Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
22 Νοεμβρίου 2024



Θέμα: «Άδεια εισόδου σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Κατόπιν καταγγελιών και δημοσιευμάτων σχετικά με επισκέψεις τρίτων στις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας αναφορικά με την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων, προγραμμάτων επιμόρφωσης, διανομή εκπαιδευτικού υλικού ή άλλου εντύπου και ηλεκτρονικού υλικού, κλπ. σας υπενθυμίζουμε ότι ισχύουν οι εγκύκλιοι:

• Η με αρ. πρωτ. 144456/Γ2/20-12-2005 με θέμα: «Ενημέρωση μαθητών για το περιεχόμενο ανακοινώσεων, προσκλήσεων, κλπ.»

• Η με αρ. πρωτ. Φ1/199394/Δ2/08-12-2015 με θέμα: «Παρακολούθηση θεαμάτων από μαθητές/τριες εντός σχολικού ωραρίου»

• Η με αρ. πρωτ. 56950/Δ2/07-04-2015 με θέμα: «Είσοδος εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης στις σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης».

• Η με αρ. πρωτ. 178852/ΓΔ4/06-11-2015 με θέμα: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ(Αγωγής Σταδιοδρομίας, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning και ERASMUS+) ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η είσοδος τρίτων σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς την έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων, προκειμένου να μην παρακωλύεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. & Δ.Ε

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΠΑΡΛΑ

khdeia 01


Σύμφωνα με το νέο νόμο περί επιλογής τόπου ενταφιασμού (άρ. 15 του ν. 4368/2016), κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί ελεύθερα με ρητή δήλωσή του ενώπιον συμβολαιογράφου να ορίσει τον τύπο της τελετής της κηδείας του και τον τόπο ενταφιασμού του, ενώ τα αρμόδια όργανα ή οι υπηρεσίες, που επιμελούνται της ταφής του νεκρού, οφείλουν να συμμορφώνονται στη διατυπωθείσα επιθυμία του θανόντος χωρίς οποιαδήποτε άλλη προϋπόθεση ή διαδικασία.

Με άλλα λόγια, οι κληρικοί είναι υποχρεωμένοι να τελούν εκκλησιαστική κηδεία σε όποιον είχε εκφράσει την επιθυμία ως προς αυτό, ανεξάρτητα αν ήταν χριστιανός! Επιπλέον, παρά την αντίθεση του ορθοδόξου δόγματος στην επιλογή καύσης του νεκρού σώματος, το γράμμα του νόμου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι κληρικοί υποχρεούνται να τελέσουν κηδεία ενώπιον τεφροδόχου ή ενώπιον σκηνώματος που πρόκειται να αποτεφρωθεί.

Είναι βέβαιο, ότι η πλειονότητα των κληρικών μας, έχοντας μαρτυρικό φρόνημα, δεν θα προβεί ποτέ σε ένα τέτοιο παραλογισμό. Ακόμα πιο βέβαιο είναι ότι κανένα ποινικό δικαστήριο της χώρας μας, δεν πρόκειται να καταδικάσει ένα λειτουργό οποιασδήποτε θρησκείας για «παράβαση καθήκοντος», επειδή δεν πειθάρχησε σε έναν εξόφθαλμα αντισυνταγματικό νόμο, που προσβάλλει βάναυσα την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, η οποία κατοχυρώνεται και από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Παρομοίως, καμία εισαγγελία δεν πρόκειται να υποχρεώσει με παραγγελία της, οποιονδήποτε κληρικό να τελέσει μία ακολουθία κατά τρόπο τέτοιο που αντιβαίνει στις πεποιθήσεις της θρησκείας που υπηρετεί.

Πίσω, όμως, από τον παράλογο και προδήλως αντισυνταγματικό αυτό νόμο, κρύβεται η «λογική» του ολοκληρωτισμού της νέας εποχής.

