Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
24 Νοεμβρίου 2024

agios symewn o neos theologos 01


Τί τό ἐν ἐμοί παρά σοῦ εἰργασμένον, ὦ τῶν πάντων αἴτιε Θεέ καί μέδον; Τί γάρ καί εἴπω, τί δ᾿ ἄρα ἐννοήσω; Μέγα μέν ἐμοί τό ὁρώμενον θαῦμα, ἄγνωστον δ᾿ ἐστί καί ἀόρατον πᾶσι. Ποῖον τοῦτο, λέξον μοι; Πιστῶς ἐξείπω˙ σκότει καί σκιᾷ, αἰσθητοῖς καί αἰσθήσει, κτίσει ἐνύλῳ, αἵματι καί σαρκί τε κρατοῦμαι, συμπέρφυρμαι, Σῶτερ, ὁ τάλας. Ἐν τούτοις δ᾿ ὄντα δυστυχῶς καί ἀθλίως ἔκπληξις συνέχει με θέλοντα φράσαι˙ βλέπω νοερῶς˙ ποῦ, τί ἤ πῶς, οὐκ οἶδα. Τό γάρ πῶς ἀνέκφραστόν ἐστιν εἰς ἅπαν, τό δέ ποῦ γνωστόν καί ἄγνωστον δοκεῖ μοι˙ γνωστόν μέν, ὅτι ἐν ἐμοί καθορᾶται καί μακρόθεν δείκνυται αὐτό γε πάλιν, ἄγνωστον δ᾿ ὅμως ὡς κἀμέ συναπάγον ἐν τῷ μηδαμοῦ μηδαμῶς ὅλως τόπῳ καί τῶν αἰσθητῶν λήθην μοι ἐμπαρέχον καί τῶν ὑλικῶν πάντων καί βλεπομένων ἔξω με γυμνόν καί σώματος ἐξάγον. Τί οὖν ἐστι τό ἐνεργοῦν μοι ταῦτα, ὅπερ καί βλέπειν εἶπον; Εἰπεῖν οὐκ ἔχω. Ὄμως ἄκουε καί συνήσεις τό πρᾶγμα˙ ἔστιν οὖν ἀκράτητον τοῖς πᾶσι πάντῃ, ἔστι καί ληπτόν καί μεθεκτόν ἀξίοις, μεταδοτικόν, συνημμένον ἀλήπτως, ἥνωμένον τε καθαροῖς ἀσυγχύτως, ἀνακεκραμμένον τε ἀμίκτῳ μίξει ὅλον ὅλοις γε τοῖς ἀμέμπτως βιοῦσι. Τοῦτο ἐν ἐμοί δίκην λαμπάδος φαίνει, μᾶλλον δέ πρῶτον εἰς οὐρανούς ὁρᾶται καί τῶν οὐρανῶν ἀμέτρως ὑπεράνω, ἀμυδρῶς πάνυ ἀοράτως ὁρᾶται. Ὅτε δέ ἐγώ ἐμπόνως ἐκζητήσω καί ἐπιμόνως αἰτήσομαι τοῦ λάμψαι, ἤ τρανότερον ἐκεῖσε καθορᾶται κάμέ τῶν κάτω χωρίζει καί συνάπτει τῇ ἐκείνου λαμπρότητι ἀρρήτως, ἤ ἐντός μου δείκνυται ἀθρόον ὅλον, φῶς σφαιροειδές, γαληνόν τε καί θεῖον, ἄμορφον, ἀνείδεον μορφῇ ἀμόρφῳ, ὁρώμενόν τε καί λαλοῦν πρός με ταῦτα˙ Τίς εἰς οὐρανούς εἶναί με περιγράφεις κἀκεῖ τε ζητεῖς καί κατοικεῖν νομίζεις; Τί με ἐπί γῆς εἶναι ὑπολαμβάνεις καί μετά πάντων συνεῖναι διαγγέλλεις καί πανταχοῦ με νομοθετεῖς ὑπάρχειν; Τό οὖν πανταχοῦ μέγεθός μοι προσάπτει, ἀμέγεθες δέ τό παράπαν ὑπάρχω˙ ὑπερμεγέθη γνῶθι γάρ μου τήν φύσιν. Τό δ᾿ ἐπί τῆς γῆς περιγραφήν ἐμφαίνει, πάντως δ᾿ ἀπερίγραπτος καθάπαξ πέλω. Τό δέ λέγειν σε συνεῖναί με τοῖς πᾶσιν, ἄγνοιαν σαυτοῦ δήλην ποιεῖς τοῖς πᾶσι˙ συνεῖναι γάρ με τοῖς ἁγίοις ἀκούεις αὐτόν ὅλον με οὐσίᾳ ἐν αἰσθήσει, θεωρίᾳ τε, ἀλλά καί μετουσίᾳ, σύν τῷ Πατρί μου καί Πνεύματι τῷ Θείῳ, καί ἐπαναπαύεσθαι σαφῶς ἐν τούτοις. Εἰ οὖν καθ᾿ ἕνα εἴπῃς ἡμᾶς συνεῖναι, πολλούς ποιήσεις εἰς πολλούς μερισθέντας˙ εἰ ἕνα φράσῃς, πῶς ὁ εἷς καί καθ᾿ ἕνα, μᾶλλον δέ ὁ εἷς πῶς καί ἄνω καί κάτω, μετά δέ πάντων πῶς ὁ αὐτός συνέσται; Τό πᾶν ὁ πληρῶν πῶς ἐν ἐνί οἰκήσει, ὁ ὤν ἐν ἑνί πῶς καί τό πᾶν πληρώσει; Ἄκουε μυστήρια Θεοῦ ἀφράστου, ἄφραστα, παράδοξα καί πάντῃ ξένα˙ ἔστι μέν Θεός ἀληθῶς, ὄντως ἔστι, τοῦτο εὐσεβεῖς πάντες ὁμολογοῦσιν, οὐδέν δέ ἐστιν, ὧν ἡμεῖς ὅλως ἴσμεν, ἀλλ᾿ οὐδ᾿ ἐξ ὧν ἄγγελοι ἴσασιν ἔστι, κἀν τούτῳ οὐδέν ὁ Θεός ἐστι, λέγω, τῶν παντων οὐδέν ὡς τῶν ἁπάντων κτίστης, ἀλλ᾿ ὑπέρ τό πᾶν. Τίς γάρ ἄν εἴποι τί ἐστι Θεός, ἵνα καί Ἔστιν, εἴπῃ, τόδε τυχόν ἤ τόδε; Ἀγνοῶ ὅλως ὁποῖος, ὁπόσος, ποταπός ἤ πηλίκος˙ ὁ οὖν ἀγνοῶν ἐγώ Θεόν, ὁποῖος μορφήν, εἶδός τε, τό μέγεθος, τό κάλλος, πῶς ἑρμηνεύσω τάς αὐτοῦ ἐνεργείας, πῶς μέν ὁρᾶται ἀόρατος ὤν πᾶσι, πῶς δέ σύνεστι τῇ κτιστῇ πάσῃ φύσει, πῶς ἐγκατοικεῖ ἐν πᾶσι τοῖς ἁγίοις, πῶς πληροῖ τό πᾶν καί οὐδαμοῦ πληροῦται, πῶς ὑπέρ τό πᾶν καί πανταχοῦ ὑπάρχει, ταῦτα γάρ οὐδείς ὅλως εἰπεῖν ἰσχύσει. Ἀλλ᾿, ὦ ἀνθρώπων ὅν οὐδείς ὅλως εἶδεν, ὦ παμβασιλεῦ, ὑπερεύσπλαγχνε μόνε, εὐχαριστῶ σοι ἐξ ὅλης μου καρδίας, ὅτι οὐ παρεῖδές με ἐν σκότει κάτω κείμενον, ἀλλ᾿ ἥψω μου χειρί σου θείᾳ, ἥν ἰδών ἐγώ ἀνέστην εὐθύς χαίρων˙ ἔλαμπε καί γάρ φαιδρότερον ἡλίου. Ἔσπευσα κρατῆσαί γε ταύτην, ὁ τάλας, καί ἠφαντώθη εὐθύς ἐξ ὀφθαλμῶν μου, καί πάλιν ὅλος ἐγενόμην ἐν σκότει. Ἔπεσα πρός τοὔδαφος πενθῶν καί κλαίων, κυλινδούμενος καί στενάζων ἐμπόνως, ποθῶν ἰδεῖν σου πάλιν τήν θείαν χεῖρα. Ἥπλωσας αὐτήν, ὤφθη μοι τρανοτέρως καί περιπλακείς κατεφίλησα ταύτην˙ ὤ χρηστότητος καί πολλῆς εὐσπλαγχνίας! Χεῖρα δέδωκεν ἀσπάσαθαι ὁ κτίστης τήν συνέχουσαν τά σύμπαντα τῷ σθένει˙ ὤ χαρίσματος, ὤ δωρεᾶς ἀφράστου! Πάλιν τε ταύτην συνέστειλεν ὁ πλάστης πάντως δοκιμάζων μου τήν προθυμίαν, εἰ ποθῶ ταύτην καί τόν ταύτης δοτῆρα, εἰ καταφρονῶ πάντων καί