Τράπεζα Ἰδεῶν
Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
info@tideon.org
«Προσκυνοῦμεν σου τήν Γένναν Χριστέ».
Μέ τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς ὅλου τοῦ κόσμου θά κληθοῦμε ἀπό τήν Ἁγία Ἐκκλησία νά προσκυνήσουμε ὡς «παιδίον» εἰς τάς ἀγκάλας τῆς ἁγίας Μητρός Του Αὐτόν πού εἶναι «ὁ ὤν καί ὁ ἦν καί ὁ ἐρχόμενος» (Ἀποκ. α΄ 8), ὁ «μεγάλης βουλῆς ἄγγελος», ὁ «ἐξουσιαστής», ὁ «ἄρχων τῆς εἰρήνης», ὁ «πατήρ τοῦ μέλλοντος αἰῶνος» (Ἡσ. θ΄ 6).
Ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ συμμετέχουν εἰς αὐτήν τήν προσκύνησιν. Ὅπως ψάλλει ἡ Ἐκκλησία: «Οἱ ἄγγελοι (προσφέρουν) τόν ὕμνον, οἱ οὐρανοί τόν ἀστέρα, οἱ μάγοι τά δῶρα, οἱ ποιμένες τό θαῦμα, ἡ γῆ τό σπήλαιον, ἡ ἔρημος τήν φάτνην» καί τό γένος τῶν ἀνθρώπων «μητέρα Παρθένον», στόν νηπιάσαντα Κύριο τοῦ οὐρανοῦ καί τῆς γῆς. Καί τοῦτο, διότι τό βρέφος αὐτό, τό φαινομενικά ἀδύνατο, εἶναι ὁ Παντοκράτωρ, ὁ Λυτρωτής, ὁ Σωτήρ, ὁ Θεάνθρωπος.
Θεωροῦντες τά πράγματα διά τῆς πίστεως γνωρίζομε ὅτι τό ἀδύνατο αὐτό βρέφος εἶναι ὁ «πρό αἰώνων Θεός», ὁ Κύριος τοῦ κόσμου καί τῆς ἱστορίας. «Μέγα τό μυστήριον». Τό «μόνον καινόν ὑπό τόν ἥλιον», κατά τόν ἅγιο Ἰωάννη τόν Δαμασκηνό. Δέν ἔχει προηγούμενο οὔτε μπορεῖ νά ἐπαναληφθῇ. Βλέποντες τήν ἱστορία μέ τήν προοπτική αὐτή, μποροῦμε νά ἐλπίσουμε ὅτι Αὐτός, ὁ σαρκωθείς Θεός, θά βοηθήσῃ τόν λαόν Του νά ὑπερβῇ τήν παροῦσα κρίσι.
Χριστούγεννα χωρὶς Χριστό, σὲ μία παραμορφωμένη Ἑλλάδα
Γράφει ὁ μοναχὸς Μωυσῆς, Ἁγιορείτης
Ὁ Χριστὸς γίνεται ἄνθρωπος, γιὰ νὰ γίνει ὁ ἄνθρωπος Θεός. Ὁ ἄνθρωπος δίχως τὸν Χριστὸ γίνεται ἀπάνθρωπος. Ὁ χριστιανισμὸς γέννησε τὸν ἀνθρωπισμό. Ὁ ἀνθρωπισμὸς παραμυθεῖ τὴν ἀνθρωπότητα. Ὁ Χριστὸς ἦλθε στὸν κόσμο γυμνός, ὅπως ὁ κάθε ἄνθρωπος, ποὺ ὅμως δὲν τὸ συλλογιέται καλά. Αὐτό, φρονοῦμε, εἶναι τὸ μήνυμα τῶν Χριστουγέννων Ὁ νεοελληνικὸς βίος θέλει νὰ ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ τὸν Χριστό. Θεωρεῖ ὅτι περιορίζεται, ὅτι ἀσφυκτιὰ ἡ ζωή του μὲ τὸν Χριστό. Ἔτσι, ἐλεύθερος ὑποδουλώνεται σὲ διάφορα εἴδωλα. Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν μιλᾶ πιὰ στὴν καρδιὰ τοῦ Νεοέλληνα. Τὴ γέννηση τοῦ Θεανθρώπου ἑορτάζει στὴ Β. Εὐρώπη ἢ στὴν Ἄπω Ἀνατολή.
Ἡ Εὐρώπη κι αὐτὴ ἀποχριστιανισμένη. Ὁ ἀνθρωπισμὸς ἔγινε ἀπανθρωπισμός. Ἡ ἀνθρωπιά, ἡ ἀλληλεγγύη, ἡ ἀσκητικότητα, ἡ οἰκολογία, ἡ μετὰ θάνατον ζωὴ συζητιοῦνται μὲ πολλὰ εἰρωνικὰ χαμόγελα. Λησμόνησε ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος καὶ τῆς Νότιας Εὐρώπης ὅτι εἶναι θνητός, ὅτι ὅλοι εἴμαστε μελλοθάνατοι. Νομίζουμε ὅτι εἴμαστε μόνιμοι οἰκήτορες τοῦ παρόντος κόσμου καὶ ὄχι διαβάτες καὶ μουσαφίρηδες. Ἡ αἴσθηση τῆς ἐπίγειας ἀθανασίας ὁδηγεῖ τὸν ἄνθρωπο στὸ ἀσταμάτητο κυνηγητὸ τῆς ἡδονῆς, ἀπὸ τὴ σάρκα, τὸ χρῆμα καὶ τὴ δόξα. Συχνὰ τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ὀδυνηρό, μὰ ὁ ἄνθρωπος δὲν τὸ βάζει κάτω. Ὁ Χριστὸς ἦλθε στὸν κόσμο γιὰ νὰ μᾶς ἀνασηκώσει καὶ νὰ μᾶς πεῖ πὼς εἴμαστε παρεπίδημοι. Τυφλωμένος καὶ ἀχόρταγος ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὶς ἀπολαύσεις, ἔτσι ἑορτάζει καὶ τὶς χριστιανικὲς ἑορτὲς καὶ τὰ Χριστούγεννα.
Ἀμφισβητώντας, ἀγνοώντας ἢ ἀπορρίπτοντας τὸ ἐπέκεινα, ὁ ἄνθρωπος ἀφοσιώνεται ὅλος στὸ ἐνθάδε, στὴ μοναδικότητα τοῦ παρόντος, στὴν ἀπόλαυση τῆς ζωῆς. Ἡ καθαρὰ αὐτὴ ὑλιστικὴ θεώρηση τῆς ζωῆς δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι μία ἀποτυχία τοῦ χριστιανισμοῦ, ποὺ ποτὲ κανέναν δὲν μπορεῖ νὰ ἐξουσιάσει, ἀλλὰ μία ἐλεύθερη ἐπιλογὴ τοῦ ἀνθρώπου στὰ γήινα, πρόσκαιρα καὶ φθαρτά. Ἡ συρρίκνωση τοῦ ὀρθόδοξου βιώματος ἔκανε καὶ...
τοὺς Νεοέλληνες νὰ ἑορτάζουν τὶς ἑορτὲς ἀνεόρταστα. Ἡ ἀγορά, ἡ κατανάλωση, ἡ διαφήμιση, ἡ μόδα, ἡ διατροφή, ἡ ἐνδυμασία, ἡ ἀπόλαυση ὅλων τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν ἄφησε ἄχαρη τὴν ψυχή.
Χριστούγεννα στο Άγιο Όρος
Στις ψυχές των τελείων τέκνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, οι Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές μετουσιώνονται σε μεγάλες πνευματικές χαρές, γιατί γίνονται ανεξάντλητες πηγές ύμνων θείων ερώτων, θερμότατης ευγνωμοσύνης και απείρου ευχαριστίας, για όσα ο Θεός εδωροφόρησεν αγαθά στους ανθρώπους από τότε που «εφανερώθη εν σαρκί».
Συγκεκριμένα οι Μοναχοί γενικά και ειδικά στο Άγιον Όρος του Άθω, εορτάζουν την Γέννηση του Θεού Λόγου σχεδόν κάθε ημέρα, δηλαδή σε όλον τον κύκλο του λεγομένου θεολογικώς λειτουργικού χρόνου, χάρις στις νυχθήμερες ιερές Ακολουθίες.
