Τράπεζα Ἰδεῶν
Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό
info@tideon.org
VIDEO
VIDEO
ΕΙΔΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Συνεχίζεται η πολεμική του ΣΥΡΙΖΑ προς κάθε χριστιανικό στοιχείο στα ελληνικά σχολεία. Αυτή τη φορά ο ΣΥΡΙΖΑ δια των στελεχών του τα έβαλε με τον Μητροπολίτη Ν. Σμύρνης κ. Συμεών που επισκέπτεται κάποια σχολεία της Μητρόπολής του. Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπ. Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδη.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ- ΣΥΡΙΖΑ- ΕΡΩΤΗΣΗ Τ. ΚΟΥΡΑΚΗ
- «Χωρίς κάποια άδεια οι περιοδείες του Μητροπολίτη Ν.Σμύρνης σε σχολεία»
3-12-08
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Χωρίς κάποια άδεια οι περιοδείες του Μητροπολίτη Ν.Σμύρνης σε σχολεία»
Με αφορμή την επιλογή του Μητροπολίτη Ν. Σμύρνης να επισκέπτεται σχολεία, να προσεύχεται με τους μαθητές και να απευθύνεται σ’ αυτούς, θέλω να επισημάνω ότι σύμφωνα με την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν επιτρέπεται σε οποιονδήποτε φορέα (κρατικό - ιδιωτικό) ή πρόσωπο να παρευρίσκεται στους χώρους των σχολείων κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του χωρίς σχετική άδεια (Εγκύκλιος Φ.3 /976/108630/ Γ1, 21.8.2008) και η παρακώλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας χάριν οιουδήποτε εξωδιδακτικού σκοπού. Πέραν των στελεχών της εκπαίδευσης (Δ/ντων Εκπ/σης, Προϊσταμένων, Σχολικών Συμβούλων) και των πολιτικών προϊσταμένων (Υπουργού, Υφυπουργού, κλπ.), ουδεμία θεσμική αρμοδιότητα δίνει το δικαίωμα σε εκπρόσωπο της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας ή άλλου δόγματος να επισκέπτεται σχολεία και να απευθύνεται σε μαθητές.
Όπως επισημαίνει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργυρούπολης, Αλίμου, Ελληνικού σε καταγγελία του, στο σημερινό πολυπολιτισμικό σχολείο όπου φοιτούν δεκάδες μαθητών διαφορετικής πίστης, η επιθετική παρουσία της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας δια των εκπροσώπων της όχι μόνο δε συνάδει με τη λογική του σεβασμού των «πιστεύω» του άλλου, την αποδοχή και τη συνύπαρξη μαζί του, αλλά δεν αντιστοιχεί και στη διακριτικότητα του χριστιανικού πνεύματος. Επιπλέον, κάθε μορφή «κατήχησης» ή «προπαγάνδας» σε υπό διαμόρφωση συνειδήσεις είναι κοινωνικά απαράδεκτη.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Θα προβούν οι αρμόδιες αρχές του Υπουργείου στα δέοντα για τη διασφάλιση των συνταγματικά κατοχυρωμένων και νομοθετικά ορισμένων για την παρουσία «τρίτων» στα σχολεία; Επιπλέον, θα αποσαφηνιστούν οι «τρίτοι», οι διαδικασίες υποδοχής τους από τις σχολικές μονάδες και το μέτρο των λόγων και των πράξεών τους;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης
Από την ιστοσελίδα: www.ana-mpa.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=7096000
Υπενθυμίζουμε στο ΣΥΡΙΖΑ και σε όσους ακολουθούν τη λογική του ότι το ΥΠΕΠΘ με παλαιότερη εγκύκλιό του ζητά τη διευκόλυνση των Επισκόπων για να επισκέπτονται τα σχολεία. Τα επιχειρήματα του κ. Κουράκη είναι τουλάχιστον αστεία. Καταγγέλει την Ορθόδοξη Εκκλησία για " επιθετική παρουσία" , "κατήχηση" των μαθητών και "προπαγάνδα" (!) ενώ μας παραδίδει και μαθήματα "διακριτικότητας του χριστιανικού πνεύματος". Όλη δε η ερώτηση γίνεται στην προσπάθεια προστασίας των μαθητών "διαφορετικής πίστης".
Φαίνεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τα έχει βάλει τελευταία με αγωνιστές επισκόπους. Τη μια ζητάει την τιμωρία του Σεβ.Πειραιώς γιατί μίλησε εναντίον των ομοφυλοφίλων, τώρα ζητάει την απομάκρυνση του Σεβ. Ν. Σμύρνης από τα σχολεία. Έλεος πια.
Και επιτέλους ας ακουστεί και κάποια σοβαρή και υπεύθυνη αντίδραση της Εκκλησίας σε όλα αυτά. Γιατί οι αγωνιστές επίσκοποι δεν έχουν τη σαφή και ξεκάθαρη στήριξη του Αρχιεπισκόπου και της Συνόδου όταν πολεμούνται από τις δυνάμεις των αθέων;
Πιο κάτω δημοσιεύουμε την εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ για τις επισκέψεις επισκόπων στα σχολεία.
ΥΠΕΠΘ Γ2/5207/20.12.90
Επισκέψεις Μητοπολιτών και Επισκόπων στα σχολεία
Ύστερα από ερωτήματα που υποβάλλονται στην Υπηρεσία μας σχετικά με επισκέψεις στα σχολεία Μητροπολιτών και Επισκόπων, παρακαλούμε να συστήσετε στους Δ/ντες των σχολείων της αρμοδιότητάς σας να παρέχουν κάθε διευκόλυνση σ΄ αυτούς χωρίς όμως να παραβλάπτεται η ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων και η όλη λειτουργία του σχολείου.
Από την ιστοσελίδα: http://thriskeftika.blogspot.com/
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ 2009
Στην αίθουσα των Λουτρών , με σύμπραξη Λυκείου , Δημαρχίας και Συλλόγου γονέων .
Στην αποψινή εορταστική εκδήλωση , ανάμεσα στα παιδιά , τους καθηγητές τους και τις αρχές του τόπου μας , δηλώνουμε ταπεινά παρόντες κι εμείς οι γονείς . Φορτωμένοι με χαρές αλλά πιο πολύ με βάσανα , με κόπο και προβλήματα . Βιώνοντας , κυριολεκτικά , έναν κατακλυσμό.
