Τράπεζα Ἰδεῶν
Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
info@tideon.org
Πρὶν ἀπὸ 50 χρόνια (τὸ ἔτος 1967) κυκλοφόρησε σὲ πρώτη ἔκδοση τὸ βιβλίο τοῦ ἀειμνήστου θεολόγου τῆς Ἀδελφότητός μας Νικολάου Βασιλειάδη μὲ τὸν χαρακτηριστικὸ τίτλο «Τὸ λυκόφως τοῦ Μαρξισμοῦ». Τὸ βιβλίο μὲ πληθώρα στοιχείων προέβλεπε τὸ «λυκόφως», τὴ δύση τῆς μαρξιστικῆς ἰδεολογίας.
Ἦταν ἕνα βιβλίο οὐτοπικό – ἔτσι φαινόταν. Τότε τὸ κομμουνιστικὸ σύστημα πατοῦσε μὲ σιδερένιο πέλμα τὸν μισὸ σχεδὸν πλανήτη καὶ προξενοῦσε τρόμο. Πολλοὶ περιέπαιζαν τὸν συγγραφέα. Λυκόφως! Ποιὸ λυκόφως; Ὅλα ἔδειχναν ὅτι ἡ σιδερόφραχτη αὐτοκρατορία θὰ ἐξακολουθοῦσε νὰ κυριαρχεῖ ἐπὶ αἰῶνες πάνω στὴ γῆ. Ἡ ἐφιαλτικὴ μπολσεβικικὴ ἐπανάσταση, ποὺ ἐξερράγη τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1917, βρισκόταν τότε – 50 χρόνια ἀργότερα – στὸ μεσουράνημα τῆς κυριαρχίας της. Οἱ ἡγέτες της λατρεύθηκαν ὡς θεοί. Ἦταν ἀνθρώπινα τέρατα.
Ἦταν ἕνας τυφώνας, μιὰ μανιασμένη θύελλα τῆς ἱστορίας ποὺ διεκδικοῦσε γιὰ τὸν ἑαυτό της τὴν ἀπόλυτη ἀλήθεια. Ἀνέσκαψε μὲ γιγαντιαῖο ἀλέτρι τὴ γῆ τῆς Ρωσίας καὶ τῶν ἄλλων χωρῶν τοῦ λεγόμενου ὑπαρκτοῦ σοσιαλισμοῦ γκρεμίζοντας τὰ πάντα. Ἦταν σύστημα ὁλοκληρωτικό, μιὰ νέα χωρὶς θεὸ θρησκεία ποὺ πολεμοῦσε μὲ λύσσα τὴ Χριστιανικὴ Πίστη. Οἱ «θεοί» της Λένιν, Στάλιν, Μάο Τσὲ Τοὺνγκ στὴν Κίνα, Ἐμβὲρ Χότζα στὴν Ἀλβανία, Πὸλ Πὸτ στὴν Καμπότζη καὶ τόσοι ἄλλοι σκόρπισαν τὸν ἀπόλυτο τρόμο. Φρικτοὶ διωγμοὶ ἐξαπολύθηκαν ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας. Ἑκατομμύρια νέων μαρτύρων πότισαν μὲ τὸ αἷμα τους τὴν ξεραμμένη γῆ τῶν ὑποδουλωμένων στὸ ἀπάνθρωπο σύστημα χωρῶν. Ἐπινοήθηκαν ἀπίστευτοι τρόποι βασανισμοῦ. Ἀνακριτικὰ κέντρα, φυλακές, στρατόπεδα συγκεντρώσεως, εἰδικὲς ψυχιατρικὲς κλινικὲς ποὺ ἄλλαζαν μὲ ψυχοφάρμακα τὴν προσωπικότητα τῶν ἀνθρώπων. Εἶχαν ἀνοίξει οἱ πύλες τῆς κολάσεως.
Εἴκοσι δύο χρόνια μετὰ τὴν πρώτη ἔκδοση τοῦ βιβλίου, τὸ ἔτος 1989, ἡ τρομερὴ αὐτοκρατορία, ἀφοῦ εἶχε προλάβει νὰ ἐξοντώσει μόνο στὴ Σοβιετικὴ Ἕνωση περίπου 60 ἑκατομμύρια ἀνθρώπους, κατέρρευσε κυριολεκτικὰ μέσα σὲ μιὰ νύχτα· σὰν χάρτινος πύργος.
Τὸ βιβλίο ἀποδείχθηκε προφητικό. Ὅμως ὁ συγγραφέας του δὲν ζοῦσε μὲ ψευδαισθήσεις. Ἂν ἀναγκάσθηκε νὰ ἀσχοληθεῖ διεξοδικὰ μὲ τὸν ἀριστερὸ ὑλισμό, λόγῳ τοῦ πολεμικοῦ ἀθεϊστικοῦ χαρακτήρα του, δὲν σημαίνει ὅτι παρέβλεπε τὸ ἐπίσης ἀντιχριστιανικὸ πνεῦμα τοῦ δεξιοῦ ὑλισμοῦ μὲ τὸ δῆθεν δημοκρατικὸ προσωπεῖο. Ἀπὸ τὸ πρῶτο κεφάλαιο τοῦ βιβλίου μὲ τὸν τίτλο «Τὰ δύο πρόσωπα τοῦ Ἀντιχρίστου» τονίζει ὅτι τόσο ὁ ἀριστερὸς ὅσο καὶ ὁ δεξιὸς ὑλισμὸς εἶναι ἐξίσου ἀντιχριστιανικὰ συστήματα. «Τὰ δύο πρόσωπα... ἔχουν πάρει... τὴν ἰδίαν ἀπόφασιν: Νὰ πολεμήσουν τὸ Ἀρνίον καὶ τὴν Ἐκκλησίαν του. Διότι τὰ δύο πρόσωπα εἶναι ἐκφράσεις ἑνὸς καὶ τοῦ αὐτοῦ· τοῦ Ἀντιχρίστου» (σελ. 28 τῆς 6ης ἐκδόσεως).
Ἑκατὸ χρόνια μετὰ τὴν Ὀκτωβριανὴ Ἐπανάσταση στὴ Ρωσία βρισκόμαστε πάλι μπροστὰ στὸν ἴδιο ἐφιάλτη. Τὸ ἀντιχριστιανικὸ μίσος ἀπὸ ὅλες τὶς παρατάξεις καὶ τὶς ἰδεολογίες σαρώνει τὸν πλανήτη. Τὸ μέλλον φαίνεται ζοφερό. Ὅμως καὶ αὐτὴ ἡ ἐπίθεση βρίσκεται στὸ λυκόφως, στὴ δύση της. Στὸ τέλος καὶ ὁ Ἀντίχριστος καὶ ὅλα τὰ ὄργανα τοῦ σατανᾶ θὰ πέσουν νὰ προσκυνήσουν τὸ Ἀρνίον, τὸν Κύριο τῆς ἱστορίας Ἰησοῦ Χριστό, ὁ Ὁποῖος «ἐξῆλθε νικῶν καὶ ἵνα νικήσῃ» (Ἀποκ. ς΄ 2).
Πηγή: Περιοδικό «Ὁ Σωτήρ»
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 25η Σεπτεμβρίου 2017
ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΥΛΑ ΣΤΗ ΧΑΡΥΒΔΗ;
Η σύγχρονη ιστορία έστειλε στο χρονοντούλαπό της τις δύο κυρίαρχες ιδεολογίες, οι οποίες μεσουράνησαν στο φιλοσοφικό, πολιτικό και κοινωνικό στερέωμα του ταραγμένου 20ου αιώνα και άφησαν ανεξίτηλα το στίγμα τους στην ανθρωπότητα. Πρόκειται για τον Ναζισμό και τον Μαρξισμό, οι οποίες ξεκίνησαν ως φιλοσοφικά και κοινωνιολογικά ιδεολογικά συστήματα και στη συνέχεια εφαρμόστηκαν ως πολιτικοοικονομικά.
