Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
21 Νοεμβρίου 2024

ΠΟΙΟΙ ΑΔΙΚΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ;

 Λάμπρου Σκόντζου
Θεολόγου-Καθηγητού

Από το περιοδικό ΔΙΑΛΟΓΟΣ τεύχος 61

 Ζούμε δυστυχώς στην εποχή των με­γάλων ανατροπών και συνάμα των πρω­τόγνωρων εκτροπών. Προαιώνια και πα­νανθρώπινα συστήματα άξιων τίθενται για πρώτη φορά τόσο επιτακτικά σε αμφισβήτηση και επιχειρείται η προβολή νεοφανών ιδεών και αντιλήψεων, όπως οι αρχές και τα διδάγματα του διαβόητου αποκρυφιστικού πλέγματος της «Νέας Εποχής». Για να επιταχυνθεί η πνευματική σύγχυση του συγχρόνου άνθρωπου και να γίνουν πιο «εύπεπτες» οι νεοεποχίτικες δοξασίες επιχειρείται η ανάδυση αρχαίων ξεχασμένων πνευματικών και θρησκευ­τικών απορριμμάτων, τα οποία η ιστορία είχε θέσει στο περιθώριο εδώ και πολλούς αιώνες. Ο σύγχρονος αποκρυφιστικός κυ­κεώνας χρειάζεται επειγόντως δεκανίκια, τα οποία αναζητεί στον πρωτογονισμό των αρχαίων παγανιστικών θρησκευμά­των, και τα οποία «βαπτίζει» ως «λαμπρές θρησκείες, χάρη στις οποίες αναπτύχθηκε ο παγκόσμιος πολιτισμός»! Πρόκειται βε­βαίως για κλασική περίπτωση κακοποίη­σης της ιστορικής αλήθειας, η οποία απευ­θύνεται στους αδαείς και στους διακείμε­νους εχθρικά η αδιάφορα στη χριστιανική πίστη, καθ' ότι αυτή είναι ο κύριος στόχος των σκοτεινών κύκλων του «υδροχοϊκού» αποκρυφισμού.

Στον πολύπαθο τόπο μας ομάδες φανα­τικών «αρχαιολατρών», διαπνεόμενες από­λυτα από το πνεύμα της «Νέας Εποχής», έχουν εγείρει τα τελευταία χρόνια μια άνευ προηγουμένου προβολή της ξεχασμένης εδώ και δεκαοκτώ αιώνες αρχαιοελληνικής θρησκείας, «το πιο, κατ'αυτούς, υψηλό επί­τευγμα του ανθρωπίνου πνεύματος»! Εξα­πολύουν μια πρωτόγνωρη και λυσσώδη επί­θεση κατά της Εκκλησίας, χαρακτηρίζοντας την ως «σκοταδιστικό κατασκεύασμα των Εβραίων, ως ταφόπλακα του πολιτισμού, ως κατακτητή και ξένο σώμα στον Ελλη­νισμό και ως καταστροφέα της Ελλάδος»! Ταυτόχρονα αποθεώνουν την αρχαία Ελλά­δα, υπερτονίζοντας, όλα εκείνα τα στοιχεία που εξυπηρετούν τους νεοταξικούς στόχους.Επιχειρούν επίσης (παραποιώντας την ιστο­ρική πραγματικότητα) να εξωραΐσουν την αρχαία θρησκεία και να την καταστήσουν «ως τη μόνη ελληνική θρησκεία», αναβιώ­νοντας όπως θα δούμε κάθε πτυχή της.

Αλλά η επαναφορά στο προσκήνιο απορριπτέων από την ιστορική πορεία στοιχείων σημαίνει αφύσικη επιλογή. Εν προκειμένω επαναφορά και προβολή της αρχαιοελληνικής παγανιστικής θρησκεί­ας, με όλο τον πρωτογονισμό της, αποτε­λεί ύβρη και καταφρόνηση των αρχαίων προγόνων μας, οι όποιοι απέρριψαν αυτοί πρώτοι την ινδοευρωπαϊκής προελεύσεως δεισιδαίμονα θρησκεία.

Η αρχαιοελληνική θρησκεία προέρχε­ται, αποδεδειγμένα πια, από τις θρησκευ­τικές παραδόσεις των Αρίων, τμήματα των οποίων υπήρξαν και τα λεγόμενα «ελλη­νικά» φύλα (Αχαιοί, Ίωνες, Δωριείς, κλπ). Με την εγκατάσταση τους στον ελληνικό χώρο, εγκατέλειψαν την απρόσωπη φυσιολατρία τους και μετάλλαξαν τους απρό­σωπους «θεούς» των Ινδοευρωπαίων σε πρόσωπα. Αυτή ήταν μια από τις σημαντι­κότερες πνευματικές μεταρρυθμίσεις τού απώτερου παρελθόντος. Αυτό δε σήμανε βεβαίως και την αποβολή του πρωτογονι­σμού, που κουβαλούσε μαζί της και που θα τον διατηρήσει (στη λαϊκή μορφή της) ως το τέλος της. Το αδίστακτο και σκοταδι­στικό ιερατείο δεν θα επιτρέψει μεταμορ­φώσεις στο τελετουργικό επίπεδο, γιατί μέσω τού πρωτογονισμού μπορούσαν οι ιερείς και οι άλλοι πολυπληθείς παράγον­τες της θρησκείας να εκμεταλλεύονται τους όχλους. Απόδειξη η σύνδεση με τη θρησκεία των απειράριθμων μαντείων, όπου οι ιερείς μάντεις μέσα σ' ένα κλίμα αφάνταστου σκοταδισμού, δεισιδαιμονί­ας και πρωτογονισμού, θησαύριζαν καθ' όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας. Έστω για παράδειγμα το πασίγνωστο άντρο του αποκρυφισμού και του άνθελληνισμού, οι Δελφοί, που αποτελούσε το κέντρο της εκμετάλλευσης όλου τού αρχαίου κόσμου. Όλοι οι επιφανείς μελετητές συμφωνούν πως οι αρχαίες θρησκείες, και χωρίς εξαί­ρεση η αρχαιοελληνική, ήταν η «βαριά βιομηχανία» στην αρχαιότητα! Ο πλού­τος που έρεε στα μαντεία, και ιδιαίτερα στους Δελφούς είναι απερίγραπτος. Από το απώτερο παρελθόν το δελφικό «Ιερό» λειτουργούσε ως παγκόσμιο νομισματο-πιστωτικό σύστημα, κάτι σαν το σημερινό Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, στο οποίο κατέφευγαν οι πόλεις - κράτη για να δα­νειστούν με επαχθείς όρους!

Ο μέγιστος μυθοποιός όλων των εποχών Αίσωπος τον 7ο π.Χ. αιώνα επισκέφτηκε το μαντείο των Δελφών και διαπίστωσε πως «Φοίβος άνευ χαλκού ου μαντεύεται»! Το αποτέ­λεσμα ήταν να δολοφονηθεί οικτρά από την ιερατική δελφική σπείρα! Οι τέσσερις φονικότατοι «ιεροί πόλεμοι» που προκά­λεσε το δελφικό μαντείο, και οι όποιοι αποδεκάτισαν τους Έλληνες για τριακό­σια χρόνια (696-332 π.Χ.) έγιναν για τη διασφάλιση των εσόδων του. Όλες οι ατέ­λειωτες εμφύλιες συρράξεις των αρχαί­ων, ακόμα και αυτού του αδελφοκτόνου πελοποννησιακού πολέμου, έγιναν με την υποδαύλιση τού ιερατείου των Δελφών, με σκοπό πάντα την απόδοση στο «ιερό» της «δεκάτης» από τα λάφυρα των πολέμων! Τέλος αξίζει να αναφέρουμε την προδοτι­κή και ανθελληνική στάση του μαντείου των Δελφών κατά τους περσικούς πολέ­μους, που είχε συνταχθεί με τους Πέρσες και διέτασσε τους Έλληνες με τους ψευτοχρησμούς του να υποταχτούν στους ασιάτες εισβολείς, γεγονός που στοίχησε τη ραγδαία παρακμή του στους ύστερους χρόνους!

 Ορέγονται οι σύγχρονοι «αρχαιολάτρες» να ανασυστήσουν τα «μυστήρια» της αρχαίας θρησκείας, όπως τα ελευσί­νια, τα καβείρια κλπ. Όμως μελετώντας κάποιος τις λίγες (έστω) αρχαίες πληρο­φορίες, δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει ότι αυτά ήταν συνάρτηση πνευματιστικών τελετουργιών και απάτης. Διαπρεπείς αρ­χαίοι σοφοί, όπως ο Αισχύλος, ο Διογένης ο κυνικός, ο Αλκιβιάδης, ο Λουκιανός ο Σαιαοσατέας και άλλοι άσκησαν κριτική και λοιδόρησαν αυτόν τον σκοταδιστικό θεσμό, που σκοπό είχε την ολοκληρωτική επιρροή της θρησκείας στους ανθρώπους!

