ; Έπαθαν το ίδιο σύνδρομο με το Δημοψήφισμα ;
Μήπως έχουν κάποιο ψυχιατρικό πρόβλημα ;
Αν δεν έχουν ψυχιατρικό πρόβλημα (αλλά έχουν πνευματικό πρόβλημα …διγλωσσίας) , μήπως να εξετασθούν οι φανατικοί οπαδοί τους, πού είτε από μικροσυμφέροντα, είτε από αφέλεια εξακολουθούν να τους πιστεύουν;
Εμείς εδώ σταματούμε το γράψιμο, διότι έρχεται Κυριακή και πρέπει να ξεκουρασθούμε, όπως θα κάνουμε ΠΑΝΤΑ !
ΥΓ . ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΑ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ της 17ης Ιανουαρίου 2014 πού το εξακολουθούμε να το θεωρούμε πολύ σωστό (καλά που το Internet διευκολύνει τη μνήμη των πολιτών):
Δημοσίευση: 17 Ιανουαρίου 2014 17:14
Με σύνθημα "Ποτέ την Κυριακή" σε απεργιακή συγκέντρωση καλεί το τμήμα Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, στις 12 το μεσημέρι, στην Αθήνα, στο πλαίσιο της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας κατά της λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή.
Με σύνθημα «Ποτέ την Κυριακή» σε απεργιακή συγκέντρωση καλεί το τμήμα Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, στις 12 το μεσημέρι, στην Αθήνα, στο πλαίσιο της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας κατά της λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή.
Σε ανακοίνωσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για οριστική κατάργηση της κυριακάτικης αργίας από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, τονίζοντας ότι «εμπαίζουν την κοινωνία, όταν επικαλούνται για την εφαρμογή του μέτρου την τόνωση της αγοράς αυτοί, που με τις άγριες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, τις απολύσεις, τις φοροεπιδρομές και τα χαράτσια έχουν μειώσει δραματικά τα εισοδήματα και την αγοραστική δύναμη της συντριπτικής πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού».
Επιπλέον, με τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, ισοπεδώνονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, απορρυθμίζονται οι εργασιακές σχέσεις και δημιουργούνται τεράστια προβλήματα σε χιλιάδες εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι από την εφαρμογή του μέτρου ευνοούνται μόνο οι μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες καταστημάτων, ενώ λουκέτο βάζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν αντέχουν την επιβάρυνση της κυριακάτικης λειτουργίας.
«Η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή έρχεται να προστεθεί στα μνημονιακά μέτρα της καταστροφής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της απορύθμισης των εργασιακών σχέσεων, των απολύσεων, των λουκέτων στην αγορά, του ξαφνικού θανάτου του ΕΟΠΥΥ και της κατεδάφισης του δημόσιου συστήματος υγείας, της υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας και της εξαθλίωσης του κόσμου της εργασίας, που στην πραγματικότητα, αποτελούν το βασικό στόχο της ασκούμενης πολιτικής των συνεταίρων εντολοδόχων της τρόικα» σημειώνει η ανακοίνωση.
Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαιώνει πως θα αντισταθεί στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας, αλλά και σε πολιτικές «που οδηγούν την κοινωνία σε απόγνωση και τη χώρα στην καταστροφή».
Τὸ νέο μνημόνιο ἢ ἂν προτιμᾶτε ἡ νέα συμφωνία μὲ τοὺς δανειστὲς στὶς περίπου 75 σελίδες της περιλαμβάνει καὶ τὴ λειτουργία τῶν καταστημάτων. Ἐδῶ φαίνεται ὅτι ὑπάρχει ἀνατροπή σε ὅτι ἀφορᾶ στὸ ζήτημα τῆς Κυριακῆς. Σύμφωνα μὲ τὴν ἐφημερίδα “Καθημερινὴ” στὸ προσχέδιο τῶν δυὸ μνημονίων Κομισιὸν καὶ ΔΝΤ ὑπάρχει καὶ ὁ ὅρος ποὺ φέρνει τὰ πάνω κάτω σε σχέση μὲ τὰ ὅσα ἔχουν μέχρι σήμερα “περάσει”.
Τὸ προσχέδιο λοιπὸν προβλέπει τὴν πλήρη κατάργηση τῶν περιορισμῶν στὴν λειτουργία τῶν καταστημάτων τὶς Κυριακές.
Εἴτε ὑπάρχουν περιορισμοὶ στὸν τόπο ὅπου δραστηριοποιοῦνται τὰ καταστήματα, εἴτε ὑπάρχουν περιορισμοὶ ποὺ ἀφοροῦν στὸ μέγεθος τοῦ καταστήματος, αὐτοὶ καταργοῦνται καὶ ἔτσι ἀνοίγει ὁ δρόμος γιὰ πλήρη λειτουργία ὅλων των καταστημάτων τὶς Κυριακές.
Πηγή: NewsIt, Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό
Με σκεπτικό-καταπέλτη για την αργία και τη θρησκευτική λατρεία έκανε δεκτή την αίτηση των επαγγελματικών ενώσεων
Οριστικά και με τη «βούλα» της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε παράνομη και ακυρώθηκε η απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης (του 2014) που επέτρεπε την πιλοτική λειτουργία του συνόλου των εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές του χρόνου σε τρεις περιοχές (οκτώ υποπεριοχές) της χώρας (Αττική, κεντρική Μακεδονία, νότιο Αιγαίο). Επρόκειτο για μια απόφαση που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και είχε «μπλοκαριστεί» η εφαρμογή της από το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφαση του τμήματος αναστολών.
Ωστόσο, η οριστική κρίση του ΣτΕ εκδόθηκε τώρα. Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, με τους νόμους 4177/2013, 4208/2013 και 4254/2014 προβλέφθηκε ότι με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης θα ορίζονται τρεις τουριστικές περιοχές της χώρας όπου θα επιτρέπεται πιλοτικά για έναν χρόνο η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, χωρίς να απαιτείται γι' αυτό η έκδοση απόφασης του αντιπεριφερειάρχη. Κι αυτό ενώ η αργία της Κυριακής μετράει έναν και πλέον αιώνα ζωής, καθώς καθιερώθηκε με νόμο για πρώτη φορά για τα καταστήματα το 1909.
Τελικά κρίθηκε με την υπ' αριθμόν 100/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ ότι η νομοθετική εξουσιοδότηση στον υπουργό Ανάπτυξης να εκδίδει απόφαση για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές σε τρεις τουριστικές περιοχές «χωρίς συγκεκριμένο προσδιορισμό» είναι αντίθετη στο άρθρο 43 του Συντάγματος που επιτάσσει για παρόμοια θέματα να εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα και όχι υπουργικές αποφάσεις. Συνεπώς, η απόφαση σύμφωνα με το ΣτΕ κρίθηκε μη νόμιμη και ακυρώθηκε! Κι αυτό ανεξαρτήτως των λόγων οι οποίοι αναφέρονται στο δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας των πολιτών.
Πρόκριμα
Επιπλέον, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της χώρας με ένα σκεπτικό-καταπέλτη, το οποίο έχει ευρύτερο ενδιαφέρον και αποτελεί πρόκριμα για μελλοντικές αντίστοιχες προσφυγές, αναφέρεται στα συνταγματικά δικαιώματα των εργαζομένων και των πολιτών αλλά και στον θρησκευτικό χαρακτήρα της αργίας της Κυριακής και τονίζει:
«Το Σύνταγμα κατοχυρώνει για τους πάσης φύσεως εργαζομένους και απασχολουμένους (ελεύθερους επαγγελματίες κ.λπ.) το δικαίωμα ελεύθερου χρόνου, που τους δίνει τη δυνατότητα της απόλαυσης του ατομικού και του από κοινού με την οικογένειά τους τακτικού διαλείμματος της εβδομαδιαίας εργασίας.
Οι δικαστές προσθέτουν στο σκεπτικό τους ότι το διάλειμμα αυτό υπηρετεί την υγεία και την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου με τη φυσική και ψυχική ανανέωση που προσφέρει η τακτική αργία στον εργαζόμενο άνθρωπο εντός της κάθε εβδομάδας (άρθρο 5 και 21 Συντάγματος), αλλά και τη δυνατότητα οργάνωσης της κοινωνικής και οικογενειακής ζωής του, θέματα για τα οποία μεριμνά επίσης το Σύνταγμα (άρθρο 21)».
Επιπλέον το ΣτΕ τονίζει ότι το δικαίωμα του ελεύθερου χρόνου «προσλαμβάνει πρακτική αξία για τους εργαζομένους, όταν αυτοί δύνανται μόνοι ή από κοινού με την οικογένειά τους να μετέχουν στη συλλογική ανάπαυλα μιας κοινής αργίας ανά εβδομάδα». «Ως τέτοια ημέρα έχει επιλεγεί κατά μακρά παράδοση τόσο στην Ελλάδα όσο και στα λοιπά κράτη της Ευρώπης η σχετιζόμενη με τη χριστιανική θρησκεία».