Παρ’ όλον όμως που η συνεισφορά τους στο ιστορικό γίγνεσθαι είναι σαφώς αρνητική, (γι’ αυτό και περιθωριοποιήθηκαν), εν τούτοις συνεχίζουν να ασκούν «γοητεία» σε σημαντική μερίδα συγχρόνων πολιτικών και διανοουμένων, οι οποίοι προσπαθούν να εξάρουν τις δήθεν «θετικές» τους προσφορές προς τον άνθρωπο και την κοινωνία. Μάλιστα δεν διστάζουν να αντιπαρατεθούν μεταξύ τους, για να δείξουν τις δήθεν «αβυσσαλέες διαφορές τους», καταδεικνύοντας η μια στην άλλη τα «αρνητικά της στοιχεία», ενώ δεν είναι διατιθέμενες να κάμουν την αυτοκριτική τους και να καταδείξουν τα δικά τους αρνητικά στοιχεία και να τα διορθώσουν, ώστε να γίνουν αποδεκτές από την σύγχρονη πραγματικότητα. Δεν μπορούν να δουν τις δικές τους χρεοκοπημένες θεωρήσεις και πρακτικές, οι οποίες τις έθεσαν στο περιθώριο της ιστορίας και της κοινωνίας. Αντίθετα μάλιστα πασχίζουν να την παρουσιάσουν ως «τη μόνη λύση» στα σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά και οικονομικά αδιέξοδα. Με άλλα λόγια θέλουν να οδηγήσουν το σύγχρονο άνθρωπο, ή στη Σκύλα, ή στη Χάρυβδη, διότι περί αυτού πρόκειται!
Τον περασμένο μήνα διοργανώθηκε στην Εσθονία συνέδριο με θέμα τα εγκλήματα του κομμουνισμού. Σύμφωνα με την ειδησεογραφία: «Στις 23 Αυγούστου η Εσθονική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης διοργανώνει διεθνές συνέδριο στο Ταλίν με θέμα: ‘Η κληρονομιά στον 21ο αιώνα των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν από τα κομμουνιστικά καθεστώτα’. Η 23η Αυγούστου έχει κηρυχθεί από το 2009 Ευρωπαϊκή Ημέρα Μνήμης κατά του κομμουνισμού και του ναζισμού» (Ιστ. http://www.politisfx.gr/2017/08/19/i-paraxaraksi-tis-istorias/). Εξεγέρθηκαν όμως οι νοσταλγοί του πάλαι ποτέ κραταιού «υπαρκτού σοσιαλισμού», πρώτον, διότι όπως ισχυρίζονται, τους καταλογίζουν «εγκλήματα που δεν έκαναν» και δεύτερον, τους εξισώσουν με τον Ναζισμό. Αλλά δεν είναι τυχαίο, που το συνέδριο αυτό, διοργανώθηκε σε χώρα του πρώην «υπαρκτού σοσιαλισμού», διότι «είναι γνωστό ότι σε πολλές χώρες της πρώην ανατολικής Ευρώπης έχει απαγορευθεί η λειτουργία και δράση κομμουνιστικών κομμάτων και οργανώσεων, ακόμα και η χρήση συμβόλων που θυμίζουν τον κομμουνισμό»(όπου ανωτ.). Υπάρχει εξήγηση. Οι χώρες αυτές έζησαν για 70 χρόνια τον «κομμουνιστικό παράδεισο» και όταν μπόρεσαν, τον ξεφορτώθηκαν για πάντα. Γιατί άραγε; Πως εξηγείται το γεγονός να επιζητούν να λυτρωθούν μια για πάντα από την κομμουνιστική «παραδείσια» πραγματικότητα; Πως είναι δυνατόν κάποιος να αρνείται τον παράδεισο; Πως συνέβη να καταρρεύσουν ως χάρτινοι πύργοι οι «κομμουνιστικοί παράδεισοι» σε όλες τις χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού» και έμεινε μόνο ο βορειοκορεάτικος, για να θυμίζει τα «κλέη του παρελθόντος»;
Αφορμή για την ανακοίνωσή μας αυτή πήραμε από άρθρο, στην ιστοσελίδα «www.tribune.gr», του δημοσιογράφου κ. Δημήτρη Κωνσταντινίδη, με θέμα: «Σύμφωνα με τις εξισώσεις των σκληρών δεξιών ο χριστιανισμός είναι εγκληματική οργάνωση». Βεβαίως ο αρθρογράφος δεν συμμερίζεται την ουτοπική ενθουσιώδη άποψη των σύγχρονων οπαδών του Μαρξισμού ότι «ο κομμουνισμός δεν έκαμε εγκλήματα», αλλά «μόνον ο Ναζισμός», μόνο που τα εγκλήματα αυτά τα «φορτώνει» σε πρόσωπα και όχι στην ιδεολογία! Γράφει: «Βγήκαν οι σκληροπυρηνικοί δεξιοί αλλά και κάποιοι εκσυγχρονιστές, που αυτοαποκαλούνται κεντροαριστεροί, να αφορίσουν τον Κομμουνισμό, για τα εγκλήματα που διέπραξε ο Στάλιν. Δύο είναι οι στόχοι. Αφενός να ταυτιστεί ο Ναζισμός ως θεωρία με τον Κομμουνισμό! Και δεύτερο να θεωρηθεί η αριστερά γενικότερα ως ακραία και μη δημοκρατική». Μάλιστα ισχυρίζεται, ότι ο Κομμουνισμός ως θεωρία δεν ευθύνεται για κανένα έγκλημα, αλλά ευθύνεται για εγκλήματα μόνο ως πράξη. Αντίθετα γι’ αυτόν «ο Ναζισμός στον πυρήνα της ιδεολογίας του είναι δολοφονικός. Παράγει το μίσος και τον φθόνο», ενώ «ο Κομμουνισμός από την άλλη ως θεωρία επιζητά την κοινοκτημοσύνη την ισότητα κλπ. Είναι εκ διαμέτρου αντίθετες κοσμοθεωρίες».
Είναι ολοφάνερο ότι με την απίστευτη αυτή απλούστευση ο αρθρογράφος προσπαθεί να «θολώσει τα νερά» και δεν λέει όλη αλήθεια σχετικά με τη διένεξη «αριστερών και δεξιών», στο συνέδριο της Εσθονίας. Λησμονεί ότι και οι δύο ιδεολογίες είναι κατ’ ουσίαν και κατά βάθος «σοσιαλιστικές». Ο μεν Ναζισμός είναι «εθνικοσοσιαλισμός», με εφαρμογή των ιδεών του σοσιαλισμού στο έθνος – κράτος, ο δε Μαρξισμός είναι διεθνιστικός σοσιαλισμός, με εφαρμογή σε παγκόσμιο επίπεδο. Θέλει να λησμονεί ότι και οι δύο ιδεολογίες είναι «τέκνα» του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και του αθεϊστικού Ουμανισμού. Και οι δύο ιδεολογίες αντλούν τα διδάγματά τους και τις αρχές τους από αυτή την κοινή πηγή, η οποία είναι βαθύτατα υλιστική και ανθρωποκεντρική. Και οι δύο ιδεολογίες οραματίζονται μια «Νέα Τάξη Πραγμάτων», με τη διαφορά ότι εφαρμόζουν τους δικούς τους δρόμους, όπως αυτοί κατανοούν τον άθεο ευρωπαϊκό Ουμανισμό, για τη «μεταστοιχείωση της κοινωνίας», για την «ανατολή της νέας ανθρωπότητας».