Πράγματι, στις αδιάλειπτες λατρείες που επιτελούνται στις βυζαντινές Μονές, στις Σκήτες, στα Καλύβια και τα ιερά Ησυχαστήρια, κατά τις θειες λειτουργίες, τους μυσταγωγικά ιλαρούς Εσπερινούς και τα κατανυκτικά Απόδειπνα, αλλά και στις ατομικές προσευχές των Μοναχών, ψάλλονται τροπάρια, Απολυτίκια και Κοντάκια και διαβάζονται θεολογικές Ευχές, που ως κέντρο έχουν την Σάρκωση του Θεού και την σωτηρία του κόσμου.
Και οι Μοναχοί, σε ένα ποικίλο μέτρο δεκτικότητας, κατά αναλογία με τις προσωπικές προϋποθέσεις και την άθλησή τους, ανανεώνουν συνεχώς στις ψυχές τους την μνήμη του υπερφυούς γεγονότος της Ενανθρωπήσεως. Και η μνήμη αυτή μεταποιείται σε πνευματική αίσθηση σε όσους έφθασαν στο μέτρο αυτό. Γι' αυτό και μελετούν το βάθος και την άπειρη αγάπη του Θεού προς τους «κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση» πλασθέντας ανθρώπους και «εν συνοχή καρδίας» υμνολογούν, ευγνωμονούντες την υπερύμνητη αγαθότητά Του.
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΗΣ… ΝΕΑΣ ΚΑΤΟΧΗΣ
Θα ηχήσουν και πάλι οι γλυκόλαλες καμπάνες των Χριστουγέννων. Ο κόσμος θα τρέξει στις ολοφώτιστες Εκκλησιές, για να γιορτάσει τη Γέννηση του Θεανθρώπου. Μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Χριστιανοσύνης, τα Χριστούγεννα, θα συνάξει γύρω της το λαό του Θεού, για να μεταγγίσει στις καρδιές την ευλογία και την ειρήνη. Μικροί και μεγάλοι θα ψάλουν και θα κοινωνήσουν. Γιορτή της Οικογένειας και των παιδικών χρόνων, χαρακτηρίστηκαν τα Χριστούγεννα. Γιορτή των παιδιών της Εκκλησίας, αλλά και των παιδιών όλου του κόσμου. Ευλογημένη ατμόσφαιρα, χαριτωμένες ψυχές, ζεστό περιβάλλον, ζωηρά γέλια, πλούσια δώρα, γεμάτα τραπέζια, καρδιές ενωμένες στην αγάπη και την ελπίδα. Έτσι ήταν πάντοτε τα Χριστούγεννα…
Πάντοτε; Μακάρι να ήταν πάντοτε έτσι! Υπήρξαν όμως και δύσκολα Χριστούγεννα.
Ζωὴ προκλητικὴ καὶ ἐξοργιστικὴ
Ἐνῶ οἱ λαοὶ τῆς Εὐρώπης καὶ τῆς Ἀμερικῆς ἀντιμετωπίζουν τὸ φάσμα τῆς πείνας, ἡ δὲ ἀνεργία τῶν ὡρίμων καὶ κυρίως τῶν νέων καλπάζει, οἱ λεγόμενοι ἡγέτες τῆς G20, δηλαδὴ οἱ ἡγέτες τῶν 20 πλουσιότερων χωρῶν, ζοῦν κατὰ τρόπο προκλητικότατο. Ἰδοὺ ἡ εἴδηση: «Μπορεῖ οἱ ἡγέτες τῆς G20 νὰ διακηρύσσουν ὅτι ἡ οἰκονομικὴ σταθερότης ἀποτελεῖ τὸ ὕψιστο ἀγαθό, ἀκόμη καὶ ἂν πρέπει νὰ ληφθοῦν ἐπώδυνα μέτρα, ἀλλὰ δὲν ἐφαρμόζουν τὸ ἴδιο στὴ ζωή τους. Στὴν Σύνοδο τῶν Καννῶν ὁ Σίλβιο Μπερλουσκόνι διέμενε σὲ ξενοδοχεῖο ποὺ χρέωνε 30.000 εὐρὼ ἀνὰ διανυκτέρευση! Ὁ Μπαρὰκ Ὀμπάμα πλήρωσε 36.000 εὐρὼ τὴν βραδυά. Πιὸ συγκρατημένοι ἐμφανίσθηκαν ἡ Γερμανίδα Καγκελλάριος Ἄγγελα Μέρκελ καὶ ὁ Ρῶσος Πρόεδρος Ντμίτρι Μεντβέντεφ, ποὺ ἔμειναν σὲ ξενοδοχεῖα 5 ἀστέρων, ποὺ χρέωναν 13.000 καὶ 19.000 εὐρὼ τὴν βραδυὰ ἀντιστοίχως. Τὴν πιὸ ταπεινὴ ἐπιλογὴ ἔκανε ὁ Βρεταννὸς Πρωθυπουργός, δαπανώντας μόλις 2.000 εὐρώ!» («Ἑστία» 12-11-2011).
Καὶ σ’ ἄλλη σελίδα τῆς ἴδιας ἐφημερίδας διαβάσαμε: Ὁ Γάλλος Πρόεδρος Νικολὰ Σαρκοζὺ «δαπάνησε περισσότερα ἀπὸ 115.000 εὐρὼ γιὰ τρεῖς διανυκτερεύσεις στὶς Κάννες (38.500 εὐρὼ τὴν βραδυά), κατὰ τὴν διάρκεια τῆς πρόσφατης διασκέψεως τῶν G20 (...). Ὁ Σαρκοζὺ ἔμεινε στὸ ὑπερπολυτελὲς ξενοδοχεῖο ‘‘Majestic’’ καὶ ἡ διαμονή του στοίχισε δεκάδες χιλιάδες εὐρὼ στὸ γαλλικὸ δημόσιο. ‘‘Τὴ στιγμὴ ποὺ λαμβάνονται ἔκτακτα μέτρα λιτότητος, τὴ στιγμὴ ποὺ κινδυνεύει ἡ γαλλικὴ οἰκονομία, εἶναι σχεδὸν ἐγκληματικό, δεῖγμα ἀνάλγητης φιλοσοφίας τοῦ Προέδρου, νὰ δαπανῶνται τόσα εὐρὼ γιὰ καλοπέραση», ἀνέφερε ἡ γαλλικὴ ἐφημερίδα ‘‘Le Parisien’’» («Ἑστία» 12-11-2011).
Ὀρθότατα σχολίασε ἡ γαλλικὴ ἐφημερίδα. Ἐμεῖς προσθέτουμε τοῦτο: Τὴ στιγμὴ ποὺ ἑκατομμύρια ἄνθρωποι εἶναι ἄνεργοι, πεινοῦν, κοιμοῦνται στὸ ὕπαιθρο ἢ καὶ αὐτοκτονοῦν λόγῳ τῆς ἔσχατης φτώχειας τους, εἶναι τεράστιο ἔγκλημα καὶ τέλεια ἀσυνειδησία ἡ συμπεριφορὰ τῶν κυρίων αὐτῶν.
Γι’ αὐτὴ τὴ βαθιὰ διαφθορὰ ἔγραψε ὁ ψαλμωδὸς Δαβὶδ 900 χρόνια π.Χ.: Δὲν θὰ συνετισθοῦν ἐπιτέλους καὶ δὲν θὰ σωφρονισθοῦν «οἱ ἐσθίοντες τὸν λαόν μου βρώσει ἄρτου;»· αὐτοὶ ποὺ κατατρώγουν τὸν λαό μου μὲ τόση εὐχαρίστηση καὶ ἀσυνειδησία σὰν νὰ ἔτρωγαν συνηθισμένο ψωμί; Αὐτοὶ δὲν ἐπικαλέσθηκαν ποτὲ τὸν Κύριο καὶ εἶναι ἄγνωστη σ’ αὐτοὺς ἡ προσευχή (Ψαλμ. ιγ΄ [13] 4· βλ. καὶ Ψαλμ. νβ΄ [52] 5).