Χαρακτηρίζουν τα πολυπληθή παράσι­τα της αρχαίας θρησκείας ως «σπουδαί­ες προσωπικότητες», (μάγους, μάντεις, ορφεοτελεστές, μητραγύρτες, εξορκιστές, καθαρτές μιασμάτων, τσαρλατάνους θρησκειοθεραπευτές, θαυματοποιούς, γόητες, φαρμακούς κλπ), όπως για παράδειγ­μα τους διαβόητους μάγους και αγύρτες: Αγλαόφαμο, που δίδαξε τη μαγεία στον Πυθαγόρα, Ερμότιμο τον Κλαζομένιο, Αριστέα Προκόννησο, τη μάγισσα Αγλαονίκη, τον Απολλώνιο Τυανέα, τον Αλέξαν­δρο Αβονοτειχίτη, τον Επιμενίδη Κνώσιο, τον Μάξιμο τον Εφέσιο, κλπ. Ας μελετή­σουν τον Πλάτωνα να δουν με ποιο τρό­πο αντιμετωπίζει ο μεγάλος σοφός όλον αυτόν τον συρφετό του σκοταδισμού, της αγυρτείας και της δεισιδαιμονίας.

Αποκαλούν την αρχαία θρησκεία «μή­τρα του πολιτισμού και της επιστήμης». Θέλουν να λησμονούν πως εξαιτίας της θρησκείας καταδιώχτηκαν άγρια όλοι οι σοφοί της αρχαίας Ελλάδοςκαι έχασαν τη ζωή τους περισσότεροι από πεντα­κόσιοι γνωστοί επιστήμονες, μόνο στην Αθήνα!

Στο ενεργητικό της αρχαίας θρησκείας υπήρχαν πρακτικές που με τα σημερινά κριτήρια δε δικαιολογούνται με τίποτε. Οι ανθρωποθυσίες, συνηθέστατο φαινό­μενο στο απώτερο παρελθόν, αν και πε­ριορισμένο στους πρόσφατους ιστορικούς χρόνους, ήταν τελετουργικό της αρχαίας θρησκείας, τουλάχιστον ως τον 4ο μ. Χ. αι­ώνα, σύμφωνα με σαφή μαρτυρία του νε­οπλατωνικού Πορφυρίου. Η επαίσχυντη «Ιερή Πορνεία» ασκούνταν στους ναούς της Αφροδίτης καθ' όλη τη διάρκεια της αρχαιότητας. Η ανθρωπολατρία είχε πά­ρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις μετά τον 4ο π. Χ. αιώνα. Οι διονυσιασμοί ευθύνονταν για την εξάπλωση της ανηθικότητας και τού εγκλήματος στις λαϊκές μάζες. Στα ρωμαϊκά χρόνια οι θρησκευτικοί σύλλο­γοι των «Βακχών» τέθηκαν εκτός νόμου, επί ποινή θανάτου, για τις ανείπωτες εγ­κληματικές πράξεις που γινόταν κατά τις εορτές του Διονύσου! Η άσκηση της μαγεί­ας από τους νεοπλατωνικούς είχε πάρει παροιμιώδεις διαστάσεις στους ύστερους χρόνους.

Κανένας μας δεν αρνείται ότι οι αρχαί­οι μας πρόγονοι δημιούργησαν πολιτισμό και μάλιστα τη βάση του παγκόσμιου πολιτισμού. Όμως ο πολιτισμός αυτός δημιουργήθηκε ξέχωρα από την επίσημη θρησκεία και το ιερατείο της, διότι αυτή στάθηκε απόλυτα εχθρική απέναντι στην επιστήμη και τους επιστήμονες, παρ' όλο που ο πολιτισμός είχε και θρησκευτικό χαρακτήρα. Δεν υπάρχει η παραμικρή νύ­ξη για επιστημονική διερεύνηση σε ολό­κληρο το φάσμα της αρχαιοελληνικής θρησκευτικής γραμματείας, παρά μόνο πλεονάζουν ανόητες, γραώδεις, παράλο­γες και άκρως ανήθικες μυθοπλασίες, στις οποίες οι αρχαίοι έδιναν νόημα κατά το δοκούν. Οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι, οι όποιοι έβαλαν τα θεμέλια της επιστή­μης, έδρασαν ερήμην της θρησκείας. Ο υπέροχος Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος (6ος π. Χ. αιώνας) είναι ο πρώτος που έθεσε το μοχλό της εκθεμελίωσης του σαθρού αρχαιοελληνικού θρησκευτικού οικοδομή­ματος, με τη σαφέστατη μονοθεϊστική του διακήρυξη. Ο Θαλής, ο Αναξίμανδρος, ο Αναξιμένης, ο Παρμενίδης, ο Αναξαγόρας παραμέρισαν τις θρησκευτικές δοξασίες και τους μύθους, πρόταξαν τη λογική εμ­πειρία και παρατήρηση και θεμελίωσαν την επιστήμη. Ο βαθυστόχαστος Ηράκλειτος θεμελιώνει τον ενοθεϊσμό και στη­λιτεύει τον πρωτογονισμό της θρησκείας, όπως λ.χ. οι βακχισμοί. Ο Πυθαγόρας εναντιώθηκε στην ηθική κατάπτωση της θρησκείας και ίδρυσε «αιρετική» ασκητική ομάδα με πνευματικό υπόβαθρο. Ο πα­τέρας της ιστορίας Ηρόδοτος κατάγγειλε την επαίσχυντη «ιερή πορνεία» και από­δειξε την ξενική προέλευση των «θεών». Οι παρεξηγημένοι σοφιστές δάσκαλοι κα­τάδειξαν τα παράλογα και τρωτά στοιχεία της αρχαίας θρησκείας και εισήγαγαν τον σκεπτικισμό. Ο μέγιστος των φιλοσόφων Σωκράτης απέρριψε τη δεισιδαίμονα πο­λυθεϊστική θρησκεία και εισήγαγε «καινά δαιμόνια», που για την ενέργεια του αυτή έχασε τη ζωή του από το αδίστακτο ιερα­τείο. Ο Πλάτων εξοβέλισε τον Όμηρο και τον Ησίοδο από την εκπαίδευση, ως αρνη­τικά πρότυπα για τους νέους. Ο Αριστο­τέλης παρά λίγο να χάσει τη ζωή του από τα παράσιτα τού ιερατείου των Αθηνών πεθαίνοντας εξόριστος στη Χαλκίδα. Ο Θεόφραστος στηλίτευσε τη δεισιδαιμονία και το βάρβαρο τελετουργικό των θυσιών. Ο Φειδίας, ο μέγιστος καλλιτέχνης όλων των εποχών, έχασε τη ζωή του από το ειδωλολατρικό ιερατείο. Οι μεγάλοι τρα­γικοί ποιητές κατάδειξαν τα απαράδεκτα για το θείον ελαττώματα των «θεών». Ο Αισχύλος επιχείρησε να κάνει γνωστά τα σκοταδιστικά «ελευσίνια μυστήρια», ο Ευ­ριπίδης φανέρωσε με τον πιο παραστατικό τρόπο την ανηθικότητα των «θεών» και το μίσος τους για τους ανθρώπους. Ο πατέ­ρας της ιατρικής επιστήμης Ιπποκράτης προσπάθησε να αποδεσμεύσει την ιατρική επιστήμη από τα χέρια των ιερέων και τα σκοταδιστικά «ασκληπιεία», όπου διαδρα­ματίζονταν σκηνές αφάνταστης δεισιδαι­μονίας και τσαρλατανισμού. Ο Λουκιανός ο Σαμοσατεύς διακωμώδησε με τον πιο σαρκαστικό τρόπο τα παράλογα τερτίπια της αρχαίας θρησκείας. Ο Αλκιβιάδης διακωμώδησε τα «ελευσίνια μυστήρια» και εναντιώθηκε σφοδρά στην απίστευτη δεισιδαιμονία της εποχής του. Το ίδιο και ο ποιητής ιερών ασμάτων Διαγόρας ο Μήλιος και ο μαθηματικός Θεόδωρος. Ο επι­κούρειοι φιλόσοφοι, από σφοδρή αντίδρα­ση κατά τού θρησκευτικού κατεστημένου έφτασαν σε ακρότητες, όπως ο Λουκρήτιος (95-55 π.Χ.).