Έπειτα από την ηχηρή ήττα του κρατικού αθεϊσμού στη σύγκρουσή του με την Ορθοδοξία κατά τον προηγούμενο αιώνα, η αντιχριστιανική πολιτική φόρεσε άλλο προσωπείο, εκείνο του θρησκευτικού πλουραλισμού ή αλλιώς του ολοκληρωτισμού της πανθρησκείας. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, το ατομικό θέλημα θεοποιείται και ο φορέας του έχει τη δυνατότητα να φέρνει την εκάστοτε θρησκεία στα μέτρα του, επιβάλλοντας την προκρούστεια μέθοδο στους λειτουργούς των θρησκειών, ιδίως της Ορθόδοξης πίστης, για την ακρίβεια της οποίας έχουν χυθεί ποτάμια αίματος Μαρτύρων.

Έτσι εξηγούνται τα εξής αξιοπερίεργα: οπαδοί του σταλινισμού παρίστανται στους ναούς και μάλιστα ψέλνουν, ενώ ταυτόχρονα αγωνιούν να μετατρέψουν τα θρησκευτικά σε θρησκειολογία ή να εισάγουν μάθημα σεξολογίας στο δημοτικό με εξισωτικές αναφορές στον ομοφυλοφιλικό έρωτα. Πετούν το σταυρό «αγιάζοντας» τα ύδατα με την ίδια ευκολία που φορούν το ιουδαϊκό κιπά. Μεταλαμβάνουν από τα χέρια του Πατριάρχη και συναναστρέφονται με αγιορείτες, αλλά διοργανώνουν και χρηματοδοτούν σοδομιτικές παρελάσεις. Μιλούν στη βουλή για την αξία του «τη Υπερμάχω», λίγο πριν ψηφίσουν θετικά στη θεσμοθέτηση ενός αντιχριστιανικού τύπου «οικογένειας» κοκ.

Τα παραδείγματα είναι τόσα πολλά, που πείθουν και τους πλέον δύσπιστους, ότι το σχέδιο των σημερινών διωκτών, δεν είναι να πολεμήσουν ευθέως την Εκκλησία, όπως έκαναν κάποτε οι ιδεολογικοί τους πατέρες, αλλά να αλλοιώσουν το φρόνημα του λαού, ως προς την ακρίβεια του δόγματος και της ηθικής. Στην προσπάθειά τους αυτή, ακούραστους συμμάχους έχουν το λόμπυ των ΜΜΕ, το οποίο πριν λίγο καιρό έφθασε σε σημείο να ρωτάει όλα τα δημόσια πρόσωπα την άποψή τους για το σύμφωνο συμβίωσης, προκειμένου να εκδώσει πιστοποιητικά «ανοιχτόμυαλων» και «σκοταδιστών».

Όλοι έχουν λόγο και άποψη στην κοινωνία, εκτός από τους συνειδητούς Ορθοδόξους Χριστιανούς, οι οποίοι δεν δικαιούνται να ομιλούν, διότι αυτά που υποστηρίζουν δεν συμβαδίζουν με τη Νέα Εποχή των πολλών «αληθειών» και της «ανοχής» του διαφορετικού! Οι σύγχρονοι Διοκλητιανοί, υπερασπίζονται με θέρμη το δικαίωμα των ανθρώπων να αυτοπροσδιορίζονται, αλλά δεν αναγνωρίζουν το δικαίωμα στην Τροφό του Γένους να οριοθετεί την πίστη της και να αποφασίζει σύμφωνα με το Ευαγγέλιο και την Ιερά Παράδοση, τι είναι συμβατό και τι ασύμβατο με τη διδασκαλία Της.

Παρατηρείται μία οπισθοδρόμηση προς τη ρωμαϊκή εποχή, όχι μόνο ως προς τα ήθη του πανσεξουαλισμού, αλλά κυρίως στην ανοχή κάθε «θεού», πλην Εκείνου των χριστιανών. Η προ Μ. Κωνσταντίνου ρωμαϊκή αυτοκρατορία, εξεδίωκε το χριστιανισμό όχι γιατί δεν μπορούσε να ανεχθεί την ύπαρξη μίας ακόμα θεότητας στο πάνθεον των χιλιάδων θεοτήτων που λατρεύονταν ελεύθερα, αλλά επειδή δεν ανεχόταν την απόρριψη της ανηθικότητας από τους φορείς της χριστιανικής πίστης.