Πράγματι· ὅσοι συμπεριφέρονται μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο, ἔχουν ὡς τροφὴ τῆς ἀχόρταγης καὶ ἐξοργιστικῆς πλεονεξίας τους τὴν βοῶσα ἀδικία ποὺ ἐργάζονται εἰς βάρος τοῦ λαοῦ, τὸν ὁποῖο ἐκμεταλλεύονται τόσο ἀναίσχυντα καὶ προκλητικά.
Αισθάνεται βαθιά ταπεινωμένος
Με ένα άρθρο έκπληξη, ο* Ετιέν Ρολάντ*, πρώην διευθυντής της Γαλλικής Σχολής Αθηνών και ομότιμος καθηγητής
στη Σορβόνη, αναφέρει πως αισθάνεται βαθιά ταπεινωμένος όταν υπάρχουν εφημερίδες που αναφέρουν πως η Ελλάδα
είναι λιγότερο ευρωπαϊκή χώρα από όσο δείχνει.
«Τέτοια άρθρα προσβάλλουν το φιλελληνισμό μου και ενισχύουν το μύθο ότι οι Έλληνες είναι ψεύτες και πονηροί,
ενώ πόρρω απέχουν από την πραγματική εμπειρία που έχει κάποιος όταν επισκέπτεται την Ελλάδα»,
τονίζει ο κ. Ρολάντ.
52ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τήν Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011 στό Ἀμφιθέατρο τοῦ Πολεμικοῦ Μουσείου Ἀθηνῶν θά πραγματοποιηθεῖ τό 52ο Παιδαγωγικό Συνέδριο τοῦ τομέως Ἐπιστημόνων τοῦ Συλλόγου «Ὁ Μέγας Βασίλειος» μέ γενικό θέμα: "Ὁ ἰδεολογικός ὁλοκληρωτισμός καί ἡ δύναμη τοῦ ἑνός".
Οἱ ἐργασίες τοῦ Συνεδρίου θά διεξαχθοῦν σέ δύο συνεδρίες μέ τίς ἑξῆς εἰσηγήσεις:
α) Τά ὁλοκληρωτικά στοιχεῖα τοῦ σύγχρονου πολιτισμοῦ, ἀπό τόν κ. Ἀπόστολο Νικολαΐδη, Καθηγητή Θεολογικῆς Σχολῆς Π.Α.
β) Ὁ ἰδεολογικός ὁλοκληρωτισμός στήν πνευματική ζωή τοῦ τόπου (συζήτηση στρογγυλῆς τραπέζης), ἀπό τούς κ. Γεώργιο Σπανό, Καθηγητή Φιλοσοφικῆς Σχολῆς Π.Α., κ. Σαράντο Καργάκο, Ἱστορικό - Συγγραφέα, κ. Θεοδώρα Τζιντζῆ, Καθηγήτρια Φιλόλογο, καί κ. Δημήτριο Νατσιό, Δάσκαλο.
γ) Ἡ δυναμική τοῦ προσώπου, ἀπό τόν κ. Βασίλειο Γιούλτση, Ὁμ. Καθηγητή Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
δ) Ἡ δύναμη τοῦ ἑνός, ἀπό τόν π. Κανέλλο-Κων/νο Φερτάκη, Θεολόγο Ἐκπαιδευτικό.
Ἡ ἔναρξη τοῦ Συνεδρίου θά γίνει τό πρωί τῆς Πέμπτης 29/12 στίς 9.30΄ π.μ.
Τό Συνέδριο θά ἐπαναληφθεῖ στή Θεσσαλονίκη στίς 3/1/2012 καί στήν Πάτρα στίς 4-5/2/2012.
Ἀνεξάρτητο κράτος ἡ Κρήτη σὲ ἀγγελία τῆς Motorola!
Μία περίεργη δημοσίευση τῆς μεγάλης πολυεθνικῆς ἑταιρείας τῶν ΗΠΑ ποὺ ἀσχολεῖται μέ τηλεπικοινωνίες...
Πληθαίνουν οἱ προβοκάτσιες στὸ διαδίκτυο, ἀκόμα καὶ ἀπὸ ἑταιρεῖες, κατὰ τῆς Κρήτης! Ἤδη ἀρκετοὶ ψάχνοντας στὴν ἀγορὰ ἐργασίας βρῆκαν στὴν ἰστοσελίδα τῆς Motorola τὴ μοναδικὴ ἀγγελία ἐργασίας ποὺ ὑπῆρχε γιὰ τὴν Ἑλλάδα. Ἐκεῖ διαβάζουμε ὅτι ἡ Κρήτη θεωρεῖται ἀπὸ τὴν ἑταιρεία ἀνεξάρτητο κράτος! Δύσκολο νὰ εἶναι λάθος ἀπὸ μία μεγάλη πολυεθνικὴ ἑταιρεία τῆς Ἀμερικῆς. Η Motorola δὲν ἀσχολεῖται μόνο μὲ κινητὰ ἀλλὰ γενικότερα μὲ τηλεπικοινωνίες καὶ εἶναι μία σημαντικὴ γιὰ τὸ Ἀμερικανικὸ κράτος ἑταιρεία. Σύμφωνα μὲ τὸ cretalive, λίγες ὧρες μετὰ τὸν σάλο ποὺ δημιουργήθηκε, ἡ ἑταιρεία ἀπέσυρε τὴν ἀγγελία.
Θυμίζουμε ὅτι ὁρισμένοι διαδίδουν σκόπιμα ὅτι 2012 λήγει ἡ συνθήκη τῆς Κρήτης ποὺ λέει ὅτι τὸ νησὶ προσαρτᾶται γιὰ 100 χρόνια στὴν Ἑλλάδα καὶ μὲ τὴν πάροδο τῶν 100 χρόνων οἱ πολίτες τοῦ νησιοῦ θὰ ψηφίσουν γιὰ τὸ ἐὰν θέλουν νὰ συνεχίσουν νὰ εἶναι στὸ Ἑλληνικὸ κράτος! Κάτι τέτοιο φυσικὰ δὲν ἰσχύει...
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΑΧΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ...
Ομιλία (ηχογραφημένη) του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαυρεωτικής και Μεσογαίας κ . Νικολάου στην Κάλυμνο
- 1η απάτη : Τα εμπορικά Χριστούγεννα. Στομάχι γεμάτο, καρδιά άδεια. Χριστός πουθενά.
- 2η απάτη: Κοινωνικά Χριστούγεννα
- Το νόημα των Χριστουγέννων
- Το όραμα του καλού Χριστιανού
- Προετοιμασία και νηστεία για τα Χριστούγεννα
ΠΗΓΗ: www.istologio.gr
«Το ριζοσπαστικό Ισλάμ δεν υπάρχει στη Βουλγαρία» δήλωσε η καθηγήτρια Ευγενία Ιβάνοβα παρουσιάζοντας μια έρευνα για τους Μουσουλμάνους της Βουλγαρίας.
Η έρευνα έγινε από το Νέο Βουλγαρικό Πανεπιστήμιο και το κοινωνιολογικό πρακτορείο «AlphaResearch» σε 850 άτομα από 40 οικισμούς σε 12 περιοχές της Βουλγαρίας.
Ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι οι Μουσουλμάνοι επιδιώκουν μια κλειστή κοινωνία και αυτό γίνεται εξαιτίας των επεμβάσεων των υπηρεσιών ασφαλείας προς αναζήτηση ‘ριζοσπαστών’ Μουσουλμάνων.
Η Ιβάνοβα επεσήμανε ότι συγκριτικά με έρευνα που έγινε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, σήμερα υπάρχει μια τάση διαχωρισμού των Πομάκων σε εθνότητα λόγω της διαφορετικής υπόστασής τους από τους υπόλοιπους μουσουλμάνους είτε αυτοί είναι Βούλγαροι είτε Τούρκοι. Η τάση αυτή έχει διαφορετικές μετρήσεις σε περιοχές των Πομάκων και τα ποσοστά εξαρτώνται από το μορφωτικό επίπεδο τους.
Η έρευνα έδειξε ότι
το 64% των μουσουλμάνων αυτοπροσδιορίζονται ως Τούρκοι, το 7,5% ως Βούλγαροι, το 6,9% ως Ρομά και ένα 4,5% δεν απάντησε.