Για οικονομία χώρου δεν μπορούμε να παραθέσουμε τις αναρίθμητες περιπτώ­σεις εναντίωσης των αρχαίων σοφών, επιστημόνων και καλλιτεχνών στο θρη­σκευτικό κατεστημένο της αρχαίας θρη­σκείας. Μπορούμε όμως να αναφέρουμε απερίφραστα πως δεν υπάρχει περίπτωση σοφού η επιστήμονα που να είχε παγιδευ­τεί απόλυτα και άκριτα στην επιρροή της θρησκείας και τού σκοταδιστικού ιερα­τείου και να ακολούθησε πιστά την πρω­τόγονη λαϊκή μορφή των δοξασιών και τελετουργιών της! Δε μπορούμε να ταυ­τίσουμε τους μεγάλους αυτούς άνδρες με τον συρφετό τού Ιερατείου, των μάντεων, των οιωνοσκόπων, των ορφεοτελεστών, των γυρολόγων αγυρτών και όλα τα άλλα παράσιτα της αρχαίας θρησκείας, αφού όλοι αυτοί οι σοφοί είχαν δημιουργήσει μια ιδεοκρατική φιλοσοφική θρησκευτική πίστη, μονοθεϊστικής βάσης, εντελώς ξέ­χωρη από τη λαϊκή θρησκεία τού 99% του λαού.

Όμως από τις επίσημες εκπεφρασμένες επιθυμίες των συγχρόνων μας «αρχαιολατρών» συμπεραίνουμε ότι επιθυμούν να νεκραναστήσουν και να επιβάλουν στους νεοέλληνες τη λαϊκή μορφή της θρησκεί­ας που ακολουθούσε το 99% των αρχαίων προγόνων μας, αυτή που απορρίφτηκε από το σύνολο των μορφωμένων ανθρώ­πων, οι όποιοι δημιούργησαν τον κλασικό πολιτισμό. Οι πιο πολλές από τις «αρχαιολατρικές» ομάδες έχουν συστήσει ιερατεία και τελετουργικά, ανάλογα με αυτά της αρχαιοελληνικής λαϊκής θρησκείας, ιεροφάντες και μάντεις. Έχουν δηλώσει πως σκοπεύουν να συστήσουν μαντεία και οιωνοσκοπεϊα. Στήνουν βωμούς για θυσίες, στους οποίους για την ώρα προσφέρουν αναίμακτες θυσίες. Προβαίνουν σε υπαί­θριες ιεροπραξίες και κάνουν σπονδές και χοές για να «αποκτήσουν» την εύ­νοια των «θεών» τους, ανάλογες με αυτές των αρχαίων ιερέων. Ενθαρρύνουν τους διονυσιασμούς, τις εκστάσεις και τις πυ­ροβασίες. Ομιλούν για ενύπνια, οράσεις και «θείες» αποκαλύψεις. Εκτελούν τελε­τές αποτροπής μιασμάτων. Καθιερώνουν και «ιεροποιούν» χώρους και αντικείμενα. Πιστεύουν σε απόκρυφες δυνάμεις της φύσεως και σε προικισμένους τόπους με «θεϊκή» δύναμη.

Όλα αυτά όμως δεν έχουν καμιά σχέση με τις ιδεοκρατικές θρησκευτικές αντι­λήψεις των αρχαίων σοφών και των επι­στημόνων, τα οποία είχαν απορρίψει με βδελυγμία. Γι' αυτό θεωρούμε πως η οποι­αδήποτε «εμπλοκή» τους σε αυτές τις μορ­φές θρησκευτικότητας αποτελεί φρικτή ύβρη και κατάφορη αδικία προς αυτούς, οι όποιοι χάραξαν φωτεινή πορεία για την ανθρωπότητα, απαλλαγμένη από πρωτο­γονισμούς και παράλογα. Δε μπορούν να αναμιγνύουν τους Έλληνες σοφούς και να τους ταυτίζουν με τη λαϊκή θρησκεία, διότι η ιδεοκρατική φιλοσοφική τους θρησκευτι­κότητα ουδέποτε αποτέλεσε θρησκευτικό σύστημα, αλλά μόνο δυναμική θρησκευ­τική αναζήτηση.Οι φιλοσοφικές σχολές των Πυθαγορείων, των Ελεατών, του Πλά­τωνα, τού Αριστοτέλη, των Στωικών, των Κυνικών και βέβαια των Επικούρειων ήταν απόλυτα απαλλαγμένες από ιερείς, τελε­τουργικά, θυσίες, κλπ.

Στις ασύστολες και αστήρικτες κατη­γορίες των «αρχαιολατρών» ότι δήθεν η Χριστιανική Ορθοδοξία αδίκησε τον Ελ­ληνισμό απαντούμε με επιχειρήματα και σθένος πως αυτοί που πραγματικά τον αδικούν είναι εκείνοι. Εξυπηρετώντας τις επιδιώξεις της «Νέας Εποχής» -τού κατ' εξοχήν ανθελληνικού πνευματικού κλίματος- και θέλοντας να δώσουν στήριγμα στο σύγχρονο αποκρυφιστικό κατασκεύασμα της, ανασύρουν τα πρωτόγονα θρησκευ­τικά απορρίμματα της αρχαιότητας, εκθέ­τοντας έτσι ανεπανόρθωτα τη διαχρονική ελληνικότητα. Μειώνουν επίσης τα εκα­τομμύρια των νεοελλήνων ορθοδόξων, με τον χαρακτηρισμό της εθελοδουλίας στη «χριστιανική σκλαβιά», παραβλέποντας οι αυτόκλητοι «σωτήρες» μας το γεγο­νός, πως το αθάνατο ελληνικό πνεύμα δεν υπήρξε ποτέ δουλικό, διότι έχει τη δύναμη να αποτινάσσει την οποιαδήποτε ανελευθερία. Στον πνευματικό τομέα επί­σης ουδέποτε υπήρξε στατικό, αλλά στη διαχρονική του πορεία είναι εκλεκτικό, έχοντας τη διάκριση να αποβάλλει κάθε παρείσακτη σαθρότητα, όπως ήταν η ινδο­ευρωπαϊκή θρησκευτική παράδοση, δηλα­δή η αρχαία θρησκεία, η οποία επιβλήθηκε στους κατοίκους της Ελλάδος από τις ημιάγριες ορδές των ασιατικών στεπών. Ο,τι παραμένει ως αξία στην ελληνική ψυχο­σύνθεση είναι απόλυτα φιλτραρισμένο και βεβαιωμένο. Μια τέτοια ύψιστη αξία είναι η Ορθοδοξία, η οποία υπάρχει εδώ και εί­κοσι αιώνες, ως η ζώσα πνοή, στο σώμα τού Ελληνισμού. Αν δεν ήταν η Ορθόδοξη Εκκλησία αληθινή άξια και τρόπος υπάρ­ξεως για τους Έλληνες, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα είχε προ πολλού αποβληθεί από αυτούς ως πνευματικό απόρριμμα, όπως αποβλήθηκε η αρχαία θρησκεία, ως απαξία, πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια!

 

Πηγή: http://www.egolpion.com/pagans_ellada.el.aspx

 

Λάβρος ο Μητροπολίτης Σπάρτης κ. Ευστάθιος 

προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο

***

Γδύνουν εκκλησάκια και στήνουν αρχαίο ναό

Ν. Κοντράρου-Ρασσιά

Από την εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», 24/6/2010

Πόσο θεμιτό είναι να απογυμνώνεις βυζαντινά εκκλησάκια από τις αρχαίες πέτρες τους για να αναστηλώσεις ένα λαμπρό αρχαίο μνημείο, που σήμερα σώζει μόνο το ίχνος του; Μνημεία είναι και τα δύο και απαιτούν ισότιμη προστασία. Διανοηθήκατε ποτέ τη διάλυση του παρεκκλησίου της Μητρόπολης, τον Άγιο Ελευθέριο ή τη Γοργοεπήκοο, για να γυρίσουν οι λίθοι στην Ακρόπολη; Και από την άλλη πλευρά, θα αφήνατε γλυπτά του Φειδία στο τείχος της Ακρόπολης;

Η συζήτηση μεταξύ των βυζαντινολόγων και αρχαιολόγων φούντωσε προχθές στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και άνοιξε πολλές φορές ο αρχαιολογικός Νόμος, ο οποίος του δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζει για την απόσπαση ή μη τμημάτων από ένα μνημείο, εάν κάτι τέτοιο κρίνεται απαραίτητο για τη διάσωση ενός άλλου. Πολύ περισσότερο, αν αυτό το άλλο είναι ένα σημαντικό αρχαίο, όπως το Ιερό του Αμυκλαίου Απόλλωνα έξω από τη Σπάρτη. Ενα αινιγματικό τριώροφο οικοδόμημα του 6ου αιώνα π.Χ., με έναν κολοσσιαίο θρόνο στο κέντρο, όπου καθόταν ο τιμώμενος θεός. Το λατρευτικό άγαλμα του Απόλλωνα λέγεται πως υπερέβαινε σε ύψος το κτήριο, φθάνοντας τα 14,5 μέτρα, ενώ ολόκληρος ο ναός ήταν μαρμάρινος και περίτεχνα διακοσμημένος από τον φημισμένο γλύπτη και αρχιτέκτονα Βαθυκλή από τη Μαγνησία της Μικράς Ασίας.