προτιμῶμαι ταύτην καί μένω ἐν τῇ ταύτης ἀγάπῃ. Ἔλιπον εὐθύς κόσμον καί τά τοῦ κόσμου, ἔμυσα πάσας ὁμοῦ καί τάς αἰσθήσεις, ὀφθαλμούς, ὦτα, ῥῖνα, στόμα καί χείλη, πᾶσιν ἔθανον συγγενέσι καί φίλοις, ναί, ὡς ἀληθῶς ἔθανον τῇ θελήσει, καί μόνην ἐζήτησα Θεοῦ τήν χεῖρα˙ ἰδοῦσα δ᾿ αὕτη οὕτως ποιοήσαντά με, ἥψατο λάθρα, χειρός ἐκράτησέ μου καί ὡδήγει με μέσον τοῦ σκότους ὄντα. Ἠσθανόμην οὖν καί χαίρων ἠκολούθουν, ἔτρεχον σφοδρῶς ἐν νυκτί καί ἡμέρᾳ, εὐτόνως ἐβάδιζον σύν προθυμίᾳ, βαδίζων δ᾿ αὖθις ἀκίνητος ὑπῆρχον καί τότε μᾶλλον προέκοπτον τοῖς πρόσω, ὤ μυστηρίων, ὤ ἄθλων, ὤ βραβείων! Οὕτω τρέχοντα τοῦ σταδίου ἐν μέσῳ πέφθακεν ἡ χείρ ἀπορρήτως ἐκείνη, τοῦ ἐμοῦ πρεσβεύσαντος πατρός ἁγίου, καί τῆς ταλαίνης ἥψατο κεφαλῆς μου καί δέδωκέ μοι τόν στέφανον τῆς νίκης, αὕτη δέ μᾶλλον στέφανος γέγονέ μοι, καί ταύτην βλέπων ἄφραστον εὐφροσύνην, ἄφραστον χαράν, ἄφραστον θυμηδίαν εἶχον – πῶς γάρ οὖ; - κόσμον ὅλον νικήσας καί τόν τοῦ κόσμου ἄρχοντα καταισχύνας ἀπό χειρός τε τοῦ Θεοῦ στέφος θεῖον, μᾶλλον δέ αὐτήν τοῦ τῶν ὅλων Δεσπότου λαβών – θαῦμα! - ἀντί στεφάνου χεῖρα, ἤ ἐκλάμπουσα ἑωρᾶτο ἀΰλως, ἀδιαλείπτως ἐμοί καί ἀνεσπέρως. Αὔτη μοι μαζός προετείνετο ὥσπερ καί θηλάζειν μοι γάλακτος ἀφθαρσίας ὡς υἱῷ Θεοῦ πλουσίως ἐχορήγει, ὤ γλυκύτητος, ὤ ἡδονῆς ἀφράστου! Αὔτη καί ποτήριον πόματος θείου καί ἀθανάτου ῥείθρου ἐγένετό μοι. Ἐξ οὗ μετασχών καί τροφῆς ἐνεπλήσθην τῆς οὐρανίου, ἥνπερ ἄγγελοι μόνοι τρέφονται καί ἄφθαρτοι διατηροῦνται, φῶτα τοῦ πρώτου δεύτερα τῇ μεθέξει. Οὕτω καί ἡμεῖς θείας καί ἀπορρήτου φύσεως γεγόναμεν κοινωνοί πάντες, τέκνα τοῦ Πατρός, ἀδελφοί τοῦ Χριστοῦ δέ, Πνεύματι βαπτισθέντες τῷ Παναγίῳ˙ πάντως δ᾿ οὐ πάντες ἐπέγνωμεν τήν χάριν, οὐ τήν ἔλλαμψιν, οὐ μέθεξιν, οὐδ᾿ ὅτι οὕτως ἐγεννήθημεν, μόλις δέ τοῦτο τῶν χιλίων εἷς εἴτε καί τῶν μυρίων ἐν τῇ μυστικῇ ἐπέγνω θεωρίᾳ. Οἱ δ᾿ ἄλλοι πάντες ἀμβλωθρίδια τέκνα τόν γεννήσαντα ἑαυτούς ἀγνοῦντες˙ ὡς γάρ οἱ νεκροί ὕδατι βαπτισθέντες εἴτε καί πυρί οὐκ αἰσθάνονται ὅλως, οὕτως οὐδ᾿ οὖτοι νεκροί τῇ ἀπιστίᾳ καί τῶν ἐντολῶν πέλοντες τῇ ἀργίᾳ ἐλλιπεῖς οὐκ ἴσασιν, ὡς πεπόνθασι τέρας φοβερόν, πίστιν πεπλανημένην, δοκεῖν ἑαυτόν υἱόν τοῦ Θεοῦ εἶναι καί μή γνωρίζειν τόν ἴδιον πατέρα. Εἰ οὖν πίστει τοῦτον σύν γνωρίζειν λέγεις καί πίστει υἱός Θεοῦ εἶναι νομίζεις, ἔστω καί ἡ σάρκωσις τοῦ Θεοῦ πίστει, καί μή ἔργῳ φῇς ἄνθρωπον γεγονέναι μηδέ αἰσθητῶς αὐτόν ἀποτεχθῆναι. Εἰ δέ γέγονεν υἱός ὄντως ἀνθρώπου, υἱόν σε ποιεῖ τοῦ Θεοῦ πάντως ἔργῳ˙ εἰ οὐ γέγονεν ἐν φαντασίᾳ σῶμα, οὐδ᾿ ἡμεῖς πάντως ἐν ἐπινοίᾳ πνεῦμα, ἀλλ᾿ ὡς ὑπῆρξε σάρξ ἀληθῶς ὁ Λόγος, οὕτω καί ἡμᾶς μεταμορφοῖ ἀρρήτως καί τέκνα ποιεῖ Θεοῦ ἐν ἀληθείᾳ. Ἄτρεπτος θεότητι μείνας ὁ Λόγος ἄνθρωπος ἐγένετο σαρκός προσλήψει, ἄτρεπτον τόν ἄνθρωπον σαρκί ψυχῇ τε τηρήσας πεποίηκεν θεόν με ὅλον, προσέλαβέ μου τήν κατάκριτον σάρκα καί θεότητα ὅλην ἐνέδυσέ με, καί γάρ βαπτισθείς Χριστόν ἐνεδυσάμην οὐχι αἰσθητῶς, νοητῶς δέ γε πάντως. Καί πῶς οὐ θεός χάριτί τε καί θέσει, αἰσθήσει καί γνώσει γε καί θεωρίᾳ, ὁ τόν τοῦ Θεοῦ Υἱόν ἐνδεδυμένος; Εἰ ἀγνοίᾳ γέγονεν ὁ Θεός Λόγος ἄνθρωπος, κἀμέ ἐν ἀγνοίᾳ γενέσθαι θεόν ὡς εἰκός ὑπονοεῖσθαι πρέπον. Εἰ δ᾿ ἐν γνώσει, πράξει τε καί θεωρίᾳ θεός ἄνθρωπος ἐχρημάτισεν ὅλος, ὅλον με θεόν τῇ Θεοῦ κοοινωνίᾳ ἐν αἰσθήσει καί γνώσει, οὐχί οὐσίᾳ, μετουσίᾳ δέ γενέσθαι πάντως χρή φρονεῖν ὀρθοδόξως. Ὥσπερ ἐγεννήθη γάρ Θεός ἀτρέπτως ἄνθρωπος ἐν σώματι καί πᾶσιν ὤφθη, οὕτως ἀφράστως, πνευματικῶς γεννᾷ με καί ἄνθρωπον μένοντα θεόν ποιεῖ με˙ καί ὥσπερ ὁρώμενος σαρκί ἐκεῖνος τό Θεός εἶναι ἠγνοεῖτο τοῖς ὄχλοις, οὕτω καί ἡμεῖς, οἷον ἦμεν, τοῖς πᾶσιν - θαῦμα! – βλεπόμενοι ἄνθρωποι πάντως τό, ὅπερ γεγόναμεν χάριτι θείᾳ, οὐ πεφύκαμεν τοῖς πολλοῖς καθορᾶσθαι. Μόνοις δ᾿ οἷς ὄμμα ψυχῆς κεκαθαρμένον πρόσεστι, φαινόμεθα ὡς ἐν διόπτρᾳ, τοῖς δ᾿ ἀκαθάρτοις ὁ Θεός, οὐδ᾿ ἡμεῖς γε οὔθ᾿ ὁρώμεθα οὔθ᾿ ὅλως γεγενῆσθαι τοιοῦτοί ποτε πιστεύομαθα πάντως. Ἄπιστοι καί γάρ τῇ πίστει καί μόνῃ προσεπερειδόμενοι χωρίς τῶν ἔργων˙ εἰ δ᾿ οὐκ ἄπιστοι, τέως νεκροί εἰς ἅπαν, ὥσπερ ὁ θεῖος ἀπεφήνατο Παῦλος. Μή ἀπιστήσῃς, ἐμοί δέ λέγε καί σοφῶς ἀποκρίνου. Ποῖον ἐκ τούτων προτιμήσεις τῶν δύο˙ νεκράν γε πίστιν ἔργων ἐστερημένην ἤ ἀπιστίαν τῆς πίστεως ἐν ἔργοις; Πάντως ἐρεῖς μοι˙ Τίς τῶν ἔργων ἡ χάρις πίστεως δίχα τῆς ὀρθῆς καί τελείας; Κἀγω σοι πάλιν ἀντιφθέγξομαι˙ Τί δέ ὄφελος τῆς πίστεως τῶν ἔργων δίχα; Εἰ οὖν τά, ἅπερ προειρήκαμεν, γνῶναι βούλει τε θεός κατά χάριν γενέσθαι, οὐ λόγῳ, οὐ δοκήσει, οὐκ ἐπινοίᾳ, οὐ μόνῃ πίστει ἐστερημένῃ ἔργου, ἀλλά πείρᾳ, πράγματι καί θεωρίᾳ νοερᾷ καί γνώσει τε μυστικωτάτῃ, πρᾶξον ἅτινα ὁ Σωτήρ σοι προστάττει - κἀκεῖνος ταῦτα διά σέ καθυπέστη-, καί τότε ἴδοις φῶς λαμπρότατον φάναν, ἀέρι ψυχῆς πάμπαν λελευκασμένῳ, ἀΰλως τήν ἄϋλον σαφῶς οὐσίαν ὅλην δι᾿ ὅλου ὄντως διϊκνουμένην, ἐκ ταύτης δ᾿ ὅλον ὡς ἐν ὅλῳ τό σῶμα οὔσης καί αὐτῆς ψυχῆς τῆς ἀσωμάτου, καί λάμψει τό σῶμά σου ὡς ἡ ψυχή σου, ἡ ψυχή δ᾿ αὖθις ὡς ἡ λάμψασα χάρις ἔσεται ἀστράπτουσα, Θεός καθάπερ. Εἰ δ᾿ ἀποκνήσεις μιμήσασθαι τοῦ κτίστου τήν ταπείνωσιν, τά πάθη καί τάς ὕβρεις καί ὑποστῆναι ταῦτα οὐ καταδέξῃ, εἴτε νοερῶς, αἰσθητῶς δέ γε μᾶλλον, ἐναπελείφθης - ὤ τῆς ἀβελτηρίας! – ἐν ζόφῳ καί ταρτάρῳ τοῦ σοῦ σαρκίου, ὅ φθορά ἐστι – τί γάρ ὑπάρχει ἄλλο, εἰ μή θάνατος ἐν ἀθανάτῳ σκεύει; - ἐγκεκλεισμένος μενοῦνγε εἰς αἰῶνας, πάντων ἀγαθῶν τῶν ἐν φωτί κἀυτοῦ δέ τοῦ φωτός στερισκόμενος. Οὔπω γάρ λέγω τό γε καί πυρί βρυγμῷ τῶν ὀδόντων, κλαυθμῷ τε καί σκώληκι παραδοθῆναι, ἀλλ᾿ ὡς ἐν πίθῳ τῷ σώματι οἰκῆσαι μετά τήν ἀνάστασιν, ὡς καί πρό τούτου, καί μηδαμόθεν ἔξωθεν ἀποβλέπειν μηδέ φῶς ἐντός εἰσδέχεσθαι παράπαν, ἀλλ᾿ οὕτω κεῖσθαι τῶν ἐνταῦθα ἡδέων πάντων στερισκόμενον καί τῶν μελλόντων, καθώς προεῖπον. Λέγε οὖν ὁ ἀκούων, ὁ λέγων˙ Οὐ βούλομαι τῆς βασιλείας τῆς ἀκηράτου ἔνδον γενέσθαι οὐδ᾿ ἀπολαύειν τῶν ἀγαθῶν ἐκείνων, ἀλλ᾿ἔξω μόνον τῆς κολάσεως εἶναι καί πεῖραν πυρός μή λαβεῖν με κἄν ὅλως. Τί σοι ὄφελος γενομένῳ, ὡς εἶπον; Ἀπόκρινέ μοι, σοφώτατε, καί λέγε! Ἆρα λογίσῃ τιμωρίαν ἑτέραν εἶναι μείζονα ἤ γενέσθαι ὅλως; Ἄπαγε, καί γάρ ὡς μόνος ἐν βασάνοις τότε καί εἶναι καί κολάζεσθαι φήσεις. Εἰ γάρ καί εἴποις πνευματικόν τό σῶμα τότε ἀπολήψεσθαι, καί πῶς ὡς πίθῳ ἐναποκλεισθήσεται ψυχή ἐν τούτῳ; Ἄκουσον, διδάχθητι, πῶς ἔσται τοῦτο! Ὥσπερ ὁ σπόρος σπείρεται κατά γένος - σίτου σοι λέγω καί κριθῆς καί τῶν ἄλλων – καί κατά γένος αὖθις ἀναβλαστάνει, οὕτω καί τά σώματα τῶν γε θνῃσκόντων πίπτουσιν εἰς γῆν, οἷα τύχωσιν εἶναι. Αἱ οὖν ἐξ αὐτῶν ψυχαί διαζευχθεῖσαι ἐν τῇ μελλούσῃ τῶν νεκρῶν ἀναστάσει, τούτων ἑκάστη κατ᾿ ἀξίαν εὑρίσκει τό κατάλυμα φωτός ἤ σκότους πλῆρες. Αἰ μέν καθαραί καί φωτός μετασχοῦσαι καί ἀνάψασαι τάς ἑαυτῶν λαμπάδας ἔσονται πάντως ἐν φωτί ἀνεσπέρῳ˙ αἱ δ᾿ ἀκάθαρτοι καί τυφλά τῆς καρδίας ἔχουσαι τά ὄμματα καί σκότους πλήρεις, πῶς ἄρα θεάσονται φέγγος τό θεῖον; Εἴπῃς οὐδαμῶς˙ τούτων οὖν, εἰπέ μοι, τίς δεομένων μετά πότμον ἀκούσει καί διανοίξει ὀφθαλμούς τούτων, οἴμοι, τῶν ἑκουσίως βλέψαι μή βουληθέντων μηδέ ἀνάψαι τήν ψυχικήν λαμπάδα; Σκότος οὖν ἐκδέξεται ἀφεγγές τούτους. Τά σώματα δέ, ὡς εἴπομεν, ἐπίσης φθείρονται καί σήπονται καί τῶν ἁγίων, ἀλλ᾿ ἐγείρονται, οἷα ταῦτα ἐσπάρη, σῖτος καθαρός, σῖτος ἡγιασμένος, τοῦ Ἁγίου Πνεύμτος ἅγια σκεύη˙ ὡς ὑπάρξαντα καθαρώτατα πάνυ ἐξεγείρονται αὖθις δεδοξασμένα, λάμποντα, ἀστράπτοντα, ὡς φῶς τό θεῖον. Τούτοις ἐνοικήσασαι ψυχαί ἁγίων ὑπέρ γε τόν ἥλιον λάμψουσι τότε καί γενήσονται ὅμοιοι τοῦ Δεσπότου, οὗτινος ἐτήρησαν τούς θείους νόμους. Τῶν δ᾿ ἁμαρτωλῶν ἐξανίστανται αὖθις, οἷα καί αὐτά ἐν τῇ γῇ κατεσπάρη βορβορώδη, δύσοσμα, σαπρίας πλήρη, σκεύη βέβηλα, ζιζάνια κακίας, πάνυ ζοφώδη ὡς τά τοῦ σκότους ἔργα πράξαντα καί ὄργανα κακῶν παντοίων χρηματίσαντα τοῦ πονηροῦ σπορέως˙ ἐξανίστανται δ᾿ ἀθάνατα καί ταῦτα καί πνευματικά, πλήν ἐοικότα σκότει. Τούτοις οὖν ψυχαί ἄθλιαι ἑνωθεῖσαι, ζοφώδεις αὗται καί ἀκάθαρτοι οὖσαι, ὅμοιοι γενήσονται τῷ διαβόλῳ ὡς τά ἐκείνου μιμησάμεναι ἔργα καί τάς ἐκείνου τηρήσασαι προστάξεις, μεθ᾿ οὗ καί ταχθήσονται πυρί ἀσβέστῳ, τῷ σκότει καί ταρτάρῳ παραπεμφθεῖσαι, μᾶλλον δέ αὗται κατά ἀναλογίαν καταχθήσονται τοῦ βάρους, κατ᾿ ἀξίαν τῶν ἁμαρτιῶν, ὧν ἕκαστος βαστάζει κἀκεῖ διάξει εἰς αἰῶνας αἰώνων. Οἱ δέ ἅγιοι, ὥσπερ εἴπομεν, πάλιν τῶν ἀρετῶν ἕκαστος πτεροῖς ἀρθέντες εἰς ἀπάντησιν καί οὗτοι τοῦ Δεσπότου ἀναβήσονται, ἕκαστος κατ᾿ἀξίαν˙ ὡς ἑαυτόν τις προευτρέπισε πάντως ἐγγύθεν ἤ πόρρωθεν ἔσται τοῦ κτίστου, συνέσται τ᾿ αὐτῷ εἰς ἀπείρους αἰῶνας σκιρτῶν καί τερπόμενος ἄληκτον τέρψιν, ἀμήν.