Η έρευνα έδειξε ότι οι μουσουλμάνοι προσδοκούν σε ένα κόμμα το οποίο θα τους προστάτευε από τις επιθέσεις των εθνικιστών για να διατηρήσουν τη ταυτότητά τους, όπως δήλωσε η Μποριάνα Ντιμίτροβα από την «AlphaResearch».
Ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Βουλγαρίας θέτει την θρησκεία ως τέταρτη προτεραιότητα στη ζωή του. Οι βαθιά θρησκευόμενοι είναι κάτω από το ένα τρίτο, περί το 28,5 %, ενώ το 41% δηλώνει ότι ποτέ δεν έχει πάει σε τζαμί και σχεδόν το 60% δεν προσεύχεται. Επίσης το 88,2 έχει κάνει περιτομή στα παιδιά ενώ το 96,1 τοις εκατό ακολουθεί τους μουσουλμανικούς κανόνες στις κηδείες.
Οι Μουσουλμάνοι, σύμφωνα με τη βουλγαρική έρευνα, έχουν κάνει ρήξη με την παράδοση. Πάνω από το 53% θεωρεί ως αποδεκτή τη συμβίωση χωρίς γάμο. Το 39,8 τοις εκατό τρώει χοιρινό κρέας και το 43% δηλώνει ότι πίνει αλκοόλ.
Περίπου το 83,6 % δέχεται ο άνδρας να ασχολείται με τις δουλειές του σπιτιού εξίσου με τις γυναίκες. Αποδυναμώθηκε σημαντικά ο ρόλος των ενηλίκων στις λήψεις αποφάσεων και το 79,6 % τίθεται κατά της χρήσης της μουσουλμανικής μαντίλας στα σχολεία την οποία θεωρεί ως απαράδεκτη.
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΩΝ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.
Η εγκύκλιος για το τέλος ακινήτων – Αιτήσεις για τη διόρθωση λαθών, έως τις 20 Ιανουαρίου 2012
Ολόκληρη η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών, με την οποία επιχειρείται διόρθωση λαθών στο Τέλος Ακινήτων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Οι αιτήσεις για τη διόρθωση θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2012.
Σε ελάχιστες περιπτώσεις θα αναστέλλεται η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος ενώ στο μειωμένο τέλος 0,5 ευρώ/τμ εντάσσονται και τα πρόσωπα που παρουσιάζουν κάθε είδους αναπηρία από 80% και άνω, όπως ενδεικτικά πρόσωπα με εγκεφαλική παράλυση, με σοβαρή νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, κ.λπ.
Οι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους, θα προσέρχονται στον αρμόδιο δήμο για τη διόρθωση λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου.
Οι αιτήσεις για διόρθωση λαθών θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2012.
Ολόκληρη η Εγκύκλιος
1. ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΩΝ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.
Για τη διόρθωση λαθών που υπήρχαν κατά την 17η Σεπτεμβρίου 2011 στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της Δ.Ε.Η. σχετικά με τα στοιχεία της επιφάνειας, της τιμής ζώνης και της παλαιότητας του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου, βάσει των οποίων υπολογίστηκε το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. έτους 2011, ακολουθείται η κατωτέρω διαδικασία:
1) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ αποστέλλει στους δήμους της χώρας ηλεκτρονικές καταστάσεις που περιλαμβάνουν τα ακίνητα που βρίσκονται στη διοικητική περιφέρεια του κάθε δήμου με τα στοιχεία βάσει των οποίων υπολογίστηκε τοΕ.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. έτους 2011.
2) Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους, προσέρχονται στον αρμόδιο δήμο για τη διόρθωση λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. Οι πολίτες δύνανται να υποβάλλουν τις αιτήσεις για διόρθωση στον αρμόδιο δήμο μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2012. Επιπλέον, ανεξάρτητα από το ανωτέρω, οι δήμοι όλης της χώρας ελέγχουν αν στις σχετικές καταστάσεις αποτυπώνονται οι ορθές τιμές ζώνης, όπως προβλέπονται στο άρθρο 24 του ν. 2130/1993, όπως ισχύει, και σε περίπτωση λάθους προβαίνουν σε διόρθωσή τους.
3) Μετά την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας, οι δήμοι αποστέλλουν μέχρι την 27η Ιανουαρίου 2012 τις ενημερωμένες καταστάσεις στο Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗο οποίος, ακολούθως, τις αποστέλλει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) που τις ελέγχει ενδεικτικά ως προς την τιμή ζώνης. Σε περίπτωση που εντοπιστεί λάθος σε τιμή ζώνης, η Γ.Γ.Π.Σ. διορθώνει την κατάσταση ενημερώνοντας για τη διόρθωση τον αρμόδιο δήμο.
Στη συνέχεια μέχρι την 10η Φεβρουαρίου 2012 η Γ.Γ.Π.Σ. διαβιβάζει τις καταστάσεις στο Διαχειριστή Δικτύου.
4) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ, μετά τη λήψη των διορθωμένων καταστάσεων, υπολογίζει, βάσει των νέων στοιχείων, το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. που αντιστοιχεί στο ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο και εφόσον προκύπτει ποσό τέλους χαμηλότερο από το αρχικώς υπολογισθέν, βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011, η διαφορά αφαιρείται από το ποσό Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. έτους 2012.
Στις περιπτώσεις που προκύψει αρνητική διαφορά, το ποσό επιστρέφεται από τηΔ.Ε.Η. ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος.
Κατόπιν των ανωτέρω, για το έτος 2011 το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. καταβάλλεται όπως έχει υπολογισθεί βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011 και τυχόν διαφορά λόγω λανθασμένης επιφάνειας, τιμής ζώνης ή παλαιότητας συμψηφίζεται στο αντίστοιχο ποσό τέλους του έτους 2012.
Ο Ρατσισμός του "Αντιρατσισμού"
του Νίκου Τζιόπα
«Παντού φωτιά και καταστροφή, από εδώ πέρασαν Τούρκοι...»
Β. Ουγκώ.
Η αναπαραγωγή της παραπάνω φράσης του μεγάλου φιλέλληνα, μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ρατσιστική, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθεσε στη βουλή το υπουργείο Δικαιοσύνης, στα πλαίσια της καταπολέμησης του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Τη στιγμή που η Ελλάς περνάει όσα περνάει, το ΠΑΣΟΚ, δια του υπουργού του κ. Μιλτιάδη Παπαιωάννου*, το.... χαβά του:
Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται, μεταξύ άλλων: «Επιβάλλεται χρηματική ποινή 3.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ και φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών έως τριών ετών σε όποιον, με πρόθεση, δημόσια και με οποιονδήποτε τρόπο (προφορικά, διά του τύπου ή μέσω διαδικτύου κ.λ.π.) παροτρύνει, προκαλεί ή διεγείρει βιαιοπραγίες ή μίσος κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων ή κατά πραγμάτων, που χρησιμοποιούνται κυρίως από αυτούς που προσδιορίζονται βάσει συγκεκριμένων φυλετικών, γενετικών και άλλων χαρακτηριστικών τους, όπως χρώμα, καταγωγή, θρησκεία,.....» (η υπογράμμιση, δική μου)
Επειδή το «διεγείρει» δεν μπορώ να το πολυκαταλάβω σας παραθέτω ένα ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ γεγονός:
Η «Οικονομική Σύμβαση»
Δεν σπούδασα υψηλή Οικονομία. Μάλλον όψιμα έμαθα τους όρους της ,τους δείκτες, τους οίκους αξιολόγησης, που καθορίζουν πλέον το παρόν και το μέλλον μας.
Δεν σπούδασα ούτε Θεολογία. Ένας συνηθισμένος άνθρωπος είμαι αυτού του καιρού κι αυτής της χώρας σε κρίση, σε μεγάλη ανάγκη, όχι μόνο σήμερα, εδώ και χρόνια. Τότε που άρχισε ο μεγάλος διχασμός!
Τότε πρωτοθαυμάσαμε και υμνήσαμε την υψηλή οικονομία, τότε απορρίψαμε με βδελυγμία κάθε έννοια προσέγγισης αληθινής Θεολογίας. Τότε αρχίσαμε να σβήνουμε αξίες που δεν παίζανε στα διεθνή χρηματιστήρια, τότε σχίσαμε στα δύο την ψυχή του έθνους μας και τη δική μας.