Εδώ και σαράντα χρόνια οι αρχαιολόγοι, με πρώτο τον Άγγελο Δεληβορριά, που υπηρέτησε το 1966-68 στη Σπάρτη, άρχισαν να μαζεύουν τα σπαράγματα του Ιερού, που είναι σπαρμένα στην ευρύτερη περιοχή. Έχουν εντοπισθεί αρκετά αρχιτεκτονικά μέλη, κυρίως από το θρόνο, ανάμεσα στα οποία τα γιγαντιαία λεοντοπόδαρα, μήκους 90 εκατοστών το καθένα, όπως έλεγε ο αρχιτέκτων Μανόλης Κορρές. Εχει επίσης εκπονηθεί από το 2005, όταν επανήλθε ο Άγγελος Δεληβορριάς ως ερευνητής σε αυτό το Ιερό, ένα ανασκαφικό και αναστηλωτικό πρόγραμμα, για να αναδειχθεί το μνημείο, το οποίο σήμερα είναι δυσδιάκριτο, πάνω σ' έναν λόφο με την εκκλησία της Αγίας Κυριακής.

Η ερευνητική ομάδα του κ. Δεληβορριά έχει αρχίσει τις αποτυπώσεις των ταυτισμένων λίθων με το Ιερό του Αμυκλαίου Απόλλωνα, είτε αυτοί βρίσκονται ελεύθεροι είτε ενσωματωμένοι στα βυζαντινά εκκλησάκια. Όπως είπε στο ΚΑΣ ο αρχιτέκτονας Θεμιστοκλής Μπιλής, είναι αναγκαίες οι αποσπάσεις των κομματιών που βρίσκονται στην τοιχοποιία ή στο εσωτερικό ναών, για να ελεγχθούν και οι άλλες πλευρές τους. Η αφαίρεσή τους δεν θα επηρεάσει τη στατικότητα των ναών, επεσήμανε και ο επικεφαλής του προγράμματος, αρχαιολόγος Σταύρος Βλίζος, ούτε θα αλλοιώσει την αισθητική τους, γιατί θα αντικατασταθούν με τα ακριβή τους αντίγραφα.

Από αρχαίο υλικό είναι χτισμένος σε μεγάλο βαθμό ο νεότερος ναός της Αγίας Κυριακής (χτίστηκε το 1907-1920 από μάρμαρα της παλιάς ανασκαφής). Προ διετίας διαλύθηκε ο κτιστός πάγκος του προστώου του ναού και βρέθηκαν 20 αρχιτεκτονικά μέλη του θρόνου και του βωμού. Επίσης έχει εντοπισθεί στον Προφήτη Ηλία, στο Σκλαβοχώρι, εντοιχισμένο ένα μνημειακών διαστάσεων αρχαίο κατώφλι κι άλλα 15 αρχιτεκτονικά μέλη, γλυπτά και κιονόκρανα. Κομμάτια από τον θρόνο υπάρχουν ενσωματωμένα στην τοιχοποιία του Αγίου Νικολάου και ένα κιονόκρανο στους Αγίους Θεοδώρους. Περισσότερα αρχιτεκτονικά μέλη είναι αποθηκευμένα στο Μουσείο Σπάρτης, όπως δόμοι, ορθοστάτες, πλάκες δαπέδου, σπόνδυλοι κιόνων, κιονόκρανα τριών διαφορετικών τύπων (συνδυασμός ιωνικού με δωρικό ρυθμό), παραστάδες θυρών, τμήματα επιστυλίου και σίμης, μέχρι και πλάκες της οροφής.

Συνεπώς υπάρχει πλούσιο υλικό. Ετσι, παρά την γκρίνια των βυζαντινολόγων, που έλεγαν ότι δεν μπορούν οι αρχαιολόγοι να αποφασίζουν ερήμην των αρμόδιων Βυζαντινών Εφορειών, η άδεια για την απόσπαση των αρχαίων από τους ναούς δόθηκε.

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=176559

***

ΑΝΤΙ ΑΛΛΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ.

Στο φως θρησκεία πριν το Δωδεκάθεο

Από την εφημερίδα «Καθημερινή», 05/02/2008

Πριν ο Δίας ρίξει... τον πρώτο του κεραυνό από τον Όλυμπο, οι αρχαίοι κάτοικοι της περιοχής φαίνεται πως λάτρευαν και πραγματοποιούσαν θυσίες στους δικούς τους θεούς και θεότητες, η ταυτότητα και η φύση των οποίων παραμένει άγνωστη ακόμη στους επιστήμονες.

Ομάδα αρχαιολόγων βρήκε τις στάχτες, τα κόκκαλα και άλλα αποδεικτικά στοιχεία θυσιών ζώων σε κάποια θεότητα πριν τον Δία, στην κορυφή του όρους Λύκαιου στην Αρκαδία. Τα ευρήματα εντοπίστηκαν το περασμένο καλοκαίρι σε ένα βωμό που μετέπειτα λειτούργησε ως τόπος λατρείας του Δία.

Κομμάτια άχρωμων και χωρίς διακοσμήσεις κεραμικών αντικειμένων μαρτυρούν ότι αυτά προέρχονται από την εποχή πριν το 3.000 π.Χ., 900 δηλαδή χρόνια πριν την άφιξη των πρώτων ελληνόφωνων κατοίκων που ήλθαν από τα Βαλκάνια, φέρνοντας κατά πάσα πιθανότητα μαζί και τη θρησκεία τους.

Όπως μαρτυρούν τα ευρήματα στην περιοχή του Λύκαιου, η συνήθεια λατρείας κάποιας θεότητας στην περιοχή είναι πολύ παλιά και κατά πάσα πιθανότητα προηγείται χρονολογικά της εισαγωγής του Δία στην ελληνική πραγματικότητα. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δρ. Ντέιβιντ Ρομάνο του πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, «στην ουσία έχουμε, εκτός από την προ Χριστό εποχή, την προ Δία εποχή».

Τα ευρήματα στο όρος Λύκαιο παρουσιάστηκαν και συζητηθήκαν την περασμένη εβδομάδα από τον Δρ. Ρομάνο, την αρχαιολόγο του πανεπιστημίου της Αριζόνα, Δρ. Μαίρη Βογιατζή και τον Μιχάλη Πετρόπουλο, της Ελληνικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.

Αρχαιολόγοι που γνωρίζουν για την ανακάλυψη συμφωνούν με την εκδοχή του Δρ. Ρομάνο, αν και τόνισαν ότι οι ανασκαφές θα πρέπει να συνεχιστούν το καλοκαίρι ώστε να υπάρξει σαφέστερη κατανόηση της προ-Δία χρήσης του συγκεκριμένου βωμού στο Λύκαιο. «Τα στοιχεία που ήρθαν στο φως φανερώνουν σαφώς τη δραστηριότητα του βωμού στους προϊστορικούς χρόνους», ανέφερε ο Τζακ Ντέιβις, διευθυντής της αμερικανικής σχολής κλασσικών σπουδών της Αθήνας, που επισκέφθηκε την τοποθεσία αρκετές φορές. «Γνωρίζουμε ότι ο Δίας και μια θηλυκή εκδοχή του Δία λατρευόταν στα προϊστορικά χρόνια. Το δύσκολο ζήτημα είναι ο προσδιορισμός της ακριβούς φύσης του βωμού πριν από εκείνη την εποχή».

Ο Κεν Ντόουντεν, διευθυντής του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας και Αρχαιοτήτων στο πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, δήλωσε ότι δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός υιοθέτησης ενός υπάρχοντος βωμού για λατρεία από τους Έλληνες, κάτι που συνιστούσε εξάλλου συνήθη πρακτική που συναντάμε ακόμη και στους χριστιανικούς χρόνους.

Η συγκεκριμένη τοποθεσία λατρείας του Δία αναφέρεται και στα γραπτά του Παυσανία, ο οποίος έδωσε περιγραφές της τοποθεσίας. «Στο ψηλότερο σημείο του βουνού βρίσκεται ο βωμός του Λύκαιου Δία, από όπου φαίνεται ολόκληρη η Πελοπόννησος» αναφέρει ο Παυσανίας.