Έναν σύγχρονο κατακλυσμό , όπου η αξία «άνθρωπος» έχει ευτελιστεί με βαναυσότητα και όπου απειλούνται με αφανισμό αυτά τα ίδια τα πνευματικά βάθρα του πολιτισμού μας . Και ψάχνουμε απεγνωσμένα όλοι μας , δάσκαλοι και γονείς , σανίδα σωτηρίας . Σωσίβιο για μας και τα παιδιά μας . Και τότε είναι που συνειδητοποιούμε , όσοι από εμάς εξακολουθούμε και διασώζουμε μέσα στην καρδιά μας ζώσα την μνήμη της Θεϊκής καταγωγής μας , ότι τέτοια σανίδα σωτηρίας υπάρχει . Και δεν είναι άλλη από την Πνευματική Τριανδρία που γιορτάζουμε σήμερα .
Οι Τρείς Ιεράρχες , έρχονται με την ζωηφόρο Ανθρωπολογική τους θεώρηση και με την αειφόρο Παιδαγωγική τους πρόταση να δώσουν σωτήριες λύσεις και λυτρωτικές απαντήσεις στα μεγάλα ερωτηματικά και αδιέξοδα που ταλανίζουν έμπονα την σύγχρονη ανθρωπότητα .
Και ειδικότερα στο χώρο της Παιδείας , εκεί είναι όπου η Πατερική Ανθρωπολογία λειτουργώντας θεόσταλτα ,διακονεί εποικοδομητικά τις διαταραγμένες σήμερα σχέσεις δασκάλων – μαθητών , παιδιών και γονέων .
Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι ,στις μέρες μας, γονείς και εκπαιδευτικοί όλο και πιο συχνά καταλαμβάνονται από αμηχανία και πέφτουν σε απελπισία και αδιέξοδα , στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν παιδαγωγικά την νεότητα ;
Από το φαινόμενο του ωχαδελφισμού , τον φιλοτομαρισμό , την φυγοπονία , τις διάφορες εξαρτήσεις όπως τα ναρκωτικά , από την κατακόρυφη άνοδο στους δείκτες νοσηρότητας από θανατηφόρα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα , από τον αλκοολισμό και την κατεδαφιστικού χαρακτήρα σύγκρουση γονέων-δασκάλων από τη μια και παιδιών –μαθητών από την άλλη , ποιά μοντέρνα παιδαγωγική πρόταση είναι ικανή να μας σώσει ;
Η σύγχρονη παιδαγωγική αναμφιβόλως βοηθεί αλλά δεν μπορεί , δυστυχώς,να λύσει ριζικά τα σύγχρονα προβλήματα της αγωγής . Και δεν μπορεί , διότι αγνοεί ή παραθεωρεί κάποια μεγέθη Πνευματικών διαστάσεων, όπως είναι οι θαυμαστές αλλοιώσεις που μπορούν να επιφέρουν στην ψυχή του παιδιού η μετάνοια , η Θεία Χάρη και οι προσευχές των γονιών και των δασκάλων του. Με άλλα λόγια , η σύγχρονη παιδαγωγική αδυνατεί να επιλύσει επιτυχώς τα σημερινά προβλήματα αγωγής , διότι υποτιμά και προσπερνά αδιάφορα την φωτισμένη βάση των θεωρήσεων των Τριών Ιεραρχών , η οποία διατυπώνεται δια στόματος Ιερού Χρυσοστόμου ως εξής : «η Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» .
Άρχοντες αυτού του τόπου , αγαπητοί συναθλητές γονείς , σεβαστοί μας καθηγητές , λατρευτά μας παιδιά ,γιορτάζουμε σήμερα τους Τρείς Ιεράρχες και γι αυτό ,βεβαίως, συγκεντρωθήκαμε εδώ. Και κηρύξαμε μάλιστα την ημέρα αυτή , την 30ή Ιανουαρίου , ημέρα αργίας . Τελικά , όμως , στην πραγματικότητα τι είδους αργία εφαρμόζουμε ;
Η 30ή Ιανουαρίου λειτουργεί όντως ως ημέρα εορτασμού και απόδοσης τιμής και ευγνωμοσύνης στους μεγάλους Πατέρες Παιδαγωγούς ή κατάντησε , με δική μας ευθύνη, ημέρα χλευασμού των προστατών της Παιδείας μας και ημέρα –ευκαιρία απόδρασης και ολιγωρίας ;
Επιτρέψτε μου να θέσω, στην ωραιότατη αυτή λαϊκή σύναξη , μερικά ερωτήματα αυτοκριτικής οπτικής και ως εκ τούτου επώδυνα και καυστικά:
1ον. Πού είναι η ενημέρωση των παιδιών μας –μαθητών πάνω στη ζωή , την κοινωνική δράση , την πνευματικότητα και το πλούσιο συγγραφικό παιδαγωγικό έργο των Τριών Ιεραρχών ; Δεν μας ενδιαφέρει το Πνεύμα , η κοινωνική προσφορά και η παιδαγωγική πρόταση των Τριών Φωστήρων της Τρισηλίου Θεότητος ;
Έ , τότε , με δική μας αποκλειστικά υπαιτιότητα ,θα συνεχίσουμε να ζούμε, δυστυχώς, κάτω από τις διαταγές και τα παραγγέλματα των δυνάμεων του σκότους . Των επιβούλων , όπως είπε πρόσφατα ευστόχως , ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης .Μέχρι πότε , όμως, η νεότητα της πολύπαθης πατρίδας μας θα βαδίζει με γνώμονες τους κήρυκες του υπερκαταναλωτισμού , της δανειοληψείας , της ελάσσονος προσπαθείας , της ασέβειας στο περιβάλλον , της υποτίμησης του συνανθρώπου , του μισητού πολέμου , της απόρριψης των γονέων και της καταβαράθρωσης κάθε ιερού και οσίου ; Μέχρι πότε ; Κι εμείς ; Θα παραμείνουμε ασυγκίνητοι και άπραγοι ;
2ον. Ποιος από εμάς τους γονείς και ποιοι από τους δασκάλους των παιδιών μας , έχουν εγκύψει στα συγγράμματα των Τριών Ιεραρχών και τα έχουν μελετήσει , ώστε να δυνηθούν να θέσουν σε αποτελεσματική εφαρμογή,τις μοναδικές και διαχρονικής αξίας παιδαγωγικές τους αρχές ;
Δεν μας συγκινούν πιά οι φορείς της ελπίδας , της σωφροσύνης , της θεϊκής παιδαγωγίας , της ανδρείας και της αγάπης ; Άς πάψουμε ,τότε, και να λέμε ότι τους γιορτάζουμε . Κι ας βάλουμε μπροστάρηδες στην εκπαιδευτική μας συλλογική προσπάθεια τους ντελάληδες του μηδενισμού και της απελπισίας . Όπως ακριβώς το πράττουμε , εν πολλοίς , και τώρα.