Ο Ναζισμός στηρίχτηκε στα διδάγματα του παράφρονα και αθεϊστή γερμανού φιλοσόφου Νίτσε (1844-1890), ο οποίος οραματίστηκε τον «νέο άνθρωπο», ο οποίος θα «προκύψει» από τη δημιουργία του «υπερανθρώπου», ο οποίος ταυτίστηκε με την «Αρεία Φυλή». Αυτός, (αυτή η φυλή) θα συντρίψει τις «αδυναμίες» του «παλαιού κόσμου» με τη δύναμη της ισχύος και μαζί του όσους δεν θέλουν να τον ακολουθήσουν στο δρόμο της «κοινωνικής μεταστοιχείωσης». Θα συντρίψει τον Καπιταλισμό, την πλουτοκρατία και κάθε μορφή εκμετάλλευσης, για να φέρει την ισότητα και την ευημερία στον κόσμο. Ο παράφρων ηγέτης του Αδόλφος Χίτλερ συνέπαιρνε τα πλήθη με τους φλογερούς του λόγους, για την «ανατολή του νέου κόσμου»! Τα αποτελέσματα βεβαίως τα βίωσε η ανθρωπότητα κατά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, όπου η «Αρεία Φυλή» αιματοκύλησε την ανθρωπότητα, με εκατομμύρια θύματα, ανείπωτα εγκλήματα και τις πιο απάνθρωπες θηριωδίες. Ολόκληρη η Ευρώπη, και ίσως χειρότερα απ’ όλους, εμείς οι Έλληνες, βιώσαμε τον «ναζιστικό παράδεισο». Κάθε σπιθαμή της πατρίδας μας, (Καλάβρυτα, Δίστομο, Κοκκινιά, Καισαριανή, κλπ), είναι ποτισμένη από το αίμα των δολοφονημένων πατέρων μας, που θυσιάστηκαν στο βωμό της «Νέας Ναζιστικής Τάξεως Πραγμάτων». Είναι εμφανή ακόμη τα φρικιαστικά απομεινάρια της στα χωριά μας, τα οποία παραδίδονταν στις φλόγες το ένα μετά το άλλο, επειδή τόλμησαν να αντισταθούν στην εθνικοσοσιαλιστική σκλαβιά του 3ου Ράιχ! Ακόμα, χιλιάδες άνθρωποι διώχτηκαν, βασανίστηκαν και θανατώθηκαν από τη «σοσιαλιστική δεξιά» των φασιστικών καθεστώτων της Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, κ.α.), τα οποία και αυτά επαγγέλλονταν έναν «νέο κόσμο», μια «νέα κοινωνία ευημερίας»! Ο όλεθρος στο όνομα του ανθρώπου και του ανθρωπισμού!
Από την πλευρά του ο Μαρξισμός είναι, όπως αναφέραμε, και αυτός, «τέκνο» του άθεου ευρωπαϊκού Ουμανισμού, ο οποίος οραματίστηκε να οδηγήσει την ανθρωπότητα στον «επίγειο παράδεισο», χωρίς το Θεό! Γι’ αυτόν, ο Θεός υπήρξε το «εργαλείο» των καπιταλιστών να αποκοιμίζουν τους «προλετάριους» ώστε να δέχονται αδιαμαρτύρητα την εκμετάλλευσή τους. Γι’ αυτό τον αντικατέστησε με τον «θεό» «προλεταριάτο». Αναρίθμητες αναφορές υπάρχουν στα κείμενα των «κλασικών» του Μαρξισμού ότι η «θρησκεία είναι το όπιο του λαού» και απαιτείται βίαιο ξερίζωμα. Επίσης ανήγαγε σε ύψιστο δόγμα για την πραγματοποίηση του «κομμουνιστικού παραδείσου» την «πάλη των τάξεων», η οποία πήρε άλλη μορφή στις χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού»: Το δυναμικό «ξεκαθάρισμα» όσων εναντιώνονταν στο «δρόμο προς το σοσιαλισμό». Με «δημοκρατικές διαδικασίες», που προβλέπονταν από τη «δικτατορία του προλεταριάτου», όσοι επέμεναν να πιστεύουν στο Θεό και όσοι αμφισβητούσαν αυτό το είδος του «δρόμου προς τον κομμουνιστικό παράδεισο», εθεωρούντο a priori ως «εχθροί του λαού» και «θυσιάζονταν» στο βωμό του «κοινού συμφέροντος»! Το πρόσωπο, το κάθε πρόσωπο, θυσιαζόταν για χάρη της «σοσιαλιστικής κοινωνίας». Πάνω σε αυτό το «δόγμα» στηρίχτηκαν και στηρίζονται, (όπου υπάρχουν κομμουνιστικά απομεινάρια), τα εγκλήματα του Κομμουνισμού. Δε χρειάζεται να κάνουμε ειδική μνεία για τα εκατομμύρια των κομμουνιστικών εγκλημάτων της πάλαι ποτέ κραταιής Σοβιετικής Ενώσεως, όπου εφευρέθηκαν τα «ψυχιατρεία των αντιφρονούντων» και τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως τύπου «γκουλάγκ» στην παγωμένη Σιβηρία, για τον «συνετισμό» όσων δεν συμφωνούσαν με τους «σοφούς» του Κόμματος! Και ακόμα δε χρειάζεται να αναφέρουμε τη φοβερή γενοκτονία των Ερυθρών Χμερ στην Καμπότζη, όπου το μισό του πληθυσμού της ασιατικής αυτής χώρας κατακρεουργήθηκε για την «σοσιαλιστική μετάλλαξη»! Ούτε για τις χιλιάδες διώξεις και θανάτους «αντιφρονούντων» στις άλλες χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού». Όλα αυτά τα κατέγραψε η ιστορία. Ειδικά, σε ό, τι μας αφορά, για τις διώξεις της Εκκλησίας και των πιστών, θα προτείναμε να διαβάσουν οι θιασώτες του «κομμουνιστικού παραδείσου», με προσοχή και χωρίς παρωπίδες, τον αείμνηστο νομπελίστα Ρώσο συγγραφέα Αλεξάντερ Σολζενίτσιν, ο οποίος συνέγραψε την ανείπωτη τραγωδία των «αντιφρονούντων» στα κομμουνιστικά κολαστήρια της Σιβηρίας και αλλαχού, για να καταλάβουν το τρομακτικό μέγεθος της κομμουνιστικής θηριωδίας. 50.000.000 είναι, με τους μετριότερους υπολογισμούς, οι χριστιανοί μάρτυρες του κομμουνιστικού ιδεολογήματος, μόνο στη Ρωσία. Ας πιάσουν ακόμη συζήτηση με βορειοηπειρώτες, για να πληροφορηθούν από «πρώτο χέρι» για τις χιλιάδες διώξεις και θανατώσεις στην Αλβανία του Ενβέρ Χότζα, των οποίων το «έγκλημά» τους ήταν ότι τόλμησαν να κάμουν δημόσια το σημείο του σταυρού τους!