Έγραφε προφητικά το 1997 ο Εφέτης κ. Νικόλαος Ι. Σταυριανίδης στο μνημειώδες βιβλίο του «Θεοσοφία-Νέα Εποχή, αντίχριστη ιδεολογία παγκοσμίου ναζισμού» :

«Οι ορθόδοξοι χριστιανοί κατά τα σχέδια της νέας εποχής πρέπει να χωρισθούν α) στους αληθινούς ορθοδόξους χριστιανούς που θα χαρακτηρίζονται φονταμενταλιστές και β) σε ένα είδος μιάς ελίτ, ορθοδοξοχριστιανικής μόνο κατ’ όνομα, αποτελουμένης από «ανοικτούς» και «δημοκρατικούς» πολιτικούς, οικονομικούς και θρησκευτικούς ηγέτες, αλλά και όσους εκκοσμικευμένους ορθοδόξους χριστιανούς αυτή η ελίτ θα μπορέσει να παρασύρει και να κατευθύνει.»

Όμως, «οὗ δὲ ἐπλεόνασεν ἡ ἁμαρτία, ὑπερεπερίσσευσεν ἡ χάρις» (Ρωμ. 5,20). Η κατάσταση αυτή, όσο και αν προκαλεί το αίσθημα της δικαιοσύνης μέσα μας, δεν παύει να έχει θετικά σημεία, καθώς δεν υπάρχει δράση χωρίς αντίδραση. Μεγάλο μέρος των χριστιανών στη χώρα μας, εξαιτίας όλων αυτών, άρχισε να συνειδητοποιεί την αναξιοπιστία εκείνων που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη και κλείνει τα αυτιά στις σειρήνες της «προόδου». Παράλληλα, τα αδιέξοδα και η απελπισία της γης, μας δίνουν την ευκαιρία να κοιτάξουμε στον Ουρανό, όπου βρίσκεται η μοναδική διέξοδος και ελπίδα. 

mhtropoliths mesogaias apanthsh 01


Προβληματισμένος για την δραστηριότητα του υπουργείου παιδείας εμφανίζεται ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος μετά τα όσα συνέβηκαν την προηγούμενη μέρα στην Θεσσαλονίκη όταν επρόκειτο να μιλήσει σε σχολείο της συμπρωτεύουσας μετά από πρόσκληση ,του 15μελούς των μαθητών.

Η ξαφνική απαγόρευση της εισόδου του στο σχολείο, την ημέρα που είχε οριστεί η συνάντηση με τους μαθητές, έφερε τα πάνω κάτω γι άλλη μια φορά στις σχέσεις εκκλησίας κράτους αφού η διαταγή που εστάλη στο σχολείο, ήταν καθαρά εμπαθής όπως λένε οι μαθητές που εξεπλάγησαν από την εμμονή του υπουργείου, να μην εισέλθει του κτιρίου.

Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος που ως γνωστόν με τον λόγο του έχει επικρίνει ουκ ολίγες φορές την κυβέρνηση σε θέματα που αφορούν την εκκλησία , τα ήθη κι έθιμα των Ελλήνων αλλά κυρίως εθνικά θέματα φαίνεται να ενοχλεί τους κυβερνόντες οι οποίοι αποφάσισαν όπως φαίνεται να ενεργοποιούν διατάξεις που βρισκόταν στο χρονοντούλαπο για να δικαιολογήσουν την απαγόρευσή τους στον Μητροπολίτη.

Μετά την έκταση που πήρε το θέμα , βγήκε στην επιφάνεια και η απαγόρευση του υπουργείου στον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ να ομιλεί σε μαθητές της περιοχής του όπως συνήθιζε.

