Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
22 Νοεμβρίου 2024

mhtropoliths sparths efstathios 01

17/12/2014

 

«Ἐταπείνωσεν Ἑαυτόν»

 

Χριστιανοί μου ἀγαπητοί, Ἀδελφοί μου καί Παιδιά μου,

Μέ πολλή χαρά καί ἐλπίδα ἡ Ἐκκλησία μας γιορτάζει καί ἐφέτος τό ἐκπληκτικό καί ἀνεπανάληπτο γεγονός τῆς Γεννήσεως τοῦ Κυρίου καί καλεῖ τά παιδιά της νά τό ἐγγίσουν μέ ἁγνή διάθεση, νά τό ἰδοῦν μέ τά μάτια τῆς ψυχῆς τους καί νά τό θαυμάσουν μέ τήν πίστη τους, λέγοντας στό καθένα: «Δεῦτε ἴδωμεν πιστοί πού ἐγεννήθη ὁ Χριστός..».

Ἡ Γέννηση τοῦ Κυρίου μας εἶναι «Μυστήριον μέγα καί παράδοξον» καί «τό Μυστήριον οὐ φέρει ἔρευναν», γι’ αὐτό μέ μόνη τήν πίστη μας τό ἑρμηνεύουμε, ἀφοῦ ἀδυνατοῦμε ἀκόμη καί νά τό προσεγγίσουμε μέ ἄλλους τρόπους καί μάλιστα μέ τήν ἀδύνατη ἀνθρώπινη λογική.

Ἕνας Θεός τέλειος «ἐταπείνωσεν ἑαυτόν» καί ἔγινε ἀληθινός ἄνθρωπος. Μεταμορφώνεται γιά πρώτη φορά ὄχι στό Θαβώρ, ἀλλά στή Βηθλεέμ. Στό Θαβώρ, ἐνῶ εἶναι τέλειος ἄνθρωπος, ἐκείνη τή στιγμή δείχνει καί τήν ἄλλη φύση Του τή θεϊκή. Στή Βηθλεέμ, ἐνῶ εἶναι τέλειος Θεός, παίρνει καί τήν ἄλλη φύση Του καί γίνεται τέλειος ἄνθρωπος.

 

Παίρνει τά δικά μας γνωρίσματα, ἀλλά ὄχι ὅλα. Γεννιέται στή γῆ ὁ «ὑπάρχων πρό τῶν αἰώνων», ἀλλά ὄχι ὅπως γεννιοῦνται ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἀνεξαιρέτως. Ἐκεῖνος γεννιέται «ἐκ Πνεύματος ἁγίου» καί «ἐκ Παρθένου Μαρίας». «Πνεῦμα Ἅγιον ἐπελεύσεται ἐπί σε καί δύναμις Ὑψίστου ἐπισκιάσει σε» εἶπε ὁ Ἀρχάγγελος Γαβριήλ πρός τή γεμάτη ἀπορία Θεοτόκο τή στιγμή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ. Εἶναι τέλειος Ἄνθρωπος, ἀλλά «ἁμαρτίαν οὐκ ἐποίησεν οὐδέ εὑρέθη δόλος ἐν τῷ στόματι αὐτοῦ», ἐνῶ ἐμεῖς δέν εἴμαστε καθαροί ἀπό ρύπο, ἔστω καί ἄν εἶναι ἡ ζωή μας μία ἡμέρα πάνω στή γῆ. Εἶναι τέλειος Ἄνθρωπος, ἀλλά ταυτόχρονα καί τέλειος Θεός, ἐνῶ ἐμεῖς ἔχουμε μόνο ψυχή καί σῶμα. Εἶναι τέλειος Ἄνθρωπος καί ἔχει ὅλες τίς ἀρετές καί τά ἰδιώματα στόν ἀπόλυτο βαθμό, ἐνῶ ἐμεῖς ἐξαχρειώσαμε ὅλα τά χαρίσματα πού μᾶς ἔδωσε ὁ Δημιουργός μας καί ἤμαστε τότε πού ἦλθε στή γῆ γυμνοί καί τρισάθλιοι.

Ἀλλά γιατί ὅλα αὐτά; Ποιός ὁ σκοπός τους; Ποιά ἡ ὠφέλειά μας; Πῶς μποροῦμε ν’ ἀξιοποιήσουμε αὐτή τήν παρουσία Του, τήν ἄκρα ταπείνωσή Του καί τή θυσιαστική ἀγάπη Του; Τήν ἀπάντηση μᾶς τή δίδουν οἱ θεοκήρυκες Ἀπόστολοι, οἱ θεοφόροι Πατέρες καί ὅλοι οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, μέ τόν κρυστάλλινο ὀρθόδοξο λόγο τους, μέ τά ἐμπνευσμένα συγγράμματά τους καί μέ τήν ἐνάρετη βιοτή καί πολιτεία τους, πού εἶναι ἡ ἔμπρακτη ἐφαρμογή τῆς διδασκαλίας τοῦ Κυρίου.

Ἦλθε, λοιπόν, ὁ Θεάνθρωπος κοντά στόν ξεπεσμένο, ἀποτυχημένο, κατάστικτο ἀπό ἁμαρτίες καί κυρτωμένο ἀπό τό βάρος τῶν ἀνομιῶν του ἄνθρωπο, γιά νά τόν θεραπεύσει καί νά τόν λυτρώσει. Ἦλθε καί ζήτησε ἀπό ἐμᾶς χῶμα καί μᾶς ἐπέστρεψε χρυσάφι, γιατί «ἐθέωσε τό πρόσλημμα». Ἦλθε στή γῆ, γιά νά ἀνεβοῦμε ἐμεῖς στόν οὐρανό. Ἦλθε κοντά μας, γιά νά μᾶς ὁδηγήσει στόν Θεό καί Πατέρα Του, γιατί «δι’Αὐτοῦ ἔχομεν τήν προσαγωγήν πρός τόν Πατέρα». Ἦλθε, γιά νά μᾶς μεταβάλει ἀπό ἀγρίους σέ ἁγίους. Ἦλθε, γιά νά γίνει ὁ δοῦλος βασιλιάς, γιά νά γίνει ὁ σκλάβος ἐλεύθερος καί κληρονόμος αἰωνίων ἀγαθῶν. Γίνεται ἄνθρωπος ὁ Θεός, γιά νά γίνει ὁ ἄνθρωπος Θεός. Ἦλθε, γιά νά ἐπικαλούμαστε τό ὄνομά Του, πού δέν εἶναι μόνον «τό ὑπέρ πᾶν ὄνομα ἐπί τῆς γῆς», ἀλλά τό γλυκύτερο καί τό δυνατότερο, ἀφοῦ «τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ εἶναι μάστιγξ τῶν πολεμίων».