Βεβαίως και υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές μεταξύ Ναζισμού και Κομμουνισμού. Αλλά αυτές βρίσκονται κυρίως στο επίπεδο της τακτικής. Το όραμά τους είναι κοινό: η «μετάλλαξη της κοινωνίας», η «εγκαθίδρυση μια Νέας Τάξεως Πραγμάτων», η «αταξική κοινωνία», ο «μελλοντικός γήινος υλιστικός παράδεισος» χωρίς Θεό! Αναφέρει ο αρθρογράφος ότι ο Ναζισμός «στον πυρήνα της ιδεολογίας του είναι δολοφονικός. Παράγει το μίσος και τον φθόνο». Συμφωνούμε απόλυτα! Αλλά και στον Μαρξισμό δεν υπάρχει στον πυρήνα του το «ταξικό μίσος», το οποίο, σε δεδομένη συγκυρία, εκδηλώνεται με πράξεις βίας και εγκλημάτων; Μια αντικειμενική ματιά στα ταραγμένα χρόνια του εμφυλίου σπαραγμού στη χώρα μας, όπου θρηνήσαμε χιλιάδες αθώα θύματα, πείθει κάθε καλοπροαίρετο άνθρωπο. Πλάι στα αιματοβαμμένα από τους ναζί Καλάβρυτα, το Δίστομο, την Κοκκινιά, την Καισαριανή, υπάρχουν και ο επίσης αιματοβαμμένος Μελιγαλάς, ο Φενεός, τα Κλήματα Δωρίδος, η φοβερή «τρύπα» στο Λυκόφορκο της Ευρυτανίας κ.α. Οι πρώτοι στήριζαν τα φρικώδη εγκλήματά τους στη ναζιστική ιδεολογία. Οι δεύτεροι, στη μαρξιστική. Όταν ο Στάλιν «καθάριζε» τους πολιτικούς του αντιπάλους με τις περιώνυμες δίκες της Μόσχας, όταν άφησε να πεθάνει ο Ουκρανικός λαός από την πείνα τη δεκαετία του 1920, διότι πήγαινε κόντρα στην «μητρόπολη του Κομμουνισμού», όταν δολοφονούσε χιλιάδες Πολωνούς αξιωματικούς στο Κατύν, με διαταγή του Στάλιν, όταν έμπαιναν οι σιδερόφρακτες σοβιετικές ορδές στην Ουγγαρία, την Τσεχοσλοβακία, στο Αφγανιστάν κ. α. και τα τανκς ισοπέδωναν τα πάντα, ακόμη και ανθρώπους, όλα αυτά τα έκανε «ο πατερούλης των λαών» ερήμην του κομμουνιστικού κόμματος; Και αν τα έκανε ερήμην, πως οι σύγχρονοι νοσταλγοί του, όπως το Κ.Κ.Ε, τον «αποθεώνουν» και τον «αποκαθιστούν»;
Τονίζει ο αρθρογράφος, πως όσοι συμμετείχαν στο συνέδριο της Εσθονίας αποσκοπούν, συν τοις άλλοις, να «θεωρηθεί η αριστερά γενικότερα ως ακραία και μη δημοκρατική»! Το «γενικότερα» το αφήνουμε στην άκρη, διότι αποτελεί μια «αιρετική» ιδεολογία στον μαρξισμό, η υιοθέτηση και εφαρμογή «αστικού τύπου πολιτικών», δηλαδή πολιτικών διαδικασιών δυτικού τύπου. Ο Μαρξισμός έχει ως κυρίαρχη ιδεολογία την «δικτατορία του προλεταριάτου», τη μονοκρατορία του κομμουνιστικού κόμματος και όπου εφαρμόστηκε ως πολιτικοοικονομικό σύστημα, αφαίρεσε κάθε δικαίωμα στην ελεύθερη πολιτική έκφραση και επιλογή. Τρανταχτό παράδειγμα το μαρξιστικό κατάλοιπο της Βόρειας Κορέας, όπου εδώ και εξήντα χρόνια κυβερνά η μονοκομματική κυβέρνηση της δυναστείας των Γιονκ Ουν, όπου η εξουσία «μεταβιβάζεται», με «δημοκρατικές διαδικασίες» (!!!) από παππού σε πατέρα, από πατέρα σε εγγονό και πάει λέγοντας, με εκλογικό αποτέλεσμα 99%! Πως λοιπόν να μην υπάρχει ο συνειρμός ότι ο Κομμουνισμός, ως εφαρμογή, δεν έχει καμιά σχέση με τη δημοκρατία, όπως την γνωρίζουμε;
Για να «αθωώσει» τον Κομμουνισμό από τα εγκλήματά του και να τα «φορτώσει» σε πρόσωπα, έκαμε δύο άσχετους συσχετισμούς. Ανέφερε ότι «κάποιοι μουσουλμάνοι σήμερα στο όνομα του Ισλάμ κάνουνε εγκλήματα! Θα χαρακτηρίσουμε όλο το Ισλάμ ως εγκληματική θρησκεία γιατί κάποιοι ιμάμηδες κηρύττουν το μίσος και εγκληματούν; Με την ίδια λογική και η χριστιανική εκκλησία επισήμως μέσω της Ιεράς Εξέτασης, δολοφόνησε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους εν ονόματι του Χριστιανισμού»! Και εδώ ο αρθρογράφος κάνει έναν μετεωρισμό εντυπωσιασμού, για να πείσει όσους δεν γνωρίζουν, τι εστί Ισλάμ και Παπισμός. Τα σύγχρονα φρικτά εγκλήματα των τζιχαντιστών δεν είναι δική τους επινόηση, αλλά απορρέουν από δεκάδες χωρία του Κορανίου, τα οποία διατάσσουν τους μουσουλμάνους σε «τζιχάντ», σε ολοκληρωτική εξόντωση των «απίστων», δηλαδή των μη μουσουλμάνων. Όσοι μουσουλμάνοι είναι ειρηνιστές, δεν είναι συνεπείς μουσουλμάνοι! Την Ιερά Εξέταση δεν την επινόησε η Εκκλησία, αλλά ένα αποκομμένο κομμάτι της, μια απόλυτη παραφθορά του, ο αιρετικός Παπισμός, ο οποίος δε μπορεί να εκφράσει, ή να εκπροσωπήσει τον Χριστιανισμό. Ο Παπισμός έχει στο «ενεργητικό» του εκατομμύρια εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, τα οποία πραγματοποιήθηκαν από την ίδια την ιδεολογία του, ο οποίος συνοψίζεται στην αρχή: «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Και βέβαια σκοπός δεν είναι άλλος από την κατάληψη όλων των εξουσιών του κόσμου. Επομένως τα παραδείγματα είναι ατυχή.
Περαίνοντας την ανακοίνωσή μας, θα θέλαμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας, διότι στην σύγχρονη πνευματική Βαβέλ, τη σύγχυση και την παρακμή, επιχειρείται μια άνευ προηγουμένου στόχευση για την διαστρέβλωση της ιστορίας. Μια λαϊκή παροιμία λέει πως «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται», που σημαίνει ότι στις μέρες μας, κάποιοι πασχίζουν να μας αποπροσανατολίσουν. Για μας τους Ορθοδόξους πιστούς, όλα τα πολιτικά και ιδεολογικά σχήματα του κόσμου, εντάσσονται στη νομοτέλεια της φθοράς και του θανάτου και φέρουν τη σφραγίδα της ανθρώπινης ατέλειας και πλάνης. Στον αντίποδα της ελληνορθόδοξης παράδοσής μας, της Ρωμιοσύνης, βρίσκεται η ευρωπαϊκή διανόηση και ειδικότερα το λεγόμενο κίνημα του «Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού», το οποίο, προωθεί και τοποθετεί τον άνθρωπο στη θέση του Θεανθρώπου. Όμως ο άνθρωπος, όπως είναι φυσικό, υπόκειται σε λάθη και τα λάθη του συχνά έχουν ολέθριες συνέπειες για την ανθρωπότητα. Ο Ναζισμός, ο Φασισμός, ο Μαρξισμός, ο Μηδενισμός, ο άθεος Υπαρξισμός, ο Αθεϊσμός, ο Φεουδαρχισμός, ο Καπιταλισμός, ο Κομμουνισμός, ο Φιλελευθερισμός, ο Νεοφιλελευθερισμός κλπ. και όλα τα εις «ισμός» είναι κατ’ ουσίαν ανθρώπινες επινοήσεις, που κινούνται σε κτιστό ανθρώπινο επίπεδο και άρα βρίσκονται διαμετρικά αντίθετες με την Ορθόδοξη πίστη μας, η οποία κινείται σε θεανθρώπινο επίπεδο. Γι’ αυτό δεν πέφτουμε, (δεν πρέπει να πέφτουμε), στην παγίδα και το ψευτοδίλλημα: Ναζισμός, ή Μαρξισμός. Στο ποιος διέπραξε τα περισσότερα, ή λιγότερα εγκλήματα. Τα εγκλήματα είναι ολέθριες καταστάσεις, από όπου και αν προέρχονται και θα περιμέναμε, αν μη τι άλλο από τους σύγχρονους νοσταλγούς αυτών των χρεοκοπημένων ιδεολογιών, τουλάχιστον να τα αναγνωρίσουν και να τα καταδικάσουν και όχι να τα δικαιολογούν, ή να τα αποσιωπούν!
Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών
Ἡ ἀθεΐα ἔγινε συστατικὸ μέρος τῆς κρατικῆς ἰδεολογίας, τῆς πολιτικῆς ἰδεολογίας καὶ κατὰ συνέπειαν ἕνα καθῆκον τοῦ πολίτη, τοῦ ὑπηκόου. Ὅ,τι δὲν εἶναι στὴν ἴδια γραμμή, εἶναι ἀντιεξουσιαστικό, ἐνάντιο στοὺς ὑπηκόους.
Αὐτὴ εἶναι ἡ πολιτικὴ νομιμοφροσύνη: ὅποιος ἀντιτίθεται στὴν ἀθεΐα εἶναι προδότης τοῦ κράτους.
Ὁ ἀντίθεος εἶναι τὸ θεμέλιο τῶν ἀθεϊστικῶν καὶ ὁλοκληρωτικῶν κυβερνήσεων. Ἀποτελεῖ ὅμως τὸ θρησκευτικό, θεοκρατικὸ καὶ ἀντιθεοκρατικὸ θεμέλιο τοῦ κράτους, τὸν τύπο του. Ἡ ἀθεΐα ἔγινε ἡ πίστη τοῦ οὐτοπικοῦ σοσιαλισμοῦ.
Πηγή: Ορθόδοξοι Πατέρες
Θρηνείτε, επειδή δεν φτιάχνονται δρόμοι στο Ντούρμιτορ, για τους ξένους τουρίστες. Εάν λέγατε για τα δάση ή για να βελτιωθούν οι μετακινήσεις του λαού, θα το καταλάβαινα. Σ’ αυτή την περίπτωση δεν θα σας απαντούσα τίποτα, αφού η μέριμνα για τους δρόμους ανήκει σ’ εκείνους που είναι υπεύθυνοι γι’ αυτήν. Όμως, όταν διαβάζω τον λόγο σας, γιατί πρέπει να φτιαχτούν δρόμοι στο Ντούρμιτορ, κοκκινίζω από ντροπή. Και πώς να σιωπήσω; Εσείς θέλετε να τραβήξετε τους ξένους, ώστε να έρχονται στο Μαυροβούνιο και να αφήνουν λεφτά! Γιατί; Επειδή μερικές μέρες θα βόσκουν τα μάτια τους στα λιβάδια, όπου ο τίμιος λαός από πάντα έβοσκε τα λευκά κοπάδια του, με τα οποία συντηρείται. Ακούγοντας αυτό, πιστέψτε με, προτιμώ πιο ευχάριστα να συζητώ με τους νεκρούς παρά με τους ζωντανούς. Ω, άγιε Πέτρο του Τσετίνιε, που πρώτος έσπασες τον στρατό του Βοναπάρτη, τι θα έλεγες σ’ αυτό; Κρύψου, σπαθί του Ιώλα Πίλετιτς, να μην πετούν επάνω σου δίφραγκα οι ξένοι, σαν φιλοδώρημα που θα σε δούν!
Εσείς, με επιστημονικό ύφος, διατυπώνετε τη θέση ότι η κατάθλιψη από την τωρινή κρίση, μπορεί να περιοριστεί στο ελάχιστο μόνο με τον τουρισμό και την οικοδόμηση των μοντέρνων θερέτρων και πολυτελών ξενοδοχείων. Αυτό σημαίνει να χρεωθούμε, να πετάξουμε ξένα εκατομμύρια στους δρόμους και στα ξενοδοχεία, και τότε, με γυμνωμένο κεφάλι, να περιμένουμε τις τσέπες των ξένων. Για να πάρουμε το φιλοδώρημα, ώστε να τους ξεχρεώσουμε τουλάχιστον τον τόκο στα εκατομμύριά τους. Μα απ’ αυτό είναι να ζούμε, άνθρωπε; Καλύτερα να μη ζούμε! Είναι αυτή η ευθεία γραμμή που μας οδηγούσε μέσω του Κόσσοβου, και μέσω τόσων νεκροταφείων, και μέσω τόσων φυλακών και βασανιστηρίων, έως την Απελευθέρωση; Τόσο προδώσαμε τους εαυτούς μας, ώστε είμαστε έτοιμοι να αντικαταστήσουμε το παλιό σύνθημα για τον τίμιο σταυρό με το σύνθημα για τον τουρισμό;
Εξάλλου, η χώρα μας, ως χώρα, είναι άραγε η ομορφότερη απ΄ όλες τις χώρες, για να σπεύσουν σ’ αυτήν οι ταξιδιώτες να τη δουν; Για μας είναι η ομορφότερη, όχι όμως κατά την εξωτερική ομορφιά του φαίνεσθαι, αλλά κατά εκείνη την ομορφιά, την οποία ο λαός μέγιστα παρατήρησε και τραγούδησε. Τούτη είναι η ομορφιά των μεγάλων ψυχών, των μεγάλων χαρακτήρων, των μεγάλων συγκρούσεων του δικαίου και του άδικου, των μεγάλων ηθικών νικών. Τούτη είναι η κύρια ομορφιά της χώρας μας. Αυτή είναι υψηλότερη απ’ όλα τα βουνά μας και λευκότερη από τα χιόνια στα βουνά μας. Όμως σ’ αυτή την ομορφιά οι ξένοι τουρίστες δεν δίνουν τα λεφτά τους, προς λύπη σας.
Κάτι ακόμα. Ξέρετε, αξιότιμε κύριε, τι δηλητήριο έχουν τα νομίσματα των ξένων τουριστών; Έχετε ακούσει για το δηλητήριο της ψυχολογίας των μαζών, ειδικά στα ξένα μέρη; Η μάζα των ανθρώπων στην ξένη χώρα ποτέ δεν χαρακτηρίζεται μ’ εκείνη τη ντροπή που δείχνει στο σπίτι του. Εάν είναι να δεχόμαστε τους τουρίστες με εκείνο τον σεβασμό που αρμόζει σε φιλοξενούμενους, τότε όλα είναι εντάξει. Τότε θα παραμείνουμε πιστοί στην αιώνιά μας φιλοξενία, που λάμπει σαν κάποιο ιερό φωτοστέφανο γύρω από την ψυχή του λαού μας. Τούτη η φημισμένη φιλοξενία μας βασίζεται στην κύρια πηγή της χριστιανικής πίστης, στην Αγία Γραφή. Ο απόστολος του Χριστού συνιστά στους πιστούς: «Την φιλοξενίαν διώκοντες» (Ρωμ. 12, 13). Και πάλι σε άλλο μέρος: «Της φιλοξενίας μη επιλανθάνεσθε» (Εβρ. 13, 1). Αλλά με τίποτα δεν συνιστάται να προσδοκούμε το σωτήριο όφελος από τους ξένους επισκέπτες. Για να λέμε και την αλήθεια, εμείς έως τώρα δεν πάθαμε και λίγη ζημιά απ’ αυτούς.