Την ίδια ώρα ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος ξεσπά δηλώνοντας στο newsbomb.gr την δυσαρέσκειά του στέλνοντας ένα μήνυμα όλο νόημα στο υπουργείο:

«Δεν είναι δυνατόν αυτοί που υποστηρίζουν μία παιδεία χωρίς αριστεία να μην ονειρεύονται και μία παιδεία δίχως ελευθερία και μία κοινωνία δίχως δημοκρατία; Και δεν εννοώ ως ελευθερία το δικαίωμα ενός Μητροπολίτη να μιλάει στα σχολεία, αλλά το δικαίωμα των παιδιών να ζητούνε λόγο και από την Εκκλησία. Τελικά, φαίνεται ότι αυτοί που προπαγάνδισαν τον αντιρατσιστικό νόμο, πνίγονται μέσα στον ρατσισμό του αντιεκκλησιαστικού τους πάθους. Για λίγο όμως ακόμη...»

Ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης που φαίνεται να προσπαθεί να μαζέψει τα αμάζευτα μην περιμένοντας να πάρει τέτοια έκταση το θέμα δηλώνει ότι:

«Δεν κάναμε τίποτα άλλο από το να στείλουμε μια παλιά διάταξη που βάζει περιορισμούς στην επίσκεψη τρίτων προσώπων σε σχολείο. Δεν προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε θέμα στον συγκεκριμένο ιεράρχη».

Παράλληλα όμως με την δήλωση του υπουργού, έχει ήδη ξεσπάσει πόλεμος στους κόλπους της εκκλησίας που καλείται τώρα να πάρει αποφάσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης αυτής που δημιουργεί το υπουργείο και φαίνεται να θέλει να πετάξει την εκκλησία, από την κοινωνία σαν «την τρίχα από το ζυμάρι.»

Η κόντρα δεν σταματά όμως στον διωγμό του μητροπολίτου Μεσογαίας αλλά φέρνει στην επιφάνεια και την δυσαρέσκεια του υπουργείου για τις επισκέψεις του Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας Γαβριήλ.

Ο υπουργός Παιδείας, ζήτησε από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, να συμπληρώσουν σχετικό ερωτηματολόγιο και να το αποστείλουν στον προϊστάμενο του τμήματος εκπαίδευσης του υπουργείου, προκειμένου να εξακριβωθεί πόσες φορές μέχρι σήμερα ο μητροπολίτης Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ, επισκέφτηκε νόμιμα γυμνάσια και λύκεια της μητροπόλεως για να μιλήσει σε μαθητές.

Τα ερωτήματα που υποβάλει το υπουργείο είναι τα εξής:

-Ο οικείος μητροπολίτης ενημέρωσε για την είσοδό του στο σχολείο;

- Υπήρχε συναίνεση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Καθηγητών του σχολείου;

- Ο μητροπολίτης παραβρέθηκε στην ώρα μαθήματος των θρησκευτικών ή πραγματοποίησε ομιλία και διάλογο με τους μαθητές εκτός σχολικού προγράμματος;

Όλα αυτά τα τραγελαφικά συμβαίνουν σε μια χώρα που σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα, η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και μεταξύ άλλων έχει σκοπό την «ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης» των Ελλήνων.

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια χώρα που αντί να φροντίσει να προφυλάξει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα από τα ναρκωτικά και τους παρείσακτους που κυκλοφορούν μέσα κι έξω από αυτά τα βάζει με όποιον πρεσβεύει τον λόγο της εκκλησίας.

Πάντως η εγκύκλιος που κυκλοφόρησε στα σχολεία από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αττική αναφέρει ότι «η είσοδος τρίτων στο σχολείο για πραγματοποίηση εκδηλώσεων, παραστάσεων ή ομιλιών, όπως για διεξαγωγή ερευνών σε σχολικό πλαίσιο, απαιτεί τη σχετική έγκριση του υπ. Παιδείας.