Ἦλθε, ἀκόμη, γιά νά μᾶς διδάξει ὅτι δέν ὑπάρχει ἄλλος τρόπος νά ἀνεβοῦμε στόν οὐρανό, ἄν δέ χρησιμοποιήσουμε τή σκάλα πού λέγεται ταπείνωση. Ἦλθε, γιά νά μᾶς διδάξει, ὄχι μέ λόγια μόνο ἀλλά καί μέ τή ζωή Του, ὅτι ἡ ἀγάπη μας πρέπει νά εἶναι χωρίς ὅρους καί ὅρια, ὅπως ἦταν ἡ δική Του, πού τόν ὁδήγησε στή Βηθλεέμ καί στόν Γολγοθᾶ. Ἦλθε, γιά νά μᾶς εἰπεῖ καί νά μᾶς δείξει ὅτι, ἀφοῦ Ἐκεῖνος, ὁ τέλειος καί ἀνενδεής, ταπεινώθηκε καί ὑπηρέτησε τούς ἀνθρώπους, ὅσο ἄθλιοι καί ἄν ἦταν, πρέπει καί ἐμεῖς χωρίς δισταγμό νά εἴμαστε ταπεινοί καί ἐξυπηρετικοί καί ἕτοιμοι ὁ ἕνας νά ὑπηρετοῦμε τόν ἄλλο χωρίς δυσφορία, γιατί εἶναι ἀδελφός μας καί στό πρόσωπό του πρέπει νά βλέπουμε τόν ἴδιο τόν Χριστό.

Εὖχομαι ὁ «Μεγάλης βουλῆς Ἄγγελος», ὁ «Μεγαλοπτέρυγος Ἀετός», ὁ «οὐράνιος Ἄρτος», ὅπως Τόν χαρακτηρίζουν οἱ Πατέρες, νά βοηθήσει ὅλους μας, ὥστε νά οἰκειοποιηθοῦμε τήν ἀγάπη Του καί ὅλα τά δῶρα πού ἔφερε στή γῆ μέ τή Γέννησή Του.

 Θερμός Εὐχέτης ὅλων σας πρός τόν Σαρκωθέντα Κύριό μας

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Ο ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗΣ

 

ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

 

Πηγή: Ακτίνες


Δεν πρόκειται, με την  ανάπτυξι του θέματος τούτου  να  κομίσω σοφίες, ιδέες και εντυπωσιακές γνώσεις. Θα αναπτύξω ένα θέμα, που δεν  είναι εντελώς άγνωστο. Εν τούτοις, ο Απoστολος Πέτρος λέγει:

 «Δι’ αυτό δεν θα αμελήσω να σας υπενθυμίζω πάντοτε αυτά που σας έγραψα, καίτοι τα γνωρίζετε και είσθε στηριγμένοι εις την χριστιανικήν  αλήθειαν, η οποία σας εκηρύχθη».

Θα εκθέσω, λοιπόν, γνωστά πράγματα, που όμως όταν τα ακούμε ή τα δια- βάζουμε με τρόπον συστηματικόν εκτιθέμενα, μας εντυπώνονται καλύτερα και μονιμότερα. Και ίσως μας ξεκαθαρίζουν πολλές απορίες, μας συμπληρώνουν την πνευματική μας κατάρτισι και μας βοηθούν σε πνευματική ανύψωση.

Προσδοκία είναι συναίσθημα τυπικόν, ή διάθεσις της ψυχής έναντι γεγονότων μελλόντων να συμβούν.

Προσδοκώ, σημαίνει προσμένω κάτι μετά ελπίδος. Αναμένω με ελπίδα κάτι καλλίτερο από μία δεδομένη κατάσταση. Η φράση «Προσδοκία των Εθνών» παραπέμπει στην κατάσταση αναμονής με ελπίδα, όλων των λαών στην ιστορική πορεία των, από των προωτοπλάστων μέχρι της ελεύσεως του Μεσσίoυ, του Ιησού Χριστού.

Από την Γένεση του Μωυσέως γνωρίζουμε ότι ο Πλάστης Δημιουργός από όλα τα δημιουργήματά Του εις τον Άνθρωπον έδειξεν ιδιαιτέραν εύνοιαν. Τον έπλασε τελευταίον, αφού προηγουμένως εδημιούργησε όλην την πλάσην, όλα τα δημιουργήματα «Καλά Λίαν», τα οποία έθεσεν εις  την υπηρεσίαν του πρίγκηπος Ανθρώπου.

Δύο μεγάλες αγάπες έδειξε ο Θεός στον Άνθρωπο.

Την πρώτη μεγάλην αγάπην του κατά την Δημιουργίαν του Κόσμου και του Ανθρώπου, όταν ο Τριαδικός Θεός ύστερα από την δημιουργία όλων των άλλων δημιουργημάτων του, που «είπε και εγενήθησαν, ενετείλατο  και εκτίσθησαν» όλα «καλά λίαν», επήρε την απόφαση και είπε:

«Ποιήσωμεν άνθρωπον κατ’ εικόνα ημετέραν  και καθ’ ομοίωσιν».

Και έπλασεν ο Πλάστης τον Αδάμ και την σύντροφόν του, την Εύαν. Και ήταν οι δύο χαριτωμένοι και ευτυχισμένοι εις τον Παράδεισον της Εδέμ.

Δεν είχαν ακόμη ενδυθή «τους δερματίνους χιτώνες» και επικοινωνούσαν με τον αγγελικόν κόσμον άνετα και αισθανόντουσαν την φωτεινήν παρουσίαν του Δημιουργού των όλων παρέχουσαν εις αυτούς πλουσίαν ευλογίαν και χάριν!

Μέ τα τρία μόρια, τα τρία μέρη της ψυχής:

                                                             Το Διανοητικόν

                                                             Το Επιθυμητικόν,  Και

                                                             Το Βουλητικόν, - Ο  Α ν θ ρ ω π ο ς:

-Εσκέπτετο τον Θεόν και τα αρεστά στον Θεόν.

-Επιθυμούσε ό,τι αγνό και ευγενικό και άγιο ήταν γύρω του.