Οι επιστήμονες αρχαιολόγοι έδωσαν στη δημοσιότητα μερικά ακόμη στοιχεία για τη χρήση του βωμού πριν την εποχή του Δία. Σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, είναι μάλλον απίθανο τα ευρήματα να μην προέρχονται από θρησκευτικές λατρείες και να αποτελούν οικιακά είδη κάποιου οικισμού, αφού το περιβάλλον είναι ιδιαίτερα αφιλόξενο και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν δυσμενείς. Σε ότι αφορά τους κατοίκους που ζούσαν εκεί πριν την έλευση των Ελλήνων δεν υπάρχουν ιδιαίτερα στοιχεία, αν και κάποιοι ακαδημαϊκοί πιστεύουν ότι προέρχονται από τη σημερινή δυτική Τουρκία. Τέλος, δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί ο ακριβής τρόπος χρήσης του βωμού, αν δηλαδή χρησιμοποιούνταν σε συνδυασμό με τα έντονα καιρικά φαινόμενα για τη λατρεία κάποιας θεότητας ή την προσωποποίηση των δυνάμεων της φύσης.

με πληροφορίες New York Times

Πηγή: http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathciv_12_05/02/2008_220959

Αναδημοσίευση από: http://aktines.blogspot.com/2010/08/blog-post_1166.html

***

Έντονη διαμαρτυρία του Μητροπολίτη Σπάρτης Ευστάθιου

προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο

για το «ξεγύμνωμα» ορθοδόξων ναών

Την έντονη διαμαρτυρία του με επιστολή προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, εξέφρασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος.

Συγκεκριμένα ο Μητροπολίτης κ. Ευστάθιος διαμαρτύρεται για την σχετική άδεια που παραχωρήθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για την απόσπαση αρχιτεκτονικών μελών από την τοιχοποιία βυζαντινών Εκκλησιών της Ιεράς Μητροπόλεως.

Η  επιστολή του Σεβασμιωτάτου:

Με κατάπληξη πληροφορήθηκα από  εφημερίδα πρόσφατη απόφασή σας  με την οποία δίδετε άδεια στην επιστημονική ομάδα του διακεκριμένου αρχαιολόγου κ. Δεληβορριά, για να αποξηλώσουν ορθόδοξους Ιερούς Ναούς της Εκκλησιαστικής μας Επαρχίας, στο πλαίσιο αναστηλωτικού προγράμματος που αφορά στο Ιερό του Αμυκλαίου Απόλλωνα.

Για το θέμα αυτό επιτρέψτε στον υπεύθυνο επιχώριο Μητροπολίτη ως πνευματικό ποιμένα και εκκλησιαστικό λειτουργό  να καταθέσει  την ταπεινή του  γνώμη και τον εύλογο προβληματισμό του, αν και δε του ζητήθηκε και δεν ενημερώθηκε έστω και για τυπικούς λόγους, διότι δύο τουλάχιστον εκκλησίες,  χώροι λατρείας του Τριαδικού Θεού  για πολλούς αιώνες, ουσιαστικά πρόκειται να βεβηλωθούν! νομότυπα για την  αναστήλωση  ενός αρχαίου, αξιοσέβαστου βεβαίως, μνημείου.

Καταρχήν, θαυμάζω το πάθος και την εργατικότητα του κ. Δεληβορριά και των εκλεκτών συνεργατών του, που επιδεικνύουν στην  πρωτόγνωρη προσπάθεια να επαναφέρουν στην αρχέτυπη  μορφή του το ιερό αυτό, σημαντικό αρχιτεκτονικό μνημείο της εθνικής μας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Θεωρώ, όμως, ότι άπτεται των ορίων του παραλόγου  η απόσπαση τμημάτων του τα οποία εν προκειμένω είναι ενσωματωμένα στην τοιχοποιία η το εσωτερικό  της Αγίας Κυριακής και του Προφήτου Ηλία  των Ενοριών Αμυκλών και Ριβιωτίσσης  αντιστοίχως,  για να υλοποιηθεί ο εν λόγω στόχος.

Πρώτα-πρώτα τέτοια ενέργεια, η  οποία με  βάση την απόφαση αυτή   μπορεί να φθάσει και σε αφαιρέσεις,  δηλαδή καταστροφή υλικού  ακόμη και από το ιερό Βήμα  η την αγία Τράπεζα, που  και  ιερόσυλοι η αλλόθρησκοι  πολλές φορές σέβονται, αποτελεί πράξη ιεροσυλίας, προσβολή βάναυση του Θεού αλλά και των ευσεβών χριστιανών.

Τη μορφή της αντίδρασης των τελευταίων, οι οποίοι έχουν το δικαίωμα ανεμπόδιστα να τελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα και των οποίων οι Ναοί, όπως και των αλλοθρήσκων, να τυγχάνουν σεβασμού  από την ελληνική πολιτεία, δεν μπορούμε ασφαλώς να προδικάσουμε.

Την προβλέπουμε, όμως, δυναμική από τα μηνύματα που μέχρι σήμερα λαμβάνουμε και από τώρα υπόσχομαι ότι θα έχουν αμέριστη τη συμπαράστασή μου.

Η διαβεβαίωση, επιπρόσθετα, ότι είναι εξασφαλισμένη η στατικότητα και ότι δε θα αλλοιωθεί η αισθητική των εκκλησιών,  γιατί θα αντικατασταθούν με τα ακριβή τους αντίγραφα είναι αβάσιμη.

Ποτέ δεν έχει εφαρμοστεί  η τεχνική αυτή στο παρελθόν και επομένως απουσιάζει η σχετική εμπειρία, αλλά και αν έχει, δεν είναι εγγυημένης αποτελεσματικότητας, διότι κάθε περίπτωση είναι μοναδική και υπάρχουν  αστάθμητοι παράγοντες που μπορούν να καταστρέψουν ολοσχερώς το Ναό κατά το εγχείρημα.

Εξάλλου, και η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων,  η καθ ύλην αρμόδια, της οποίας η θέση δεν ελήφθη υπ όψιν, διαφωνεί κάθετα.

Ας μη λησμονούμε και μία άλλη πολύ σοβαρή διάσταση του θέματος που συνδέεται με  τους ιερούς Κανόνες, τους οποίους κανείς μας δεν έχει το δικαίωμα  να παραβλέπει η να παραχαράσσει στο βωμό ποικίλων σκοπιμοτήτων.

Οι Κανόνες  και σ αυτό το ζήτημα είναι εύγλωττοι, « του ναού πεσόντος, ο τόπος ανίερος ου γίνεται. όθεν ουδέ πωλείται»( ογ Διάτ. του α τίτλ. Νεαρών).

«Τα άπαξ καθιερωθέντα Μοναστήρια (επομένως και ιεροί Ναοί) κατά γνώμην του Επισκόπου, μένειν εις το διηνεκές και τα ανήκοντα αυτοίς πράγματα φυλάττεσθαι και μηκέτι γίνεσθαι ταύτα κοσμικά καταγώγια. Τους δε συγχωρούντας τούτο γίνεσθαι, υποκείσθαι τοις εκ των Κανόνων Επιτιμίοις»( 24ος Κανών  Δ Οἰκουμ. Συνόδου).

Συμφωνούν και ο μθ  της Στ  Οἰκουμ. Συνόδου και ο ιβ  της Ζ Οἰκουμ. Συνόδου και ο β  του Αγ. Κυρίλλου που επιτάσσουν να μένουν  «αναφαίρετα τα κειμήλια και υποστατικά από τας εχούσας αυτά εκκλησίας».

Στο σημείο αυτό  θέλω να επικαλεσθώ και μία ιστορική αλήθεια, που σίγουρα γνωρίζετε και αφορά στην αιτία του "παντρέματος   αυτού στοιχείων από αρχαία μνημεία με χριστιανικές εκκλησίες.

Είναι, δηλαδή, γνωστό ότι στο απώτερο παρελθόν, όταν τα αρχαιοελληνικά μνημεία,  εγκαταλελειμμένα γίνονταν βορά της αρχαιοκαπηλικής βουλιμίας των πάσης φύσεως τυμβωρύχων  της ελληνικής ιστορίας, πολλοί έλληνες χριστιανοί, άλλοι γιατί επιδίωκαν διασύνδεση του Ελληνισμού με το Χριστιανισμό  με τη δική τους αισθητική αντίληψη, άλλοι για να προστατέψουν τους πολιτισμικούς αυτούς θησαυρούς και άλλοι από άγνοια, ενώ λίγοι από φανατισμό, πήραν διάφορους ογκόλιθους -αγκωνάρια, που ήταν διάσπαρτα παντού, και έκτισαν Εκκλησίες. 

Παρατηρήθηκε, μάλιστα, το παράδοξο ιστορικό φαινόμενο αλλόφυλοι και αλλόθρησκοι επιδρομείς ( π.χ. οι Γότθοι του Αλάριχου κ.α.), όταν κατέστρεφαν αρχαιοελληνικά μνημεία, να σταματούν όπου υπήρχαν χριστιανικοί ναοί από σεβασμό η άλλους λόγους. 