Για την έγκριση απαιτείται:

- αίτημα του διευθυντή της σχολικής μονάδας για είσοδο τρίτων στο σχολείο,

- αντίγραφο της πράξης συλλόγου διδασκόντων,

-βιογραφικό σημείωμα του ομιλούντος ή ενημερωτικό σημείωμα και,

- εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η γραφειοκρατία αυτή δημιουργεί αμέσως εμπόδια στους διευθυντές να ανοίξουν τα σχολεία τους στην κοινωνία ενώ η εγκύκλιος που άνοιξε τον ασκό του αιόλου για την επίσκεψή του Μητροπολίτη Μεσογαίας σε σχολείο της Θεσσαλονίκης εκδόθηκε την ίδια μέρα της προγραμματισμένης του επίσκεψης. Τυχαίο;

Ποιος λοιπόν μπορεί να αρνηθεί ότι όλα έγιναν γιατί δεν θέλουν τον εκκλησιαστικό λόγο στα ελληνικά σχολεία;

Την στιγμή που μεγάλες εφημερίδες κυκλοφορούν με δώρο το κοράνι, την στιγμή που χιλιάδες πρόσφυγες θα εγκατασταθούν στην χώρα μας προερχόμενοι από μουσουλμανικές χώρες , την στιγμή που τα παιδιά μας επισκέπτονται με άδεια του υπουργείου μουσεία ισλαμικής τέχνης και που η πνευματική κρίση έχει γονατίσει την χώρα , την ίδια στιγμή απαγορεύει το ίδιο το κράτος το δικαίωμα στο ελληνόπουλο να ακούσει τον λόγο της εκκλησίας. Πρόκειται ή όχι για μια προσπάθεια αλλοίωσης του ορθόδοξου χαρακτήρα αυτής της χώρας όσο κι αν δεν το θέλουν κάποιοι;

Αυτή είναι η εγκύκλιος που ακολούθησε μετά την ανακοίνωση του υπουργείου ότι απαγορεύει την είσοδο στον μητροπολίτης Μεσογαίας την οποία χρησιμοποίησαν για να εκδώσουν την ανακοίνωση:

Είσοδος τρίτων στο Σχολικό χώρο
Γ2/49181/18-05-2005 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Άδεια εισόδου σε Σχολεία

Με αφορμή ερωτήματα που ετέθησαν στις υπηρεσίες μας αναφορικά με την πραγματοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων , διεξαγωγή ερευνών στα σχολεία καθώς και τη διανομή εκπαιδευτικού ή άλλου εντύπου και ηλεκτρονικού υλικού , σας γνωρίζουμε τα εξής:

Δεν επιτρέπεται η ικανοποίηση τέτοιων αιτημάτων χωρίς την έγκρίση των αρμοδίων Δ/νσεων του ΥΠΕΠΘ που έχουν, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, τη σχετική αρμοδιότητα.

Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Διευθύνσεων και οι Προϊστάμενοι των Γραφείων Π/θμιας Εκπ/σης και Δ/θμιας Εκπ/σης να φροντίσουν για την εφαρμογή της εγκυκλίου αυτής
Γ7/37593/13-04-2005 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας

Σας ενημερώνουμε ότι, για οποιαδήποτε εκπαιδευτική παρέμβαση από συνεργαζόμενους με το ΥΠ.Ε.Π.Θ. επιστημονικούς φορείς ή επιστήμονες, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, θα πρέπει εκ των προτέρων να υπάρχει έγκριση από την αρμόδια Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ του ΥΠ.Ε.Π.Θ. και να πραγματοποιείται με την εποπτεία των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας και Υπευθύνων Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων (ΣΣΝ).

Υπεύθυνοι νια την τήρηση των παραπάνω είναι οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων.
Φ3/180/Γ1/145/14-02-2001 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Παρουσία ειδικών επιστημόνων στα σχολεία

Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στο Υπουργείο Παιδείας και αναφέρονται στη δυνατότητα παρουσίας στα σχολεία ειδικών επιστημόνων που διατίθενται από διάφορους φορείς (π.χ. Τοπική Αυτοδιοίκηση) σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

1. Στο σχολείο παρευρίσκονται μόνο οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σ' αυτό και κατά συνέπεια η παραμονή στο σχολικό χώρο ειδικών επιστημόνων ( π.χ. ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών) που διατίθενται από διάφορους φορείς δεν είναι δυνατή.