3ον. Τελικά , τι είδους σχολεία θέλουμε ;Για την απάντηση αυτού του ερωτήματος δεν θα επικαλεσθώ το πνευματικό οπλοστάσιο των Τριών Ιεραρχών ,αλλά θα προσφύγω στη γνώμη ενός κορυφαίου πολιτικού μας .
Εάν ήταν εδώ αυτή την ώρα ο πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδος , ο Ιωάννης Καποδίστριας , - αλήθεια , τι ξέρουν τα παιδιά μας γι αυτόν ; - θα μας έλεγε , όπως έγραψε κάποτε : «Τα σχολεία δεν είναι απλώς τόποι προσκτήσεως γνώσεων, αλλά κυρίως είναι φροντιστήρια ηθικής, χριστιανικής και εθνικής αγωγής» Σήμερα και οι τρεις αυτές λέξεις που συνοδεύουν την πολιτική πρόταση περί αγωγής του Καποδίστρια, είναι προγραμμένες, γι’ αυτό και περισσεύουν η ανηθικότητα, η ασέβεια και οι συμπεριφορές βαρβαρότητας και απανθρωπείας. Και
4ον. Ποιοι δάσκαλοι θα καταφέρουν να αλλάξουν το κλίμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ποιάς κοπής δάσκαλοι θα μπορέσουν να γίνουν φορείς και μεταδότες των παραδοσιακών μας και δοκιμασμένων μορφωτικών αγαθών ;
Την απάντηση έρχεται να μας τη δώσει και πάλι ο Πρώτος Κυβερνήτης μας , ο Ιωάννης Καποδίστριας , που τον έφαγε το αδίστακτο φονικό χέρι του επίβουλου ,Κυριακή πρωΐ ,στην πόρτα της εκκλησιάς , διακηρύσσοντας ο Κυβερνήτης με το ανύστακτο ενδιαφέρον του για την Παιδεία τα εξής: «Το συμφέρον και η εθνική φιλοτιμία θα υποκινηθώσι εξ ίσου, εάν το εκπαιδευτήριον προικισθεί με όλα τα μέσα της παραγωγής της παιδείας, εάν διδάσκαλοι διακεκριμένοι, επί φιλοθρησκεία και έρωτι προς την εθνικήν γλώσσαν και φιλολογίαν, εκλέγονται μεταξύ των Ελλήνων, οίτινες δικαίως υπολήπτονται εν τω κόσμω των γραμμάτων και επιστημών». «Σχολείο ίσον δάσκαλος» και, κατά τον Κυβερνήτη, σωστός δάσκαλος είναι ο διακεκριμένος επί «φιλοθρησκεία», ο χριστιανός δάσκαλος, και ο «επί έρωτι» προς την γλώσσα μας. Γλώσσα και πίστη είναι τα δύο «τζιβαϊρικά πολυτίμητα», που αρδεύουν την εθνική συλλογική μας συνείδηση.
Η Χριστιανική ανθρωπολογία των πατέρων της Εκκλησίας μας και εν προκειμένω των Μεγάλων παιδαγωγών ,των Τριών Ιεραρχών , που σήμερα συγκεντρωθήκαμε εδώ για να γιορτάσουμε, συνοψίζεται και εκφράζεται με τα παρακάτω λόγια του ίδιου μεγάλου οραματιστή μας ηγέτη, τα οποία αποδέχομαι απολύτως και θέτω ως επίλογο της ενώδυνης αναφοράς μου : «Δε με μέλει περί του τί λέγουσι και τί θα είπωσι περί εμού. Με ενδιαφέρει μόνον να ευρίσκωμαι εν ειρήνη προς την συνείδησήν μου, όπως και ευρίσκωμαι, χάρις τω Θεώ».
(Με απλά λόγια : Εγώ προτείνω και θα πράξω αυτά για την Παιδεία και δέ με νοιάζει τι λένε και τι θα πούν για μένα . Με ενδιαφέρει μονάχα να έχω ήσυχη και καθαρή την συνείδησή μου . Και με τη Χάρη του Θεού την έχω. )
Μπορούμε , σήμερα, ως γονείς και δάσκαλοι , να πούμε ευθαρσώς το ίδιο ; Μπορεί κάποιος από τους πολιτικούς ηγέτες της σήμερον, να καυχηθεί για το έργο του και να επαναλάβει αυτά τα λόγια ; Δύσκολο. Οι συνειδήσεις μας , δυστυχώς, έχουν μπαζωθεί….
30 Ιανουαρίου 2009 . Ακόμα μια γιορτή των Τριών Ιεραρχών , με τους Τρείς Ιεράρχες απόντες …
Σας ευχαριστώ που με υπομονή ακούσατε τον προβληματισμό μιάς γενιάς ,που περιμένει με αγωνία να παραδώσει τη σκυτάλη σε χέρια καλύτερα .
Λαγκαδάς 30.01.2009
Επιστολή του Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ προς τον Υπουργό Παιδείας,
με θέμα «Σχετικά με την ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη παιδεία μας».
Η επιστολή έχει ως εξής:
Κύριε Υπουργέ
Προ δέκα ημερών περίπου έφθασε στο γραφείο της κοσμητείας στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ ερωτηματολόγιο του Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.
Με λύπη διαπίστωσα ότι στο εν λόγω ερωτηματολόγιο υπάρχει σαφής τάση περιθωριοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, και κατ επέκταση της Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένης Παιδείας μας, εφόσον διατυπώνονται ερωτήσεις προς τους παραλήπτες του ερωτηματολογίου δασκάλους σχετικές με όλα τα διδασκόμενα μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου, αλλά απουσιάζει το μάθημα των Θρησκευτικών.