Η πολιτική αυτή, τελικά,  διέσωσε κυριολεκτικά χιλιάδες  τέτοιους μνημειακούς θησαυρούς που βρίσκονταν στους Ιερούς Ναούς η πέριξ αυτών. 

Επομένως, η θεμιτή  κατά τα άλλα προσπάθεια αποκατάστασης  αρχαίων μνημείων, στην προκειμένη  περίπτωση του Απολλώνειου ιερού, με την εφαρμογή αυτής της επισφαλούς και αμφιλεγόμενης τεχνικής, αφού  δεν έχει την ευρεία επιστημονική συναίνεση, συνιστά και προσβολή και  έκφραση ασέβειας προς τους κτίτορες των ορθόδοξων αυτών  εκκλησιών και ταυτόχρονη περιφρόνηση της ιστορικής και εθνικής τους προσφοράς.

Με βάση, συνεπώς, τις παραπάνω επισημάνσεις, φρονώ ότι ο τρόπος με τον οποίο τείνει να εφαρμοσθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναστήλωσης  δεν αντιμετωπίζει ισότιμα, όπως υποστηρίζεται,  αφενός ένα μνημείο  που μόνο ίχνος του σώζει  και αφετέρου τους ορθόδοξους ναούς, ευκτήριους  οίκους λατρείας  των ορθόδοξων χριστιανών για εκατοντάδες χρόνια που έτσι απροκάλυπτα θέτει σε κίνδυνο ολοσχερούς καταστροφής.

Ολοκληρώνω τις σκέψεις αυτές με δύο ερωτήματα:

α) Τα πιστά αντίγραφα των μνημειακών τμημάτων με τα οποία η ομάδα σκοπεύει θεωρητικά τουλάχιστον να αντικαταστήσει τα ενσωματωμένα στους Ναούς πρωτότυπα, γιατί να μη χρησιμοποιηθούν στο ιερό του Απόλλωνα;

Με τον τρόπο αυτό θα εξοικονομηθούν και πόροι και χρόνος και θα αποφευχθούν  απρόβλεπτες επιπλοκές.

β) Κανένα σπίτι δεν γκρεμίστηκε  και ποτέ, για να αποκαλύψουν τμήματα αρχαίων Ναών η θεάτρων, προκειμένου να αποκαταστήσουν τα μνημεία. Πως τώρα επιχειρείται;

Πηγή: http://www.immspartis.gr/?p=6021

 

Όπως γράφει το http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=3581 «όταν οι Γερμανοί άρχισαν να ξηλώνουν την αμερικανοκίνητη οργάνωση scientology (που έχει αγάπες με τη CIA), ο Γαβράς μαζί με κάποιους άλλους «καλλιτέχνες» κατήγγειλαν τη Γερμανία ότι κάνει διωγμούς όπως παλαιότερα με τους Ναζί κατά των Εβραίων» !!!

Τα σχετικά ντοκουμέντα εδώ:

http://www.humanrights-germany.org/letter/index.htm

http://www.humanrights-germany.org/letter/issu000b.htm

ιδού και η επιστολή:

 

Dear Chancellor Kohl

December 1996
We have signed this letter to indicate our deep concern at the invidious discrimination against Scientologists practiced in your country and by your own party. We are not Scientologists, but we cannot just look the other way while this appalling situation continues and grows.

In the Germany of the 1930s, Hitler made religious intolerance official government policy. Jews were at first marginalized, then excluded from many activities, then vilified and ultimately subjected to unspeakable horrors.

The world stood by in silence. Perhaps if people had spoken up, taken a stronger stand, history would tell a different story. We cannot change history, but we can try not to re-live it.

In the 1930s, it was the Jews. Today it is the Scientologists. The issue is not whether one approves or disapproves of the teachings of

Scientology. Organized governmental discrimination against any group on the basis of its beliefs is abhorrent even where the majority disagree with those beliefs.

And, when individuals hold personal beliefs that they consider their religion, it is not the place of a democratic government to proclaim by fiat that they are not a religion in order to evade laws against religious discrimination. Besides, the German courts have held more than once that Scientology is, in fact, a religion.

Individuals guilty of no crime but believing in Scientology are banned from German political parties, including your own. Scientologists cannot obtain employment by your government or contracts with that government. Children have been excluded from schools because their parents are Scientologists. Your Minister of Labor proposed the adoption of a ban on Scientologists from all positions of public service. And – like the book burning of the 1930s – your party has organized boycotts and seeks to ban performances of Tom Cruise, John Travolta, Chick Corea and any other artist who believes in Scientology.

These acts are intolerable in any country that conceives of itself as a modern democracy. This organized oppression is beginning to sound familiar … like the Germany of 1936 rather than 1996. It should be stopped — now, before it spreads and increases in virulence as it did before.

You may feel that, as non-Germans, this is not our business. But today’s World is a smaller, different place. We are far more dependent upon one another. When a modern nation demonstrates its unwillingness to protect the basic rights of a group of its citizens, and, indeed, exhibits a willingness to condone and participate in their persecution, right thinking people in other countries must speak out. Extremists of your party should not be permitted to believe that the rest of the World will look the other way. Not this time.

Those who seek to gain political power or to indulge personal hatreds by repeating the deplorable tactics of the 1930s cannot be permitted that luxury. This time voices will be raised.

We implore you to bring an end to this shameful pattern of organized persecution. It is a disgrace to the German nation.

 

 

 

Robert Bookman

Dustin Hoffman

Michael Marcus

Casey Silver

John Calley

Alan Horn

Doug Morris

Tina Sinatra

Sanford R. Climan

Kevin Huvane

Rick Nicita

Aaron Spelling

Constantin Costa-Gavras

Larry King

Morris Ostin

Sheldon Sroloff

Bertram Fields

Lawrence M. Kopeikin

Mario Puzo

Oliver Stone

Andrew M. Fogelson

Arnold Kopelson

Jack Rapke

Robert Towne

Larry Gordon

Raymond Kurtzman

Terry Semel

Gore Vidal

Goldie Hawn

Sherry Lansing

Sid Sheinberg

Paula Wagner

Barry Hirsch

Fred Westheimer

http://www.antinews.gr/?p=10613

Ποιος θα έκανε πορεία ημέρα Κυριακή σε ένα ιστορικό μοναστήρι, για να συγκρουστεί με το εκκλησίασμά του;

http://aktines.blogspot.com/2009/07/blog-post_8504.html

 

Η προπαγάνδα όσο καλά και να είναι οργανωμένη κάποια στιγμή αποκαλύπτεται.

Πολλά ΜΜΕ παρουσίασαν μονομερώς το θέμα του Αγίου Διονυσίου στο Λιτόχωρο Κατερίνης.

Στο ερώτημα - «Ποιος θα έκανε πορεία ημέρα Κυριακή σε ένα ιστορικό μοναστήρι, για να συγκρουστεί με το εκκλησίασμά του;» - απαντούν πολλά αποκαλυπτικά δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών.

 

Διαβάζουμε:

 

 

Νεοπαγανιστική συμμετοχή σε διαμαρτυρία που κατέληξε σε επίθεση εναντίων Μοναχών και βεβήλωση.

 

Πριν από μερικές μέρες εκδηλώθηκε επίθεση, με ξυλοδαρμό μοναχών και βεβήλωση λειψάνων, ενάντια στην Ιερά Μονή Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω. (περισσότερα: http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1478&Itemid=1)

Βλέποντας προσεκτικά τις εικόνες από την διαμαρτυρία και την επίθεση, είδαμε να συμμετέχει μία νεοπαγανιστική “Πολιτική κίνηση”, η λεγόμενη”ΕΑΡ”.

To ΕΑΡ βεβαίως και είναι 12θεϊστές. Επισήμως.

Δείτε την σελίδα τους: http://www.ear-hellas.gr/ear1/

 

Διαβάζουμε:

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΥ: Χριστοδουλάρης Σωκράτης

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ: Τραυλού Σεμέλη

Σας λένε κάτι τα ονόματα; Μήπως αυτοί οι άνθρωποι είναι από τα “Προμήθεια”; από την “νεοπαγανιστική ετήσια φιέστα”;

Ακόμα και δωδεκαθεϊστές (π.χ. : Υπατο Συμβούλιο Ελλήνων Εθνικών) δεν συμφωνούν και έχουν καταγγείλει ως απαράδεκτες, πρακτικές σχετιζόμενες με τα προμήθεια: http://forum.ysee.gr/viewtopic.php?f=5&t=5538

Ο κ. Σωκράτης έχει αρθρογραφήσει και στον Δαυλό. ( Τεύχος 143 ), ενώ στο πρόγραμμα των Πρόγραμμα των Προμηθείων 2008 διαβάζουμε:

Παρασκευή 20 Ιουνίου

ώρα 7:30 μ.μ., Αφή Προμηθεϊκού Πυρός

(…)

ώρα 9:30 μ.μ., Φιλοσοφικό Συμπόσιο

Θέμα: Η φιλοσοφία των Σκεπτικών

Εισηγήσεις: Σεμέλη Τραυλού, Μιχάλης Καλόπουλος

Όλος ο καλός ο κόσμος …όλος ο καλός ο κόσμος….