2. Για ειδικές περιπτώσεις, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συνεργάζονται με τα αναγνωρισμένα Ψυχοπαιδαγωγικά Κέντρα ( Ψυχοπαιδαγωγικές Υπηρεσίες) και να καλούν στα σχολεία ειδικούς επιστήμονες - συνεργάτες τους, σύμφωνα με το εδάφιο ζ της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του Π.Δ. 201/98, όταν αυτό χρειαστεί, ύστερα βεβαίως από συνεννόηση με τους σχολικούς συμβούλους δημοτικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής.

3. Είναι γεγονός ότι σε πολλά δημοτικά σχολεία υπηρετούν εκπαιδευτικοί που έχουν ειδικές σπουδές ή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Η σχολική μονάδα θα πρέπει να αξιοποιεί τους εκπαιδευτικούς αυτούς, ανεξάρτητα αν υπηρετούν σε ειδικές ή άλλες τάξεις και θα είναι οι πρώτοι από τους οποίους θα ζητείται η συνδρομή από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων. Είναι αυτονόητο ότι η συνεργασία αυτή δεν θα πρέπει να λειτουργεί σε βάρος των διδακτικών καθηκόντων των παραπάνω εκπαιδευτικών.

4. Στις περιπτώσεις που λειτουργούν από δήμους Κέντρα Υποστήριξης, είναι αυτονόητο ότι αυτά δεν μπορούν να στεγασθούν σε σχολικό χώρο ούτε είναι διαπιστωμένα όπως είναι οι αναγνωρισμένες Ψυχοπαιδαγωγικές Υπηρεσίες με τις οποίες όπως αναφέρουμε στην παραπάνω παράγραφο 2 πρωτίστως θα συνεργάζονται οι σχολικές μονάδες. Ωστόσο οι αρμόδιοι των παραπάνω Κέντρων Υποστήριξης (τα οποία εμφανίζονται με διάφορες ονομασίες) μπορούν να επικοινωνούν με τους διευθυντές των σχολείων, να τους ενημερώνουν για το έργο που προτίθενται να προσφέρουν και να ρυθμίζουν το θέμα της επικοινωνίας τους (γνωστοποίηση διεύθυνσης του κέντρου, τηλεφώνων, υπευθύνων κ.λ.π), ώστε, όταν θεωρηθεί απαραίτητο, να καλούνται από τη σχολική μονάδα για συνεργασία ή να γίνεται γνωστή η λειτουργία τους στους γονείς.

Επισημαίνεται ότι στο σχολικό χώρο οι υπεύθυνοι των κέντρων αυτών συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς και όχι και με τους μαθητές, τους οποίους μόνο οι γονείς μπορούν να οδηγήσουν σε παρόμοιες υπηρεσίες ή να φέρουν σε επικοινωνία τα παιδιά τους με τους υπεύθυνους αυτών των κέντρων.
240/5/Γ2/1519/1985 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Παρακαλούμε να γνωρίσετε στους διευθυντές των σχολείων της αρμοδιότητας σας ότι απαγορεύεται κάθε ομιλία πολιτικού περιεχομένου προς μαθητές ή εκπαιδευτικούς μέσα στο χώρο του σχολείου από εκπροσώπους κομμάτων, φορείς συλλογικών οργάνων ή άλλα πρόσωπα.
Γ2/2368/09-01-2007 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποχρεούνται να φροντίζουν, ώστε οι θύρες εισόδου - εξόδου στο χώρο του Σχολείου να παραμένουν κλειστές καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας του Σχολείου.

Με αυτόν τον τρόπο διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του Σχολείου καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του Σχολείου.