Κατόπιν τούτου:
-Επειδή κάποιοι υπεύθυνοι στο χώρο της Εκπαίδευσης ίσως να μην εκτιμούν το γεγονός ότι υπάρχουν ως Γένος γιατί υπήρχε σωτήρας μας, η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.
-Επειδή δεν υπάρχει ανθρωπιστική(ουμανιστική) παιδεία χωρίς συγκεκριμένους αξιακούς προσανατολισμούς, με βάση τους οποίους να αναπτύσσεται η ελεύθερη προσωπικότητα του μαθητή, όπως δεν υπάρχει και ουδέτερη γνώση.
-Επειδή είναι άχρηστα τα σχολεία που δεν διακονούν την Παιδεία με την Τρισυπόστατη διάσταση ως εκπαίδευση, μόρφωση και ηθική καλλιέργεια, παράμετροι που συμβάλλουν, ώστε να μετατρέπονται οι παρεχόμενες στους μαθητές πληροφορίες σε γνώση και ήθος.
-Επειδή ουδείς έχει δικαίωμα να αποχρωματίσει τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών από μια Παιδεία προσανατολισμένη στη δική μας παράδοση η και ζωή.
-Επειδή, όταν προβάλλεται το ερώτημα «τι σχολείο θέλουμε» δεν ερωτάται ο λαός, αλλά κυρίως μια δυναμική μειοψηφία που αποφασίζει γι΄ αυτόν χωρίς αυτόν.
-Επειδή φαίνεται πως σημαντικός ίσως αριθμός δασκάλων δεν επιθυμεί να διδάξει το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Επανέρχομαι σε πρόταση που επανέλαβα τελευταία πολλές φορές και απευθύνω σε σας το αίτημα να ενεργήσετε ώστε το μάθημα των Θρησκευτικών, το μόνο που απέμεινε, όπως φαίνεται, να εκφράζει την Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη Παιδεία μας, να διδάσκεται στο Δημοτικό Σχολείο:
α. Από Θεολόγους εκπαιδευτικούς εξειδικευμένους προς τούτο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και
β. Η δίωρη διδασκαλία του να επεκταθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, όπως συμβαίνει σε αρκετά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης(πχ Γερμανία, Κύπρο κλπ).
Σε κάθε περίπτωση, οφείλω να επισημάνω, ότι δεν είναι δυνατόν ο Ελληνικός λαός να ανέχεται την σαφώς διαφαινόμενη τάση και επιθυμία μιας δυναμικής μειοψηφίας να αποχρωματίσει την Παιδεία μας σταδιακά και να την αποκόψει από τις ρίζες της.
Τελειώνοντας, επαναλαμβάνω εκ νέου την έκκλησή μου να αναστείλετε τη ισχύ των τριών εγκυκλίων των σχετικών με το μάθημα των Θρησκευτικών και να ζητήσετε την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.
Με τιμή
Ο ΚοσμήτοραςΙωάννης
Β. Κογκούλης
Καθηγητής Πανεπιστημίου
(πηγή: http://www.romfea.gr/)
Μετά τις νέες ρυθμίσεις του υπουργείου, χρειάζεται επανεξέταση της στρατηγικής των καθηγητών ώστε να αντισταθμιστούν οι νέοι αρνητικοί παράγοντες. Μερικές προτάσεις από έναν έμπειρο καθηγητή (4 Οκτωβρίου 2008).
Ορισμένοι πάντως, νομίζουν πως με την νέα ρύθμιση θα έχουμε απαραίτητα “εικονική εκπαίδευση”, με το μάθημα των Θρησκευτικών στο Λύκειο. Σε καμία περίπτωση! Οι νέες ρυθμίσεις αλλάζουν κάποια πράγματα, όμως μπορεί, αν το επιδιώξουμε εμείς οι καθηγητές, να γίνει το μάθημα με πάρα πολύ ουσιαστικό τρόπο, ‘πατώντας’ επάνω στο αναλυτικό πρόγραμμα, απλά όχι με τη σειρά που θα ήθελαν κάποιοι. Χαλαρά…
Αυτό που εγώ κάνω, είναι να εμπλουτίζω όσο μπορώ με κείμενα, video, μουσική, εικόνες, παρμένα όλα από την επικαιρότητα όσο είναι δυνατόν, προκειμένου να δημιουργείται στα παιδιά η αντίληψη πως αυτό που θα διδαχτούν μπορεί κάλλιστα να είναι και πολύ ενδιαφέρον αλλά και να έχει άμεση σχέση με τη ζωή τους. Για να σου δώσω να καταλάβεις τι εννοώ, να σου εξηγήσω τι κάνω στο πρώτο πρώτο μάθημα της Α’ Λυκείου.