 

 

Πηγή: Ὀρθόδοξοι Πατέρες

 

agios symewn o neos theologos 01


Ἐλέησόν με, Κύριε, ἐλέησόν με, μόνε, ὁ ἐκ νηπίας με, Σωτήρ, σκεπάσας ἡλικίας, ὁ πάμπολλά μοι πταίσαντι, ἐν ἐπιγνώσει ὄντι, οἰκείᾳ ἀγαθότητα ἅπαντα συμπαθήσας, ὁ κόσμου με ῥυσάμενος τοῦ δεινοῦ καί ματαίου καί συγγενῶν καί φίλων τε καί ἡδονῶν ἀτόπων κἀνταῦθα ἀξιώσας με ὠς ἐν ὄρει καθίσαι καί δείξας μοι τήν δόξαν σου τήν θαυμαστήν, Θεέ μου, καί Πνεύματος ἐμπλήσας με τοῦ Θείου σου, Χριστέ μου, καί φωτισμοῦ πνευματικοῦ ὅλον με ἐμφορήσας. Αὐτός ἀμεταμέλητον τήν χάριν σου, Θεέ μου, παράσχου μοι τῷ δούλῳ σου εἰς τέλος ὁλοκλήρως. Μή ἀντανέλῃς, Δέσποτα, μή ἀποστρέψῃς, κτίστα, μηδέ παρίδῃς ἅπαξ με πρό προσώπου σου στήσας καί κατατάξας ἐν τοῖς σοῖς δούλοις με καί σφραγίσας σφραγίδι σου τῆς χάριτος σόν με ἐπονομάσας. Μή πάλιν ἀπορρίψῃς με, μή πάλιν ἀποκρύψῃς τό φῶς τό τοῦ προσώπου σου, κἀμέ καλύψῃ σκότος καί καταπίῃ ἄβυσσος καί σύσχῃ οὐρανός με, ὅν ὑπεράνωθεν αὐτοῦ ἀνήγαγες, Σωτήρ μου, καί σύν ἀγγέλοις, μᾶλλον δέ σύν σοί τῷ πάντων κτίστῃ συνεῖναι κατηξίωσας καί συναγάλλεσθαί σοι καί βλέπειν τήν ἀσύγκριτον τοῦ σοῦ προσώπου δόξαν τοῦ ἀπροσίτου τε φωτός εἰς κόρον ἀπολαύειν καί χαίρειν καί εὐφραίνεσθαι ἄρρητον εὐφροσύνην τῇ συνουσίᾳ, Δέσποτα, τῆς σῆς ἀφράστου αἴγλης. Κατατρυφῶν δέ τοῦ φωτός ἐκείνου τοῦ ἀρρήτου ἐσκίρτων, ἔχαιρον σύν σοί τῷ ποιητῇ καί πλάστῃ, ἀμήχανον κατανοῶν κάλλος τοῦ σοῦ προσώπου. Ἐπεί δέ πάλιν πρός τήν γῆν κατήγαγον τόν νοῦν μου, πεφωτισμένος ὤν ἐν σοί, οὐκ ἔβλεπον τόν κόσμον οὐδέ τά ὄντα πράγματα, Δέσποτα, ἐν τῷ κόσμῳ, ἀλλ᾿ ὑπεράνω τῶν παθῶν καί μεριμνῶν ὑπῆρχον καί πράγματι στροβούμενος καί τά κακά ἐλέγχων. Οὐκ ἐκοινώνουν μέν τό πρίν κακίαις ἀνθρωπίναις˙ ὡς δ᾿ ἐγχρονίσας ἐν αὐτοῖς τά ἄλλων προεθέμην καί φιλονείκοις, Δέσποτα, συναπήχθην ἀνδράσιν, ἐλπίδι διορθώσεως μετέσχον τῆς κακίας καί σκότους, οἴμοι, τῶν παθῶν μετέλαβον ἀφρόνως καί κρατηθείς ὑπό θηρῶν ἀγρίων κινδυνεύω. Ἄλλους ἐκσπᾶσαι θέλων γάρ λύμης γε τῆς ἐκείνων αὐτός πρῶτος κατάβρωμα γέγονα τοῖς θηρίοις. Ἀλλά προφθάσας οἴκτειρον, ἀλλά ταχύνας ῥῦσαι τόν διά σέ, φιλάνθρωπε, ἐν τούτοις ἐμπεσόντα. Κατά τήν σήν γάρ ἐντολήν τέθεικα, ἐλεῆμον, ψυχήν τήν παναθλίαν μου ὑπέρ τῶν ἀδελφῶν μου˙ εἰ οὖν ἐτρώθην, δύνασαι ἰάσασθαί με, Σῶτερ, εἰ ἐκρατήθην παρ᾿ ἐχθρῶν αἰχμάλωτος ὁ τάλας, ἀλλά αὐτός ὡς δυνατόν καί ἰσχυρός εἰς ἅπαν ἰσχύεις ἐκλυτρώσασθαι θελήματί σου μόνῳ˙ εἰ καί θηρίων στόμασι καί χερσί κατελήφθην, ἀλλά φανέντος θνήξονται εὐθύς, ἐγώ δέ ζήσω. Ναί, ὁ πολύς ἐν οἰκτιρμοῖς, ἄφατος ἐν ἐλέει, ἐλέησον, οἰκτείρησον ἐμέ τόν πεπτωκότα. Κατῆλθον ἐν τῷ φρέατι ῥύσασθαι τόν πλησίον καί συγκατέπεσα κἀγώ, δικαιοκρίτα Σῶτερ˙ μή με ἐάσῃς κείμενον εἰς τέλος ἐν τῷ βόθρῳ. Ναί, οἶδα ὡς προσέταξας, πανοικτίρμον Θεέ μου, ὅτι χρή πάντως ῥύεσθαι τόν ἀδελφόν θανάτου καί ἁμαρτίας δήγματος, ἀλλ᾿ οὐ δι᾿ ἁμαρτίας συναπολέσθαι μετ᾿ αὐτοῦ˙ ὅ πέπονθα ὁ τάλας καί ῥᾳθυμήσας πέπτωκα ἐμαυτῷ γε θαρρήσας˙ ἀλλά κἀκεῖνον ῥύεσθαι καί ἐμαυτόν ὡσαύτως, εἰ δέ μή, μένειν ἄνωθεν καί θρηνεῖν τόν πεσόντα καί φεύγειν, ὅση δύναμις, τό πεσεῖν σύν ἐκείνῳ. Ἀλλ᾿ οὖν καί νῦν ἀνάστησον, ἀνάγαγε τοῦ χάους καί στῆσον ἐπί πέτραν με, Χριστέ, τῶν ἐντολῶν σου καί δεῖξον πάλιν μοι τό φῶς, ὅ οὐ χωρεῖ ὁ κόσμος, ἀλλ᾿ ἔξω κόσμου καί φωτός ὁρατοῦ καί ἀέρος τοῦ αἰσθητοῦ καί οὐρανοῦ αἰσθητῶν τε ἁπάντων ἀποτελεῖ γε τόν αὐτό, Σῶτέρ μου, καθορῶντα˙ εἴτε χωρίς τοῦ σώματος, εἴτε σύν τούτῳ ὅλως, μή ἐπιστάμενος, Θεέ, κατά τήν τότε ὥραν, δοκῶ δέ, ὥσπερ ἄϋλος φωστήρ ὑπάρχων τότε τῷ κάλλει τε τοῦ νοητοῦ λαμπόμενος ἡλίου, τό ἑαυτοῦ οὐ καθορᾶν ἰσχύει φῶς αἰσθήσει, ἐκεῖνον μόνον δέ ὁρᾷ τόν ἄδυτον φωστῆρα ἀμήχανον κατανοῶν κάλλος αὐτοῦ τῆς δόξης, καί ἐκπληττόμενος σφοδρῶς καταμαθεῖν οὐκ ἔχει, οὔτε κατανοήσασθαι τόν θεωρίας τρόπον, τό πῶς ἤ ποῦ ὁ πανταχοῦ ἀνερμηνεύτως πέλων ὁρᾶται, περιγράφεται, θέλων ἐν τοῖς ἁγίοις. Τοῦτο δέ ἴσμεν ἅπαντες τῶν τοιούτων οἱ μύσται, ὅτι τοῦ κόσμου ἔξωθεν τότε ἐν ἀληθείᾳ γινόμεθα καί μένομεν, ἄχρις αὐτό ὁρῶμεν, καί πάλιν εὑρισκόμεθα ἐν σώματι καί κόσμῳ. Μεμνημένοι δέ τῆς χαρᾶς καί τοῦ φωτός ἐκείνου καί τῆς γλυκείας ἡδονῆς θρηνοῦμεν καί πενθοῦμεν, ὥσπερ παιδίον νήπιον καθορῶν τήν μητέρα καί μεμνημένον γάλακτος γλυκασμοῦ κλαυθμυρίζει, ἕως ἐκείνου δράξηται καί εἰς κόρον θηλάσῃ. Τοῦτο αἰτούμεθα καί νῦν, τοῦτό σε δυσωποῦμεν, τοῦτο προσπίπτομεν λαβεῖν ἀναφαίρετον, Σῶτερ, ὅπως καί νῦν τρεφώμεθα, πανοικτίρμον, ἐκ τούτου τοῦ ἄρτου τοῦ ἐξ οὐρανοῦ νοητῶς κατιόντος καί πᾶσι τοῖς μετέχουσι ζωῆς μεταδιδόντος, καί ἀπιόντος, καί πρός σέ τήν πορείαν ποιοῦντες συνοδοιπόρον ἕξωμεν, βοηθόν τε καί ῥύστην καί σύν αὐτῷ καί δι᾿ αὐτοῦ προσαχθῶμέν σοι, Σῶτερ, καί ἐν τῇ κρίσει τῇ φρικτῇ τάς ἡμῶν ἁμαρτίας αὐτό σκεπάσῃ, Δέσποτα, τοῦ μή ἐκκαλυφθῆναι, μηδέ φανῆναι ἅπασιν ἀγγέλοις καί ἀνθρώποις, ἀλλά καί ἱμάτιον ἡμῖν γένηται λαμπροφόρον καί δόξα καί διάδημα εἰς αἰῶνας αἰώνων, ἀμήν.

 

 

Πηγή: Ὀρθόδοξοι Πατέρες

 