Εξαιτίας όλου αυτού, λοιπόν, ας μην θρηνούμε για τους τουρίστες στο Ντούρμιτορ, αλλά ας κρατιόμαστε από τη σημαδούρα και από τον Θεό. (Από το βιβλίο: Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Δεν φτάνει μόνον η πίστη…». Ιεραποστολικές επιστολές Β’, Εκδόσεις «Εν πλω», 2008. Η/Υ επιμέλεια Σοφίας Μερκούρη)
Πηγή: orp.gr, Η άλλη όψη
Κουβαλάμε μέσα μας μια γνώση θεοκτονική, που μετασχηματίζεται σε έναν αφασικό αμοραλισμό
Σε παλαιότερο άρθρο μου είχα μιλήσει για τον «ιό της αθεΐας» που πλήττει αυτή την εποχή με ιδιαίτερη ένταση και σε πολλά, δυστυχώς, μέτωπα τη βυθισμένη σε έναν απελπιστικό ζόφο Ελλάδα. Όπως κάθε ιός, έτσι και ο «ιός της αθεΐας» συνοδεύεται από πολλές παρενέργειες. Οι παρενέργειες αυτές για μας τους Έλληνες δεν εκδηλώνονται μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε εθνικό επίπεδο, αφού η Ορθοδοξία ως παραδοσιακό θρησκευτικό μας φρόνημα αποτελεί στοιχείο της εθνικής μας ιδιοπροσωπίας.
Τις παρενέργειες του «ιού της αθεΐας» σε κοινωνικό επίπεδο μπορούμε να τις επιβεβαιώσουμε, εάν πλησιάσουμε με κριτική διάθεση ένα πρόβλημα που μας αγκυλώνει όλους σήμερα.
Είναι κοινή η διαπίστωση ότι η ελληνική κοινωνία βιώνει μια βαθιά κρίση αξιών. Κάτι ανάλογο συμβαίνει, βέβαια, ευρύτερα και στις άλλες κοινωνίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Βλέπουμε όλοι με συνοφρύωση τη σαπίλα και τη διαφθορά που επικρατούν μέσα στην κοινωνία μας. Τις βλέπουμε να απλώνονται καθημερινά σαν γάγγραινα και, ανήμποροι να αντιδράσουμε, παρατηρούμε απλώς το αποκαρδιωτικό αυτό φαινόμενο της σήψης σε όλους τους θεσμούς της κοινωνίας μας.
Βλέπουμε ακόμα -και αυτό μας πονάει περισσότερο- τα παιδιά μας να μη μας σέβονται πια, όπως τουλάχιστον σεβόμασταν εμείς τους γονείς μας. Τα βλέπουμε να πυρπολούν τις αξίες και τα ιδανικά με τα οποία μεγαλώσαμε εμείς.
Και αναρωτιόμαστε: Μα, γιατί έγιναν έτσι αυτά τα παιδιά, αφού τους τα δώσαμε όλα με αφθονία; Τα σπουδάσαμε, τα μάθαμε ξένες γλώσσες, τα βάλαμε σε μια τροχιά να ζήσουν καλύτερα από μας. Δεν είναι παράλογο να συμπεριφέρονται έτσι; Τόση πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας και να παρουσιάζει ο σημερινός κόσμος αυτά τα ηθικά χάλια; Θλίψη και απογοήτευση ! Όπου και να κοιτάξουμε στη σημερινή κοινωνία, η θέα της είναι και μια μαχαιριά στην καρδιά μας.
Ναι, είναι αλήθεια πως τα δώσαμε όλα στα παιδιά μας, για να τα κάνουμε καλύτερα από μας. Τους τα δώσαμε όλα, εκτός από ένα: Τη «σκυτάλη», όπως ακριβώς την παραλάβαμε από τα χέρια των γονέων μας. Και ξέρουμε όλοι τι είχε επάνω της αυτή η «σκυτάλη» που παραλάβαμε. Είχε ανάγλυφα χαραγμένη επάνω της την πίστη στον Θεό, από την οποία πηγάζει ο σεβασμός σε πολλές άλλες αξίες της ζωής.
Τα σπίτια και οι καρδιές των ανθρώπων εκείνης της παλιάς καλής εποχής στην οποία μεγαλώσαμε είχαν Θεό μέσα τους, γι’ αυτό και οι οικογένειες ήσαν πιο σφιχτά δεμένες και οι σχέσεις των ανθρώπων πιο ζεστές. Οι άνθρωποι εκείνοι, παρά την αγραμματοσύνη και τη φτώχεια τους, μας ανατρέφανε πιο σωστά από ό,τι ανατρέφουμε εμείς σήμερα τα παιδιά μας, διότι μας μπολιάζανε με ιδανικά και αξίες πάνω στον κορμό της πίστης στον Θεό.
Αφού, λοιπόν, δεν δώσαμε στα παιδιά μας τη «σκυτάλη», όπως ακριβώς την παραλάβαμε, πώς να γίνει σωστά το «αγώνισμα της σκυταλοδρομίας», ώστε τα παιδιά μας να τρέξουν στον ίδιο με εμάς διάδρομο αξιών, για να δώσουν πάρα πέρα τη «σκυτάλη» σωστά στους απογόνους τους;
Αν θελήσουμε να αναλύσουμε προσεκτικά τον «εκτροχιασμό» μας από τις «ράγες» στις οποίες μας είχαν βάλει οι γονείς μας, θα επισημάνουμε τις εξής σπουδαίες λεπτομέρειες:
Το κακό ξεκινάει από τη στιγμή που καταφέραμε να μάθουμε λίγα γράμματα, ώστε να ξεφύγουμε από την αγραμματοσύνη των γονέων μας και την ταλαίπωρη μοίρα τους. Με τα γράμματα αρχίσανε σιγά-σιγά να ανοίγουν τα μάτια του μυαλού μας. Ήλθαμε σε επαφή με πολλούς ανθρώπους, συζητήσαμε μαζί τους, ανταλλάξαμε σκέψεις και κάπου κόλλησε το μυαλό μας σε μια καινούργια θωριά του κόσμου. Δεν έχει σημασία ποιος μας υπέβαλε τη θωριά αυτή. Το άσχημο είναι ότι η καινούργια κοσμοαντίληψή μας, για να μπορέσει να λειτουργήσει, έπρεπε να κλείσει προηγουμένως πολλές «πόρτες» μέσα στην καρδιά μας. Και αυτό κάναμε.
Αρχίσαμε να κλείνουμε μέσα μας διάφορες «πόρτες» που είχαν μείνει ανοιχτές από τότε που φεύγαμε από το σπίτι μας. Τον πιο δυνατό «πάταγο» από όλες τις «πόρτες» τον έκανε η «πόρτα» του Θεού, που την κλείσαμε στην καρδιά μας βγάζοντας από πάνω μας τον Σταυρό, τον οποίο μας είχαν φορέσει τα ευλογημένα χέρια των γονέων μας. Την «πόρτα» του Σταυρού την κλείσαμε ως κάτι το ασύμβατο πια με τη μόρφωσή μας, λες και ο Σταυρός μάς εμπόδισε να μορφωθούμε και να γίνουμε αυτό που είμαστε μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια, για να δώσουμε τεκμήρια της αληθινής αποστασίας μας από τον Θεό, αρχίσαμε να πολεμάμε αυτό που πιστεύαμε πρωτύτερα ή να χλευάζουμε, σαν τις πονηρές αλεπούδες του γνωστού μύθου του Αισώπου, ως οπισθοδρομικούς εκείνους που εξακολουθούσαν να πιστεύουν στον Θεό και δεν θέλησαν να «κόψουν» και αυτοί την «ουρά» τους για να γίνουν όμοιοι με εμάς.