Σύμφωνα με σχόλια του π. Συμεών Ολυμπίτη: “Η αστυνομία και πάλι απούσα…Εδώ και μέρες υπήρχαν παντού πανώ, φυλλάδια ενώ ραδιόφωνα και τηλεοράσεις καλούσαν τους κατοίκους να ξεσηκωθούν! Το αποτέλεσμα ήταν να ανταποκριθούν μόνο καμμιά εκατοσταριά πολίτες, δηλ. αποτυχία στο τετράγωνο!…¨” (σημ. δική μας: μπορείτε να βρείτε τα φυλλάδια και απάντηση σε αυτά, εδώ: http://manitaritoubounou.wordpress.com/2009/07/07/oxi-ear-gremisma/ )

 

Αν υπολογίσουμε πως μέσα σε αυτούς τους 100 υπήρχαν και οπαδοί του ΕΑΡ, τότε όντως η συμμετοχή των απλών πολιτών είναι μηδαμινή.

Όλα αυτά μας θυμίζουν και μία παλαιότερη περίπτωση (δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι βέβαια, μπορεί να είναι αντιμαχόμενη με αυτούς φράξια νεοπαγανιστών, μπορεί και όχι, οι νεοπαγανιστές είναι ,σαν τους προτεστάντες, διαιρεμένοι σε πολλές μικρές ομάδες…δεν είναι εύκολο να συνδεθούν οι πράξεις αυτές με οποιουσδήποτε συγκεκριμένα..ούτε μπορούμε να κατηγορούμε χωρίς στοιχεία..) στην οποία είχαμε και εμπρησμό Εκκλησίας:

Ανάλυση της νεοπαγανιστικής φύσεως της οργάνωσης που ανέλαβε τότε την ευθύνη για τον εμπρησμό: http://www.expaganus.com/yal-anarch.htm

Βίντεο από τον εμπρησμό:

Η άποψη των ανθρώπων που έκαψαν το Εκκλησάκι: http://unhollyalliance.blogspot.com/2007/04/26307.html

Πάντως ,για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, βλέπουμε να έρχονται σε “συνεύρεση” ένας φερόμενος ως ευαγγελικός και ένα νεοπαγανιστικό “κίνημα” για μία διαμαρτυρία ενάντια σε ένα μοναστήρι.

Πέρα από τα παραπάνω, κάποτε είχε διατυπωθεί μια θεωρία , από ένα σημαντικό στέλεχος του αντιαιρετικού αγώνα, πως οι αιρέσεις και οι παραθρησκείες στην Ελλάδα θα έφταναν να οργανωθούν με κοινό σκοπό την επίθεση κατα της Εκκλησίας. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια “σύμπλευση” στις επιθέσεις, ανάμεσα σε ορισμένους αθεους, νεοπαγανιστές και αλλες παραθρησκευτικές ομάδες. Λέτε να έφτασε αυτή η στιγμή;

Η συνέχεια…στις Οθόνες σας:

http://taxalia.blogspot.com/2009/04/blog-post_8969.html

http://www.arxontariki.net/viewtopic.php?f=32&t=5055

http://tinyurl.com/nwx38v

 

http://oode.wordpress.com/2009/07/07/paganistes-epithes/

=== ===== ===== ======= ======= ======= ====

Ποιοί οργάνωσαν τα επεισόδια στην Ιερά Μονή Αγ.Διονυσίου (Όλυμπος);

 

Ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Κατερίνης (Ευαγγελικός το θρήσκευμα), μιλώντας στην πλατεία Λιτοχώρου σήμερα στο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας κατά του ηγούμενου Μάξιμου είπε και το χαρακτηριστικό ρητό : “Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος”… Και πράγματι λίγη ώρα αργότερα έπεφτε αρκετή “ράβδος” μπροστά στο μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου… Εναντίον της Ευαγγελικής Εκκλησίας θα τα έλεγε αυτά τα περί ράβδου ο κ. Πρόεδρος;

Η κεφαλή της πορείας… δήμαρχος Λιτοχώρου Σάκης Τσιφοδήμος, ο πρώην δήμαρχος Λιτοχώρου και επικεφαλής της νομαρχιακής αντιπολίτευσης Γιώργος Παπαθανασίου και ο επικεφαλής της δημοτικής επιτροπής αγώνα Στέργιος Φαρμάκης με τη ντουντούκα στο χέρι εισέρχονται στο προαύλιο του μοναστηριού φωνάζοντας συνθήματα και κατευθύνονται προς τους πιστούς που είχαν συγκεντρωθεί μπροστά από την πόρτα του μοναστηριού του Αγίου Διονυσίου… Σε λίγο ο χώρος θα μετατραπεί σε ένα απέραντο ρινγκ… Στο βάθος φαίνεται το πανό του ΕΑΡ - Ελληνικό Ανανεωτικό Ρεύμα – (Δωδεκαθεϊστές;)…

Πηγή: http://lefteria.blogspot.com/

Από: Εγκόλπιο

=== ==== ===== ===== ===== ==== =====

Είναι επικίνδυνοι και ανεύθυνοι! Να παραιτηθούν τώρα!

 

Αυτοί που οργάνωσαν την πορεία προς το μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου και εισέβαλαν μέσα στο προαύλιο, όπου συγκρούστηκαν με τους πιστούς που υπήρχαν μπροστά από την πόρτα του Ναού, για να δει όλη η Ελλάδα στις τηλεοπτικές οθόνες τις εικόνες της ντροπής, μπορούν να χαρακτηριστούν τουλάχιστον ως επικίνδυνοι και ανεύθυνοι και πρέπει να παραιτηθούν τώρα αμέσως από τις θέσεις που κατέχουν ως αιρετοί.

Δεν είδαν ότι πριν ξεκινήσουν την "ειρηνική τους πορεία", ότι στο κάλεσμα και την προπαγάνδα που εξαπόλυσαν πανταχόθεν ολόκληρες αυτές τις ημέρες δεν ανταποκρίθηκαν ούτε εκατό άτομα; Δεν είδαν ότι ο λαός του Λιτοχώρου έστρεψε επιδεικτικά την πλάτη στα κελεύσματα του μίσους;

Δεν είδαν ότι όλοι οι βουλευτές της Πιερίας, ο Νομάρχης και οι νομαρχιακοί σύμβουλοι, όλοι οι δήμαρχοι (πλήν του Παπαχρήστου, ο οποίος δεν πήγε στην πορεία) δεν έπεσαν στην "παγίδα" και ήταν όλοι απόντες από το "κάλεσμα" για πορεία προς μοναστήρι;

Πέραν όλων αυτών των πρωτοφανών θλιβερών αθλιοτήτων που έλαβαν χώρα στο μοναστήρι, προβληματισμό προκαλεί ο χρόνος που επιλέχθηκε για αυτήν την επεισοδιακή πορεία, δεδομένου ότι βρισκόμαστε μεσούσης της θερινής σεζόν και η δυσφήμιση που προκλήθηκε για την Πιερία είναι μεγάλη. Ποιοι κρύβονται πίσω από όλα αυτά και τι επιδιώκουν τελικά;

Δεν φέρει κανένας ποινικές ευθύνες για τις πρωτοφανείς αγριότητες που διαδραματίστηκαν σε χώρο μοναστηριού; Γιατί δεν έγινε καμιά σύλληψη και γιατί δεν εστάλη επαρκής αστυνομική δύναμη, αφού είχε γραφτεί εγκαίρως στο διαδίκτυο και στον τύπο ότι ενδέχεται να προκληθούν σοβαρά επεισόδια;

Γιατί σε άλλες ελάσσονος σημασίας περιπτώσεις αποστέλλονται αρκετές κλούβες των ΜΑΤ, όπως πρόσφατα σε δίκη της Κατερίνης, όπου περιφρουρούσαν τριάντα νεαρούς; Όλα αυτά τα ερωτήματα και άλλα πολλά ζητούν άμεσες απαντήσεις.

Γ.Κ

http://lefteria.blogspot.com/2009/07/blog-post_9327.html

===== ===== ====== ======= ======

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. Κατερίνης

 

Τη συμπαράστασή του στον αγώνα των κατοίκων του Λιτοχώρου εξέφρασε ο κ. Λεμονόπουλος που τόνισε την απουσία της πολιτικής ηγεσίας της Πιερίας και συμπλήρωσε: «Μολών λαβέ Μάξιμε. Όποιος θα τολμήσει να σας εμποδίσει …πίπτει ράβδος. Η γη αυτή ανήκει στο Λιτόχωρο».