Προσωπικά ώσπου να βρω τους τρόπους που θα ‘σέρβιρα’ το κάθε μάθημα, παιδεύτηκα πάρα πολύ. Για όσους δεν με καταλαβαίνουν, ας βάλουν τον εαυτό τους στη θέση του καθηγητή και ας προσπαθήσουν να διδάξουν κάποιες ενότητες σε παιδιά και θα με καταλάβουν. Πόσες φορές νομίζετε θα ανεχτούν τα σημερινά παιδιά να τους παίξετε βυζαντινή μουσική ή να τους διαβάσετε ύμνους σε αρχαίο και μετά σε μετάφραση; Μία; Αν είναι καλά παιδιά ναι, δεύτερη όμως δεν θα σας κάτσουν. Έτσι λοιπόν, αφού το συζήτησα και με το σχολικό μου σύμβουλο, δρω πολύ πιο ελεύθερα στον προγραμματισμό της ύλης. Άλλωστε, το σχολικό βιβλίο είναι ένα βοήθημα, για την επίτευξη του αναλυτικού προγράμματος, δεν χρειάζεται να είναι το μόνο. Στην πράξη κάνω το εξής:
Στην Α΄Λυκείου, επειδή είναι καινούριοι μαθητές για εμένα και δεν γνωριζόμαστε, και επειδή δεν ξέρω το τι προδιαθέσεις κουβαλάει το κάθε παιδί για τα Θρησκευτικά από τις προηγούμενες χρονιές, φροντίζω η πρώτη εντύπωση, το πρώτο μάθημα, να είναι ενδεικτικό των προθέσεων μου για σύγχρονο, ενδιαφέρον, πιπεράτο, ανατρεπτικό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους μάθημα. Έτσι λοιπόν κι εγώ το πρώτο μάθημα που κάνω στους νέους μου μαθητές, είναι ” Η αστρολογία στη ζωή μας σήμερα”!!! Τρελλαίνονται! Εκεί που περίμεναν να ακούσουν για ύμνους, κεριά και λιβάνια, ακούνε για Λίτσα Πατέρα και ανάδρομο Ερμή και συζυγία με την Αφροδίτη. Φυσικά εννοείται ότι αποκαλύπτεται όλο αυτό το “καραγκιοζιλίκι” με τους αστρολόγους. Πού κολλάει θα μου πεις σε μάθημα της Α’ Λυκείου; Με λίγη φαντασία και καλή διάθεση, κολλάει μια χαρά, στο μάθημα περί Πνευματισμού-εσωτερισμού και προλήψεων, χωράει μια χαρά και στο Σατανισμό, χωράει μια χαρά και στα παραθρησκευτικά φαινόμενα και αλλού. Αλλά ακόμη και να μην χωράει ΤΙ έγινε; Πού θα δώσω λογαριασμό, γιατί έκανα ένα μάθημα εκτός αναλυτικού προγράμματος, που απασχολεί τα παιδιά; Πουθενά και σε κανέναν! Τα παιδιά όμως αρχίζουν να ενδιαφέρονται; Εκεί είναι το ζητούμενο.
Στη συνέχεια τους βάζω να μου γράψουν σε ένα χαρτάκι, ποια θέματα θα θέλανε τα ίδια να συζητήσουμε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και τους υπόσχομαι πως θα τα αναπτύξουμε σχεδόν όλα, σε αυτήν τη χρονιά και τις επόμενες. Θα εκπλαγείτε με την ομοιότητα των απαντήσεων από τμήμα σε τμήμα κάθε χρόνο. Να σας πω ενδεικτικά μερικά: Σατανισμός, μαγεία, πνευματισμός, κόλαση και παράδεισος, μετενσάρκωση, Αποκάλυψη, Δευτέρα Παρουσία, άλλες θρησκείες, θάνατος, εκτρώσεις, sex πριν το γάμο,sex το πρωί,sex το βράδι.
Ρωτώ, λοιπόν, όλα αυτά δεν μπορούν να ενταχτούν στο αναλυτικό πρόγραμμα πάρα πολύ άνετα; Ανετότατα. Δεν χρειάζεται να ακολουθώ αυστηρά τη ροή του βιβλίου. Μπορώ να κινηθώ πολύ πιο ελεύθερα.
Στη συνέχεια, φροντίζω τα επόμενα μαθήματα να είναι εξίσου ενδιαφέροντα. Τα δελεάζω με τα πιο ‘πιασάρικα’ θέματα, στα οποία έχω φτιάξει κάποια video που στην πράξη φάνηκε ότι άρεσαν στα παιδιά. Σατανισμός, καταστροφικές λατρείες, μαγεία κ.λ.π. Φυσικά, όλα αυτά γίνονται με δόσεις. Πώς λέμε ο καλός αστυνομικός και ο κακός; Ε, κάτι τέτοιο. Πάρε ένα Σατανισμό, πάρε και ένα μάθημα περί εξομολόγησης. Πάρε ένα μάθημα περί καταστροφικών λατρειών, πάρε και ένα video με τους αγίους και την τιμή τους, πάρε ένα video περί μαγείας, πάρε και ένα μάθημα για την Θεία Ευχαριστία.
Τώρα όσον αφορά τους βαθμούς και τις εξετάσεις; Τα πράγματα για εμένα είναι πάρα πολύ απλά όσον αφορά τους βαθμούς. Σε καμία βέβαια περίπτωση δεν θέλω να γίνω “μαθητοπατέρας”, ούτε βέβαια να ‘χαλάσω’ τα παιδιά μαθαίνοντας τα στους υψηλούς βαθμούς. Σέβομαι πολύ αυτούς που καταφέρνουν η βαθμολογία τους να αντανακλά τις πραγματικές δυνατότητες του μαθητή. Αυτά βέβαια ισχύουν για τα άλλα μαθήματα και όχι φυσικά για τα θρησκευτικά όπου εκεί υπάρχουν συνθήκες ανισότητας τεράστιας με τα άλλα μαθήματα και φυσικά και πάρα πολλές ιδιαιτερότητες. Τέλος πάντων.
Φροντίζω να τους εξηγήσω τους λόγους για τους οποίους εγώ τους βάζω βαθμούς και ότι δεν πρέπει να θεωρούν δεδομένο κάτι τέτοιο και από άλλους συναδέλφους, και τέλος τους ζητώ και συγγνώμη για την ισοπέδωση που υπάρχει μεταξύ καλών και κακών μαθητών (με συγχωρούν!!!)
Φροντίζω επίσης να τους τονίσω πως στο τέλος τα θέματα που θα μπουν στις εξετάσεις του Ιουνίου θα είναι αποκλειστικά παρμένα από τις ερωτήσεις του βιβλίου, σε διάφορες βέβαια μορφές (πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης, ανάπτυξης κ.λπ). Έχω επιλέξει από πριν ποιες ερωτήσεις για εμένα αξίζουν να διαβαστούν από τους μαθητές ώστε να τους μείνει κάτι ουσιαστικό, και κατά τακτά χρονικά διαστήματα, τους ανακοινώνω ύλη sos για τα μαθήματα που διδαχτήκαμε. Έτσι στο τέλος τα παιδιά έχουν στα χέρια τους ορισμένο αριθμό πολύ συγκεκριμένων και ουσιαστικών ερωτήσεων, για την Α’ περίπου 20, για την Β’ 15 και για την Γ’ μην ρωτάς γιατί θα εκτεθούμε). Έτσι, με πολύ λίγο και ουσιαστικό διάβασμα, και διαβάζει αυτά που εγώ θέλω να μάθει και δεν κουράζεται και δεν αγχώνεται και γράφει και καλά.