Δεν μείναμε ασφαλώς εκεί. Έπρεπε να πάρουμε αποφάσεις και για τα παιδιά μας. Αφού, λοιπόν, μας δρακούλεψαν άλλοι στην αθεΐα, για να κινούμαστε στην ίδια συχνότητα σκότους με τα παιδιά μας, τα δρακουλέψαμε κι αυτά ή τα αφήσαμε να διολισθήσουν στον ίδιο βρυκόλακα. Έτσι κάναμε και εμείς το χρέος μας απέναντι στα παιδιά μας. Ρίξαμε μέσα στις καρδιές τους τον δικό μας τον «σπόρο», όχι όμως όπως τον παραλάβαμε από τους γονείς μας, αλλά «γενετικά μεταλλαγμένο», αφού δεν είχε Θεό μέσα του ο σχετικός «σπόρος».
Και τι «φύτρα» περιμέναμε να μας βγάλει ετούτος ο «σπόρος»; Ή, για να το πω με τα λόγια του μακαριστού Μητροπολίτη Πρεβέζης Μελετίου, «τι άλλο μπορούσαμε να περιμένουμε από αυτά τα παιδιά, όταν τα διδάσκουμε ότι ο άνθρωπος έρχεται από το τίποτε και πηγαίνει στο πουθενά;».
Δεν επαληθεύεται στην περίπτωση αυτή η γνωστή παροιμία που προσδιορίζει τη συγκομιδή του θερισμού με βάση το είδος και την ποιότητα της σποράς; Δεν λέει με τη σοφία του ο λαός μας πως θερίζουμε ό,τι σπέρνουμε;
Βλέπουμε, λοιπόν, καθαρά ότι η μετάβαση από την κοινωνία των πατεράδων μας στην κοινωνία τη δική μας και των παιδιών μας γίνεται μέσα από μια σχέση αντίστροφης αναλογίας ανάμεσα στη γνώση και στην πίστη στον Θεό. Όσο μεγαλώνει, δηλ., η γνώση, τόσο μικραίνει η πίστη στον Θεό. Όχι, διότι με τη γνώση ανακάλυψε ο άνθρωπος την πλάνη του για τον Θεό, αφού η γνώση δεν έχει πρόσβαση στον χώρο της μεταφυσικής, αλλά διότι με τη γνώση έγινε πιο αλαζόνας ο σύγχρονος άνθρωπος και πίστεψε ότι έχει την αυτάρκεια που του χρειάζεται, για να κόψει τον «ομφάλιο λώρο» που τον συνέδεε με τον Θεό.
Βλέπουμε καθαρά ότι η μετάβαση από την κοινωνία των πατεράδων μας στην κοινωνία τη δική μας και των παιδιών μας γίνεται μέσα από μια σχέση αντίστροφης αναλογίας ανάμεσα στη γνώση και στην πίστη στον Θεό
Την ίδια, όμως, σχέση αντίστροφης αναλογίας παρατηρούμε και ανάμεσα στη γνώση και στην ηθική ποιότητα του σημερινού κόσμου, αφού, όσο μεγαλώνει η γνώση, τόσο πιο σκληρός και απάνθρωπος γίνεται ο κόσμος, για να επαληθευθεί, έτσι, η προφητεία του Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος έλεγε ότι «το κακό θα έλθει από τους γραμματιζούμενους, που δεν έχουν πίστη στον Θεό».
Δεν βιώνουμε σήμερα την επαλήθευση της προφητείας του Κοσμά του Αιτωλού, καθώς βλέπουμε να ισοπεδώνονται τα πάντα γύρω μας από την «μπουλντόζα» της αθεΐας, που τη χειρίζονται μορφωμένοι άνθρωποι;
Κουβαλάμε, λοιπόν, σήμερα μέσα μας μια γνώση αλλοτριωμένη από την αληθινή της φύση και αποστολή, μια γνώση θεοκτονική, που μετασχηματίζεται τελικά σε έναν αφασικό αμοραλισμό, ο οποίος σπρώχνει διαρκώς την κοινωνία μας στον κατήφορο ενός αλλόκοτου κόσμου, που φαίνεται ανήμπορος να αντιδράσει, μολονότι βλέπει καθημερινά ότι βουλιάζει όλο και πιο βαθιά στο τέλμα.
Ανάλογες είναι οι παρενέργειες του «ιού της αθεΐας και σε εθνικό επίπεδο. Η Εκκλησία δεν απουσιάζει μόνον από την ατομική μας ζωή, αλλά και από τον εθνικό μας βίο. Αυτό που βλέπουμε στις διάφορες εθνικές επετείους είναι ένα τυπικό τελετουργικό που εκλαμβάνεται από τους εκάστοτε «άρχοντες» ως βαρετή αγγαρεία, αφού κατά την ανάληψη των καθηκόντων τους γυρίζουν επιδεικτικά την πλάτη τους στον Θεό, επιλέγοντας την πολιτική τους όρκιση. Έχει καμιά σχέση αυτό που ζούμε σήμερα με εκείνο που βίωναν οι αρχαίοι Έλληνες βασιλιάδες ή στρατηγοί, οι οποίοι πριν από οποιαδήποτε εθνική τους πράξη πρόσφεραν θυσίες στους θεούς; Δείχνει η σημερινή εικόνα ότι η Εκκλησία είναι κέντρο της εθνικής μας ζωής, όπως γινόταν τη βυζαντινή περίοδο, αλλά και στα χρόνια της Εθνεγερσίας, όταν αυτοκράτορες και οπλαρχηγοί με δέος γονάτιζαν μπροστά στις εικόνες, για να ζητήσουν την ευλογία του Θεού;
Όσο είναι ακόμα καιρός, εάν δεν θέλουμε να μετράμε τις «πληγές» του «εκτροχιασμού», πρέπει να βάλουμε ξανά τον «συρμό» στις «ράγες» του. Πρέπει να «ξαναχτίσουμε» με τα ίδια μας τα χέρια αυτό που εμείς «γκρεμίσαμε». Αλλιώς οι «καταπατητές» του «οικοπέδου», που το καμαρώνουμε 5.000 τώρα χρόνια, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, θα «χτίσουν» επάνω σε αυτό το δικό τους «οικοδόμημα», που θα «αγκυλώνει» τη θωριά μας, όπως συμβαίνει και με την Αγια-Σοφιά, καθώς τη βλέπουμε να προβάλλει ως μουσουλμανικό τέμενος. Όπως και να έχει, όμως, το πράγμα, η κατάντια ενός ξεπεσμού δεν μπορεί να αποτρέψει την κρίση της Ιστορίας, που είναι πάντα αμείλικτη για τους κάθε λογής «Εφιάλτες».
Πηγή: Κιβωτός Ορθοδοξίας
Τριῶν ὄντων τῶν τῆς ἀθεΐας ὡς εἰπεῖν γενῶν….
Ἕν μέν δή γένος ἀθεΐας ἐστίν ἡ πολυειδής πλάνη τῶν ἑλληνιζόντων….