-Και απελάμβανε τα άπειρα αγαθά της Δημιουργίας, με ευγνωμοσύνη και δοξολογίαν προς τον δωρεοδότην Κύριον, προσπαθώντας να  ευαρεστή ενώπιον Του,  με όλην του την εσωτερικήν και εξωτερικήν συμπεριφοράν.

 Ήταν πράγματι,  « Οικείος του Θεού και συνόμιλος των Αγγέλων»!

Αυτήν την ευτυχισμένην και παραδεισένιαν ζωήν των Πρωτοπλάστων, όπως όλοι ξέρουμε, εφθόνησεν ο αρχέκακος Εωσφόρος! Εξεπόνησε σατανικόν σχέδιον. Διέβαλε τον Δημιουργόν  εις το Πλάσμα (δι’αυτό και ονομάζεται διάβολος). Του έστησε παγίδα και τελικά οι ταλαίπωροι έπεσαν στην μοιραία για όλον το ανθρώπινο γένος πτώσιν. Η ανταρσία του ανθρώπου κατά του Θεού δεν ήταν και δεν ημπορούσε να  ήταν χωρίς συνέπειες!! Η αχαριστία αυτή αντί της ισόβιας και αιωνίας  ευγνωμοσύνης είχε σαν συνέπεια:

1) Να αποπεμφθεί από τον Παράδεισον και την ειρηνικήν εις αυτόν ζωήν.

2) Να αποκοπεί πνευματικώς από τον Θεόν που σημαίνει πνευματικός θάνατος.

3) Να εισορμήσει στην ζωήν του το κακό. Η φθορά. Η λύπη. Ο μόχθος. Η ασθένεια. Ο πόνος. Η στενοχώρια. Η αγωνία. Οι έχθρες. Ο πόλεμος. Το έγκλημα. Ο φθόνος. Το μίσος. Και τέλος αυτός ο υπέρτατος τσάρος που λέγεται: Θάνατος!

Οι πρώτοι αμαρτήσαντες εδοκίμασαν πρώτοι και μέ σκληρότητα αφάνταστη το πλήγμα του θανάτου: Είδαν νεκρό το μικρότερο γιο τους τον Άβελ, σκοτωμένο από τον μεγαλύτερο Κάιν!

4) Τέταρτη συνέπεια της παρακοής ήταν να γίνεται ο άνθρωπος το λογικό πλάσμα του Θεού υποχείριον του διαβόλου. Αυτό ήταν ίσως το χειρότερον! Διατί? ΔΙΟΤΙ:

Έτσι, με την αιχμαλωσίαν αυτήν του ανθρώπου, η διάνοια τούτου διάκειται επί τα πονηρά εκ νεότητος αυτού…Το επιθυμητικόν του μολύνεται και ρέπει στην ύλη, τη σάρκα, τον μαμωνά.. Το βουλητικό του επιδιώκει να  ικανοποιεί πάντα το εγώ! Με συνέπεια, όχι μόνο τον Νόμο του Θεού, αλλά και τους ανθρωπίνους νόμους να παραβαίνει!

 «Δεν κάνω το καλό που θέλω, αλλά το κακό που δεν θέλω πράττω»...

Ε τ σ ι, βυθίζεται στο σκοτάδι σιγά-σιγά. Στην ψυχή του σκοτισμένου από την διαβολική πλάνη βασιλεύει το ανικανοποίητο της ψυχής. Το κενό στα υπαρξιακά του βιώματα. Στην διάνοιά του ξεθωριάζει η εικόνα του Δημιουργού. 

Η ψυχή του δημιουργημένη «κατ’εικόνα Θεού» έχασε…τον Θεόν! Δεν ημπορεί όμως να «αποκοπεί» ε ν τ ε λ ώ ς από τον Δημιουργό της! Γι’ αυτό, χάνοντας τον Αληθινό Θεό του , φτιάχνει υποκατάστατα  της Θεότητος! Τα είδωλα!

Λατρεύει τα κτίσματα παρά τον Κτίσαντα! Φτιάχνει Δίες, Όσιδες, Βραχμάνες, Αρτέμιδες, Ναβουγοδονόσορες, μπρούτζινα μοσχάρια  και ξύλινα άλογα και ό,τι άλλο ανόητον και γελείον…για να το προσκυνήση!….Ξεπέφτει στην ζωική κατάσταση.Ρίχνεται με βουλιμία στις ψεύτικες χαρές της ύλης, υποδουλώνεται στα πάθη της ακολασίας και τις ατιμίας! Σκοπός και σύνθημά του γίνεται το:

 «Φάγωμεν και πίωμεν αύριον γαρ αποθνήσκομεν …».

Δεν έχει άλλους σκοπούς …. Σαν το ζώο: Εργάζεται- τρώει – πίνει- κοιμάται!

Έτσι θα πει ο Προφήτης Δαυίδ:

 « Άνθρωπος εν τιμή ών ου συνήκε. Παρασυνεβλήθη τοις κτήνεσι τοις ανοήτοις και ομοιώθη αυτοίς…» (Ψαλμοί, ΜΗ – 13).

Όταν ο Κύριος εις την περίφημη περικοπή της παραβολής του ασώτου ζωγραφίζει το κατάντημα του νεωτέρου υιού να βόσκει χοίρους και να επιθυμεί: «γεμίσαι την κοιλίαν αυτού από των κερατίων ων  ήσθιον οι χοίροι», αυτήν την κατάστασιν  καταπτώσεως του ανθρώπου ήθελε να υπογραμμίσει! Του ανθρώπου που «από Πριγκηπόπουλο του Ουρανού κατάντησεν           ομοτράπεζος των…  γουρουνιών!»

Παρά ταύτα, παρά την άβυσσον της αχαριστίας και την επαναστατικήν συμπε- ριφοράν του ανθρώπου, ο Δημιουργός της  Πλάσης δεν ηθέλησε την κατα- στροφή του  λογικού του πλάσματος.Του ανθρώπου που έπλασε «κατ’εικόνα και ομοίωσή» Του!

Με μια φράση του στον διάλογον με  τον Όφιν και την Εύαν, εγέννησε στη ψυχή των πρωτοπλάστων την μεγάλη ελπίδα! Ποία  είναι η φράση αυτή?

«Έχθραν θέλω στήσει αναμέσον σού, και της γυναικός και αναμέσον του σπέρματός σου και του σπέρματος αυτής. Αυτό θέλει σου συντρίψει την κεφαλήν, και σύ θέλεις κεντήσει την πτέρναν  αυτού» (Γεν. Γ – 15).