agios symewn o neos theologos 01


Εὐλογητός εἶ, Κύριε, εὐλογητός εἶ, μόνε, εὐλογητός εἶ, εὔσπλαγχνε, ὑπερευλογημένε, ὁ δούς ἐν τῇ καρδίᾳ μου τό φῶς τῶν ἐντολῶν σου καί ἐμφυτεύσας ἐν ἐμοί τό τῆς ζωῆς σου ξύλον καί δείξας με παράδεισον ἄλλον ἐν ὁρωμένοις, ἐν αἰσθητοῖς μέν νοητόν, νοητόν δ᾿ ἐν αἰσθήσει. Συνήνωσας γάρ τῇ ψυχῇ ἄλλον Πνεῦμά σου Θεῖον, ὅπερ καί ἐνεσκήνωσας ἐν τοῖς ἐμοῖς ἐγκάτοις˙ τοῦτο τό ξύλον τῆς ζωῆς ὄντως ὑπάρχει μόνον, τοῦτο, ἐν ᾗπερ φυτευθῇ γῇ εἴτ᾿ οὖν ψυχῇ ἀνθρώπου καί ἐν καρδίᾳ ῥιζωθῇ, παράδεισον δεικνύει ταύτην εὐθύς λαμπρότατον, πᾶσι κεκοσμημένον φυτοῖς ὡραίοις δένδροις τε καί καρποῖς διαφόροις, πεποικιλμένον ἄνθεσι καί μυριπνόοις κρίνοις. Ταῦτα δ᾿ εἰσί ταπείνωσις καί χαρά καί εἰρήνη, πρᾳότης καί συμπάθεια, πένθος, ὄμβροι δακρύων καί ξένη τέρψις ἐν αὐτοῖς, αἴγλη τῆς χάριτός σου ἅπασιν ἐπιλάμπουσα τοῖς ἐν τῷ παραδείσῳ. Σύ εἶ κρατήρ προχέων μοι ζωῆς τά νάματά σου, καί λόγους θείας γνώσεως ἀφθόνως ἐμπαρέχεις. Ἐπάν δέ σύ μή βουληθῇς, ἀλλ᾿ ἀντιλέγεις ταῦτα, ἄνους ἐγώ, ἀναίσθητος ὥσπερ λίθος τυγχάνω. Ἡ σάλπιγξ ἄνευ πνεύματος οὐδέποτε ἠχήσει˙ οὕτω κἀγώ σου ἄνευθεν ὡς ἄψυχος ὑπάρχω. Δίχα ψυχῆς ἀδύνατον ἐνεργεῖν τι τό σῶμα˙ οὕτως οὐ δύνατι ψυχή δίχα τοῦ Πνεύματός σου κινεῖσθαι καί τάς ἐντολάς τάς σάς, Σῶτερ, φυλάττειν, οὐδέ ὁρᾶν σε δύναται οὐδέ παρίστασθαί σοι, οὐδέ ὑμνεῖν τήν δόξαν σου συνετῶς, ὦ Θεέ μου. Διά τοῦτο οὖν σοι βοῶ καί διά τοῦτο κράζω˙ Ὀ ἄνω ὤν σύν τῷ Πατρί καί μεθ᾿ ἡμῶν τυγχάνων οὐχ᾿ ὥς τινες λογίζονται, τῇ ἐνεργείᾳ μόνῃ, οὐδ᾿ ὡς νομίζουσι πολλοί, τῷ θελήματι μόνῳ, οὐδέ δυνάμει μόνῃ σου, ἀλλά καί τῇ οὐσίᾳ, εἴπερ οὐσίαν ἐπί σοί τολμητέον τοῦ λέγειν ἤ ἐννοεῖν, ἀθάνατε, ὑπερούσιε μόνε! Εἰ γάρ ὑπάρχεις ἀληθῶς ἀνερμήνευτος ὅλως, ἀόρατος, ἀπρόσιτος, ἀκατανόητός τε, ἀναφής, ἀψηλάφητος, ἄληπτος ὅλως, Σῶτερ, πῶς σε προσονομάσωμεν, πῶς δέ σε καί οὐσίαν ποταπήν τε καί ὁποίαν τολμήσωμεν εἰπεῖν σε; Ὄντως οὐδέν τῶν πάντων γάρ ὐπάρχεις, ὦ Θεέ μου, ἀλλά τά πάντα ἔργα σά ἐξ οὐκ ὄντως παρήχθη˙ μόνος δ᾿ ὑπάρχεις ἄκτιστος, μόνος ἄναρχος, Σῶτερ, Τριάς Ἁγία καί σεπτή, ὁ Θεός τῶν ἁπάντων, καί φῶς παρέδειξας ἡμῖν δόξης σου τῆς ἀχράντου. Αὐτό καί νῦν παράσχου μοι ἀδιάστατον, Σῶτερ, δός μοι ἀεί σε δι᾿ αὐτοῦ ἐνοπτρίζεσθαι, Λόγε, καί κάλλος τό ἀμήχανον καλῶς κατανοεῖν σου, ὅπερ ἀκατανόητον παντάπασιν ὑπάρχον ὑπερεκπλήττει μου τόν νοῦν, ἐξιστᾷ μου τάς φρένας καί πῦρ ἐν τῇ καρδίᾳ μου σῆς ἀγάπης ἀνάπτει. Τοῦτο δ᾿ ἀποτελούμενον εἰς φλόγα θείου πόθου τρανοτέραν δεικνύει μοι τήν δόξαν σου, Θεέ μου. Ἥν προσκυνῶν αἰτοῦμαί σε, Υἱέ Θεοῦ, παράσχου καί νῦν καί ἐν τῷ μέλλοντι ἀδιαδόχως ἕξειν καί δι᾿ αὐτῆς σε τόν Θεόν καθορᾶν αἰωνίως. Μή δός μοι δόξαν, Δέσποτα, ἐν κόσμῳ τήν ματαίαν, μή πλοῦτον ἀπολλύμενον, μή τάλαντα χρυσίου, μή θρόνου ὕψος, μή ἀρχήν τῶνδε τῶν φθειρομένων. Τοῖς ταπεινοῖς με σύζευξον, τοῖς πτωχοῖς τε καί πρᾴοις, ἵνα κἀγώ γενήσομαι καί ταπεινός καί πρᾷος, καί τήν διακονίαν μου, εἰ μή πρός τό συμφέρον καί πρός τήν σήν ἀρέσκειαν καί τήν σήν θεραπείαν μετέρχομαι, εὐδόκησον ἐξεωθῆναι ταύτης καί μόνας, Δέσποτα, θρηνεῖν τάς ἐμάς ἁμαρτίας, τῆς κρίσεώς τε μεριμνᾶν τῆς δικαίας σου μόνης, καί πῶς ἀπολογήσομαι πολλά σε παροργίσας. Ναί, ὁ ποιμήν ὁ συμπαθής, ὁ ἀγαθός καί πρᾷος, ὁ θέλων πάντας τούς εἰς σέ πιστεύοντας σωθῆναι, ἐλέησον, εἰσάκουσον δεήσεώς μου ταύτης˙ μή ὀργισθῇς, μή πρόσωπον ἀπ᾿ ἐμοῦ ἀποστρέψῃς, ἀλλά τό σόν με δίδαξον θέλημα ἐκπληρῶσαι. Οὐ γάρ ζητῶ τό θέλημα τό ἐμαυτοῦ γενέσθαι, ἀλλά τό σόν, ἵνα καί σέ θεραπεύσω, οἰκτίρμον. Ὁρκίζω σε, ἐλέησον, ὁ φύσει ἐλεήμων, καί τό συμφέρον ποίησον ψυχῆς μου τῆς ἀθλίας, ὅτι Θεός φιλάνθρωπος αὐτός ὑπάρχεις μόνος, ἄκτιστος, ἀτελεύτητος, παντοδύναμος ὄντως, πάντων ζωή καί πάντων φῶς τῶν σέ ἀγαπησάντων καί παρά σοῦ, φιλάνθρωπε, λίαν ἀγαπωμένων. Οἷς με συντάξαις, Δέσποτα, καί δόξης σου τῆς θείας ἀποτελέσαις κοινωνόν τε καί συγκληρονόμον˙ σοί γάρ ἡ δόξα, τῷ Πατρί σύν Υἱῷ συνανάρχῳ, καί Θείῳ πρέπει Πνεύματι εἰς αἰῶνας αἰώνων, ἀμήν.