Δεύτερον δέ γένος ἀθεΐας ἐστίν ἡ πολυσχιδής και πολύμορφος ἀπάτη τῶν αἱρετικῶν…
Τρίτον δέ ἐστίν εἶδος, οὐ πόρρω τῆς ἀνωτέρω πονηρᾶς ξυνωρίδος, το παραιτεῖσθαί τι λέγειν τῶν δεδογμένων περί Θεοῦ καί μηδαμῶς ἐθέλειν ὑπ’ ἀνευλαβοῦς εὐλαβείας ἐκ τῶν ὑπερβαινόντων τήν τῶν πολλῶν διάνοιαν αὐτόν ὑμνεῖν … και τάς τῶν ἱερῶν πατέρων θεολογίας μή τοῖς οὐκ εἰδόσιν ἐξηγεῖσθαι, ἀλλ’ ἀποσείεσθαι καί ἀθετεῖν …
(Τρίτο πάλι εἶδος ἀθεΐας, πού δέν βρίσκεται καί πολύ μακριά ἀπό τήν ἀνωτέρω πονηρή δυάδα, εἶναι τό νά παραιτῆται κανείς νά ἀναφέρη τά δόγματα περί Θεοῦ καί λόγῳ τῆς ἀνευλαβοῦς εὐλάβειας νά μή θέλη καθόλου νά τόν ὑμνῆ ἀπό αὐτά, πού εἶναι ἀνώτερα ἀπό τήν διάνοια πολλῶν… εἶναι ἐπίσης τό νά μή ἐξηγῆ τίς θεολογίες τῶν ἱερῶν πατέρων σέ ὅσους δέν γνωρίζουν, ἀλλά νά τίς ἀπορρίπτη και ἀθετῆ…)
Πηγή: (Πρός Διονύσιον, ΕΠΕ 4,404-412. ΕΧ. 2,479-483), (Ἀντιγραφή ἀπό τό ΠΑΛΑΜΙΚΟΝ ΤΑΜΕΙΟΝ τοῦ Ἱερομονάχου Βενεδίκτο, Νέα Σκήτη – Ἅγιον Ὄρος, Ἔκδοση 2008, σελ. 95-97)
Ποιοι είναι οι άπιστοι κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά; Ο Άγιος Γρηγόριος λέει ότι υπάρχουν τρία είδη απιστίας και αθεΐας. Είναι εντυπωσιακή αυτή η θέσις του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά και μας βοηθά και εμείς να κανονίζουμε τη θέση μας απέναντι αυτών των απίστων και των αθέων.
Λέει λοιπόν ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ότι υπάρχουν τρία είδη αθεΐας και απιστίας.
Το ένα είδος είναι η κλασσική αθεΐα και απιστία, αυτοί οι οποίοι δεν πιστεύουν ότι υπάρχει Θεός.
Το δεύτερο είδος αθεΐας και απιστίας είναι η διαστροφή της εννοίας του Θεού, από τις αιρέσεις και από τις θρησκείες. Όταν κανένας διαστρέφει την έννοια, δεν πιστεύει στον έναν αληθινό Θεό και πιστεύει στα είδωλα, ή πιστεύει στο Μωάμεθ ή πιστεύει στο Βούδα ή πιστεύει εδώ-εκεί, αυτό είναι το δεύτερο είδος αθεΐας. Ας νομίζουν πως πιστεύουν στο Θεό και ότι είναι θρησκείες, άθεοι είναι και άπιστοι. Το δεύτερο λοιπόν είδος αθεΐας είναι οι αιρέσεις και οι άλλες θρησκείες και τα είδωλα.
Κατά τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά υπάρχει και ένα τρίτο είδος αθεΐας το οποίο εκπλήσσει όταν το ακούσει κανείς αλλά το οποίο όμως είναι πολύ σωστό και έχει δίκιο ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς διότι αυτοί που ανήκουν σε αυτό το είδος της αθεΐας βοηθούν ώστε τα άλλα δύο προηγούμενα είδη αθεΐας να αυξάνουν και να μεγαλώνουν.
Ποιο είναι το τρίτο είδος αθεΐας; Στο τρίτο είδος αθεΐας ανήκουν εκείνοι οι οποίοι σιωπούν, οι οποίοι δεν μιλούν, οι οποίοι δεν πολεμούν τα άλλα είδη αθεΐας. Έχει γεμίσει ο κόσμος από αθέους και απίστους, έχουμε και στη χώρα μας αθέους και απίστους, έχουμε και στη χώρα μας αιρετικούς. Δεν μιλούν, και αυτοί κάνουν τη δουλειά τους. Προχωρούν οι αιρέσεις, προχωρούν οι θρησκείες, προχωράει το ισλάμ. Στο τρίτο είδος αθεΐας λοιπόν είναι αυτοί οι οποίοι σιωπούν και δεν πολεμούν τα άλλα είδη αθείας, τους πραγματικά αθέους και απίστους και εκείνους οι οποίοι διαστρέφουν την έννοια του Θεού -τις αιρέσεις και τις θρησκείες και την ειδωλολατρία.
Πηγή: Αβέρωφ
Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες και της δεύτερης ημέρας του 31ου Παιδαγωγικού Συνεδρίου που διοργάνωσε και φέτος η Χριστιανική Εστία Πατρών. Το φετινό γενικό θέμα του συνεδρίου ήταν: «Σύγχρονες αθεϊστικές προκλήσεις».
Στην δεύτερη συνεδρία πρώτος εισηγητής ήταν ο κ. Ιωάννης Ευστρατιάδης, Νομικός - Θεολόγος που εισηγήθηκε το θέμα: «Νομικές διαστάσεις του αθεϊστικού κινήματος».
Χωρίς πολύπλοκες νομικές διατυπώσεις μίλησε για τα πλαίσια που κινούνται ο νόμος και τα δικαιώματα, τα θεσμοθετημένα κινήματα αθεϊσμού στην Αμερική, Ευρώπη, Ισλαμικές χώρες και Ελλάδα και τις προσπάθειες των αθέων για την ιδεολογική τους κατοχύρωση. Η εισήγησή του στο συνέδριο έκλεισε με την φράση του Αγ. Σιλουανού του Αθωνίτου: «Μοῦ μένει μόνο ἡ προσευχή καί ἡ ἀγάπη. Ὁ θυμός καί οἱ κραυγές ἐναντίον τῶν ἀθέων δέν διορθώνουν τά πράγματα».
Μετά το σύντομο διάλειμμα, ακολούθησε η δεύτερη εισήγηση από τον κ. Κωνσταντίνο Γεωργιάδη, Α΄ Λειτουργό Μ.Ε. Κύπρου που μίλησε για την «Διασφάλιση και ισχυροποίηση της ορθόδοξης ταυτότητας στον κόσμο της αθεΐας».
Ο ομιλητής τόνισε ότι παρόλο που ο Θεός μπορεί με δικούς Του τρόπους να ζωντανέψει την πίστη, έχουμε και εμείς προσωπική ευθύνη, ιδιαίτερα στον τομέα της εκπαίδευσης.
Ο επίλογος της εισήγησής του ήταν ότι "ο κόσμος της αθεΐας δεν επικρατεί, αλλά θορυβεί. Η Ορθοδοξία κερδίζει ψυχές και η αγιότητα που αναδεικνύεται και αναγνωρίζεται από τον λαό είναι η καλύτερη απόδειξη της νίκης της και η επιβεβαίωση της ορθόδοξης ταυτότητας. Η πολιτεία μετανοημένη πρέπει να στραφεί στην Εκκλησία".
Στο τέλος της συνεδρίας, ακολούθησε διάλογος και αρκετοί σύνεδροι όλων των ειδικοτήτων πήραν το λόγο.
Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες της πρώτης ημέρας του 31ου Παιδαγωγικού Συνεδρίου που διοργανώνει και φέτος η Χριστιανική Εστία Πατρών. Το φετινό γενικό θέμα του συνεδρίου είναι: «Σύγχρονες αθεϊστικές προκλήσεις».
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΡΩΝ
β. Κατά τή διάρκεια τοῦ Συνεδρίου παρέχεται δυνατότητα γιά τή φύλαξη μικρῶν παιδιῶν
Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017
Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...
Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017
Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...
TIDEON 21-12-2015
Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...
Tideon 14-12-2015
Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...
TIDEON 27-08-2014
Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...
tideon.org 02-05-2013
Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...
Tideon 31-12-2012
Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...
Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012
Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...
tideon 07-11-2011
ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011
Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου; Για να...
ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010
Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...