Σήμερα ζούμε την έσχατη εθνική προδοσία. Την υποδούλωσή μας, τον ευτελισμό της καθημερινής ζωής μας. Όχι γιατί δεν μας δανείζουν πια οι εξαπατητές μας, αλλά γιατί τόσο καιρό υψώναμε να φαντάζει ολόχρυσο το τενεκεδένιο, κούφιο είδωλο της υψηλής οικονομίας, που θα μας έκανε αντάξιους της ευρωπαϊκής ταυτότητας, κάτοχους της «ιστορικής βεβαιότητας» του καιρού μας, της «βεβαιότητας της επιτυχίας, εδώ και τώρα, και της αποτελεσματικότητας». Πιστέψαμε και υπογράψαμε, «άνευ όρων», τους όρους που μας πνίγουν σήμερα.
Δεν σπούδασα υψηλή Οικονομία, δεν σπούδασα ούτε Θεολογία. Ένας συνηθισμένος άνθρωπος είμαι, που επιμένω την έσχατη αυτή ώρα να καταλάβω…
Σχετικά με τις συμφορές που έπεσαν πάνω μας
ΙΩΣΗΦ ΒΡΥΕΝΝΙΟΥ
Οι δυστυχίες που βρήκαν το γένος μας, όπως βλέπομε, είναι εν συντομία οι εξής. Οι καιροί είναι από κάθε εποχή οι πιο δύσκολοι. Πονηρές οι ημέρες, το τέλος του χρόνου, τα γηρατειά του κόσμου, το ξεψύχισμα του σύμπαντος. Η ζωή μας αυτή είναι σύντομη, λανθασμένη και γεμάτη από πικρίες, και τα κακά εκτενέστερα από τις θάλασσες. Και να, οι γείτονές μας είναι εχθροί, όσοι δείχνουν φίλοι είναι άπιστοι, οι συγκάτοικοι μας κλέφτες, οι υιοί μας ανυπάκουοι και οι απλοί συγγενείς χωρίς στοργή.
Αυτοί που καραδοκούν να επωφεληθούν από τις δυσκολίες μας είναι πολλοί, μα περισσότεροι αυτοί που μας επιβουλεύονται. Αυτοί που μας διώκουν και μας πληγώνουν είναι πολλοί και από πολλά μέρη. Κανείς και από πουθενά, τολμώ να πω, δεν υπάρχει που να μας συνοδεύση στη φυγή και να συμπονέση μαζί μας. Διασκορπισθήκαμε χωρισμένοι σε όλες τις βασιλείες της γης. Μας εξουσιάζουν και δεν εξουσιάζομε. Τη χώρα μας ξένοι την κατατρώγουν, και δεν υπάρχει κανείς να μας βοηθήση. Οι νέες και οι νέοι του γένους μας δόθηκαν σε άλλα έθνη. Όλη την ημέρα τα μάτια μας αυτά βλέπουν και το δικό μας χέρι δεν μπορεί να βοηθήση. Σε μας έμεινε μόνο καρδιά θλιμένη, μάτια που σβήνουν και ψυχή που λιώνει, προβλήματα πάνω στα προβλήματα, φροντίδες πάνω στις φροντίδες, και αίματα πάνω στα αίματα παντού. Χάθηκε ο ευλαβής πάνω στη γη, λείπει ο στοχαστής, δεν βρίσκεται ο φρόνιμος. Στα παλαιά παρουσιαζόταν ο σοφός, τώρα δεν υπάρχει αυτός που θα κατανοήσει, αυτός που θα διορθώση, αυτός που θα μας φέρη πίσω. Η πληγή είναι ολόσωμη, η αρρώστια γενικευμένη, φοβερό το τραύμα, η συμφορά απαρηγόρητη και μεγαλύτερη από κάθε παρακλητικό λόγο. Καταφρονήθηκαν τα εκκλησιαστικά πράγματα, σάπισαν τα κρατικά, ανακατεύονται τα μακρυνά, συγχέονται τα κοντινά. Τα πάνω γίνονται κάτω και τα κάτω πάνω. Οι Χριστιανοί διώκονται, οι ασεβείς ευνοούνται. Από εδώ μας καταδιώκουν οι Αγαρηνοί, από εκεί μας λεηλατούν οι Σκύθες, από τα δυτικά οι Ισμαηλίτες θερίζουν τους καρπούς μας, και από τα ανατολικά οι Πέρσες μας εκριζώνουν.
Η δύναμη του Έθνους μας
«Λαός που ξεχνά την Ιστορία του είναι καταδικασμένος να πεθάνει!», αυτήν είναι η ουσιαστικότερη απάντηση για το χάλι που μας έχει κατακυριεύσει και μας οδηγεί από το κακό στο χειρότερο. Έχει γεμίσει ο τόπος από πλήθος λόγων, οδηγιών, λύσεων. Τα περισσότερα αποτελούν φληναφήματα των επίορκων και εξουσιαστών των πραγμάτων, τα υπόλοιπα έχουν δόσεις αληθείας και πολλάκις και ειλικρινείας, όμως όλα αποδεικνύονται προχειρώδη καταπλάσματα και όχι τέλεια θεραπεία και λύση. Το υπέροχο κείμενο που ακολουθεί, του φιλολόγου κ. Γεωργίου Τέζα, μέσα από ιστορικά παραδείγματα και ντοκουμέντα μας δείχνει την ανεκτίμητη και ανίκητη, την υπερκόσμια δύναμη που ανέδειξε το Έθνος μας σε υπερδύναμη αν και πάντοτε ήταν φτωχό και μικρό. Ας ξεθάψουμε την αληθινή και αλώβητη ΠΙΣΤΗ και ΕΥΣΕΒΕΙΑ μας και οπωσδήποτε πάλι θα εξέλθουμε νικητές μέσα από τις στάχτες!
***
Εισαγωγή
Είναι πλέον κοινό βίωμα ότι η χώρα μας περνάει μια πολύ δύσκολη περίοδο. Μπορεί βέβαια να μην έχουμε να κάνουμε με έναν κυριολεκτικό πόλεμο, αλλά δεν παύει αυτή η οικονομική κρίση και η αντιμετώπισή της από τους ιθύνοντες να μας δίνει την αίσθηση μιας πολιορκίας, ενός αγώνα με αβέβαιο αποτέλεσμα. Κι ενώ στο στόμα του κάθε Έλληνα μπορεί να βρίσκεται ο Θεός, (όπως πάντα ο Έλληνας σε δύσκολες στιγμές επικαλείται τη βοήθεια του Χριστού, της Παναγίας, των Αγίων) παρατηρούμε το εξής: από κανένα επίσημο χείλι δεν έχει ακουστεί σε δημόσιο βήμα μια μικρή έστω αναφορά, μια ικεσία για θεία παρέμβαση. Είναι λόγω αθεΐας; Είναι λόγω αλαζονείας; Λόγω «πολιτικώς ορθής» συμπεριφοράς; Το σίγουρο πάντως είναι ότι στον σύγχρονο πολιτικό – εξουσιαστικό λόγο, ο Θεός δεν φαίνεται να έχει θέση.
Κι όμως, στη σύγχρονη ιστορία αυτού του τόπου, οι ηγέτες του πάντοτε έχουν επιδείξει ότι οι αγώνες για την προκοπή συνδυάζονταν με την πίστη και την ευσέβεια. Άλλοι καιροί, άλλα χρόνια, άλλες συνθήκες, όμως για τις νίκες και τις ήττες οι άνθρωποι απέδιδαν τα του καίσαρος τω καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ. Για να γίνει λοιπόν πιο εμφανής η διαφορά ανάμεσα στην ευσέβεια των προγόνων μας και τη σημερινή αποστασία, ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στους δύο τελευταίους αιώνες της Ιστορίας μας.
Ἔρχονται καὶ φέτος τὰ Χριστούγεννα
Φέτος πρέπει νὰ βγοῦν πιὸ πολλὰ παιδιὰ τὴν παραμονὴ τῆς μεγάλης γιορτῆς στὶς γειτονιές, στὰ σπίτια καὶ στὰ καταστήματα, ποὺ ἀπόμειναν ἀνοικτά, γιὰ νὰ ψάλουν τὰ παραδοσιακά μας κάλαντα.