Ο απόγονος της Εύας θα σου συντρίψη την κεφαλήν. Θα  ελευθερώσει το ανθρώπινο γένος από την δυναστείαν σου. Θα σε νεκρώσει οριστικώς με την σταυρική Του θυσίαν και την λαμπροφόρον Ανάστασίν Του! Εσύ θα του «κεντήσεις την πτέρναν», δηλαδή για λίγο θα μείνει κρεμασμένος στον Σταυρό και τον Άδην για να σώσει όλους τους εν τω Άδη!

Οι αιώνες και οι χιλιετίες επέρασαν. Οι γενιές των ανθρώπων διεδέχοντο η μία την άλλη από τον Αδάμ και τον Κάιν έως τον Νώε. Όπως είπαμε ο άνθρωπος βουτηγμένος στο σκοτάδι, την πλάνη και την άγνοια πορευόταν και ζούσε μακριά από τον Αληθινόν Θεόν. Και οι πιο ανεπτυγμένοι από τους ανθρώπους των παλιών αυτών εποχών, έμοιαζαν με νυχτωμένους στρατοκόπους που εκινούντο μέσα στα σκοτάδια, ζητώντας έστω λίγο φως.

Πολύ παραστατικά τους παρουσιάζει ο ποιητής Γ. Βερίτης στο ωραίο ποίημά του «Ζητώντας το Φως»:

«Νυκτωμένοι στρατοκόποι, Σαν τι να ’ναι που ζητάτε, Στα σκοτάδια που γυρνάτε;Τι ζητάμε; Φως διαβάτη. Είναι ο πόθος ο βαθύς κάθε ανθρώπινης ψυχής.Σαν ποιό να’ναι το μονοπάτι που στο Φως θε να μας φέρει;…»

Ζητούν το φως,  «…γιατί θολή η ψυχή, θολός ο νους. Όλα γεμάτα απελπισία,

και παγωνιά θανάτου»! Ζητούν και δεν ευρίσκουν!…

Ζούν όμως με την προσδοκία ότι το φως θα έλθει  όλοι σχεδόν οι αρχαίοι ειδωλολατρικοί λαοί. Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

Ο Ρωμαίος λόγιος Σουετώνιος αναφέρει ότι ο βασιλιάς των Αρμενίων Τιρυδάτης, αφου εκάλεσε τους μάγους του σε σύσκεψη επήραν την  απόφαση και από την Αρμενία με την συνοδία τους έφθασαν  εις την Νεάπολιν της Περσίας, με την προσδοκίαν να βρούν τον αναμενόμενον Σωτήρα. Ήταν τέτοια η προσδοκία, ότι θα έλθει στον κόσμο Σωτήρ, ζωντανή όπως είχε διαμορφωθεί από τις παραδόσεις του παρελθόντος, στον λαό των αρχαίων Αρμενίων.

Ο Will DURANT στην περίφημη Παγκόσμιον Ιστορία του Πολιτισμού γράφει (Τομ. Α – 142):

«Κατά τις ανασκαφές της Σουμερίας ανευρέθη μια θρησκευτική επιγραφή, με μίαν περίεργον προαίσθησιν δια την μελλοντική θεολογίαν. Η επιγραφή λέγει: « Ο αμνός υποκαθιστά τον άνθρωπον. Πρόσφερε έναν αμνόν εις αντάλλαγμα της  ιδικής σου ζωής…».

Ο αμνός θυσιαζόμενος σώζει… «είναι αλήθεια ο Αίρων την αμαρτίαν του κόσμου» ?

Ο Μασαχαρόν ΑΝΕΣΑΚΙ ήταν καθηγητής Πανεπιστημίου στο Τόκυο.

Στο έργο του « Η θρησκευτική ζωή του Ιαπωνικού Λαού» γράφει:

«Ολότελα θλιβερή είναι η ανθρώπινη ύπαρξη σε αυτό τον κόσμο. Είναι αποτέλεσμα ενός κάρμα, που πρέπει με κάθε τρόπο να εξιλεωθεί. Εν τούτοις δεν  υπάρχει ούτε μία ιδέα που να είναι κοινή σε όλες τις κατοπινές εξελίξεις του και ιδίως στη μεταγενέστερη βουδιστική φιλοσοφία  και τα συστήματα της Μαχαγιάνα που ο Βούδας είναι Ντάρμα φύσις, Νιρβάνα, το παν, αλλά ΟΧΙ πρόσωπο  ι κ α ν ό  για την εξιλέωση»!!  Και γι αυτούς ανεμένετο εξιλεωτής!..

Ο Άγγλος ιστοριοδίφης Χάστιγκ γράφει τα εξής για τους αρχαίους Βαβυλωνίους:

 «Ο Βασιλεύς της Βαβυλωνίας που έζησε το 760 π.Χ. επειδή βασανιζόταν από τις τύψεις του για τις αμαρτίες του έλεγε σε ένα ψαλμό μετανοίας:

« Εναντίον (ενώπιον) Θεού γνωστού ή αγνώστου έχω διαπράξει σφάλματα . Εχω κάνει πολλές ανταρσίες. Φοβάμαι το βλέμμα της Θεότητός Του»!

Ενοιωθε την ανάγκη της «Εξιλεώσεως» δια τα αμαρτήματά του και απευθύνετο στον… «΄’Αγνωστο» Θεό!

Στην αρχαιότητα η Αθήνα ήταν γεμάτη από είδωλα. Ο Απόστολος Παύλος εχαρακτήρισε τους Αθηναίους ως «δεισιδεμωνεστέρους», δηλ.«πολύ θρήσκους». Μαρτυρεί, λοιπόν, και ο Απόστολος Παύλος ότι ηύρε βωμόν    «εν ώ επεγέγραπτο: Αγνώστω Θεώ». Δεν τους ικανοποιούσαν οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου. Αυτοί εζούσαν –όπως επίστευαν- πολλές φορές χειρότερα από τους κοινούς ανθρώπους! Με αιμομειξίες μεταξύ τους και εκπορνεύοντας τις γυναίκες των ανθρώπων!

Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης έκαναν λόγο για την αθανασία της ψυχής και ο Σωκράτης ομιλούσε για την φωνή του Θεού μέσα μας, για  το «Δαιμόνιον», όπως αποκαλούσε την Συνείδησιν! Τον κατηγορούσαν τον Σωκράτη οι σύγχρονοί του, ότι «Εισάγει καινά δαιμόνια και διαφθείρει τους νέους»(δεν πι- στεύει στους δώδεκα θεούς) μα αυτός δεν έπαυε να τους τονίζει ότι ζουν στο σκοτάδι, κοιμούνται ύπνον πνευματικόν. Και δεν θα ξυπνήσουν ούτε θα βγούν από το πνευματικό σκοτάδι αν ο Θεός (όχι οι θεοί του Ολύμπου) δεν τους λυπηθεί και δεν στείλει  Κάποιον να τους…ξυπνήσει, να τους σώσει!!

«Καθεύδοντες αν διατελοίτε, ώ Αθηναίοι, ει μη τινα ο Θεός επιπέμψειεν υμίν κηδόμενος υμών ». Δεν θυμίζει αυτό προφητείαν για την έλευση του Μεσσίου :

Είπαν μερικοί ότι ο Σωκράτης ήταν πρό ΧΡΙΣΤΟΥ Χριστιανός. Αλλά και ο τραγικός ποιητής Αισχύλος με την τριλογίαν του:

 Προμηθεύς Πυρφόρος. Προμηθεύς Δεσμώτης. Και Προμηθεύς Λυόμενος, αποδίδει το δράμα του ανθρωπίνου γένους και την προσδοκία για την λύσιν του. Ο Προμηθεύς Πυρφόρος που κλέπτει το πυρ από τον Ήφαιστον και προκαλεί την μήνιν, την οργήν του Διός, συμβολίζει την ανταρσίαν του Αδάμ και της Εύας κατά του Θεού με την παράβασιν  να  φάνε από τον καρπόν τον απαγορευμένον.

Ο Προμηθεύς Δεσμώτης που είναι καρφωμένος στον Καύκασο και τυραν- νιέται, ενώ αετός τρώγει το ανανεούμενο συκώτι του και αυτός περιμένει με λαχτάρα κάποιον να τον ελευθερώσει, συμβολίζει το μετά την έξωσι από τον Παράδεισον τυραννούμενον ανθρώπινο γένος, ενώ ο αετός που έτρωγε το συκώτι του είναι ο διάβολος που «ως λέων ωρυόμενος ζητεί τινα καταπίη» και καταστρέφει στην καρδιά του ανθρώπου ό,τι ευγενικό και ωραίο και άγιο!

Τέλος, ο Προμηθεύς Λυόμενος, που λυτρώνεται οριστικά από τα δεινά με την  επέμβασι του Ηρακλέους που εφόνευσε τον αετόν, τον ελευθέρωσε από τα δεσμά  και τον εσυμφιλίωσε με τον Δία, συμβολίζει την απελευθέρωση του γένους των ανθρώπων από τον Σωτήρα Χριστόν, ο Οποίος με την λυτρωτική Του θυσίαν «επάτησε τον διάβολον και κατήργησε τον θάνατον»!!

Θα έλεγε κανείς ότι ο Θεός όχι μόνον εις τον πρωτότοκον υιόν Του Ισραήλ έστειλε τους φωτισμένους προφήτας Του όπως θα ιδούμε παρακάτω δια να προφητεύσουν την έλευσιν του Μεσσίου και την απολύτρωσιν του γένους των ανθρώπων, αλλά και εις τους εθνικούς ανέδειξε προσωπικότητες, που με το φωτισμένο μυαλό τους διερμήνευαν τον ανθρώπινον πόθο και την προσδοκία  για την αναγέννηση του πεπτωκότος ανθρώπου.

Έλεγεν ο Απόστολος Παύλος στους κατοίκους της Λύστρας της Λυκαονείας:

 «Ο Θεός εις τας παρελθούσας γενεάς άφησε όλα τα Έθνη να ακολουθούν τον δικό τους δρόμο,  αν και δεν άφησε τον εαυτόν του χωρίς μαρτυρίαν».

«καίτοι γε ουκ αμάρτυρον εαυτόν αφήκεν αγαθοποιών» (Πραξ. 14-17).

Μέσα στη γενική σύγχυση των ιδεών, την επιπολαιότητα της σκέψεως και την διαστροφή της καρδιάς εβλάστησε και μεγάλωσε ο πόθος για την γνώση του αγνώστου Θεού! Το πνεύμα των ανθρώπων φερόταν προς τον Θεό, τον Αληθινό Θεό! Τον αγνοούσε και όμως αισθανόταν ότι υπάρχει! Από τον υπεραισθητό κόσμο δεχόταν η ψυχή μυστικές φωνές που το νόημα τους, παρόλο τον πόθο της δεν μπορούσε να καταλάβει. Αισθανότανε ότι είναι γενιά του Θεού, μα δεν μπορούσε να γνωρίσει τον Πατέρα της :

 «Σού γαρ και γένος εσμέν» έλεγεν ο αρχαίος Κλεάνθης. «Γένος Σου, παιδία Σου είμαστε, Θεέ»!

Ε κ ε ί όμως που ο Θεός  « προκατήγγειλεν ημίν την μέλλουσαν έσεσθαι σωτηρίαν » όπως λέγει ο Μέγας Βασίλειος εις την Θείαν Λειτουργία του, είναι όταν «ελάλησεν ημίν δια στόματος των δούλων του των προφητών».              Θα ακούσουμε  σε λίγες ημέρες στις ακολουθίες των Χριστουγέννων  τις πρό- ρήσεις των προφητών. Θα ακούσουμε για την υπόσχεση του Θεού εις τον Αβραάμ: «Εν τω σπέρματί σου ενευλογηθήσονται πάντα τα έθνη της γης »!

Εις τον ψαλμόν 131 που θεωρείται Μεσσιακός είναι γραμμένα τα εξής:

«Έδωκεν ένορκον υπόσχεσιν και αληθή ο Κύριος εις τον Δαυίδ και δεν θα παραβεί αυτήν. Ιδού αυτή: εκ των απογόνων σου θα αναβιβάσω διαδόχους επί του θρόνου σου» Και πιό κάτω: «Εκεί επί της Σιών θα κάμω να ανατείλει και να αναφανεί μετά λαμπρότητος δύναμις ακατάλυτος χάριν του Δαυίδ, διότι εκεί θα λάμψει ως ανέσπερος Ήλιος  Δικαιοσύνης ο εκ του Δαυίδ καταγόμενος  κατά  σάρκα  Μεσσίας». «Ώμοσε Κύριος τω Δαυίδ αλήθειαν  και ου μη αθετήσει αυτήν! Εκ καρπού της κοιλίας σου θήσομαι επί του θρόνου σου…Εκεί εξανατελώ κέρας τω Δαυίδ, ητοίμασα λύχνον τω Χριστώ μου» (11 και 17). Και ο Εκκλησιαστικός πατήρ Θεοδώρητος σημειώνει:  « Ο λόγος την κατά σάρκα του Χριστού προθεσπίζει γέννησιν…».