 

Πηγή: Ρομφαία

 

Σχτικά άρθρα:

Διαρκής Ιερά Σύνοδος: Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό για τις επισκέψεις Μητροπολιτών στα σχολεία
Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.κ. Άνθιμος: «Η απαγόρευση του Μεσογαίας δείχνει ότι άρχισε ο διωγμός»

iera synodos logo 01


Επιστολή της ΔΙΣ προς τον Πρωθυπουργό για τις επισκέψεις Μητροπολιτών στα σχολεία - Η ΔΙΣ κρίνει ως αντισυνταγματικές τις διατάξεις περί αποτέφρωσης και κηδείας

Πρώτη συνεδρία της Δ.Ι.Σ. για το μήνα Μάρτιο
 
Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 1 Μαρτίου 2016, στην πρώτη Συνεδρία Της για τον μήνα Μάρτιο, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Κατά τη σημερινή Συνεδρία:
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

- Με αφορμή την αναφορά του Σεβ. Μητροπολίτου Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας κ. Γαβριήλ σχετικά με τις αντιδράσεις που προκάλεσαν οι επισκέψεις του σε σχολεία της Μητροπολιτικής Περιφερείας του, έγινε έντονη συζήτηση στη Δ.Ι.Σ., η οποία εξέφρασε ομοφώνως την έντονη δυσφορία της για τις αντιδράσεις αυτές. Γι’ αυτό αποφάσισε να υπάρξει επικοινωνία του Μακαριωτάτου Προέδρου Της με τον εξοχώτατο Πρόεδρο της Κυβερνήσεως κ. Αλέξιο Τσίπρα, στον οποίο και θα επιδώσει σχετική επιστολή εκ μέρους της.

- Η Ιερά Σύνοδος παρατηρούσα με θλίψη τα ατελείωτα καραβάνια προσφύγων, τα οποία κατακλύζουν τη μικρή μας χώρα, επιθυμεί να απευθύνει έκκληση σε κάθε άνθρωπο καλής θελήσεως, ώστε αφ’ ενός μεν να σταματήσει ο αδελφοκτόνος πόλεμος στην ευρύτερη περιοχή της Συρίας, να πάψουν οι άνθρωποι να ξεριζώνονται από τις εστίες τους, αλλά και να υποστηριχθούν οι ήδη πρόσφυγες στην ανακούφιση του πόνου τους. Την έκκλησή της αυτή η Ιερά Σύνοδος την συγκεκριμενοποιεί με σαφείς επιστολές προς τον κ. Jean-Claude Juncker, Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και Αρχηγούς Εκκλησιών, ώστε από κοινού άνθρωποι με αρμοδιότητα αλλά και κοινωνική επιρροή, να εργασθούν για την επίλυση του μεγαλύτερου προβλήματος που δημιουργήθηκε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Επιπλέον, η Εκκλησία της Ελλάδος θέλει υπευθύνως να καταθέσει την πρόθεσή της να συνεχίσει να βοηθά συντελώντας στην ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου. Το έπραξε συνειδητά σε όλη τη δισχιλιετή πορεία της, το πράττει και σήμερα, και θα συνεχίσει να το πράττει όσο οι περιορισμένοι πόροι της και η μεγάλη καρδιά του λαού μας το επιτρέπουν. Δηλώνει όμως, ότι κατανοούσα τη σχετική θέση της Ελληνικής Πολιτείας, θεωρεί πως το προσφυγικό πρόβλημα δεν μπορεί η μικρή μας πατρίδα, όσο φιλόξενη και αν είναι, να το αντιμετωπίσει μόνη. Για τον λόγο αυτό, απαραίτητη είναι η επίδειξη ευρωπαϊκής αλληλεγγύης προς τη χώρα μας, πρώτιστα με την επανεξέταση των αποφάσεων για φράκτες αλλά και με ουσιαστικές προσπάθειες για ανάσχεση των προσφυγικών ροών.

Τέλος, η Εκκλησία της Ελλάδος εκφράζει τη βαθειά της λύπη για την εκατόμβη των θυμάτων που ο πόλεμος και η προσφυγιά έχουν προκαλέσει και εύχεται υπέρ αναπαύσεως των ψυχών όλων των θυμάτων, αλλά και υπέρ αποκαταστάσεως της ειρήνης στο σύμπαντα κόσμο.