 

 

Πηγή: Ὀρθόδοξοι Πατέρες

 

agios symewn o neos theologos 01


Ἐμάκρυνα, φιλάνθρωπε, ηὐλίσθην ἐν ἐρήμῳ καί ἀπεκρύβην ἀπό σοῦ, τοῦ γλυκέος Δεσπότου˙ ὑπό τήν νύκτα γεγονώς τῆς τοῦ βίου μερίμνης πολλά ἐκεῖθεν δήγματα καί τραύματα ὑπέστην, πολλάς πληγάς ἐπανελθών φέρω ἐν τῇ ψυχῇ μου καί κράζω ἐν ὀδύνῃ μου καί πόνῳ τῆς καρδίας˙ Ἐλέησον, οἰκτείρησον ἐμέ τόν παραβάτην! Ὦ ἰατρέ φιλόψυχε καί φιλοικτίρμον μόνε, ὁ δωρεάν τούς ἀσθενεῖς καί τετραυματισμένους ἰώμενος, ἰάτρευσον μώλωπας, τραύματά μου. Στάλαξόν σου τό ἔλαιον τῆς χάριτος, Θεέ μου, καί τάς πληγάς μου ἄλειψον, ἐξάλειψον τά ἕλκη, συνούλωσον καί σύσφιγξον τά παραλελυμένα μέλη μου καί ἀφάνισον τάς οὐλάς πάσας, Σῶτερ, καί τέλεον ὑγίωσον ὅλον με ὡς τό πρῴην, ὅτε οὐκ ἦν μοι μολυσμός, ὅτε οὐκ ἦν μοι μώλωψ, οὐδέ πληγή φλεγμαίνουσα, οὐ κηλίς, ὦ Θεέ μου, ἀλλά γαλήνη καί χαρά, εἰρήνη καί πρᾳότης, ἁγία τε ταπείνωσις καί ἡ μακροθυμία, ὑπομονῆς ὁ φωτισμός καί τῶν καλλίστων ἔργων˙ ὑπομονή καί δύναμις ἀήττητος εἰς ἅπαν. Ἐξ οὗ πολλή παράκλησις δακρύων καθ᾿ ἑκάστην, ἐξ οὗ ἡ ἀγαλλίασις ἐν τῇ ἐμῇ καρδίᾳ, ὥσπερ πηγή ἀνέβρυεν, ἔρρεεν ἀενάως καί ῥεῖθρον ἦν μελισταγές, εὐφροσύνης τε πόμα, διηνεκῶς στρεφόμενον ἐν στόματι νοός μου. Ὅθεν ὑγιεία ἅπασα, ὅθεν ἡ καθαρότης, ὅθεν ἡ ῥύψις τῶν παθῶν καί λογισμῶν ματαίων, ὅθεν ἡ ἀστραπήμορφος ἀπάθεια συνῆν μοι καί συνεγίνετο ἀεί – πνευματικῶς μοι νόει ὁ ταῦτα διερχόμενος, μή μολυνθῇς ἀθλίως – ἄφατον ἐμποιοῦσά μοι ἡδονήν συνουσίας καί γάμου πόθον ἄπειρον, ἑνώσεως ἐνθέου, ἐξ ἧς κἀγώ μεταλαβών ἀπαθής ἐγενόμην, ἐκπυρωθείς τῇ ἡδονῇ, φλεχθείς αὐτῆς τῷ πόθῳ καί τοῦ φωτός μετέσχηκα, ναί, καί φῶς ἐγενόμην, πάθους παντός ἀνώτερος, ἐκτός κακίας πάσης. Οὐ γάρ προσψαύει τῷ φωτί τῆς ἀπαθείας πάθος ὡς οὐδ᾿ ἡλίῳ ἡ σκιά ἤ τῆς νυκτός τό σκότος. Τοιοῦτος οὖν γενόμενος, τοιοῦτός τε ὑπάρχων ὑπεχαυνώθην, Δέσποτα, ὡς ἐμαυτόν θαρρήσας, μερίμνῃ ὑπεσύρην τε τῶν αἰσθητῶν πραγμάτων, φροντίδι τε βιωτικῶν κατέπεσα, ὁ τάλας, καί ψυχρανθείς ὡς σίδηρος μελανός ἐγενόμην καί ἐγχρονίσας κείμενος ἰόν προσελαβόμην. Καί διά τοῦτό σοι βοῶ πάλιν καθαρισθῆναι αἰτούμενος, φιλάνθρωπε, καί εἰς τό πρῴην κάλλος ἀνενεχθῆναι καί τοῦ σοῦ φωτός καταπολαῦσαι νῦν τε καί ἀεί καί εἰς πάντας τούς αἰῶνας, ἀμήν.

 

 

Πηγή: Ὀρθόδοξοι Πατέρες

 