Φέτος χρειάζεται νὰ ἀντηχήσουν πιὸ δυνατὰ στὸ ξημέρωμα τῆς ἅγιας μέρας οἱ γλυκόλαλες καμπάνες τῶν Χριστουγέννων.
Φέτος πρέπει νὰ γιορτάσουμε πιὸ θεάρεστα, πιὸ πνευματικὰ τὴ Δεσποτικὴ γιορτή. Μὲ θερμότητα ψυχῆς. Μὲ συγκίνηση. Μὲ θεία Κοινωνία.
Καὶ οἱ Ψάλτες εἶναι ἀνάγκη νὰ κάνουν καλὴ ἑτοιμασία καὶ νὰ βάλουν «τὰ δυνατά» τους γιὰ νὰ ψάλουν φέτος μὲ μεγαλύτερο ἐνθουσιασμὸ τὸ «Ἡ Γέννησίς σου, Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἀνέτειλε τῷ κόσμῳ τὸ φῶς τὸ τῆς γνώσεως...».
Γιατί ἐπαναλαμβάνουμε καὶ τονίζουμε ὅτι φέτος πρέπει νὰ γίνουν ὅλα αὐτά; Διότι φέτος ἡ Πατρίδα μας εἶναι λαβωμένη. Τὴν καταπλήγωσε καὶ τὴν τσάκισε μὲ τὰ «πεπυρωμένα βέλη» του, μὲ τὰ ὄργανά του, ὁ μισάνθρωπος Σατανᾶς καὶ τὴν ὁδήγησε στὸ χεῖλος τῆς καταστροφῆς καὶ τῆς ἀπελπισίας. Καὶ ἔχει μαραθεῖ ἡ ὄμορφη Ἑλλάδα μας. Ἔχει χάσει τὴ ζωντάνια της ἡ Ὀρθόδοξη χώρα μας. Διότι ἀπὸ καιρὸ ἔπνευσε λίβας ἀθεΐας καὶ ἀσεβείας καὶ διαφθορᾶς ὑποκινούμενος ἀπὸ σκοτεινὲς δυνάμεις τοῦ ἐξωτερικοῦ καὶ ἐξήρανε σχεδὸν τὰ πάντα.
Τὰ Χριστούγεννα γιὰ ἀρκετοὺς Νεοέλληνες ὡς θρησκευτικὴ ἑορτή – λυπούμαστε ποὺ τὸ γράφουμε – δὲν λένε σήμερα τίποτε. Τὰ περιμένουν μόνο ὡς ἀργία καὶ ὡς εὐκαιρία γιὰ ἐκδρομές. Τίποτε περισσότερο.
Γι’ αὐτὸ καὶ λόγῳ τῆς «οἰκονομικῆς κρίσης», ὅπως λέγεται ἡ κατάσταση τῶν ἡμερῶν μας, περνοῦν καὶ τὶς μέρες τῶν Χριστουγέννων χωρὶς κανένα πνευματικὸ ὅραμα, χωρὶς καμιὰ ἐλπίδα οὐσιαστικῆς ἀλλαγῆς τῆς ζωῆς τους.
Καὶ ὅμως τὰ Χριστούγεννα εἶναι ἡ ἑορτὴ καὶ ἡ εὐκαιρία τῆς ἐλπίδος καὶ τῆς ἀλλαγῆς. Μέσα σ’ ἕναν κόσμο βυθισμένο στὸ σκοτάδι τῆς ἄγνοιας, τῆς πλάνης καὶ τῆς διαφθορᾶς ἀνέτειλε μὲ τὴ Γέννηση τοῦ Θεανθρώπου τὸ Φῶς τῆς ἀληθινῆς θεογνωσίας καὶ ἀνθρωπογνωσίας. Ἔμαθαν πλέον οἱ ἄνθρωποι ποιὸς εἶναι ὁ Θεὸς καὶ τί ζητεῖ ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο, γιὰ νὰ τὸν κάνει αἰώνια εὐτυχισμένο. Ἔμαθαν τί εἶναι ὁ ἄνθρωπος, γιατί πονᾶ καὶ ὑποφέρει, ποῦ πηγαίνει μετὰ θάνατον καὶ πῶς πρέπει νὰ ἀντιμετωπίζει τοὺς συνανθρώπους του.
Τὰ λόγια ποὺ δίδαξε ὁ Θεάνθρωπος ποὺ ἦλθε ἀπὸ τὸν οὐρανὸ στὴ γῆ μας καὶ τὰ ὑπέγραψε μὲ τὴ σταυρικὴ θυσία του, ὅπου ἐφαρμόσθηκαν, ἔφεραν πολιτισμό. Ἐκπολίτισαν πρῶτα τὶς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων καὶ κατόπιν ἐκπολίτισαν καὶ τὶς κοινωνίες τους. Τὶς ἀπάλλαξαν ἀπὸ ἀγριότητες καὶ πάθη καὶ ἀπανθρωπίες.
Αὐτὸ μᾶς ὑπενθυμίζει κάθε φορὰ ἡ μεγάλη Δεσποτικὴ ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων. Τὴν προσφορὰ τοῦ οὐρανοῦ στὴ γῆ. Τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ πρὸς τοὺς ἀνθρώπους. Τὴ βοήθεια ποὺ πρόσφερε ὁ πλουσιόδωρος Θεὸς στὸ πλάσμα του, τὸν ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος ἐξαιτίας τοῦ μίσους τοῦ Διαβόλου καὶ τῆς δικῆς του ἀπροσεξίας εἶχε καταντήσει σὲ ἀθλία κατάσταση. Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος μάλιστα γράφει ὅτι δὲν ὑπῆρχε ἄλλο σκαλοπάτι πιὸ κάτω ἀπὸ αὐτὸ στὸ ὁποῖο ἔριξε ὁ Σατανᾶς τὸν ἄνθρωπο. Μὲ τὴ Γέννησή του ὅμως ὁ Θεάνθρωπος καὶ στὴ συνέχεια μὲ τὴ διδασκαλία του, μὲ τὴ Σταύρωση, μὲ τὴν Ἀνάσταση καὶ τὴν Ἀνάληψή του, ἀνύψωσε τὸν ἄνθρωπο σὲ ἀνώτατο ὕψος, πιὸ ἐπάνω ἀπὸ τὸ ὁποῖο δὲν ὑπάρχει κάτι ἄλλο (ΕΠΕ 36, 214).
Ὅλα ξεκίνησαν ἀπὸ τὴ Γέννηση, ἀπὸ τὰ Χριστούγεννα. Γι’ αὐτὸ εἴπαμε ὅτι τὰ Χριστούγεννα εἶναι ἡ ἑορτὴ τῆς ἀλλαγῆς καὶ τῆς ἐλπίδος. Καὶ ἔτσι πρέπει νὰ δοῦμε καὶ φέτος τὴ μεγάλη αὐτὴ ἑορτὴ ποὺ πλησιάζει. Ὡς ἑορτὴ καὶ εὐκαιρία ἀλλαγῆς καὶ ἐλπίδος. Ἀλλαγῆς ψυχικῆς καὶ ἀπαλλαγῆς ἀπὸ τὰ τυχὸν ψυχικὰ πάθη, ποὺ μᾶς ταλαιπωροῦν καὶ σκοτίζουν τὸν ὁρίζοντα τῆς ψυχῆς μας. Ἀλλὰ καὶ ἐλπίδος γιὰ τὴν προσωπική μας ζωὴ καὶ γιὰ τὴν τσακισμένη Πατρίδα μας. Ὡς παρακίνηση στροφῆς πρὸς τὸ Βρέφος τῆς Βηθλεὲμ καὶ ἀποστροφῆς πρὸς τὴν ἀσέβεια καὶ διαφθορά. Ὡς προτροπὴ γιὰ ζωὴ πίστεως καὶ μετανοίας. Ἔτσι μόνο θὰ ζήσει ἡ Ἑλλάδα μας μὲ ψηλὰ τὸ κεφάλι ὅλων ἡμῶν τῶν Ἑλλήνων.