Ποιοι είχαν προσφύγει
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών - Βιοτεχνών - Εμπόρων Ελλάδος, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης και 20 καταστηματάρχες και έμποροι. Παράλληλα, παρέμβαση υπέρ της εφαρμογής της υπουργικής απόφασης έκαναν στο ΣτΕ οι εξής φορείς: 1) Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), 2) Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, 3) Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος και 4) Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πηγή: Δημοκρατία
Ἀπελευθέρωση τῆς λειτουργίας τῶν καταστημάτων ἀπαιτεῖ τὸ ΔΝΤ. Μὲ e-mail ζήτησε ἀπὸ τὴν κυβέρνηση νὰ προχωρήσει μέσα στὸν Δεκέμβριο στὴ νομοθέτηση τοῦ ἀνοίγματος τῶν καταστημάτων ὅλες τὶς Κυριακές τοῦ ἔτους. Τί ἀπαντᾶ τὸ ὑπουργεῖο Οἰκονομίας.
Νέα τορπίλη ἀπὸ το Διεθνὲς Νομισματικὸ Ταμείο στις διαπραγματεύσεις μὲ τὴν κυβέρνηση γιὰ τὸ κλείσιμο τῆς δεύτερης ἀξιολόγησης, καθὼς αἰφνιδιαστικὰ καὶ μὲ τὴν ἀποστολὴ ἑνὸς email ἄνοιξε θέμα πλήρους ἀπελευθέρωσης τῆς κυριακάτικης λειτουργίας τῶν καταστημάτων.
Σύμφωνα το Έθνος, «τὸ Ταμεῖο τὴν περασμένη Παρασκευὴ 2 Δεκεμβρίου καὶ χωριστὰ ἀπὸ τοὺς ἄλλους θεσμοὺς ἔστειλε email στὸ ὑπουργεῖο Οἰκονομίας καὶ Ἀνάπτυξης ζητώντας νὰ νομοθετήσει ἐντός τοῦ Δεκεμβρίου τὸ ἄνοιγμα τῶν ἐμπορικῶν ἐπιχειρήσεων καὶ τὶς 52 Κυριακές τοῦ χρόνου».
Ἡ ἄμεση ἀπάντηση τοῦ ὑπουργείου Οἰκονομικῶν ἦταν πάντως ἀρνητική, διευκρινίζουν οἱ ἴδιες πηγές, μὲ τὸ ΥΠΟΙΚ νὰ προτάσσει ὡς προϋπόθεση τὸν καθορισμὸ ποιοτικῶν καὶ ποσοτικῶν κριτηρίων, βάσει τῶν ὁποίων θὰ χαρακτηρίζεται μία περιοχὴ τουριστική.
Σὲ αὐτὲς τὶς περιοχές, θὰ ἐναπόκειται στοὺς ἀντιπεριφερειάρχες ὁ προσδιορισμὸς τῶν Κυριακῶν ποὺ θὰ παραμένουν ἀνοικτὰ τὰ ἐμπορικὰ καταστήματα.
Ταυτόχρονα, τὸ ὑπουργεῖο Οἰκονομίας καὶ Ἀνάπτυξης, σύμφωνα μὲ πηγὲς τοῦ «Ἔθνους», ἀπέστειλε στὸ ΔΝΤ ἔρευνα ποὺ διενήργησε σχετικὰ μὲ τὰ ἀποτελέσματα τῆς ἐφαρμογῆς τῆς τρέχουσας νομοθεσίας. Σύμφωνα μὲ τὰ στοιχεῖα, ὁ μέσος ὅρος τοῦ ἀριθμοῦ τῶν Κυριακῶν ποὺ εἶναι ἀνοικτὰ τὰ ἐμπορικὰ καταστήματα σὲ ὅλους τούς νομοὺς εἶναι 38,6.
Ὑπενθυμίζεται ὅτι ὁ νόμος Χατζηδάκη καθορίζει τὴ λειτουργία σὲ ὀκτὼ Κυριακὲς τὸν χρόνο, ἐνῶ δίνει τὴ δυνατότητα στοὺς ἀντιπεριφερειάρχες νὰ ἀποφασίζουν μὲ βάση τὶς ἀνάγκες τῶν περιοχῶν καὶ τῶν ἀγορῶν τους καὶ ἐπιπλέον Κυριακές.