Οι νέες ρυθμίσεις είναι εδώ. Χρειάζεται διπλή μάχη. Απο την μία μάχη για να καταργηθούν βέβαια, αλλα απο την άλλη ΜΕΧΡΙ να καταργηθούν πρέπει και εμείς να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε μάθημα, ώστε να προλάβουμε τα χειρότερα. Αυτός ο τρόπος μαθήματος που προτείνουμε μπορεί να είναι δυσκολότερος για τον καθηγητή, αλλα σίγουρα μπορεί να είναι και αποδοτικότερος όσον αφορά την σχέση του μαθητή με το μάθημα. Πρέπει πέραν της διαμαρτυρίας να αγωνιστούμε και εμείς για ένα μάθημα θρησκευτικών με Ορθόδοξες θεολογικές προυποθέσεις.
(πηγή: http://oode.wordpress.com)
Ακολουθεί επιστολή του κ. Ευστράτιου Σημαντήρη στον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομού Κέρκυρας σχετικά με τον Εκκλησιασμό και την έπαρση της σημαίας στα σχολεία της χώρας, η απάντησή του και η ανταπάντηση του κ. Σημαντήρη
http://www.antibaro.gr/action/letters/0109-ekklhsiasmos-shmaia.html
Κέρκυρα , 8/1/2009
Προς : Αξιότιμον Διευθυντή Β/βάθμιας Εκπαιδεύσεως Ν. Κερκύρας, κ. Γ. Παπαδόπουλο
Κοιν : Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας , Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ.κ. Νεκτάριο
Αξιότιμε κ.Διευθυντά ,
επιτρέψτε μου εισαγωγικά να αναφέρω ότι στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΠΕΙΡΑΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ δημοσιεύτηκε ένα άρθρο του κ. Κ.Χολέβα με τίτλο ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ . Αν και όλο το άρθρο είναι καταπληκτικό , για να μην σας κουράσω , σταχυολογώ από αυτό : … Πρέπει νά ἀναζητήσουμε καί τίς δικές μας εὐθῦνες. … τῶν γονέων, τῶν ἐκπαιδευτικῶν, … τῶν «ἀνθρώπων τοῦ πνεύματος». Νά ἀναρωτηθοῦμε ποιά παιδεία καί ποιά πρότυπα καλλιεργήσαμε κατά τίς τελευταῖες δεκαετίες.
Ἐπί πολλούς αἰῶνες ἡ παιδεία βασιζόταν στό ἐρώτημα :Τί ἄνθρωπο θέλουμε νά πλάσουμε; Τί χαρακτῆρα θέλουμε νά διαμορφώσουμε; … Σήμερα τό ἐκπαιδευτικό ἰδεῶδες ἀναφέρεται μόνο στήν ἀπόκτηση πρακτικῶν γνώσεων καί δεξιοτήτων γιά νά ἀσκήσει ὁ νέος κάποιο ἐπάγγελμα. … Ἡ διάπλαση ἤθους, ἡ διαμόρφωση χαρακτῆρος δέν εἶναι κἄν δευτερεύων στόχος. … Ὅμως μιά κοινωνία ἐπιχειρηματιῶν, ὑπαλλήλων καί ἐλευθέρων ἐπαγγελματιῶν χωρίς πρότυπα καί ἀξίες θά μετατραπεῖ σέ μία κοινωνία ἀνθρωπίνων ρομπότ πού δουλεύουν καί δέν σκέπτονται, δέν ὀνειρεύονται, δέν ἀγαποῦν, δέν συμπάσχουν μέ τόν συνάνθρωπο. … Κάποιοι δέν θέλουν παιδιά μέ πίστη στόν Θεό, μέ ἀπαντήσεις στά ὑπαρξιακά καί μεταφυσικά τους ἐρωτήματα. Προτιμοῦν παιδιά ἕτοιμα νά γίνουν πειθήνιοι καταναλωτές προϊόντων καί συνθημάτων ἤ ὑποψήφιοι καταστροφεῖς καταστημάτων, βιβλιοθηκῶν , ναῶν , μνημείων.
Ἕνα τέτοιο σχολεῖο ἀφήνει ἄδεια τήν ψυχή τῶν νέων. Τούς στερεῖ τά ἰδανικά καί τίς ἀξίες. Τούς στερεῖ τά πρότυπα τά ὁποῖα ἀναζητοῦν. … Περιφρονεῖ τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία γιά ἀγάπη καί συμπόνια καί τήν ἀντικαθιστᾶ μέ ξεπερασμένα εἰρηνιστικά καί διεθνιστικά συνθήματα … . Δέν τούς διδάσκει τό ἦθος τοῦ Κολοκοτρώνη καί τό «ἐμεῖς» τοῦ Μακρυγιάννη, γιατί αὐτά τά πρόσωπα θεωροῦνται «θρησκόληπτοι ἐθνικιστές». … Δέν τούς μιλᾶ γιά τήν ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας πού εἶναι μήνυμα ἐλπίδας καί αἰσιοδοξίας. …
Η σημερινή παιδεία πού λαμβάνουν οἱ νέοι μας ἀπό τό σχολεῖο καί τά Μ.Μ.Ε. μιλᾶ συνέχεια γιά δικαιώματα καί καθόλου γιά ὑποχρεώσεις. … Ἐπιτυχία τῆς παιδείας δέν εἶναι νά τούς καλλιεργεῖ ψευδαισθήσεις γιά ἔνα κόσμο ὅπου θά ἔχουν μόνο δικαιώματα, ἀλλά νά τούς προετοιμάζει νά γίνουν ὑπεύθυνοι πολίτες, σωστοί ἐπαγγελματίες, συνειδητοί οἰκογενειάρχες.