Και εις τον ψαλμόν 109, ο ίδιος ο Δαυίδ προφητεύει και λέγει:

«Είπεν ο Κύριος και Θεός εις τον Κύριόν μου Μεσσίαν. Κάθισε εις τα δεξιά μου, δοξαζόμενος και απολαμβάνων ίσην τιμήν με εμέ, έως ότου θέσω τους εχθρούς σου σαν άλλο στήριγμα που θα πατούν επάνω οι πόδες σου».

«Είπεν ο Κύριος τω Κυρίω μου κάθου εκ δεξιών μου, έως αν θώ τους εχθρούς σου υποπόδιον των ποδών σου». Και πιο κάτω το υπέροχον εκείνο: «Εκ γαστρός πρό εωσφόρου εγεννησά σε…». Εκ των κόλπων μου και εξ αυτής της ουσίας μου προ των άστρων και του αυγερινού σε εγέννησα, πρωτότοκον πάσης της κτίσεως…».

Μετά τον Αβραάμ και τον Δαυίδ τόσο οι μικροί, όσο και οι μεγάλοι προφήται, όπως λέγονται, προφητεύουν και προαναγγέλουν την μεγάλη επίσκεψη του Θεού εις τον κόσμον, την έλευσιν του Μεσσίου. Ο Μιχαίας είναι ένας από τους μικρούς προφήτας. Ιδού πως προφητεύει:

«Τάδε λέγει Κύριος…και συ Βηθλεέμ Εφραθά η μικρά ώστε να είσαι μεταξύ των χιλιάδων του Ιούδα, εκ σου θέλει εξέλθει εις εμέ ανήρ δια να είναι ηγούμενος εις τον Ισραήλ, του οποίου οι έξοδοι είναι απ’ αρχής, από ημερών αιώνος». «Τάδε λέγει Κύριος. Και συ Βηθλεέμ οίκος του  Εφραθά, ολιγοστός ει εν χιλιάσιν Ιούδα. Εκ σου μοι εξελεύσεται του είναι εις άρχοντα εν τω Ισραήλ και αι έξοδοι αυτού απ’ αρχής εξ ημερών  αιώνος…».

Εκείνος όμως που έχει προφητεύσει την έλευσιν του Μεσσίου, την δράσιν του, τον σταυρικόν του θάνατον και την ανάστασίν Του είναι ο μεγαλοφωνότατος Ησαίας.

 «Δια τούτο ο Κύριος θα δώσει σημείον. Ιδού η Παρθένος θα συλλάβει και θα γεννήσει υιόν και θέλει καλεσθεί το όνομα αυτού ‘Εμμανουήλ ». «Δια τούτο δώσει Κύριος αυτός σημείον. Ιδού η Παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται  υιόν και καλέσουσι το όνομα αυτού Εμμανουήλ ». Και πιο κάτω:

 «Ο λαός που περπατάει στο σκοτάδι είδε φως μέγα. Σε αυτούς που κάθονται σε γή σκιάς θανάτου, φώς έλαμψε επάνω τους. Διότι παιδίον εγεννήθηκε σε μάς, υιός εδόθηκε σε μάς. Και η εξουσία του , η δύναμίς του θέλει είσθαι επί τον ώμον  αυτού (εννοεί την δύναμη του Σταυρού) και το όνομα αυτού θα καλείται Θαυμαστός Σύμβουλος, Θεός ισχυρός, Εξουσιαστής, Αρχων Ειρήνης, Πατήρ του μέλλοντος αιώνος…».«Παιδίον εγεννήθη ημίν, υιός και εδόθη ημίν. Ού η αρχή εγεννήθη επί του ώμου αυτού και καλείται το όνομα αυτού μεγάλης βουλής άγγελος, θαυμαστός σύμβουλος, θεός ισχυρός, εξουσιαστής, άρχων ειρήνης, πατήρ του μέλλοντος αιώνος…».

Ο Ησαίας έζησε περίπου  750 χρόνια  π. Χ. Ένας από τους νεωτέρους ερμηνευτάς της Αγίας Γραφής, είπεν ότι ο Ησαίας που έχει προφητεύσει, όπως είπαμε,  και το πάθος του Κυρίου, μοιάζει με ληξίαρχον και όχι με προφήτην! Και ένας άλλος ερμηνευτής λέγει ότι ο Ησαίας μοιάζει να είναι «Πέμπτος ευαγγελιστής»!

Προς τον Αδάμ εδόθη η πρώτη υπόσχεσις για την έλευση του Μεσσίου. Επανελήφθη εις τον Αβραάμ και τον Δαυίδ. Και με θαυμαστές λεπτομέρειες επροφητεύθη από τους προφήτας. Όμως το πότε θα ήρχετο ο Μεσσίας ήταν μυστικό επτασφράγιστον, όπως λένε οι πατέρες. «Μυστήριον χρόνοις σεσιγημένον αιωνίοις». Έπρεπε να έλθει το πλήρωμα του χρόνου, σύμφωνα με το πάνσοφον σχέδιον του Δημιουργού δια την αναγέννησιν του γένους του

ανθρωπίνου.

            Όταν λοιπόν, ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, ο Θεός έδειξε την δεύτερη μεγάλη Αγάπη Του στον άνθρωπο! Όπως είπαμε στην αρχή, την πρώτη του αγάπη την έδειξε ο Θεός όταν έπλασε τον άνθρωπον «κατ’εικόνα και ομοί- ωσιν αυτού». Την δεύτερη την έδειξε όταν «Ο λόγος σαρξ εγένετο και εσκήνω- σεν εν ημίν». Όταν «Επί  της γης ώφθη και τοις ανθρώποις συνανεστράφη».

Και πώς «Ωφθη επί της γης»? Εκκένωσεν εαυτόν, μορφήν δούλου λαβών». Άδειασε όλην την θεικήν δόξαν και το θεικό μεγαλείον Του και ήλθε σαν μικρό παιδί, όπως ο καθένας από εμάς ήλθε.