Ἐξάλλου, τὸ ὑπουργεῖο Οἰκονομίας καὶ Ἀνάπτυξης, σύμφωνα μὲ πληροφορίες τοῦ «Ἔθνους», ἀπάντησε στὸ ΔΝΤ πὼς ἡ ὅποια νομοθετικὴ πρωτοβουλία θὰ ἐξαρτηθεῖ καὶ ἀπὸ τὴν ἐπικείμενη ἀπόφαση τοῦ ΣτΕ ἐπὶ τῆς προσφυγῆς ποὺ ἔκαναν μικρομεσαῖοι καὶ ἐμποροϋπάλληλοι γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ ὑπουργικῆς ἀπόφασης τοῦ 2014 ποὺ ὅριζε τὴν πιλοτικὴ λειτουργία τῶν καταστημάτων γιὰ ὅλες τὶς Κυριακὲς σὲ τρεῖς περιοχὲς τῆς χώρας.
Πηγή: news247, Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό
Ἡμέρα ἀφιερωμένη στήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου! Στή θριαμβευτική νίκη κατά τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ θανάτου!
Πηγή: Ακτίνες
Δυστυχῶς ἡ νέα συμφωνία κυβέρνησης – δανειστῶν ἡ ὁποία ψηφίστηκε προσφάτως στὴν Βουλὴ προέβλεπε ἐκτὸς τῶν ἄλλων καὶ ἄνοιγμα τῶν καταστημάτων τὶς Κυριακές. Ὅπως καὶ οἱ προηγούμενες κυβερνήσεις (Σαμαρὰ κλπ) ἔτσι καὶ ἡ τωρινὴ, πολιτεύεται ἀντεκκλησιαστικά καὶ ἀντενθικά, ἐπιβεβαιώνοντας τὴ ρήση τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: «Τί νὰ τὸ κάνω τὸ δεξὶ ἢ τὸ ἀριστερὸ χέρι, ἂν δὲν κάνη σταυρό;», ἀπορρίπτοντας ἔτσι τοὺς ἀθέους πολιτικοὺς ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν πολιτικὴ τους τοποθέτηση..
Ὁ λόγος τοῦ Στρατηγοῦ Μακρυγιάννη πάντα διαχρονικός. Ἀπὸ τότε φώναζε γιὰ τὸν ἐκ Δυσμῶν κίνδυνο τῶν φραγκολατίνων: «Καί βγῆκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνῆτες, Ἕλληνες, σπορὰ τῆς ἐβραιουργιᾶς, ποὺ εἶπαν νὰ μᾶς σβήσουν τὴν Ἁγία Πίστη, τὴν Ὀρθοδοξία, διότι ἡ Φραγκιὰ δὲν μᾶς θέλει μὲ τέτοιο ντύμα Ὀρθόδοξον. Και ἐκάθησα καὶ ἔκλαιγα διὰ τὰ νέα παθήματα. Καὶ ἐπῆγα πάλιν εἰς τοὺς φίλους μου τοὺς Ἁγίους. Ἄναψα τὰ καντήλια καὶ ἐλιβάνισα λιβάνιν καλὸν ἁγιορείτικον.
Καὶ σκουπίζοντας τὰ δάκρυά μου τοὺς εἶπα:...
«Δὲν βλέπετε ποῦ θέλουν νὰ κάμουν τὴν Ἑλλάδα παλιοψάθα; Βοηθεῖστε, διότι μᾶς παίρνουν, αὐτοὶ οἱ μισοέλληνες καὶ ἄθρησκοι, ὅ,τι πολυτίμητον τζιβαϊρικὸν ἔχομεν. Φραγκεμένους μᾶς θέλουν τὰ τσογλάνια τοῦ τρισκατάρατου τοῦ Πάπα. Μὴν ἀφήσετε, Ἅγιοί μου αὐτὰ τὰ γκιντὶ πουλημένα κριγιάτα τῆς τυραγνίας νὰ μασκαρέψουν καὶ νὰ ἀφανίσουν τοὺς Ἕλληνες, κάνοντας περισσότερα κακὰ ἀπὸ αὐτὰ ποὺ καταδέχθηκεν ὁ Τοῦρκος ὡς τίμιος ἐχθρός μας».