Ἐκείνη δὲ ποὺ γέννησε τὸν Λυτρωτή, ἡ Παναγία Μητέρα του, Ὑπεραγία Θεοτόκος, ἡ ὁποία ἔδειξε πολλὲς φορὲς τὴ συμπάθειά της πρὸς τὸ Γένος μας, ἂν δεῖ τὴ μετάνοιά μας, θὰ μᾶς βοηθήσει καὶ πάλι μὲ τὶς πρεσβεῖες της, μὲ τὴ μεσολάβησή της πρὸς χάριν μας στὸν Υἱό της ὁπωσδήποτε. Στὸ χέρι μας εἶναι νὰ πάρουμε τὴ βοήθειά της.
Φέτος χρειάζεται νὰ ἀντηχήσουν πιὸ δυνατὰ οἱ γλυκόλαλες καμπάνες τῶν Χριστουγέννων. Γιὰ νὰ συγκλονισθοῦμε. Νὰ συνέλθουμε.
Φέτος τὰ Χριστούγεννα πρέπει νὰ γεμίσουν ἕως ἔξω οἱ Ναοί μας. Καὶ νὰ ψάλουν πιὸ δυνατὰ οἱ ψάλτες μας καὶ ὅσο γίνεται πιὸ γλυκὰ τοὺς χριστουγεννιάτικους ὕμνους, τοὺς γεμάτους φῶς καὶ ἐλπίδα. Γιὰ νὰ πλησιάσουμε μὲ πίστη Ἐκεῖνον, τὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ποὺ χαρίζει ἐλπίδα καὶ ἀνοίγει φωτεινὲς διεξόδους στὰ σκοτεινὰ ἀδιέξοδα. Διότι εἶναι πάνσοφος, παντοδύναμος ἀλλὰ καὶ πανάγαθος.
Επικίνδυνο τερατούργημα
Νομοσχέδιο που εγκυμονεί κινδύνους για την ελευθερία
Υπεύθυνος: Επιμέλεια: Γιάννης Τριάντης
Το ετοίμασε ο Καστανίδης. Αλλά δεν πρόλαβε (ή δεν θέλησε;) να το φέρει στη Βουλή. Το 'φερε προχθές ο Παπαϊωάννου. Και η Ελλάδα -αν ψηφιστεί το (δήθεν) αντιρατσιστικό νομοσχέδιο- θα μπει στη χορεία των... πεφωτισμένων ευρωπαϊκών χωρών που διαθέτουν ένα γνησίως φασιστικό νόμο, ο οποίος ποινικοποιεί την άποψη και διώκει τη γνώμη... Ας θυμηθούμε, λοιπόν, το κατάπτυστο νομοσχέδιο.
Ένα «νομικό τερατούργημα» (Πάσχος Μανδραβέλης, στην «Καθημερινή») το οποίο «συρρικνώνει την ελευθερία του λόγου με πρόσχημα τον αντιρατσισμό» (Νάσος Θεοδωρίδης, στην «Αυγή»). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 4 του νομοσχεδίου που είχε παρουσιάσει ο Καστανίδης, τιμωρείται με φυλάκιση και χρηματική ποινή «όποιος δημόσια, προφορικά ή διά του Τύπου ή μέσω του Διαδικτύου [...] εγκωμιάζει ή αρνείται ή εκμηδενίζει τη σημασία εγκλημάτων γενοκτονίας [...] κατά τρόπο που μπορεί να προκαλέσει ή να διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή εχθροπάθεια κατά τέτοιας ομάδας» (σ.σ. προσδιορισμένης από τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή κτλ)... Στις 3 Μαρτίου, η στήλη σημείωσε τα εξής, με αφορμή το νομοσχέδιο αυτό: «Ως άριστος νομικός ο κ. Καστανίδης γνωρίζει ότι το νομοσχέδιο θέτει τις βάσεις για βάναυση λογοκρισία (έκθεση γνώμης για ιστορικά γεγονότα), καθώς επιτρέπει ad hoc αυθαίρετες ερμηνείες και αξιολογήσεις». Δύο ημέρες αργότερα η στήλη επανήλθε: Το τερατούργημα Καστανίδη «θα μείνει ως στίγμα φαιό. Μια διαρκής δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα κεφάλια ιστορικών, δημοσιογράφων, πανεπιστημιακών, αρθρογράφων και συγγραφέων. Πρόκειται για ευθέως λογοκριτικό κατασκεύασμα, μιμούμενο τον κατάπτυστο νόμο Γκεσσό, που ισχύει στη Γαλλία από το 1990 και λειτουργεί σαν γκιλοτίνα για την ελευθερία του λόγου και της άποψης για ιστορικά γεγονότα»... Ο κ. Καστανίδης ισχυρίστηκε τότε ότι το νομοσχέδιο δεν έχει καμία σχέση με τον νόμο, χαρακτήρισε τις αντιδράσεις «καταιγίδα ανοησίας» και δήλωσε: «Ναι, κάποιος μπορεί να πει σε αυτόν τον τόπο ότι δεν ισχύει το εβραϊκό Ολοκαύτωμα. Αυτό είναι δικαίωμά του». Δυστυχώς έλεγε ψέματα. Το κατάπτυστο νομοσχέδιο προβλέπει -όπως και ο γαλλικός νόμος- ότι π.χ. αν αρνηθείς ή σχετικοποιήσεις το Ολοκαύτωμα (π.χ. αν μιλήσει κανείς για λιγότερα θύματα) διώκεσαι ποινικά, ενώ ταυτόχρονα απαγορεύεται η έκδοση και η κυκλοφορία σχετικών βιβλίων (περίπτωση Γκαροντί)... Το νομοσχέδιο που έφερε τελικά στη Βουλή ο Παπαϊωάννου είναι ακριβώς ίδιο, όπως τουλάχιστον διαπιστώσαμε διαβάζοντας χθες την «Αυγή». Η οποία δυστυχώς -ούτε τότε ούτε τώρα- φαίνεται να καταλαβαίνει τι σημαίνει το τερατούργημα αυτό. Το κατάλαβαν, όμως, κάποιοι αρθρογράφοι της καθώς και πλειάς δημοσιογράφων άλλων εφημερίδων, οι οποίοι κεραύνωσαν το φαιό νομοσχέδιο... Ενδεικτικώς παραθέτουμε απόσπασμα από το σημείωμα του Νάσου Θεοδωρίδη στην «Αυγή» (9/3/2011):
Η εγκύκλιος για το τέλος ακινήτων
- Σε ελάχιστες περιπτώσεις θα αναστέλλεται η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος
Σε ελάχιστες περιπτώσεις θα αναστέλλεται η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ στο μειωμένο τέλος 0,5 ευρώ/τμ εντάσσονται και τα πρόσωπα που παρουσιάζουν κάθε είδους αναπηρία από 80% και άνω, όπως ενδεικτικά πρόσωπα με εγκεφαλική παράλυση, με σοβαρή νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, κ.λπ.
Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία τριμελών επιτροπών (οι οποίες θα αποτελούνται από έναν εφοριακό, έναν κοινωνικό λειτουργό και έναν αστυνομικό) που θα ελέγχουν αν συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις.
Παράλληλα, οι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους, θα προσέρχονται στον αρμόδιο δήμο για τη διόρθωση λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου.
Οι αιτήσεις για διόρθωση λαθών θα πρέπει να υποβληθούν μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2012 και εφόσον προκύπτει διαφορά με βάση το αρχικό ποσό, τότε αυτή θα αφαιρείται από το τέλος του 2012.
Σημειώνεται ότι αναγκαίο χαρακτήρισε το μέτρο του έκτακτου φόρου ακινήτων, για την δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας, ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος, απαντώντας σήμερα σε επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή. Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι έγιναν λάθη από τους δήμους, ενώ τόνισε ότι δεν θεωρεί σωστό να κόβεται το ρεύμα σε συμπολίτες που αντικειμενικά δεν μπορούν να το πληρώσουν.
Υπενθυμίζεται ότι την κατάργηση του μέτρου ζήτησαν η γεν. γραμ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα και ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας.
Στο μεταξύ, στο Συμβούλιο της Επικρατείας
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΝ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Ὑπὸ τοῦ κ. Ἀναστασίου Ν. Μαρίνου, Δρος Ν.
Ἀντιπροέδρου τοῦ Συμβ. τῆς Ἐπικρατείας ἐ.τ.