…..Το παρών έδωσαν η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ευαγγελία Αμανατίδου-Πασχαλίδου, ο δήμαρχος Λιτοχώρου Αθ.Τσιφοδήμος, ο δήμαρχος Δίου Γρ.Παπαχρήστος, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης Τ.Λεμονόπουλος, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Ν.Σ. Γ.Παπαθανασίου, η επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δ.Σ., εκπρόσωπος του βουλευτή Πιερίας Γ.Αμοιρίδη, Λιτοχώρου Διονυσία Τσίρου, ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας στο Δ.Σ. Λιτοχώρου κ. Κουκουτάτσιος, ο δημοτικός σύμβουλος Κατερίνης και επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Γ.Γρηγοριάδης.

Ανάμεσα στους συγκεντρωμένους και διαδηλωτές ο πρ. βουλευτής Πιερίας και κάτοικος Λιτοχώρου Νίκος Κάκκαλος ο οποίος ακολούθησε τους συγκεντρωμένους μέχρι το Μετόχι Αγ. Διονυσίου και σε μια συμβολική περισσότερο κίνηση εισήλθε στο ναό, λίγη ακριβώς ώρα πριν ξεσπάσουν τα επεισόδια.

Πηγή:http://www.imerisiatispierias.gr/go.asp?do=news&id=5617

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟ

http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2009/07/blog-post_8110.html

 

"Με μεγάλη έκπληξη είδα την Κυριακή τα επεισόδια που λάβανε μέρος έξω από το μοναστήρι της Ιεράς Μονής του Αγίου Διονυσίου. Εκτός από τη "ράβδο" που έπεσε είδα πράγματα που για εμένα ήτανε πολύ χειρότερα! Είδα έναν "κύριο" να χλευάζει μια ηλικιωμένη γυναίκα που προσευχόταν, είδα συνανθρώπους μας να γελάνε με τους πιστούς, όταν κάνανε το σταυρό τους στο Δι΄ευχών, είδα "άντρες" να επιτίθενται σε πλήθος από ηλικιωμένους και γυναικόπαιδα, είδα τα παιδιά αυτά που ήταν μάρτυρες αυτής της απαράδεκτης συμπεριφοράς να κλαίνε και αφού γύρισα σπίτι μου ( στην Αθήνα, γιατί από εδώ έρχομαι για να αναπαυτώ στον ιερό αυτό χώρο που εσείς έχετε δίπλα σας και το πολεμάτε), είδα ΟΛΑ τα κανάλια να τα λένε όπως ΕΣΕΙΣ θέλατε! Ότι η Μονή διεκδικεί τα δικά ΣΑΣ κτήματα, ότι οι πιστοί επιτέθηκαν σε ΕΣΑΣ!!! Ειστε ΨΕΥΤΕΣ τουλάχιστον...για να μην σας στολίσω όπως πραγματικά σας αξίζει!

 

ΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΘΗΚΑΤΕ - ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΤΕ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ.

 

ΕΣΕΙΣ επιτεθήκατε στους πιστούς, ΕΣΕΙΣ διεκδικείτε τα κτήματα της Μονής, τα οποία σας παραχωρεί, για να καλλιεργείσετε χωρίς κανένα αντάλλαγμα, αλλά δεν σας φτάνει αυτό, όχι...εσείς θέλετε να γεμίσετε τον Όλυμπο τσιμέντο, να το κάνετε Αθήνα εκεί πέρα! Αυτά γιατί δεν τα είπατε;;; Γιατί δεν είπατε την αλήθεια;;; Δεν σεβαστήκατε ούτε την εικόνα του Αγίου Διονυσίου και τα Άγια λείψανα που πετάξατε κάτω σαν να ήτανε σκουπίδια!! Αλλόθρησκοι και άπιστοι θα έδειχναν περισσότερο σεβασμό για την Μονή και όλα όσα αντιπροσωπεύει!...Με μια λέξη...ΝΤΡΟΠΗ!!!

 

Μαριλίζα

 

 

 

Πέταξαν κάτω την εικόνα και τα λείψανα του Αγίου Διονυσίου χωρίς καμία ντροπή:ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ...ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ!!!

http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2009/07/blog-post_8110.html

 

Τρίτη, 7 Ιούλιος 2009

ΤΡΑΜΠΟΥΚΟΙ ΚΟΙΛΑΡΑΔΕΣ "ΠΟΛΙΤΕΣ",ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΓΙΑΛΑΝΤΖΙ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ-ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ,ΒΕΒΗΛΩΣΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΞΥΛΟΚΟΠΗΣΑΝ ΠΙΣΤΟΥΣ ΣΤΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟ-ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ...ΑΠΟΥΣΑ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ!!!

 

 

Σ ε συνέχεια του χθεσινού μας άρθρου σχετικά με τα γεγονότα ντροπής που έλαβαν χώρα την Κυριακή έξω από το Μοναστήρι του Αγίου Διονυσίου στο Λιτόχωρο,αναδημοσιεύουμε από εδώ την επιστολή μιας γυναίκας που βρέθηκε άθελά της στο μάτι του κυκλώνα,αποτελούμενο απο καλοθρεμμένους κοιλαράδες του Δήμου με Μερσεντές (θαυμάστε τους στη φωτογραφία αριστερά),άπλυτα κομματόσκυλα του Συριζα και μια μικρή συμμορία δήθεν δωδεκαθειστών,που στην πραγματικότητα είναι μίσθαρνα όργανα της Νέας Τάξης,που έχει επενδύσει πολλά εκατομμύρια ευρώ σε δαύτους,προκειμένου να διχαστούν ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ οι Έλληνες.Διαβάστε λοιπόν και φρίξτε:

 

"Με μεγάλη έκπληξη είδα την Κυριακή τα επεισόδια που λάβανε μέρος έξω από το μοναστήρι της Ιεράς Μονής του Αγίου Διονυσίου. Εκτός από τη "ράβδο" που έπεσε είδα πράγματα που για εμένα ήτανε πολύ χειρότερα! Είδα έναν "κύριο" να χλευάζει μια ηλικιωμένη γυναίκα που προσευχόταν, είδα συνανθρώπους μας να γελάνε με τους πιστούς, όταν κάνανε το σταυρό τους στο Δι΄ευχών, είδα "άντρες" να επιτίθενται σε πλήθος από ηλικιωμένους και γυναικόπαιδα, είδα τα παιδιά αυτά που ήταν μάρτυρες αυτής της απαράδεκτης συμπεριφοράς να κλαίνε και αφού γύρισα σπίτι μου ( στην Αθήνα, γιατί από εδώ έρχομαι για να αναπαυτώ στον ιερό αυτό χώρο που εσείς έχετε δίπλα σας και το πολεμάτε), είδα ΟΛΑ τα κανάλια να τα λένε όπως ΕΣΕΙΣ θέλατε! Ότι η Μονή διεκδικεί τα δικά ΣΑΣ κτήματα, ότι οι πιστοί επιτέθηκαν σε ΕΣΑΣ!!! Ειστε ΨΕΥΤΕΣ τουλάχιστον...για να μην σας στολίσω όπως πραγματικά σας αξίζει!

 

ΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΘΗΚΑΤΕ - ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΤΕ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ ΤΣΙΜΕΝΤΟ.

 

ΕΣΕΙΣ επιτεθήκατε στους πιστούς, ΕΣΕΙΣ διεκδικείτε τα κτήματα της Μονής, τα οποία σας παραχωρεί, για να καλλιεργείσετε χωρίς κανένα αντάλλαγμα, αλλά δεν σας φτάνει αυτό, όχι...εσείς θέλετε να γεμίσετε τον Όλυμπο τσιμέντο, να το κάνετε Αθήνα εκεί πέρα! Αυτά γιατί δεν τα είπατε;;; Γιατί δεν είπατε την αλήθεια;;; Δεν σεβαστήκατε ούτε την εικόνα του Αγίου Διονυσίου και τα Άγια λείψανα που πετάξατε κάτω σαν να ήτανε σκουπίδια!! Αλλόθρησκοι και άπιστοι θα έδειχναν περισσότερο σεβασμό για την Μονή και όλα όσα αντιπροσωπεύει!...Με μια λέξη...ΝΤΡΟΠΗ!!!

 

Μαριλίζα

Εμείς δεν έχουμε τίποτα άλλο να προσθέσουμε:η παραπάνω επιστολή τα λέει όλα!Όσο για την Αστυνομία;Με εξαίρεση μερικούς αστυφύλακες μπροστά στην είσοδο του Μοναστηριού,ΗΤΑΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΑΠΟΥΣΑ,ΑΦΟΥ ΕΙΧΕ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΕ!

 

Τα συμπεράσματα δικά σας...

 

 

 

 

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...