Διαβάστε ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Ἱερὰ ἱστορία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης» ὑπὸ τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου πατρὸς Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, σχετικὰ μὲ τὴν Κυριακάτικη ἀργία:
«Ἡ ἐντολὴ τῆς ἀργίας ἰσχύει γιὰ τὶς Κυριακὲς καὶ τὶς μεγάλες γιορτές. Δὲν τιμωρεῖ βέβαια σήμερα ὁ Θεὸς μὲ ἄμεσο θάνατο ἐκείνους ποὺ δουλεύουν τὴν Κυριακή. Καὶ ὑπάρχουν ἀναμφιβόλως περιπτώσεις ποὺ ἑξαιροῦνται ἀπὸ τὴν ὑποχρεωτικὴ ἀργία. Δὲν μπορεῖΠ .χ. νὰ σταματήση ἡ λειτουργία τῶν νοσοκομείων, νὰ διακοποῦν οἱ συγκοινωνίες, ἡ ὑδροδότησις, ἡ ἠλεκροδότησις κλπ. Ὅσοι ἐργάζονται στὶς ὑπηρεσίες αὐτές, θὰ δουλέψουν καὶ τὴν Κυριακή, ὅταν εἶναι ἡ σειρά τους, καὶ δὲν θὰ θεωρηθῆ αὐτὸ παράβασις τῆς ἐντολῆς, γιατί ἡ ἐργασία τους εἶναι ἀναγκαία γιὰ τὴν ἐξυπηρέτησι τοῦ κοινωνικοῦ συνόλου. Τὸ παράδειγμα ἄλλωστε ἔδωσε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος, θεραπεύοντας ἀσθενεῖς κατὰ τὴν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου, παρὰ τὶς ἀντιρρήσεις τῶν γραμματέων καὶ τῶν φαρισαίων, καὶ λέγοντας ὅτι «τὸ Σάββατον διὰ τὸν ἄνθρωπο ἐγένετο, οὐχ ὁ ἄνθρωπος διὰ τὸ Σάββατον» (Μάρκ. β΄ 27)· ὅτι δηλ. ἡ ἐντολὴ τῆς ἀργίας τοῦ Σαββάτου δόθηκε γιὰ τὴν ἐξυπηρέτησι καὶ τὴν πνευματικὴ ὠφέλεια τοῦ ἀνθρώπου καὶ ὄχι γιὰ νὰ γίνη ὁ ἄνθρωπος δοῦλος τοῦ Σαββάτου. Τὸ νὰ ἐργάζεται ὅμως ὁ Χριστιανὸς τὴν Κυριακή, γιὰ νὰ κερδίση χρήματα ἢ γιὰ νὰ κάνη τὶς καθημερινές του ἐργασίες, εἶναι παράβασις σοβαρωτάτη. Εἶναι παράβασις τὸ ν΄ ἀνοίγη τὸ κατάστημά του, ἔστω κι ἂν ὁ νόμος τοῦ κράτους τοῦ τὸ ἐπιτρέπη· εἶναι παράβασις τὸ νὰ καθαρίζη ἡ νοικοκυρὰ τὸ σπίτι της ἢ νὰ πλένη ἢ νὰ σιδερώνη· εἶναι παράβασις τὸ νὰ τρέχη ὁ ἀγρότης στὸ χωράφι του ἢ ὁποιοσδήποτε ἄλλος γιὰ νὰ σκάψη τὸν κῆπο του. Ὀφείλουμε λοιπὸν νὰ ἀργοῦμε τὴν Κυριακὴ ἀπὸ τὶς καθημερινές μας ἀσχολίες, ὄχι ὅμως γιὰ νὰ μένουμε ἄπραγοι, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἐπιδοθοῦμε σὲ ἄλλες πνευματικὲς ἀσχολίες: στὸν ἐκκλησιασμό, στὴν προσευχὴ στὴν μελέτη καὶ τὴν ἀκρόασι τοῦ θείου λόγου, σὲ ἐπισκέψεις ἀγάπης, ἀκόμη καὶ σὲ προσφορὰ ὑπηρεσίας σὲ κάποιον ποὺ ἔχει ἀνάγκη. Τότε καὶ μόνο θὰ ἔχουμε μεγάλη ψυχικὴ ὠφέλεια ἀπὸ τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς.»