Σήμερα και το πτωχότερο παιδάκι, αν δεν γεννηθή σε μαιευτήριο – νοσοκομείο θα γεννηθεί σε ένα σπίτι. Έστω φτωχικό σπίτι. Θα έχει έστω μια ξύλινη κούνια ή ένα φτηνό κρεββατάκι. Θα έχει ζεστασιά, έστω με μια σόμπα ή ξύλα στο τζάκι. Στον Υιό του Θεού η Γη τι επρόσφερε? «Εν τω καταλύματι ουκ ήν τόπος! .. Και έτεκεν η Παρθένος τον Υιόν αυτής τον Πρωτότοκον », λέγει ο Ευαγγελιστής «και εσπαργάνωσεν αυτόν και ανέκλινεν αυτόν εν τη φάτνη…». Μωρό ακόμη ο Ηρώδης τον κυνηγάει για να τον αφανίσει και στην προσπάθειά του αυτήν σκοτώνει 14.000 νήπια από διετούς και κατωτέρω.

 Η Αγία Οικογένεια για να αποφύγη τον διωγμόν, αυτοεξορίζεται…στην Αίγυπτο!

Εξέλεξε τον δρόμον και τον τρόπον της ταπεινώσεως και της πτωχείας.        Γιατί σκοπός του και έργον του ήτο η σωτηρία του ανθρώπου.

Ηθελε  να αφήσει τύπον και υπόδειγμα στους ανθρώπους. Έτσι θα ψάλουμε και θα ακούσουμε τα Χριστούγενα: «Έρχεται ο Χριστός ινα σώση ον έπλασεν άνθρωπον, ως φιλάνθρωπος…Χριστός γεννάται, την πριν  αναστήσων

εικόνα »! Την εικόνα του πεσμένου και διεφθαρμένου ανθρώπου!

Με την έλευση του Χριστού η Ιστορία της ανθρωπότητος σταματά.

Μια καινούργια περίοδος αρχίζει. Δεν εννοώ μόνον ότι αρχίζει η αρίθμησις των χρόνων μ.Χ. Εννοώ αυτό που ο εκκλησιαστικός υμνογράφος μας ψάλλει τα Χριστούγεννα:

«Σήμερον ο χρόνιος ελύθη δεσμός της καταδίκης του Αδάμ. Ο παράδεισος ημίν ανεώχθη. Ο όφις κατηργήθη. Την γυναίκα ήν  ηπάτησε πρώην (δηλαδή την Εύαν), νυν εθεάσατο του Δημιουργού γενομένην μητέρα (δηλαδή την Παναγίαν  μας). Ω βάθος πλούτου και σοφίας και γνώσεως Θεού!».

Ο Θεός δια του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος ήλθεν εις την γην από την μεγάλη του αγάπην προς τον άνθρωπον. Διότι όπως λέγει και μια ευχή των Θεοφανείων, «ου γαρ έφερες (υπέφερες) Δέσποτα, δια σπλάχνα, ελέους σου, θεάσασθαι υπό του διαβόλου τυραννούμενον το γένος των ανθρώπων. Αλλά ήλθες και έσωσες ημάς».

Πώς όμως υπεδέχθη τον Σωτήρα το γένος των ανθρώπων; Όχι όλοι οι άνθρωποι με τον ίδιον τρόπον. Και αυτό το σημαντικό ζήτημα της υποδοχής του Μεσσίου, το επροφήτευσεν ο προφήτης της Καινής Διαθήκης, ο Δίκαιος  Συμεών. Όταν έλαβε στις αγκάλες του το Άγιο Βρέφος, φωτιζόμενος από το Άγιον Πνεύμα, είπε στην Αγία Μητέρα: «Ιδού ούτος κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών εν τω Ισραήλ και εις σημείον αντιλεγόμενον».

Ιδού αυτός είναι προωρισμένος δια να γίνει αιτία πτώσεως και αναστάσεως πολλών εν τω Ισραήλ. Όσοι θα απιστήσουν εις αυτόν θα πέσουν και θα απολεσθούν. Όσοι θα πιστεύσουν, θα αναστηθούν και θα ελευθερωθούν από την αμαρτίαν και θα σωθούν. Θα είναι δε και θαύμα με το οποίον ο Θεός θα δεικνύει εις τους ανθρώπους το σωτήριον θέλημά του, αλλά το οποίον θα αντιλέγεται από τους απιστούντας.Και ενώ οι καλοπροαίρετοι θα πιστεύουν και θα σώζωνται, οι ανειλικρινείς και οι εγωισταί θα απιστούν  και θα  κατακρίνωνται».

Από εκεί και πέρα μάς είναι πολύ γνωστόν ότι ο περιούσιος λαός του Θεού, ο Ισραήλ, τον απέρριψε, τον αρνήθηκε, τον κατεδίωξε και τον εσταύρωσε!      Αλλά περίπου 40 χρόνια μετά, περίπου το 70 μ.Χ. τα στρατεύματα του Ρωμαίου Τίτου ισοπέδωσαν την Ιερουσαλήμ…!! Δεν άφησαν λίθον επί λίθου! Και οι τότε Εβραίοι διεσκορπίσθησαν εις τα τέσσερα σημεία του ορίζοντος, πλάνητες και ανέστιοι. Έτσι είχαν πει θρασύτατα όταν εζητούσαν να σταυρωθεί ο Μεσσίας. Όταν ο Πιλάτος τους  είπε αθώος ειμί από του κρίματος του δικαίου τούτου, αποκριθείς ο λαός είπε: Το αίμα του ας βαρύνει εμάς και τα παιδιά μας. «Το αίμα αυτού εφ’ ημάς και επί τα τέκνα ημών».

Υστερα από 1950 χρόνια οι απόγονοί τους, γνήσια τέκνα των απίστων προγόνων των, ίδρυσαν κράτος αλλ όμως ζούν μέσα στον φόβο, την αγωνία για το αύριο, φονεύοντες και φονευόμενοι και έτσι θα πορεύωνται όσο θα τους βαρύνει η κατάρα του Γολγοθά!