agios symewn o neos theologos 01


Ὦ φιλοικτίρμον Θεέ μου, ποιητά μου, λάμψον πλεῖόν μοι τό ἀπρόσιτον φῶς σου, ἵνα μου χαρᾶς ἐμπλήσῃς τήν καρδίαν. Ναί, μή ὀργισθῇς, ναί, μή ἐγκαταλίπῃς, ἀλλά αὔγασον ψυχήν μου τῷ φωτί σου˙ τό γάρ φῶς σου σύ, ὁ Θεός μου, τυγχάνεις. Εἰ γάρ κέκλησαι πολλοῖς καί διαφόροις τοῖς ὀνόμασιν, ἀλλ᾿ ἕν αὐτός ὑπάρχεις˙ τοῦτο δέ τό ἕν ἄγνωστον πάσῃ φύσει καί ἀόρατον καί ἄφραστον τυγχάνει, ὅ παραδεικνύμενον πάντα καλεῖται. Τοῦτο οὖν τό ἕν τρισυπόστατος φύσις, μία θεότης, μία τε βασιλεία, μία δύναμις, ἕν ἡ Τριάς γάρ πέλει. Τριάς μία γάρ ὁ Θεός μου, οὐ τρία, τρία ὅμως δέ τό ἕν καθ᾿ ὑποστάσεις, ὁμοφυεῖς ἀλλήλαις οὔσας τῇ φύσει, ὁμοδυνάμους ὅλως, ὁμοουσίους, ἀσυγχύτως μέν ὑπέρ νοῦν ἡνωμένας, ἀδιαιρέτως δ᾿ αὖθις διαιρουμένας, εἰς ἕν τά τρία καί τό ἕν γε εἰς τρία. Εἷς γάρ ἐστιν ὁ ποιήσας τά πάντα Ἰησοῦς Χριστός σύν Πατρί τῷ ἀνάρχῳ, συνανάρχῳ τε Πνεύματι τῷ Ἁγίῳ. Ἕν οὖν ἡ Τριάς ἀμερίστως εἰς ἅπαν, ἐν τῷ ἑνί τά τρία δέ, ἐν τοῖς τρισί τό ἕν δέ, μᾶλλον δέ ἕν τά τρία μοι καί τό ἕν τρία πάλιν˙ νόει, προσκύνει, πίστευε νῦν καί εἰς τούς αἰῶνας. Τό ἕν γάρ τοῦτο φαντασθέν, λάμψαν καί καταυγάσαν, μεταληφθέν, μεταδοθέν πᾶν ἀγαθόν ὑπάρχει˙ διό οὐχ ἕν, ἀλά πολλά καί παρ᾿ ἡμῖν καλεῖται˙ φῶς καί εἰρήνη καί χαρά, ζωή, τροφή καί πόσις, ἔνδυμα, περιβόλαιον, σκηνή καί θεῖος οἶκος, ἀνατολή, ἀνάστασις, ἀνάπαυσις λουτρόν τε, πῦρ, ὕδωρ, ποταμός, πηγή ζωῆς καί ῥεῖθρον, ἄρτος καί οἶνος, ἡ καινή τῶν πιστῶν καρυκεία, ἡ πανδαισία, ἡ τρυφή ἥν μυστικῶς τρυφῶμεν, ἥλιος ὄντως ἄδυτος ἄστρον ἀειλαμπές τε, λαμπάς ἐντός ἐκλάμπουσα τῆς ψυχικῆς οἰκίας. Τοῦτο τό ἕν πολλά ἐστι καθαιροῦν τε καί κτίζον, τοῦτο τό ἕν τά σύμπαντα παρήγαγε τῷ λόγῳ καί πνεύματι δυνάμεως συνέχει ταῦτα πάντα. Τοῦτο τό ἕν τόν οὐρανόν καί τήν γῆν ἐκ μή ὄντων παρήγαγεν, οὐσίωσε, συνέστησεν ἀρρήτως, τοῦτο τό ἕν τόν ἥλιον, σελήνην καί τά ἄστρα θελήματι πεποίηκε, θαῦμα καινόν καί ξένον. Τοῦτο τό ἕν τετράποδα, ἑρπετά καίθηρία καί πετεινά παντοδαπά καί ἐνάλια πάντα τῇ προστάξει παρήγαγε, καθώς ὁρῶνται πάντα. Ἔσχατον δέ ἐποίησεν ἐμέ ὡς βασιλέα καί πάντα ταῦτα δέδωκεν ἐμοί πρός θεραπείαν ὡς δοῦλα καί τήν χρείαν μοι δουλικῶς ἐκπληροῦντα. Πάντα οὖν τούτου τοῦ ἑνός Θεοῦ τῶν ὅλων, λέγω, τό πρόσταγμα ἐφύλαξε καί εἰσέτι φυλάττει, κἀγώ μόνος, ὁ ἄθλιος, ἀχάριστος ἐδείχθην, ἀγνώμων καί ἀνήκοος Θεοῦ, τοῦ πλάσαντός με καί ταῦτα πάντα τά καλά ἀφθόνως παρασχόντος, τήν ἐντολήν τε παραβάς ἀχρεῖος ἐγενόμην καί χείρων πάντων τῶν κτηνῶν ἀπεφάνθην, ὁ τάλας, καί παρετράπην τῆς ὁσοῦ τῆς εὐθείας καί θείας καί τῆς δοθείσης δόξης μοι ἐκπέπτωκα ἀθλίως καί ἐξεδύθην τήν στολήν τήν φωτεινήν καί θείαν, καί ἐν τῷ σκότει γεγονώς νῦν ἐν τῷ σκότει κεῖμαι, καί ἀγνοῶ ὅτι φωτός εἰμί ἐστερημένος, καί˙ Ἴδε, λέγω, ἥλιος τήν ἡμέραν φωτίζει, καί βλέπω τοῦτον˙ τῆς νυκτός ἐλθούσης πάλιν δύνει, κἀγώ ἀνάπτω μοι κηρούς καί λαμπάδα καί βλέπω. Καί