Πηγή: Ῥωμαίϊκο Ὁδοιπορικό
Η από 12 Ιουλίου 2015 υπ' αριθ. SN 4070/15 ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Ευρωζώνης (EUROSUMMIT) που αποτελεί το Άρθρο 1 νομοσχεδίου που κατατέθηκε χθές στη Βουλή για να ψηφιστεί σήμερα [15 Ιουλίου 2015],
μεταξύ άλλων πολλών σκληρών μέτρων περιλαμβάνει και την εξής πρόβλεψη: "Η ελληνική Κυβέρνηση πρέπει, ιδίως, σε συμφωνία με τους Θεσμούς...να υιοθετήσει περισσότερο φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων με ένα ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για εφαρμογή όλων των συστάσεων της εργαλειοθήκης Ι του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένων εμπορίου τις Κυριακές, περιόδων εκπτώσεων, ιδιοκτησίας φαρμακείων, γάλακτος και αρτοποιείων...".
Πηγή: Θρησκευτικά
Οι «τω πάθει της φιλοπλουτίας εσκοτωμένοι», επιμένουν για κατάργησή της
Δυστυχώς στην Κύπρο το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την έκδοση διατάγματος, με βάση το οποίο τα καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοιχτά και την Κυριακή. Καταργείται μέχρι τον Νοέμβριο η αργία της Κυριακής για τα καταστήματα. Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία της Κυπριακής Βουλής αντιτίθεται στη σχετική απόφαση (μόνο το κυβερνών κόμμα συμφωνεί), προχώρησαν στην απόφαση για έκδοση του σχετικού διατάγματος.
Φυσικά οι μόνοι που χαίρουν περισσότερο γι’ αυτή την εξέλιξη είναι οι ολιγάρχες του πλούτου. Προς τούτο μέρες τώρα, σε υπερμεγέθεις διαφημιστικές πινακίδες υποστήριζαν τούτη τη στάση τους, για κατάργηση της αργίας της Κυριακής για τα καταστήματα.
Αυτοί που έχουν κάμει σκοπό της ζωής των το «καθελώ μου τας αποθήκας και μείζονας οικοδομήσω», προβάλουν ως αιτία της επιμονής των για κατάργηση της αργίας της Κυριακής, την οικονομική κρίση που μαστίζει τον τόπο.
Οι «τω πάθει της φιλοπλουτίας εσκοτωμένοι» (Αγίου Βασιλείου – Προς πλουτούντας), προβάλλουν ως πρόφαση την έγνοια μήπως οι πτωχοί εργαζόμενοι χάσουν την εργασία τους, λες και δεν είναι αυτοσκοπός γι’ αυτούς ο πολλαπλασιασμός του πλούτου τους.
Δεν φτάνει που παραβαίνουν την αργία της Κυριακής, θα αναγκάζουν τις καημένες τις μητέρες να εγκαταλείπουν τις οικογένειές των Κυριακές και γιορτές, για να αυξάνεται ο πλούτος των πλουτούντων. «Τι ουν μετά ταύτα; Ουχί τρεις σε πήχεις αναμένουσιν οι πάντες;» ερωτά ο Άγιος Βασίλειος. Και φυσικά η σκληροκαρδία των πλουτούντων, θα θέτει τη μόνιμη ‘’επιλογή’’ προς τους εργαζομένους «αν δεν θέλετε να εργάζεστε Κυριακές, είμαστε αναγκασμένοι να σας απολύσομε».
«Εξ ημέρας εργά και ποιήσεις πάντα τα έργα σου, τη δε ημέρα τη εβδόμη σάββατα Κυρίω τω Θεώ σου» (Εξόδ. κ΄9), αναφέρει η Παλαιά Διαθήκη.
Ας ενθυμηθούμε πόσο αγωνίστηκε ο Άγιος Κοσμά ο Αιτωλός για να τηρηθεί η αργία της Κυριακής. Ας ενθυμηθούμε πόσο αγωνίστηκε ο Άγιος Κοσμά ο Αιτωλός για να μεταφερθεί το παζάρι της Κυριακής για την ημέρα του Σαββάτου καθώς και το πόσο αυτό ενόχλησε τους Εβραίους, οι οποίοι τον συκοφάντησαν στους Τούρκους και ακολούθησε το μαρτύριό του.
* Οι «τω πάθει της φιλοπλουτίας εσκοτωμένοι» (Αγίου Βασιλείου – Προς πλουτούντας)
Πηγή: Ακτίνες
Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017
Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...
Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017
Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...
TIDEON 21-12-2015
Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...
Tideon 14-12-2015
Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...
TIDEON 27-08-2014
Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...
tideon.org 02-05-2013
Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...
Tideon 31-12-2012
Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...
Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012
Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...
tideon 07-11-2011
ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011
Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου; Για να...
ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010
Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...