 Αντιθέτως, οι Έλληνες ειδωλολάτραι τον εδέχθησαν, ως Λυτρωτήν και Σωτήρα.. Είναι πολύ χαρακτηριστικόν το συμβάν που έλαβε χώρα κατά  την  ημέρα των Βαϊων. Λέγει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης:

«Ήσαν δε τινες Έλληνες εκ των αναβαινόντων ίνα προσκυνήσωσιν  εν τη εορτή. Ούτοι ηρώτων τον Φίλιππον λέγοντες. Θέλομεν ιδείν τον Ιησούν. Έρχεται Φίλιππος και λέγει τω Ανδρέα. Και πάλιν Ανδρέας και Φίλιππος λέγουσι τώ Ιησού.Ο δε Ιησούς απεκρίνατο αυτοίς λέγων: «Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου»! Ήλθεν  η ώρα  η ωρισμένη κατά το προκαθωρισμένον σχέδιον του Θεού δια να δοξασθεί ο Υιός του Ανθρώπου, δια του θανάτου και της αναλήψεώς του, οπότε και θα αναγνωρισθεί ως Μεσσίας υπό των Εθνικών.

Αυτό το συμβάν, λέγουν οι ερμηνευταί, «είναι  το προανάκρουσμα περί του ότι η βασιλεία του Θεού επρόκειτο από των Ιουδαίων να μεταβιβασθεί εις τα έθνη». Άλλωστε τους το είπε ξεκάθαρα ο ίδιος ο Κύριος: «Άρθησεται αφ’υμών η βασιλεία». Πράγματι, δια του κηρύγματος του Αποστόλου Παύλου κυρίως, αλλά και των άλλων Αποστόλων, ο Λόγος του Ευαγγελίου κατέκτησε την πατρίδα μας, αναγέννησε τους προγόνους μας και τους πατέρες μας, με την ευδοκίαν και ευλογίαν του Θεού.Η Πατρίδα μας επρόσφερε την γλώσσαν δια να γραφεί το Ευαγγέλιον.Τους μεγάλους και μικρούς Πατέρας της Εκκλησίας, νέφος μέγα μαρτύρων και ηρώων της Πίστεως.

Έτσι, εφθάσαμε στο τέλος αυτής της μικρής διαδρομής. Είδαμε τις δύο μεγάλες αγάπες του Θεού προς εμάς, προς το ανθρώπινο γένος. Εδώ είναι που μπορεί να κάνουμε το μεγάλο λάθος και να χαθούμε! Ακούμε σε κάθε λειτουργία  και κάθε άλλη φορά που απαγγέλουμε το σύμβολον της πίστεως, ότι πιστεύουμε  εις τον Κύριον Ιησούν Χριστόν τον «δι ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου Μαρίας, και  ενανθρωπίσαντα»

Το λάθος είναι ότι εις τον πληθυντικόν αριθμόν «δια την ημετέραν σωτηρίαν» χανόμαστε και λησμονούμε το προσωπικό στοιχείον ο καθένας μας. Αυτό θέλοντας να μας τονίσει για να μην το ξεχνάμε και για να μη χαθούμε ο Απόστολος Παύλος λέγει:

«΄Ο δε ζω νυν  εν σαρκί, εν  πίστει   ζώ τή τού Υιού του Θεού τού αγαπήσαντός  με  και  παραδόντος  εαυτόν  υπέρ  εμού».

Δηλαδή την φυσικήν  ζωήν που ζω μέσα εις το σώμα μου, τώρα που επέστρεψα εις τον Χριστόν, ΖΩ εμπνεόμενος και κυριαρχούμενος από την πίστιν εις τον Υιόν του Θεού, ο οποίος ΜΕ ηγάπησε και παρέδωκε τον εαυτόν Του δια την σωτηρίαν ΜΟΥ! Και σχολιάζει ένας εκκλησιαστικός ερμηνευτής και πατήρ,  Οικουμένιος:

 «Βεβαίως υπέρ όλων των ανθρώπων έδωσε τον εαυτόν Του και όλους τους ανθρώπους ηγάπησεν ο Κύριος. Αλλά ο Παύλος εκτιμήσας και εννοήσας βαθύτατα από ποιά φοβερά πράγματα μας έσωσε και πόσο μεγάλα αγαθά μας εχάρισεν ο Χριστός και πυρπολούμενος από την μεγάλην αγάπην προς τον Κύριον, αυτά που εχάρισε σε όλους, αυτός σκέπτεται ότι τα εχάρισε σε αυτόν, δείχνοντας στον κάθε Χριστιανόν το μέτρον της αγάπης και της ευγνωμοσύνης που πρέπει να ομολογεί εις τον Χριστόν, έτσι σαν να έγινε άνθρωπος και σαν να έπαθε δι’αυτόν  μ ό ν ο ν!».

 Πολλοί εμιμήθησαν τον Απόστολο Παύλο σε αυτή του την αγάπη και ευγνωμοσύνη προς τον Κύριον που ήταν τόση ώστε έλεγεν:

 «Ηγούμαι πάντα σκύβαλα είναι ίνα Χριστόν κερδήσεω»!… ΠΑΝΤΑ!

Είναι μεγάλη ανάγκη και ευχής έργον να τον μιμηθεί και καθένας από εμάς προσωπικώς. Ο Χριστός δεν είχε καμμιάν ανάγκη από εμάς. Αντιθέτως, είχε πολλούς λόγους δια την αμαρτωλότητα  και  αθλιότητά μας  να  μας παραδώσει εις την δικαίαν οργήν του. Όμως, από άπειρη αγάπη εταπεινώθη, επτώχευσε, έγινε άνθρωπος. Μας απεκάλυψε τον Αληθινό Θεόν και τέλος έχυσε το αίμα του το τίμιον. Για μας τους ανθρώπους. Λάθος!

 Για μένα και για σένα αγαπητέ αδελφέ .!!

Η ευγνωμοσύνη η προσωπική του καθενός μας είναι ανεξόφλητη. Όχι μόνον για όσα μας εχάρισε, αλλά και για όσα μας επιφυλάσσει εις την αιωνιότητα. Και  μας έχει ο Απ. Παύλος διαβεβαιώσει ότι αυτά  είναι τόσο ουράνια και ανερμήνευτα ώστε:

«Οφθαλμός ούκ είδε. Και ούς ούκ ήκουσε. Και επί καρδίαν ανθρώπου ουκ ανέβη, ά ητοίμασεν  ο Θεός τοις αγαπώσιν αυτόν».

Είθε κανείς μας να μην λείψει από εκεί! ΑΜΗΝ.                                            

Καλά και χαρούμενα Χριστούγεννα!

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...