… Δόξα τῷ Θεῷ ἔχουμε μία ἀξιόλογη νεολαία, στήν μεγάλη της πλειοψηφία. Ἀλλά δέν τήν βοηθοῦμε. Δέν τῆς παρέχουμε παιδεία μέ ἀρχές καί ἀξίες, μέ ἐλπίδα καί πρότυπα. …
Αξιότιμε κ.Διευθυντά ,
επειδή και δικός μου στόχος και σκοπός είναι « ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ » , θα ήθελα να σας καταστήσω κοινωνό του ακόλουθου προβληματισμού μου . Ο υιός μου φοιτά στην Γ΄ Γυμνασίου σχολείου του νομού μας (προς το παρόν δεν έχει σημασία σε ποιο) , από το οποίο , σε γενικές γραμμές , είμαι πολύ ευχαριστημένος . Ως γονέας όμως εξεπλάγην όταν στα δύο προηγούμενα χρόνια το σχολείο του δεν οργάνωσε κανένα εκκλησιασμό πλην της ημέρας των Τριών Ιεραρχών , δεν συμμετείχε στις λιτανείες του Πρωτοκύριακου και της Ορθοδοξίας , δεν έκαναν ποτέ έπαρση ή υποστολή της σημαίας , η συμμετοχή στις παρελάσεις των εθνικών εορτών είναι προαιρετική με προτροπή των αρμόδιων καθηγητών «όποιος θέλει να παρελάσει» , στην δε υποτυπώδη εορτή των Χριστουγέννων δεν έγινε καμιά αναφορά στο νόημα των ημερών αλλά ακούστηκαν μόνο τραγούδια των ημερών και αυτά διασκευασμένα σε μορφή ροκ . Τα ίδια έγιναν και στη φετεινή σχολική χρονιά , με μόνη διαφοροποίηση την , ύστερα από δικές μου πολλές οχλήσεις , συμμετοχή του σχολείου στην λιτανεία του Πρωτοκύριακου , πάλι όμως με την προτροπή «όποιος θέλει» .
Δεν είναι μόνο η προσωπική μου αντίθεση στα ανωτέρω που με προβληματίζει . Αν ήταν μόνο δική μου γνώμη και επιθυμία , δεν θα σας απασχολούσα και , αν και θα είχα την θέληση , δεν θα είχα την απαίτηση να εφαρμοσθεί . Πληροφορήθηκα όμως (http://www.antibaro.gr/articles/education/2008-09-12-16-38-52.html) ότι ισχύουν ( ; ) οι παρακάτω νόμοι :
ΕγκύκλιοςΓ/6251/22-10-1979ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Εκκλησιασμός μαθητών και έπαρση Σημαίας
Παρακαλούμε να υπενθυμίσετε στους κ.κ. Επιθεωρητές των Εκπαιδευτικών Περιφερειών της δικαιοδοσίας σας ότι είναι απαραίτητο να παρακολουθήσουν τον προγραμματισμό του εκκλησιασμού των μαθητών που γίνεται από τους Δ/ντές των Σχολείων, ώστε να τηρηθούν όσα διαλαμβάνει η εγκύκλιος Δ/γή μας 200/21/16/139240/26.11.77 περί εκκλησιασμού μαθητών.
Εξ άλλου παρακαλούμε να συστήσετε την τήρηση της αποφάσεως του κ. Υπουργού Παιδείας περί επάρσεως και υποστολής της Σημαίας στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και εκπαιδευτήρια εν γένει (Υ.Α. 200.21/1/Γ/2046/23.3.79) με τη διευκρίνιση ότι όταν τα σχολεία λειτουργούν σε μια βάρδια, δηλ. μόνον πρωί, τότε η υποστολή θα γίνεται την τελευταία διδακτική ώρα.
Φ200/21/16/139240/26-11-1977 ΥΠ.Ε.Π.Θ. (απόσπασμα)
3. Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η συμμετοχή των μαθητών στις εθνικές εκδηλώσεις και επετείους είναι υποχρεωτική, για να δίδεται σ` αυτούς η ευκαιρία να παραδειγματίζονται και να διδάσκονται την Ιστορία της Φυλής μας και έξω από τις αίθουσες και τους κλειστούς χώρους του Σχολείου που καθημερινά διδάσκονται. Επίσης προκύπτει ότι στην τόνωση του θρησκευτικού συναισθήματος των μαθητών, εκτός των άλλων, θα βοηθήσει η καθημερινή κοινή προσευχή, η οποία υποχρεωτικά πρέπει να γίνεται με την απαιτούμενη ευλάβεια, κάθε ημέρα πριν από την έναρξη των μαθημάτων, σε κοινή συγκέντρωση μαθητών και διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του Σχολείου, καθώς και ο εκκλησιασμός των μαθητών.
Στις ίδιες εγκυκλίους προβλέπεται επίσης ο εκκλησιασμός των μαθητών με τη συνοδεία των διδασκόντων εκπαιδευτικών στις εθνικές εορτές, τη μνήμη του πολιούχου της πόλης, των Τριών Ιεραρχών και άλλες φορές μέσα στο χρόνο (συνηθίζεται π.χ. ο εκκλησιασμός των μαθητών πριν τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και σε κάποιες μεγάλες γιορτές ) .Από τον περασμένο Οκτώβριο είχα σκεφθεί να αποτανθώ σε εσάς . Προτίμησα όμως πρώτα και παρουσίασα ευγενικά στον κ. Διευθυντή του σχολείου τους παραπάνω νόμους και του είπα να τους εξετάσει αν ισχύουν . Πίστευα ότι θα διορθωθεί η κατάσταση . Προς μεγάλη μου έκπληξη πληροφορήθηκα σήμερα ότι , αντί να διορθωθούν τα πράγματα , φέτος κατάργησε και τον μοναδικό εκκλησιασμό που έκανε συνήθως το σχολείο την ημέρα των Τριών Ιεραρχών και προγραμματίζουν να πάνε εκδρομή την ημέρα αυτή !!!
Αξιότιμε κ. Διευθυντά ,
επειδή πιστεύω ότι σκοπός όλων μας είναι « ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ » , θα ήθελα να σας ρωτήσω αν ισχύουν πράγματι οι νόμοι που προανέφερα και , αν ναι , τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει .
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας και είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία .
Με τιμή
Ε.Σημαντήρης
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΣΗΜΑΝΤΗΡΗ
Κέρκυρα , 22/1/2009
Προς : Αξιότιμον Διευθυντή Β/βάθμιας Εκπαιδεύσεως Ν. Κερκύρας, κ. Γ. Παπαδόπουλο
Κοιν : Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας , Παξών και Διαποντίων Νήσων, κ.κ. Νεκτάριο
Αξιότιμε κ.Διευθυντά,
έλαβα σήμερα την από 19/1/2009 επιστολή σας , η οποία υποτίθεται ότι απαντά στο ερώτημα που είχα υποβάλλει δια επιστολής μου στις 8/1/2009 . Με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σας επιτρέψτε μου να σας πω ότι η «απάντησή» σας είναι ασαφής . Επειδή ίσως δεν κατανοήσατε το ερώτημά μου , θα σας το διατυπώσω εκ νέου και θα σχολιάσω τα αναγραφόμενα στην «απάντησή» σας , ώστε να μου απαντήσετε ευθέως στο ερώτημά μου .