AΠΟ τήν ἐποχὴ τῆς διαβόητης Μεταπολίτευσης ἄρχισε ἡ προσπάθεια ἀποθρησκευτικοποιήσεως τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ μὲ τὸ Σχέδιο Συντάγματος, τὸ ὁποῖον ἔδωκε στὴν δημοσιότητα τὸ1975 ὁ τότε «Ἐθνάρχης». Τὸ Σχέδιο αὐτὸ προεκάλεσε πολλὲς ἀντιδράσεις μὲ κορυφαίαν τὴν ὑπὸ τοῦ ὑπογράφοντος τὸ παρὸν κείμενον διενέργειαν ἐπιστημονικῆς ἀνακοινώσεως ἀπὸ τοῦ βήματος τοῦ Δικηγορικοῦ Συλλόγου Ἀθηνῶν. Διὰ τῆς ἀνακοινώσεως ἐκείνης ἐπεστήθη ἡ προσοχὴ τοῦ πολυπληθοῦς ἀκροατηρίου ἐπὶ τῶν σημείων τοῦ Συντάγματος.
α) Ὅτι εἶχεν ἀφαιρεθεῖ ἀπὸ τὴν κεφαλίδα τοῦ Συντάγματος ἡ ἐπίκληση εἰς τὴν Ἁγίαν Τριάδα...
β) Ὅτι εἶχε καταργηθεῖ, ὡς προσόν, τοῦ Προέδρου τῆς Δημοκρατίας τὸ Ὀρθόδοξον Χριστιανικὸν Θρήσκευμα καὶ ὁ ὅρκος αὐτοῦ πρὸ τῆς ἀναλήψεως τῶν καθηκόντων του ἐπίσης κατὰ τὸ Ὀρθόδοξον Χριστιανικὸν Δόγμα.
γ) Ὅτι εἶχε καταργηθεῖ ὁ κατὰ τὸν ὀρθόδοξον θρησκευτικὸν τύπον ὅρκος τῶν βουλευτῶν πρὸ τῆς ἀναλήψεως τῶν καθηκόντων τους καὶ
δ) Εἰς τὸ περὶ παιδείας ἄρθρον δὲν περιείχετο ἡ πρόβλεψη ὅτι ἡ παιδεία ἀποσκοπεῖ καὶ εἰς τὴν ἀνάπτυξι τῆς «θρησκευτικῆς συνειδήσεως» τῶν μαθητῶν. Ἡ δημιουργηθεῖσα κατὰ τὰ ἄνω ἀντίδραση ἀνάγκασε τὸν «Ἐθνάρχην» νὰ τροποποιήσει τὸ Σχέδιον τοῦ Συντάγματος, τὸ ὁποῖο ἰσχύει πλέον ὑπὸ τὴν σημερινήν του μορφήν.
Οἱ προσπάθειες ὅμως ἀποθρησκευτικοποιήσεως τοῦ λαοῦ μας συνεχίστηκαν αὐτὴν τὴν φορὰν ἀπὸ διαφορετικῆς πλευρᾶς ἀπὸ τὶς Κυβερνήσεις τοῦ ΠΑΣΟΚ καὶ εἰδικότερα ἐγένετο προσπάθεια καταργήσεως τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν καὶ τῶν ἄλλων συναφῶν τελετουργιῶν (προσευχή, ἁγιασμός κ.λπ.). Οἱ προσπάθειες αὐτὲς ποὺ ἀπέβλεπαν στὸ νὰ ἀπογαλακτισθοῦν θρησκευτικὰ οἱ νέες γενιὲς ἀποδείκνυαν καὶ ἀποδεικνύουν -διότι συνεχίζονται μέχρι σήμερον- ὅτι ἡ ἀποθρησκευτικοποίηση τοῦ λαοῦ μας ἀποτελεῖ ἐπιδίωξη Κέντρων τοῦ ἐξωτερικοῦ. Καὶ τὰ Κέντρα αὐτὰ ἁπλῶς χρησιμοποιοῦν ὡς ὄργανά τους διαφόρους ἕλληνες, οἱ ὁποῖοι ἀγνοοῦν τὴν πραγματικότητα καὶ νομίζουν ἀφελῶς ὅτι διὰ τοῦ τρόπου αὐτοῦ ἀποδεικνύουν τὴν δημοκρατικότητά τους ἤ, τὸ χειρότερον, εἶναι καὶ αὐτοὶ συνειδητοὶ δολιοφθορεῖς τῆς θρησκευτικῆς ταυτότητος τοῦ λαοῦ μας.
Τὸ θέμα τῆς καταργήσεως τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν ἔφθασε τὸ 1995 εἰς τὸ Συμβούλιον τῆς Ἐπικρατείας τὸ ΣΤ′ Τμῆμα τοῦ ὁποίου ὑπὸ τὴν Προεδρίαν τοῦ ὑπογράφοντος τὸ παρὸν κείμενον ἐδέχθη μὲ τὴν ὑπ᾽ ἀριμ. 3356/1995 ὁμόφωνη ἀπόφασή του τὰ ἑξῆς ἑρμηνεύοντας τὶς διατάξεις τοῦ Συντάγματος:
Μείωση της ευρωπαϊκής επιρροής επί του αγγλικού δικαίου ζητά η Βρετανία
Η σημασία του για την Ελλάδα.
Tideon : Προσέξατε ότι και το ελληνικό Μνημόνιο ΔΕΝ υπάγεται στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο ή το Ελληνικό, όπως θα αναμέναμε, αλλά στο Αγγλικό Δίκαιο, πού μεταξύ άλλων έχει και έντονα αποικιοκρατικό χαρακτήρα ; Αν δηλ. γίνει εφαρμογή του, είναι αμφίβολο κατά πόσον το ελληνικό Νομικό Συμβούλιο του Κράτους θα μπορέσει να βγάλει άκρη ...
ΜΝΗΜΟΝΙΟ Ν. 4021/11 - αρθ. 16. ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΔΩΣΙΔΙΚΙΑ : (1) Η παρούσα Σύμβαση και όλες οι μη-συμβατικές υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτήν ή σχετίζονται με αυτή διέπονται από το Αγγλικό Δίκαιο και ερμηνεύονται σύμφωνα με αυτό.
Παραθέτουμε την είδηση :
Lawnet.gr : Επισήμως πλέον η Βρετανία σκοπεύει να ζητήσει από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΔΑ) μεγαλύτερη ελευθερία των εγχώριων δικαιοδοτικών οργάνων στην ερμηνεία διατάξεων της ΕΣΔΑ.
26/10/2011 10:27
ΠΗΓΗ:http://www.lawnet.gr
Σε ομιλία που έδωσε τις προάλλες ο Attorney General (Ανώτερος Νομικός Σύμβουλος του Στέμματος και της Κυβέρνησης) Dominic Grieve, τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της αρχής της επικουρικότητας και δεσμεύτηκε να παρουσιάσει τις προτάσεις της αγγλικής κυβέρνησης ενώπιον του ΕΔΔΑ.
Ο δημόσιος διάλογος στη Βρετανία τελευταία περιστρέφεται γύρω από την πιθανή κατάργηση του Human Rights Act του 1998, το οποίο εισήχθη από την κυβέρνηση Μπλερ με σκοπό την ενίσχυση του πλαισίου της ΕΣΔΑ για προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα. Το νομοθέτημα αντιμετωπίζει σφοδρές επικρίσεις, καθώς θεωρείται ότι διευκολύνει τη διάχυση του ευρωπαϊκού στο αγγλικό δίκαιο, και η κυβέρνηση Κάμερον εκτιμά την προοπτική αντικατάστασής του με ένα UK Bill of Rights.«Η Βρετανία έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ΕΣΔΑ, ήταν το πρώτο κράτος που υπέγραψε τη Σύμβαση και δεν προτίθεται να αποχωρήσει από αυτήν.
Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017
Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...
Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017
Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...
TIDEON 21-12-2015
Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...
Tideon 14-12-2015
Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...
TIDEON 27-08-2014
Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...
tideon.org 02-05-2013
Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...
Tideon 31-12-2012
Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...
Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012
Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...
tideon 07-11-2011
ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011
Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου; Για να...
ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010
Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...