τί τῶν πάντων ἔχει μου ἀνθρώπων πλέον ἄλλος; Οὔτως γάρ πάντως βλέπουσιν ἄνθρωποι ἐν τῷ κόσμῳ καί τούτου πλέον οὐδαμῶς καθορᾷ τις ἀνθρώπων. Ταῦτα οὖν λέγων ψεύδομαι καί ἐμαυτόν ἐμπαίζω καί ἐμαυτόν, Σῶτερ, πλανῶ κατ᾿ ἐμαυτόν κομπάζων, μή θέλων γνῶναι ἐμαυτόν, ὅτι τυφλός τυγχάνω, μή θέλων κοπιάσαι τε, μή θέλων ἀναβλέψαι, μή θέλων ὁ κατάκριτος τήν τύφλωσίν μου γνῶναι. Λέγω δέ˙ Τίς ἑώρακε Θεόν, τό φῶς τοῦ κόσμου; Καί τοῦτο λέγων, Δέσποτα, ἀναισθητῶ εἰς ἅπαν μή συνιείς ὅτι κακῶς λογίζομαι καί λέγω. Ὁ γάρ τό φῶς σου μή ὁρῶν, καί βλέπειν ὅλως λέγων, μᾶλλον δέ καί ἀδύνατον λέγων ὑπάρχειν τοῦτο, τό κατιδεῖν σου, Δέσποτα, τό φῶς τῆς θείας δόξης, πάσας ἀρνεῖται τάς γραφάς προφητῶν, ἀποστόλων, τούς σούς τε λόγους, Ἰησοῦ, καί τήν οἰκονομίαν. Εἰ γάρ ἐξ ὕψους ἔλαμψας, ἐπέφανας ἐν σκότει καί παρεγένου, εὔσπλαγχνε, ἐν κόσμῳ μετ᾿ ἀνθρώπων, ἀναστραφῆναι καθ᾿ ἡμᾶς θελήσας φιλανθρώπως καί φῶς τοῦ κόσμου σευτόν ἀψευδῶς ἔφης εἶναι, ἡμεῖς δέ οὐχ ὁρῶμέν σε, οὐχί τυφλοί εἰς ἅπαν, τυφλῶν τε ἀθλιώτεροι τυγχάνομεν, Χριστέ μου; Ναί, ὄντως, ναί, ὡς ἀληθῶς καί νεκροί καί τυφλοί τε ὑπάρχομεν μή βλέποντες σέ ζωοποιόν φάος. Τόν ἥλιον τόν αἰσθητόν οἱ τυφλοί οὐχ ὁρῶσιν, ἀλλά καί ζῶσι, Δέσποτα, καί ὁπωσοῦν κινοῦνται˙ οὐ γάρ ζωήν χαρίζεται, ἀλλά τό βλέπειν μόνον. Σύ δέ ὑπάρχων ἅπαντα τά καλά, ἀεί δίδως ταῦτα τοῖς δούλοις σου τοῖς βλέπουσι τό φῶς σου, ὡς ὤν ζωή καί τήν ζωήν παρέχεις σύν τοῖς ἄλλοις ἅπασι, λέγω, τοῖς καλοῖς, ἅπερ αὐτός τυγχάνεις. Ὁ ἔχων σε ὡς ἀληθῶς ἔχει ἐν σοί τά πάντα. Μή στερηθῶ σου, Δέσποτα, μή στερηθῶ σου, κτίστα, μή στερηθῶ σου, εὔσπλαγχνε, ὁ ταπεινός καί ξένος˙ ξένος γάρ, ὡς εὐδόκησας, καί πάροικος ἐνταῦθα οὐ προαιρέσει γέγονα, οὐ θελήσει μου ξένος, ἀλλά τῇ χάριτι τῇ σῇ ἐμαυτόν ἔγνων ξένον τῶν ὁρωμένων νοερῶς ἐλλαμφθείς τῷ φωτί σου καί γνούς ὅτι πρός ἄϋλον καί ἀόρατον κόσμον μετάγεις, κατοικίζεις τε τό ἀνθρώπινον φῦλον, μερίζεις τε καί διαιρεῖς ἀξίους κατοικίας ἑκάστῳ, ὡς ἐφύλαξεν, Σωτήρ, τάς ἐντολάς σου. Διά τοῦτο οὖν δέομαι σύν σοί με κατατάξαι, εἰ καί πολλά ἐξήμαρτον ὑπέρ πάντας ἀνθρώπους καί ἄξιος κολάσεως εἰμί καί τιμωρίας, ἀλλά με ἱκετεύοντα δέξαι ὡς τόν τελώνην καί ὡς τήν πόρνην, Δέσποτα, εἰ καί μή ἴσως κλαίω, εἰ μή ὁμοίως πόδας σου ταῖς θριξί μου ἐκμάσσω, εἰ μή στενάζω καί θρηνῶ, Χριστέ, παραπλησίως˙ ἀλλά ἐκβλύζεις ἔλεος καί βρύεις εὐσπλαγχνίαν, πηγάζεις ἀγαθότητα, δι᾿ ὧν ἐλέησόν με. Ναί, ὁ παγείς τάς χεῖράς σου, ναί, ὁ παγείς τούς πόδας ἐν τῷ σταυρῷ καί λογχευθείς τήν πλευράν, πανοικτίρμον, ἐλέησον καί ῥῦσαί με πυρός τοῦ αἰωνίου, καλῶς καταξιώσας με ἐντεῦθέν σοι δουλεῦσαι, ἀκαταγνώστως τότε δέ στῆναι ἐνώπιόν σου καί προσδεχθῆναι ἔνδοθεν τοῦ νυμφῶνός σου, Σῶτερ, ἔνθα συνευφρανθήσομαι σοί, τῷ καλῷ Δεσπότῃ, ἀνεκλαλήτῳ χαρᾷ εἰς πάντας τούς αἰῶνας, ἀμήν.

 

 

Πηγή: Ὀρθόδοξοι Πατέρες

 

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...