- Η Ιερά Σύνοδος έλαβε γνώση του νέου νόμου 4368/2016, με τον οποίο: α) νομοθετείται η υποχρεωτικότητα της δηλωθείσας επιθυμίας του νεκρού για τον τύπο τελετής της κηδείας του, αρκεί να μην προσκρούει στη δημόσια τάξη, δημόσια υγεία και τα χρηστά ήθη, β) ρυθμίζεται η χωροθέτηση αποτεφρωτήριων ή τεφροφυλακείων μέσα σε κοιμητήρια (ακόμα και εάν ανήκουν κατά κυριότητα σε Ενορίες) και επιτρέπεται η ελεύθερη διασπορά ανθρώπινης τέφρας στην θάλασσα ή σε υπαίθριους χώρους εκτός κατοικημένων περιοχών. Παρατηρείται ότι η επιλογή της χριστιανικής κήδευσης, εάν συνδυασθεί με την επιλογή της αποτεφρώσεως, προσκρούει στις παραδόσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας, περί των οποίων ο νομοθέτης σιωπά. Η Ιερά Σύνοδος είχε ζητήσει από τον αρμόδιο Υπουργό με επιστολή, η οποία έτυχε αδιαφορίας, να προστεθεί επιφύλαξη υπέρ των κανόνων και παραδόσεων κάθε θρησκευτικής κοινότητας.

Η Ιερά Σύνοδος θεωρεί τις παραπάνω διατάξεις ως αντισυνταγματικές. Η Πολιτεία οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι η θρησκευτική ελευθερία ισχύει για όλους, επομένως νομοθετικά μέτρα προς όφελος όσων είναι άθεοι ή θρησκευτικά αδιάφοροι, δεν μπορούν να επιβληθούν στην πλειοψηφούσα θρησκευτική κοινότητα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Διευκρινίζεται προς απόκρουση ψευδολόγων διαδόσεων, ότι τα έσοδα όλων των κοιμητηρίων των αστικών κέντρων εισπράττουν κατά νόμον οι τοπικοί Δήμοι και σε κάθε περίπτωση, εάν ήθελε η Εκκλησία να μην μειωθούν τα δήθεν έσοδά της, θα συμφωνούσε και δεν θα διαφωνούσε με την τέλεση κηδεύσεως και μνημοσύνων για όσους επιλέγουν την αποτέφρωση.
 
Η Δ.Ι.Σ. ασχολήθηκε επίσης με τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα.
 
Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου
 

kafsh twn nekrwn 02


Όχι στην καύση των νεκρών από την Εκκλησία, δια στόματος του Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ.κ Ειρηναίου, ο οποίος μίλησε αποκλειστικά
στο Ράδιο 9,84 και στον Γιώργο Σαχίνη «καθώς πρόκειται για πράξη αντίθετη με τη θρησκεία». Παρών στο αποψινό δημοτικό συμβούλιο όπου θα συζητηθεί το θέμα θα είναι ο Σεβασμιότατος Κρήτης.

Ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης διευκρίνισε ότι η Εκκλησία προχωρά μόνο με ενημέρωση των πιστών. Παράλληλα, τόνισε ότι το θέμα θα συζητηθεί στην καθορισμένη συνεδρίαση της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου αρχές του Μάρτη και ότι θα παραστεί στο σημερινό δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να ενημερώσει το σώμα για τις θέσεις της Εκκλησίας.

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει περίπου στις 6 το απόγευμα, δεν αναμένεται να ληφθεί κάποια οριστική απόφαση. Απλώς θα γίνει συζήτηση, θα καταγραφούν απόψεις, θέσεις και αντιδράσεις. Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι να προκύψει ευρεία συναίνεση και από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης.

Για προφανείς λόγους, δεδομένου του προβληματισμού και των επιφυλάξεων μεγάλης μερίδας της τοπικής κοινωνίας, αλλά και των σφοδρών αντιδράσεων που αναμένονται από την Εκκλησία της Κρήτης, στη Λότζια έχουν επιλέξει να κινηθούν με αργά, προσεκτικά βήματα.

Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από την εκπομπή του Γ.Σαχίνη στο Ράδιο 9,84.

 

 

Πηγή: Νέα Κρήτη

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...