Ρωτούσα λοιπόν στην επιστολή μου : «… αν ισχύουν πράγματι οι νόμοι που προανέφερα και , αν ναι , τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει» .
Μου απαντάτε εσείς :
α) «… οι εγκύκλιοι που επικαλείσθε έχουν εκδοθεί όταν ακόμη τα σχολεία λειτουργούσαν και το Σάββατο …»
Ε , και ; θα ρωτούσε ο κάθε καλόπιστος αναγνώστης των επιστολών μας . Τι σχέση έχει η εφαρμογή του πενθήμερου στα σχολεία με τον εκκλησιασμό ή την προσευχή ή την έπαρση σημαίας ; Άρα αυτό που μου γράφετε είναι άσχετο με το ζητούμενο .
β) «… και μέχρι τώρα δεν έχουν αναπροσαρμοστεί» .
Άρα παραδέχεστε ότι ισχύουν . Οπότε παραμένει αναπάντητο το υπόλοιπο μέρος του ερωτήματός μου «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
γ) «Ως προς το θέμα του εκκλησιασμού του σχολείου που φοιτά το παιδί σας , δεν μας το αναφέρετε για να επιληφθούμε».
Πάλι φαίνεται ότι δεν κατανοήσατε την επιστολή μου . Δεν σας ζητάω να επιληφθείτε για το σχολείο που φοιτά το παιδί μου . Τονίζω μάλιστα στην επιστολή μου χαρακτηριστικά : «Ο υιός μου φοιτά στην Γ΄ Γυμνασίου σχολείου του νομού μας (προς το παρόν δεν έχει σημασία σε ποιο)…» . Και το λέω αυτό , γιατί δεν θέλω σε αυτή τη φάση να λάβετε μέτρα κατά του συγκεκριμένου σχολείου . Αφού όμως έχετε παραδεχθεί ότι ισχύει ο νόμος που σας ανέφερα , πάλι δεν μου απαντάτε «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
δ) «Ως προς την έπαρση της Σημαίας , σας ενημερώνουμε ότι τα σχολεία είναι δημόσιες υπηρεσίες , όπου η Σημαία είναι αναρτημένη αδιαλείπτως . Έπαρση δε Σημαίας τελείται στις εθνικές εορτές».
Πληροφοριακά σας ενημερώνω ότι έπαρση Σημαίας στο συγκεκριμένο σχολείο δεν τελείται ούτε τις εθνικές εορτές . Αφού όμως έχετε παραδεχθεί ότι ισχύει ο νόμος που σας ανέφερα , πάλι δεν μου απαντάτε «… τότε γιατί δεν εφαρμόζονται , από ποιους ελέγχεται η εφαρμογή τους και που μπορώ να αποτανθώ όταν κάποιος δεν τους εφαρμόζει».
Περιμένοντας μία σαφή και ξεκάθαρη απάντηση τώρα που σας διευκρίνισα περισσότερο ποιο είναι το ζητούμενο , σας ευχαριστώ εκ των προτέρων .
Με τιμή
Ε.Σημαντήρης
Ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για υποχρεωτικό μάθημα των Θρησκευτικών |
Γράφει ο/η Romfea.gr | |
26.04.09 | |
Με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια πραγματοποιήθηκε χθες, η εορτή της Ζωοδόχου Πηγής στο Αίγιο παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου Β΄, και του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Μιχάλη Μπεκίρη.
Η παρουσία του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου ήταν ιδιαίτερη σεμνή στην Παναγία Τρυπητή, όπου εκεί με πνευματικό λόγο, τόσο μέσα στην Εκκλησία μετά το πέρας της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας, όσο και μετά την λιτανεία που μίλησε στην Πλατεία Αγίας Λαύρας συγκίνησε τους πιστούς.
Ο Αρχιεπίσκοπος μίλησε για το νόημα της Ζωοδόχου Πηγής καθώς και για την Παναγία, που στο πρόσωπό της εορτάζεται η μητέρα σε κάθε γωνιά του πλανήτη, στέλνοντας έτσι ένα βαθύτερο μήνυμα στην κοινωνία για τη μάνα, την αγάπη, τη θυσία και τον ανείπωτο πόνο.
Επίσης, πριν το γεύμα που έγινε σε κεντρικό ξενοδοχείο ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε εντυπωσιασμένος από τον κόσμο και τη συμμετοχή του στον εορτασμό, κάνοντας λόγο και για «σφάλματα» που έχουν γίνει από τους υπηρετούντες την Εκκλησία ανά καιρούς.
Ακόμη στο κήρυγμα του ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, αναφέρθηκε δημόσια για το μάθημα των θρησκευτικών, για το οποίο ζήτησε να παραμείνει υποχρεωτικό, διότι συμβάλλει στη σωστή θρησκευτική αγωγή των παιδιών, και ως προς την αποδοτικότερη μετάδοσή του σ’ αυτά «η Πολιτεία και η Εκκλησία πρέπει να βρουν την καλύτερη δυνατή μέθοδο».
Να αναφερθεί ακόμη, πως ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, είναι πρώτη φορά που ζητεί δημοσίως η Εκκλησία να έχει λόγο στην ύλη των βιβλίων των Θρησκευτικών. Τέλος στις εκδηλώσεις παρέστησαν και οι Μητροπολίτες Πατρών, Χρυσόστομος, Κερκύρας, Νεκτάριος και Κοζάνης, Παύλος, καθώς και ο «οικοδεσπότης» Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος. |
Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017
Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...
Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017
Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...
TIDEON 21-12-2015
Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...
Tideon 14-12-2015
Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...
TIDEON 27-08-2014
Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...
tideon.org 02-05-2013
Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...
Tideon 31-12-2012
Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...
Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012
Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...
tideon 07-11-2011
ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...
ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011
Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου; Για να...
ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010
Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...